Of een product wat daar gelijk aan is.quote:Geen geknoei meer met het stoomapparaat en versnipperd behang. HG behangverwijderaar is een supergeconcentreerd, uiterst krachtig middel, dat in staat is alle soorten behanglijm snel op te lossen, waardoor alle soorten behang eraf ‘vliegen’. En dat in hele banen! HG behangverwijderaar is zeer zuinig in gebruik, één flacon van 500 ml is goed voor het verwijderen van 100 tot 200 m² behang. Afwasbaar-, waterafstotend-, vinyl- of metaalbehang dient vooraf open geschuurd te worden met grof schuurpapier. Bij afstripbaarbehang, vooraf eerst de bovenlaag verwijderen. Papier- en andere absorberende behangsoorten hebben geen voorbehandeling nodig. Meng, afhankelijk van het te verwijderen behangsoort, de voorgeschreven hoeveelheid HG behangverwijderaar in 10 liter water. Breng deze verdunning aan met een drukspuit, plantenspuit, blokkwast of spons. Bevochtig het behang in ruime mate en laat dit 5 tot 15 minuten inwerken. Maak vervolgens een beginpunt door een hoekje los te maken, eventueel met behulp van een behang afsteker of plamuurmes. Verwijder hierna het door-en-door vochtige behang zoveel mogelijk in hele banen. Maak hiervoor eventueel gebruik van een behangafsteker of plamuurmes.
Dank je. Ga ik dat morgen gelijk halen.quote:Op zondag 12 november 2006 22:30 schreef Marsepein het volgende:
Behangverwijderaar!
[..]
Of een product wat daar gelijk aan is.
Gipsplaten kunnen wel wat hebben, als je maar niet gaat hakken met het plamuurmes. Gewoon rustig steken. Ik slijp voor zulke dingen meestal even de hoekjes van het plamuurmes af, zodat je geen scherpe punten hebt die ergens in kunnen hakken.
Maar ik kan het HG op op de gipsplaten gebruiken?quote:Op zondag 12 november 2006 22:35 schreef Lucille het volgende:
En dan de gaatjes vullen. Extra tip: smeer op de gipsplaten een laag grondverf. Dit heeft zowel het voordeel dat je lijm niet te sterk in de zuigende ondergrond gaat en (wat erg belangrijk is) dat je de volgende keer makkelijker het behang er af kan halen zonder de platen te beschadigen.
En wie zegt dat alle wanden van gipsplaten zijn? Er staat toch ook duidelijk bij dat er gegoten betonwanden aanwezig zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef Omkron het volgende:
Woon je in een studentenhuis ofzo.. met de gipsplaten.. gipsplaten ken ik enkel van huurwoningen en dan op het plafond.. maar never nooit op de muren.. enkel in huizenmelkerspandjes.? vaag zeg.. ?
Ik (anno 2002).quote:Op zondag 12 november 2006 23:29 schreef Omkron het volgende:
Wie behangt er nog uberhaupt anno 2006??
Waarom zou je al je tussenmuren gaan slopen en betonmuren gaan opzetten als je al bestaande tussenmuren met gipsplaten hebt.quote:Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Omkron het volgende:
Volgens mij is het nog steeds het makkelijkst om met blokken een muur te maken.. minder luidruchtig en (mits) gelijmd stukken sterker dan gips plaatjes.. tevens is afwerken makkelijker.. en de gehele operatie is meer waardevast.
Nadeel van blokken is dat je een heel stuk aan ruimte verliestquote:Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Omkron het volgende:
Volgens mij is het nog steeds het makkelijkst om met blokken een muur te maken.. minder luidruchtig en (mits) gelijmd stukken sterker dan gips plaatjes.. tevens is afwerken makkelijker.. en de gehele operatie is meer waardevast.
Niet noodzakelijk, mijn dubbelwandige gipsplaten tussenwanden zijn net zo dik als een blokken muur.quote:Op zondag 12 november 2006 23:54 schreef Graaf_Tell het volgende:
[..]
Nadeel van blokken is dat je een heel stuk aan ruimte verliest
quote:Op zondag 12 november 2006 23:49 schreef Lucille het volgende:
[..]
Waarom zou je al je tussenmuren gaan slopen en betonmuren gaan opzetten als je al bestaande tussenmuren met gipsplaten hebt.
Ik kan verkeerd lezen.. maar ik maak op dat ze zelf reeds een gipswand gezet heeft.quote:Ik heb een kamer in twee moeten delen en de makkelijkste oplossing is met gipsplaten en isoleermateriaal ertussen. Dus 1 wand is afgewerkt met gipsplaat.
Een tip voor de vuller, haal geen muurvuller maar gipsplaatvuller van albastinequote:Op zondag 12 november 2006 22:35 schreef Lucille het volgende:
En dan de gaatjes vullen. Extra tip: smeer op de gipsplaten een laag grondverf. Dit heeft zowel het voordeel dat je lijm niet te sterk in de zuigende ondergrond gaat en (wat erg belangrijk is) dat je de volgende keer makkelijker het behang er af kan halen zonder de platen te beschadigen.
Dat potje heb ik inderdaad gebruikt om de naden op te vullen voor de gipsplatenquote:Op maandag 13 november 2006 03:12 schreef Raimon_ het volgende:
[..]
Een tip voor de vuller, haal geen muurvuller maar gipsplaatvuller van albastine
De kant en klare zou ik zelf pakken, opsmeren en klaar, maar er is ook een poeder product voor.
Er staan ook wat nutige tips op de link van albastine ervoor
Bij alle bouw en speciaal martken te verkijgen.
@ Nikky hoe dik is dat behang eigenlijk, is dat gewoon normaal behang of vinyl, extra dik etc?
Ik denk dat ik het met de gispwand maar anders moet gaan oplossen. Ik ben bang dat het niet goedkomt als ik dat spul daar erop smeer. Dus ik ga eerst de "gewone" muren doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:59 schreef Raimon_ het volgende:
Niet opdrikken dat spul he![]()
Met gipsplaten is dat nogal moelijk om het in hele banen af te krijgen, ik zouz eggen pak een stoomapparaat, maar dan denk ik dat de gips platen het niet kunnen houden.
Stucplaten (groene gipsplaten) kunnen zijn daar wat meer tegen bestending.
Maar wel mooi dat het er goed af gaat , dus kijken en klussen met nikky![]()
Ik hoor het welquote:Op woensdag 15 november 2006 23:21 schreef nikky het volgende:
Voordat ik vandaag met de gipswand aan de slag ben gegaan ben ik maar even naar een behangwinkel gegaan ivm die gipsplaten. Stoommachine zou ik helemaal al niet mogen gebruiken. Je kunt het er wel vanaf trekken maar je zit met de tweede laag die achterbllijft. Die moet er ook af natuurlijk. Dit was niet mogelijk met behangverwijderaar aangezien de kans te groot is dat je die wand kapot maakt en het gips uit elkaar valt.Leuk!
Ik heb de laatste laag er zoveel mogelijk afgetrokken en geschuurd. Ware het niet dat ik n iet kon voorkomen dat er gedeeltes van de beschermlaag van het gipsplaat meekwam.
Ik heb nu vliesbehang erop zitten. Dit is wat stugger en is van een soort kunststof. Één meter breed ( gaat rap joh) en je moet niet de banen maar de muur insmeren met lijm. Gaat geweldig! je ziet nu wel kleurverschil omdat het doorschijnt. Maar ik heb immers een hele hoop kleurtjes verf ( drie ) en ga daarmee banen schilderen op het vliesbehang.
Mijn collega's komen morgen kozijnen schuren en schilderen. ( muur + kozijnen ) en ik ga de rest van de kamer dan behangen met het normale behang.
Als het allemaal lukt dan is het morgen af.
Dus vooraf behandelen met dit spul voordat er opnieuw behangen wordt is een optie.quote:Prijs: 8,10
Lengte: mm.
Inhoud verpakking:
1 kg
Kant-en-klaar voorstrijkmiddel dat de zuigende werking van de ondergrond vermindert. Hierdoor bespaart u op het verbruik van verf, latex of behanglijm. Bovendien is behang na gebruik van Diepgrond later gemakkelijk afstoombaar.