abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43501087
Zie TT.
  maandag 13 november 2006 @ 10:49:29 #2
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_43501123
Omdat dat ding daar veel te stevig voor is.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_43501273
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:49 schreef Adagio het volgende:
Omdat dat ding daar veel te stevig voor is.
Maar er staat toch gigantische druk op?
pi_43501338
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:56 schreef Burbo het volgende:

[..]

Maar er staat toch gigantische druk op?
ja en die druk kan eruit door het gat wat je er in steekt....
pi_43501525
Als je een ballon lekprikt scheurt de ballon ineens open en kan alle druk ineens weg. Een autoband is te stevig om te scheuren waardoor de lucht alleen door het net gemaakte gat weg kan, dus loopt de band leeg en explodeert de band niet.
Zou wat zijn als je band direct explodeert als je door een spijker of iets dergelijks een gat in je band krijgt.
pi_43501793
Is voor de veiligheid voor diegene die hem lek prikt.
pi_43501808
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:08 schreef GiSaE het volgende:
Als je een ballon lekprikt scheurt de ballon ineens open en kan alle druk ineens weg. Een autoband is te stevig om te scheuren waardoor de lucht alleen door het net gemaakte gat weg kan, dus loopt de band leeg en explodeert de band niet.
Zou wat zijn als je band direct explodeert als je door een spijker of iets dergelijks een gat in je band krijgt.
Maar er bestaat toch wel zoiets als een klapband? Hoe kan dat dan?
pi_43501865
gigantische druk?? nou dat valt wel mee hoor. 2,2 of 2,3 bar.
ze zijn verstevigd met wat staaldraad.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_43501934
Er zit o.a. vaak een laag metaal in banden. (dacht ik me te herinneren tenminste)
pi_43501970
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:20 schreef Vodka_Lime het volgende:
ze zijn verstevigd met wat staaldraad.
[afbeelding]
Staaldraad?? Ik weet niet waar jij je banden koopt dan? Maar in mijn banden zit geen staaldraad.
Drukverschil van de band met de buitenlucht is heel erg klein. En omdat een band stevig is zal de
scheur die je maakt met je mes niet uitscheuren. maar zal de lucht geleidelijk uit de band lopen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_43501991
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:18 schreef Burbo het volgende:

[..]

Maar er bestaat toch wel zoiets als een klapband? Hoe kan dat dan?
Dat kan vrijwel alleen gebeuren bij een versleten band, waarbij er dus een groot gedeelte verzwakt is, waardoor alle lucht er ineens wél met een klap (hence de naam: klapband) uit kan.
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Brain23 het volgende:

[..]

Staaldraad?? Ik weet niet waar jij je banden koopt dan? Maar in mijn banden zit geen staaldraad.
Drukverschil van de band met de buitenlucht is heel erg klein. En omdat een band stevig is zal de
scheur die je maakt met je mes niet uitscheuren. maar zal de lucht geleidelijk uit de band lopen.
http://www.mijnautoband.nl/cms_grondstoffen.asp?menu_item_id=38&parent_id=0&level_id=0 Wél staaldraad.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_43502109
quote:

[..]

De druk in de band is vaak 2x de druk buiten de band, dat is een verschil van 100%.
Verder zit er wel degelijk staaldraad in de band, aan de aansluiting op de velg.
Dit is oa om te voorkomen dat de band door de grote druk van de velg afknalt.
  maandag 13 november 2006 @ 11:37:01 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43502319
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:48 schreef Burbo het volgende:
Zie TT.
Omdat hij tubeless is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43502626
quote:

[..]

Wat zit er dan wel in jouw band? Zelfs in een fietsband zit een staaldraad in de band waar hij de velg ingaat, dat geld ook voor autobanden, tenzij je hele dure/exotische banden koopt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 13 november 2006 @ 12:40:06 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43504249
Okee, het zijn geen personenautobanden, maar de opbouw is in grote lijnen hetzelfde alleen zitten iets méér staalradialen in als in een PW band

en.... de druk is ook ietsie hoger

Zat me ineens te bedenken dat ik ook wel eens een klapper heb gehad met een autoambulance achter de kraan :

Zit toch echies wel staal in hoor, anders zou je band ernstig vreemde vormen aan nemen

Maar ze klappen dus wat minder snel omdat de druk in een PW band eigenlijk niet genoeg is om het hele zooitje te laten scheuren, maar het KAN wél onder bepaalde omstandigheden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_43504495
Klapbanden kwamen bij auto's vroeger vaker voor, toen er nog geen tubeless-banden waren. Autobanden met een binnenband kunnen inderdaad in 1 keer scheuren waardoor de klapband ontstaat. Bij tubelessbanden kan dit onder normale omstandigheden niet. Echter, als een band niet hard genoeg is opgepomp over overbeladen wordt, kan de temperatuur in de band te hoog oplopen waardoor hij alsnog kan klappen.
pi_43505536
idd staaldraad of soms kelvar, kan je buitenband van je fiets opvouwen, geinig zicht.
i'm always faking my orgasms when i masturbate
pi_43506642
quote:

[..]

Nou ben ik wel weer benieuwd waar jij je autobanden vandaan haalt zo zonder staaldraad?
pi_43514721
zonder staaldraden lopen die banden zo van een velg met een beetje wringen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 13 november 2006 @ 19:38:02 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43518096
En zouden ze heeeeeel belabberd sturen in een bocht, en zou je ze in 2en trekken bij een beetje fatsoenlijk accelereren, en. en, en
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:59:29 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_43629462
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:25 schreef CodeCaster het volgende:

[..]

Dat kan vrijwel alleen gebeuren bij een versleten band, waarbij er dus een groot gedeelte verzwakt is, waardoor alle lucht er ineens wél met een klap (hence de naam: klapband) uit kan.
[..]
Ik heb het ooit gehad met een splinternieuwe Michelin, met de juiste bandenspanning die in 1 klap z'n hele loopvlak kwijt was. (zaten alleen nog twee rubber banen aan de randen van de velg)

Ze zijn opgestuurd naar Michelin omdat het idd een speciaal geval was, nooit meer wat van gehoord.
Ik verdenk m'n velgen want daarna nog veel ellende met klap- en lekke banden gehad.
Handgemaakt
pi_43629598
pomp es een autoband op en ga gewoon door met pompen
wedden dat ie knalt
maar met een normale druk zal die niet klappen
pies on joe toe
pi_43629625
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:20 schreef Vodka_Lime het volgende:
Ik heb er 2.8 op zitten. En voor de mensen die roepen dat dat veels te veel is; het word aangeraden door de fabriek.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:45:16 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_43630301
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb er 2.8 op zitten. En voor de mensen die roepen dat dat veels te veel is; het word aangeraden door de fabriek.
2.9 hier...
Handgemaakt
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:54:13 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43630531
vind dat wel vreemd overigens...

Dat je de bandenspanning moet aanhouden die de autofabrikant opgeeft... Terwijl de bandenfabrikant hier in mijn ogen meer kijk op heeft...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')