Het is echt plaatselijk. Een groot deel van het plafond zit er prima op.quote:Op maandag 13 november 2006 17:05 schreef Marsepein het volgende:
ZIt de rest ook los als je er een plamuurmes onder steekt, of zit dat goed vast?
Nee dat lijkt zo. Dat bruine zijn strepen, geen bewapening.quote:Op maandag 13 november 2006 17:15 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het nogal verdacht dat de wapening door je beton heenkomt. Hoe oud is dat plafond en is het een koop of huurhuis?
Erboven woont de buurvrouwquote:Op maandag 13 november 2006 17:25 schreef Solingjan het volgende:
Als je toch bezig bent klop dan eens met een hamer over het(hele) plafond. Waar het goed zit hoor je een TIK!
Waar niet valt het of naar beneden of je hoort TOK! klop dan nog maar een keer en het komt naar beneden.
Je kunt waar die scheuren zitten beter wat meer weghalen dan te weinig.
Oh ja en die scheuren zitten er niet van niks.
Hoe is de situatie er boven. Kun je daar bij?
Die bruine strepen zijn vocht op ijzerwerk dus roest.
Oké. Zo gaan we het doen. Maar nu nog stap voor stap en voor lekenquote:Op maandag 13 november 2006 20:45 schreef Marsepein het volgende:
Voordat je het met wat voor goedje ook gaat afsmeren. Doe er een hechtprimer op, bijvoorbeeld Betokontakt van Knauf, daarna glad afwerken met wat Fix&Finnish. Eventueel licht schuurpapiertje erover heen halen om het strak te maken.
Je kunt de scheur wapenen met gaasband. Probeer een rolletje van 10 cm breed te vinden, die van 5 cm vind ik altijd zo eng smal. Gaasband is eigenlijk grootmazig glasvezelbehang
Zijn grote plekken hoor! Totaal wat je op de foto ziet is 40 cm lang denk ik.quote:Op maandag 13 november 2006 17:55 schreef Igen het volgende:
Wat je daar op de foto ziet, hoe groot is dat ongeveer?
Als die gaten niet meer zijn dan zo ongeveer 10-15 centimeter, dan kun je het best zelf. Dat heb ik zelf ook gedaan met nul aan ervaring vooraf - ook al was dat niet het plafond maar de binnenkant van een schuin dak. Was eigenlijk heel simpel en zelfs ook best leuk.
Als kleine tip: valt het stucwerk aan de randen van die gaten deels ook bijna als zand uit elkaar, dan even met een zachte borstel vegen totdat dat allemaal weg is en je een stevige basis hebt. Anders plakt het vul-spul ook niet.
Stap in de auto of op de fiets.quote:Op maandag 13 november 2006 20:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oké. Zo gaan we het doen. Maar nu nog stap voor stap en voor leken![]()
Wat is een plas-paan?quote:Op maandag 13 november 2006 21:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Stap in de auto of op de fiets.
Fiets naar de bouwmarkt.
Koop een potje Betokontakt van knauf.
Koop een kleinverpakking Fix&Finnish
Koop een plaspaan
Koop een stucmes
Ga weer naar huis
Borstel het beton goed af, losse stukken wegsteken.
Meng (Als dat nodig is) dat Betokontakt
Breng het aan met een (oude)kwast, en neem de droogtijd in acht.
Een beetje Fix&Finnsh aanmaken volgens gebruiksaanwijzing
Met de plakpaan zet je dit grof op, wel redelijk vlak, geen klonten, maar niet superstrak.
Laat het voldoende indrogen, oppervlakte moet wat uitharden en dof worden.
Wrijf er met een oude natte spons overheen (Echt nat, niet een lullig beetje vochtig)
Trek het met het stucmes (Of spackmes) superglad, gebruik de oude stuclaag als geleideprofiel.
Wat dacht je er zo van
Breien. Oké, stap voor stap en voor leken graagquote:Op maandag 13 november 2006 21:42 schreef Oblivion het volgende:
Dude, ga een trui breien, laat iemand anders dit doen...
Inkoppertje....![]()
![]()
O, vertypt, plakspaan. Ik zou over die scheur wel een glasvezelbandje doen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat is een plas-paan?![]()
Verder is het heel duidelijk, dank je wel![]()
![]()
O en moet er dan nog van dat glasvezeltape op, of is dat om over mijn mond te plakken?
Okay, doe ik je plafond wel..quote:Op maandag 13 november 2006 21:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Breien. Oké, stap voor stap en voor leken graag![]()
Plakt dat dan vanzelf? (Ja je moet mij alles vertellen hoor!)quote:Op maandag 13 november 2006 21:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
O, vertypt, plakspaan. Ik zou over die scheur wel een glasvezelbandje doen.
Ik haal altijd 10 cm breed bij Imabo, maar die zit niet echt in de buurt zie ik.
Misschien is de beginners cursus breien dan toch niet zo onverstandigquote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Plakt dat dan vanzelf? (Ja je moet mij alles vertellen hoor!)
Nee dat plakt niet vanzelf probeer het maar. Hou het tegen het plafond, laat het los en het dwarrelt naar beneden.quote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Plakt dat dan vanzelf? (Ja je moet mij alles vertellen hoor!)
Plafond?quote:Op maandag 13 november 2006 23:00 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nee dat plakt niet vanzelf probeer het maar. Hou het tegen het plafond, laat het los en het dwarrelt naar beneden.
Als je nou eerst wat Pino zegt die fix en finish aanmaakt an dan met een plamuurmes wat dotjes op die scheuren smeert, DIE DOTJES BLIJVEN WEL PLAKKEN, en dan dat band tegen die dotjes aanduwt, dan blijft dat bandje zitten.
Pas op want daar krijg je vieze witte vingertjes van.
Stap morgen maar eerst op de fiets. We helpen je wel.(niet met fietsen dat moet je zelf doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |