abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43418988
quote:
Nieuwe cijfers omvang illegalenpopulatie

In de periode april 2005 - april 2006 verbleven er naar schatting tussen de 75.000 en 185.000 illegale vreemdelingen in Nederland. In de periode 1997 - 2003 werd het aantal geschat tussen de 125.000 en 225.000. Dit blijkt uit het door minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie aan de Tweede Kamer aangeboden onderzoeksrapport 'Een schatting van het aantal in Nederland verblijvende illegalen in Nederland'.

Het overgrote deel van het aantal illegalen in Nederland, bij benadering tussen de 62.500 en 115.000, is van niet-Europese afkomst. Uit het onderzoek blijkt dat 10% van deze groep illegalen een asielachtergrond heeft, in de zin dat in het jaar voor staandehouding een asielbeslissing is genomen door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) of door de rechter. Van de Europese illegalen blijkt dat ongeveer de helft afkomstig is uit Bulgarije en Roemenië. Zodra deze landen op 1 januari 2007 toetreden tot de Europese Unie verblijven zij niet meer vreemdelingrechtelijk illegaal in Nederland.

Het onderzoeksrapport is in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) opgesteld door een onderzoeksteam van de Universiteit van Utrecht, onder leiding van prof.dr. P.G.M. van der Heijden. Dit team heeft de omvang van het aantal niet rechtmatig in Nederland verblijvende vreemdelingen in beeld gebracht. Hiervoor hebben de onderzoekers een methode toegepast, die vrijwel identiek is aan de methode waarmee het aantal illegalen in de periode 1997 - 2003 is geschat.
bron IND

Velen die moord en brand schreeuwen over illegalen benoemen dezen in één adem met asielzoekers (en slap asielbeleid), als er al onderscheid gemaakt wordt tussen illegalen en asielzoekers (sommigen lijken te denken dat asielzoekers illegalen zijn ).

Slechts 10% ! van de illegalen heeft iets van doen gehad met een asielaanvraag!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 09:59:22 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419049
Dus die andere 90% zijn gewoon profiteurs en parasieten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43419074
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
En dat maak jij waaruit op?
pi_43419093
Dat is natuurlijk geen verrassing, daar heb ik sinds het aanscherpen van het reguliere migratiebeleid door Verdonk al voor gewaarschuwd: Hoger opgeleiden en kansrijken blijven weg, die zoeken andere landen op waar ze wel welkom zijn, en kansarmen, die niet meer legaal erin kunnen, komen massaal illegaal. Resultaat: Verdonk juicht omdat de legale migratie is afgenomen, terwijl achter haar rug om het land vol stroomt met kansarme illegalen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 10:02:36 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419125
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En dat maak jij waaruit op?
Omdat 10% een asielaanvraag gedaan heeft en de overige 90% niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43419145
quote:
Nee, die hebben gewoon nooit een procedure doorlopen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43419173
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Omdat 10% een asielaanvraag gedaan heeft en de overige 90% niet?
En daarom zijn 90% parasieten omdat .... ?
pi_43419299
Ha! Ik zie het eerste succes voor de minister van Vreemdelingenzaken in januari 2007 er al aankomen:
quote:
Van de Europese illegalen blijkt dat ongeveer de helft afkomstig is uit Bulgarije en Roemenië. Zodra deze landen op 1 januari 2007 toetreden tot de Europese Unie verblijven zij niet meer vreemdelingrechtelijk illegaal in Nederland.
Dus dan is het aantal illegalen plots belangrijk verminderd. Let op: als Verdonk dan nog minister van Vreemdelingen zaken is zullen de blinde-Verdonk-fans dit opvoeren als een nieuw bewijs van haar weergaloze daadkracht.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43419303
quote:
nee, illegalen hebben geen recht op bv de extra's die de staat wel aan legaal verblijvenden beschikbaar stelt, dus uitkeringen, extra voordelen, begeleidiing, scholing en (sociale) verzekeringen...

De illegalen moeten ofwel ook echt werken voor hun onderhoud, vaak veelal ook in illegale arbeidssituaties, waarin ze zeer kwetsbaar zijn voor uitbuiting, de enige bescherming of zekerheid die ze hebben is veelal een netwerk van bekenden, kennissen en landgenoten, die elkaar onderling steun verlenen, maar soms juist ook het ilegale werk beschikbaar stelt (en zo deze illegalen ook zelf weer uitbuit)...

Illegalen zijn door hun kwetsbaarheid ook zeer vatbaar voor criminaliteit en het gebrek aan verzekeringen is ook voor d maatschappij een groot risico, maar je kunt hen nu net geen 'parasieten' noemen, omdat ze niet profiteren van de 'verzorgingsstaat', die voor hen domweg niet geld.

Illegalen zijn een soort van 'Libertariers'
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43419333
quote:
Waarvan profiteren zij, of waarop parasiteren zij?

Ik zou zeggen dat die 90% de gelukszoekers zijn, die zich middels arbeid in leven houden. Illegaal, maar werkend.
pi_43419429
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
Ha! Ik zie het eerste succes voor de minister van Vreemdelingenzaken in januari 2007 er al aankomen:
[..]

Dus dan is het aantal illegalen plots belangrijk verminderd. Let op: als Verdonk dan nog minister van Vreemdelingen zaken is zullen de blinde-Verdonk-fans dit opvoeren als een nieuw bewijs van haar weergaloze daadkracht.

Yup, dan kan je inderdaad rekenen op een nieuwsbericht: "Verdonk: "Aantal illegalen dankzij beleid gehalveerd"" o.i.d.

Verdonk's beleid heeft gewoon duidelijk averechts gewerkt, maar omdat het zo leuk migrantje pesten is, wordt ze flink toegejuicht...Weer een prachtig voorbeeld van de verdwenen tollerantie.
pi_43419437
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat die 90% de gelukszoekers zijn, die zich middels arbeid in leven houden. Illegaal, maar werkend.
Is diefstal, drugshandel en dat soort zaken nu ook al werken?

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 10:16:57 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419446
quote:

[..]

Waarom zou toch het vorige zorgstelsel om zeep gegaan zijn?
Precies, omdat de illegalen hier voor gezorgt hebben.
Zij betalen niet mee en maken toch gebruik van de zorg.
De zorg moet toch betaald worden, dus dan maar van het gemeenschapsgeldpotje, wat een keer leeg raakt.
pi_43419470
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:16 schreef aa_koch het volgende:
Is diefstal, drugshandel en dat soort zaken nu ook al werken?

drugshandel is dat zeker

Waarom was Freddy Heineken een gevierd zakenman en Pablo Escobar een crimineel?
pi_43419479
quote:

[..]

Sterker nog, die 10% illegalen die een asielverleden hebben, zijn uitgeprocedeerd (Ander ben je niet illegaal) en derhalve dus ook gewoon gelukszoekers.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:18:34 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43419482
Ik las het laaatst. Het zet het gehuil ("ze gaan rechtstreeks naar de illegaliteit") over het op straat zetten van uitgeprocedeerde asielzoekers in een ander licht.
Desondanks zet ik er toch wat vraagtekens bij. Cijfers over illegalen zijn vrij lastig en het CBS heeft al vaker (bijna altijd) volkomen verkeerd gezeten
quote:

[..]

Profiteren van gratis zorg, onderwijs voor kinderen en bezetten krappe woonruimte...

En jij zegt arbeid maar criminaliteit kan natuurlijk ook..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43419512
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De zorg moet toch betaald worden, dus dan maar van het gemeenschapsgeldpotje, wat een keer leeg raakt.
Ga klagen bij de minister die verantwoordelijk is voor het tegenhouden en uitzetten van illegalen: De minister van vreemdelingenzaken en de minister van justitie.
pi_43419538
Je zou hooguit kunnen zeggen dat die 90% met enige waarschijnlijkheid een economische reden hebben om hier naar toe te komen ipv een politieke/sociale achtergrond. Om die reden heeft het ook geen zin om een asielaanvraag te doen. De vraag is dus hoe die 90% zichzelf voorziet in hun levensonderhoud. Werken ze gewoon hier als illegaal (zoals de vele illegalen in de land en tuinbouw die hard werken en slecht betaald worden) of zitten ze in het criminele circuit. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_43419581
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:18 schreef Napalm het volgende:
Ik las het laaatst. Het zet het gehuil ("ze gaan rechtstreeks naar de illegaliteit") over het op straat zetten van uitgeprocedeerde asielzoekers in een ander licht.
Desondanks zet ik er toch wat vraagtekens bij. Cijfers over illegalen zijn vrij lastig en het CBS heeft al vaker (bijna altijd) volkomen verkeerd gezeten
Zelfs volgens Verdonk zelf is het aantal tijdens haar bewind schrikbarend toegenomen:
quote:
Aantal illegalen in Nederland verdubbeld
dinsdag 8 februari 2005 16:38

Nog steeds komen er meer illegalen in Nederland. De afgelopen jaren is het aantal opgelopen tot ongeveer 250.000. Dat heeft VVD-minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken gezegd. Ze herhaalde vandaag in de Tweede Kamer dat ze niets voelt voor een generaal pardon voor deze groep.

De minister baseert zich op informatie van justitie, politie en wetenschappers. 'Informatie over illegalen haal je overal vandaan, want er is niemand die het precies weet. Het aantal is in ieder geval niet teruggelopen,' zei Verdonk.

In 2002 schatte het Centraal Bureau voor de Statistiek het aantal illegalen nog op 116.000.
quote:
Profiteren van gratis zorg, onderwijs voor kinderen en bezetten krappe woonruimte...

En Verdonk laat het allemaal maar toe, blijkbaar.
pi_43419598
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Waar haal jij nou weer vandaan dat zij de PRIMAIRE oorzaak zijn van de stijgende zorgkosten?
pi_43419619
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:18 schreef Napalm het volgende:
90% van de illegalen heeft niks met asiel te maken gehad, interessant bijkomend cijfer zou het % ex-asielzoekers zijn wat in de illegaliteit verdwijnt.
quote:
Eens hoor. Maar blijkbaar zijn het de meest officiele cijfers die er zijn.
quote:
[..]

Dat komt voor, maar geldt (bij lange na) niet voor alle illegalen.
quote:
Klopt. Maar niet per definitie, zoals sommigen lijken te denken. Illegalen zullen gewoonlijk wel uitkijken met crimineel gedrag - zelfs bij onze lage pakkans zijn illegalen (veel meer dan 'gewone' criminelen) doordrongen van de risico's.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 10:24:29 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419625
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ga klagen bij de minister die verantwoordelijk is voor het tegenhouden en uitzetten van illegalen: De minister van vreemdelingenzaken en de minister van justitie.
Klagen is 1 ding, het daadwerkelijk voor elkaar krijgen dat ze het land uit geknikkerd worden is een heel ander verhaal.
Een verhaal waar politiek den haag totaal geen antwoord op heeft, ik ook niet trouwens, maar ik krijg daar ook niet voor betaald.
Maar hoe je het ook wend of keert, het wel de waarheid.
Economische "vluchtelingen" zijn niet meer dan profiteurs en parasieten.
De echte vluchtelingen willen over het algemeen zo snel mogelijk weer terug naar hun eigen land...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 10:25:04 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43419640
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Waar haal jij nou weer vandaan dat zij de PRIMAIRE oorzaak zijn van de stijgende zorgkosten?
Misschien niet primair, maar het wel 1 van de oorzaken dat het te duur werdt...
pi_43419663
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:25 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien niet primair, maar het wel 1 van de oorzaken dat het te duur werdt...
Ja, maar dat zijn de stijgende kosten van het fabriceren van schoenveters ook.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:26:20 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43419674
quote:

[..]

Zij profiteren van allerhande faciliteiten waar ze weliswaar geen recht op hebben, maar vaak op lokaal niveau toch toegang toe krijgen.

We kunnen ons mss de threads herinneren over de krokodille tranen dat de zorg voor illegalen steeds minder werd, dat soort faciliteiten dus.

En illegale arbeid, die illegalen zouden uitvoeren, die kans is simpelweg niet zo groot.

We hebben in dit ontwikkelde diensten land steeds minder ongeschoold werk, de mijnen zijn al weer enkele decennia dicht, zullen we maar zeggen, en we leven niet in de states, waar je 1 keer per jaar je inkomstenbelasting moet betalen, dat gaat hier helemaal giraal automatisch. Dat maakt dat menig bedrijf geen zwarte inkomsten kan genereren, dus ook geen werknemers zwart kan betalen.

Het is een hartverwarmende gedachten "Och, die zielige illegalen doen de illegale arbeid waar wij geen zin in hebben ", maar zoals vaker wanneer de wens de moeder van de gadachte is, maalt de realiteit niet om goedbedoelde naieve gedachten.

De praktijk met illegalen is dat ze vaak linksom of rechtsom ergens uit de staatsruif eten.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')