abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43488507
Het geeft alleen aan dat het ook anders kan. Die energieleveranciers in NL spelen onder een hoedje. Ze maken het je zo moeilijk mogelijk, de klantenservice wordt blijkbaar speciaal getraind om onwillig en onbehulpzaam te zijn, je moet een heel jaar vooruit betaalen via een ondoorzichtig voorschotsysteem en overstappen kan wel, maar in de praktijk hebben ze je brief "nooit ontvangen" en mag je een paar maanden bellen en schrijven voor het rond is. Zo vreselijk klantonvriendelijk. Hier kan het wel allemaal heel eenvoudig en doorzichtig. Waarom in NL niet?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 12 november 2006 @ 21:12:41 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43488739
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:06 schreef StefanP het volgende:
Het geeft alleen aan dat het ook anders kan. Die energieleveranciers in NL spelen onder een hoedje. Ze maken het je zo moeilijk mogelijk, de klantenservice wordt blijkbaar speciaal getraind om onwillig en onbehulpzaam te zijn, je moet een heel jaar vooruit betaalen via een ondoorzichtig voorschotsysteem en overstappen kan wel, maar in de praktijk hebben ze je brief "nooit ontvangen" en mag je een paar maanden bellen en schrijven voor het rond is. Zo vreselijk klantonvriendelijk. Hier kan het wel allemaal heel eenvoudig en doorzichtig. Waarom in NL niet?
NL is nog bezig met privatisering op dat gebied. Wanneer er 1 nieuwe aanbieder komt die van service een speerpunt maakt dan denk ik dat de rest ook snel zal volgen. Voorheen was het een overheidstaak en ambtenaren werken in Nederland helaas bet zo min als in andere landen.
pi_43489878
In Enschede, wijk Tattersall, hebben de bewoners er geen gras over laten groeien.

Klik
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_43491145
^^^

En terecht. Het is van de zotte. Ik heb dat hele eisenpakket doorgelezen en het lijkt mij absoluut gerechtvaardigd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43493130
Mijn huisbaas kreeg deze week een rekening van essent van 4200 (van de afgelopen 6 maanden) en moet nu maandelijks 700 euro dokken (studentenhuis met 4 grote hoge kamers met enkele beglazing), ook stadsverwarming in Leeuwarden.
Ik dacht dat het gewoon aan de manier waarop wij hier verwarmen lag maar nu ga ik twijfelen als ik jouw topic lees, misschien toch maar even de huisbaas inlichten.
How rude!
pi_43498353
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:06 schreef blaaatkipje het volgende:
Mijn huisbaas kreeg deze week een rekening van essent van 4200 (van de afgelopen 6 maanden) en moet nu maandelijks 700 euro dokken (studentenhuis met 4 grote hoge kamers met enkele beglazing), ook stadsverwarming in Leeuwarden.
Ik dacht dat het gewoon aan de manier waarop wij hier verwarmen lag maar nu ga ik twijfelen als ik jouw topic lees, misschien toch maar even de huisbaas inlichten.
Hij mag mij mailen voor informatie. jong punt petra punt de bij gmail punt com.
  maandag 13 november 2006 @ 07:48:42 #57
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43498381
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:51 schreef StefanP het volgende:
Nu ik in de VS woon, is het oneindig beter.
Weleens gehoord van negatieve reclame?
pi_43516248
Ik krijg nog steeds telefoontjes n.a.v. mijn briefje. Ik vraag de mensen om hun contactgegevens, historisch verbruik en evt. problemen / storingen aan mij door te mailen. Die info mail ik dan weer door naar de hoge pief, die heeft toegezegd dat de acute problemen op zeer korte termijn zullen worden opgelost.
pi_43555134
Ik had gister een mail van een buurtbewoner doorgestuurd en er is vandaag al contact opgenomen met deze man. Ik heb er vertrouwen in dat het misschien nog wel goed gaat komen ook.
pi_43614413
Morgenochtend om 09:00 komen de monteurs en een van de hoge heren. Mijn apparaat zal worden gerepareerd (kleppen zijn hoogstwaarschijnlijk kapot). Bij mijn buurtgenoten die hun problemen via mij hebben gemeld, gebeurt hetzelfde. De incasso van mijn jaarafrekening is voorlopig opgeschort tot 1 januari 2007. Keurige afhandeling tot zover. Flink boos worden helpt dus wel soms.
pi_43614923
TVP. Wij hebben namelijk ook stadsverwarming. Door een foutje hebben we nog helemaal geen rekeningen gekregen, maar onze buren zaten te vernikkelen van de kou, en verbruikten toch ruim vijf keer meer dan het gemiddelde huishouden.
pi_43614996
Inmiddels ben ik er wel achter dat stadsverwarming an sich gewoon een niet-werkend systeem is. De problemen zijn zeer algemeen. Eigenlijk zouden de systemen moeten worden vervangen door gewone gasleidingen, maar dat kost verschrikkelijk veel geld en de energiebedrijven vinden dat de overheid dat (deels) moet bekostigen...

Het idee om restwarmte te gebruiken was een mooi idee, maar het experiment is duidelijk mislukt.
  donderdag 16 november 2006 @ 19:56:52 #63
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_43619244
Het gaat wel vaker mis met stadsverwarming en Essent, lees ook hier
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_43933119
Mijn vertrouwen in Essent is bij deze geheel hersteld. De hoge pief is langsgeweest en ik krijg al het extra verbruik vergoed, wat er op neer komt dat ik 50 euro terugkrijg in plaats van dat ik 800 moet betalen. Voorschot gaat ook omlaag in vergelijking met vorig jaar.
pi_43933141
Oh, en de boel is gerepareerd (kapotte klep dus) en werkt nu naar behoren.
pi_43934201
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Oh, en de boel is gerepareerd (kapotte klep dus) en werkt nu naar behoren.
Zou tijd worden, maar mooi om te horen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43934446
Dus toch netjes.

Maar om even op de techniek van de stadsverwarming in te gaan: De moderne meetmethode werkt met drie grootheden. Namelijk waterdoorstroming in L/min, Temperatuur ingaande water en Temp uitgaande water.

Nu is zo'n doorstroom apparaat zo gebouwd dat er altijd een doorstroming is door je apparaat. Anders heb je niet snel warmte en kunnen de pompen hun water niet kwijt. Op zich heb je dan geen verbruik omdat de formule is alsvolgt: P= Qv*4,2*deltaT. Omdat delta T theoretisch nul is, is er geen verbruik.

Maar nu komt het: Deze temperatuurvoelers hebben altijd een afwijking! Stel de afwijking is 3%, dan betaal je de hele dag door voor niets dan een afwijking. Ook is de flow door de unit vaak veel te hoog omdat de pompen te hoog staan maar voornalijk omdat mensen de kranen dicht gaan zetten.

Wat je moet doen is dus altijd de kranen toch dichtzetten. Essent zal daardoor problemen krijgen zeker als erg veel mensen dat gaan doen, maar het is beter dan betalen voor niks.
pi_43934926
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:39 schreef Wojworshebn het volgende:
Dus toch netjes.

Maar om even op de techniek van de stadsverwarming in te gaan: De moderne meetmethode werkt met drie grootheden. Namelijk waterdoorstroming in L/min, Temperatuur ingaande water en Temp uitgaande water.

Nu is zo'n doorstroom apparaat zo gebouwd dat er altijd een doorstroming is door je apparaat. Anders heb je niet snel warmte en kunnen de pompen hun water niet kwijt. Op zich heb je dan geen verbruik omdat de formule is alsvolgt: P= Qv*4,2*deltaT. Omdat delta T theoretisch nul is, is er geen verbruik.

Maar nu komt het: Deze temperatuurvoelers hebben altijd een afwijking! Stel de afwijking is 3%, dan betaal je de hele dag door voor niets dan een afwijking. Ook is de flow door de unit vaak veel te hoog omdat de pompen te hoog staan maar voornalijk omdat mensen de kranen dicht gaan zetten.

Wat je moet doen is dus altijd de kranen toch dichtzetten. Essent zal daardoor problemen krijgen zeker als erg veel mensen dat gaan doen, maar het is beter dan betalen voor niks.
Nu die klep erin zit is de doorstroom 0 liter per uur als ik geen warmte gebruik. Overigens zet ik de kranen wel dicht als ik een weekend wegga (en dat is elk weekend).
pi_43935053
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nu die klep erin zit is de doorstroom 0 liter per uur als ik geen warmte gebruik. Overigens zet ik de kranen wel dicht als ik een weekend wegga (en dat is elk weekend).
Okay dat is idd goed. Je hebt zeker een Kamstrupp-meetunit? Wedden dat ie klep er daarvoor gewoon niet eens in zat?
pi_43935147
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:01 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Okay dat is idd goed. Je hebt zeker een Kamstrupp-meetunit? Wedden dat ie klep er daarvoor gewoon niet eens in zat?
Ik heb een Agpo-unit.
pi_43935484
Oh, wacht ff, de meetunit bedoelde je. Even kijken...

Kamstrup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')