Jeetje, zeg, jij kan echt in je eentje ruzie maken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ow daar gaan we weer... Je bent nog te jong dus je moet niet spreken, je hebt geen kinderen dus hou gewoon je mond... Onnozel hoor als je enkel zo wilt discussiëren![]()
Misschien kun je écht wel gewoon zeggen dat je enkel een topic wilt volposten met mensen die kinderen hebben en jouw mening volgen, anders begin je toch heel belachelijk te reageren...
Maar idd, aangezien ik nog geen kinderen heb, zal ik er idd nog niet mee bezig zijn... jij alwetende![]()
Zeg maar Linda hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:34 schreef DarkElf het volgende:
Linda45373825672829,
Nee, daarmee ben ik het wel eens.quote:ik zie dat toch als twee verschillende dingen hoor: er voor je kind zijn en jezelf wegcijferen voor een kind en die op een voetstuk zetten
maar goed, misschien is dat naief. Maar in ons gezin was mijn moeder thuis en die had echt nog wel haar eigen leven hoor
Ik vatte het zo op als: wegcijferen, maar als je het zo zegt, dan ben ik het zeker met je eens.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:35 schreef shmoopy het volgende:
Niet zo zwart/wit lezen, mijn posts, hoor.
Je volledig wegcijferen is natuurlijk weer het andere uiterste, en dat lijkt me idd niet gezond.
Maar het lijkt me wel dat je, als je moet kiezen tussen naar je werk gaan of je afmelden omdat je kind ziek is, je kiest voor je kind, toch?
Dat bedoel ik met dat het om het kind gaat.
Nee, maar ik heb echt een hekel aan dit soort reacties. Ik kan toch best al mijn financiële situatie overzien denk ik zo om te weten hoe we het later gaan moeten regelen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:41 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Jeetje, zeg, jij kan echt in je eentje ruzie maken.
Je leest alles zo vijandig, beetje raar, hoor.
En dan komen we weer terug op dat geld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef leonieke het volgende:
Ik blijf erbij: volgens mij zijn knuffels niet genoeg om uw kind een goede toekomst te bieden.
Jahaaa, maar je weet niet wat je gaat voelen op het moment dat dat kind er ook echt is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb echt een hekel aan dit soort reacties. Ik kan toch best al mijn financiële situatie overzien denk ik zo om te weten hoe we het later gaan moeten regelen.
Dat is dus wat ik probeer te zeggen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:46 schreef Mirage het volgende:
-knip-
Wil jij deze link even aan je zuster geven? http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?link_id=2105&doctype_id=15#21600quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:42 schreef leonieke het volgende:
Ik zou heel graag kinderen willen hebben, maar ik weet ook dat we het financieel niet zouden aankunnen als we niet beiden gaan werken. Dus de meeste posters vinden dan maar dat ik geen kinderen moet nemen?
Zeg dat maar eens tegen iemand zoals mijn zus, die 3 jaar geprobeerd heeft om zwanger te worden, nu eindelijk zwanger is en van haar baas direct het nieuws heeft gekregen dat ze na haar zwangerschapsverlof direct terug verwacht wordt op haar bureau. Borstvoedingsverlof kan ze niet nemen. Een andere job vind je tegenwoordig niet zomaar ff...
Ik vind jullie eigenlijk nogal makkelijk spreken...
Zeker en vast omdat je de situatie van die moeder uit de OP niet kent. Wie weet waarom die vrouw fulltime moet gaan werken...?
Als ik voor mezelf mag spreken, kan ik niet zeggen dat ik er echt hinder van heb (gehad) hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:46 schreef Mirage het volgende:
ontopic dan maar.
Wij hebben er bewust voor gekozen onze kinderen niet naar de opvang te sturen.
Nou is er natuurlijk een verschil tussen 2 dagen of 5 dagen naar de opvang te brengen.
Fulltime vind ik zelf echt waardeloos.
Ieder zijn ding en ieder zijn inzichten natuurlijk.
De mijne zijn dat ik genoeg heb gezien om voor mijzelf in ieder geval de conclusie te trekken dat kinderen die je vanaf het begin fulltime wegbrengt minder lekker in hun vel zitten dan kinderen die de kans krijgen zich goed te binden. Daarnaast wil ik ze de basis zelf bijbrengen.
Ik wil ze stap voor stap door de ontwikeling helpen die juist die eerste tijd in een raptempo plaatvind.
Zowel lichamelijk als geestelijk...emotioneel maken ze grote sprongen.
(en vooral het emotionele deel zie ik achterblijven of fucked-up raken bij kinderen die fulltime naar de opvang gaan).
Uiteraard is 10 weken jong, daar ga ik niets van af doen. En laat ons eerlijk zijn, dit is volgens mij eerder uitzondering dan regel.quote:Dat is mijn persoonlijke mening gebaseerd op persoonlijke ervaringen (zowel proffesioneel als prive).
Wij hebben dan ook overlegd wie er zou gaan werken.
Allebei verdeeld over de week, dus om en om.
Of 1 van beiden. (hij of ik)
Wij hebben dus 1 inkomen op het moment (tot alles naar school gaat).
We hebben een koophuis, ze hebben allemaal kleding aan hun billetjes, speelgoed in overvloed en alle emotioneel/sociale ondersteuning/begeleiding die ze zich kunnen wensen (en waarvan ik denk dat ze ze nodig hebben).
Daarnaast hebben wij allebei onze eigen dingen.
(ik word vaak meer belemmerd door mijn weerhelft dan oor de kinderen![]()
)
ieder zijn ding..maar 10 weken vind ikzelf wel heel erg jong... (en het lijkt mij ook zo jammer voor jezelf)
En die BAAS heeft zich aan de Nederlanse WETGEVING te houden aangezien de STAAT graag wil dat vrouwen/moeders blijven WERKEN. Zie mijn linkje hier ergens boven.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ook al is ze er 3 jaar mee bezig geweest het blijft haar eigen keuze.
Wat jij nu eigenlijk zegt is kijk hoe oneerlijk de wereld is, IK kies voor kinderen en mijn BAAS die mij BETAALD verwacht ik dat gewoon kom werken na het normale verlof dat je krijgt bij een bevalling.. wat een rare wereld..
Wederom gevalletje beter nadenken en dan pas doen, ookal is het in dit geval over een lange termijn.
Belachelijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:56 schreef shmoopy het volgende:
Ik wilde net al tegen nikky zeggen, Leonieke is Vlaams.
Het kan... maar ik vrees dat het financieel echt niet haalbaar zou zijn. Met de beste wil van de wereld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Jahaaa, maar je weet niet wat je gaat voelen op het moment dat dat kind er ook echt is.
Het zou zomaar kunnen dat je zo'n hormonenbom wordt dat je geen seconde meer van je kind wil wijken, of dat je denkt: ik wil alleen nog maar part-time werken, of dat je partner het zo leuk vindt allemaal dat ie qua werk een stapje terug wil doen en een paar dagen thusi wil blijven met jullie kind.
Ik heb zoveel vrouwen gezien die het compleet anders zijn gaan doen dan ze van plan waren voordat het kind er was.
Daarom zeg ik: je kunt het allemaal wel plannen, maar je weet niet hoe het loopt.
Dat heeft niks te maken met dat ik vind dat je geen recht van spreken hebt, dat is een flauwe dooddoener, ik geef je aalleen een mening mee, gebaseerd op veel ervaring.
Slimme Belg zelfsquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Belachelijk!
Nee geintje
Is in België niet zo mooi geregeld dan?
Helaas (zo ook weer te merken aan de reacties in dit topic) betekent bij heel veel mensen een andere mening wel dat ze mensen die niet zo denken veroordelen. Ik zie hier in elk geval vaak kreten als "zouden moeten", "dat is heel slecht" etc. langskomen. Ik snap al die veroordelingen niet zo. Dat iets voor jou werkt of dat jij het later zo wil gaan doen, wil nog niet zeggen dat dat voor een ander ook het beste is. Laat iedereen dus lekker zelf bepalen hoe ze het regelen en zeur niet zo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niemand heeft daar problemen mee, als je gelukkig bent zoals je het geregeld hebt is dat hartstikke fijn.
er zijn alleen mensen hier aanwezig in dit topic die er héél anders over denken en blijkbaar is dat vooral een issue en ouderwets enzo
zoveel mensen zoveel meningen hoor, en een mening wilt niet zeggen dat je iemand anders veroordeelt alleen dat je er ZELF anders over denkt.
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:24 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Helaas (zo ook weer te merken aan de reacties in dit topic) betekent bij heel veel mensen een andere mening wel dat ze mensen die niet zo denken veroordelen. Ik zie hier in elk geval vaak kreten als "zouden moeten", "dat is heel slecht" etc. langskomen. Ik snap al die veroordelingen niet zo. Dat iets voor jou werkt of dat jij het later zo wil gaan doen, wil nog niet zeggen dat dat voor een ander ook het beste is.
Maar dan kunnen ze misschien best FOK! opdoekenquote:Laat iedereen dus lekker zelf bepalen hoe ze het regelen en zeur niet zo.
Die baas houd zich toch ook aan de wet? rare opmerking...quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef nikky het volgende:
[..]
En die BAAS heeft zich aan de Nederlanse WETGEVING te houden aangezien de STAAT graag wil dat vrouwen/moeders blijven WERKEN. Zie mijn linkje hier ergens boven.
Dat is dan ook het verschil tussen kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang, wat sommige hier niet lijken te begrijpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:08 schreef KonnieKipke het volgende:
Niet alleen kinderen van werkende ouders komen daar. Ook kinderen van psychiatrische patienten die onder toezicht staan van jeugdzorg komen (verplicht zijn daar 2x per week naar toe te gaan) bij creches. Dat verklaart waarom babietjes er ook al kunnen komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |