abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2006 @ 13:20:57 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43505462
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 1

Dreumesjes:

6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 24-11-2006 19:56:03 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 13 november 2006 @ 13:43:50 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43506158
Sjonge houdt het dan nog niet op, Jordy bikkel

Githa
  maandag 13 november 2006 @ 13:52:31 #3
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43506381
Githa, wat een domper zeg. Echt, wat ontzettend vervelend. Arme Jordy, en arme jullie! Dikke

Emma; stoere tante. Hup, zomaar even bij de dreumessen binnen komen wandelen, knap hoor!

Ik heb hier een echt jongetje als het om eten gaat. Het is een vreetbeer, maar wel een met zeer specifieke voorkeuren. Meneer lust: vis, vlees, aardappels, pasta (met veel saus), ei, brood, kaas, worst.... oh ja, en koeken, yoghurt, pap en chocomelk. Fruit eet hij nauwelijks aan een stuk (behalve banaan), dus krijgt hij 6 maanden potjes van olvarit. Die gaan er gelukkig goed in, zodat hij toch wat vitaminen binnenkrijgt. En groenten gaan, mits vermengd met iets anders (uit bovenstaand rijtje uiteraard ). Met wat consessies hier en daar en vooral veel geduld lukt het me aardig om hem min of meer gezond en evenwichtig te laten eten, maar het is niet altijd gemakkelijk. Ik vertrouw er overigens op dat het uiteindelijk goed gaat komen, maar ik moet me soms wel verbijten om niet in de stress te schieten of pissig te worden als ie weer een hand vol groenten op de grond flikkert. Vaak genoeg gebeurt het dan ook dat ik een eetsessie vriendelijk edoch beslist 'overdraag' aan vriendlief, en zelf met bord en al boven achter de computer ga zitten. Ach, ik doe weer andere dingen he.... koken bijvoorbeeld, en het hele huishuiden enzo.
pi_43506651
Githa toch. Wat jammer dat het nu toch weer tegenvalt. En wat moeilijk voor jullie en Jordy. Het is zo moeilijk uit te leggen aan zo´n klein ding. Hopelijk vind je nog voor volgende week een goede oplossing. (En misschien een stomme vraag; Als nu de wondverzorging complexer wordt, is het niet mogelijk de volgende operatie op wat latere leeftijd te doen? Zodat hij wel rustig zou kunnen blijven en kan begrijpen dat zijn hand tijdelijk niet gebruikt kan worden? Of kan dat juist niet?)

Renzell, die tafelmanieren.... Ik predik mijn superuitvinding nog maar ´s, mijn reden-om-elke-avond-de-maaltijd-door-te.komen; De lasagna met heul veul groente. Als ik het idee heb dat er te weinig groente gegeten word maak ik lasagne met heel veel gorente erdoorheen. Monster vind de saus zo lekker dat ze de groente voor lief neemt.
En gewoon nooit een probleem maken van het niet eten hoor mama´s. Tenminste, nu nog niet. Hie heeft het een hele poos geduurt voordat er ook maar een keertje gewoon gegeten werd. Toetjes gingen er altijd heel goed in. Maar nu gaat het eigenlijk heel goed. Laat het alsjeblieft niet iets worden waar je elke dag tegenop ziet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 13 november 2006 @ 14:19:32 #5
105888 renzell
pi_43507223
Goed idee, lasagnasaus met groenvoer! Ga ik proberen.
Gelukkig voelt het eten over het algemeen helemaal niet als een probleem. Eet ie niet, dan eet ie niet, zo wel, dan wel. Alleen het smijten (slash in je haar smeren) van eten waarvoor ik net een uur in de keuken heb gestaan, kan mijn bloed soms doen gaan koken. Dat vind ik gewoon onaardig en stom (ja, ik weet, het is nog maar een dreumes , maar toch kan me de nonchalance waarmee hij dat doet me echt irriteren). Maar zoals gezegd, dan is daar altijd nog vriendlief die op zijn knieen de vloer onder en rondom de kinderstoel mag gaan zitten schoonbikken.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 14:21:46 #6
81992 Githa
pi_43507297
De wond verzorging opzich is het probleem niet zo, en Jordy werkt ook eigenlijk heel goed mee, echt wonderbaarlijk hoor!
Het probleem ligt meer in de verantwoording die er ligt als de wond moet luchten en hij dus onbeschermd is en natuurlijk ook wel de tijd die erin gaat. Het zou een aantal keer per dag moeten en dan steeds en half uur luchten en ook weer verbinden. Daarbij moet je eigenlijk heel de dag door checken of de spalk niet is afgezakt, want zodra dat gebeurd heb je het risico dat het weer aan elkaar groeit en dat gaat sneller als je denkt.
Het probleem is gewoon de plek.... zo tussen die vingers en juist helemaal onderin waar de scheiding van de vingers zit is het kritiekepunt. Laat zo'n spalk maar eens netjes op zijn lek zitten en geen cm verschuiven.
Het is nogal een vraag die je bij de oppas legt....maar een crisis voor het MKDV is het ook weer niet.

En als zou dat wel kunnen, dan zit ik natuurlijk ook nog met het probleem van ziekenhuisbezoekjes, afhankelijk hoevaak ze hem volgende week willen zien.
Zie het eerlijk gezegd ook niet zitten als een vreemde met jordy die controles zou doen Ik denk dat hij flink in paniek zou raken.

Ik zie nu een heel probleem en wie weet valt dat volgende week allemaal reuze mee, maar ik wil niet graag voor verrassingen komen te staan

Nogmaals met Jordy gata het nog steeds erg goed, hij is nog steeds volijk en ondergaat alles gewoon....dit is echt een probleem van mij dus eigenlijk ....
pfff, moeilijk hoor verwoorden wat je bedoeld
pi_43507444
pasta is hier ook een van de (weinige) gerechten waarmee ik er flink wat groente in kan krijgen. ik moet de groentesaus dan wel pureren (helaas), maar dan krijgen ze hun portie vitamientjes tenminste. een ander succesnummer is maaltijdsoep. kun je ook alle groente in kwijt die je maar over hebt en ze smúllen er echt van hier. ook hierbij is de staafmixer weer essentieel maar daar maak ik me maar niet te druk om.

githa, veel succes ermee, verdorie wat balen dat 't toch weer wat ingewikkelder aan 't worden is met die wond. helemaal geen gekke tip van dat MKD, hopelijk is er zoiets mogelijk!

fuente, is sara weer helemaal opgeknapt?

en emmaatje ook alweer 1, wat gaat 't hard suzanna. gefeliciteerd nog!
  maandag 13 november 2006 @ 14:26:35 #8
105888 renzell
pi_43507447
Is het te doen voor jullie in combinatie met je werk, of gaat dat echt problemen opleveren de komende weken? En hoelang moet hij de spalk eigenlijk om, of ligt dat helemaal aan het genezingsproces? Een ander de controles laten uitvoeren lijkt mij ook verre van fijn trouwens. Heel misschien een opa/oma of iemand anders die dichtbij staat, maar in eerste instantie wil je toch zelf bij je beer zijn als ie het moeilijk heeft. Vind ik heel logisch hoor Githa!
  maandag 13 november 2006 @ 14:27:22 #9
105888 renzell
pi_43507468
Maaltijdsoep is ook een goeie Bix!
  maandag 13 november 2006 @ 14:27:49 #10
105888 renzell
pi_43507485
En maling aan staafmixers inderdaad. Als het helpt, helpt het. Prima toch!
pi_43507493
oh wacht githa, ik had jouw post nog niet gelezen. maar je moet natuurlijk inderdaad ook nog een heleboel controlebezoekjes afleggen, kan me voorstellen dat je 't toch liever allemaal zelf doet. toch maar extra vrij regelen dan? valt zoiets niet onder zorgverlof?
  maandag 13 november 2006 @ 14:31:43 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43507626
Och Githa, toch nog een tegenvaller. Ik kan me voorstellen dat je liever de verzorging voor Jordy even niet overlaat aan anderen. Ookal voel je je haast gedwongen dat wel te doen vanwege je verantwoordelijkheidsgevoel naar de mensen van je werk toe.
Goed over nadenken, maar vooral doen wat goed voelt.

Pastasaus met groenten? Wat denk je wat Léon doet? Die vist dan alleen datgene eruit wat hij lekker vindt. De rest wordt keurig opzij geschoven.
Gelukkig is hij gek op boontjes en doperwtjes enzo en eet hij graag fruit.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 14:31:55 #13
81992 Githa
pi_43507633
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:27 schreef bixister het volgende:
oh wacht githa, ik had jouw post nog niet gelezen. maar je moet natuurlijk inderdaad ook nog een heleboel controlebezoekjes afleggen, kan me voorstellen dat je 't toch liever allemaal zelf doet. toch maar extra vrij regelen dan? valt zoiets niet onder zorgverlof?
hmm hmm maar zorgverlof krijg je maar 2 weken per kalanderjaar en dat is al op
Maar ouderschapsverlof is nog een optie, of vakantiedagen. heb ik nog wel wat meen ik ben alleen al zoveel last geweest voor mijn collega's dat ik het liever niet vraag als het niet nodig is, dus wacht het gesprek morgen nog even af.
En hopelijk kan ik dan iets regelen met mijn baas mocht het nodig zijn.

Ik hou mijn vingers gekruist.
  maandag 13 november 2006 @ 14:35:43 #14
105888 renzell
pi_43507750
Dutch:
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:27 schreef renzell het volgende:
En maling aan staafmixers inderdaad. Als het helpt, helpt het. Prima toch!
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 15:05:29 #15
81992 Githa
pi_43508670
Jordy en Juluis zouden prima van één bord kunnen eten Jordy vist er eerst altijd de groentes tussen uit en begint dan aan de rest, tenzij het rookworst is
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 19:15:03 #16
81992 Githa
pi_43517223
Ik vraag net aan Jordy of hij zijn bordje en bestek op het aanrecht wil zetten en meneer zet netjes zijn vuile bord op het aanrecht en legt zijn vuile lepel terug in de la aan afwassen doen we niet
  maandag 13 november 2006 @ 19:34:25 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43517969
He Githa.. 't leek ook te mooi om waar te zijn..

Eten is hier ook nog steeds 'raar'. Pas de laatste weken betrap ik Saskia op een paar hapjes warm eten. We hebben alles geprobeerd, maar niets hielp. Daarom hebben we besloten om 't maar gewoon te laten zitten; ze moet wel aan tafel blijven zitten maar als ze niet eet, dan niet. Na het warm eten schil ik vaak nog wel een appeltje, of eet ze met papa een banaan. Hierna gaan we dan pas over op het toetje die ze wel gewoon elke dag krijgt.
Maar zoals gezegd, ik zie heel langzaam verbetering
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 november 2006 @ 19:38:33 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43518115
Githa, wat een ellende nou weer Het zou toch vreselijk zijn als er nu weer iets niet goed gaat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator maandag 13 november 2006 @ 19:42:04 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43518242
He verdorie Githa, wat vind ik dat vervelend voor Jordy.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43519884
Patat bevat ook veel vitamine C hoorde ik pas (Keuringsdienst van Waarde over vitamines).

Sterkte Githa en Jordy
  maandag 13 november 2006 @ 20:54:40 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_43521072
Githa em Jordy

Ik hoor de laatste tijd heel veel dat Demi al zo'n grote meid is geworden, en ze hebben echt gelijk, ze is 11 mei 1.5 jaar geworden en een echt peutertje, eigenwijs en ondernemend.
Vind het wel heerlijk hoor maar merk wel dat het opvoeden echt is begonnen, en he zal alleen maar erger worden.
Ze is ook zo wijs aan het worden, vanmiddag was ik haar een beetje aan het plagen zegt ze ineens 'nie doen'
En alle deuren moeten dicht, warom geen idee maar niks mag open staan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 13 november 2006 @ 20:55:42 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_43521127
Nog even een vraagje, Demi lust eigenlijk maar 1 soort fruit en dat is Banaan, maar mag ze dat iedere dag eten?
Avondeten gaat sinds kort weer beter, nu eet ze tenminste wat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 13 november 2006 @ 23:57:25 #23
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43529388
Ik was lichtelijk de weg kwijt door het opsplitsen en had dus al een tijdje hier niet bijgelezen. Maar nu weer terug en helemaal bij!

Ow, Renz wat (be)schrijf je het weer mooi.. Tjirpen

En wat een bikkels hier toch..
  • Juul de stoere man met z'n gips pootje lekker artistiek je moeder make-uppen..
  • Sara met een dubbele (midden)oorontsteking, arm meisje wat moet dat zeer doen. En arme Fuente en Buurvrouw_Rietman je kleintje zo ziek, heeft duidelijk ergens last van, slaapt niet, kan eigenlijk alleen maar huilen, ze kan het jullie niet duidelijk maken en er is uiterlijk ook nog eens niks aan haar te zien.. In de tussentijd zijn jullie alledrie gesloopt door het slaapgebrek. Gelukkig is ze nu aan de beterende hand!
  • Jordy. Tsja, wat kan ik anders zeggen dan H. E. L. D. ! ! ! ! Ik heb je IRL gezien en je bent van jezelf al zó'n stoer mannetje. Maar nu, na zo'n operatie.. zo flink/stoer/dapper.. Hulde

Een dikke voor jullie en ook een voor de pappa's en mamma's die hebben ze ook dubbel en dwars verdiend!
  • Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 14 november 2006 @ 00:10:40 #24
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_43529903
    Over dat eten..

Hanne is nu nog van "zet wat voor en ze schuift het in één keer naar binnen".

Bij Wilyan gaat het eten daarentegen behoorlijk ruk.. Hij eet dan ook weinig tot niet.
    Dingen die hij lekker vind (spaghetti) gaan dan ook wel aardig naar binnen. Maar de rest (letterlijk en figuurlijk)

We hebben wel de eis gesteld dat ie minstens twee of drie hapjes moet eten. Want soms heeft ie nog niet eens gezien wat er op het bord ligt en piept ie al: "isse niet lekker niet" Het is wel goed met hem! Hij moet dus nog wel drie hapjes 'proeven', of hij daarna nog een paar happen neemt of volledig weigert maakt niet uit.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 november 2006 @ 07:23:19 #25
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_43533375
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 20:55 schreef snakelady het volgende:
    Nog even een vraagje, Demi lust eigenlijk maar 1 soort fruit en dat is Banaan, maar mag ze dat iedere dag eten?
    Avondeten gaat sinds kort weer beter, nu eet ze tenminste wat.
    Banaan bevat een hoop goede dingen hoor: http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=76

En zolang ze geen verstopping ervan krijgt zou ik haar lekker die banaan geven elke dag
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')