Nee, die moet je weer laten zien aan de conducteurs, buschaffeurs, etc. die nog géén OV-chip lezer hebben.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:33 schreef Repeat het volgende:
Maar dan wordt mn "oude" ov, die net iets te grote kaart dus (), overbodig?
Het krediet wordt van je kaart afgeschreven als je weer langs een ''uit-check-poortje'' loopt, om het zo maar even te noemen. Vroeger had je dus een bus- en treinkaartje. Die liet je beiden hooguit 2x zien. Nu heb je 1 pas, maar die moet je bij het instappen- en uitstappen van de bus laten zien, maar ook bij de trein erna.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef boem-dikkie het volgende:
moet ik dan nog gaan betalen om stations uit te komen ?
Nou, ik niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:43 schreef Repeat het volgende:
Vooral dat uitloggen spreekt mij erg aan
De laatste tijd bedacht ik me steeds vaker dat zo'n systeem me erg handig zou lijken.
Je OV-kaart die je binnenkort ophaalt is ook voor 2007, en nee, het wordt niet in heel NL in 1 keer ingevoerd. De OV-chip zal pas, volgens planning, in 2009 overal ingevoerd zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:47 schreef Qwea het volgende:
wordt toch pas in 2007 in heel NL in gevoerd?kanker ns
Betalen is niet het juiste woord. Je krijgt toegang tot een station, halte, bus of wat dan ook door je pas te laten 'lezen' (zien), technisch wordt het bedrag pas afgeschreven als je weer uitstapt. Bij óverstappen binnen hetzelfde station, hoef je dus, als het góed is, je kaart niet te laten zien.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar wáárom betalen om op en af een station te komen. jezus ik vind het belachelijk
Nee, je moet beiden bij je hebben. Want op de ene plaats is de chip al wel in gebruik, en in de andere plaats nog niet. Als je door 2 'verschillende' plaatsen reist, heb je dus beide passen nodig. Volgens de planning duurt dat maar 2 jaar. Tenzij je elke dag reist van thuis naar school en weer terug, en verder niet hoeft te reizen, en dát helemaal ingericht is met OV-chip-lezers, werkend. Dan zou je je normale OV-kaart thuis kunnen laten.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:55 schreef boem-dikkie het volgende:
oow .. maar als je gewoon een OV studenten kaart hebt hoef je die chippas niet te gebruikent och ?
De eer van modern zou ik deze kaartjes niet willen geven. Maar, inderdaad, het is een digitale manier. Vraag blijft natuurlijk of het het doel 'de consument gemakkelijker maken' wel behaald wordt. Ik zet daar mijn vraagtekens bij. Vooral omdat men zo geilt op persoonsgegevens, aan de prijzen te zien.quote:Als ik het even over het algemeen benoem en zo is het dus gewoon een moderne manier van digitale kaartjes?
Volgens mij zijn het er nog meer hoorquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:37 schreef Razor21 het volgende:
Hier op sloterdijk staan die gasten ook met 3 man bij 1 automaat het zijn toevallig altijd "medelanders"![]()
Je kiest er toch zelf voorquote:Op vrijdag 10 november 2006 09:47 schreef Goldfishie het volgende:
Ik haat het. Krijg je straks een OV studentenkaart EN een ov chipkaart. Vorig jaar moest ik 2 pasfoto s inleveren ivm ov chipkaart. Nu weer... Hallooow. Moet ik weeer een extra pasfoto aan die eikels geven. Maar goed. Straks heb ik ook nog een vrij vervoer kaart van NS. Loop ik alleen al voor het OV met 3 kaarten rond. Want die NS kaart is gelijk weer een ov chipkaart. Dus heb ik 2 ov chipkaarten. Maar ja de OV studenten chipkaart is weer geldig in de bus en die van de NS niet enz enz. Mocht ik perongeluk de verkeerde scannen dan kan ik gaan betalen... zucht. Kunnen ze niet gewoon 1 pas maken, waar je ook mee kan pinnen, waar je id op staat en je ov kaart etc. Gewoon EEN systeem ipv voor elke scheet die je laat een pasje.
De score:
Ov jaarkaart
Bromfiets certificaat
schoolpas met chip
pinpas x2
chip pas
videotheek pas
bieb pas
Werk pas
Zorgverzekeraar pas
bonuskaart
Identiteitskaart
En er komen overal passen voor bij. Straks dus nog een ov chipkaart en een NS pas. Maarjah. Ik moet toch wat te zeiken hebben.....
Ah, zit je met de OV-chip in het OV-chip deel van de trein, en zonder, in het OV-chip loze deel?quote:
dat moet alleen als je nog geen extra pasfoto had ingeleverddddquote:Op vrijdag 10 november 2006 09:47 schreef Goldfishie het volgende:
Vorig jaar moest ik 2 pasfoto s inleveren ivm ov chipkaart. Nu weer... Hallooow. Moet ik weeer een extra pasfoto aan die eikels geven. Maar goed.
En anders nog. Gut, een jaar gratis reizen op kosten van de belastingbetaler en dan huilen om een pasfoto meer of minderquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:13 schreef harteloos het volgende:
[..]
dat moet alleen als je nog geen extra pasfoto had ingeleverdddd![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |