Tuurlijk kan ik 2 maanden wachten... maar dat is saaiquote:Op maandag 13 november 2006 19:13 schreef RacerDKB het volgende:
kan je dan niet 2 maandjes wachten daarna?
dan heb je tenminste engelse firmware en garantie?
correct me if im wrong
Zolang ik niets zeker weet koop ik niets, daarom vraag ik het hierquote:Op maandag 13 november 2006 19:18 schreef TheStonedOne het volgende:
Zou je hem waarschijnlijk moeten laten ombouwen , games krijgen vaak regiocodes
Als je PS 3 vanuit een andere regio komt ben ik bang dat ie niet gaat werken met europese games .
(niet 100 % zeker btw , maar als je dat risico wil nemen ga je gang:P )
Voor 499 euro heb je hier het instappakket en niet het uitgebreide (wat je toch moet hebben uiteindelijk)quote:Op maandag 13 november 2006 19:21 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Bovendien las ik ergens iets over 429 dollar daar vs 499 euro hier (scheelt toch weer meer dan 150 euro!)...
Japan is gewoon regio 2.quote:Op maandag 13 november 2006 19:17 schreef Yngwie het volgende:
Qua films valt de Japanse PS3 in een andere regio dan de Europese (Azie/Amerika: regio 1, Europa/Afrika: regio 2 en China/Rusland en de rest: regio 3)
Qua games hebben developers de vrije hand of ze de game regiogebonden willen maken of niet. Mijn verwachting is dat zeker de meeste "grote" games regiogebonden zullen zijn, dit i.v.m. releasedata en mogelijk verlies van inkomsten voor regionale kantoren. Persoonlijk zou ik niet snel een Japanse PS3 aanschaffen.
mavo economie/wiskunde? moeilijk hequote:Op maandag 13 november 2006 19:24 schreef RD4 het volgende:
70 Dollar = 150 Euro?
70 Dollar = 54,58 Euro!
Pssst, de PS3 heeft blu-ray, geen DVDquote:
De PS3 kan ook gewoon DVD's afspelen hoor?quote:Op maandag 13 november 2006 20:14 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Pssst, de PS3 heeft blu-ray, geen DVD(tenminste, dat bedoelde ik met films, natuurlijk zijn DVD's wel regio 2)
http://www.blu-raydisc.co(...)ion-14006/Index.html
Dan moet je in je originele post wel ff een van je dollars veranderen in euro. moeilijk hequote:Op maandag 13 november 2006 19:26 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
mavo economie/wiskunde? moeilijk he
429 dollar = 334 euro
499 euro - 334 euro = 165 euro, het verschil is dus zelfs groter als ik zojuist snel had ingeschat
quote:Op maandag 13 november 2006 20:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dan moet je in je originele post wel ff een van je dollars veranderen in euro. moeilijk he
le-zenquote:Op maandag 13 november 2006 19:21 schreef Don_Tom het volgende:
429 dollar daar vs 499 euro hier (scheelt toch weer meer dan 150 euro
Dat zeg ik toch? Maar Blu-Ray (of HD-DVD, maar dan heb je zowiezo de verkeerde keus gemaakt met de PS3) is toch de toekomst en die is qua regio nou eenmaal anders.quote:Op maandag 13 november 2006 20:17 schreef magnifor het volgende:
[..]
De PS3 kan ook gewoon DVD's afspelen hoor?
Dat begrijp je inderdaad verkeerd, HDTV is (alweer) geen eenduidige wereldstandaard.quote:Op maandag 13 november 2006 19:10 schreef Don_Tom het volgende:
In januari ga ik naar Japan, wat natuurlijk de kans is om alvast aan een ps3 te komen. Echter, hoe zit het met de regiocodering en beeldformaat? Ik heb een HDMI ingang op mijn tv, ik neem aan dat het dan altijd speelt (hd is hd, onafhankelijk van Pal/ntsc/etc, of begrijp ik dat verkeerd?).
Netspanning in Japan is 100 Volt, met gek genoeg in een deel van het land 50 Hz en in een ander deel 60 Hz. Je hebt dan inderdaad een andere voeding nodig of een verhuistrafo. Die moet je wel meerekenen bij je kostenplaatje als je een eerlijke vergelijking wil maken.quote:Stroomtoevoer lijkt me ook geen probleem, kwestie van een omvormertje?
Japan heeft een andere regiocode en (bij TV) NTSC i.p.v. PAL. Bij DVD spelers is het zo dat je NTSC probleemloos af kunt spelen in vrijwel alle PAL DVD spelers, maar het omgekeerde geldt niet. De meeste NTSC spelers kunnen geen PAL afspelen, en bij die PS3 zal dat niet anders zijn.quote:Het is dus met name de eventuele regiocodering die mij zorgen baart, weet niet hoe dit bij de ps3 geregeld is... tips? do or don't?
Stoer dat je je edit knopje weet te gebruiken. Later, kneus.quote:
Lul je er maar uit, als ik het edit knopje had gebruikt zou je dit kunnen zienquote:Op maandag 13 november 2006 20:25 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Stoer dat je je edit knopje weet te gebruiken. Later, kneus.
Nee, er is verschil in framerates (25 of 30 beeldjes per seconde resp. 50 of 60 frames per seconde bij interlaced). Dat is gedaan om de technische problemen in de overgangsfase vanaf de huidige TV standaards niet te groot te laten worden. Wet van behoud van ellende dus.quote:Op maandag 13 november 2006 20:24 schreef Don_Tom het volgende:
Geloof dat ik maar een ander souvenir zoek, vond het idee wel leuk maar worden toch te veel praktische bezwaren denk ik(zou tot de nl release dan toch alleen japanstalige games kunnen spelen)
HDTV is geen enkele standaard, dat weet ik, maar 720p/1080i/1080p is toch hetzelfde daar als hier lijkt me?
haha, idd het lijkt wel alsof ze het erom doenquote:Op maandag 13 november 2006 20:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, er is verschil in framerates (25 of 30 beeldjes per seconde resp. 50 of 60 frames per seconde bij interlaced). Dat is gedaan om de technische problemen in de overgangsfase vanaf de huidige TV standaards niet te groot te laten worden. Wet van behoud van ellende dus.
In jouw eerste post was het voor mij niet echt duidelijk dat je het over Blu-Ray had. Ik dacht gewoon gelijk aan DVD enzo.quote:Op maandag 13 november 2006 20:21 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Maar Blu-Ray (of HD-DVD, maar dan heb je zowiezo de verkeerde keus gemaakt met de PS3) is toch de toekomst en die is qua regio nou eenmaal anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |