het gaat er niet om dat er iets is voor minder geld, maar dat de prijzen idioot veel gestegen zijn. En dan moet je geen appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 13 november 2006 13:17 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds broeken en schoenen vinden voor onder die prijs hoor.En dan heb ik het echt niet over lelijke a-modieuze hobbezakken.
met die schoenen doe ik minimaal 5 jaar.quote:Op maandag 13 november 2006 13:21 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je 119 euro betaalt voor schoenen ben je ook niet goed wijs
Meeloper vind ik nog zachtjes uitgedrukt voor mensen die merkkleding kopen. Sufferd is beter op zijn plaats.quote:Op maandag 13 november 2006 13:56 schreef Arneauxxx het volgende:
[..]
Ik ben tenminste geen meeloper.
Volgens onze linkse erikkll moet je vast en zeker schoenen, pardon, kisten, bij de legerdump halen.quote:Op maandag 13 november 2006 16:11 schreef wendytje het volgende:
[..]
met die schoenen doe ik minimaal 5 jaar.
Koop ik goedkope, dan kan ik ze na een jaar weggooien..... dus...
ik ben denk ik niet goed wijs!
En wat als je merkkleding over het algemeen nou gewoon mooier vindt?quote:Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Meeloper vind ik nog zachtjes uitgedrukt voor mensen die merkkleding kopen. Sufferd is beter op zijn plaats.
Kan het jou wat schelen wat een of andere pauper er van vind dat je merkkleding draagt?quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En wat als je merkkleding over het algemeen nou gewoon mooier vindt?
DVD spelers waren honderenden guldens, nu krijg je er eentje gratis bij een pak waspoeder bij wijze van spreken.quote:Op maandag 13 november 2006 16:45 schreef Repeat het volgende:
vroegah was een levi's 501 rond de 90 gulden, nu betaal je daar 100 euro voor.
Euro is duur. klaar. inflatie mn bolle reet.
Voor de prijzenoorlog betaalde je gewoon teveel voor je levensmiddelen.quote:Op maandag 13 november 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
en die prijzenoorlog heeft ook tienduizenden banen gezocht, dus of het nou zo voordelig geweest is, is nog maar de vraag...
euh, maar dat valt dus nu juist onder de noemer van : wat de gek ervoor geeft .. als niemand meer levi's koopt omdat ze te duur geworden zijn worden ze vanzelf wel goedkoper, als jij zo dom bent om dat ervoor neer te tellen ipv een ander, goedkoper merk broek te kiezen is dat je eigen keuze ..quote:Op maandag 13 november 2006 16:45 schreef Repeat het volgende:
vroegah was een levi's 501 rond de 90 gulden, nu betaal je daar 100 euro voor.
Euro is duur. klaar. inflatie mn bolle reet.
onzin vergelijking eerste klas dit: dat komt doordat een dvd-speler toen brandnieuw was. In 1980 betaalde je ook duizend piek ofzo voor een cd-speler, vlak voor de euro kostten die dingen ook niks meer. Dat staat daar los van.quote:Op maandag 13 november 2006 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
DVD spelers waren honderenden guldens, nu krijg je er eentje gratis bij een pak waspoeder bij wijze van spreken.
Zo lust ik er nog wel 10.
En, ja, je hebt idd een bolle reet
![]()
Ah, als dingen goedkoper worden, dan is het humbugquote:Op maandag 13 november 2006 17:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
onzin vergelijking eerste klas dit: dat komt doordat een dvd-speler toen brandnieuw was. In 1980 betaalde je ook duizend piek ofzo voor een cd-speler, vlak voor de euro kostten die dingen ook niks meer. Dat staat daar los van.
En daarbij is die spijkerbroek al die jaren hetzelfde gebleven en was voor de euro al niet "nieuw"
Kom op zeg, cd-spelers waren duur omdat het gloednieuw en razend modern was, de eerste gsm was ook duur, nu kosten die dingen 30euro.quote:Op maandag 13 november 2006 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, als dingen goedkoper worden, dan is het humbug
als het duurder wordt is het wel een teken.
Sommige dingen worden duurder, andere goedkoper, of wil je de energieprijs ook aan de euro ophangen?
hahahaquote:Op maandag 13 november 2006 14:01 schreef roelofjan het volgende:
Mijn oma kocht in 1900 nog een vol brood voor een kwart cent, kut euro.
Dan ben je een sufferd met een goede smaak.quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En wat als je merkkleding over het algemeen nou gewoon mooier vindt?
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, iets wat er bij jou schijnbaar niet in wil..quote:Op maandag 13 november 2006 17:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kom op zeg, cd-spelers waren duur omdat het gloednieuw en razend modern was, de eerste gsm was ook duur, nu kosten die dingen 30euro.
Bij een spijkerbroek wordt het product gewoon dubbel zo duur, zomaar.
Energieprijs staat daar natuurlijk los van, maar het is niet zo dat de spijkerstof op de aarde bijna op is en dat door de enorme schaarste daarom de broeken 2 keer zo duur zijn geworden...
Voor de euro kochten net zoveel mensen die broek.quote:Op maandag 13 november 2006 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, iets wat er bij jou schijnbaar niet in wil..
Die spijkerbroek kost zoveel omdat mensen hem kopen voor die prijs. Dat is de idioterie van de mensen die dat doen, niet van de fabrikant. Als jij dat niet wil betalen dan koop je toch gewoon een merkloze broek bij broeken binky achter het station?
Ik weet nog wel dat Air Max meer dan 200 gulden kosten.quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef wendytje het volgende:
schoenen F169,- nu ¤119,- (=F262)
Je vergeet het woord "sommige" voor je titel te zetten, nu lijk je de VVD of het CDA wel.quote:Op maandag 13 november 2006 12:29 schreef Netsplitter het volgende:
Voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken zijn goedkoper dan vijf jaar geleden. De consument betaalde in oktober van dit jaar minder voor deze producten dan in de laatste maanden van het guldentijdperk.
Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Vooral voor mineraalwater, thee, rijst en soepen wordt volgens het CBS minder betaald. Uit de cijfers blijkt dat deze producten ruim tien procent goedkoper zijn dan vijf jaar geleden. Ook voor melk en melkproducten wordt iets minder betaald.
Aardappelen zijn wel duurder dan in 2001. Dat komt door de slechte aardappeloogst van dit jaar. Ook verse vis is nu duurder dan in het guldentijdperk.
Gulden
Uit onderzoek van bureau GfK Panel Services Benelux onder zesduizend Nederlandse huishoudens bleek in juli van dit jaar dat steeds meer Nederlanders de gulden terug willen als wettig betaalmiddel. Vier jaar na de invoering van de Europese eenheidsmunt ziet iets meer dan de helft van hen graag dat de euro plaatsmaakt voor de gulden.
De belangrijkste kritiek op de euro is dat meer geld wordt uitgegeven, omdat producten nu goedkoper lijken.
Bron: http://www.nu.nl/news/884(...)n_in_guldentijd.html
Zou dat komen omdat de prijzen toen omhoog gingen vanwege de komende invoering of niet?
pff .. levi's waren jaren lang 40-60 guldens en gewoon de betere werkbroeken, tot ze in de mode kwamen, iets van eind 80er/begin 90er jaren als ik het goed herinner, toen werden ze ineens idd dubbel zo duur en kwamen er alle mogelijke modellen bij .. plus dat de kwaliteit van de stof sindsdien bedroevend slecht is geworden, en de afwerking is ook allang niet meer zorgvuldig als toen ..quote:Op maandag 13 november 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Voor de euro kochten net zoveel mensen die broek.
Alsof ze zomaar op een dag besloten hebben de prijs te verdubbelen omdat ie zo goed verkoopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |