quote:
Op vrijdag 1 december 2006 03:08 schreef Leshy het volgende:[..]
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt.
quote:
Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.
![]()
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?
quote:
Bovendien is het scan-apparaat slechts zo groot als de standaard palmtops die ze bij zich hebben, dus je zult verdomd goed moeten opletten of de conducteur nog andere mensen met OV-kaart controleert voordat je die van jou tevoorschijn trekt.
![]()
Spannend he, zo'n treinreis?
![]()
Voegt een heel (gratis) spel en spanningselement aan iedere reisdag toe, en je kut het verloop zelf bepalen, en ook hoever je wilt gaan....
![]()
Ik heb eerder informatie over de conductuer, dan hij over mij....
![]()
Ik win dus iedere dag....
quote:
Bovendien gaat het je elke keer 35 euro + ritprijs tegen treintarief kosten,
![]()
Iedere keer dat hij zo'n speciale controle uitvoert, EN hij me tegenkomt voordat ik hem kan passeren....
![]()
inderdaad
quote:
wat bij een toenemende controle-frequentie een probleem voor je gaat worden.
![]()
3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.
![]()
Nog nooit is een conductuer op het idee gekomen om iemand te verbieden zo ver mogelijk naar achter te lopen, alvorens zich te laten controleren...
![]()
En nog nooit onderbraken ze de normale controle om mij achterna te lopen, ondanks het feit dat er voor mij maar 1 logische reden zou kunnen zijn om op dat moment op te staan en weg te wandelen...
quote:
Je vergeet bovendien één klein puntje bij je grote gratis reizen truc.
![]()
vast niet....
quote:
Op het moment dat jij de NS geld op jouw rekening laat storten, hebben ze jouw gegevens en kunnen ze in hun archieven exact nagaan hoe vaak jij treinkaartjes koopt die je niet blijkt te gebruiken om je geld terug te krijgen.
![]()
Klopt helemaal, ze kunnen zelfs zien welke aankoop ik ervoor heb gedaan, omdat ik meestal met mijn pin betaal, en bij iedere betaling de voorlaatste aankoop vrij simpel uit le lezen is....
![]()
Vind ik dat erg?
![]()
Nope.
quote:
Als je dit één of twee keer doet, is er geen probleem - als je dit echter regelmatig doet, ga jij echt niet aan een rechter uitleggen
![]()
er is ineens een rechter uit de lucht gevallen?
quote:
dat je constant treinkaartjes koopt die je niet gebruikt, en gaat hij echt wel doorhebben dat jij de boel aan het oplichten bent; zeker wanneer je een flinterdunne verdediging probeert op te hangen door te stellen dat volgens jou een treinreis maken niet gelijk staat aan het gebruiken van een vervoersbewijs.
![]()
BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?
![]()
Wie heeft me gedaagd?
![]()
En wat luidt de aanklacht?
quote:
Je plan werkt ongetwijfeld, maar op het moment dat de NS besluit achter je aan te komen, ben je hoe dan ook de lul
![]()
er staat al een dag of twee een NS-gele auto geparkeerd in mijn straat,.... zou het dan toch...?
quote:
- al is het alleen maar omdat je meer geld kwijt gaat zijn aan een juridisch adviseur dan je je met al die treinreisjes hebt bespaard.
![]()
Onvermogenden krijgen GRATIS rechtsbijstand...
quote:
Bovendien geldt dat als je je treinkaartje koopt uit een automaat en elektronisch betaalt - zoals bij moderne automaten geloof ik moet, de NS sowieso al een link heeft tussen uitgiftenummer van het kaartje en het feit dat jij die gekocht hebt, inclusief tijd waarop je hem gekocht hebt, en via de loketstempel de tijd waarop je hem als "niet gebruikt" weer inlevert, wat nog meer kracht geeft aan de visie van de NS dat je fraudeert - wat natuurlijk ook het geval is.
![]()
Alleen heb ik met de NS
afgesproken (door een vervoersbiljet aan te schaffen), volgens hun eigen vervoersregelement, dat ik
RECHT heb op restitutie, als ik mijn vervoersbiljet inlever bij het loket,
![]()
de NS kan mijn verzoek niet weigeren omdat de NS
uitsluitend aan de hand van het stempel van de conducteur aan mij kan aantonen dat er gebruik van het biljet is gemaakt, en ik mij dus NIET kan beroepen op mijn RECHT op restitutie....
100% Waterdicht volgens de voorwaarden die voor beide partijen bindend zijn.
![]()
100% Waterdicht volgens de relevante wettelijke bepalingen.