Triest. Maargoed, dat zegt natuurlijk te meer iets over het verschil tussen de echte Klassieker en de sportieve rivaliteit tussen Ajax en PSV.quote:Op zondag 12 november 2006 16:08 schreef Nashje het volgende:
Het is wel veelzeggend dat alle kakkies ineens 100% pro psv zijn.
Barcelona speelde juist attractief voetbal. Het echte voetbal werd een keer beloond.quote:Op zondag 12 november 2006 16:03 schreef Paran0id het volgende:
[..]
De historie wijst dat misschien uit, maar wanneer je grote prijzen wil pakken in het hedendaagse voetbal moet je ook effectief kunnen zijn. Voetbal is imo meer zakelijker geworden.
Kijk bijvoorbeeld maar naar Barcelona vorig jaar in de CL, spelen regelmatig attractief voetbal. Maar de wedstrijd Chelsea thuis was niet om aan te zien, maar uiteindelijk wel effectief.
AZ kan het wel brengen tegen Ajax, vorig jaar althans wel. Kan me een terechte 4-2 herinneren. En ook Europees brengen ze dat dominante al een aantal jaar op de mat. Bij Ajax heb ik meer het idee dat de intentie er wel is, maar de kwaliteiten niet helemaal aanwezig zijn ervoor, en dan heeft het geen zin behalve dat men geforceerd leuk wil spelen. Ik zou iets controlerender gaan spelen tegen de top, of betere spelers kopen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:03 schreef twi het volgende:
[..]
Maar AZ kan het ook niet brengen tegen Ajax en PSV. Althans, ik heb dat nog nooit gezien.
En natuurlijk kunnen counters mooi zijn, zeker met spelers als Kone en Farfan voorin die baltovenaars zijn (vandaag dan niet). Alleen die voetbalfilosofie past voor de volle 100% niet bij Ajax en daarom gaan wij er zo tegenin. Die aversie zit in ons bloed. Het laatste seizoen dat Koeman Ajax kampioen maakte zal je geen Ajacied over horen opscheppen of trots zijn.
Lijkt het laatste kampioenschap van Ajax wel.quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Silenus het volgende:
Je zal toch maar een SCC van psv hebben zeg en elke week naar een elftal vol buitenlanders kijken om een flinke pot anti voetbal aan te gluren.
Jammer dat we hebben verloren.
Wedstrijd: Rosales Rampzalig.
Choreografie was top!
Ik ben er eerlijk gezegd ook al vrij snel overheen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:10 schreef twi het volgende:
[..]
Triest. Maargoed, dat zegt natuurlijk te meer iets over het verschil tussen de echte Klassieker en de sportieve rivaliteit tussen Ajax en PSV.
idd, onder leiding van.....quote:Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Lijkt het laatste kampioenschap van Ajax wel.
ligt het waarschijnlijk tóch aan de trainerquote:Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ajax had anders een paar jaar geleden slechts vijf Nederlanders in de selectie hoor.quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Silenus het volgende:
Je zal toch maar een SCC van psv hebben zeg en elke week naar een elftal vol buitenlanders kijken om een flinke pot anti voetbal aan te gluren.
Hoor jij hier veel mensen trots zijn op dat jaar?quote:Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Gelukkig is Ronald Antivoetbalman weg. Als Ajax jaar in jaar uit zo wil gaan spelen als PSV lever ik m'n seizoenkaart in. Dan ga ik wel wat anders doen op de zondagmiddag in plaats van elke week een zaadpot.quote:Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het ontliep elkaar weinig maar ook ik vond ajax wel iets beter dan PSV.quote:Op zondag 12 november 2006 16:25 schreef Bananenman het volgende:
We waren beter.
Die 4-2 thuis vond ik persoonlijk weinig terecht, met een bal die niet over de lijn was en een snel genomen onterecht gegeven vrije trap in een eerste helft die Ajax domineerde. De overige twee goals waren afstandsschoten van Perez, dus zeker geen flitsend combinatiespel.quote:Op zondag 12 november 2006 16:21 schreef LuukBes het volgende:
Ronald Antivoetbalman bezorgde ons anders wel twee kampioenschappen (waaronder onze laatste), een kwartfinale CL, een beker en een Johan Cruijff Schaal.quote:Op zondag 12 november 2006 16:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Gelukkig is Ronald Antivoetbalman weg. Als Ajax jaar in jaar uit zo wil gaan spelen als PSV lever ik m'n seizoenkaart in. Dan ga ik wel wat anders doen op de zondagmiddag in plaats van elke week een zaadpot.
En wat hébben we ervan genoten! Ik word liever tweede met aanvallend Ajax voetbal dan kampioen op een psv-wijze.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ronald Antivoetbalman bezorgde ons anders wel twee kampioenschappen (waaronder onze laatste), een kwartfinale CL, een beker en een Johan Cruijff Schaal.
Ah, zo'n "perfect voetbal" supporter?quote:Op zondag 12 november 2006 16:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Gelukkig is Ronald Antivoetbalman weg. Als Ajax jaar in jaar uit zo wil gaan spelen als PSV lever ik m'n seizoenkaart in. Dan ga ik wel wat anders doen op de zondagmiddag in plaats van elke week een zaadpot.
Op z'n PSV's inderdaad. Leuk hoor, die prijzen, maar dat is echt niet iets waar ik trots over ga lopen doen. Helaas is het al veel te lang geleden dat er prestaties neer zijn gezet waar we echt trots op kunnen/konden zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ronald Antivoetbalman bezorgde ons anders wel twee kampioenschappen (waaronder onze laatste), een kwartfinale CL, een beker en een Johan Cruijff Schaal.
Nee, niet het perfecte voetbal. Dat speelt Ajax ook zo vaak niet. Maar de intentie om er wat moois van te maken is al jaren aanwezig in Amsterdam en ontbreekt al jaren in Eindhoven door het resultaatvoetbal. Veel mensen falen liever jammerlijk in de missie om goed en mooi voetbal te spelen in plaats van van tevoren puur op het resultaat te gaan spelen. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik begrijp het ook van PSV'ers dat die regelmatige drie punten dat voetballeed ernstig verzacht.quote:Op zondag 12 november 2006 16:34 schreef cultheld het volgende:
Ah, zo'n "perfect voetbal" supporter?
dankzij het werk van Co ja. zodra Koeman er zelf wat van mocht maken was het werkelijk dramatisch en geldverslindend.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |