Hallo allemaal, gisteravond rond 11 uur ging mijn mobiel af. Ik lag net in bed, dus het duurde een tijd voordat ik mijn telefoon had gevonden en kon opnemen. Het ging een beetje vreemd, ik had opgenomen door per ongeluk op een knop te drukken, maar had geen zin in een gesprek, dus ik drukte hem weg. In de tussentijd hoorde ik niemand iets zeggen trouwens. Het nummer was onbekend, dus ik kon vandaag niet terugbellen.
Vanmiddag rond 4 uur gaat mijn mobiel weer, onbekend nummer opnieuw. Ik neem op, hoor een hele tijd niks en dan opeens heel hard gehijg. Een hele tijd lang. Ik ging uit van een prank call en zei 'Goeiemorgen?', maar het gehijg ging door en werd steeds harder. Dus ik hing op, met een beetje dubbele gevoelens uiteraard
![]()
Ik gok dat hij (Zwaar gehijg) niet nog een keer belt, en het boeit me ook niet zo heel veel, zal er niet wakker van liggen ook. Maar toch wil ik weten, als hij blijft bellen, wat ik het beste kan doen. Ik heb namelijk absoluut geen zin om elke nach om 2 uur wakker gebeld te worden, tijdens mijn lessen of iets dergelijks. Is het mogelijk om via mijn provider zijn nummer/adres/naam te achterhalen als ik ze het verhaal vertel? Of moet ik dat via een andere instantie doen? (Ik dacht aan een of andere ombudsman, of een overheidsinstelling). En wat kan ik dan het beste doen als hij nog een keer belt, terugpraten en hem even vertellen dat ik hier geen zin in heb, telefoon op tafel laten liggen en lekker gaan douchen, fluitje pakken en hem aan één oor doof maken, terughijgen?
Bij doorbaat vank!