abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43489893
Allemaal de film van Al Gore al gezien?
quote:
Balkenende steekt kop in het zand over klimaat

Balkenende heeft geen tijd voor een klimaatdebat met de andere lijsttrekkers. Hij gaat liever naar RTL Boulevard. De afgelopen vier jaar had hij ook al geen tijd voor het milieu, want hij gaf leiding aan het minst groene kabinet van de afgelopen 25 jaar. Dat zegt Femke Halsema op campagne in Delft.

De klimaatverandering is de grootste uitdaging waar Nederland voor staat. Het weer wordt extremer, het wordt warmer en de zeespiegel stijgt. Onze toekomst staat op het spel. De energie raakt op en er dreigt grote economische schade. Laag gelegen landen dreigen te overstromen en diersoorten sterven uit. Met één diersoort gaat het goed: de struisvogel rukt op in de politiek. Leidende politici steken liever hun kop in het zand voor deze 'onwelkome waarheid'. Dat geldt vooral voor onze premier. Hij gaf leiding aan het minst groene kabinet van de afgelopen 25 jaar.

In deze verkiezingscampagne gaat het teveel over vergrijzing en te weinig over vergroening. Daarom nodigde ik de andere lijsttrekkers uit voor een debat over de klimaatverandering. De bevolking maakt zich hier steeds meer zorgen over en de lijsttrekkers dienen duidelijk te maken welke antwoorden zij de kiezer te bieden hebben. Volgens Al Gore hebben we alles in huis om de problemen op te lossen, behalve de politieke wil. Daar ben ik het van harte mee eens: er kan zoveel en we doen zo weinig. Daar wil ik het graag over hebben met de andere lijsttrekkers. Ik waardeer de positieve reacties van Bos en Pechtold, maar het is kenmerkend dat struisvogel nummer één het af laat weten: Balkenende heeft geen tijd.

Onder Balkenende is rentmeesterschap een vergeten term geworden. Niet eerder had een kabinet zo weinig te melden over onze natuurlijke leefomgeving. Niet eerder sprak uit het CDA programma zo'n ondraaglijke lichtheid over het milieu, het klimaat, de natuur. Er is de afgelopen jaren bijna een miljard euro bezuinigd op het milieubeleid. In Nederland stijgt de CO2-uitstoot en geen andere partij dan GroenLinks verandert dat. De subsidie om groene stroom te stimuleren, is net afgeschaft. Eerder werd de subsidie voor burgers met zonnepanelen afgeschaft. Er worden nieuwe vuile kolen centrales gebouwd. Grootverbruikers betalen nauwelijks ecotax op energie. Al het geld gaat naar asfalt, niks naar OV. De luchtvaart mag ongeremd groeien en betaalt nog steeds geen belasting op kerosine. Er is niet eens een milieuminister. Van Geel is vooral bekend van zijn slogan: 'milieu, nu even niet' en zijn ruzies met de milieubeweging. Balkenende schreef een mooie brief met Blair, maar zei na het zien van de film van Al Gore: dit is geen reden om mijn beleid aan te passen.

Het wordt de hoogste tijd dat Balkenende zich daarover verantwoordt tegenover de kiezers, in een debat met de andere lijsttrekkers.
Bron

Weer een knap staaltje slecht leiderschap van onze premier. Bos heeft gelijk als hij zegt dat JP een prima leider is voor Jan Bovenmodaal, maar het moreel leiderschap ontbreekt in het geheel.
pi_43490249
Al Gore
Had hij niet het internet bedacht?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 12 november 2006 @ 21:54:36 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43490417
Vind het inderdaad niet kunnen dat het CDA en VVD het vertikken om het milieu mee te nemen in de campagne. Zeker het CDA moet zich schamen, als christelijke partij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_43491280
Alleen al een reden om niet op het CDA te stemmen.
pi_43491472
Femke
Al Gore
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_43491538
Dat heeft Femke Halsema geschreven. Wat een eenzijdige en politiek getinte bron dus.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_43491965
Tja het is heel eenvoudig milieu is geen punt waar het CDA op kan scoren. Zeker met al die boeren in je achterban zou je dan ook gek zijn als je er over gaat discusieren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43492355
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
Vind het inderdaad niet kunnen dat het CDA en VVD het vertikken om het milieu mee te nemen in de campagne. Zeker het CDA moet zich schamen, als christelijke partij.
Christenen hebben de aarde van hun god gekregen om deze te gebruiken zoals het hun betaamt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43492388
Sja het is heel tekenend. Inhoudelijk gezien maakt Balkenende niets klaar. Alle belangrijke punten ontwijkt hij.
pi_43492420
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:46 schreef Genverbrander het volgende:
Sja het is heel tekenend. Inhoudelijk gezien maakt Balkenende niets klaar. Alle belangrijke punten ontwijkt hij.
Het is ook heel tekenend hoe eenzijdig jij tegen de politiek kijkt.
pi_43492490
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:47 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is ook heel tekenend hoe eenzijdig jij tegen de politiek kijkt.
Ah, een schmutzige CDA'er, dat kan niet anders. Alles antwoorden met persoonlijke aanvallen. Kun je ook inhoudelijk reageren?
pi_43492605
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:49 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ah, een schmutzige CDA'er, dat kan niet anders. Alles antwoorden met persoonlijke aanvallen. Kun je ook inhoudelijk reageren?
Je verwijt mij van persoonlijk aanvallen en dan begin jezelf met:
quote:
Ah, een schmutzige CDA'er, dat kan niet anders.

Verder heb je een eenzijdige politiek getinte bron. Als je dat toegeeft, wil ik best met je inhoudelijk in discussie gaan.
pi_43492722
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:52 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Je verwijt mij van persoonlijk aanvallen en dan begin jezelf met:
[..]

Verder heb je een eenzijdige politiek getinte bron. Als je dat toegeeft, wil ik best met je inhoudelijk in discussie gaan.
Ik ben ongetwijfeld erg eenzijdig en verbitterd geraakt beste Mickey. Maar hoe kan het ook anders. Denk je eens in, je bent een linkse jonge vent met idealen die al sinds 2002 geen fatsoenlijk kabinet gezien heeft. Je ergert je al 4 jaar lang groen en geel aan die smerige BALKENENDE. Iedere letter die hij uitspreekt zorgt voor krampeffecten op je sluitspier.

EN DAN GAAT IE NU WEER REGEREN!!!!!!!!!!!

Ja ik ben verbitterd en verzuurd.
pi_43492988
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het lijkt vrij simpel: milieu scoort, helaas, niet. Partijleden van Groen Links staan sinds jaar en dag met hun spandoeken bij vliegveld Eelde actie te voeren tegen baanverlenging, zou meer milieuoverlast veroorzaken. Omwoners vinden het geweldig dat ze actie voeren, baanverlenging komt er alsnog en wie van de buurtbewoners stemt er op Groen Links? Niemand. Ze staan bij de A9 actie te voeren voor die nieuwe snelweg. Milieu liefhebbers vinden het geweldig en stemmen Groen Links, automobilisten lopen ze uit te foeteren en stemmen PvdA/CDA/whatever. Het scoort (helaas) niet. Oww, wacht, is dat de reden dat Groen Links niet meer zetels scoort?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 13 november 2006 @ 13:22:17 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43505510
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Christenen hebben de aarde van hun god gekregen om deze te gebruiken zoals het hun betaamt.
Nee, Christen hebben de aarde van hun god gekregen om deze te gebruiken zoals het een goed rentmeester betaamt.
pi_43505724
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, Christen hebben de aarde van hun god gekregen om deze te gebruiken zoals het een goed rentmeester betaamt.
Dat staat in de bijbel...echter het CDA maakt er wat anders van. Die zien het als een gebruiksvoorwerp om de economie weer te laten vlammen. Later, als er weer geld is, koop je toch weer wat natuur?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 13 november 2006 @ 13:35:19 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43505883
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:29 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat staat in de bijbel...echter het CDA maakt er wat anders van. Die zien het als een gebruiksvoorwerp om de economie weer te laten vlammen. Later, als er weer geld is, koop je toch weer wat natuur?
Ja, en daarop doelde ik dus, dat het cda als christelijke partij zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
pi_43511232
quote:
Nederland laag op lijst klimaatbeleid

Nederland is op een internationale ranglijst voor klimaatprestaties gekelderd van de 15de naar de 29ste plaats.

Tweede keer
Dat is bekendgemaakt op de klimaattop in Nairobi (Kenia). De index is een initiatief van het Climate Action Network, een koepel waar ook Natuur en Milieu bij zit. Het is de tweede keer dat de lijst uitkomt.

Verwachting
Volgens Stichting Natuur en Milieu was de lage klassering te verwachten. "De huidige regering heeft bijna niets gedaan aan energiebesparing en heeft verschillende subsidies op duurzame energie abrupt stopgezet

bron
We hebben zelfs Al Gore niet nodig om de problematiek hier nationaal op de agenda te zetten. Het is een dramatische val. Balkenende kan dit eenvoudigweg niet langer meer ontkennen dat de milieuparagraaf onder Pieter van Geel weinig succesvol is geweest. Met de introductie van een staatsecretaris voor het milieu ipv een volwaardig minister gaf Balkenende zijn visitiekaartje af: "zo onbelangrijk vind ik het milieu". Alles, maar dan ook alles in dienst van het (grote) geld en de economie. En Balkenende roept dan het hardst om duurzaam beleid te voeren (altijd het kwetsbare argument "onze kinderen" etc). Rentmeesterschap, maar nu ff niet dan?

En met de Kerst probeert Balkenende het toch eventjes goed te maken. Alle ambtenaren van zijn ministerie krijgen zowaar een energie-box mee voor onder de kerstboom.

Ik blijf het vinden: het beleid van Balkenende is ronduit hypocriet. In zovele facetten; dit is het zoveelste voorbeeld hiervan.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-11-2006 16:51:49 ]
pi_43511359
Dat het CDA en VVD zich nauwelijks bekommeren om milieu issues is toch niks nieuws?

En dat Balkie wegloopt voor het debat is ook niks nieuws toch?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43511419
Klimaatverandering .........alsof er niks belangrijkers te doen is dan over het weer kletsen. Dat doe je maar gezellig met de bakker, woutertje bos

PvdA is aan een heus wanhoopsoffensief bezig. Ze gooien komende week hun volldige partijprogramma in stukjes op Teletekst denk ik. Vandaag de overdrachtsbelasting...........ook al van die loze onzin, die veel geld kost en niks uithaalt, want de huizenprijs stijgt dan gewoon in no-time met 6%.
pi_43511554
Nederland wordt pas wakker als er weer een najaarsstorm op ons afkomt.
pi_43511899
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nederland wordt pas wakker als er weer een najaarsstorm op ons afkomt.
En? Die waren er 400 jaar geleden ook al, gemiddelde temperatuur was 800 jaar geleden ook hoger. Ijshockeystick die Gore gebruikt in zijn filmpje is bewezen onzin. Kortom het lijkt mij totaal onverstandig om op deze manier over het millieu te gaan debateren er zijn namelijk voldoende andere redenen om millieuvriendelijker te worden dan klimaatveranderingen die toch niet terug te draaien zijn als deze al ontstaan is door menselijk toedoen.
pi_43512421
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

En? Die waren er 400 jaar geleden ook al, gemiddelde temperatuur was 800 jaar geleden ook hoger. Ijshockeystick die Gore gebruikt in zijn filmpje is bewezen onzin. Kortom het lijkt mij totaal onverstandig om op deze manier over het millieu te gaan debateren er zijn namelijk voldoende andere redenen om millieuvriendelijker te worden dan klimaatveranderingen die toch niet terug te draaien zijn als deze al ontstaan is door menselijk toedoen.
400 jaar geleden woonde hier niet 16 miljoen mensen voor de helft in een polder beneden zeeniveau. Ik vind dat het komende kabinet direct wat moet gaan doen aan het veiliger maken van ons land. Het gevaar komt niet alleen van de Noordzee maar ook van de Maas en Waal. Daarnaast is het verstandig om onze lucht te verbeteren. We moeten de gevaren voor zijn... waarom denk je dat klimaatverandering niet terug te dringen is? (vermijd het woord 'nietig' aub)

Het debat over de hockeystick is nog altijd niet gewonnen volgens mij, dus niks is bewezen.
pi_43512560
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

400 jaar geleden woonde hier niet 16 miljoen mensen voor de helft in een polder beneden zeeniveau. Ik vind dat het komende kabinet direct wat moet gaan doen aan het veiliger maken van ons land. Het gevaar komt niet alleen van de Noordzee maar ook van de Maas en Waal.
Daar ben ik het mee eens maar volgens mij gebeurt dat al en is dit ook niet wat de millieubeweging bedoeld.
quote:
Daarnaast is het verstandig om onze lucht te verbeteren. We moeten de gevaren voor zijn... waarom denk je dat klimaatverandering niet terug te dringen is? (vermijd het woord 'nietig' aub)
Ik basseer me dan op de prognoses die gegeven worden door bijvoorbeeld Al Gore, dit lijkt me veel te optimistisch. Ik denk namelijk dat het klimaat zich niet in enkele decennia laat veranderen door ons toedoen.
pi_43513205
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens maar volgens mij gebeurt dat al en is dit ook niet wat de millieubeweging bedoeld.
[..]

Ik basseer me dan op de prognoses die gegeven worden door bijvoorbeeld Al Gore, dit lijkt me veel te optimistisch. Ik denk namelijk dat het klimaat zich niet in enkele decennia laat veranderen door ons toedoen.
Misschien komt het ook wel door een hoop factoren die wij nog niet kennen... zowel positief als negatief. Ik ben er in ieder geval voor om maatregelen te nemen die in ieder geval niet kwaad kunnen, zoals co2 uitstoot beperken (moeten we in de toekomst toch sowieso al klaarspelen) door hogere belastingen op vervuilende auto's en fabrieken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')