Ik heb het meer over het feit dat iemand zegt dat ie minder wil betalen aan de belasting. Of je nou 60 verdient of 80 duizend verdient netto. Mijn leven zal er niet vanaf hangen als ik die 20000 moet betalen, maar iemand die 15000 verdient en dan opeens 5000 moet inleveren, dat zal moeilijk gaan. Tuurlijk moeten artsen meer verdienen dan een putjesschepper. Wij zullen een hoge maatschappelijke verantwoordelijkheid op ons nemen (het genezen van mensen), itt de putjesschepper.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:23 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Reken je ook even mee dat de mensen die op het minimum zitten al vanaf hun 17e incashen, en dat jij als je studeert voor arts de komende 10-15 jezelf naar de bagger zit te werken op de meest achterlijke tijden voor een kutloontje? Reken je ook even mee dat al Jan met de pet in de fabriek een foutje maakt, er een vat olie over de vloer gaat *maar er geen mensen overlijden*? Reken je ook even mee dat het nogal een verschil maakt of je werkt met pallets en dozen, of met mensen die pijn hebben en ziek zijn?
Ik ben absoluut geen overtuigd VVD-er, maar ik heb die discussie over "waarom je als arts in godsnaam meer zou verdienenen dan als putjesschepper" al heel vaak gehad met mn schoonvader, overtuigd SP-er![]()
Hoe meer/harder je werkt, hoe meer je netto krijgt. Dat is geen discussiepunt. Belasting betalen moet altijd. Dat je 50% afdraagt over het bedrag dat je boven de 50000 verdiend. Dat is 16% meer dan de laagste schijf en 8% meer dan modaal. Als je langer/harder gaat werken is het niet zo dat je 20 cent extra gaat verdienen per maand, maar dan praat je over honderden euro's (zowel netto als bruto). Daarvoor zou ik het wel doen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:00 schreef fee-tje het volgende:
Mwa het boeit mij eik wel of ik meer of minder verdien, in mn handje. Iets met waardering naar werken. Ik werk me nu 15 jaar de tyfus voor een opleidingsplek enzo, dan boeit het mij gewoon echt wel wat ze doen met mn geld. Niet dat ik per definitie niks wil afdragen, maar ik vind het idee dat meer dan de helft van mn cash wegvloeit eik domweg debiel. Ik ga niet langer of harder werken als ik dan meer dan de helft weer weg moet geven.
Puur psychologische grens hoor, maar als het merendeel van je geld (letterlijk het merendeel) ergens heengaat waar ik het niet zie, dan hoef ik niet zoveel te werken.
Daarom moet je ook de afweging maken; wil ik in een UMC werken, met alle moderne technieken, groot budget, interessante patienten ed, maar wel voor een relatief lager salaris.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:24 schreef fee-tje het volgende:
En in de tweede plaats vind ik het geen strak plan om de inkomens van (semi-)ambtenaren te cappen. Aan de ene kant omdat ik uberhaupt tegen het cappen van inkomens ben, laat de economie zn werk maar doen, en aan de andere kant omdat ik later een semi-ambtenaar word.
Maar goed een consultant is dan ook een zeer saaie baan, ontmoet je elke keer weer dezelfde mensen in hetzelfde pak met dezelfde problemen, waar je dezelfde oplossing aan kan geven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maargoed ik zie wel, je verdient sowieso genoeg, maar soms vind het het bijvoorbeeld wel tegenvallen. Grote kans dat een consultant oid (noem es zo'n modern bedrijfs/banksachtig beroep) meer verdient dan een neurochirurg in een UMC bv, beetje krom me dunkt.
mwah. moet ik zo vroeg weg, heb je ook nog die gegarandeerde file, ik zie nog welquote:Op zondag 26 november 2006 20:55 schreef intoxicated het volgende:
Gaat Repeat trouwens nog naar de info-avond op 29/11?
Ik wel![]()
En als je een HBO propedeuse hebt, in C, maar wat zeker geen garantie geeft voor de toekomstquote:Op maandag 27 november 2006 12:27 schreef gohan16 het volgende:
dus als je 3 7,4'en hebt en een nog een paar 6,4'en kom je in klasse D
Ehm, met een HBO propedeuse mag je niet meer meeloten. Dan moet je ook Biologie, Scheikunde, Wiskunde en Natuurkunde op VWO niveau gehaald hebben..quote:Op maandag 27 november 2006 16:12 schreef Spyronius het volgende:
[..]
En als je een HBO propedeuse hebt, in C, maar wat zeker geen garantie geeft voor de toekomst
Gefeliciteerd! En ik een 6,3 voor tentamen B van Infectie- en Immuunziekten...quote:Op maandag 27 november 2006 17:44 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ehm, met een HBO propedeuse mag je niet meer meeloten. Dan moet je ook Biologie, Scheikunde, Wiskunde en Natuurkunde op VWO niveau gehaald hebben..
Heb btw een 8 voor tentamen Morfologie![]()
Ja ok, ik was niet volledig, maar zelfs na dat, zit je nog steeds in klasse C. Tenzij je een VWO diploma hebt, maar dan is het niet echt nuttig om zowieso via die omweg te doen.quote:Op maandag 27 november 2006 17:44 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ehm, met een HBO propedeuse mag je niet meer meeloten. Dan moet je ook Biologie, Scheikunde, Wiskunde en Natuurkunde op VWO niveau gehaald hebben..
Heb btw een 8 voor tentamen Morfologie![]()
Haha, ik heb geen ideequote:Op maandag 27 november 2006 18:31 schreef fee-tje het volgende:
Nuna, hoeveel punten is ie dit jaar opgehoogd?
Think again. In mijn jaar is Morfo 2 punten opgehaald, evenals Stofwisselingquote:Op maandag 27 november 2006 20:33 schreef Nuna het volgende:
[..]
Haha, ik heb geen ideeVolgens mij zijn er geen punten bij gekomen.. Maar goed, heb ook nog niet iedereen gehoord. Kom net terug van mijn theorie examen ehbo
Wat kan je daarmee winnen?quote:Op maandag 27 november 2006 19:03 schreef Kang-He het volgende:
Woei, woensdag op gesprek komen voor het honours programma.
quote:Honours programma 2007
In januari 2007 start het honoursprogramma (voorheen de ‘masterclass’) voor studenten geneeskunde. Dit is een initiatief van het VUmc gericht op het vroeg opsporen van studenten met een bijzonder talent voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Goede, gemotiveerde studenten krijgen een aanbod om in jaar 2 tot 4 verrijkingsonderwijs te volgen op één van de 10 terreinen van het wetenschappelijke focusonderwijs van het VUmc. Dit speciale onderwijs gaat buiten het reguliere onderwijs om en levert geen extra studiepunten op. Het einddoel is tenminste een wetenschappelijke publicatie als eerste auteur in een peer-reviewed tijdschrift en een presentatie op het slotsymposium. Het ideale einddoel is een plaatsing als arts assistent/klinisch onderzoeker (AGIKO) of promovendus.
Het programma bestaat in het 2e jaar uit een kennismaking van elk 2 dagdelen met 4 van de 10 terreinen van het wetenschappelijke focusonderwijs. In het begin van het derde jaar wordt een onderzoeksvoorstel voorbereid op een terrein van het profileringsonderwijs naar keuze. In het tweede deel van het derde jaar begint de student met een wetenschappelijk traject op maat in het gekozen profileringsgebied. Dit traject omvat ook het reguliere profileringsonderwijs en de wetenschappelijke stage. In dit traject wordt het onderzoeksvoorstel uitgevoerd, waarvoor in de regel gemiddeld 1 dagdeel in de week uitgetrokken moet worden. Dit leidt uiteindelijk tot een publicatie met de student als eerste auteur en wellicht voor enkele deelnemers tot een plan voor een promotieonderzoek.
Bij de selectie voor dit programma gelden de volgende eisen:
- Goede prestaties in het eerste jaar van de bachelor; op grond van de door jou behaalde resultaten in de bachelor ben je uitgenodigd om te solliciteren voor een plaats in het honoursprogramma geneeskunde.
- Interesse in klinisch wetenschappelijk onderzoek, en motivatie om aan het programma deel te nemen, blijkend uit sollicitatiebrief en/of sollicitatiegesprek.
Blijvende deelname aan dit programma is alleen mogelijk bij:
- Goede afsluiting van het Leeronderzoek 2e jaar
- Voortgaande goede studieresultaten in het reguliere curriculum;
- Goede prestaties in de stages;
- Voortgaande motivatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |