Dat zou het kunnen zijn, dat weet ik niet..... onderzoekje tegenaan gooien! Zo leren we nog wat van die AKQ ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar in Absinth is het veel sterker toegepast toch?
Dat komt omdat er ook in de hedendaagse martini gewoon geen alsem zit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:29 schreef Mark_V het volgende:
In ieder geval een vraag die die zuiplappen hier niet binnen 10 seconden weten
Maar wel raar dat absinth verboden was vanwege die absinthalsem, maar dat het gewoon ook in martini zit......
Wijnvat 11quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat komt omdat er ook in de hedendaagse martini gewoon geen alsem zit.
Dat absinth verboden is geweest komt inderdaad omdat van origine ook alsem in zat. Echter...de meeste absinth van goedkopere makelij bevatten dat helemaal niet. Maar die wet is nooit veranderd terwijl absinth hier al 80 jaar geen alsem meer bevat.
een hengstquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef RoofingBurner het volgende:
HInt: het is geen 'scharnier' maar een 'heng'. Er zijn twee soorten hengen, welke is dit?
Dichterbij dan je denkt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:39 schreef boem-dikkie het volgende:
een sluitheng ?
en twee keer woordwaarde.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:39 schreef BwennieBren het volgende:
een hangheng? Zal wel niet bestaan maar is toch een leuk woord nietwaar?
Nee...maar enkele keren in Praag geweest waar je wél absinth kunt krijgen met alsem. En dat boeide me nogal dus heb ik wat onderzoek verrichtquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Mark_V het volgende:
Ben jij ook barman geweest ofzo, je weet er zoveel vanaf?
Overigens heet Vermout Vermouth omdat het van het Duits Wermut afkomt. Wat dan weer hetzelfde is als wormwood...wat dan weer alsem isquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Mark_V het volgende:
Inderdaad zit alleen in de originele vermouth alsem, of het in martini zit weet ik niet....
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Overigens heet Vermout Vermouth omdat het van het Duits Wermut afkomt. Wat dan weer hetzelfde is als wormwood...wat dan weer alsem is
Je pocht GOED met je kennis..of je pocht nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:42 schreef Mark_V het volgende:
en roofingburner, je hebt ook nog een duimheng, dus er zijn er drie
[..]
![]()
opschepper
![]()
Ik ben vandaag in een absorbeerbui, dus spui-ze met al die kennisquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je pocht GOED met je kennis..of je pocht niet
En zo vaak kán dat niet dus moet ik even van de mogelijkheid gebruik maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |