abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43505964
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:43 schreef devv05 het volgende:
Bos is een ongeloofwaardige gladjakker, dat mensen daar intrappen zeg
[..]

Je gaat zelf maar werken, luie hond
Alsof een sociale samenleving alleen betekent dat mensen die niet werken een uitkering krijgen.
Het gaat ook om ouderen, kinderen, arbeidsongeschikten. Ook het feit dat wanneer je ziek wordt je niet zelf voor de kosten moet opdraaien, de thuiszorg in orde is enz.
Veel van die punten zijn uitstekend in orde in Nederland gelukkig. Als je ziek wordt en een behandeling van een ton of meer nodig hebt krijg je die, en hoor je daar niemand over klagen.

Veel mensen stemmen rechts, omdat het buitenlanderbeleid zo goed is. Ziet dan niemand dat door de laatste 3 jaar de haat tussen allochtonen en autochtonen alleen is toegenomen. Je kan wel hard zijn aan de grens, maar het probleem bevind zich allang binnen de grens. Verdonk is een persoon die veel harde en ook terechte beslissingen heeft genomen en erg standvast is. Maar ze is ook de persoon die de verdeeltheid tussen allochtonen en autochtonen in Nederland heeft vergroot.

Zoals iemand hierboven al zei moeten de mensen het zelf doen. De overheid kan hier echter wel bij helpen. Zo ben ik voor meer jongerencentra, die vaker open zijn (iedere avond) en waar jongeren een joint kunnen roken en wat kunnen drinken. Zo kun je hangjongeren daarnaartoe verplichten te gaan. Zo hou je er als politie zijnde een beetje controle op en gaan mensen zich 's avonds wat veiliger voelen op straat. Ook moeten alle scholen open worden. Al die religieuse scholen werken integratie van allochtonen alleen maar tegen.
Zo komen allochtonen jongeren al vanaf het begin in aanraken met de cultuur en normen en waarden die hier gelden.
pi_43506252
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heel goed, je geeft in 1 korte zin aan wat er precies mis is met de "linkse" partijen.
Heb ik nu bonuspunten?

En toch ga ik SP stemmen. (en ja ik heb (HBO) inkomen en betaal (veel) belasting. Toch denk ik niet dat mijn belasting omhoog gaat met SP aan de macht) Ik verdien nl. minder dan een halve ton p/jaar he.
pi_43506333
Wouter Bos, Mark Rutte of Jan Peter Balkenende.

Het lijkt logisch dat als er iemand opstapt het 1 van deze 3 is.

Als de PvdA wint zal Balkenende het veld ruimen - als de PvdA echt fors verliest, kan Bos wel eens gaan opstappen en als Verdonk meer stemmen haalt dan Rutte dan is het gedaan met Mark.

Of vliegt er iemand anders uit?
pi_43506371
Hopelijk alle drie.
feest
pi_43506409
Halsema.
  maandag 13 november 2006 @ 13:54:48 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43506432
Zoals de peilingen nu staan denk ik evt Bos. Rutte zal nog wel een kans krijgen. Balkenende treedt af als het CDA niet meer de grootste is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 13 november 2006 @ 13:55:50 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43506460
Bos.

En gelukkig maar .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43506463
Ik gok dat Verdonk Rutte van het veld schopt.
Trotse mamma :)
pi_43506513
Bos en Halsema
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43506577
Ik denk dat Bos zal gaan... ook opvallend dat het vanuit zijn eigen paertij al zeer stil rondom hem geworden is, kennelijk geen enkele PVDA'er die zich nu al te duidelijk als 'pro-Bos' wil opstellen, die zitten nu al de zetels in de post-Bos periode te verdelen (en zich voor te bereiden als 'tweede keus' in een vierde kabinet Balkenende, dat anderhalf tot twee jaar zal blijven zitten, en daarna weer verkiezingen).

Bos zou enkel kunnen winnen als hij nu vanuit het niets een gigantisch konijn uit zn hoed tovert, en uit verloren positie zou kunnen terugslaan, maar niks wijst daarop, dat dat mogelijk zou zijn.

Rutte heeft waarschijnlijk het geluk dat alel aandacht naar het verzaken van Bos uitgaat, waardoor hijzelf zn positie kan zekerstellen, al moet hij zich dan wel instellen op de oppositie en daar snel zijn plek vinden, al is hij dan ook binnen enkele maanden het 'haasje', al zal hij dan wel 'weggepromoveerd worden, commissaris van de koningin in friesland moeten worden of de een of andere commissaris of voorzitter van een lobbygroep.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43506706
Het gaat natuurlijk helemaal niet om de programma's, maar om de uitstraling van de lijsttrekkers.
De afgelopen dagen heeft Wouter slecht gescoord in de media, hij bevestigt een draaikont te zijn en komt zielig over, kortom geen charisma. De kiezer houdt nu eenmaal van een sterke persoonlijkheid (iig iemand die zich als zodanig presenteert) die doet wat hij zegt en betrouwbaar overkomt.
Dat was Kok wel een beetje, Melkert totaal niet en Bos ook niet.
Het kan niet anders dan een debâcel worden voor de PvdA
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43506769
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om de programma's, maar om de uitstraling van de lijsttrekkers.
De afgelopen dagen heeft Wouter slecht gescoord in de media, hij bevestigt een draaikont te zijn en komt zielig over, kortom geen charisma. De kiezer houdt nu eenmaal van een sterke persoonlijkheid (iig iemand die zich als zodanig presenteert) die doet wat hij zegt en betrouwbaar overkomt.
Programma is voor mij absoluut de nr 1 in mijn beslissing. Wat niet wil zeggen dat ik, tegen beter weten in, mij deels laat voeren door de uitstraling. Echter met een reden: voor mijn gevoel kan een programma wel kloppen, maar als de lijsttrekker niet overkomt als iemand die zijn programma de komende 4 jaar kan verdedigen, haak ik af..
pi_43506809
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
En Rutte en Pechtold hebben dat al helemaal niet. Halsema eigenlijk ook niet. Blijft over Balkenende en Marijnissen. Op basis van de peilingen klopt jouw reactie volledig.
pi_43506916
Overigens is helemaal nergens gezegd dat hij dan opstapt
  maandag 13 november 2006 @ 14:11:38 #40
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43506958
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:57 schreef Timmehhh het volgende:
Halsema
Als GL weer een zetel verliest dan zou dat de 3e rampverkiezing op rij zijn. Dan moet Femke vertrekken. Alleen vind ik GL niet de partij om daadkrachtig te zijn. Ze zullen haar dan eerst een tijdje laten bungelen.

Pvda heeft nog geen alternatief voor Bos dus die gaat ook niet als eerste. VVD durft Rutte niet aan de kant te zetten want dan zouden ze niet meer om Verdonk heen kunnen. Kan alleen als Pastors en Wilders veel zetels pakken. Dan moet Rita die terughalen.

Moeilijk, Moeilijk.De rest staat op winst. Ik zeg Olav Stuger.

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 13-11-2006 14:21:01 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 13 november 2006 @ 14:12:08 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_43506974
Ik denk dat zoals ie er nu voor staat dat Rutte wel zal opzouten
  maandag 13 november 2006 @ 14:15:30 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43507084
Wie zou Bos moeten opvolgen?

Lijsttrekkerschap van de pvda begint een kerkhof te worden.

Nee, Bos blijft zitten bij gebrek aan beter.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43507086
Rutte. Die maakt geen baan af dus deze ook niet gok ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 13 november 2006 @ 14:17:28 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43507146
Ik denk Wouter Bos en vervolgens Fenmke Halsema
  maandag 13 november 2006 @ 14:18:15 #45
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43507175
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:36 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nog socialer? Je betaalt je nu al helemaal blauw aan belastingen en premies. Hoeveel socialer moet het nog voordat de mensen eens tevreden zijn?

NU SP!
Het moet niet socialer. Het is prima zoals het is.
Leuke filmpje trouwens! Die LUL moeten ze direct zijn uitkering afpakken.....
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_43507533
Wat een tendentieuze stemmingmakerij zeg. "De grootste nepper uit de politiek" - Hoezo?
Populist? - Iemand die zegt "Bij ons is uw hypotheekrenteaftrek veilig" is GEEN populist?
pi_43508004
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:29 schreef dVTB het volgende:
Wat een tendentieuze stemmingmakerij zeg. "De grootste nepper uit de politiek" - Hoezo?
Populist? - Iemand die zegt "Bij ons is uw hypotheekrenteaftrek veilig" is GEEN populist?
Nepper en polulist zijn 2 heel verschillende dingen. Bos is idd geen populist, want polulisten doen het vaak stukken beter in de politiek. Hij is wel een nepper, die z'n mening net zo vaak herziet als het hem uitkomt. Dat is nu wel algemeen bekend, die reputatie raakt hij echt niet meer kwijt. Vandaar dat PvdA als een baksteen naar beneden valt. In de komende 9 dagen poets je zoiets nooit meer weg, denk dat het alleen maar erger en erger wordt voor de rooien. Mensen verkassen massaal naar Marijnissen, iemand die wel oprecht en helder is. Maargoed, JP gaat fluitend naar de zege.....dat is nu al zeker.
pi_43508293
Rutte is ligt binnen de eigen partij veel zwaarder onder vuur dan Bos. Bos werd onomstreden tot lijsttrekker verkozen, Rutte na veel aarzeling en verdeeldheid. Vooral de speculaties dat de VVD onder Verdonk veel groter zou zijn geweest dan nu uit de peilingen blijkt, doen hem geen goed. De PvdA daalt ook in de peilingen, maar vooralsnog is het zetelverlies gering en: welke PvdA'er had het beter gedaan dan Bos?

Nee, ik zie Rutte toch echt eerder het veld ruimen. En als D66 maar 1-2 zetels haalt, blijft Pechtold ook niet zitten. Die schopt nu al vrij veel tegen de Haagse politiek aan.
  maandag 13 november 2006 @ 14:58:24 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43508444
Rutte en Bos. Rutte verdwijnt a la Dijkstal, snel, Bos stapt zelf op, omdat hij geen zin heeft in nog vier jaar in de kamer.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43508544
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zoals de peilingen nu staan denk ik evt Bos. Rutte zal nog wel een kans krijgen. Balkenende treedt af als het CDA niet meer de grootste is.
Nee CDA en PVDA gaan samen regeren dan blijft Bos Fractie voorzitter.

Ik denk dat Verdonk stopt, gewoon helemaal met de politiek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')