Ik weet dat er een centraal Vista topic is, maar ik maak toch een nieuwe omdat het probleem mogelijk hardwarematig is.
Als ik Vista RC1 of RC2 probeer te installeren op mijn nieuwe hardware, die zeker compatibel is (op misschien de onboard videokaart na), krijg ik telkens op een ander moment tijdens de setup een spontane reboot. Meestal tijdens het kopieren of expanden van files, maar ook een keer bij het scherm waar je de serial intikt. Ik denk (hoop) dat het niet aan de hardware ligt, want windows 2000 installeert zonder problemen.
RC1: De MD5 van de gedownloade ISO is goed, dus ik dacht dat het alleen nog aan mijn dvd kan liggen, maar een nieuwe branden bood ook geen soelaas.
Hardware:
Mobo MSI K9AGM (nieuw)
Processor AMD sempron 3000+ (nieuw)
512 MB DDR2 (nieuw)
300 watt no-name voeding (nieuw)
HDD Samsung spinpoint 160 Gb SATAII (nieuw) Deze word goed herkend door de Vista setup (geen driver nodig); de partitie waar win 2000 nu op staat is door deze setup gemaakt.
DVD speler en floppy.
De iso is gebrand mbv Nero 6.6. De combinatie van mijn brander, de gebruikte dvd's en de brandsnelheid (maximaal en later 2.4x) heeft niet eerder problemen gegeven.
RC1 is te installeren met dezelfde dvd door de setup vanuit windows 2000 te starten. Dit ging wel heel traag: files kopieren met 1% per minuut waardoor de hele installatie meer dan 2 uur duurde.
Maar nu krijg ik als ik in Vista bezig ben iedere 5-10 minuten dezelfde spontane reboots. Automatische reboot na bsod staat uit en in de eventviewer is niets te vinden behalve 1 error per keer met 'de vorige herstart was onverwacht' ofzoiets. RC2 wil niet installeren vanuit windows 2000
Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen? De meeste hardware is nieuw en ik heb deze ook getest (voltlijnen en temps zijn goed volgens Everest , memtest en hdd testen met tooltje van fabrikant geven geen fouten, stresstest CPU mbv Prime95 gaat ook goed), want eventueel garantie claimen doe ik het liefst zo snel mogelijk.
Verder ga ik nog proberen een XP cd te lenen om deze ernaast te installeren en/of Vista vanuit daar te installeren.
Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je bereid bent tot hier door te lezen en mij te helpen. Wat heb ik over het hoofd gezien?
www.bttf.comI hate mornings