En je had niet zoiets van : kom laat ik even uitleggen wat dat is?quote:Op maandag 13 november 2006 19:13 schreef McManager het volgende:
Wie van jullie doet aan Dim Summen?
En welk gerecht vinden jullie het lekkerst?
Zout ijs?quote:Haam su koh
Dit iig:quote:
Een soort vulling kip en groenten omgeven door een soort dikke korst van aardappelmeel denk ik. Met een vlokkerige laag bovenop. Ziet er erg leuk uit, ditto smaak. Hartig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:08 schreef n0a het volgende:
[..]
Dit iig:
[afbeelding]
Op die site schrijven ze Haam Sui Kok.
Inderdaad een beetje jammer.quote:Op maandag 13 november 2006 19:20 schreef Bep het volgende:
[..]
En je had niet zoiets van : kom laat ik even uitleggen wat dat is?![]()
Ok, maar waarom dit dan niet? wat zijn de criteria? Die zijn er schijnbaar.quote:Op maandag 13 november 2006 21:11 schreef n0a het volgende:
Ik noemde rijst stick al niet omdat t geen dim sum is, maar ERG lekker.
Dat vind ik nou zo'n nonsens. Dim Sum bestaat uit zoveel gerechten, daar zit echt altijd wel wat tussen wat je wel lust. Af en toe om zo moe van te worden, die Hollandse boer(inn)en-mentaliteit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:54 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ging wel met mn ex, maar vond het niet te vreten
Ah ok,, dat verduidelijkt de boel nogal. Maar ik blijf erbij dat ik het een mager OP vind. Waarom geen plaatjes?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:48 schreef n0a het volgende:
Rijst sticks is een soort bami. Iets heel anders dus dan verschillende kleine hapjes. Een vergelijking zou zijn tapas en paella. Tapas verschillende kleine hapjes, paella gewoon een gerecht.
Mn ex vriend is chinees, we hebben bij meerdere restaurants gegeten, en ik vind er gewoon niks lekkers aan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat vind ik nou zo'n nonsens. Dim Sum bestaat uit zoveel gerechten, daar zit echt altijd wel wat tussen wat je wel lust. Af en toe om zo moe van te worden, die Hollandse boer(inn)en-mentaliteit.
Of misschien zat je gewoon in een verschrikkelijk slecht restaurant, dat kan ook natuurlijk.![]()
Klinkt als ve-tsin intolerantiequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Mn ex vriend is chinees, we hebben bij meerdere restaurants gegeten, en ik vind er gewoon niks lekkers aan.
K vind sowieso bijna niks uit de chinese keuken lekker, en ik word er ook nog eens snel ziek van.
Dat is een hoax..quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Klinkt als ve-tsin intolerantie
Ik wil die discussie hier echt niet gaan starten, maar alleen omdat het niet eenduidig wetenschappelijk bewezen is, hoeft het niet te betekenen dat het een hoax is. Ik ken genoeg gevallen uit mijn omgeving waar ik gewoon zie dat ve-tsin een negatief effect heeft op iemand.quote:
Da's het leuke, Chinees eten is helemaal niet gekruid of pittig, zeker vergeleken met bijv. Indonesische, Thaise of Turkse keuken. Hoofdingredient is sojasaus.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:51 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij kunnen veel Hollandse maagjes goed gekruid eten niet verdragen.
Pittig meestal niet, mate van pittigheid en gekruidheid ligt aan het gerecht. Als je gaat dim summen, krijg je echt behoorlijk wat kruiden binnen (waaronder ve-tsin), die wij Nederlandertjes niet gewend zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's het leuke, Chinees eten is helemaal niet gekruid of pittig, zeker vergeleken met bijv. Indonesische, Thaise of Turkse keuken. Hoofdingredient is sojasaus.
ve-tsin is geen kruid, het is een zout (mononatriumglutamaat) en wordt gebruikt als smaakversterker.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Pittig meestal niet, mate van pittigheid en gekruidheid ligt aan het gerecht. Als je gaat dim summen, krijg je echt behoorlijk wat kruiden binnen (waaronder ve-tsin), die wij Nederlandertjes niet gewend zijn.
Wel eens gehoord van de vijfkruiden-mix?
Mocht je er een topic over openen, dan wil ik best de discussie met je aangaanquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik wil die discussie hier echt niet gaan starten, maar alleen omdat het niet eenduidig wetenschappelijk bewezen is, hoeft het niet te betekenen dat het een hoax is. Ik ken genoeg gevallen uit mijn omgeving waar ik gewoon zie dat ve-tsin een negatief effect heeft op iemand.
Neem als voorbeeld acupunctuur. Nooit (westers!) 100% wetenschappelijk aangetoond hoe en of het werkt, maar ondertussen kunnen ze wel een open rug kijkoperatie uitvoeren onder toeziend oog van een groep westerse artsen, zonder narcose of anesthesie, plus een heleboel andere kwalen verhelpen.
Ik weet dat ve-tsin geen kruid is, maar als ik mijn vlees kruid, dan zit daar ook gewoon zout bij. Nou geen zout op iedere slak gaan leggen hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ve-tsin is geen kruid, het is een zout (mononatriumglutamaat) en wordt gebruikt als smaakversterker.
Mm va lam zijn inderdaad kruiden, maar wordt in relatief zeer kleine hoeveelheden gebruikt. Als ik mijn kip insmeer met Silvo paprika kruidenmix heb ik daar bijvoorbeeld het driedubbele van nodig. Feit is dat er in de Chinese keuken helemaal niet zoveel gekruid wordt.
Je moet het niet door de war halen met veel andere Aziatische keukens, zoals de Thaise, Malaysische, of Indonesische.
Iig niet die wat ik bedoel want die zijn gefrituurd en heeft oa varkensvlees erin. Lo mai gai is gestoomd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:27 schreef Stereotomy het volgende:
Oh wacht, sticky rice is gewoon lo mai kai?
Zeg dat dan, man
Volgens mij loopt door ergens nog wel een topic over maar hier graag verder over Dim sumquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Sjeen het volgende:
Mocht je er een topic over openen, dan wil ik best de discussie met je aangaanZal er hier ook niet verder op ingaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |