abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43448280
27-05-2007 in Vredenburg te Utrecht!

Bekend van de hits:
Maid Of Orléans
Enola Gay
Souvenir
Tesla Girls
Locomotion
Dreaming
En vele andere!

Zijn er nog Fok!'ers die hier naar toe gaan?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_43448511
quote:
[b]Op zaterdag 11 november 2006 10:37
Zijn er nog Fok!'ers die hier naar toe gaan?
Vond ze in de jaren 80 heel leuk, later werd het veel minder. Ben wel benieuwd hoe de beste nummers na 20 jaar zullen klinken, maar vind 39 euro toch best veel. Iemand een link naar een recent concert/review om de gok te wagen ?
pi_43448676
Ik kan alleen vage video caps vinden van Top of the Pops shows uit de jaren 80...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_43448728
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:08 schreef CoExist het volgende:
Ik kan alleen vage video caps vinden van Top of the Pops shows uit de jaren 80...
youtube
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 11:14:18 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_43448744
Ik ga er zeker niet naar toe, maar Dream of me (een nummer uit hun nadagen), is een tijd lang een van mijn favoriete nummers geweest als ik weer eens verliefd was.

Jeugdsentiment...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_43448791
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:14 schreef belsen het volgende:
Ik ga er zeker niet naar toe, maar Dream of me (een nummer uit hun nadagen), is een tijd lang een van mijn favoriete nummers geweest als ik weer eens verliefd was.

Jeugdsentiment...
Dat is eik van Barry White (en die is track is veel beter)
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 11:19:05 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_43448805
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:17 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

Dat is eik van Barry White (en die is track is veel beter)
Oké, het is Barry White.

Het nummer heet: Dream of me (based on 'Love's theme').
pi_43448829
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 11:35:31 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_43449056
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:20 schreef VinoTinto het volgende:
Even na geluisterd: Nee hoor, die foute synthesizers maken het helemaal.
pi_43449112
Ik zat altijd weg te zwijmelen bij het nummer "Secret"
Toen draaide ik nog LP's...
Heb die LP nog steeds trouwens!
pi_43449122
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:35 schreef belsen het volgende:

[..]

Even na geluisterd: Nee hoor, die foute synthesizers maken het helemaal.
wat bedoel je
pi_43449133
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:39 schreef CoExist het volgende:
Ik zat altijd weg te zwijmelen bij het nummer "Secret"
Toen draaide ik nog LP's...
Heb die LP nog steeds trouwens!
Ja da's een lekker nummertje.
pi_43449186
Ik zie nu al die videoclips en 't begint toch wel te kriebelen...
Heb al hun cd's ook nog ergens op de PC staan!
Denk dat ik zo maar ff naar 't postkantoor ga om tickets te scoren.

Vind 't wel gaaf om al die oude artiesten te zien.
Laatste jaren bij A-Ha, Simple Minds en Duran Duran geweest, das gewoon tof!
pi_43449250
pi_43450495
Electricity en Enola Gay vind ik een leuk nummer van OMD, verder geen groot liefhebber.
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:30:42 #16
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43451278
O.M.D. stond nog niet in MUZ Bands & Artiesten Nu wel.

Oja, ik heb nog steeds traumas van Maid Of Orléans.
pi_43452449
Mooi nummer hoor maid of orleans staat nog altijd in mijn lijstje top10 aller tijden lekker zwijmelen
pi_43452999
OMD is mijn favoriete band,heb ze al eens 4 keer live gezien,begin jaren 80 in Paradiso 2 maal en ook in Vredenburg,en 1 keer bij Veronica's rocknacht in Ahoy.
Ik sta ook ingeschreven op hun site.
En vandaag kaartje gehaald natuurlijk.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_43658603
Heb nu ook kaartjes voor het concert in Brussel.
2 OMD concerten in een week,echt kik haha
pi_43658828
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:50 schreef chelloboy het volgende:
OMD is mijn favoriete band,heb ze al eens 4 keer live gezien,begin jaren 80 in Paradiso 2 maal en ook in Vredenburg,en 1 keer bij Veronica's rocknacht in Ahoy.
Ik sta ook ingeschreven op hun site.
En vandaag kaartje gehaald natuurlijk.[afbeelding]
3,80 servicekosten als het kaartje 10 euro was geweest waren die zogenaamde servicekosten waarschijnlijk ook veel lager.
  maandag 20 november 2006 @ 22:23:54 #21
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_43731238
Forever Live And Die is 1 van de beste nummers aller tijden vind ik.
the truth is out there... and it hurts!
pi_43731377
hmmmm kriebelt toch wel heel erg
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74630740
Hoorde gisteren in de Fame deze cd met Peel Sessions:

Ben er best weg van, fijne nummers. Er schijnen geen nummers op te staan van het album Architecture & Morality, wat ook weer goed moet zijn volgens het internet. Heb dus nog wat te ontdekken.
pi_74643039
Goede kick in MyAt

Ga O.M.D. deze maand nog ff live zien in de HMH!
Nu al zin in!

Onlangs nog hun nieuwe best of album gekocht incl. dvd waar de videoclips van hun singles op staan!
pi_75049897
Ook al is er weinig animo voor dit topic... toch ff mijn video van O.M.D. - Maid Of Orleans.
Gisteravond opgenomen in de HMH Amsterdam.

vrijdag 27 november 2009 @ 19:47:13 #26
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_75066247
Leuke video, die vreemde danspasjes heeft Andy nog steeds onder de knie
Wat zijn we aan het doen ???
pi_75079636
De BBC heeft een paar weken geleden de documentaire Synth Brittania uitgezonden waar OMD ook uitgebreid aan bod kwam. Die zal vast wel op youtube te vinden zijn.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_75079706
Pandora's Box

Louise Brooks
I am happy
pi_75614178
Zeer wisselvallige band, zonder echt constante albums. A&M vind ik wel de beste, Souvenir is een mooi pleidooi voor synths en de Joan Of Arcs (allebei!) zijn fantastisch.

In Barcelona wordt trouwens continu het riedeltje van Electricity gedraaid bij aankondigingen in een metro-station. Lekker irritant-catchy.
pi_124897479
Even een oud topic kicken...

Het was wat stilletjes de afgelopen 3 jaar... maar Orchestral Manoeuvres In The Dark heeft een nieuw album: "English Electric".

http://www.omd.uk.com
pi_124897651
Architecture and Morality blijft een meesterwerk, hun laatste nieuwe CD vond ik niet zo, was toch wel meer een Andy solo ding eigenlijk.
Het concert uit de OP in Vredenburg was wel bizar goed trouwens...zo lang geleden al weer.....
pi_124898254
Ik vond een "History Of Modern" uit 2010 best een leuke plaat. Ik heb sowieso een zwak voor O.M.D. al hun albums staan standaard op mijn iPod.

Ik ben nu het nieuwe album aan binnen halen. En dan gauw ff luisteren.

Op 17 mei staan ze trouwens in Tivoli te Utrecht. En op 20 mei in Ancienne Belgique te Brussel.
Tickets kosten ¤ 32,-

[ Bericht 12% gewijzigd door CoExist op 04-04-2013 23:10:40 ]
pi_124904640
heb history of modern eigenlijk helemaal gemist, maar heb de nieuwe al pre-ordered op vinyl :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_125065821
....en mijn ticket voor Utrecht in de pocket. Dat het maar net zo mooi mag worden als 6 jaar geleden. Word een mooi jaren 80 weekje voor mij, op dinsdag naar Big Country en vrijdag naar OMD :)
pi_125065947
Twijfel nog een beetje, destijds in de Vredenburg was inderdaad briljant :)
Kwam laatst de EP van het voorprogramma nog tegen :D
pi_125136874
Ben al met de tigste luisterbeurt bezig! Ik vind het echt genieten dit nieuwe album!
  donderdag 11 april 2013 @ 01:01:47 #37
159761 Arn0
Abbey Road
pi_125141405
Vorig jaar live gezien, op een mooie zomeravond in een openluchttheater. Was echt leuk, ze hadden echt nog plezier op het podium. Alle hits kwamen voorbij maar ook wat meer obscure tracks en zelfs nieuw materiaal. Aanrader dus om live te zien.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_125145130
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:32 schreef lolinderuimte het volgende:
....en mijn ticket voor Utrecht in de pocket. Dat het maar net zo mooi mag worden als 6 jaar geleden. Word een mooi jaren 80 weekje voor mij, op dinsdag naar Big Country en vrijdag naar OMD :)
Hoe heb je die besteld? Ik vind alleen de "kassa" van Tivoli in Utrecht via de OMD official website. Ik heb toch liever hardcopy tickets via de normale Ticketmaster website enzo.

Edit:
Laat maar... :') Ik heb ze inmiddels via Ticketmaster gevonden. Daar stonden ze vorige week nog niet op. 2 sta tickets besteld in ieder geval!

[ Bericht 12% gewijzigd door CoExist op 11-04-2013 10:09:26 ]
pi_125145302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Hoe heb je die besteld? Ik vind alleen de "kassa" van Tivoli in Utrecht via de OMD official website. Ik heb toch liever hardcopy tickets via de normale Ticketmaster website enzo.
http://www.ticketmaster.n(...)the-dark-tickets/225
pi_125145327
quote:
Thnx! Ik had vorige week al op Ticketmaster/LiveNation/Eventim gekeken. Maar daar stond Orchestral Manoeuvres In The Dark niet tussen. Nu ineens dus wel.

Maar ik ga ze live zien! Voor de 2e keer.
pi_125618609
Ik heb het concert in Tivoli ook op de planning staan
pi_126594717
Morgen! :)
pi_126597682
Metroland,Dresden zijn wel erg goed.
pi_126597716
English Electric is best goed,maar ze spelen morgenavond veel oude hits.

[ Bericht 92% gewijzigd door chelloboy op 16-05-2013 20:26:22 ]
pi_126598646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:13 schreef chelloboy het volgende:
Metroland,Dresden zijn wel erg goed.
pi_126646582
Tof voorprogramma "Metroland".
pi_126662040
Het was weer tof! Erg genoten van Andy McClusky en consorten.
pi_126664948
Jaa ze waren weer erg goed.we stonden bovenaan,beetje in het midden,bar achter ons haha kon niet beter.
Nog 2 uurtjes meegemaakt van die jaren 80 feest wat daarna kwam,was ook leuk,kwamen veel vrouwen binnen,maarja we werden 1 uur opgehaald helaas.
Nog een t shirt gekocht English Electric van OMD.
Voorprogramma was ook goed,Metroland.had wat weg van Kraftwerk.
OMD blijft echt onze nr 1 band, _O_
pi_126668886
Ze zijn inderdaad top. Tof om ze weer te zien. Heb zelf het tourbook gekocht, Staat een leuke Q&A in van de band.

Setlist Orchestral Manoeuvres in the Dark at Tivoli Oudegracht, Utrecht, Netherlands
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: Setlist.FM

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 18-05-2013 14:45:17 ]
pi_126674755
Goede setlist toch,ze hadden voor mij nog wel 2 uur mogen doorgaan haha.
Moeten we nu weer paar jaar wachten, ik hoop het niet.
pi_126683496
OMD nog steeds uitstekende live-band

Door Koos Heeres op zaterdag 18 mei 2013 08:30

Orchestral Manoeuvres in the Dark is nog steeds een uitstekende live-band. Dat bleek gisteravond maar weer eens tijdens het concert van de Engelse groep in Tivoli in Utrecht. Het was de derde keer dat ik aanwezig was bij een concert van OMD.

OMD blijkt in Nederland nog een groot aantal fans te hebben, want de concertzaal aan de Oudegracht was goed gevuld. En blikvangers Paul Humphreys en Andy McCluskey waren met hun band niet naar Utrecht gekomen om een routine-optreden af te werken. 'We will play new and old songs', beloofde de zeer enthousiaste zanger McCluskey aan het begin van het concert.

Onlangs is het nieuwe album 'English Electric' uitgekomen. Tijdens het concert kwamen enkele nummers van die plaat voorbij. Hoewel de plaat er nog maar net uit is, hadden blijkbaar veel bezoekers hem al in huis. Er werd namelijk zeer enthousiast gereageerd op het nieuwste werk. Ook een nummer als 'Sister Marie Says', afkomstig van hun vorige album 'History Of Modern', ging erin als koek.

Maar het publiek kwam natuurlijk vooral voor de hits en die heeft OMD in de jaren tachtig veel gehad. Nummers als 'Locomotion' (1984), 'Talking Loud And Clear' (1984) en natuurlijk de grootste hit 'Maid Of Orleans', dat begin 1982 de hoogste positie van de Top 40 haalde, staan nog steeds als een huis.

Hoogtepunten waren de twee door Paul Humphreys gezongen nummers 'Souvenir' (1981) en '(Forever) Live And Die' (1986). Deze songs zijn gewoon niet kapot te krijgen! Maar ook 'So In Love' (1985) en 'Tesla Girls' (1984) behoren tot het belangrijkste muzikale erfgoed van de jaren tachtig. Verrassend was ook de keuze voor het wat onbekendere 'If You Leave' (1986). Dit nummer werd bij de twee voorgaande optredens overgeslagen.

In 1989 viel de groep min of meer uit elkaar. Althans Andy McCluskey ging in z'n eentje verder als OMD en maakte nog drie interessante platen, namelijk 'Sugar Tax' (1991), 'Liberator' (1993) en 'Universal' (1996). Toen was de belangstelling in Nederland voor OMD tot een nulpunt gedaald. Toch heeft de groep ook in de jaren negentig een aantal Nederlandse fans behouden, want tijdens het concert werden 'Sailing On The Seven Seas' (1991) en 'Walking On The Milky Way' (1996) enthousiast meegezongen.

In de toegift werd het publiek nog getrakteerd op twee essentiele nummers van OMD, namelijk de debuutsingle 'Electricity' (1980, geproduceerd door de van Joy Division en New Order bekende Martin Hannett) en 'Enola Gay' (1980). Zo nam de groep waardig afscheid van het Utrechtse publiek.

In het voorprogramma stond de Belgische electroformatie Metroland, dat een wat statisch optreden gaf. Hun muziek is zwaar geinspireerd door de synthesizermuziek van rond 1980, toen OMD aan een glanzende carriere begon. Maar ook echo's van Kraftwerk klinken door. Trouwens, ik denk dat Metroland nog veel van zich laat horen.

Tijdens de concerten van OMD in Engeland werd het voorprogramma trouwens verzorgd door John Foxx. Hij was in de tweede helft van de jaren zeventig de zanger van Utravox. Nog voor de grote doorbraak met 'Vienna' had hij plaatsgemaakt voor Midge Ure. Ik hoop dat OMD nog eens een keer met John Foxx naar Nederland komt! Trouwens, op de nieuwe cd-single 'Dresden' is een remix van John Foxx te vinden.

Na afloop van het concert werd er onder de naam '80's Verantwoord' heerlijke tachtiger jaren muziek gedraaid. En als de dj dan op een gegeven moment 'True Faith' van New Order (1987) laat horen, dan kan de avond natuurlijk helemaal niet meer stuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')