In dat eerste zit wel wat ja. Maar daarom is dat ook het laatste wat ik wil doen nog: even met haar praten en haar duidelijk maken hoe ik nu over haar denk, dat ze daadwerkelijk is veranderd. Ik vind het gewoon doodzonde dat zo'n unieke meid zo 'gewoon' wordt en haar vriendinnen waren het met me eens. We zouden met z'n drieën met haar gaan praten zelfs om haar weer terug te krijgen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:12 schreef bigbird het volgende:
[..]
Soms hebben mensen niet door wat de invloed van anderen op hen kan zijn. In dat geval is er voor haar gevoel niets veranderd... Of misschien toch het willen voorkomen van een enorme discussie en het gevoel dat ze anders overal een verklaring aan je moet geven.. .
Maar ze is toch vrij om dan te doen wat ze wil? Hier wordt gezegd dat ze me niet als vriend wilde. Als ze dat niet wil, dan zegt ze toch gewoon: "Okee, dan zie ik je niet meer"?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is wel heel manipulatief.
Een interventionquote:Op donderdag 21 december 2006 11:21 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
In dat eerste zit wel wat ja. Maar daarom is dat ook het laatste wat ik wil doen nog: even met haar praten en haar duidelijk maken hoe ik nu over haar denk, dat ze daadwerkelijk is veranderd. Ik vind het gewoon doodzonde dat zo'n unieke meid zo 'gewoon' wordt en haar vriendinnen waren het met me eens. We zouden met z'n drieën met haar gaan praten zelfs om haar weer terug te krijgen.
Dat is jouw beeld idd.. Misschien voelt het voor haar nog niet zo sterk en is ze dingen aan het aftasten... Een beetje de dingen verkennen en helemaal niet met een bewuste bedoeling. En misschien ook niet en heb jij gelijk, maar wat dan nog? Zoals al eerder gezegd, de meeste relaties eindigen met "we blijven vrienden" en bloeden dood, en wat een ex doet en waarom is jouw zaak niet meer. Of jij haar veranderende gedrag nou fijn vindt of niet...quote:Op donderdag 21 december 2006 11:18 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar daar was ze juist altijd zo trots op.Dan zag ze een tas in de winkel en dan zei ze "Die is zo lelijk! Die ga ik kopen!"
Ze kocht ook alleen kleren als niemand anders ze had, maar dan wel van een merk a.h.w. En ze denkt nog steeds dat ze zo uniek is (denk ik), maar ze wordt dus 'gewoon'. Volgens mij (en let op, dat is mijn interpretatie) wil ze nog steeds uniek zijn, maar vergeet ze dat dat zo niet gebeurt.
Nee, dat gebeurde daarna zelfs.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een interventionOmdat ze met een ander naar bed is geweest terwijl ze vrijgezel is
![]()
![]()
![]()
Klopt, maar ze meende echt, absoluut oprecht en daar zou ik al m'n geld op te zetten, dat ze me niet kwijt wilde als vriend.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:23 schreef bigbird het volgende:
[..]
Dat is jouw beeld idd.. Misschien voelt het voor haar nog niet zo sterk en is ze dingen aan het aftasten... Een beetje de dingen verkennen en helemaal niet met een bewuste bedoeling. En misschien ook niet en heb jij gelijk, maar wat dan nog? Zoals al eerder gezegd, de meeste relaties eindigen met "we blijven vrienden" en bloeden dood, en wat een ex doet en waarom is jouw zaak niet meer. Of jij haar veranderende gedrag nou fijn vindt of niet...
Was het maar zo makkelijk, dat zou een hoop ellende voorkomen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar ze is toch vrij om dan te doen wat ze wil? Hier wordt gezegd dat ze me niet als vriend wilde. Als ze dat niet wil, dan zegt ze toch gewoon: "Okee, dan zie ik je niet meer"?
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:24 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurde daarna zelfs.
Maar waarom heeft ze dat niet gedaan als ze me niet meer als vriend wilde (wat ze dus wel wilde op dat moment)? Waarom koos ze ervoor die belofte te maken als ze me helemaal niet meer als vriend wilde? Ze kon ook zeggen: "okee, we stoppen" en kon dan met Mark verder, precies zoals ze zou willen volgens velen hier. En toch doet ze dat niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk, dat zou een hoop ellende voorkomen.
Ik had met haar vriendinnen gepraat over het feit dat m'n ex zo erg zichzelf aan het kwijtraken was. Haar vriendinnen waren het, verbazend genoeg (ik heb ze namelijk ook tegen me gehad in 't begin van het uitmaken) helemaal met me eens. Ze wilden dat we met z'n drietjes met m'n ex gingen praten om haar mogelijk op andere gedachten te krijgen. Daarna ging ze met Mark rotzooien.quote:
Omdat ze op dat moment ook echt vrienden wilde blijven of toch om de druk. En misschien geen van beide maar omdat het soms moeilijk is om ineens definitief ergens mee te stoppen en ze voor zichzelf nog even tijd nodig had om alles stapje voor stapje af te sluiten..quote:Op donderdag 21 december 2006 11:26 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar waarom heeft ze dat niet gedaan als ze me niet meer als vriend wilde (wat ze dus wel wilde op dat moment)? Waarom koos ze ervoor die belofte te maken als ze me helemaal niet meer als vriend wilde? Ze kon ook zeggen: "okee, we stoppen" en kon dan met Mark verder, precies zoals ze zou willen volgens velen hier. En toch doet ze dat niet.
Druk was er imo niet, dus ik denk inderdaad omdat ze ook echt vrienden wilde blijven. En vandaar ook dat ik zo beduusd ben.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:28 schreef bigbird het volgende:
[..]
Omdat ze op dat moment ook echt vrienden wilde blijven of toch om de druk. En misschien geen van beide maar omdat het soms moeilijk is om ineens definitief ergens mee te stoppen en ze voor zichzelf nog even tijd nodig had om alles stapje voor stapje af te sluiten..
je bent eng, weet je dat?quote:Op donderdag 21 december 2006 09:09 schreef Arokh86 het volgende:
Kleine update die het vermelden waard is. Voor wie niet alles heeft gelezen een korte samenvatting:
Uit met vriendin, vriendin altijd heel veel principes e.d., echt een geval apart. Het is anderhalve maand uit en intiem zijn betekent echt iets voor ons, iets dat je niet zomaar doet. Pas na een half jaar deden we iets aan sex zeg maar. Nu is het anderhalve maand uit en blijkt dat ze twee weken geleden, 30 dagen na het uitmaken (!!!) bij eerdergenoemde kerel is blijven slapen en daar verder is gegaan in 1 nacht dan wij in 8 maanden tijd.
Wat een vuile slet. Dit is niet dezelfde persoon als die 8 maanden mijn vriendin was. Ik zeg al constant dat ze verandert, wat ook de reden is waarom ik zo graag met haar wil(de) praten. Maar dít... ze is té diep gezonken. Steeds vertelde iedereen me "Ze is je niet waard" en dan hield ik de hand boven haar hoofd door te zeggen dat 't wel zo was; ze was immers alleen 'n beetje in de war. Maar zo erg als ze nú veranderd is...
Ik ga haar dan ook mentaal helemaal kapot maken. Het is genoeg geweest zo. Ik ben lang genoeg te aardig voor haar geweest. Aan de ene kant ben ik blij dat dit is gebeurd, aangezien ik haar nu echt kan vergeten. Of nou, vergeten... vergeten zal ik die leuke meid die mijn vriendin was nooit, maar de meid die nu diezelfde naam draagt is niet meer dezelfde als die van wie ik hield en houd. Ik had altijd alles voor haar over, maar nu gaat ze te ver.
Als je niet begrijpt hoe zij in die situatie emotioneel onder druk stond, dan snap ik wel waarom jij denkt dat ze het allemaal echt meende. Ik denk dat je op dit vlak nog wel wat leermomenten in het verschiet hebt.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:31 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Druk was er imo niet, dus ik denk inderdaad omdat ze ook echt vrienden wilde blijven. En vandaar ook dat ik zo beduusd ben.
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent eng, weet je dat?
ziekelijk dit gewoon met je mentaal kapot maken.
omdat ze met een ander eerder sex heeft dan ze met jou had, is ze ineens een slet?
nou, als je de lat zo laag legt dan, dan ben jij aan de hand van je reactie nu een psychopaat.
Ik vind 't allemaal logischer om te bedenken dat ze het meende dan dat ze het niet meende. Ze besprak alles met me, ze had veel aan me, kon alles bij me kwijt, had veel met me meegemaakt... ik zou ook liever vrienden willen blijven dan m'n pijlen richten op iemand die waarschijnlijk toch niets voor me betekent vanwege mijn principes.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt hoe zij in die situatie emotioneel onder druk stond, dan snap ik wel waarom jij denkt dat ze het allemaal echt meende. Ik denk dat je op dit vlak nog wel wat leermomenten in het verschiet hebt.
Dat is jouw ervaring... Ik ben bang dat als je zo'n instelling houdt je het nog heel erg moeilijk gaat krijgen bij volgende relatiesquote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik vind 't allemaal logischer om te bedenken dat ze het meende dan dat ze het niet meende. Ze besprak alles met me, ze had veel aan me, kon alles bij me kwijt, had veel met me meegemaakt... ik zou ook liever vrienden willen blijven dan m'n pijlen richten op iemand die waarschijnlijk toch niets voor me betekent vanwege mijn principes.
Ik weet dat ik eng klink nu ja.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent eng, weet je dat?
ziekelijk dit gewoon met je mentaal kapot maken.
omdat ze met een ander eerder sex heeft dan ze met jou had, is ze ineens een slet?
nou, als je de lat zo laag legt dan, dan ben jij aan de hand van je reactie nu een psychopaat.
En daarom ben ik ook zo bang voor relaties. Als ik eenmaal verliefd ben (wat al lang duurt), zal ik niet snel niet meer verliefd worden. Voordat ik met m'n vorige relatie dus begon (m'n eerste dus) had ik m'n twijfels, maar zij was gewoon te speciaal om te laten lopen. Dus begonnen we. En ik wist dat zij het weer zou eindigen, ik zou het immers niet doen. Dus daar ben ik me iig van bewust.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:38 schreef bigbird het volgende:
[..]
Dat is jouw ervaring... Ik ben bang dat als je zo'n instelling houdt je het nog heel erg moeilijk gaat krijgen bij volgende relaties![]()
Ze is nooit uniek geweest! Dat dacht ze, maar dat denken alle Gothics ook. Jij was het daar mee eens, omdat je haar op een voetstuk plaatste. Zij was geweldig, zij was zo uniek. Jij hoeft haar helemaal niets te vertellen. Jij wil dat wel graag, want dan heb je 1. contact met d'r, en 2. je kunt in dat 'vertellen' een stukje woede kwijt. Je doet het voor jezelf, niet voor haar, lamlul.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:40 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik eng klink nu ja.Okee, ik noem het mentaal kapot maken, maar dat is als ze redelijk is wel haar reactie. En ben nu even redelijk. Ze is altijd zó trots geweest op haar principes en was altijd zo uniek, daar stond zij ook om bekend. Dat is nu echt weg, dat is iedereen die haar kent met me eens. Die conclusie trok ik al voordat ik dit te horen kreeg. Vandaar ook dat we met haar wilden praten. Als ik dan met haar vriendinnen met haar zou praten zou ze dus van de mensen die haar best dierbaar zijn te horen krijgen dat ze is veranderd en aangezien ze dat zelf niet zo ziet, is dat een klap. Toch? Maar om haar eigen bestwil (om dus weer uniek te worden, wat ze wil zijn, zegt ze altijd) zal het haar verteld moeten worden. Als ze uniek wil zijn. Dan moet ze te horen krijgen dat ze aan het veranderen is en niet meer uniek is. Dat heeft ze niet te horen gekregen. Ik kan me voorstellen dat je dan wel even met beide beentjes op de grond wordt gezet en zodoende een klap krijgt. Een mentale klap, ja. Dan is 'mentaal kapot maken' misschien een verkeerde woordkeuze, maar daar komt het wel op neer. Ik ga 't alleen nu in m'n eentje doen en als ze echt wat om me geeft/gaf, dan dringt het misschien tot haar door en krijgt ze die klap. Geeft ze niets meer om me dan zal het haar niets doen. In beide gevallen ben ik er klaar mee.
Je moet haar met rust laten, engerd.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:40 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik eng klink nu ja.Okee, ik noem het mentaal kapot maken, maar dat is als ze redelijk is wel haar reactie. En ben nu even redelijk. Ze is altijd zó trots geweest op haar principes en was altijd zo uniek, daar stond zij ook om bekend. Dat is nu echt weg, dat is iedereen die haar kent met me eens. Die conclusie trok ik al voordat ik dit te horen kreeg. Vandaar ook dat we met haar wilden praten. Als ik dan met haar vriendinnen met haar zou praten zou ze dus van de mensen die haar best dierbaar zijn te horen krijgen dat ze is veranderd en aangezien ze dat zelf niet zo ziet, is dat een klap. Toch? Maar om haar eigen bestwil (om dus weer uniek te worden, wat ze wil zijn, zegt ze altijd) zal het haar verteld moeten worden. Als ze uniek wil zijn. Dan moet ze te horen krijgen dat ze aan het veranderen is en niet meer uniek is. Dat heeft ze niet te horen gekregen. Ik kan me voorstellen dat je dan wel even met beide beentjes op de grond wordt gezet en zodoende een klap krijgt. Een mentale klap, ja. Dan is 'mentaal kapot maken' misschien een verkeerde woordkeuze, maar daar komt het wel op neer. Ik ga 't alleen nu in m'n eentje doen en als ze echt wat om me geeft/gaf, dan dringt het misschien tot haar door en krijgt ze die klap. Geeft ze niets meer om me dan zal het haar niets doen. In beide gevallen ben ik er klaar mee.
Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ze uniek is, het is niet zo dat ze dat van de daken afschreeuwt ofzo. Al weet ze het wel. En ja, ik doe het natuurlijk vooral voor mezelf. Maar ik ben haar gegarandeerd kwijt, ongeacht wat. Dus ik zou het voor haar fijn vinden als ze weer zichzelf zou worden.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ze is nooit uniek geweest! Dat dacht ze, maar dat denken alle Gothics ook. Jij was het daar mee eens, omdat je haar op een voetstuk plaatste. Zij was geweldig, zij was zo uniek. Jij hoeft haar helemaal niets te vertellen. Jij wil dat wel graag, want dan heb je 1. contact met d'r, en 2. je kunt in dat 'vertellen' een stukje woede kwijt. Je doet het voor jezelf, niet voor haar, lamlul.
Jij hebt haar op dat voetstuk gezet en voor jou is ze daar nu keihard afgedonderd. Jij vindt dat je haar nu op haar 'val' moet wijzen. Waarschijnlijk heeft zij gewoon al die tijd al normaal met de voeten op de grond gestaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:55 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ze uniek is, het is niet zo dat ze dat van de daken afschreeuwt ofzo. Al weet ze het wel. En ja, ik doe het natuurlijk vooral voor mezelf. Maar ik ben haar gegarandeerd kwijt, ongeacht wat. Dus ik zou het voor haar fijn vinden als ze weer zichzelf zou worden.
Dat het over was, heb ik naast me neergelegd. Dat ze nu zichzelf tegenspreekt niet. Maar het maakt allemaal niet veel meer uit, want alles is over. Ik ga haar alleen vertellen nog hoe ik over haar denk nu. Dat mag toch wel? Zij mocht 't ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Je moet haar met rust laten, engerd.
Het is OVER.
Jij hebt geen donder meer met haar zaken te maken, dat is namelijk destijds HAAR beslissing geweest.
Hoe zij leeft, wat zij doet, wat zij vindt , wat zij denkt, is HAAR zaak, ook als het negatief uitpakt.
En gezien jouw gedrag nu denk ik dat dat vermeende negatieve zoals jij het omschrijft erg gekleurd is door de glazen van je jaloezie en gekrenkte trots.
Zoals ik al zei, wraak is het ook niet echt. Ik wil haar alleen erg graag weer laten worden zoals ze was en dat willen meer mensen. Daarom ga ik aan haar vertellen hoe ik over haar denk nu en hoe ik over haar dacht, aan haar is dan om daar haar conclusie uit te trekken.quote:Wraakgevoelens zouden logisch zijn als ze jou iets had geflikt toen ze nog met jou omging.
Maar ze heeft je NIETS geflikt, toen niet en nu niet ....en bovendien wraak fantaseer je, dat voer je niet uit.
Maar zoals ik al zei, er valt niets te wreken, ze heeft niets misdaan.
Klopt. En dat is vreemd?quote:Jij kan het gewoon niet uitstaan dat ze met een ander is, met een ander sex heeft, haar leven verder gaat en het jouwe al maanden, door je eigen toedoen, stilstaat.
Dat moet niet nee, maar het mag wel. En die loyale latent jaloerse wijven zoals jij ze noemt doen het niet om zichzelf beter te voelen. Wat valt er voor hen te halen? Zouden ze niet gewoon reëel kunnen zijn en zien dat ze is veranderd en dat ook graag weer terug willen? Die vriendinnen hebben overigens allebei een vriend.quote:Er moet haar NIETS verteld worden, niet door jou en niet door een paar zure niet loyale latent jaloerse wijven die zich vriendinnen noemen, lekker meelullen met de gedumpte ex puur om zichzelf beter te voelen "ik ben niet zo, ik zou dat nooit doen, zo snel met een ander in bed duiken".
En/of omdat ik dat niet zomaar zou doen. Maar dat gaat nu dus wel veranderen denk ik.quote:Nee, vast niet, omdat geen hond zo snel met jou in bed wil duiken, saaie kut.
Nee, ik zag zelf dat m'n ex aan het veranderen was en vond pas sinds twee weken geleden steun bij haar beste vriendinnen. En die steun kwam uit erg onverwachte hoek, kan ik wel zeggen.quote:Jij klampt je nu vast aan hun afgunstig gewauwel, zij voeden je rancune en onder het mom "voor haar eigen bestwil" eet jij het lekker op.
Ohja, ik was een ramp van een vriend!quote:Voor haar eigen bestwil heeft ze jou gedumpt, en zo te zien een wijze beslissing.
Ik wens haar een gezond en gelukkig 2007 toe
Ik houd niet van de persoon die ze nu is en wil haar daarom wijzen op wat ze doet. Ik gebruik 'mentaal kapot maken' en ben de gruwel van de week. Kortzichtig hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:57 schreef zagreb het volgende:
wat milagro zegt...helemaal mee eens.
ze zouden je moeten oppikken, jammer dat ik niet weet waar je woont.
Lezen we vandaag of morgen weer zo'n rot verhaal in de krant, over een meisje die alleen maar wilde leven en gelukkig zijn.
Jij houdt niet van haar, je houdt nog niet eens van jezelf...creep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |