NL is nog bezig met privatisering op dat gebied. Wanneer er 1 nieuwe aanbieder komt die van service een speerpunt maakt dan denk ik dat de rest ook snel zal volgen. Voorheen was het een overheidstaak en ambtenaren werken in Nederland helaas bet zo min als in andere landen.quote:Op zondag 12 november 2006 21:06 schreef StefanP het volgende:
Het geeft alleen aan dat het ook anders kan. Die energieleveranciers in NL spelen onder een hoedje. Ze maken het je zo moeilijk mogelijk, de klantenservice wordt blijkbaar speciaal getraind om onwillig en onbehulpzaam te zijn, je moet een heel jaar vooruit betaalen via een ondoorzichtig voorschotsysteem en overstappen kan wel, maar in de praktijk hebben ze je brief "nooit ontvangen" en mag je een paar maanden bellen en schrijven voor het rond is. Zo vreselijk klantonvriendelijk. Hier kan het wel allemaal heel eenvoudig en doorzichtig. Waarom in NL niet?
Hij mag mij mailen voor informatie. jong punt petra punt de bij gmail punt com.quote:Op zondag 12 november 2006 23:06 schreef blaaatkipje het volgende:
Mijn huisbaas kreeg deze week een rekening van essent van 4200 (van de afgelopen 6 maanden) en moet nu maandelijks 700 euro dokken (studentenhuis met 4 grote hoge kamers met enkele beglazing), ook stadsverwarming in Leeuwarden.
Ik dacht dat het gewoon aan de manier waarop wij hier verwarmen lag maar nu ga ik twijfelen als ik jouw topic lees, misschien toch maar even de huisbaas inlichten.
Weleens gehoord van negatieve reclame?quote:Op zondag 12 november 2006 20:51 schreef StefanP het volgende:
Nu ik in de VS woon, is het oneindig beter.
Zou tijd worden, maar mooi om te horen.quote:Op maandag 27 november 2006 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Oh, en de boel is gerepareerd (kapotte klep dus) en werkt nu naar behoren.
Nu die klep erin zit is de doorstroom 0 liter per uur als ik geen warmte gebruik. Overigens zet ik de kranen wel dicht als ik een weekend wegga (en dat is elk weekend).quote:Op maandag 27 november 2006 17:39 schreef Wojworshebn het volgende:
Dus toch netjes.
Maar om even op de techniek van de stadsverwarming in te gaan: De moderne meetmethode werkt met drie grootheden. Namelijk waterdoorstroming in L/min, Temperatuur ingaande water en Temp uitgaande water.
Nu is zo'n doorstroom apparaat zo gebouwd dat er altijd een doorstroming is door je apparaat. Anders heb je niet snel warmte en kunnen de pompen hun water niet kwijt. Op zich heb je dan geen verbruik omdat de formule is alsvolgt: P= Qv*4,2*deltaT. Omdat delta T theoretisch nul is, is er geen verbruik.
Maar nu komt het: Deze temperatuurvoelers hebben altijd een afwijking! Stel de afwijking is 3%, dan betaal je de hele dag door voor niets dan een afwijking. Ook is de flow door de unit vaak veel te hoog omdat de pompen te hoog staan maar voornalijk omdat mensen de kranen dicht gaan zetten.
Wat je moet doen is dus altijd de kranen toch dichtzetten. Essent zal daardoor problemen krijgen zeker als erg veel mensen dat gaan doen, maar het is beter dan betalen voor niks.
Okay dat is idd goed. Je hebt zeker een Kamstrupp-meetunit? Wedden dat ie klep er daarvoor gewoon niet eens in zat?quote:Op maandag 27 november 2006 17:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nu die klep erin zit is de doorstroom 0 liter per uur als ik geen warmte gebruik. Overigens zet ik de kranen wel dicht als ik een weekend wegga (en dat is elk weekend).
Ik heb een Agpo-unit.quote:Op maandag 27 november 2006 18:01 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Okay dat is idd goed. Je hebt zeker een Kamstrupp-meetunit? Wedden dat ie klep er daarvoor gewoon niet eens in zat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |