Maar er staat toch gigantische druk op?quote:Op maandag 13 november 2006 10:49 schreef Adagio het volgende:
Omdat dat ding daar veel te stevig voor is.
ja en die druk kan eruit door het gat wat je er in steekt....quote:Op maandag 13 november 2006 10:56 schreef Burbo het volgende:
[..]
Maar er staat toch gigantische druk op?
Maar er bestaat toch wel zoiets als een klapband? Hoe kan dat dan?quote:Op maandag 13 november 2006 11:08 schreef GiSaE het volgende:
Als je een ballon lekprikt scheurt de ballon ineens open en kan alle druk ineens weg. Een autoband is te stevig om te scheuren waardoor de lucht alleen door het net gemaakte gat weg kan, dus loopt de band leeg en explodeert de band niet.
Zou wat zijn als je band direct explodeert als je door een spijker of iets dergelijks een gat in je band krijgt.
Staaldraad?? Ik weet niet waar jij je banden koopt dan? Maar in mijn banden zit geen staaldraad.quote:Op maandag 13 november 2006 11:20 schreef Vodka_Lime het volgende:
gigantische druk?? nou dat valt wel mee hoor. 2,2 of 2,3 bar.
ze zijn verstevigd met wat staaldraad.
[afbeelding]
Dat kan vrijwel alleen gebeuren bij een versleten band, waarbij er dus een groot gedeelte verzwakt is, waardoor alle lucht er ineens wél met een klap (hence de naam: klapband) uit kan.quote:Op maandag 13 november 2006 11:18 schreef Burbo het volgende:
[..]
Maar er bestaat toch wel zoiets als een klapband? Hoe kan dat dan?
http://www.mijnautoband.nl/cms_grondstoffen.asp?menu_item_id=38&parent_id=0&level_id=0quote:Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Brain23 het volgende:
[..]
Staaldraad?? Ik weet niet waar jij je banden koopt dan? Maar in mijn banden zit geen staaldraad.
Drukverschil van de band met de buitenlucht is heel erg klein. En omdat een band stevig is zal de
scheur die je maakt met je mes niet uitscheuren. maar zal de lucht geleidelijk uit de band lopen.
De druk in de band is vaak 2x de druk buiten de band, dat is een verschil van 100%.quote:Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Brain23 het volgende:
[..]
Staaldraad?? Ik weet niet waar jij je banden koopt dan? Maar in mijn banden zit geen staaldraad.
Drukverschil van de band met de buitenlucht is heel erg klein. En omdat een band stevig is zal de
scheur die je maakt met je mes niet uitscheuren. maar zal de lucht geleidelijk uit de band lopen.
Omdat hij tubeless is...quote:
Wat zit er dan wel in jouw band? Zelfs in een fietsband zit een staaldraad in de band waar hij de velg ingaat, dat geld ook voor autobanden, tenzij je hele dure/exotische banden koopt.quote:Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Brain23 het volgende:
[..]
Nou ben ik wel weer benieuwd waar jij je autobanden vandaan haalt zo zonder staaldraad?quote:Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Brain23 het volgende:
[..]
Ik heb het ooit gehad met een splinternieuwe Michelin, met de juiste bandenspanning die in 1 klap z'n hele loopvlak kwijt was. (zaten alleen nog twee rubber banen aan de randen van de velg)quote:Op maandag 13 november 2006 11:25 schreef CodeCaster het volgende:
[..]
Dat kan vrijwel alleen gebeuren bij een versleten band, waarbij er dus een groot gedeelte verzwakt is, waardoor alle lucht er ineens wél met een klap (hence de naam: klapband) uit kan.
[..]
Ik heb er 2.8 op zitten. En voor de mensen die roepen dat dat veels te veel is; het word aangeraden door de fabriek.quote:Op maandag 13 november 2006 11:20 schreef Vodka_Lime het volgende:
gigantische druk?? nou dat valt wel mee hoor. 2,2 of 2,3 bar.
2.9 hier...quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er 2.8 op zitten. En voor de mensen die roepen dat dat veels te veel is; het word aangeraden door de fabriek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |