abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43662733
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
ik begrijp nu waarom je zo makkelijk je HD kan verwisselen, 1 save-game van Resistance schijnt dus 128 MB te zijn! Dat is wel erg groot
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_43663683
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
ik begrijp nu waarom je zo makkelijk je HD kan verwisselen, 1 save-game van Resistance schijnt dus 128 MB te zijn! Dat is wel erg groot
Nee hoor
Een savegame van Resistance is een paar kb
Er is ook geen enkele reden om hem 128MB groot te maken.
Er hoeft nauwelijks iets opgeslagen te worden man
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:09:30 #203
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_43663745
quote:
Je loopt naar een winkel waar zo'n kansloos figuur PS3's voor 600 dollar zit te verkopen.

Je gooi $600,- naar dat mannetje en koopt een PS3 voor dat geld.

Dan leg je de PS3 op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn PS3 wat doe je?)

jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:22:00 #204
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_43664157
quote:
Ach ja dat deden ze ook met de XBox360.. Als je toch niks beters te doen hebt he

Trouwens best wel een stevig ding die PS3. Hij blijft toch nog wel behoorlijk heel van zulke klappen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_43664293
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:22 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ach ja dat deden ze ook met de XBox360.. Als je toch niks beters te doen hebt he

Trouwens best wel een stevig ding die PS3. Hij blijft toch nog wel behoorlijk heel van zulke klappen.
Inderdaad, mooi zo. Ik ben al een paar keer per ongeluk op m'n PS2 gaan staan dus ze kunnen mij niet robuust genoeg zijn.
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:37:30 #206
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43664623
In amerika zijn er diverse rellen onstaan bij de verkoop. 20 mensen beroofd in ik geloof Minnesota
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_43664667
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:09 schreef Svensson het volgende:

[..]

Je loopt naar een winkel waar zo'n kansloos figuur PS3's voor 600 dollar zit te verkopen.

Je gooi $600,- naar dat mannetje en koopt een PS3 voor dat geld.

Dan leg je de PS3 op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn PS3 wat doe je?)

jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
Ja, ik denk dat die gozer nog het hardst lacht hoor, hij ziet een ander zomaar lachend 600 dollar verkwanselen. Als het iets van 10 euro was, zou het wel grappig zijn geweest.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:59:16 #208
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_43665216
^ Ik vond dit anders ook best een leuke (matige) grap.
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_43665398
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat die gozer nog het hardst lacht hoor, hij ziet een ander zomaar lachend 600 dollar verkwanselen. Als het iets van 10 euro was, zou het wel grappig zijn geweest.
PS3 is betaald door donaties van anti-PS3 fanboys
En de ads op de site hebben de lui zelf waarschijnlijk ook best wat opgeleverd.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:08:41 #210
75736 Gstyles
pi_43665538
OMG ik dacht dus even dat Killzone 2 er, zo als de trailer liet zien, uit zou zien.. maar helaas .. zie link:
http://www.youtube.com/watch?v=F-CQ1qxxWLQ
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:16 #211
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43666028
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nee hoor
Een savegame van Resistance is een paar kb
Er is ook geen enkele reden om hem 128MB groot te maken.
Er hoeft nauwelijks iets opgeslagen te worden man
ik had ergens gelezen dat de savegame dus 128MB groot was, vond het ook al erg vreemd. Maar aangezien de game zelf al iets van 30GB groot is, zag ik opzich wel enige logica
The line is a dot to you!
pi_43666714
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
OMG ik dacht dus even dat Killzone 2 er, zo als de trailer liet zien, uit zou zien.. maar helaas .. zie link:
http://www.youtube.com/watch?v=F-CQ1qxxWLQ
Die man heeft volgens mij rancune ofzo? Als je Killzone 2 in dat filmpje vergelijkt met GoW zoals het er nu is dan weet je dat het hardstikke goed mogelijk is om het er goed uit te laten zien. Enige wat niet kan zijn de vloeiende bewegingen bij het bewegen, maar dat is logisch. Je bestuurt het karakter zelf en dan wil ik ook niet tegengewerkt worden door vage animaties. Het is nog steeds een spel, geen film.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:46:38 #213
75736 Gstyles
pi_43667034
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die man heeft volgens mij rancune ofzo? Als je Killzone 2 in dat filmpje vergelijkt met GoW zoals het er nu is dan weet je dat het hardstikke goed mogelijk is om het er goed uit te laten zien. Enige wat niet kan zijn de vloeiende bewegingen bij het bewegen, maar dat is logisch. Je bestuurt het karakter zelf en dan wil ik ook niet tegengewerkt worden door vage animaties. Het is nog steeds een spel, geen film.
True true.. mja we zullen zien wat het gaat worden. Gears of War ziet er echt prachtig uit op de XBOX 360.. goed dat de concurent spellen van dergelijke qualiteit op de markt brengt, dan kan het voor ons PS3-fans alleen maar gunstiger worden ik wacht met geduld af!
pi_43667319
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

1 woord:
Schaal.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:05:33 #215
75736 Gstyles
pi_43667847
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:53 schreef Retuobak het volgende:

[..]

1 woord:
Schaal.
pi_43667933
Heb je die video wel eens bekeken?
Dertig supergedetailleerde mannetjes die door volumetric clouds vliegen boven een zeer gedetailleerde stad waar overal wel iets gebeurd.
Dat gaat echt niet gebeuren hoor
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:18:43 #217
75736 Gstyles
pi_43668354
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:07 schreef Retuobak het volgende:
Heb je die video wel eens bekeken?
Dertig supergedetailleerde mannetjes die door volumetric clouds vliegen boven een zeer gedetailleerde stad waar overal wel iets gebeurd.
Dat gaat echt niet gebeuren hoor
dat d8 ik ook... mja dan vat ik nog steeds niet dat woord SCHAAL?
pi_43668638
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:22 schreef kepler het volgende:
ik had ergens gelezen dat de savegame dus 128MB groot was, vond het ook al erg vreemd. Maar aangezien de game zelf al iets van 30GB groot is, zag ik opzich wel enige logica
Lijkt me bijzonder sterk dat een savegame zulke gigantische proporties aanneemt.
pi_43668729
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:18 schreef Gstyles het volgende:

[..]

dat d8 ik ook... mja dan vat ik nog steeds niet dat woord SCHAAL?
De schaal waarin het gebeurd in het filmpje is veels te hoog, GoW ziet er heel goed uit, maar de oppervlakte die je per keer ziet is niet heel groot
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43673891
Ik kan echt niet wachten op nieuwe RPG's die met een goed verhaal en graphics zoals die in GoW komen... *kwijl*
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  zondag 19 november 2006 @ 10:59:35 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43679064
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lijkt me bijzonder sterk dat een savegame zulke gigantische proporties aanneemt.
lijkt me ook erg sterk, maar ik heb het ergens gelezen. Kan het nu dus niet meer vinden
pi_43681128
Dit is volgens mij fake, maar het zou wel leuk zijn als ze het al voor elkaar hadden:

NES emulator
PSN id: NL_SToRM
pi_43682261
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:45 schreef SToRM81 het volgende:
Dit is volgens mij fake, maar het zou wel leuk zijn als ze het al voor elkaar hadden:

NES emulator
Zou best kunnen. Op de PS2 kan het ook, dus waarom niet op de PS3?
pi_43682271
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:11 schreef Cid het volgende:
Ik kan echt niet wachten op nieuwe RPG's die met een goed verhaal en graphics zoals die in GoW komen... *kwijl*
Inderdaad!
pi_43683458
quote:
PS3 has removable top plate

Casual and hardcore gamers alike looking for ways to customize their consoles have always run the risk of creating colorful paperweights. Microsoft recognized this issue and gave gamers some help in this department when they allowed the face plate of their Xbox 360 to be fully interchangeable with any custom plate that met the dimensions of their console. It now appears that Sony has taken a similar measure.

By pressing a button on the side of the PlayStation 3, the top panel of the console pops right off. The warranty sticker sits below the panel, so taking it off does not appear to void the console's warranty. Whether Sony intended for customizable tops is unknown, but it should be interesting to see if companies begin to release custom tops for the PS3 in the coming months.

Bron
pi_43683827
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:45 schreef SToRM81 het volgende:

NES emulator
Waarom fake?
Gewoon een PPC build en je zit goed
pi_43685902
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:07 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron
Interessant, maar ik vind de PS3 zo zwart wel mooi eigenlijk.
pi_43687091
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:22 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Waarom fake?
Gewoon een PPC build en je zit goed
Idd alles wat onder linux draait draait dus ook op de PS3 als het programma werkt op een PPC linux machine
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43687147
Dat wordt echt retevet met al die homebrew software. Lekker veel emulators erop, misschien weten ze zelfs MSN erop te krijgen.
pi_43687196
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat wordt echt retevet met al die homebrew software. Lekker veel emulators erop, misschien weten ze zelfs MSN erop te krijgen.
MSN draait ook onder linux dus dat is geen probleem, kutter is het om met een toetsenbord en muis op de bank te gaan zitten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43687652
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:00 schreef Tain het volgende:

[..]

MSN draait ook onder linux dus dat is geen probleem, kutter is het om met een toetsenbord en muis op de bank te gaan zitten
Da's ook weer waar. Soms zou ik wel willen dat ik een keyboardje bij mijn PS2 had, dan kun je tenminste sneller typen. Nu moet ik supersnel over dat digitale keyboard heen en weer vliegen.
  zondag 19 november 2006 @ 17:24:51 #232
75736 Gstyles
pi_43689796
Komt er een keyboard voor de PS3 dan?
  zondag 19 november 2006 @ 17:46:37 #233
145074 Diablos79
pi_43690539
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:24 schreef Gstyles het volgende:
Komt er een keyboard voor de PS3 dan?
Volgens mij kun je er gewoon een usb keyboard op aansluiten.
pi_43691190
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het Phantom Lapboard een keer uitkomt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43694800
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_43698668
quote:
Dat bovenste plaatje

Dat moet trouwens echt kut zijn als je 8 dagen (sommige mensen doen dat idd) in de rij hebt gestaan.
pi_43704469
ik hoop de mijne over ruim een maand te hebben.
uit amerika
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_43713676
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:46 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je er gewoon een usb keyboard op aansluiten.
Via bluetooth schijnt ook gewoon te werken. Een toetsenbord met een ingebouwde touchpad, net als op een laptop, zou wel ideaal zijn
  maandag 20 november 2006 @ 12:41:47 #239
145074 Diablos79
pi_43713849
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:34 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Via bluetooth schijnt ook gewoon te werken. Een toetsenbord met een ingebouwde touchpad, net als op een laptop, zou wel ideaal zijn
Als ze willen dat je er homebrew op kunt maken en linux erop kunt gebruiken lijkt het me ook niet meer dan logisch dat hij gewoon keyboards ondersteund
  maandag 20 november 2006 @ 12:46:21 #240
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43713956
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:41 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Als ze willen dat je er homebrew op kunt maken en linux erop kunt gebruiken lijkt het me ook niet meer dan logisch dat hij gewoon keyboards ondersteund
zelfs op de 360 werkt een USB-keyboard, alleen geen muis. En Sony heeft altijd al gezegd dat je op de PS3 ook een muis op kon aansluiten, maar misschien dat het nog niet werkt?
pi_43715150
Wat moet ik in hemelsnaam met msn op mijn PS3? Ik zet dat ding aan om een spelletje te spelen en zet dat ding dan weer uit. Emulators is grappig, maar ik zou het niet missen als het niet kon. Ik koop een PS3 voor PS3 spelletjes en verder niets. Al die toevoegingen vind ik zo overbodig en drijft alleen maar de prijs op. Het moet wat mij betreft niet meer willen zijn dan een spelcomputer, voor de rest heb ik wel een pc.
  maandag 20 november 2006 @ 14:23:52 #242
145074 Diablos79
pi_43716715
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:30 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moet ik in hemelsnaam met msn op mijn PS3? Ik zet dat ding aan om een spelletje te spelen en zet dat ding dan weer uit. Emulators is grappig, maar ik zou het niet missen als het niet kon. Ik koop een PS3 voor PS3 spelletjes en verder niets. Al die toevoegingen vind ik zo overbodig en drijft alleen maar de prijs op. Het moet wat mij betreft niet meer willen zijn dan een spelcomputer, voor de rest heb ik wel een pc.
Al die software matige onzin zal de prijs niet echt omhoog voeren, lijkt me. Maar wel mee eens dat de meeste dingen totaal overbodig zijn. Ze kunnen zich beter totaal richten op de games inplaats van al die multimedia zooi. Komt de stabiliteit van de console ook niet ten goede als je veel software troep erin propt.
pi_43718756
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:23 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Al die software matige onzin zal de prijs niet echt omhoog voeren, lijkt me. Maar wel mee eens dat de meeste dingen totaal overbodig zijn. Ze kunnen zich beter totaal richten op de games inplaats van al die multimedia zooi. Komt de stabiliteit van de console ook niet ten goede als je veel software troep erin propt.
Of het geheugengebruik.
Het heeft weinig te maken met de Linux zooi.
Maar het OS van de PS3 is aardig bloated geworden met alle functionaliteit
96MB continu, waar developers dus niks mee kunnen in games
Dat is procentueel een veelvoud van wat Windows inneemt op mijn systeem.
  maandag 20 november 2006 @ 15:56:11 #244
145074 Diablos79
pi_43719281
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:37 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Of het geheugengebruik.
Ook dat ja. Allemaal verspilde ruimte en capaciteit die ze beter in games hadden kunnen stoppen.
Het is leuk dat ik mijn foto's in leuke lijstje op de PS3 kan kijken maar ja daar koop ik dat ding toch niet voor.
Maar ja de games zullen wel weer vet worden en het de moeite waard maken, dus al die multimedia onzin neem ik maar voor lief net als op de 360.
  maandag 20 november 2006 @ 16:54:50 #245
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43721139
Quote:
So i went out wednesday afternoon to the local walmart to start camping out. when i got there, there were already 12 people ther so i got in line being number 13. i talked around and found out the first 6 people there had been there since monday, total hardcore nerds all planning to keep them. bragging about how only they should get the system since theyve been there the longest. how they are so dedicated and how if you dont want to do the time, you shouldnt get a system. generally being complete assholes. good for them. we had a hours to pass so we became friends and played some cards and whatnot. the 6 guys in front kept to themselves and didnt associate with the rest of us. we were cool with each other leaving the line to get food, bathroom, smoke, etc since we all knew each other and as long as they were back in 30 minutes. i was about to leave to go buy some KFC for a good number of us and when i stepped out of line, one of the nerds shouted that if i left, i would lose my spot. the other guys told him that they were vouching for me and that i was just getting food but those 6 assholes didnt care. they said i leave, i lose my spot and that was the rules and they would call the manager (they had his number) to come out and enforce it. i said whatever and stayed in line.

a few hours later, the manager came out and told everyone that there were only going to be SEVEN available. they have them in their store and theyre not getting anymore. he told the people after # 7 they should leave if they wanted to not waste their time. me being number 13 should have left but i didnt, i wanted to stick around for a little bit more. everyone else left except me and the 7 other people that were getting it for sure. so the day goes on and i try to make friends with the nerds. i play mario kart on the ds with them and talk to them about the games they were getting. about an hour or 2 later, i tell im gonnna head home since im 8 in line and theres only 7 ps3s. one of them made some stupid joke about if i leave the line then i aint getting back in!! har har. so as im about to leave, i tell them im going to the vons next door and if any of them wanted any food or coffee and id bring it back to them. one of them said yea and all the rest like sheep followed and said yes too. they were gonna give me money but i told them it was on me since theyve been out here since monday. the 7th guy in line wanted some food and coffee and i told him id buy some for him also.

so i go to vons and buy 8 coffees, some food, and some x-lax laxatives. i bring it to my car and put some laxatives in 6 of the coffees and seperate them from mine and #7s. i pull back to walmart and bring all the drinks and food upfront. i give #7 his stuff and then the coffees with laxatives to the 6 nerds annd wish them good luck and go back to my car. i park it around the corner so i can still see them.

about 30 minutes later, #2 and 3 in line get up and it seemed like they were yelling to the other nerds. they both ran into walmart. seconds later (i guess all nerds have the same biology) #5 gets up and runs across the parking lot and into the trees and bushes somewhere. #1 is scrounging for this portapotty type thing he'd brought with him but he is squirting everywhere and all over his pants and their sleeping bags. he runs into walmart. at this time, i start my car and drive back to the walmart to claim my spot in line. when i get there #4 and 6 are gone but i dont know where. #7 is laughing his ass off so hard and i just smile at him. i call up 5 of the other people that i had made friends with that were in line with me ( i had their phone numbers cause i was gonne buy to food for everyone) and told them to get back to the walmart ASAP and get in line. Meanwhile, me and #7 threw all their shit into the parking lot and i claimed my spot as #1, him as #2. 4 and the people i had called arrived and got in line just as 1 of the nerds came running back and got #7. he started yelling saying they need their spots back. we all told them to fuck off, out of spot, out of line. it was all of us against him so he didnt say shit. the nerds came back and tried to start some shit but we just laughed, we told them it was their rule and to go fuck themselves and clean the shit off their pants. the called security and security came. security man was like WTF is that fuckin smell and looked at the nerds with shit all of them and kicked them off the grounds screaming LMAO. so that is how i got my ps3.

Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 20 november 2006 @ 17:06:28 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_43721530
HAHAHA GEWELDIG
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_43721916
, , .
Briljant .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
pi_43721992

OMG ZO MEESTERLIJK

PS3Grill
Als ik iets leuks weet dan zal ik het hier neer planten !
pi_43725256
quote:

[..]

Of het geheugengebruik.
Dit begrijp ik niet helemaal.
Dus developers kunnen die 96mb nooit aanspreken? Epic zei laatst dat Gears of War niet op de PS3 kon draaien omdat ie te weinig geheugen had, maar dat is nu nog minder dan ik dacht? .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_43725666
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:27 schreef Panick het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal.
Dus developers kunnen die 96mb nooit aanspreken? Epic zei laatst dat Gears of War niet op de PS3 kon draaien omdat ie te weinig geheugen had, maar dat is nu nog minder dan ik dacht? .
Die 96MB van het geheugen is continu in gebruik door het OS, dus voor spellen of andere toepassingen blijft 256MB - 96MB over.

Overigens over het Linux gebeuren heb ik het volgende gelezen:
Je kan maximaal 2 SPE's aanspreken en de GPU is helemaal offlimits voor het OS
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43725717
quote:
Of het geheugengebruik.
Is die 96MB al ergens bevestigd, want ik kan me absoluut niet voorstellen dat een doodeenvoudig firmware-achtig OS als dat van de PS3, welke in weze niks verschilt van XMB op de PSP, ten alle tijde zoveel RAM tot z'n beschikking zou moeten hebben.
  maandag 20 november 2006 @ 19:40:16 #252
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43725721
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Die 96MB van het geheugen is continu in gebruik door het OS, dus voor spellen of andere toepassingen blijft 256MB - 96MB over.

maar de PS3 heeft toch net als de 360 512MB??
pi_43725731
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Ehm, is dat niet veel en veel te weinig voor zo'n krachtig bakbeest? Beetje een fikse bottleneck?
pi_43725767
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Nee, 2x 256mb geloof ik.
En dat was niet als totaal van 512 aan te spreken oid. Ik weet het ook niet precies, maar 512mb als op de X360 was het iig niet.
pi_43725867
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:40 schreef kepler het volgende:

[..]

256MB werkgeheugen en 256MB voor de GPU. De 360 heeft 1x 512MB waar de CPU en de GPU gelijktijdig gebruik van kunnen maken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43725869
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:41 schreef Panick het volgende:
Nee, 2x 256mb geloof ik.
En dat was niet als totaal van 512 aan te spreken oid. Ik weet het ook niet precies, maar 512mb als op de X360 was het iig niet.
Inderdaad. 256MB DDR3 en 256MB XDR. De GPU kan beide geheugentypen aanspreken, de CPU enkel de 256MB XDR.
pi_43725890
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Is die 96MB al ergens bevestigd, want ik kan me absoluut niet voorstellen dat een doodeenvoudig firmware-achtig OS als dat van de PS3, welke in weze niks verschilt van XMB op de PSP, ten alle tijde zoveel RAM tot z'n beschikking zou moeten hebben.
Kan me herinneren dat het in een aantal nieuwsberichten heeft gestaan, weet ze alleen nu uiteraard niet meer te vinden...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43726000
quote:
As was witnessed in their demonstrations at GDC, Sony is planning to have an Operating System running constantly in the background, just like one witnesses when using the Xbox 360 OS (aka Dashboard). They plan to have a "Blade" like pane that can appear out of the right hand side of the screen for viewing and participating in activities that the OS enables.

This include but are not limited to,

- Multi-User Voice Chat across all games, even outside of the games own UI
- Multi-User Video Chat across all games, even outside of the games own UI
- Notifications and messaging to be sent between users regardless of the games they are playing

Like the Xbox 360, these come at a cost and our sources have told us that these features use approximately:

- 64mb of the 256mb of available XDR memory off the Cell CPU
- 32mb of the 256mb of available GDDR3 memory off the RSX chip

- 1 SPE of 7 constantly reserved
- 1 SPE of 7 able to be "taken" by the OS at a moments notice (games have to give it up if requested)
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060413-6600.html
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_43726170
quote:
Hmmm... nog een beetje vage bron als je het mij vraagt. En waarom het in vredesnaam 32MB VRAM zou opeisen is me ook een compleet raadsel.
pi_43726223
Arstechnica is een redelijk "grote" site toch?. .
pi_43726328
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Panick het volgende:
Arstechnica is een redelijk "grote" site toch?. .
Redelijk groot, maar dit is slechts een gerucht en dateerd van afgelopen april.
pi_43726403
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als je de bron van Arstechnica leest lijkt het mij niet echt een gerucht, eerlijk gezegd.
  maandag 20 november 2006 @ 20:00:41 #263
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43726433
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

ik heb het ook op meerdere plekken gelezen
pi_43727079
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:00 schreef kepler het volgende:
ik heb het ook op meerdere plekken gelezen
Waarschijnlijk overgenomen van dezelfde bron.
  maandag 20 november 2006 @ 20:46:29 #265
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43728160
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:20 schreef P-Style het volgende:

[..]

Waarschijnlijk overgenomen van dezelfde bron.
of het is gewoon waar
pi_43728507
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:46 schreef kepler het volgende:
of het is gewoon waar
Laat ik het zo zeggen... Dat XMB op de PS3 96MB ram zou opslurpen lijkt me net zo waarschijnlijk als dat Resistance 128MB nodig heeft voor z'n savegames!
pi_43729074
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:54 schreef Deacon_Tigra het volgende:
--- knip: Hilarisch verhaal, boontje komt om zijn loontje. Toch een beetje zielig. ---

Toch wel een beetje zielig trouwens, zitten ze daar een week te wachten en het enige wat ze gekregen hebben is een broek vol schijt. En wie weet hoe ver ze nog naar huis moesten lopen. Dan ben je dus niet alleen een nerd, maar ook nog eens een ondergescheten nerd, die dan ook nog eens de weg naar z'n huis moet lopen.
pi_43729936
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen... Dat XMB op de PS3 96MB ram zou opslurpen lijkt me net zo waarschijnlijk als dat Resistance 128MB nodig heeft voor z'n savegames!
Dat is onzin.
Temeer omdat Ubisoft de kleinere hoeveelheid beschikbaar geheugen in de PS3, veroorzaakt door de XMB, opgaf als reden voor een grafisch inferieure versie van RS:V voor de PS3.
En natuurlijk is er geen enkele reden om te geloven dat een savegame voor een FPS 128MB zou gebruiken, dat soort getallen zijn toch echt gereserveerd voor voetbalmanagers.
pi_43731505
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:27 schreef Retuobak het volgende:
Dat is onzin.
Temeer omdat Ubisoft de kleinere hoeveelheid beschikbaar geheugen in de PS3, veroorzaakt door de XMB, opgaf als reden voor een grafisch inferieure versie van RS:V voor de PS3.
En natuurlijk is er geen enkele reden om te geloven dat een savegame voor een FPS 128MB zou gebruiken, dat soort getallen zijn toch echt gereserveerd voor voetbalmanagers.
Waarom is dat nou onzin? Net zoals dat 128MB voor een FPS-savegame veel meer is dan we gewend zijn, is ook 96MB permanent geheugengebruik voor een (XMB) firmware veel meer dan alle console firmwares die we tot nu to kennen. Zeker kijkend naar de niet al te grote hoeveelheid main RAM in de PS3 lijkt het mij in ieder geval net zo onwaarschijnlijk.
pi_43731737
Nou ja, je moet niet vergeten dat de 360 niet extreem veel minder gebruikt (nog steeds tientallen MB's)
En het is onzin omdat je natuurlijk wel bij een hoop functionaliteit zonder vertraging moet kunnen direct vanuit een game, en tja, dat kost geheugen.
  maandag 20 november 2006 @ 22:43:28 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43731868
quote:
They have to deal with the bloat of the OS, which eats up nearly 100 MB of memory

It’s surprising that the OS can take so much memory, and without being able to provide a mechanism for reading or responding to messages. Another example of bloat: if you want to draw the OS keyboard in game, it will use up a further 16 MB of memory. The OS will eat up another 16 MB of memory on top of the 100 MB it’s already using up; the amount of memory used by the OS is simply ludicrous.
bron: http://www.innerbits.com/(...)ps3-online-the-ugly/
quote:
- 64mb of the 256mb of available XDR memory off the Cell CPU
- 32mb of the 256mb of available GDDR3 memory off the RSX chip
- 1 SPE of 7 constantly reserved
- 1 SPE of 7 able to be "taken" by the OS at a moments notice (games have to give it up if requested)
bron: http://www.ps3portal.com/?view=article&article=352&p=2

deze neem ikmet een korreltje zout want ook het volgende staat erin:
quote:
Multi-User Voice Chat across all games, even outside of the games own UI
- Multi-User Video Chat across all games, even outside of the games own UI
- Notifications and messaging to be sent between users regardless of the games they are playing
en dat is ook nog niet helemaal waar
  maandag 20 november 2006 @ 22:43:53 #272
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43731889
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:39 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, je moet niet vergeten dat de 360 niet extreem veel minder gebruikt (nog steeds tientallen MB's)
En het is onzin omdat je natuurlijk wel bij een hoop functionaliteit zonder vertraging moet kunnen direct vanuit een game, en tja, dat kost geheugen.
360 schijnt 32 MB te gebruiken
pi_43731975
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:43 schreef kepler het volgende:
en dat is ook nog niet helemaal waar
Wel toch?
  maandag 20 november 2006 @ 22:48:56 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43732094
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:46 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Wel toch?
je moet helemaal uit een game om een berichtje te lezen, verder weet ik het eigenlijk ook niet zeker
pi_43739871
Mijn RAM wat doe je?!

Dat zijn nog al cijfers zeg! Het geheugen dat in de machine zit verbaasde mij al behoorlijk (beetje weinig voor "next-gen"), maar dat het OS daar ook nog eens permanent 96MB van in gebruikt heeft....dan blijft er helemaal bar weinig over voor het next-gen geweld
pi_43740000
tja dat sony zelf niet kan programmeren hebben ze mij al genoeg bewezen met de software die ze bij Net Minidisc recorders en mp3 spelers leverde. Echte troep was dat zeg! Vooral die eerste versies. De geschiedenis herhaalt zich!
pi_43740225
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:46 schreef menesis het volgende:
tja dat sony zelf niet kan programmeren hebben ze mij al genoeg bewezen met de software die ze bij Net Minidisc recorders en mp3 spelers leverde. Echte troep was dat zeg! Vooral die eerste versies. De geschiedenis herhaalt zich!
Gelukkig zijn Sony Audio en Sony Computer Entertainment twee aparte divisies...

Dit is geen kwestie van niet kunnen programmeren, maar gewoon te veel meuk in het OS. Ik bedoel, die golf op de achtergrond. Leuk, geinig. Maar kost geheugen. WEG! ermee. Ik ben ook benieuwd naar wat de Yellow Dog Linux-build voor PS3 gebruikt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_43740295
Ach ik vind het allemaal al lang best, als FFXIII en DMC4 maar goed draaien . Als developers er genoeg aan hebben vind ik het prima, echter geluiden als "Gears of War kan niet op de PS3 omdat er teweinig geheugen beschikbaar is..." zijn niet fijn.
pi_43740474
Sony zal toch niet zo dom zijn zoals veel van jullie hier boven beweren op basis van wat vage berichtjes en rumours?
pi_43740728
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:02 schreef Cid het volgende:
Ach ik vind het allemaal al lang best, als FFXIII en DMC4 maar goed draaien . Als developers er genoeg aan hebben vind ik het prima, echter geluiden als "Gears of War kan niet op de PS3 omdat er teweinig geheugen beschikbaar is..." zijn niet fijn.
Geluiden als "elke willekeurige camera kan als video-input voor games gebruikt worden" zijn natuurlijk een stuk fijner, maar die worden minder uitgelicht. Negatief nieuws geniet nog altijd de voorkeur, blijkbaar.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_43740742
Ach ze hebben wel meer domme dingen gedaan. Neemt niet weg dat ik zeker wel vertrouwen heb in de PS3
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:58:27 #282
75736 Gstyles
pi_43743271
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:22 schreef Cid het volgende:
Ach ze hebben wel meer domme dingen gedaan. Neemt niet weg dat ik zeker wel vertrouwen heb in de PS3
exactly gaat helemaal goed komen denk ik zo...
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:03:07 #283
75736 Gstyles
pi_43743378
Een van de meest opvallende titels van afgelopen E3 was ongetwijfeld Gears of War, de next-gen Xbox 360 shooter van het geroemde Epic Games. Website Joystiq had een interview met Cliff Bleszinski van Epic over de reden waarom deze lang verwachte game niet speelbaar op de E3 was.

Daarnaast kwamen ook nog wat andere zaken aan de orde, zoals de next-gen consoles Wii en Playstation 3. Over die laatste liet Cliff een indruk achter waaruit lijkt dat een PS3 versie van Gears of War nog zeker tot een mogelijkheid behoort in de toekomst.

"Based on what you know, and what Epic knows as a middleware developer, can you think of anything in particular, specifically, that you would do differently if you were making Gears of War on the PlayStation 3?"

Cliff: "I like the whole tilt controller. I think we could do some cool stuff there. Possibly do some integration with the PSP. And, to be honest, that's all I can think of right now. I haven't put a lot of thought into it. I've been so nose-deep in Gears on the 360."

bron: http://www.gamer.nl/doc/32601
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:09:38 #284
145074 Diablos79
pi_43743566
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:02 schreef Cid het volgende:
Is volgens mij ook niks van waar dat GoW niet op de PS3 zou kunnen. Epic heeft gezegd dat GoW niet zou kunnen met 256MB, maar de PS3 heeft meer dan dat dus lijkt me raar als het niet kan. En UT2007 kan zonder problemen op de PS3, en die ziet er niks minder uit dan GoW.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:10:49 #285
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43743596
Epic zegt wel meer dingen, maar die denken vooral aan geld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_43743834
Gears of War naar de PS3?
Je gaat mij vertellen dat Microsoft games gaat uitgeven op een Sony platform?
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:53:16 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43744763
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:03 schreef Gstyles het volgende:
Een van de meest opvallende titels van afgelopen E3 was ongetwijfeld Gears of War, de next-gen Xbox 360 shooter van het geroemde Epic Games. Website Joystiq had een interview met Cliff Bleszinski van Epic over de reden waarom deze lang verwachte game niet speelbaar op de E3 was.

Daarnaast kwamen ook nog wat andere zaken aan de orde, zoals de next-gen consoles Wii en Playstation 3. Over die laatste liet Cliff een indruk achter waaruit lijkt dat een PS3 versie van Gears of War nog zeker tot een mogelijkheid behoort in de toekomst.

"Based on what you know, and what Epic knows as a middleware developer, can you think of anything in particular, specifically, that you would do differently if you were making Gears of War on the PlayStation 3?"

Cliff: "I like the whole tilt controller. I think we could do some cool stuff there. Possibly do some integration with the PSP. And, to be honest, that's all I can think of right now. I haven't put a lot of thought into it. I've been so nose-deep in Gears on the 360."

Hij zegt helemaal niet dat Gears of War misschien naar de PS3 komt
er wordt hem gewoon gevraagd wat hij vind van de PS3 en wat hij gedaan zou hebben als GoW op de PS3 zou uitkomen
pi_43746279
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:03 schreef Gstyles het volgende:

Hij is uitgebracht door Microsoft.
Denk eens na. Wat een debielen bij gamer.nl ook. Dat weten ze toch?
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:55:41 #289
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_43746618
Dat hele GeOW verhaal, als ik op die link klik die verwijst naar het artikel op gamer.nl, dan kom ik uit op een artikel dat 6 maanden geleden is geplaatst, dus waar hebben we het over?
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_43747305
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:55 schreef Fallen het volgende:
Dat hele GeOW verhaal, als ik op die link klik die verwijst naar het artikel op gamer.nl, dan kom ik uit op een artikel dat 6 maanden geleden is geplaatst, dus waar hebben we het over?
Sja, gamer.nl he.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:20:24 #291
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_43747417
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Sja, gamer.nl he.
ja, of een 6 maanden oud topic...
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:41:18 #292
75736 Gstyles
pi_43754521
uit jullie conclusie haal ik datie gewoon op de PS3 uitkomt?! dan gaan we daar toch gewoon vanuit!
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:47:16 #293
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43754715
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:41 schreef Gstyles het volgende:
uit jullie conclusie haal ik datie gewoon op de PS3 uitkomt?! dan gaan we daar toch gewoon vanuit!
hij komt niet naar de PS3
wel naar de PC over een jaar ofzo
  dinsdag 21 november 2006 @ 18:31:09 #294
75736 Gstyles
pi_43755964
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:47 schreef kepler het volgende:

[..]

hij komt niet naar de PS3
wel naar de PC over een jaar ofzo
verkeerde smiley
pi_43774143
Ik dacht al even dat jullie dit topic maar opgeheven hadden, maar hij stond helemaal onderaan

Anyway, ligt het aan mij of verliest Sony steeds meer exclusives?

Nu ook weer: Twee PS3 games komen ook naar Xbox 360

Vooral Fatal Inertia was toch wel een exclusive die de PS3 misschien nog wel interessant maakte. Zwaar weer voor Sony.
pi_43774547
KOEI
Come on Devv05
Zelfs jij gelooft toch niet dat iemand ene fluit geeft om games van KOEI
pi_43774780
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:20 schreef Retuobak het volgende:
KOEI
Come on Devv05
Volgens mij mis je het punt een beetje. .
pi_43774795
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:41 schreef Gstyles het volgende:
Het spel is uitgebracht door Microsoft, daar stopt de discussie dus al. .
pi_43774814
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:20 schreef Retuobak het volgende:
KOEI
Come on Devv05
Hehe dat is de standaard reactie wanneer een PS3 exclusive verdwijnt. Ach x game, dat boeit toch niet. Maar met name Fatal Inertia lijkt me toch wel een toffe game hoor En tja, zoveel heeft de PS3 al niet..
  woensdag 22 november 2006 @ 10:32:48 #300
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43774834
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:29 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje. .
Dat Sony weer gebashed moet worden zeker?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')