Dit inderdaad. Een hand geven is ideaal om toch een kennismaking te bestempelen zonder te dichtbij te hoeven komen. En je kan vaak aan een hand al een beetje inschatten wat voor persoon iemand is.quote:Op maandag 13 november 2006 12:21 schreef Smash-it het volgende:
Ik doe het ook altijd, vind er eigenlijk niets mis mee. Het is beleefd, je begroet iemand toch even persoonlijk, maar het is ook weer niet te intiem ofzo.
altijd aardige indicatie over wat voor persoon iemand is.quote:Op maandag 13 november 2006 12:18 schreef tonks het volgende:
Ik doe het zelf altijd wel, maar ik doe het niet graag. Meestal krijg je een slap handje terug of een klef handje ofzo.
Maak er even een poll van, dat staat wat netterquote:Op maandag 13 november 2006 12:17 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Laatst gelezen dat het voor sommigen niet gebruikelijk is (o.a. in het zakenmilieu) dat je een hand geef. Zelf vond ik het altijd wel normaal maar dat is het toch niet voor iedereen. Nu zal ik absoluut niet voorop willen gaan in het niet handen schudden omdat je dan afwijk van de massa, maar het gebruik zou navolging kunnen krijgen als invloedrijke mensen als Donald Trump geen hand willen geven.
(Ik wil met dit topic niet de discussie aanzwengelen van moslima's die om religieuze redenen geen hand geven)
Nog nooit van gehoord. Heb je misschien meer informatie?quote:Op maandag 13 november 2006 12:17 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Laatst gelezen dat het voor sommigen niet gebruikelijk is (o.a. in het zakenmilieu) dat je een hand geef. Zelf vond ik het altijd wel normaal maar dat is het toch niet voor iedereen. Nu zal ik absoluut niet voorop willen gaan in het niet handen schudden omdat je dan afwijk van de massa, maar het gebruik zou navolging kunnen krijgen als invloedrijke mensen als Donald Trump geen hand willen geven.
Ik heb het uit een boek van Donald Trump. Donald Trump is een succesvolle Amerikaanse zakenman die meerdere boeken heeft gemaakt.quote:Op maandag 13 november 2006 12:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Heb je misschien meer informatie?
Trump heeft toch smetvrees of iets dergelijks. En daarom volgens mij geeft hij niet graag een handje.quote:Op maandag 13 november 2006 12:57 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik heb het uit een boek van Donald Trump. Donald Trump is een succesvolle Amerikaanse zakenman die meerdere boeken heeft gemaakt.
[afbeelding]
herkenbaarquote:Op maandag 13 november 2006 12:18 schreef tonks het volgende:
Ik doe het zelf altijd wel, maar ik doe het niet graag. Meestal krijg je een slap handje terug of een klef handje ofzo.
quote:Op maandag 13 november 2006 13:57 schreef woutorz het volgende:
ik geef altijd een box
precies.quote:Op maandag 13 november 2006 12:39 schreef DerBolle het volgende:
[..]
altijd aardige indicatie over wat voor persoon iemand is.
Idd. Ik ben consultant, mensen zouden wel heel vreemd opkijken als ik ze geen hand zou gevenquote:Op maandag 13 november 2006 12:33 schreef Grimm het volgende:
Altijd
Exzactemundo, je merkt meteen wat voor iemand je tegenover je hebt staan!quote:Op maandag 13 november 2006 14:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
precies.
De handdruk en de overige lichaamstaal kan je een goede indruk van iemand geven.
Ik geef bewust een stevige hand en kijk de andere partij even een moment in zijn ogen.
Open en zelfbewust probeer ik daarmee aan te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |