Ik moet ook maar 'ns reageren
Ik vind dat soort wijken ook wel erg mooi (brede weg, groenstrook met evt. bomen, voetpad en dan tuin).
Probleem met veel van de afgebeelde wijken op dit topic is dat ze (relatief nieuw) zijn en dus weinig groen hebben, uniformiteit (diversiteit in wijk komt vaak pas na jaren).
Foto passend bij eerste zin (ongeveer dit type dus, en je kunt wel raden hoe ik deze foto heb gevonden

):
![]()
Passend bij zin 2 (in the very high market though, hoe LELIJK kan iets zijn,
mind you, die links is 25.000+ square feet (= 2300+ m
2, de ander 15000 (=1400 m
2):
![]()
Persoonlijk vind ik dit erg mooi, huis is veel te groot en niet mijn smaak, maar het erf met het water eromheen

, gelijk bomen voor beschutting anders brand de zon erin:
![]()
En die discussie over houten/stenen woningen. Beide zijn in principe gewoon sterk genoeg onder de meeste omstandigheden. Houten huizen hebben bijvoorbeeld weinig vermogen om warmte/koelte vast te houden wat massieve (stenen) huizen veel makkelijker kunnen. Voordeel van hout is weer dat het sneller op temperatuur is vanwege dat effect.
Heb alleen wel een keer op tv gezien over stenen/houten huizen waarin ze een boomstaam horizontaal in een muur ramden waarbij niets gebeurde, bij de houten muur ging ie er dwars doorheen. Plus het lijkt me niet echt handig qua (geluids)isolatie binnenshuis en zware dingen ophangen. Deze kennis heb ik van jaren loeren naar dit soort dingen en Bouwkunde studeren op TU Delft.