abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43411052
Ik zit er over te denken om mijn 2 katten te laten verzekeren via de verzekering van http://www.dierenverzekering.nl. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Heb alle voorwaarden gelezen en het ziet er goed uit, in de combinatiepolis wordt zo goed als alles vergoed, voor 9 euro per maand. (Ik kan alleen niet vinden of chippen ook wordt vergoed)

Of kan iemand mij een betere / goedkopere met dezelfde vergoedingen aanraden? Of is een verzekering misschien wel overbodig, en ben je in feite nog meer kwijt dan wanneer je je niet verzekert?
  donderdag 9 november 2006 @ 21:56:37 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43411623
Ik heb gekozen voor www.proteq.nl

Die kom ik het vaakste tegen en wordt volgens mij ook door de Dierenbescherming geadviseerd.

Ik ben er sinds dit voorjaar verzekerd, heb onlangs voor het eerst gedeclareerd. Heb de betaling nog niet binnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_43411706
Ik ben nu ook verzekerd bij www.proteq.nl, eerst bij www.isdiepoesnuweerziek.nl maar die hebben mijn rekening nooit betaald
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_43411720
Die heb ik inderdaad ook gezien. Alleen die is 2 euro per maand duurder, en je hebt een eigen risico van 19%. En je moet je nog aanvullend verzekeren om bijvoorbeeld oncologie vergoed te krijgen.. Dus als ik het zo goed inschat, is die wel een stuk duurder uiteindelijk...
  donderdag 9 november 2006 @ 22:03:51 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43411923
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb gekozen voor www.proteq.nl

Die kom ik het vaakste tegen en wordt volgens mij ook door de Dierenbescherming geadviseerd.
Die hebben wij sinds twee maanden ook, nadat onze andere, louche dierenverzekering (NHZ/Animas) over de kop is gegaan. So much for levenslange dekking, in twee jaar vooruitbetaald

Eén advies: lees hoe dan ook de kleine lettertjes goed door. Maar Proteq zag er heel goed uit. Ik zou die kiezen (heb ik dus ook gedaan).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:08:31 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412125
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Die heb ik inderdaad ook gezien. Alleen die is 2 euro per maand duurder, en je hebt een eigen risico van 19%. En je moet je nog aanvullend verzekeren om bijvoorbeeld oncologie vergoed te krijgen.. Dus als ik het zo goed inschat, is die wel een stuk duurder uiteindelijk...
Bij proteq hoef je je voor oncologie niet apart bij te verzekeren, hoor.
pi_43412171
Maar haal je het er ook echt uit?

Want als ik mijn eigen voorbeeld even geef, zou ik 18 euro voor 2 katten betalen per maand, voor minimaal 2 jaar. Dan betaal ik dus 432 euro, en ik vraag me af of ik nou echt voor gemiddeld 432 euro per 2 jaar gebruik maak van de dierenarts.. Ik snap dat wanneer de kat kanker krijgt (ik noem maar iets) dat het ineens heel veel kan gaan kosten, maar even los gezien daarvan, ik ga uit van de gemiddelde poes.
En ik heb trouwens een dierenarts (VD Rijt in Geldrop) waarvan ik zeker weet dat hij je geen dingen zou laten betalen wat niet absoluut noodzakelijk is.
pi_43412214
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik ben nu ook verzekerd bij www.proteq.nl, eerst bij www.isdiepoesnuweerziek.nl maar die hebben mijn rekening nooit betaald
www.isdiepoesnuweerziek.nl staat er om bekend dat die niet uitbetalen. Kun je beter naar www.ruil_de_anus_van_je_poes_vooreenlevenslangeverzekering.nl gaan
  donderdag 9 november 2006 @ 22:14:56 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412313
Ik maak die som niet. Ik heb mijn poes verzekerd om er zeker van te zijn dat als er fikse rekeningen komen ik niet failliet ga. Ik hoop natuurlijk dat ik al die premie voor niks betaal, want ik heb liever een gezonde poes.
pi_43412314
Ja, ik wil mijn dieren ook verzekeren(3 grote honden en 3 katten) maar ik moet me er nog in verdiepen. Vandaar de tvp.
Mijn zwarte herder is al twee keer geopereerd aan verdachte gezwellen en vervolgens labaratoriumkosten. Van die prijs wordt je niet vrolijk.
pi_43412369
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik maak die som niet. Ik heb mijn poes verzekerd om er zeker van te zijn dat als er fikse rekeningen komen ik niet failliet ga. Ik hoop natuurlijk dat ik al die premie voor niks betaal, want ik heb liever een gezonde poes.
Nou ja, ik heb liever een gezonde poes èn zo min mogelijk premie
Groeit me niet op mn rug
  donderdag 9 november 2006 @ 22:16:59 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412393
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb liever een gezonde poes èn zo min mogelijk premie
Groeit me niet op mn rug
Nee, mij ook niet. Juist daarom heb ik me verzekerd.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:17:46 #13
136 V.
pi_43412417
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:14 schreef Lienekien het volgende:
Idem, maar dan kwa hond. En te laat, want hij is niet gezond.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43412533
Ik heb al veel mensen gehoord dat die verzekeringen wel leuk vertellen dat ze betalen, maar uiteindelijk als je ze nodig hebt dan heb je pech. dan hebben ze wel een smoes waarom ze niet hoeven te betalen. Maar misschien zijn er wel goede verzekeringen. maar oppassen dus...
  donderdag 9 november 2006 @ 22:22:48 #15
136 V.
pi_43412600
Proteq (Dier en Zorg) schijnt uiterst betrouwbaar te zijn.

Kwa die kosten... je kunt beter betalen voor een goede dekking, en dan iets duurder uit zijn.

Wij hadden dus die voornoemde Animas-verzekering. In twee jaar tijd omgerekend 500 Euro betaald om voor onze hond zijn hele leven dekking te hebben. Nu is hij 7 en die toko is failliet. En naast die 500 euro betalen wij dus nu maandelijks bijna 16 Euro om toch een verzekering te hebben, terwijl de al bekende kwalen niet worden gedekt.

En naast al die kosten hebben wij nog ongeveer 2000 euro medische kosten gehad die NIET werden gedekt door Animas (de voornoemde kleine lettertjes). En weet je wat? Hoe kut die kosten ook zijn, als je van je beest houdt hoor je dat er voor over te hebben. En als je dus de goede verzekering hebt, zijn dat de kosten en niet veel meer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43412636
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar haal je het er ook echt uit?

Want als ik mijn eigen voorbeeld even geef, zou ik 18 euro voor 2 katten betalen per maand, voor minimaal 2 jaar. Dan betaal ik dus 432 euro, en ik vraag me af of ik nou echt voor gemiddeld 432 euro per 2 jaar gebruik maak van de dierenarts.. Ik snap dat wanneer de kat kanker krijgt (ik noem maar iets) dat het ineens heel veel kan gaan kosten, maar even los gezien daarvan, ik ga uit van de gemiddelde poes.
En ik heb trouwens een dierenarts (VD Rijt in Geldrop) waarvan ik zeker weet dat hij je geen dingen zou laten betalen wat niet absoluut noodzakelijk is.
Natuurlijk betaal je meer dan je gemiddeld gebruik zou maken. De verzekeraar is geen filantropische instelling.
pi_43412665
Ik heb mijn poezels trouwens ook via Proteq verzekerd. Is een dochter van SNS Reaal, dus de betrouwbaarheid zit dan wel goed lijkt me.
pi_43413345
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk betaal je meer dan je gemiddeld gebruik zou maken. De verzekeraar is geen filantropische instelling.
Nee maar ze zeggen bij dierenverzekering.nl dat ze geen winstoogmerk hebben. Nu ben ik ook weer niet zo naief dat ik dat meteen geloof, maar als het niet opweegt tegen de risico's zou niemand toch zijn kat verzekeren?
  donderdag 9 november 2006 @ 22:42:57 #19
136 V.
pi_43413390
Eén flinke operatie kan je al snel 800/900 euro kosten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:43:55 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43413427
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee maar ze zeggen bij dierenverzekering.nl dat ze geen winstoogmerk hebben. Nu ben ik ook weer niet zo naief dat ik dat meteen geloof, maar als het niet opweegt tegen de risico's zou niemand toch zijn kat verzekeren?
Misschien moet je dit even lezen.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:46:07 #21
136 V.
pi_43413509
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet je dit even lezen.
En niet naar het Animas-filmpje kijken op die site

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43413525
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:
Eén flinke operatie kan je al snel 800/900 euro kosten.

V.
Ja, dat vind ik dus zo lasitg in te schatten.. Wat is de kans erop? En het verschilt zo per kliniek/dierenarts.. Ik heb navraag gedaan bij een andere kliniek in de buurt om te vergelijken, en daar was ik 550 euro kwijt voor sterilisatie/castratie van nestje van 2 poezen, 2 katers en hun moeder, waarvan 75 euro alleen al voor het binnenstappen van de kliniek. Bij mijn vertrouwde dierenarts kostte het 300 euro, en kreeg ik ook nog eens 50 euro korting omdat ik met 5 katten tegelijk kwam......... Vandaar dat ik het lastig vind om zoiets te beslissen. Voor mij is 18 euro per maand als student toch best veel om te missen. Maar een operatie van 600 euro kan ik ook niet zomaar betalen
pi_43413552
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus zo lasitg in te schatten.. Wat is de kans erop? En het verschilt zo per kliniek/dierenarts.. Ik heb navraag gedaan bij een andere kliniek in de buurt om te vergelijken, en daar was ik 550 euro kwijt voor sterilisatie/castratie van nestje van 2 poezen, 2 katers en hun moeder, waarvan 75 euro alleen al voor het binnenstappen van de kliniek. Bij mijn vertrouwde dierenarts kostte het 300 euro, en kreeg ik ook nog eens 50 euro korting omdat ik met 5 katten tegelijk kwam......... Vandaar dat ik het lastig vind om zoiets te beslissen. Voor mij is 18 euro per maand als student toch best veel om te missen. Maar een operatie van 600 euro kan ik ook niet zomaar betalen
spuitje
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  donderdag 9 november 2006 @ 22:48:13 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43413585
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:47 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

spuitje
Waar slaat dat nou op?
pi_43413607
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op?
sorry, was een flauw grapje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')