abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 10:27:26 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419695
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn de stijgende kosten van het fabriceren van schoenveters ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43419704
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:26 schreef ExTec het volgende:
En illegale arbeid, die illegalen zouden uitvoeren, die kans is simpelweg niet zo groot.

We hebben in dit ontwikkelde diensten land steeds minder ongeschoold werk, de mijnen zijn al weer enkele decennia dicht, zullen we maar zeggen, en we leven niet in de states, waar je 1 keer per jaar je inkomstenbelasting moet betalen, dat gaat hier helemaal giraal automatisch. Dat maakt dat menig bedrijf geen zwarte inkomsten kan genereren, dus ook geen werknemers zwart kan betalen.

Het is een hartverwarmende gedachten "Och, die zielige illegalen doen de illegale arbeid waar wij geen zin in hebben ", maar zoals vaker wanneer de wens de moeder van de gadachte is, maalt de realiteit niet om goedbedoelde naieve gedachten.

De praktijk met illegalen is dat ze vaak linksom of rechtsom ergens uit de staatsruif eten.
Kom eens gezellig een dagje in de kassen van het Westland werken, dan pipe je wel anders!
pi_43419742
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Er zijn zoveel oorzaken van het stijgen van de zorgkosten.
Jij zette de illegalen neer als DE oorzaak van de stijgende zorgkosten. (later bagatalliseer je die reactie wer okok...)

Lijkt mij i.i.g. gelul.
pi_43419776
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:18 schreef Napalm het volgende:
Profiteren van gratis zorg, onderwijs voor kinderen en bezetten krappe woonruimte...
Door zorg, onderwijs en woningen door de overheid te laten verzorgen, reguleren en betalen creëer je automatisch een situatie waarin deze zaken alleen voor legalen zijn weggelegd. Omdat je het vervolgens zielig vindt om mensen zorg, onderwijs en een woning te ontzeggen ontkom je dus niet aan een streng opsporingsbeleid voor illegalen zodat het profiteren en parasiteren tot een minimum kan worden beperkt. In plaats van problemen op te lossen ben je dus alleen maar bezig ze te creëeren.
quote:
En jij zegt arbeid maar criminaliteit kan natuurlijk ook..
Je verbiedt het ze om legaal te werken, wordt vervolgens boos als ze dat op illegale wijze doen en ontkomt dus weer niet aan streng opsporen en bestraffen. At the end of the day heb je een enorme hoeveelheid belastinggeld uitgegeven en helemaal niéts opgelost.
pi_43419834
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Klagen is 1 ding, het daadwerkelijk voor elkaar krijgen dat ze het land uit geknikkerd worden is een heel ander verhaal.
Een verhaal waar politiek den haag totaal geen antwoord op heeft, ik ook niet trouwens, maar ik krijg daar ook niet voor betaald.
Maar hoe je het ook wend of keert, het wel de waarheid.
Economische "vluchtelingen" zijn niet meer dan profiteurs en parasieten.
De echte vluchtelingen willen over het algemeen zo snel mogelijk weer terug naar hun eigen land...
Illegalen moet je dan ook actief oppakken en uitzetten, maar wat doet Verdonk? Die schopt ze de Nederlandse straat op en meld dan dat ze "met onbekende bestemming zijn vertrokken"
pi_43419842
quote:

En illegale arbeid, die illegalen zouden uitvoeren, die kans is simpelweg niet zo groot.
ah, je bent expert...

volgens mij weet jij echt niet waarvan je spreekt, hele sectoren zijn van illegale arbeid afhankelijk.
overigens niet eens enkel van mensen zonder verblijfsstatus, ook een enorme groep legalen doet aan illegaal werk: zwart-werk of jeugd-arbeid.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43419978
quote:

We hebben in dit ontwikkelde diensten land steeds minder ongeschoold werk, de mijnen zijn al weer enkele decennia dicht, zullen we maar zeggen, en we leven niet in de states, waar je 1 keer per jaar je inkomstenbelasting moet betalen, dat gaat hier helemaal giraal automatisch. Dat maakt dat menig bedrijf geen zwarte inkomsten kan genereren, dus ook geen werknemers zwart kan betalen.

Het is een hartverwarmende gedachten "Och, die zielige illegalen doen de illegale arbeid waar wij geen zin in hebben ", maar zoals vaker wanneer de wens de moeder van de gadachte is, maalt de realiteit niet om goedbedoelde naieve gedachten.

De praktijk met illegalen is dat ze vaak linksom of rechtsom ergens uit de staatsruif eten.
even wat rondgezocht:
quote:
Nederlandse bedrijven hebben in 2004 ongeveer 65.000 tot 90.000 buitenlandse werknemers zonder de noodzakelijke vergunning aan het werk gezet. Zo’n veertig procent van deze illegale werknemers kwam uit Polen en de andere Oost-Europese landen die sinds anderhalf jaar lid zijn van de Europese Unie. Het werk dat de illegale werknemers deden, is ongeveer één procent van het werk dat in Nederland legaal wordt verricht.

()

Er zijn geen harde cijfers over het aantal buitenlanders dat illegaal in ons land werkt. Uit angst voor bestraffing geven werkgevers niet gauw toe dat ze gebruik maken van illegale werknemers. Onderzoekers moeten het daarom doen met schattingen op basis van onderzoek waarbij de betrokken werkgevers zeker weten dat ze anoniem blijven. De resultaten van zulk onderzoek zijn niet honderd procent betrouwbaar. Maar de onderzoekers van Regioplan zijn voor 95 procent zeker dat een jaar geleden tussen de 73.000 en 106.000 werkgevers gebruik hebben gemaakt van één of meer illegale werknemers. Dat is gemiddeld bijna 19 procent van alle bedrijfsmatige werkgevers.

Samen lieten die werkgevers 65.000 tot 90.000 buitenlanders werken zonder een vereiste tewerkstellingsvergunning. Meestal ging het om dienstverbanden van kortere duur, zoals seizoensarbeid. In totaal werkten de illegale werknemers 45.000 tot 67.000 arbeidsjaren. Dat is gemiddeld ongeveer één procent van alle legale arbeidsuren die er jaarlijks in Nederland worden gewerkt.

De schatting van 65.000 tot 90.000 illegale buitenlandse werknemers is lager dan schattingen van andere onderzoekers, die in 2004 nog met aantallen tussen de 100.000 en 180.000 kwamen. Het onderzoek van Regioplan beperkt zich echter tot bedrijfsmatige werkgevers en telt buitenlanders die illegaal voor particulieren werken niet mee.
bron ministerie szw 20 jan 2006
quote:
Uit een onderzoek in opdracht van de branche-organisatie van uitzendbureaus, blijkt dat malafide uitzendbureaus die werken met illegalen steeds actiever worden. Dit jaar zijn er gemiddeld 80.000 buitenlanders illegaal aan het werk via uitzendbureaus. Twee jaar geleden waren dat er nog 65.000.
pvda 4 okt 2006
quote:
Illegale arbeid bij 15 procent uitzendbureaus

DEN HAAG - Ongeveer een op de zeven uitzendbureaus die het afgelopen jaar zijn onderzocht door de Arbeidsinspectie, was betrokken bij illegale arbeid.
volkskrant 30 sept 2005
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:47:13 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43420200
Het is zelfs de helft minder: 5%

Volgens het nieuwsbericht gaat het om 10% van "deze groep": illegalen van niet-Europese afkomst.

Totaal aantal illegalen: 125.000 - 225.000
niet-Europese afkomst: 62.500 - 115.000

"deze groep" is dus 50% van alle illegalen. 10% van 50% is 5% van de totale groep.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43420277
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:

Volgens het nieuwsbericht gaat het om 10% van "deze groep": illegalen van niet-Europese afkomst.

"deze groep" is dus 50% van alle illegalen. 10% van 50% is 5% van de totale groep.
Verdomd!
Pas jij de TT aan, dan doe ik de OP.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43420333
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:

Eigenlijk wel heel vreemd dat deze helft wordt betiteld als een overgrote meerderheid..

Uit dat bericht:
quote:
Het overgrote deel van het aantal illegalen in Nederland, bij benadering tussen de 62.500 en 115.000

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 10-11-2006 10:56:33 (typefout) ]
pi_43420383
het is trouwens ook wel normaal dat 'gelukszoekers' vooral geen asiel aanvragen...

die mensen komen hiernaartoe in de hoop te werken en wat geld te verdienen, veelal met het idee snel weer terug te kunnen keren (de kosten van levensonderhoud zijn in Bulgarije ook minimaal vergeleken met hier). soms in een paar maanden tot hooguit een jaar (zeker veel oost-europeanen)..

Zit je in een asielaanvraag kun je niks doen, ofwel je zit in een asielzoekerscentrum, waar het redelijk onmogelijk is om illegaal werk erbij te doen, en als je gepakt wordt ben je evenzeer de lul..
dan heeft het ook geen enkele meerwaarde, die mensen willen hier ook veelal niet 'vast' blijven, enkel in korte tijd veel geld verdienen, dat lukt beter als ze vooral _niet_ de officiele weg, die voornamelijk enorm bureaucratisch en traag is, volgen...

Overigens, ook veel Polen blijven illegaal werk doen, domweg omdat de Europese Dienstenrichtlijn hen nog steeds niet zoveel extra's biedt, het zou betekenen dat ze opeens ook sociale premies moeten betalen, dan is illegaal werken domweg goedkoper, gewoon als 'zwart-werk'..
Datzelfde zal je zien bij de Roemenen en Bulgaren na januari 2007, die verblijven dan misschien niet meer illegaal, maar zullen gewoon zwart blijven werken en geen sociale premies afdragen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:55:40 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43420410
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:20 schreef Lucille het volgende:
Je zou hooguit kunnen zeggen dat die 90% met enige waarschijnlijkheid een economische reden hebben om hier naar toe te komen ipv een politieke/sociale achtergrond. Om die reden heeft het ook geen zin om een asielaanvraag te doen. De vraag is dus hoe die 90% zichzelf voorziet in hun levensonderhoud. Werken ze gewoon hier als illegaal (zoals de vele illegalen in de land en tuinbouw die hard werken en slecht betaald worden) of zitten ze in het criminele circuit. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien.
Dat is heel lastig te bepalen; niemand weet hoeveel illegalen er uberhaupt in Nederland zijn, laat staan wat voor werk ze doen, hoe ze gehuisvest zijn etc. Daarnaast zijn de illegalen die nog het meest opvallen de werkende illegalen, aangezien zij zich voor hun werk min of meer in de 'bovenwereld' begeven. Het is dus lastig te zeggen
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:56:34 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43420430
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Kom eens gezellig een dagje in de kassen van het Westland werken, dan pipe je wel anders!
Ow, zeker, dat is een sector waar je ze tegenkomt.

En de welbekende illegale hulp in het huishouden, etc.

Maar ik betwijfel of het economisch maar significant genoemd mag worden.

Wel significant voor de illegaal, die heb euro's in z'n handen.

Maar als "economische aanjager"? Ik betwijfel het.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:58:11 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43420474
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:38 schreef sigme het volgende:

[..]

even wat rondgezocht:
Maar zijn die oostblokkers ook illegaal?

Of heb je het nu puur over mensen die zwart werken?

Zijn 2 verschillende dingen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:58:57 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43420493
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Eigenlijk wel heel vreemd dat deze helft wordt betiteld als een overgote meerderheid..

Uit dat bericht:
[..]
Relatief .. ten opzichte van .. de afstand. Ofzo.
Maar omdat er een grote mate van onzekerheid in de cijfers zitten, is het lastig om het te hebben over 50%. Het kan net zo goed 92% zijn, of 27%
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43420526
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
Dus die andere 90% zijn gewoon profiteurs en parasieten?
Nee zwartwerkers.

Die voor Schrale Rechts Werkgevers werken
pi_43420542
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pfff Illigale zwartwerkers.
pi_43420547
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil of een Pool die hier wel officieel mag verblijven, maar geen werkvergunning heeft hier zwart werk verricht, of een Bulgaar die ook geen visum heeft dit doet... en eventueel, wat is dan ook het verschil met een nederlandse uitkeringstrekker die er illegaal bijklust of een 13-jarige kind dat onderbetaald en zwart er bijwerkt?
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:05:17 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43420648
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:18 schreef Napalm het volgende:
Profiteren van gratis zorg, onderwijs voor kinderen en bezetten krappe woonruimte...
Nu heb ik zelf onderzoek gedaan naar de huisvesting van illegalen (om specifiek te zijn; in de regio Rotterdam-Rijnmond), en de huisvesting aldaar bestond vooral uit aftandse huizen die door de eigenaars voor disproportioneel hoge prijzen werden verhuurd aan grote groepen illegalen. Dat ze woonruimte bezetten komt niet alleen voort uit de noodzaak bij illegalen om huisvesting te hebben, maar ook de bereidheid bij huiseigenaars om hun huizen aan hen te verhuren. Het mes snijdt dus aan twee kanten
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:14:06 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43420883
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:01 schreef Stippel het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil of een Pool die hier wel officieel mag verblijven, maar geen werkvergunning heeft hier zwart werk verricht, of een Bulgaar die ook geen visum heeft dit doet... en eventueel, wat is dan ook het verschil met een nederlandse uitkeringstrekker die er illegaal bijklust of een 13-jarige kind dat onderbetaald en zwart er bijwerkt?
Ehm,

Het verschil lijkt mij dat het een een illegaal is, die zwart werkt, of iemand die niet illegaal is, en zwart werkt.

En we hebben het toch over de eerste catagorie?

Of hebben we het nu over zwartwerken an sich?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:30:23 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43421350
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:24 schreef sigme het volgende:
90% van de illegalen heeft niks met asiel te maken gehad, interessant bijkomend cijfer zou het % ex-asielzoekers zijn wat in de illegaliteit verdwijnt.
Onderzoek het maar.

Het veruit interessantste cijfer is natuurlijk het % asielzoekers dat al een poging heeft/ gaat wagen in een ander EU land..
quote:
Dat komt voor, maar geldt (bij lange na) niet voor alle illegalen.
Cijfers?
quote:

Klopt. Maar niet per definitie, zoals sommigen lijken te denken. Illegalen zullen gewoonlijk wel uitkijken met crimineel gedrag - zelfs bij onze lage pakkans zijn illegalen (veel meer dan 'gewone' criminelen) doordrongen van de risico's.
Dat is moeilijk hard te maken. Je kan ook stellen dat ze wel moeten en zullen door ontbreken sociale voorzieningen of gestimuleerd door het wonen in wijken zonder sociale controle/ alle fatsoensnormen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43421376
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ehm,

Het verschil lijkt mij dat het een een illegaal is, die zwart werkt, of iemand die niet illegaal is, en zwart werkt.

En we hebben het toch over de eerste catagorie?

Of hebben we het nu over zwartwerken an sich?
Nee hoor, je kanttekening was terecht .

Voor een antwoord zou ik die geciteerde stukken beter doormoeten, heb ik niet echt de tijd voor, nu.
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:34:55 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43421466
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, je kanttekening was terecht .

Voor een antwoord zou ik die geciteerde stukken beter doormoeten, heb ik niet echt de tijd voor, nu.
Ok
&lt;signature here&gt;.
pi_43421518
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:30 schreef Napalm het volgende:

[..]

Onderzoek het maar.
Niet nu.
quote:
Het veruit interessantste cijfer is natuurlijk het % asielzoekers dat al een poging heeft/ gaat wagen in een ander EU land..

*heb er even over nagedacht.

Bedoel je dat het een interessant gegeven zou zijn te weten welk % van de illegalen in NL in een ander EUland in een asielprocedure heeft gezeten?
quote:
[..]

Cijfers?
Niet nu.
quote:
[..]

Dat is moeilijk hard te maken. Je kan ook stellen dat ze wel moeten en zullen door ontbreken sociale voorzieningen of gestimuleerd door het wonen in wijken zonder sociale controle/ alle fatsoensnormen.
Het is het een of het ander Napalm: of ze profiteren van sociale voorzieningen; of die ontbreken en dat dwingt tot criminaliteit.

Ik geloof dat geen van beide voor het merendeel van de illegalen opgaat: in z'n algemeenheid zijn die graag zo onopvallend mogelijk.
pi_43421532
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:14 schreef ExTec het volgende:

als je het hebt over de problemen rondom een groep, is het goed heel duidelijk te hebben waar het probleem nu werkelijk ligt...

In dit geval is het onzin om te doen alsof er een heel belangrijk verschil ligt tussen de Pool met verblijfsvisum (maar geen werkvergunning) die hier zwartwerk doet en de Bulgaar die ook qua verblijf evt illegaal is ....
het grootste probleem is dat de illegale arbeiders arbeidsplaatsen van nederlanders wegnemen en geen sociale afdrachten betalen.

wil je dit bestrijden, moet je dat doen door enerzijds bv de overbodige bureaucratie aan te pakken, de 'straf' die mensen krijgen door legaal te willen werken en arbeidsgevers die legaal mensen willen aannemen... anderszijds ook bv de werkgevers die illegalen werk verlenen hierop strakker aan te pakken, de pakkans te verhogen of eventueel de straf (persoonlijk neig ik eerder naar de pakkans qua effectieve bestrijding van zwartwerk en niet zozeer hogere straffen; eventueel ook een methode om het systeem van onderaannemers aan te pakken, veel werkgevers werken daarmee omdat daarmee de straffen te omzeilen zijn)...

Het bestrijden van illegalen enkel omdat ze geen papiertje hebben, zolang deze zelf geen strafbare zaken plegen is complete onzin, je moet de aantoonbare overlast en criminaliteit bestrijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')