Hej Koelquote:Op zondag 12 november 2006 18:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
http://www.microsoft.com/(...)advisor/default.mspx
probeer dit eens, is een proggie van MS om je config te testen!
dat krijg je toch standaard minstens twee keer door je strot geduwd voordat je de downloadpagina van Vista bereikt?quote:Op zondag 12 november 2006 18:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
Onzin.quote:Op zondag 12 november 2006 18:13 schreef mschol het volgende:
512MB is wel erg minimaal voor vista
itt wat netsplitter zegt, een 300wattr (ook al issie no-name) zal prima werken
weet ik niet heb nog nooit gedownload, maar dat test gewoon ook echt je systeem, dus als hij er win2000 op heeft staan kan ie meteen zien waar er een knelpunt zitquote:Op zondag 12 november 2006 19:56 schreef Djarum het volgende:
[..]
dat krijg je toch standaard minstens twee keer door je strot geduwd voordat je de downloadpagina van Vista bereikt?
weet niet of je met zekerheid kan zeggen dat een zonder naam per defenitie zoveel slechter isquote:Op zondag 12 november 2006 21:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onzin.
Een echte 300watter zal stukken beter en stabieler werken dan een no-name 300w die waarschijnlijk met moeite de 230w ofzo zal halen...
Daarbij wanneer de voeding zwaarder belast wordt zullen de stroomwaardes gaan zakken wat dus een instabiel systeem tot gevolg heeft.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1139849quote:Op zondag 12 november 2006 21:44 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
weet niet of je met zekerheid kan zeggen dat een zonder naam per defenitie zoveel slechter is
stabieler systeem??quote:Op zondag 12 november 2006 21:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onzin.
Een echte 300watter zal stukken beter en stabieler werken dan een no-name 300w die waarschijnlijk met moeite de 230w ofzo zal halen...
Daarbij wanneer de voeding zwaarder belast wordt zullen de stroomwaardes gaan zakken wat dus een instabiel systeem tot gevolg heeft.
Ik dus wel, en meerdere vrienden en collega's ook.quote:Op zondag 12 november 2006 22:12 schreef mschol het volgende:
[..]
stabieler systeem??
ik heb nooit een kwaliteits voeding gehad en allemaal rond de 300 -350 watt
en nog nooit last gehad van een instabiel systeem
(ter info: een gefoce 6800, amd athlon 2600+, meerdere pci kaarten en al me usb vol.
Deze werkt niet onder windows 2000 (had ik al geprobeerd). Ga ik zeker doen als ik aan XP kan komen.quote:Op zondag 12 november 2006 18:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ik krijg geen blue screen; het is elke keer net alsof je op de reset-knop drukt. Kreeg ik er maar een, dan was het een stuk makkelijker.quote:Op zondag 12 november 2006 20:00 schreef het_fokschaap het volgende:
512 Mb is prima voor Windows Vista. Alleen werkt Aero standaard niet.
De grote vraag is wat is de foutmelding tijdens het Blue Screen
Staat in de OP dat hij dat al gedaan heeft...quote:Op maandag 13 november 2006 09:03 schreef Enlightenment het volgende:
MemTest86?
oops, idd.quote:Op maandag 13 november 2006 09:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Staat in de OP dat hij dat al gedaan heeft...
Misschien niet al te duidelijk, maar het eerste stuk van mijn OP (over de reboots tijdens het kopieren van files) gaat over de installatie na opstarten vanaf dvd. Ik krijg dan ook alleen een 'werkende' installatie (met elke 5-10 minuten een spontane reboot) door de installatie te starten vanuit 2000.quote:Op maandag 13 november 2006 10:13 schreef FredvZ het volgende:
Vista is toch gewoon bootable? Heb je al geprobeerd je pc op te starten vanaf DVD en dan Vista te installeren?
nogmaals ik ken ook mensen met computers met daarin niet een giga merk voeding die het prima doen, het is dus niet zo dat als iemand een probleem heeft met een reboot en hij zegt gewoon een voeding te hebben dat dat daar aan ligt, kan iets heel anders zijn, dus om meteen te gaan roepen ligt aan je voeding vind ik ver gaan!quote:Op zondag 12 november 2006 21:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1139849
Ik zeg ook niet dat het aan de voeding ligt, zoals je wellicht kan lezen.quote:Op maandag 13 november 2006 13:16 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
nogmaals ik ken ook mensen met computers met daarin niet een giga merk voeding die het prima doen, het is dus niet zo dat als iemand een probleem heeft met een reboot en hij zegt gewoon een voeding te hebben dat dat daar aan ligt, kan iets heel anders zijn, dus om meteen te gaan roepen ligt aan je voeding vind ik ver gaan!
Alleen dat die laatste reboot uexpected was, verder geen errors.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:37 schreef het_fokschaap het volgende:
staat er nog iets in het eventlog vlak voor de reboot misschien, of als de machine weer upkomt staat er dan iets van de laatste reboot was unexpected ? (of is dat alleen bij server)
hardwarequote:Op woensdag 15 november 2006 09:47 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Alleen dat die laatste reboot uexpected was, verder geen errors.
Die conclusie had ik zelf ook vrijwel getrokken, zie mijn post om 9:30 uur, en in het topic dat ik hierover bij de tweakers heb lopen zeggen ze het ook, alleen nu nog uitzoeken welk onderdeel.quote:
De dvd waarmee ik de laatste installatie (die er nu nog opstaat) heb gedaan, heb ik op mijn werk geleend en de collega van wie ik hem heb heeft (had) hem hier op een test-pc staan. Deze heeft veel mindere specificaties, maar geen vergelijkbare problemen.quote:Op zondag 26 november 2006 18:30 schreef het_fokschaap het volgende:
nogmaals, probeer het op een ander systeem. misschien niet bij je thuis dan op een extra machine van school of werk ofzo. als het daar wel op werkt weet je veel meer dan nu.
ok, dan is het helemaal duidelijk. asap terug naar de winkel en laat ze maar goede spullen leverenquote:Op maandag 27 november 2006 09:16 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
De dvd waarmee ik de laatste installatie (die er nu nog opstaat) heb gedaan, heb ik op mijn werk geleend en de collega van wie ik hem heb heeft (had) hem hier op een test-pc staan. Deze heeft veel mindere specificaties, maar geen vergelijkbare problemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |