abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43777203
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:40 schreef renzell het volgende:
Ja, dat is inderdaad een goed idee, zowel die slofsokken als die sandaaltjes. Sandaaltjes zijn misschien wel moeilijk te krijgen in deze tijd van het jaar, maar ik ga morgen wel eens even de stad doorstruinen
Ben ze vorige week nog tegen gekomen ergens online en ze waren natuurlijk in de uitverkoop.
Als ik de site nog weer terug kan vinden zal ik die hier wel even posten.

Is dit misschien iets?
http://www.koopjespakker.nl/827624/Kindersandalen.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Xanthe op 22-11-2006 12:23:56 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 november 2006 @ 12:17:21 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43777439
Slofsokken heb ik in een folder zien staan. Moet Van Haren of Bristol geweest zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 november 2006 @ 12:31:26 #203
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43777885
Dank jullie! Xanthe, lijkt me perfect (lelijk, maar niet duur, dus goed!!!) Van Haren ga ik ook ff checken. Bristol hebben wij hier niet, volgens mij.
pi_43778322
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:31 schreef renzell het volgende:
Dank jullie! Xanthe, lijkt me perfect (lelijk, maar niet duur, dus goed!!!) Van Haren ga ik ook ff checken. Bristol hebben wij hier niet, volgens mij.
Ben alleen bang dat het een oude aanbieding betreft
(staat er boven , maar misschien hebben ze ze nog wel ergens achter in het magazijn liggen).
  woensdag 22 november 2006 @ 13:06:59 #205
105888 renzell
pi_43778975
Ga het gewoon vragen. Toch dank.
pi_43779547
Xanthe, wat een gaaf keukentje!

Renz, wat fijn dat het gips eraf is

Met Sara gaat het nog een beetje hetzelfde.. Ze is overdag heel goed te pas en 's avonds is het een mini-drama. Ze moet echt een zetpilletje hebben voor ze kan slapen. Afgelopen nacht ging het al wel beter, ze was wakker van 21:30 tot 23:00, maar heeft erna heerlijk geslapen tot 8:30. Overdag slaapt ze ook goed. We zijn nu op dag 2,5 van de kuur, dus we kijken het nog even aan.
Overigens is het ab naar binnen krijgen 1 groot drama, vanaf het begin al! Ze heeft het toen nog niet eens geproeft of ze schudde al nee met d'r hoofd. Het is dus nu echt houtgrepen werp en met een spuitje in d;r mond doen, anders krijg je het er niet in, en dat 3 keer op een dag.
Zou je het ook mogen mengen met bijvoorbeeld diksap, of mag dit niet? In de bijsluiter staat er namelijk niets over. Anders loopt ik zo nog even bij de apotheek langs om te vragen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_43779770
Mijn huisarts zei dat we het wel door haar drinken mochten doen. Maar bij Isis is dat niet nodig die vind het wel lekker en komt direct naar me toe als ze antibiotica krijgt.
pi_43779848
Naar mijn idee smaakt het ook wel lekker, het ruikt wat zoetig, maar om wat voor reden ook wil Sara er niets van weten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 22 november 2006 @ 13:39:40 #209
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43780063
Renzell, welke maat heeft ie? Ik heb nog wel sandaaltjes (die jij lelijk vind dus die je wel zou mogen lenen.) In maat 22/23 dus waarschijnlijk te klein?
Fijn dat z'n gipsje eraf is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 november 2006 @ 13:44:07 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43780200
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:33 schreef Fuente het volgende:
Naar mijn idee smaakt het ook wel lekker, het ruikt wat zoetig, maar om wat voor reden ook wil Sara er niets van weten
Ik zou het even aan de apotheek vragen waarmee je het mag mengen. Misschien hebben die ook tips, ze zullen het best vaker horen deze vraag.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43780392
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zou het even aan de apotheek vragen waarmee je het mag mengen. Misschien hebben die ook tips, ze zullen het best vaker horen deze vraag.
Dan loop ik er zo even langs!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 14:01:44 #212
81992 Githa
pi_43780751
Je mag het niet mengen met melkproducten Fuente, dat vertraagd de opname en dus de werking van de AB, maar diksap is prima.
nadeel is wel dat ze het dus op moet drinken en ze proeven het gelijk hoor!
  woensdag 22 november 2006 @ 14:06:32 #213
105888 renzell
pi_43780885
Hij heeft een flinke maat 23 ongeveer. Wat denk je? Zou dat nog lukken met die daaltjes van jou? Hi hi, en lelijk of niet, dat boeit me geen biet (het rijmseizoen is weer begonnen ).

[ Bericht 11% gewijzigd door renzell op 22-11-2006 15:13:57 ]
pi_43781084
Renzell, wat fijn, goed nieuws!! Klinkt wel een beetje eng, vervelend allemaal zeg, dit. Sterkte met de rest!

Fuente, wat jammeridd dat Sara de ab niet lekker vindt. Emma en Noa vonden het allebei heerlijk (wat ik ook weer apart vond, vind het zelf ook niet lekker, zo'n chemisch smaakje)
Hopelijk gaat het beter als je het door de diksap doet! Of misschien een fruithapje (krijgt ze normaal waarschijnlijk niet meer, maar misschien vindt ze het wel juist extra lekker?) ofzo?

Githa, ik zag een supervrolijke Jordy in het fototopic... hoe gaat het ermee? Ik las iets over een spalkje, gaat dat wel goed? (kan me herinneren dat hij het er eerst vaak afhaalde)

Ik heb een vieze smeerpoets in huis! Op sommige vlakken dan... ze is wel een beetje smetvrezig en vindt veel dingen 'ieh bah' en 'vies'. Maar blijkbaar is snot... wél lekker!
Mijn man bracht haar gisteravond naar bed en was haar slaapzak aan het aandoen op het aankleedkussen. Was zij lekker in haar neusje aan het peuteren (hij zegt er blijkbaar niets van ) en deed het in haar mond. 'Hmmmm, lekker' zei ze. Vervolgens gaat het vingertje opnieuw naar het neusje... en wordt 'het' aan mijn man aangeboden. 'Hapje?' met een heel serieus gezichtje...
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 14:27:40 #215
81992 Githa
pi_43781496
Noah en? ...wilde papa een hapje

Dat spalken moeten we donderdag pas gaan doen als hij weer wat is aangepast en dan alleen de nachten.
Of dat gaat lukken we sall see
Eigenlijk mochten we niet gaan spalken vanwege de ontsteking, maar omdat één vinger nu al krom begint te trekken doordat hij krom staat en de wond dus zo geneest, hopen we dat het met de nachten spalken wat beter gaat.
Hele dagen spalken mag dus nog niet, tja, je kunt niet alles tegelijk bestrijden natuurlijk.
Verder gaat het wel goed met hem hoor, de bekende verschijnselen van te veel ziekenhuis, maar dat gaat zich vast wel herstellen als het allemaal weer rustig is straks.
minder chirurg en meer ergotherapeut doet hem ook wel goed kan ik merken
  woensdag 22 november 2006 @ 15:04:16 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43782722
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:39 schreef Lishe het volgende:
Renzell, welke maat heeft ie? Ik heb nog wel sandaaltjes (die jij lelijk vind dus die je wel zou mogen lenen.) In maat 22/23 dus waarschijnlijk te klein?
Fijn dat z'n gipsje eraf is!
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:06 schreef renzell het volgende:
Hij heeft een flinke maat 23 ongeveer. Wat denk je? Zou dat nog lukken met die daaltjes van jou? Hi hi, en lelijk of niet, dat boeit me geen biet (het rijmseizoen is weer begonnen ).
Ik heb (geloof ik, dezelfde als die van Lishe) hier anders ook wel een stel Teva'tjes in maat 23,5..
Die mag je anders ook wel lenen.

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 15:06:40 #217
81992 Githa
pi_43782788
Bob sokken waar heb je die gehaald Noli? ... al is het natuurlijk lang geleden als ik Wilyan zo zie
  woensdag 22 november 2006 @ 15:11:19 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43782966
Hier bij de plaatselijke buurtsuper..
Zijn van die eh.. halve voetsokjes uh nou ja van die lage dingen dus..

Ik kan wel eens kijken of ze ze nog hebben hangen? Wilyan had ze ook in het rood en donkerblauw. Ze kosten toen meen ik iets van 2,50.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 15:13:45 #219
81992 Githa
pi_43783068
Lief!
hmmz, halve sokjes zijn nu te koud, maar mocht je gewone sokken tegenkomen dan mag je ze meenemen hoor
Jordy heeft nu schoenmaat 24 dus in die richting qua sokken. Ik ben er hier nog geen tegengekomen, en Jordy is zo verliefd
  woensdag 22 november 2006 @ 15:18:14 #220
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43783227
Het zijn alleen die lage sokjes vond ik ook wel jammer want Wilyan is nog steeds wel Bob-gek.

(Al gaat Hanne 'm al hard achterna, ze kan zelfs al "Booohbebahbah" zingen. )
Maxi, Midi & Mini
pi_43783376
Net ff bij de apotheek geweest, het mag idd in diksap. Dus ik maak haar fles net klaar, doe er de AB bij in, geef het aan madam die bij voorbaat al nee schudt, ze pakte 'm niet eens aan! 'k Had d'r expres nog geen ander drinken gedaan toen ze uit bedje kwam,dus alsof ze het precies doorheeft
Vanavond maar weer met het spuitje in de weer...
Sara
Merel
Ukje
pi_43783460
tsjonge fuente, wat een oplettende dame is sara! succes ermee.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:27:31 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43783582
Hahaha, wat knap Fuente!

Renz, ik denk dat ze dan aan de krappe kant zijn, misschien is noli's aanbod beter? Die zouden wel moeten passen, en ze zijn met klitteband dus een beetje smokkelen kan.
pi_43785146
't Is echt een draakje hoor.. Net klimt ze op haar speeltafel en vervolgens op een kist ernaast (nog hoger), dus ik d'r erafgehaald, en gewaarschuwd dat dat niet mag. Klimt ze nog geen 10 seconden erna op nieuw erop. Dus ik roep: 'Sara'! En Sara vervolgens eigenwijs: 'Boeh!' (van kiekeboe )
Sara
Merel
Ukje
pi_43788906
spuit11 maar ik heb echt gegierd om ''zwarte anna''
Eigenlijk is het ook wel heel logisch en goed gedacht eigenlijk! Het lijkt me voor Piet ook wel gek dat hij steeds overal zijn naam hoort!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 22 november 2006 @ 23:56:53 #226
105888 renzell
pi_43806135
Noli, wat lief van je! Ik denk dat meneer 23,5 inderdaad echt wel nodig heeft. Morgen gaat ie uit spelen bij zijn vriendinnetje, misschien hebben zij thuis ook nog leensandaaltjes. Zo niet, dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken.

En Lishe; dank jij ook!
  woensdag 22 november 2006 @ 23:58:35 #227
105888 renzell
pi_43806201
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef Fuente het volgende:
Net ff bij de apotheek geweest, het mag idd in diksap. Dus ik maak haar fles net klaar, doe er de AB bij in, geef het aan madam die bij voorbaat al nee schudt, ze pakte 'm niet eens aan! 'k Had d'r expres nog geen ander drinken gedaan toen ze uit bedje kwam,dus alsof ze het precies doorheeft
Vanavond maar weer met het spuitje in de weer...
Ai ai Fuent, wat een bijdehandje heb je! Ik moet er ook wel een beetje om lachen eigenlijk... slim ding.
pi_43811704
Jeetje wat lullen jullie weer veel...

Githa, de vpk van het cb gaf me ook de tip om het steeds met een minuut of 10 te gaan vervroegen.. hoop dat het gaat lukken...

Fuente, wat is Sara een lekker bijdehand meisje!!

Hihi Suus, lekker wijffie heb je!! Hoop ze snel een keertje in het echt te zien!

Goed Nieuws Renz!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43822572
Nou inmiddels hebben we de ideale houtgreep gevonden, op de grond zittend, Sara met de rug tegen me aan, houdgreep eromheen en spuitje erin, gaat prima zo! Ze vindt het niet leuk maar gaat ook niet meer totaal over de zeik.
Sara
Merel
Ukje
pi_43823606
Het kdv van Sara belde net dat ze koorts heeft, 38.4. Manlief haalt haar zo op, maar is het wel normaal dat ze tijdens een Ab-kuur koorts krijgt? Ze zit nu op de derde dag
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 19:44:02 #231
81992 Githa
pi_43829563
Weet ik eigenlijk niet Fuente, misschien toch morgen even bellen, want ze blijft wel erg lang sukkelen hé beterschap maar weer!
Fijn dat je iig een manier hebt gevonden voor het geven van de AB, Jordy was net zo...die rook het al in zijn fles, maar gelukkig is het nu geen probleem meer en hapt hij het zo van de lepel

Jordy mag vanavond weer gaan spalken, ik ben benieuwd. Is ook wel echt nodig hoor, je ziet zijn vinger met de dag krommer trekken en dat is nou net niet de bedoeling Hopelijk werkt het.
pi_43830075
Zou erg leuk zijn Vicky zeg maar wanneer je kan (ik ben meestal tóch wel thuis)

Fuente, lijkt me beetje raar dat ze koorts krijgt, ik zou het in de gaten houden. Kan zijn dat ze er niet tegen kan o.i.d. (niet om je bang te maken hoor, maar daar dacht ik in ieder geval aan....) misschien?

Githa, ik denk dat dat ook komt doordat Jordy eraan gewend is, hij krijgt het waarschijnlijk wel vaker dan de 'gemiddelde' peuter? Maar er zijn kinderen (zoals die van mij ) die het gelijk lekker vinden en zelfs 'hapje hapje' zeggen!
Ben benieuwd hoe het spalken gaat, sterkte ermee... (zou het pijn doen?)
pi_43830211
Hier trouwens twee ziekige kindjes, allebei érg verkouden en daardoor bijna niet willen slapen. Afgelopen nacht heeft m'n man het waargenomen tot twee uur en ik vanaf twee uur... wat zijn ze allebei vaak wakker geworden ... erg vermoeiend. Maar goed, het ging vandaag redelijk goed (meestal spelen die dingen extra op 's nachts, natuurlijk ook doordat ze dan liggen) al wilde Noa niet slapen.

Wat doen jullie meestal als je kleintje niet lekker is... elke keer ernaartoe gaan of toch na een paar keer troosten even laten huilen? ik vind dat altijd zo moeilijk om te beslissen wát ik moet doen. Ze zijn namelijk niet echt heel ziek, alleen redelijk verkouden en Noa koortsig. En tja, ik kan ook niet overal op reageren (niet meer zo mobiel ... ) lichamelijk gezien.
  Jubileum moderator donderdag 23 november 2006 @ 20:13:11 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43830615
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:19 schreef Fuente het volgende:
Het kdv van Sara belde net dat ze koorts heeft, 38.4. Manlief haalt haar zo op, maar is het wel normaal dat ze tijdens een Ab-kuur koorts krijgt? Ze zit nu op de derde dag
Volgens mij moet de koorts juist weggaan tijdens een kuurtje. Ik zou morgen zeker even de huisarts beleln Fuente.
Arme Sara, het gaat maar niet over he?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43830864
Nou we gaan morgen denk ik idd maar een huisarts bellen, want ik heb echt niet het idee dat ze beter wordt. De nachten zijn nog steeds een groot drama, ze heeft duidelijk pijn... Volgens mij zou dit toch al minder moeten worden op de derde dag AB
Helaas is onze eigen HA pas maandag terug, maar zo gaan we het weekend niet nog een keer in, morgen maar bellen dus.
Thnx voor jullie tips en ideeen!
Sara
Merel
Ukje
pi_43830942
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:02 schreef Suzanna het volgende:
Hier trouwens twee ziekige kindjes, allebei érg verkouden en daardoor bijna niet willen slapen. Afgelopen nacht heeft m'n man het waargenomen tot twee uur en ik vanaf twee uur... wat zijn ze allebei vaak wakker geworden ... erg vermoeiend. Maar goed, het ging vandaag redelijk goed (meestal spelen die dingen extra op 's nachts, natuurlijk ook doordat ze dan liggen) al wilde Noa niet slapen.

Wat doen jullie meestal als je kleintje niet lekker is... elke keer ernaartoe gaan of toch na een paar keer troosten even laten huilen? ik vind dat altijd zo moeilijk om te beslissen wát ik moet doen. Ze zijn namelijk niet echt heel ziek, alleen redelijk verkouden en Noa koortsig. En tja, ik kan ook niet overal op reageren (niet meer zo mobiel ... ) lichamelijk gezien.
Lastig is dat he? Wij kiezen er op dit moment wel voor op Sara uit bed te halen als ze echt niet lekker is. Even troosten met wat drinken, knuffelen of even bij ons in bed slapen.
Wanneer ze niet echt zijn, zou ik denk ik toch kiezen voor consequent zijn, dus even laten huilen en duidelijk laten merken dat het slaap-tijd is..
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 23 november 2006 @ 20:42:58 #237
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_43831831
Suzanna, ik kwam juist hier op het forum met dezelfde vraag.
Aiken is ook al een paar dagen snotverkouden en slaapt ook heel slecht. Hij wordt heel veel wakker 's nachts. Ik weet ook eigenlijk niet wat het beste is. Naar hem toe gaan elke keer, of toch maar even laten huilen. Hij is niet echt ziek, maar heeft gewoon veel last van zijn neusje.
pi_43832385
Ach Saartje toch.. Ik hoop dat het snel beter gaat

Suus, zal ff kijken wanneer ik de auto tot mijn beschikking heb..

Ambertje ligt in bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43832700
Noah is ook verkouden en moet veel hoesten en verstopte neus enzow en slaapt daardoor ook niet altijd goed door. Twee nachten geleden werd ie om de haverklap wakker en toen heb ik hem bij ons in bed genomen. Afgelopen nacht heeft ie gewoon helemaal doorgeslapen. Ik vind dus wel dat het moet kunnen om ze te troosten eventueel eruit te halen en in je eigen bed te laten slapen. Maar als zo'n periode van verkoudheid en daardoor slecht slapen lang aanhoudt, zou ik toch bang zijn dat het slaappatroon daardoor ook verandert... Kwestie van naar het kindje en de situatie kijken dus denk ik. Sterkte ermee Suzanna.

Githa ook sterkte met de spalk. Ben benieuwd hoe het gaat.

Bix bedankt voor de tip van het keukentje bij Karwei! Wij hebben er vandaag één gekocht voor Noah's verjaardag Het was de laatste dus we hadden geluk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_43833216
Als Isis niet lekker is kijk ik een beetje naar wat haar behoefte op dat moment is. De ene keer wil ze gewoon even getroost worden , de andere keer wil ze even uit bed en een beetje drinken en tegen je aanhangen. Als ze echt hoge koorts heeft wil ze ook niet alleen zijn , ze wil dan echt tegen je aan hangen en gaat heel erg huilen als je haar alleen zou laten. Dat zij momenten dat we samen slapen en ze echt helemaal tegen me aankruipt in bed (iets wat ze niet doet als ze niet ziek is).
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 22:15:20 #241
81992 Githa
pi_43835245
Stiekemurd, jij moet morgen hier ook al verhuizen gos, Benthe al 2!

Noah ook al verkouden, ik ben blij dat het Jordy bespaard is gebleven tijdens dit alles *afklopt*
Als Jordy ziek of niet lekker is haal ik hem er ook altijd uit om lekker te troosten hoor, maar je kent je eigen kind het beste en als je denkt dat daardoor het hele slaapritme voor weken verstoord is moet je er nog maar even 2x over nadenken Doen wat goed voelt
  donderdag 23 november 2006 @ 22:26:03 #242
105888 renzell
pi_43835619
Stiekemurd, vast even een jompeltje voor straks en een fijne dag voor morgen gewenst!

Benthe, dahaaaag.
pi_43837441
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:01 schreef Vicky het volgende:

Ook even tips gevraagd m.b.t. slapen. Amber gaan 's avonds pas om 21.30 naar bed, maar doen nog 2 slaapjes overdag...
Kim is over een kleine 2 weken jarig. Ik breek hier alvast ff in.
Kim slaapt ook vrij laat. Ook soms pas om 21.30/22.00
Het slapen overdag verschilt heel erg.

Ik hoor van iedereen om me heen dat dat niet goed is. Maar hoe moeten we dat aanpakken? De laatste fles krijgt ze dan rond die tijd. Net hoe het uitkomt. Ze kan het nu sinds een paar weken "redden" van 21.30 laatste fles, dan 1e fles rond 7.00.
  donderdag 23 november 2006 @ 23:31:45 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43837899
Stiekemurd, ook hier nog even.... Veel plezier morgen, dikke verjaardagszoen aan je dochter!!

Ingrid, misschien kun je haar slaap overdag naar een vast tijdstip brengen? Wij hebben tot een maand terug Luuke altijd rond 11.00 haar middagdut laten doen. Erg vroeg misschien, maar daardoor was ze om 19.00u (na een lekker warm bad en fles melk) wel heerlijk moe en ging ze makkelijk slapen. Succes!
pi_43841514
Meiden bedankt voor de felicitaties. Sorry dat ik niet meer zo actief mee gedaan heb in dit topic. Probeerde wel altijd nog een beetje (lurkend) bij te blijven.

Mijn kleine meisje 2 jaar oud!!
We vieren het zondag, vandaag krijgt ze al een paar kadootjes. Maar de grote klap komt zondag. en waar laaaat je die zooi (speelgoed) nu weer?
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 09:34:31 #246
81992 Githa
pi_43843254
Erg he steeds maar weer meer zooi maar van harte gefeliciteerd hoor stiekemurd met je dochter
2 alweer! heel veel plezier vandaag én zondag natuurlijk ook
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:38:03 #247
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43843307
Ingrid, ik stop Emma (1 jaar oud) elke avond om 7 uur in bed, dat doe ik al sinds ze een maandje of 6 is...als ze dan nog wakker wordt voor een voeding daarna (meestal rond 11 uur/12uur) krijgt ze nog een fles pap. Ze wordt eigenlijk áltijd nog een paar keer wakker 's avonds, maar ze ligt tenminste vanaf zeven uur in bed. Ik zou volgens mij helemaal gek worden als dat niet zo zou zijn ... je moet toch ook wat aan je avond hebben? Bovendien vind ik het goed als ze een ritme krijgen en een vaste slaap-tijd, dat heeft ook met structuur te maken.

Onze dag verloopt dan ook meestal hetzelfde... opstaan rond 7 uur/half 8 met een papfles, rond 10/11 uur een banaan en dan gaat Emma naar bed, half 1/1 uur boterham eten, 's middags een ander stuk fruit, een paar mandarijntjes o.i.d., weer naar bed rond een uur of 3/4, dan slaapt ze meestal een uurtje en we gaan vervolgens om 18:00 eten. 19:00 breng ik ze naar bed.
(Dit schema is voor Noa een beetje hetzelfde, met als verschil dat zij meestal geen twee slaapjes meer doet op een dag, maar ééntje rond half 2, net na het middageten).

Het is lastig hoor, om het te 'regelen' bij een eerste kindje...maar je kunt ze het beste wel wennen aan een bepaalde structuur ipv helemaal mee te gaan met hún ritme. Ze weten zelf nog niet goed aan te geven vaak wat het beste voor hen is (heb ik gemerkt, bij Noa ging ik zoveel mogelijk mee in haar ritme maar dat ging echt fout) en dan moet je het voor hen aangeven.

Stiekemurd, een tip: doe wat 'oud' speelgoed naar de zolder of de slaapkamer... en laat het nieuwe speelgoed beneden. Dat scheelt een hoop!! (moest hier ook wel)
Nog van harte gefeliciteerd met Benthe he!! en straks tot ziens in het peutertopic (Noa is ook bijna 2 )...
pi_43843498
Oei dat lijkt me inderdaad lastig als je kindje 's avonds niet wil slapen.. Ik moet zeggen, wij deden het net als Suzanna, Sara ging vanaf dat haar laatste fles (om 23:00) eraf was, om 19:00 naar bed, altijd. Op de een of andere manier heef ze dat goed opgepikt, en als ze niet ziek is, slaapt ze netjes van 19:00 tot 7:00 (fasen waarin ze dat niet doet om allerlei redenen dan daargelaten).

Vanmiddag om 15:30 kunnen we terecht bij een HA, ben heel benieuwd hoe het nu met d'r oortjes is en waarom ze koorts heeft. Manlief is nu even een stukje met haar wandelen en broodjes halen, ff naar buiten. Het zonnetje schijnt, misschien dat ze wat opknapt van wat frisse lucht.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:01:55 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43843731
Mijn moeder zegt altijd dat je moet zorgen dat de oortjes bedekt zijn met winderig weer zoals nu. Daar schijnen ze anders ook oorpijn van te kunnen krijgen... misschien een tip? dan lijkt het me heel gezond om naar buiten te gaan!
(mijn moeder is een ouderwetse hoor, heeft 8 kinderen gekregen en altijd gehamerd op warme oren in koude tijden ... en soms moet ik erom glimlachen maar ik denk wel dat ze gelijk heeft!)

Ik ben ook benieuwd wat de ha zegt (heeft ze nu nog steeds koorts? arm meiske) ...
pi_43843831
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:01 schreef Suzanna het volgende:
Mijn moeder zegt altijd dat je moet zorgen dat de oortjes bedekt zijn met winderig weer zoals nu. Daar schijnen ze anders ook oorpijn van te kunnen krijgen... misschien een tip? dan lijkt het me heel gezond om naar buiten te gaan!
(mijn moeder is een ouderwetse hoor, heeft 8 kinderen gekregen en altijd gehamerd op warme oren in koude tijden ... en soms moet ik erom glimlachen maar ik denk wel dat ze gelijk heeft!)

Ik ben ook benieuwd wat de ha zegt (heeft ze nu nog steeds koorts? arm meiske) ...
Hihi, Sara heeft zo'n ijsmuts met van die zijflapjes op d;r oren Echt heel snoepig
Ze heeft nog steeds koorts, begon vanmorgen met 37.9..
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')