abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2764426
Juist ja, de gitarist van the Red Hot Chili Pepers die voor 75% verantwoordelijk is voor de gigantische come-back die zij hebben gemaakt met hun album 'Californication'
zeer inventieve gitarist die als piepjong kereltje (17 of 18)in 1988 bij de peppers debuteerde en tussen 1992 en 1997 als een verslaafde kluizenaar leefde in "the Hollywood Hills". Bij de VPRO zag ik in 1994 een schokkend interview met een Frusciante die op sterven na dood was. Daar schrok ik enorm van, want toen was het al mijn held en dat is ie nou nog steeds. In z'n heroine-periode heeft hij nog 2 bij vlagen geniale albums gemaakt, en onlangs maakte hij er nog 1 te weten: To record water only for ten days die een stuk toegangkelijker is dan zijn vorige twee solo-albums. Oke, de man kan niet goed zingen maar kan Frank Black goed zingen en beschikt Stephen Malkmus over zo'n goede zangstem?
Maar luister eens naar het gitaarwerk op de peppers-cd's en vergeet z'n solo-albums niet! Ik ben trouwens zeer benieuwd naar het nieuwe Peppers album, ik verwacht weer briljante nummers..

Nog een paar fotootjes van John, van toen ie nog een broekie was tot nou, als 31 jarige en helemaal afgekickt.

met de peppers

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2764786
Is hij niet toevallig ook "Flea", de vent die in "Back To The Future II & III" de rol van Needles speelt?
  donderdag 10 januari 2002 @ 04:05:09 #3
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_2765922
John was idd erg fucked up in zijn dope tijd. Ik weet ook nog dat ik me kapot schrok toen ik die VPRO-onrust uitzending zag. Juist een paar jaar eerder waren ze ook bij de RHCP geweest en toen was hij wel vaag. In die uitzending werd er gezegd dat vanwege zijn focus op de muziek het sterrendom geheel voorbij ging. Ik denk achteraf dat dit door andere zaken kwam...

Zijn laatste album heb ik ook en ik vind het erg jammer dat hij hem niet door iemand anders heeft laten in zingen. Muzikaal is het brilliant, maar qua zang soms niet om aan te horen. Gelukkig dat hij weer terug is bij de RHCP en daar de zang aan anderen kan overlaten (al zingt Flea soms even slecht als John).

Sinds Blood Sugar Sex Magic heb ik de RHCP zo'n 6 keer live gezien, waarvan twee keer met andere gitaristen dan Frusciante. Ik moet zeggen dat ik Dave Navaro ook erg goed vond. De RHCP cd waarop hij meespeelt is een stuk donkerder, maar wel een fantastisch album.

Puk Puk says: fly like an butterfly but sting like a bee
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2002 @ 08:44:06 #4
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2766130
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 00:05 schreef nozem het volgende:
Juist ja, de gitarist van the Red Hot Chili Pepers die voor 75% verantwoordelijk is voor de gigantische come-back die zij hebben gemaakt met hun album 'Californication'
comeback?? waren ze weg/gestopt?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_2766226
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 00:31 schreef kewlman het volgende:
Is hij niet toevallig ook "Flea", de vent die in "Back To The Future II & III" de rol van Needles speelt?
Nee.

Ik ben trouwens een beetje bang dat het volgende album van de Chili Peppers een beetje gaat tegenvallen, ik weet niet precies waar dat gevoel vandaan komt maar ik ben bang dat ze zo'n groep worden die er maar beter mee kan stoppen. Ik hoop dit natuurlijk niet!

Aldus.
pi_2772195
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 04:05 schreef raampie1 het volgende:
John was idd erg fucked up in zijn dope tijd. Ik weet ook nog dat ik me kapot schrok toen ik die VPRO-onrust uitzending zag. Juist een paar jaar eerder waren ze ook bij de RHCP geweest en toen was hij wel vaag. In die uitzending werd er gezegd dat vanwege zijn focus op de muziek het sterrendom geheel voorbij ging. Ik denk achteraf dat dit door andere zaken kwam...

Zijn laatste album heb ik ook en ik vind het erg jammer dat hij hem niet door iemand anders heeft laten in zingen. Muzikaal is het brilliant, maar qua zang soms niet om aan te horen. Gelukkig dat hij weer terug is bij de RHCP en daar de zang aan anderen kan overlaten (al zingt Flea soms even slecht als John).

Sinds Blood Sugar Sex Magic heb ik de RHCP zo'n 6 keer live gezien, waarvan twee keer met andere gitaristen dan Frusciante. Ik moet zeggen dat ik Dave Navaro ook erg goed vond. De RHCP cd waarop hij meespeelt is een stuk donkerder, maar wel een fantastisch album.

Jazeker, Dave Navarro is een goede gitarist. Speelde vroeger ook bij de legendarische band Janes Adddiction maar toch haalt ie het niet bij Frusciante. En One Hot Minute is inderdaad geen slecht album maar toch haalt deze het ook niet bij BSSM en Californication. En over dat tegenvallen van het nieuwe peppers album wat iemand anders zei. Ik denk dat het succes van "Californication'inderdaad moeilijk te overtreffen zal zijn. Maar ik koop de nieuwe cd hoe dan ook blind!
En de Red hot chili peppers maakten met "californication" inderdaad een zeer merkwaardige comeback nadat het 5 jaar vrij stil rond hen was geweest.
  donderdag 10 januari 2002 @ 18:44:32 #7
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_2772667
quote:
To record water only for ten days
'To record only water for ten days'
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_2778090
To record only water for ten days is een ongelooflijk goede cd. Vooral Ramparts vind ik zo'n goed nummer...

Wel leuk, John Frusciante vertelde een keer in een interview dat hij zijn inspiratie voor muziek haalde uit het onder invloed zijn van welke drug dan ook. Vandaar dus dat hij zo spacey klinkt op z'n eigen cd's

Voor de rest gewoon een hele goede gitarist, een goede opvolger van Hillel Slovak en zo ongeveer toch wel de beste gitarist die de Peppers hebben gehad (ja, Navarro was ook goed...maar qua stijl vind ik Frusciante mooier).

Officiele bandloze gitarist
pi_2786144
Ja "ramparts" is echt een kippevel nummer. Jammer dat het maar zo kort duurt.
pi_2786215
Daar kende ik de naam dus van.
In het lijstje van song van het jaar 2001 stond een nummer van John Frusciante: Going Inside. Prachtig gespeeld, maar de naam zei me even niks.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_6141972
Hij is echt super! Echt geweldige muziek maakt hij
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:26:06 #12
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6149090
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 09:11 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ben trouwens een beetje bang dat het volgende album van de Chili Peppers een beetje gaat tegenvallen, ik weet niet precies waar dat gevoel vandaan komt maar ik ben bang dat ze zo'n groep worden die er maar beter mee kan stoppen. Ik hoop dit natuurlijk niet!

Z heeft een vooruitziende blik...
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  maandag 7 oktober 2002 @ 17:24:26 #13
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6154222
John is ook gewoon zo extreem cool! Echte geweldige kerel gewoon ook al is alleen gebaseerd op zijn muzikale dingen en op interviews.. Hij is af en toe wel eens lekker vaag maar ja [DVD Off the Map interview.. hij moest er zelf ook om lachen op het eind! ] ... je kan geen muzikaal genie zijn zonder vage dingen te spuien ofwel soms? Maar die plaatjes die de topicstarter er heeft bijgezet zijn wel extreem kik! Ik had sommige plaatjes nog nooit gezien.. maar die Jezus style van hem vin ik wel te gek!

Toen ik die VPRO documantaire zag schrok ik mijn eigen ook helemaal de spreekwoordelijke tering! Moet je die tanden daar eens op zien man! En die zang bij zijn nummer.. net of er een circelzaag even huiszoeking komt doen bij je trommelvliezen! Ik heb zelfs vernomen dat hij een keer een vork in zijn oog wilde prikken omdat hij gek werd van de stemmetjes in zijn hoofd.. brrrr
En toch zie je maar weer dat alles toch weer goed komt met sublieme albums als Californication en By The Way.

pi_6155135
Wie heeft er ook het internet album van John gedownload? Ik iig wel
Echt een ruig album, met (soms) toch wel wazige nummers, maar dat hoort bij John!

Oh voor diegene die het niet weten (wat ik bijna voor onmogelijk beschouw) het internet album is dus te downloaden op http://www.johnfrusciante.com

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6173230
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 17:24 schreef IsaacD het volgende:
Hij is af en toe wel eens lekker vaag maar ja [DVD Off the Map interview.. hij moest er zelf ook om lachen op het eind! ]

heb zelfs vernomen dat hij een keer een vork in zijn oog wilde prikken omdat hij gek werd van de stemmetjes in zijn hoofd.. brrrr

Hij leeft serieus niet in een wereld zoals wij hij gelooft in de 4de dimensie (no words, no symbols, no colors, only real pure energy). Daarom is die ook vaag. Maar goed als hij zichzelf maar begrijpt.

En ja dat schijnt zo geweest te zijn niemand weet het 100% zeker maar in de VPRO documentaire "stuff" krijg je een rondleiding door zijn huis waar je zijn manier van leven toen der tijd ziet, op een gegeven moment staat er dus op een muur "My eye hurts", het schijnt dat hij geloofde dat er een demoon achter zijn oog zat (De 4de dimensie en drugs gaan niet samen).

(Verder is deze man gewoon brilliant en zit in een brilliante band)

woensdag 9 oktober 2002 @ 03:17:35 #16
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6182293
Ik heb net die internet cd gedownload en het klinkt muzikaal weer heel erg oke maar hij kan echt niet goed zingen. (wel veel emotie in z'n stem, maar dat kan ook zo lijken)

Hij zal het vast heel leuk vinden om te doen, maar het is gewoon zonde als je bedenkt wat een echt goede zangeres met met zijn muziek en teksten zou kunnen doen. Het resultaat zou denk ik echt fantastisch kunnen zijn.

Jammer hoor want de instrumentale stukken zijn echt bijzonder mooi om naar te luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 09-10-2002 21:53]

woensdag 9 oktober 2002 @ 09:58:03 #17
11066 punksquad
-------------
pi_6183323
zang klinkt erg smashing pumkins achtig
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_6187369
quote:

oei een jag!!!

* LenL creams pants.

woensdag 9 oktober 2002 @ 15:14:58 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6188985
quote:
Juist ja, de gitarist van the Red Hot Chili Pepers die voor 75% verantwoordelijk is voor de gigantische come-......zeer benieuwd naar het nieuwe Peppers album, ik verwacht weer briljante nummers..

Nog een paar fotootjes van John, van toen ie nog een broekie was tot nou, als 31 jarige en helemaal afgekickt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met de peppers
[afbeelding]

Ik heb hem een keer live gehoord. Damn die kerel kan shredden! Hij speelde allemaal erg snelle arpeggio's. Optreden kwam op TMF Rockzone, ik geloof 4 maanden geleden ofzo. De solo van Californication speelde hij heel anders, improvisatie. Echt gewoon shredwerk

Ik heb dat nooit gehoord in een nummer, maar hij is echt een topgitarist. En die bassist kan er ook wat van.

quote:
oei een jag!!!
Inderdaad een echte LenL gitaar

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-10-2002 15:22]

pi_6227579
>>. Echt gewoon shredwerk

Wat is shredwerk???????????????

quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik heb hem een keer live gehoord. Damn die kerel kan shredden! Hij speelde allemaal erg snelle arpeggio's. Optreden kwam op TMF Rockzone, ik geloof 4 maanden geleden ofzo. De solo van Californication speelde hij heel anders, improvisatie. Echt gewoon shredwerk

Ik heb dat nooit gehoord in een nummer, maar hij is echt een topgitarist. En die bassist kan er ook wat van.
[..]

Inderdaad een echte LenL gitaar

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
pi_6229556
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 03:17 schreef raampie1 het volgende:
Ik heb net die internet cd gedownload en het klinkt muzikaal weer heel erg oke maar hij kan echt niet goed zingen. (wel veel emotie in z'n stem, maar dat kan ook zo lijken)

Hij zal het vast heel leuk vinden om te doen, maar het is gewoon zonde als je bedenkt wat een echt goede zangeres met met zijn muziek en teksten zou kunnen doen. Het resultaat zou denk ik echt fantastisch kunnen zijn.

Jammer hoor want de instrumentale stukken zijn echt bijzonder mooi om naar te luisteren.

Das niet bepaald john zijn stijl om er een zangeres bij te halen...
  maandag 14 oktober 2002 @ 01:46:17 #22
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6268541
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:13 schreef Shogo het volgende:[..]Das niet bepaald john zijn stijl om er een zangeres bij te halen...
Dat weet ik, maar met de juiste stem erbij zou zijn muziek waanzinnig goed tot z'n recht kunnen komen. Hoewel ik het niet zo gauw zie gebeuren, denk ik dat dit echt iets bijzonders zou kunnen opleveren.

Ze lieten trouwens vanavond op MTV fragmenten zien uit die VPRO (onrust of lola da musica?) uitzending waarin hij zwaar aan de heroine zat. Als je hem zag zou je geen cent voor z'n leven geven. Gelukkig is hij er weer behoorlijk bovenop gekomen.

maandag 14 oktober 2002 @ 13:18:47 #23
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6272995
Is er trouwens iemand die de complete vpro docu van destijds heeft getaped? Ik zou 'm graag is in zijn geheel zien!
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:20:21 #25
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6277900
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:18 schreef IsaacD het volgende: Is er trouwens iemand die de complete vpro docu van destijds heeft getaped? Ik zou 'm graag is in zijn geheel zien!
Ik heb hem wel een paar jaar op video gehad, maar omdat ik John eigenlijk al min of meer had opgegeven heb ik die tape voor andere dingen gebruikt. Volgens mij heb ik nog wel ergens die andere VPRO docu dat ze bij de peppers zijn na het uitkomen van Mothers Milk. Daar is hij nog relatief normaal (in hoeverre zijn de Peppers als normaal te beschouwen ?).
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:25 schreef VerbodenAppel het volgende: Bweh. De stem van John Frusciante
Thanx!
  maandag 14 oktober 2002 @ 20:21:53 #26
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6280591
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:24 schreef harmonichunk het volgende:
>>. Echt gewoon shredwerk

Wat is shredwerk???????????????
[..]

Gewoon gitaar patswerk, snelle toonwisselingen, arpeggio's sweeps etc.
pi_6281349
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:20 schreef raampie1 het volgende:

[..]

Ik heb hem wel een paar jaar op video gehad, maar omdat ik John eigenlijk al min of meer had opgegeven heb ik die tape voor andere dingen gebruikt. Volgens mij heb ik nog wel ergens die andere VPRO docu dat ze bij de peppers zijn na het uitkomen van Mothers Milk. Daar is hij nog relatief normaal (in hoeverre zijn de Peppers als normaal te beschouwen ?).

Is dat waar johnny de helicopter twirl (zo noemen ze het) ofzo met zun jeweetwel doet.
  maandag 14 oktober 2002 @ 21:08:26 #28
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6281556
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 20:56 schreef Shogo het volgende:[..]Is dat waar johnny de helicopter twirl (zo noemen ze het) ofzo met zun jeweetwel doet.
Yep dat is hem. Zoals ik zei relatief normaal gedrag dus (voor 'n Chili Pepper ). Een erg leuke reportage!
pi_6282142
Wie had dat verwacht, ineens 'leeft' dit topic weer
Ik zou die onrust docu trouwens ook nog wel een keer willen zien. In de tijd dat hij zo zwaar aan de drugs zat heeft Frusciante nog twee cd's gemaakt, de eerste (Niandra lades and usually just a t-shirt) is af en toe toch best briljant te noemen. Probeer maar eens of je nog ergens nummers als Runnin' away into you, Curtains, Mascara, My smile is a Rifle, As can Be etc etc kan downloaden , zeker de moeite waard maar verwacht niet dat het muziek is die lekker 'weghapt' De plaat is ook een stuk ontoegankelijker dan zijn laatste solo album. Daarnaast heeft Frusciante ook nog de cd Smile from the streets you hold gemaakt, alleen voor de zeer geoefende luisteraar trouwens en sommige nummers op die cd zijn ook gewoon echt slecht te noemen. ik geloof dat ie em destijds heeft opgenomen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor z'n heroinegebruik.. Maar Niandra is zeker de moeite waard.

Probeer trouwens ook eens invloeden van R.E.M. te ontdekken, R.E.M. zegt u? Luister maar eens naar de gitaar in het nummer Country Feedback van R.E.M. dan hoor je wel waar Frusciante deels door geinspireerd is

maandag 14 oktober 2002 @ 22:46:35 #30
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6283568
Jah die onrust-docu was ook erg goed; jammergenoeg heb ik die maar 1 keer gezien; daarna is de tape in de strijd verloren gegaan
pi_6333097
Mja hijs een beetje triest vindt ik zelf zun ogen puilen eruit zun tanden verrot, onverstelbaar hoe goed hij ervanaf is gekomen.
  maandag 26 mei 2003 @ 23:06:34 #32
13148 Shogo
Psycho...
pi_10698479
Shadows Collide With People zo gaat het nieuwe album van JF heten. Er is nog geen tracklist maar weet al wel de namen van een paar nummers zoals nr1 op de cd, Carvel en dan Chances, In Relief, etc nog een paar. Dit album gaat goed worden.

Bron voor de titel: www.johnfrusciante.com

pi_10699438
kheb die online cd ff gedowned zingen kan ie niet echt geweldig maar gitaar spelen
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 26 mei 2003 @ 23:44:15 #34
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_10699584
Eén van mijn gitaar-helden.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 27 mei 2003 @ 00:09:19 #35
55066 Onjob
stempelkussen
pi_10700189
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:18 schreef IsaacD het volgende:
Is er trouwens iemand die de complete vpro docu van destijds heeft getaped? Ik zou 'm graag is in zijn geheel zien!
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 21:36 schreef nozem het volgende:Ik zou die onrust docu trouwens ook nog wel een keer willen zien.
ik heb die docu nog compleet op video; Stuff van Johnny Depp kwam erna weet ik nog.
Daarvan heb ik alleen nog een paar minuutjes.

Man, was Frusciante ver heen tijdens die opnames;
had werkelijk gedacht dat hij afgeschreven was toen.. soms maak ik me wel eens zorgen of ik niet teveel wiet rook, dan hoef ik maar even aan hem te denken en ik kan er weer tegen

keep on fok!in' in a free world
  dinsdag 27 mei 2003 @ 07:15:26 #36
27074 Dezz
The Dog
pi_10702504
quote:
Op maandag 26 mei 2003 23:06 schreef Shogo het volgende:
Shadows Collide With People zo gaat het nieuwe album van JF heten. Er is nog geen tracklist maar weet al wel de namen van een paar nummers zoals nr1 op de cd, Carvel en dan Chances, In Relief, etc nog een paar. Dit album gaat goed worden.

Bron voor de titel: www.johnfrusciante.com

Geweldig nieuws vind hem ook een mega kerel die super gitaar kan spelen
pi_10704550
John is echt goed gewoon. Zang valt tegen maar daar moet je maar doorheen kijken vind ik. Hopelijk komt ie met een solotour naar Nederland. Wil ik er wel bij zijn.

Worden die online nummers nog verder afgemaakt? Vind sommige zo kort. Zoals Ants en Beat down (geweldig nummer).
Cd komt ergen rond november / december uit.

pi_10709091
Laat hem alsjeblieft niet zingen
Verder prima gitarist (ben echter geen 'kenner')
.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:29:58 #39
13148 Shogo
Psycho...
pi_10711648
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:
John is echt goed gewoon. Zang valt tegen maar daar moet je maar doorheen kijken vind ik. Hopelijk komt ie met een solotour naar Nederland. Wil ik er wel bij zijn.

Worden die online nummers nog verder afgemaakt? Vind sommige zo kort. Zoals Ants en Beat down (geweldig nummer).
Cd komt ergen rond november / december uit.

Ants hoort niet bij de Online cd. Ants hoort bij Niandra LaDes en staat alleen op de haast niet te krijgen Cassette versie daarvan.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:39:24 #40
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_10711874
Going inside is een fantastisch nummer, en zelfs de zang is aan te horen .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_10715747
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ants hoort niet bij de Online cd. Ants hoort bij Niandra LaDes en staat alleen op de haast niet te krijgen Cassette versie daarvan.

Nou ja, maakt niet uit. John rulez.
Live is ie echt super. Heb de single van de Peppers - Can't stop. Daar staat het nummer Nothing to lose op. Daar is ie heel goed bezig
  zondag 1 juni 2003 @ 23:08:30 #42
13148 Shogo
Psycho...
pi_10815508
24 juni komt een rerelease van zijn eerste solo album Niandra LaDes & Usually Just A T-Shirt! Dus voor mensen die hem nog niet hebben (zoals ik) dit is je kans!
  Moderator maandag 2 juni 2003 @ 11:01:12 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10821562
Ik vind de zang op zijn " to record water for ten days " eik best te pruimen tis ff wennen maar dan errug leuke cd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_10850402
quote:
Op zondag 1 juni 2003 23:08 schreef Shogo het volgende:
24 juni komt een rerelease van zijn eerste solo album Niandra LaDes & Usually Just A T-Shirt! Dus voor mensen die hem nog niet hebben (zoals ik) dit is je kans!
Staat hier Ants wel bij op? Best leuk experimenteel nummer. Die cd heeft ie toch opgenomen in de tijd dat die zwaar onder de dope zat?
pi_10850930
ja john is zeker wel een goeie gitarist. heb 'to only record water for ten days' en ik vind em zeer goed. okee, hij kan niet echt goed zingen, maar ik vind zn stem wel mooi. heeft wel wat karakter.
die andere 2 albums van hem ken ik niet, ben ik wel zeer benieuwd naar.

owja en die documantaire is schokkend ja. ik zou hem niet 1 2 3 herkent hebben als ik niet wist dat hij het was.

dinsdag 3 juni 2003 @ 14:37:48 #46
13148 Shogo
Psycho...
pi_10852162
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 13:33 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Staat hier Ants wel bij op? Best leuk experimenteel nummer. Die cd heeft ie toch opgenomen in de tijd dat die zwaar onder de dope zat?

Ik denk het niet, zou wel leuk zijn, maar denk dat dit echt een rerelease wordt niet een reissue dus denk gewoon alles wat er normaal al opstond. Hij zat toen al onder de dope ja, maar met Smile From The Streets zat hij echt zwaar onder de dope.
pi_11047301
Voor diegene die het nog niet wist:

It is now officially confirmed that John Frusciante's new album will be published under the name "Shadows Collide With People"!

Releasedate is nog niet bekend.

pi_11150357
Ik zat ff op Kazaa te zoeken naar muziek van John en ik kwam daar een album tegen genaamd "To Clara". Nooit geweten dat hij deze heeft gemaakt. Jullie wel?
  maandag 16 juni 2003 @ 20:00:33 #49
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_11151131
"To Clara" klinkt eerder als iets van Flea; zijn dochter heet Clara.
pi_11151818
ff gezocht en het blijkt toch van Frusciante te zijn.

http://www.vh1.com/artists/news/621690/03032000/frusciante_john.jhtml

maandag 16 juni 2003 @ 23:31:35 #51
13148 Shogo
Psycho...
pi_11156736
quote:
Op maandag 16 juni 2003 19:30 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zat ff op Kazaa te zoeken naar muziek van John en ik kwam daar een album tegen genaamd "To Clara". Nooit geweten dat hij deze heeft gemaakt. Jullie wel?
Dat is Niandra LaDes & Usually Just A T-Shirt, John heeft dit album opgedragen aan Flea zijn dochter Clara (het album is ook opgedragen aan zijn toenmalige vriendin Toni). Op de voorkant van de cd staat To Clara velen denken dat dit de titel is van het album.
pi_11159995
Kijk een kenner . Heb je ook een verklaring voor de titel van het album Niandra Lades & Usually a t-shirt?

Zal wel zo'n echte Frusciante verklaring zijn. Mooi man is het qua persoon.

dinsdag 17 juni 2003 @ 09:24:35 #53
13148 Shogo
Psycho...
pi_11160640
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 08:27 schreef _Flea_ het volgende:
Kijk een kenner . Heb je ook een verklaring voor de titel van het album Niandra Lades & Usually a t-shirt?

Zal wel zo'n echte Frusciante verklaring zijn. Mooi man is het qua persoon.

Niandra LaDes weet ik niet precies meer wat hij daarmee bedoelde Usually just A T-Shirt is een naam die hij te danken heeft aan zijn toenmalige vriendin, hij had haar aan de telefoon en zij had een broek van hem geleend toen vroeg hij wat ze droeg erop toen was haar antwoord Usually Just A T-Shirt.
  woensdag 18 juni 2003 @ 09:57:12 #54
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_11186883
quote:
. Oke, de man kan niet goed zingen maar kan Frank Black goed zingen en beschikt Stephen Malkmus over zo'n goede zangstem?

Ja, Frank BLack kan goed zingen volgens mij.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_11435505
Heb net op Kazaa een aantal video's gedownload van John, waaronder een stuk van een documentaire van de VPRO. Wat zag hij er slecht uit zeg. Dat haar, dat gebit. Verschrikkelijk gewoon.

Ook een filmpje van 11 minuten. Zag je z'n huis enzo. Echt wazig allemaal. Die zat echt zwaar onder de dope toen. Zonde van zo'n goede gitarist.

zaterdag 28 juni 2003 @ 22:20:59 #56
13148 Shogo
Psycho...
pi_11436381
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 21:21 schreef _Flea_ het volgende:
Heb net op Kazaa een aantal video's gedownload van John, waaronder een stuk van een documentaire van de VPRO. Wat zag hij er slecht uit zeg. Dat haar, dat gebit. Verschrikkelijk gewoon.

Ook een filmpje van 11 minuten. Zag je z'n huis enzo. Echt wazig allemaal. Die zat echt zwaar onder de dope toen. Zonde van zo'n goede gitarist.

Mja die 2de is "Stuff", let vooral op de teksten die op de muren zijn geschreven, kun je nagaan wat er allemaal in zijn hoofd omging (niks anders dan dood en verderf eigenlijk).
  zondag 29 juni 2003 @ 00:59:15 #57
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_11439097
Er staat trouwens dat Stuff geschoten is door Johnny Depp; is dat DE Johnny Depp? Is die vriendjes met John?
  zondag 29 juni 2003 @ 08:41:59 #58
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_11441359
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 21:21 schreef _Flea_ het volgende:
Hij heeft volgens mij nu een kunstgebit, let maar eens op zijn tanden als je een clip ziet...hij ziet er trouwens nog steeds slecht uit, zou 'ie echt helemaal clean zijn?

Ik ben zwaar fan van BloodSugarSexMagic, en moet bekennen dat ik John's gitaarwerk daar een stuk lekkerder vind klinken dan op By the Way. Maar ja, BSSM is wat mij betreft nooit meer overtroffen....Californication is een goede tweede!

'T best bewaarde geheim van Nederland
  zondag 29 juni 2003 @ 12:01:33 #59
13148 Shogo
Psycho...
pi_11442758
quote:
Op zondag 29 juni 2003 00:59 schreef IsaacD het volgende:
Er staat trouwens dat Stuff geschoten is door Johnny Depp; is dat DE Johnny Depp? Is die vriendjes met John?
Ja dat is DE Johnny Depp.
pi_11443103
Ik vind het ook een goede gitarist, ik hoop niet dat hij aan de drugs ten onder gaat
pi_11443484
quote:
Op zondag 29 juni 2003 08:41 schreef Kirke het volgende:

[..]
Hij heeft volgens mij nu een kunstgebit, let maar eens op zijn tanden als je een clip ziet...hij ziet er trouwens nog steeds slecht uit, zou 'ie echt helemaal clean zijn?

Ik las in een interview dat ie weer helemaal clean is. Hij zou zelfs alcohol en sigaretten hebben opgegeven. Maar of dat waar is weet ik niet.
  zondag 29 juni 2003 @ 16:42:08 #62
41234 Flaw
Only the strong
pi_11447296
Nou ik weet niet maar ik vind John live totaal niet uit de verf komen, het lijkt wel of ie wat staat aan te kloten. Dave Navarro daarentegen vond ik erg goed!
  zondag 29 juni 2003 @ 16:53:13 #63
13148 Shogo
Psycho...
pi_11447469
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:42 schreef Flaw het volgende:
Nou ik weet niet maar ik vind John live totaal niet uit de verf komen, het lijkt wel of ie wat staat aan te kloten. Dave Navarro daarentegen vond ik erg goed!
  maandag 30 juni 2003 @ 01:07:28 #64
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_11456415
Ik vind het live wel in orde, alleen komt het op mij vaak heel plichtmatig over. Het feit dat de setlist altijd grotendeels hetzelfde is en er weinig interactie met het publiek is is daar denk ik debet aan.

Net trouwens een videoclip gezien waar ze "my friends" live doen bij David Letterman. Chad had een gebroken linkerarm en drumde dus met 1 hand my friends en give it away! Ook hadden ze een achtergrond zangeresje en deed er een extra gitarist mee. Die zangeres tot daaraantoe maar ik vind eigenlijk dat de peppers live met z'n 4'en moeten rocken. Maar ja bij de OHM nummers zal dat wel beter zo uit de verf komen.

pi_11460685
Op dit plaatje komt hij trouwens wel erg mager over, als je zijn lichaam vergelijkt met de gitaar Ziet er nogal weird uit als je er een tijdje naar kijkt...

pi_11460768
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:42 schreef Flaw het volgende:
Maar dat was dan ook absoluut geen "pepper".
  Moderator maandag 30 juni 2003 @ 12:36:28 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_11461277
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:08 schreef Icicle het volgende:

[..]

idd
pi_11490982
John speelt op de live nummers Nothing to Lose en Search & Destroy echt super. Hij kloot dus helemaal niets aan. Ze zouden hem meer vrijheid met spelen moeten geven. Iets meer improvisatie.
Hij speelt gewoon hypnotiserend.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 19:26:41 #69
41234 Flaw
Only the strong
pi_12186502
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:08 schreef Icicle het volgende:

[..]

Waarom was Dave geen "pepper"?
pi_12187555
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:26 schreef Flaw het volgende:

[..]

Waarom was Dave geen "pepper"?

Zijn kijk op muziek maken is totaal anders dan van de andere Peppers
pi_12292386
Afgelopen weken Niandra LaDes en Smile eindelijk (officieel) te pakken gekregen. Niandra roeleert, smile heeft hele mooie nummers maar ook lelijke om het zo te zeggen, de leftovers van niandra en de toen opgenomen nummers voor smile is duidelijk het verschil tussen te horen.
pi_12482972
Eindelijk heb ik vandaag Niandra LaDes binnen gekregen. De muziek hierop is goed. Experimenteel, maar ja wat wil je als je onder de dope zit. Zang is niet bar slecht. Op sommige stukken na dan. Dat is dan ook echt niet om aan te horen.

Nu nog wachten op Smile....

pi_12540409
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:08 schreef _Flea_ het volgende:
Eindelijk heb ik vandaag Niandra LaDes binnen gekregen. De muziek hierop is goed. Experimenteel, maar ja wat wil je als je onder de dope zit. Zang is niet bar slecht. Op sommige stukken na dan. Dat is dan ook echt niet om aan te horen.
Dan weet je niet wat je met Smile nog te wachten staat (bij een paar nummers).
pi_12578472
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 00:51 schreef Shogo het volgende:

[..]

Dan weet je niet wat je met Smile nog te wachten staat (bij een paar nummers).

Een aantal nummers had ik al gedownload om te luisteren. Maar ik heb het er voor over. De muziek is briljant en daar gaat het om.
pi_12579132
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:40 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Een aantal nummers had ik al gedownload om te luisteren. Maar ik heb het er voor over. De muziek is briljant en daar gaat het om.

Ja er zitten idd zeer mooie en briljante tussen.
pi_12981544
Ik heb sinds een paar dagen ook Niandra lades and usually just a t-shirt in mijn bezit. Ik zag hem gewoon zomaar liggen bij de Waaghals in Nijmegen, uiteraard meteen gekocht.

John's nieuwe solo-album is trouwens al een tijdje af, wanneer hij uitgebracht wordt is nog niet bekend. Verschillende mensen die hem al gehoord hebben spreken van zijn beste solo-werk tot nu toe, dus dat belooft wat. Het album gaat Shadows heten. Op het forum van www.jftab.com verwacht men dat ie ergens in oktober uit wordt gebracht trouwens, ik ben heel erg benieuwd!

pi_12981887
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:08 schreef nozem het volgende:
John's nieuwe solo-album is trouwens al een tijdje af, wanneer hij uitgebracht wordt is nog niet bekend. Verschillende mensen die hem al gehoord hebben spreken van zijn beste solo-werk tot nu toe, dus dat belooft wat. Het album gaat Shadows Collide With People heten. Op het forum van www.jftab.com verwacht men dat ie ergens in oktober uit wordt gebracht trouwens, ik ben heel erg benieuwd!
Ik verwacht Januari/Februari, waarom vraag je je af? Omdat ze nog volop aan het toeren zijn. Als SCWP in oktober komt kan John nog geen promotietour doen. Aangezien het geen album wordt wat in de Top10 komt wil Warner toch wel hebben dat John wat promotie doet.
pi_12982017
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:28 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ik verwacht Januari/Februari, waarom vraag je je af? Omdat ze nog volop aan het toeren zijn. Als SCWP in oktober komt kan John nog geen promotietour doen. Aangezien het geen album wordt wat in de Top10 komt wil Warner toch wel hebben dat John wat promotie doet.

Sjee, dat mag ik toch niet hopen, maar ik denk dat je misschien wel een punt hebt ja..

Toch hoeft John zijn songs niet echt te 'promoten' denk ik. Hij heeft inmiddels een zeer fanatieke groep fans opgebouwd, die sowieso alles van hem blind kopen.

pi_12983073
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:37 schreef nozem het volgende:

[..]

Sjee, dat mag ik toch niet hopen, maar ik denk dat je misschien wel een punt hebt ja..

Toch hoeft John zijn songs niet echt te 'promoten' denk ik. Hij heeft inmiddels een zeer fanatieke groep fans opgebouwd, die sowieso alles van hem blind kopen.

Vindt ik ook, maar ja platenmaatschappijen zien alleen geld.
pi_12984134
Ik hoop dat die cd zo snel mogelijk uitkomt, hij is gewoon een geniale kerel, daar moet ik gewoon alles van hebben
pi_12986487
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:43 schreef Dezz het volgende:
Ik hoop dat die cd zo snel mogelijk uitkomt, hij is gewoon een geniale kerel, daar moet ik gewoon alles van hebben
Heb je Niandra en Smile al?
Smile is zo goed als niet te krijgen denk ik, zijn er mensen hier die weten of die CD nog/weer geperst wordt?
pi_12986600
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:31 schreef nozem het volgende:

[..]

Smile is zo goed als niet te krijgen denk ik, zijn er mensen hier die weten of die CD nog/weer geperst wordt?

Smile wordt niet meer geperst nee, zijn ook geen plannen voor. Je kan wel proberen de europese release uit 1998 te pakken te krijgen, deze heb ik ook (2 maanden geleden bij Music Store in Rotterdam vandaan gevist), is niks bijzonders hetzelfde als alle andere smiles. Als je deze zou willen hebben zou ik achter deze aangaan aangezien deze ook Out Of Print is/gaat, maar nog wel soms te bestellen is (www.plato.nl). Anders kun je nog proberen de australische versie te krijgen, maar dat gaat oplopen in kosten.
pi_12988601
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:36 schreef Shogo het volgende:

[..]

Smile wordt niet meer geperst nee, zijn ook geen plannen voor. Je kan wel proberen de europese release uit 1998 te pakken te krijgen, deze heb ik ook (2 maanden geleden bij Music Store in Rotterdam vandaan gevist), is niks bijzonders hetzelfde als alle andere smiles. Als je deze zou willen hebben zou ik achter deze aangaan aangezien deze ook Out Of Print is/gaat, maar nog wel soms te bestellen is (www.plato.nl). Anders kun je nog proberen de australische versie te krijgen, maar dat gaat oplopen in kosten.

Bij Plato is Smile inderdaad te bestellen. Had ik nooit verwacht, ik dacht dat ie nergens meer te vinden was. Weet jij wat het verschil is tussen de '97 en de '98 release trouwens? Het scheelt een euro in prijs, vanwaar dat verschil?
pi_12992186
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:13 schreef nozem het volgende:

[..]

Bij Plato is Smile inderdaad te bestellen. Had ik nooit verwacht, ik dacht dat ie nergens meer te vinden was. Weet jij wat het verschil is tussen de '97 en de '98 release trouwens? Het scheelt een euro in prijs, vanwaar dat verschil?

De ene is amerikaanse release de ander europese, de amerikaanse is sowieso niet meer te krijgen, met die 98 release kan je nog geluk hebben.
pi_12993624
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:31 schreef nozem het volgende:

[..]

Niandra wel maar Smile nog niet, ga ik NU bestellen bij de plato
  zondag 7 september 2003 @ 02:12:25 #86
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_12993931
quote:

Wat is dat nou voor vreemd iets bij z'n elleboog?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_12995149
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:08 schreef Shogo het volgende:

[..]

De ene is amerikaanse release de ander europese, de amerikaanse is sowieso niet meer te krijgen, met die 98 release kan je nog geluk hebben.

Hoe kun je iets bestellen wat je niet meer kunt krijgen? Die smile uit '97 is misschien niet meer op voorraad, maar hij is dus wel te bestellen anders stond ie er niet bij denk ik.
pi_12997280
quote:
Op zondag 7 september 2003 02:12 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor vreemd iets bij z'n elleboog?

Nee idd, heroine spuiten is toch niet zo goed...
pi_12998067
Hehe bij rhcp vind ik zijn zang nog wel redelijk goed aan te horen Maar na 4 nrs van zijn internet album te hebben gedload Verschrikkelijk Ik laat de rest maar achterwege Naja maar even wat van zijn recentere solo werk opzoeken

Btw One Hot Minute vind ik echt wel een lekker album Dave Navarro kan er ook wat van Niet helemaal rhcp style maar wel lekker... Mensen hier al de nieuwe Jane's Addiction beluisterd? (Dave Navarro dus )

pi_12998095
quote:
Op zondag 7 september 2003 05:15 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe kun je iets bestellen wat je niet meer kunt krijgen? Die smile uit '97 is misschien niet meer op voorraad, maar hij is dus wel te bestellen anders stond ie er niet bij denk ik.

Nou ja probeer het maar. Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat je dan een emailtje gauw krijgt met daarin dat deze niet meer te krijgen is.

Edit: Even toevoegen zodat je het misschien beter begrijpt. Zoals je vast wel weet was John niet zo blij met dat album achteraf, hij heeft hem alleen gemaakt voor geld voor drugs. Dus John heeft van Birdman records (de originele uitgever) de master gekocht, met andere woorden er kunnen geen nieuwe geperst meer worden omdat hij de master heeft. Misschien dat plato al geperste nog ergens uit een magazijntje kan halen, maar dat zie ik somber in.

[Dit bericht is gewijzigd door Shogo op 07-09-2003 13:28]

pi_12998323
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:47 schreef D3nn15 het volgende:
Hehe bij rhcp vind ik zijn zang nog wel redelijk goed aan te horen Maar na 4 nrs van zijn internet album te hebben gedload Verschrikkelijk Ik laat de rest maar achterwege Naja maar even wat van zijn recentere solo werk opzoeken
Internet album is het meest recente.
pi_13003416
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:49 schreef Shogo het volgende:

[..]

Nou ja probeer het maar. Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat je dan een emailtje gauw krijgt met daarin dat deze niet meer te krijgen is.

Edit: Even toevoegen zodat je het misschien beter begrijpt. Zoals je vast wel weet was John niet zo blij met dat album achteraf, hij heeft hem alleen gemaakt voor geld voor drugs. Dus John heeft van Birdman records (de originele uitgever) de master gekocht, met andere woorden er kunnen geen nieuwe geperst meer worden omdat hij de master heeft. Misschien dat plato al geperste nog ergens uit een magazijntje kan halen, maar dat zie ik somber in.

Ik heb een mailtje teruggekregen met de mededeling dat mijn bestelling ontvangen is, met de door mij ingevulde gegevens. Verder stond er meen ik ook nog in dat de leveringsduur afhangt van het feit of de cd wel of niet op voorraad is (dat is ie dus niet uiteraard)

Maar dat de CD helemaal niet leverbaar wordt door plato dus niet zwart op wit gesteld, dus we blijven hopen :

pi_13004145
quote:
Op zondag 7 september 2003 16:41 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik heb een mailtje teruggekregen met de mededeling dat mijn bestelling ontvangen is, met de door mij ingevulde gegevens. Verder stond er meen ik ook nog in dat de leveringsduur afhangt van het feit of de cd wel of niet op voorraad is (dat is ie dus niet uiteraard)

Maar dat de CD helemaal niet leverbaar wordt door plato dus niet zwart op wit gesteld, dus we blijven hopen :

Ik hoop het voor je.
pi_13162415
Moderators van het officieele RHCP forum, hebben John gesproken en die heeft gezegd dat Shadows in Januari komt (ik heb het gezegd ). Dus nog een tijdje wachten.
pi_13167613
Weet iemand waarom John, Niandra Lades, heeft opgedragen aan Clara, de dochter van Flea? En wie weet wie Niandra LaDes is? Ik heb deze CD van de week gekocht, en ik vind m echt goed . Ik was er al een tijdje naar op zoek, en oppeens zag ik m in een aantal CD-winkels liggen, misschien is er oppeens veel vraag naar?
pi_13167830
quote:
Op zondag 14 september 2003 17:30 schreef Shogo het volgende:
Moderators van het officieele RHCP forum, hebben John gesproken en die heeft gezegd dat Shadows in Januari komt (ik heb het gezegd ). Dus nog een tijdje wachten.
Wacht vol smart
De peppers hebben trouwens ook 15 nieuwe nummers opgenomen in een soort creatieve 'rush' aldus Flea. In november wordt de nieuwe single al weer uitgebracht. Er staan ons dus boeiende tijden te wachten!
pi_13167905
quote:
Op zondag 14 september 2003 21:26 schreef sankarst het volgende:
Weet iemand waarom John, Niandra Lades, heeft opgedragen aan Clara, de dochter van Flea? En wie weet wie Niandra LaDes is? Ik heb deze CD van de week gekocht, en ik vind m echt goed . Ik was er al een tijdje naar op zoek, en oppeens zag ik m in een aantal CD-winkels liggen, misschien is er oppeens veel vraag naar?
Niandra Lades is volgens mij gewoon een fictief vrouwenfiguur. Op de hoes van de CD zien we John als Niandra Lades, althans zo heb het begrepen van www.jftab.com (aanrader trouwens, die site!)
En Niandra is een tijdje terug weer opnieuw uitgebracht, en volgens mij is er een hele lading naar Nederland gekomen, want ik hoor wel van meer mensen dat ze hem hebben zien liggen.

Nu Smile nog...

pi_13168727
quote:
Op zondag 14 september 2003 21:35 schreef nozem het volgende:

[..]

Niandra Lades is volgens mij gewoon een fictief vrouwenfiguur. Op de hoes van de CD zien we John als Niandra Lades, althans zo heb het begrepen van www.jftab.com (aanrader trouwens, die site!)
En Niandra is een tijdje terug weer opnieuw uitgebracht, en volgens mij is er een hele lading naar Nederland gekomen, want ik hoor wel van meer mensen dat ze hem hebben zien liggen.

Nu Smile nog...

Wow, snel reactievermogen heb jij! Grappig dat het John zelf is op de voorkant dat wist ik helemaal niet. Nu je het zegt zie ik het idd wel. Nu moet ik alleen smiles nog zien te vinden. Welke nummers staan er nog meer op de casette-versie van Niandra, behalve Ants? Ants heb ik inmiddels gedownload
pi_13211473
quote:
Op zondag 14 september 2003 21:35 schreef nozem het volgende:

[..]

Nu Smile nog...

Ik heb ergens gelezen dat het een figuur uit een film is van lang geleden. Ik zal thuis eens even opzoeken welke dat was.
pi_13333259
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:23 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat het een figuur uit een film is van lang geleden. Ik zal thuis eens even opzoeken welke dat was.

Bedoel je dat het Frusciante zelf niet is, of dat het gebaseerd op een figuur uit een film?
pi_13334529
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:01 schreef sankarst het volgende:

[..]

Bedoel je dat het Frusciante zelf niet is, of dat het gebaseerd op een figuur uit een film?

Gebaseerd...
pi_13352100
quote:
Op zondag 14 september 2003 22:03 schreef sankarst het volgende:

[..]

Wow, snel reactievermogen heb jij! Grappig dat het John zelf is op de voorkant dat wist ik helemaal niet. Nu je het zegt zie ik het idd wel. Nu moet ik alleen smiles nog zien te vinden. Welke nummers staan er nog meer op de casette-versie van Niandra, behalve Ants? Ants heb ik inmiddels gedownload

Als het goed is is Niandra LaDes weer opnieuw uitgebracht op cd. Dus koop die gewoon. Ants staat idd alleen op de cassette versie evenals een andere versie van Usually just a T-shirt #3.
pi_13353550
quote:
Op maandag 22 september 2003 08:54 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

...evenals een andere versie van Usually just a T-shirt #3.

Die heet 'soul removal', is misschien het opzoeken wat makkelijker
pi_13353658
quote:
Op zondag 14 september 2003 22:03 schreef sankarst het volgende:

[..]

Koop de cd nou maar, want die is echt de moeite waard. John is zo'n artiest waarvan je gewoon de originele cd's moet kopen ipv. downloaden.
Ants staat idd alleen op de cassette versie net als een andere versie van Usually Just a T-shirt #3.
pi_13382490
Spelen jullie zelf ook de nummers van John na? En doe je dat dan op een electrische of akoestische gitaar?

Ik zit er over na te denken om te beginnen met gitaar spelen. Waarschijnlijk wordt het akoestisch. Ik hoop dat ik over een tijd de nummers van John voor een gedeelte zou kunnen spelen.

Zijn de nummers van de peppers trouwens ook akoestisch te spelen?

FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2003 @ 14:02:21 #106
17893 Forno
pi_13383418
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:25 schreef _Flea_ het volgende:
Spelen jullie zelf ook de nummers van John na? En doe je dat dan op een electrische of akoestische gitaar?

Ik zit er over na te denken om te beginnen met gitaar spelen. Waarschijnlijk wordt het akoestisch. Ik hoop dat ik over een tijd de nummers van John voor een gedeelte zou kunnen spelen.

Funk is moeilijk uit een akoestische gitaar te persen.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar met veel oefenen kan alles.

pi_13389998
quote:

Veel nummers van de peppers zijn goed te doen op akoestisch. Vooral de iets zachtere nummers.
pi_13392911
quote:
Op maandag 22 september 2003 10:34 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Koop de cd nou maar, want die is echt de moeite waard. John is zo'n artiest waarvan je gewoon de originele cd's moet kopen ipv. downloaden.
Ants staat idd alleen op de cassette versie net als een andere versie van Usually Just a T-shirt #3.

Ik heb onderstussen alle cd's van John Frusciantedie die ik te pakken heb kunnen krijgen gekocht, alleen de nummers die niet op cd te krijgen zijn download ik. Om de CD te hebben is toch altijd leuker dan wanneer je hem gewdownloaded hebt. Zeker Niandra moet je in zn geheel hebben. Alleen ''Smiles From the Streets You Hold'', heb ik nog niet kunnen vinden, zijn er misschien mensen die het gelukt is om die cd via Plato of op een andere manier te pakken hebben kunnen krijgen>??
pi_13393034
Is die CD van The Mars Volta een beetje de moeite waard? Ik heb ze zien optreden , maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hoe heet die CD?, ze hebben tot nu toe toch maar 1 CD uitgebracht in Nederland???
pi_13395700
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:52 schreef sankarst het volgende:

[..]

Ik heb onderstussen alle cd's van John Frusciantedie die ik te pakken heb kunnen krijgen gekocht, alleen de nummers die niet op cd te krijgen zijn download ik. Om de CD te hebben is toch altijd leuker dan wanneer je hem gewdownloaded hebt. Zeker Niandra moet je in zn geheel hebben. Alleen ''Smiles From the Streets You Hold'', heb ik nog niet kunnen vinden, zijn er misschien mensen die het gelukt is om die cd via Plato of op een andere manier te pakken hebben kunnen krijgen>??

Ik heb smile te pakken kunnen krijg bij music store in Rotterdam hij stond daar gewoon bij lettertje F. Gewoon geluk gehad.
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:56 schreef sankarst het volgende:
Is die CD van The Mars Volta een beetje de moeite waard? Ik heb ze zien optreden , maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hoe heet die CD?, ze hebben tot nu toe toch maar 1 CD uitgebracht in Nederland???
Ik vindt hem de moeite waard, maar ja smaken verschillen. Het album heet De-Loused in the Comatorium. Het is de 2de CD van hun, maar wel eerste album, eerst brachten ze namelijk Tremulant EP uit maar das niet echt een album (3 nummers). Deze is ook te krijgen in Nederland.
  dinsdag 23 september 2003 @ 21:25:37 #111
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_13396088
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:56 schreef sankarst het volgende:
Tja de critics zijn er helemaal weg van echt. Ikzelf heb 'm zelf ff een keertje snel geluisterd maar was er niet kapot van. Iedereen die ik sprak vond dat optreden in ahoy voor de peppers echt helemaal ruk maar de cd schijnt dus wel briljant te zijn. Maar ik hoor het dus nog niet echt.
pi_13403236
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:52 schreef sankarst het volgende:

[..]

Heb je het online album ook?
pi_13404973
Ik heb nu de single Going Inside ltd. edition besteld. Ben benieuwd of ik hem ontvang.
pi_13416981
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:39 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb nu de single Going Inside ltd. edition besteld. Ben benieuwd of ik hem ontvang.
Als je hem bij nlstore hebt besteld zal je hem over ongeveer 2 weken ontvangen.
pi_13418917
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:39 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Heb je het online album ook?

Nog maar een paar nummers. Ik laat het een vriend van me downloaden, ik heb nog niet zo'n super snelle internet verbinding. Maar is dat album goed?
pi_13419665
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:51 schreef sankarst het volgende:

[..]

Nog maar een paar nummers. Ik laat het een vriend van me downloaden, ik heb nog niet zo'n super snelle internet verbinding. Maar is dat album goed?

Beste is om het zelf te beluisteren, ik vindt het goed, maar een ander kan het helemaal niks vinden.
pi_13420171
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:22 schreef Shogo het volgende:

[..]

Beste is om het zelf te beluisteren, ik vindt het goed, maar een ander kan het helemaal niks vinden.

Het album is goed. Persoonlijk vind ik hem minder dan Niandra LaDes. Er zitten ook een paar nummers bij die al gereleased zijn op andere cd's.
pi_13455790
Hier is de tracklisting van z'n nieuwe cd:

'Shadows Collide With People'
By: John Frusciante
Release date: Still pending

1. Carvel
2. Omission
3. Regret
4. Ricky
5. Second Walk
6. Every Person
7.
8. Wednesday's Song
9. This Cold
10. Failure 33 Object
11. Song to Sing When I'm
12. Time Goes By
13. In Relief
14. Water
15. Cut-Out
16. Chances
17. 23 Go Into End
18. The Slaughter

pi_13463427
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:35 schreef _Flea_ het volgende:
Hier is de tracklisting van z'n nieuwe cd:

'Shadows Collide With People'
By: John Frusciante
Release date: Still pending

1. Carvel
2. Omission
3. Regret
4. Ricky
5. Second Walk
6. Every Person
7.
8. Wednesday's Song
9. This Cold
10. Failure 33 Object
11. Song to Sing When I'm
12. Time Goes By
13. In Relief
14. Water
15. Cut-Out
16. Chances
17. 23 Go Into End
18. The Slaughter

Nummer 7 is untitled en instrumentaal (voor de mensen die afvragen waarom daar niks staat).
pi_13486631
Hopen jullie dat de nieuwe CD in trant van ''To record only water for ten days'' is , of hopen jullie toch op wat anders?
pi_13493095
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:06 schreef sankarst het volgende:
Hopen jullie dat de nieuwe CD in trant van ''To record only water for ten days'' is , of hopen jullie toch op wat anders?
Ik hoop meer richting Niandra LaDes. Dat was toch wel de beste tot nu toe. Maar het schijnt dat deze cd beter is dan Niandra.
pi_13501555
quote:
Mij maakt het niet zoveel uit, ik denk van de beschrijvingen die ik gelezen heb het in ieder geval weer een toppertje wordt!
pi_13520767
Iemand een verklaring voor de titel Shadows collide with people?
pi_13523218
Nee, moeten we even wachten op een interview met John over het nieuwe album.
pi_13525735
quote:

Akoestisch goed te spelen Peppers nummers:
I could have lied (behalve de solo dan),
Under the bridge,
Californication,
Porcelain,
Cabron,
My friends,
Melancholy mechanics (niet de solo),
Scar tissue (kan heel goed akoestisch!).

Misschien zijn er nog wel meer...

pi_13525768
'Breaking the Girl' is akoestisch ook goed te doen voor het grootste deel. Je hebt wel een capo nodig om 'm exact zoals op de plaat te spelen.

Weet niet of 't al eerder in dit topic is gezegd, maar persoonlijk vond ik het gitaarspel van Frusciante vele malen beter ten tijde van "Mothers Milk" en BSSM. Dat gitaarwerk is erg goed, maar op de nieuwe platen vind ik wat 'ie speelt eigenlijk niet zo bijzonder meer.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_13526532
quote:
Op maandag 29 september 2003 17:56 schreef Zander het volgende:
'Breaking the Girl' is akoestisch ook goed te doen voor het grootste deel. Je hebt wel een capo nodig om 'm exact zoals op de plaat te spelen.

Weet niet of 't al eerder in dit topic is gezegd, maar persoonlijk vond ik het gitaarspel van Frusciante vele malen beter ten tijde van "Mothers Milk" en BSSM. Dat gitaarwerk is erg goed, maar op de nieuwe platen vind ik wat 'ie speelt eigenlijk niet zo bijzonder meer.

Inderdaad, ben ik vergeten!

Ik denk dat dat een kwestie van smaak is... Mother's milk en BSSM zijn meer funkplaten dan de laatste 2. Ik vind dat hij op alle platen technisch gezien goed speelt, alleen op de laatste twee minder funk...

pi_13526935
quote:
Aangezien John altijd vernieuwend bezig is zal het nieuwe album anders klinken, en dat is een goeie zaak, een artiest moet zich blijven ontwikkelen vind ik. Sommige nummers op de cd zijn ook met complete band las ik op het forum van JFtab, dus anders zal het zeker zijn, en het schijnt idd een toppertje te worden
pi_13529671
Ik heb pas die CD gekocht van The Mars Volta( de-loused in the comatorium), en het doet me soms denken Niandra LaDes. Vooral op het einde van nummer inertiatic esp, daar hoor je van die geluids- effectjes die ook veel op Niandra LaDes te horen zijn
  maandag 29 september 2003 @ 20:59:02 #130
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_13529984
Na het lezen van deze topic heb ik ook gezocht naar muziek Frusciante. Zijn cd's zijn niet echt overal verkrijgbaar. Op Kazaa staan ook vrij weinig..

Gelukkig kan je op de officiele site mp3's downloaden.. waarvan sommige echt juweeltjes zijn..

Saturation en Fallout. bijvoorbeeld.

Don't love if you want to die in peace.
pi_13537428
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:59 schreef Mr.Black het volgende:
Na het lezen van deze topic heb ik ook gezocht naar muziek Frusciante. Zijn cd's zijn niet echt overal verkrijgbaar. Op Kazaa staan ook vrij weinig..

Gelukkig kan je op de officiele site mp3's downloaden.. waarvan sommige echt juweeltjes zijn..

Saturation en Fallout. bijvoorbeeld.

CD's kun je het beste via internet bestellen.
Niandra LaDes is weer opnieuw uitgebracht dus daar is wel makkelijk aan te komen.
To Record Only Water For Ten Days is gewoon in de winkel te koop en ook makkelijk verkrijgbaar.
Smile from the Streets you Hold heb ik op internet besteld, maar dat is nog een paar weken wachten en de vraag is OF ik hem wel krijg. Deze is heel moeilijk te krijgen.

Ramparts is ook een supernummer. Alleen te kort.

pi_14046427
Ik krijg binnenkort weer Niandra LaDes binnen. Iemand intresse om deze te kopen? Weet nog niet wat hij gaat kosten, maar omdat ik hem dubbel heb en hij nog gesealed is doe ik hem weg.
  zondag 26 oktober 2003 @ 21:13:16 #133
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_14157541
Weet iemand van wie het nummer 'maybe' is dat John tijdens de By the way tour regelmatig covert? Of is het van hemzelf? Zo ja, staat het dan op 1 van z'n cd's?
pi_14164997
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:13 schreef IsaacD het volgende:
Weet iemand van wie het nummer 'maybe' is dat John tijdens de By the way tour regelmatig covert? Of is het van hemzelf? Zo ja, staat het dan op 1 van z'n cd's?
Het staat niet op 1 van z'n cd's. Heb ook geen idee van wie het is. Het klinkt iig erg bekend.

edit:
Het is van The Chantels volgens http://www.jftab.com
Erg mooie site trouwens!

[Dit bericht is gewijzigd door _Flea_ op 27-10-2003 08:51]

pi_14786067
Op 24 februari komt de nieuwe cd van John Frusciante uit genaamd Shadows collide with people.

Bron: http://www.redhotchilipeppers.com

pi_15531243
Wie heeft die documentaire van John Frusciante? Ik zou 'm echt super graag willen hebben!! Alvast bedankt!
pi_15791496
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:01 schreef _Flea_ het volgende:
Op 24 februari komt de nieuwe cd van John Frusciante uit genaamd Shadows collide with people.

Bron: http://www.redhotchilipeppers.com

heb 'm nu opstaan - wat een verbetering t.o.v. to record only water!
hij heeft leren zingen bv.
en hij is, tussen de popliedjes door, toch weer flink gaan experimenteren, vooral met elektronica
eigenlijk best een maffe plaat
er staan liedjes op die zo door de peppers zouden kunnen worden opgenomen
maar john doet er steeds toch weer rare dingen mee...
erg intrigerend, tot dusver...
pi_15791585
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:26 schreef larz2 het volgende:
Wie heeft die documentaire van John Frusciante? Ik zou 'm echt super graag willen hebben!! Alvast bedankt!
Een vriend van me heeft hem nog wel, kan ik wel voor je regelen...
pi_15794095
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:11 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

en hij is, tussen de popliedjes door, toch weer flink gaan experimenteren, vooral met elektronica

Jij hebt hem al?? De persrelease ofzo neem ik aan?

Heb je msn, dan kunnen we het daar er verder over hebben of mail me op michelstel at msn.com

pi_15794107
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:15 schreef lily het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft hem nog wel, kan ik wel voor je regelen...

Als je dat ook voor mij kan regelen, graag!
pi_15794265
ok _Flea_

geef me even een paar dagen dan laat ik je wat via mail weten...

Ik heb de docu zelf ook jaren gehad maar ik vind hem niet meer..

jullie bedoelen toch die "junkie" docu opgenomen in de tijd dat hij niet bij de peppers zat?

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 29-12-2003 15:05]

pi_15795816
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:51 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is goed
pi_15796535
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:45 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Jij hebt hem al?? De persrelease ofzo neem ik aan?

Heb je msn, dan kunnen we het daar er verder over hebben of mail me op michelstel at msn.com

heb geen msn nee
en ja, t is de persrelease - effe geleend
connecties in de industrie, zeg maar
maar verder kan/mag ik er niks mee, m.a.w. t is niet (om) te branden of zo, zwaar beveiligd & watermarked etc
pi_15797925
Owja Flea... ik heb die docu ook, en ik zit nu achter de goeie pc, ik zou em je sturen over msn, maar helemaal vergeten

Ik ben de komende dagen regelmatig online, dus we treffen elkaar wel hoop ik..

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 29-12-2003 16:08]

pi_15797968
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef nozem het volgende:
Owja Flea... ik heb die docu ook, en ik zit nu achter de goeie pc, ik zou em je sturen, maar helemaal vergeten
En ik zit nu niet thuis. Ben over een kleine 3 kwartier thuis. Als je 'm dan wil sturen graag!
pi_15797979
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:08 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

En ik zit nu niet thuis. Ben over een kleine 3 kwartier thuis. Als je 'm dan wil sturen graag!

Komt voor elkaar Tot zo
pi_15798428
Ik geloof trouwens niet dat ik Smile nog ooit binnenkrijg via Plato, 3 maanden geleden besteld, maar nog helemaal niks gehoord..
Dus mijn zoektocht gaat verder..
pi_15798494
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef nozem het volgende:
Owja Flea... ik heb die docu ook, en ik zit nu achter de goeie pc, ik zou em je sturen over msn, maar helemaal vergeten

Ik ben de komende dagen regelmatig online, dus we treffen elkaar wel hoop ik..

ok, das sneller dan ik het kan regelen (heel ouderwets met een videoband enzo )
pi_15798547
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef nozem het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat ik Smile nog ooit binnenkrijg via Plato, 3 maanden geleden besteld, maar nog helemaal niks gehoord..
Dus mijn zoektocht gaat verder..
Hier precies hetzelfde. In september al besteld (als het niet eerder is). Nog nooit wat van gehoord.
Zelfde geld voor de cd/dvd van GH. Zou nog steeds teruggebeld worden.
pi_15798618
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:26 schreef lily het volgende:

[..]

ok, das sneller dan ik het kan regelen (heel ouderwets met een videoband enzo )

Toch bedankt!
pi_15798720
ik zoek de naam van een Red Hot Chili Peppers nummer. Het staat op de DVD van greatest hits. Titel 24 van hoofdstuk 11. Je hoort het op de achtergrond tijdens het gesprek met Chris Rock en Anthony Kiedis. welk nr is dit???
wie zaait zal oogsten.....
pi_15857642
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef cohen het volgende:
ik zoek de naam van een Red Hot Chili Peppers nummer. Het staat op de DVD van greatest hits. Titel 24 van hoofdstuk 11. Je hoort het op de achtergrond tijdens het gesprek met Chris Rock en Anthony Kiedis. welk nr is dit???
Dit is het nummer 'My lovely man'. Het staat op de CD ''Blood Suger Sex Magik'' nr. 15.
pi_15858979
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:25 schreef sankarst het volgende:

[..]

Dit is het nummer 'My lovely man'. Het staat op de CD ''Blood Suger Sex Magik'' nr. 15.

dankje!!!!
wie zaait zal oogsten.....
pi_16009501
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:11 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

inmiddels een weekje verder en ik kan nu al zeggen: een van de beste platen van 2004
voor mij althans
pi_16032180
De nummers die op de Brown Bunny Soundtrack staan zijn erg goed! Briljant gewoon.
pi_16034321
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:29 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

inmiddels een weekje verder en ik kan nu al zeggen: een van de beste platen van 2004
voor mij althans

Je weet toch niet wat er voor de rest nog in 2004 uitkomt dus hoe kun je dat nou zeggen?
pi_16034404
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:29 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

voor mij althans

Alsjeblieft zeg dat nou niet. Ik moet nog 1,5 maand wachten
pi_16039549
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 12:41 schreef Dezz het volgende:

[..]

Je weet toch niet wat er voor de rest nog in 2004 uitkomt dus hoe kun je dat nou zeggen?

ik zeg niet voor niks 'een van de'...
er kunnen er altijd nog meer bijkomen dus
pi_16039593
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 12:44 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg dat nou niet. Ik moet nog 1,5 maand wachten

geen mooiere zaak dan geduld
pi_16245691
Maar ik wacht al zolang op dat album.

Gisteren heb ik Smile From The Streets You Hold ontvangen. Eindelijk. Helaas niet via Plato waar ik 'm besteld had, maar via e-Bay.

Alleen een gek ding. Ik tel in het boekje 17 tracks en op de cd staan er 18. Wie weet hoe dat zit?

pi_16259576
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:09 schreef _Flea_ het volgende:

Gisteren heb ik Smile From The Streets You Hold ontvangen. Eindelijk. Helaas niet via Plato waar ik 'm besteld had, maar via e-Bay.

Alleen een gek ding. Ik tel in het boekje 17 tracks en op de cd staan er 18. Wie weet hoe dat zit?

Zal John wel in een van zijn gare buien hebben gemaakt
pi_16631451
Op www.johnfrusciante.com staan nu 3 complete nummers van z'n nieuwe album.
pi_16642951
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:16 schreef _Flea_ het volgende:
Op www.johnfrusciante.com staan nu 3 complete nummers van z'n nieuwe album.
Dat zal ik eens even beluisteren dan
pi_16670525
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:17 schreef Dezz het volgende:

[..]

Dat zal ik eens even beluisteren dan

Wat vinden we ervan?
pi_16670747
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:58 schreef Shogo het volgende:

[..]

Wat vinden we ervan?

Gisteren had ik niet meer de tijd om te luisteren, heb net even geluisterd

in één woord: G-E-W-E-L-D-I-G

En John zingt zelfs goed op dit album

pi_16677487
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

Wat een beetje zangles al niet kan doen he.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:09:09 #167
13148 Shogo
Psycho...
pi_16723937
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:09 schreef _Flea_ het volgende:

De laatste track is in twee delen gesplitst.
pi_16900370
Zojuist de nieuwe nummers op johnfrusciante.com gehoord. Erg poppy, onderscheidt zich in durf en experiment niet veel meer van de band waar hij in speelt. Het zijn gewoon haast 'peppers-songs'. Het zijn prima nummers hoor, maar ik bewonderde altijd de afwijkende sound van John, niet gespeend van enig experiment, niet altijd even mooi maar wel heel spannend, dit klinkt erg 'safe'.. (logisch ook natuurlijk, hij is alweer een tijdje 'terug op aarde'

Ik heb echter dus nog maar 2 nummer gehoord, ik ben reuze-benieuwd naar de rest van het album. Maar dat John steeds meer een 'poppy man' (Je weet wel, dat hemelse nummer op Smile) aan het worden is lijkt me een feit..

pi_16900521
Even wat voorbarig geweest net..

Wednesday's Song nog een keer gehoord en dat is toch wel een erg goed nummer, ik moest een beetje aan de Beatles denken door dat mystieke akkoordenschema.. Song to sing when i'm lonely kan me niet echt boeien eigenlijk..

pi_16901479
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-02-2004 06:43]

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_16903478
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:09 schreef Shogo het volgende:

[..]

De laatste track is in twee delen gesplitst.

Dat is geloof ik bij de latere releases. Er zit hier een heel kort nummer tussen van een seconde of 30.
pi_16903494
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

Is t echt mogelijk? Ik had een vorig album van zijn site gedload en dat zingen was echt tenenkrommend op zijn zachst gezegt
pi_16903527
Zijn zang op Smile was het ergste dat ik gehoord heb. Maar hij heeft wel heel veel emotie in z'n stem. Dat geeft alle nummers weer iets extra's.
pi_16904126
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:53 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Is t echt mogelijk? Ik had een vorig album van zijn site gedload en dat zingen was echt tenenkrommend op zijn zachst gezegt

Echt serieus, hij heeft ook zanglessen gehad (mocht ook wel )
pi_16911025
shadows collide staat voor driekwart vol met prachtige popliedjes (waar de peppers zich niet voor zouden schamen), de rest is elektronische probeersels: soms mooi, soms maf, soms lekker irritant.
en ja, hij heeft leren zingen. geen valse noot te bespeuren.

ik vind 'm nog steeds briljant (zie ook mijn eerdere posts hier) & t is absoluut een van mijn platen vh jaar!

pi_16911073
John
Delivered without an information leaflet
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:25:47 #177
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16921190
goede gitarist

maarre......
ik vraag me af
hij heeft berimpelde armen heeft hij brandwonden ofzo iets,want bij zijn jonge foto heeft hij dat nog niet

ben weg voor altijd
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:53:06 #178
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_16922016
Abcessen van jarenlang zwaar heroinegebruik.
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:54:19 #179
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16922054
thnx

dan weetik dat ook weer

ben weg voor altijd
pi_16946779
Hij heeft leren spuiten van mensen die zelf amper wisten hoe het moest.. Het heeft helemaal niet veel gescheeld of onze John was er niet meer geweest, gelukkig voor hem en voor ons is dat niet gebeurd.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:23:00 #181
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_16949057
Als ik t goed begrijp is 'Shadows' allemaal een beetje zoals 'Going Inside' van TROWFTD? Staan er ook nog liedjes op als Ramparts? Wat is dat toch een geweldig hemels nummer...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_16949313
ik hoop een beetje zoals de nummers op The Brown Bunny soundtrack.
pi_16949425
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:31 schreef _Flea_ het volgende:
ik hoop een beetje zoals de nummers op The Brown Bunny soundtrack.
Waar kan ik die nummers vinden Flea? Ik ben erg benieuwd..
pi_16968515
Ik moet dit eigenlijk niet doen maar sinds ik Carvel heb gehoord ben ik verslaafd geraakt aan dat nummer, ik vrees dat ik hem al 1000 keer heb gehoord voor de cd in de winkels ligt..

Wat een ontzettend GAAF nummer is dat toch...

pi_17318681
Zo vandaag Shadows gekocht. Wat een briljante cd!
pi_17328007
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:30 schreef Shogo het volgende:
Zo vandaag Shadows gekocht. Wat een briljante cd!
Die komt toch pas de 23e uit?????
pi_17334407
Ik had 'm donderdags ook al gekocht bij de FRS in Arnhem. Verder was ie nog nergens te krijgen daar.
En het is een MEESTERWERK!!! Eerlijk waar, wat een goede cd.
pi_17379928
Conclusie nog steeds niet veranderd, wat een wereld album!
pi_17381265
Tot nu toe is dit het beste album wat ik deze eeuw gehoord heb!
pi_17384903
John wordt soms te veel verafgood zonder dat men zich enkel op zijn muziek concentreert heb ik wel eens het idee.. Shadows is een album waar een aantal zeer aardige nummers op staan, ik noem een Carvel, Omission, Second Walk, This Cold, Wednesday Song, Song to sing when i'm lonely, Water.. maar waar de rest maar 'zo-zo' van is en waar zelfs een nummer op staat wat ik zo snel mogelijk wil vergeten (Ricky) omdat dat nummer de irritante zoetsappigheid uitstraalt die mij soms zo aan By the Way stoorde.. Al met al, een redelijk album met een aantal zeer aardige nummers maar zeker niet beter dan Niandra of To record only water for ten days..

Ook wel een beetje jammer, want ik denk dat ie nog veel beter zou kunnen..
pi_17390063
Ik had vorige week zijn album besteld bij de plaatselijke cd-boer, maar aangezien ik deze week op vakantie ben geweest kan ik de cd nu pas ophalen, ik ga 'em NU halen
pi_17393417
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:31 schreef nozem het volgende:
John wordt soms te veel verafgood zonder dat men zich enkel op zijn muziek concentreert heb ik wel eens het idee.. Shadows is een album waar een aantal zeer aardige nummers op staan, ik noem een Carvel, Omission, Second Walk, This Cold, Wednesday Song, Song to sing when i'm lonely, Water.. maar waar de rest maar 'zo-zo' van is en waar zelfs een nummer op staat wat ik zo snel mogelijk wil vergeten (Ricky) omdat dat nummer de irritante zoetsappigheid uitstraalt die mij soms zo aan By the Way stoorde.. Al met al, een redelijk album met een aantal zeer aardige nummers maar zeker niet beter dan Niandra of To record only water for ten days..

Ook wel een beetje jammer, want ik denk dat ie nog veel beter zou kunnen..
I totally agree with nozem
  vrijdag 27 februari 2004 @ 15:22:45 #193
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17394290
Er staan idd prachtige nrs op (Ricky vind ik ook mooi ('you can't function if someone decides who you are' is dat toch?)) maar de instrumentale nrs zijn bagger met een grote B. Vooral -00ghost27 is bijzonder irritant, en ook de andere gaan eigenlijk nergens over. Niet te vergelijken met de instrumentalen van Niandra LaDes en Ramparts

Verder vind ik het erg opvallend hoe geweldig hij zingt. Het was me al opgevallen op de Slane-DVD, maar nu is het helemaal duidelijk.

Flea speelt mee op 'The Slaughter', maar daar hoor ik nauwelijks bas...

Wie is Josh Klinghoffer? Heeft die verder nog wel eens wat gedaan?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_17396493
b-r-i-l-j-a-n-t-e cd wat een dijk van een plaat zeg! Sinds ik de cd heb (een paar uur dus ) draai ik niets anders! Overal die maffe bliepjes en rare dingen door de liedjes heen zijn geweldig.

Kopen dus
pi_17398475

Wie is Josh Klinghoffer? Heeft die verder nog wel eens wat gedaan?
[/quote]

Josh Klingoffer speelt in de band Bicycle Thief. Hij is een goede vriend vriend van John, en speelt in veel nummers mee op SCWP, hij doet onderandere de tweede stem op omission ! Hij is 23 jaar oud en kan veel instrumenten bespelen. Hij staat trouwens op de foto met john in het boekje van SCWP. ik vind de instrumentale nummers op SCWP trouwens Fantastisch, behalve de eerste. Ik heb vandeweek het VPRO interview gedowloaded van John, is wel ff schrikken om hem zo te zien, het is net alsof je een ander persoon ziet zitten, vergeleken met de john van nu. Weet iemand of het filmpje 'stuff' voor of na het VPRO interview is gemaakt?
pi_17398639
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:18 schreef sankarst het volgende:
Weet iemand of het filmpje 'stuff' voor of na het VPRO interview is gemaakt?
Voor, want in 'stuff' zit zijn afgebrande huis en bij het VPRO interview (neem aan dat je de gene bedoelt waarbij hij nogal fucked up is) zit hij bij zijn vriendin in huis omdat zijn huis is afgebrand.
pi_17399137
Wat bedoel je precies met fucked up? Hij zit in dat interview op een bank, speelt twee nummers, wordt geinterviewd. Hij lijkt me geestelijk best helder in dat interview, al wordt dat op het laats steeds minder en ligt hij op het laatst op de grond te trippen terwijl hij hij zijn nieuwe CD(NIandra) laat horen. Wat me opviel is dat John een nummer laat horen van zijn nieuwe CD, maar dat nummer staat helemaal niet op Niandra, ik heb het in iedergeval nog nooit eerder gehoord.
pi_17400911
Ja dat interview. Hij is geestelijk best helder ja maar gezond ziet hij er niet uit. Dat bedoelde ik dus. Maar ok das dus weer een andere discussie.
pi_17402618
weet iemand wat het woord ''ramparts'' (TROWFTD) betekent, of wat er mee bedoelt wordt?
pi_17409272
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:55 schreef sankarst het volgende:
Wat bedoel je precies met fucked up? Hij zit in dat interview op een bank, speelt twee nummers, wordt geinterviewd. Hij lijkt me geestelijk best helder in dat interview, al wordt dat op het laats steeds minder en ligt hij op het laatst op de grond te trippen terwijl hij hij zijn nieuwe CD(NIandra) laat horen. Wat me opviel is dat John een nummer laat horen van zijn nieuwe CD, maar dat nummer staat helemaal niet op Niandra, ik heb het in iedergeval nog nooit eerder gehoord.
Dat is Untitled #12. Je hoort: "Did you ever try to hug the sky behind your head?"
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_17409507
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 23:13 schreef sankarst het volgende:
weet iemand wat het woord ''ramparts'' (TROWFTD) betekent, of wat er mee bedoelt wordt?
Check t woordenboek
rampart: wal, bolwerk
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_17417786
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 15:01 schreef Gyan het volgende:

[..]

Check t woordenboek
rampart: wal, bolwerk
okay dank je wel , ik had ff geen woordenboek bij de hand.
  zondag 29 februari 2004 @ 02:14:18 #203
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_17419880
Waar is het VPRO interview te downloaden? ik zoek al weken

[ Bericht 0% gewijzigd door Loserkid op 29-02-2004 02:15:04 (typo) ]
pi_17422511
[quote]Op zondag 29 februari 2004 02:14 schreef Loserkid het volgende:
[/quote

Heel soms is ie wel te vinden op kazaa, ik heb m zelf ook van kazaa. Als je hier je emailadres neerzet, dan zet ik je wel in mijn msn lijst , en dan wil ik hem wel via msn naar je overzenden. Er schijnen alleen wel betere versie''s van het interview rond te zwerven op het internet, van die ik heb is het beeld soms een beetje blokkerig, maar verder heel goed te volgen.
pi_17424980
quote:
Op zondag 29 februari 2004 02:14 schreef Loserkid het volgende:
quote:
Op zondag 29 februari 2004 10:47 schreef sankarst het volgende:

Heel soms is ie wel te vinden op kazaa, ik heb m zelf ook van kazaa. Als je hier je emailadres neerzet, dan zet ik je wel in mijn msn lijst , en dan wil ik hem wel via msn naar je overzenden. Er schijnen alleen wel betere versie''s van het interview rond te zwerven op het internet, van die ik heb is het beeld soms een beetje blokkerig, maar verder heel goed te volgen.
Die op Kazaa is ongeveer 27 MB en van slechte kwaliteit. Ik heb er een van de fortunefadedhub op dc++ gehaald van 347 MB en die is veeeeeeeeeeel beter. John ziet er tenminste veel minder erg fucked up op uit en de docu Stuff van Johnny Depp en nog een dude (Gibby Haines van de Butthole Surfers?) komt er achteraan en wordt ingeleid door John
pi_17697797
Toch eigenlijk gewoon de beste en eerlijkste muzikant die er ooit geweest is..

pi_17707142
Zeker weten, en buiten dat ook nog eens een buitengewoon bijzonder en intrigerend mens.
Destruction leads to a very rough road, but it also breeds creation.
pi_17814566
Guys, goed nieuws!

Er staan demo's en akoestische versies op de site www.johnfrusciante.com. Alles van Shadows Collide With People. Je kunt ze DOWNLOADEN

Wat een artiest. Hij doet tenminste was voor de fans! Groots respect voor deze man.
pi_17814830
http://download.wbr.com/jf_acoustic/WednesdaySong.wma
http://download.wbr.com/jf_acoustic/Cut-Out.wma
http://download.wbr.com/jf_demo/TimeGoingBack.wma

Rightclick and download.

Na wat puzzelwerk met de bestandsnaam heb ik de ontbrekende 3 ook gevonden

[ Bericht 32% gewijzigd door _Flea_ op 18-03-2004 23:50:59 ]
pi_17815792
''So I figured I'd do a little performance in my living room and put it on the internet so people could hear me doing those songs the way I would if I were doing an acoustic show - JF.''

Ik zit nu naar Carvel te luisteren , heerlijk om het op deze manier te horen! Ik ben echt blij dat John dit voor zin fans over heeft!
pi_17870247
Bij de demo's heet het nummer 'Ricky' niet 'Ricky' , maar 'Ricky Nelson'.

Dus waarschijnlijk gaat het nummer over deze gitarist/zanger : www.ricknelson.com.

Ik heb net ff de demo's en het acoustische optreden op een CD'tje gebrand, mooi hoor!
. Ik hoop dat John nu regelmatig wat demo -materiaal gaat plaatsen, zou wel mooi zijn toch?
pi_17874493
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:24 schreef _Flea_ het volgende:
Guys, goed nieuws!

Er staan demo's en akoestische versies op de site www.johnfrusciante.com. Alles van Shadows Collide With People. Je kunt ze DOWNLOADEN

Wat een artiest. Hij doet tenminste was voor de fans! Groots respect voor deze man.
arhh
hij dowload niet

ligt dit aan mij ?
Let you feelings slip but never your mask
  zondag 21 maart 2004 @ 21:29:24 #213
13148 Shogo
Psycho...
pi_17874639
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:23 schreef robbish het volgende:

[..]

arhh
hij dowload niet

ligt dit aan mij ?
Rechter muisknop> Opslaan als?
pi_17874689
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:29 schreef Shogo het volgende:

[..]

Rechter muisknop> Opslaan als?
doet niets
  zondag 21 maart 2004 @ 21:38:46 #215
13148 Shogo
Psycho...
pi_17874881
Hmm dat is vreemd dan ik heb het even getest en ik heb geen problemen. Je bedoelt dat niks download?
pi_17879344
Ik vind het een lekker album, heb 'm nog niet hee; intensief beluisterd, maar wat er uit springt:

- Water
- Chances
- This Cold
- In Relief
Victory is mine!!
pi_17881184
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:23 schreef robbish het volgende:

[..]

arhh
hij dowload niet

ligt dit aan mij ?
Ja, dat ligt aan jou

In principe zijn ze op 3 na allemaal te downloaden. Hierboven staan de 3 ontbrekende links die je moet opslaan via de rechtermuisknop.
pi_17881212
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:26 schreef sankarst het volgende:
Bij de demo's heet het nummer 'Ricky' niet 'Ricky' , maar 'Ricky Nelson'.
[afbeelding]
Dus waarschijnlijk gaat het nummer over deze gitarist/zanger : www.ricknelson.com.

Ik heb net ff de demo's en het acoustische optreden op een CD'tje gebrand, mooi hoor!
. Ik hoop dat John nu regelmatig wat demo -materiaal gaat plaatsen, zou wel mooi zijn toch?
Het was al een best oud nummer. Hij speelde het geloof ik ook al in Paradiso 2001. Het heette toen nog 'I was afraid'.

Laten we hopen dat er meer materiaal beschikbaar komt. Nog een internet album ofzo

Ik mistte alleen wel het backward guitar op de Shadows.
pi_17881236
Oh lees net dat het nummer Ricky niet over Ricky Nelson gaat, maar de manier van zingen op het nummer is geinspireerd op Ricky Nelson.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:29:31 #220
27074 Dezz
The Dog
pi_17901776
Who, ik heb heel het acoustische album (zo noem ik het maar ) gedownload en het is echt super gaaf
pi_17905403
Ze zijn echt geweldig die akoestische tracks. Sommige zijn beter dan de album versie.

Ik heb nu ook de docu uit 94 gedownload. Bestandsgrootte 347MB, kortom een veeeeeell betere kwaliteit dan die andere die rondzwerft!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 09:03:28 #222
27074 Dezz
The Dog
pi_17905916
Hij heeft alleen bij sommige nummers moeite om toon te houden, op Carvel b.v

Maar dat mag de pret niet drukken
pi_17907467
Ik vind het zo juist veel mooier klinken dan netjes op toon.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:17:03 #224
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_17911252
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 08:07 schreef _Flea_ het volgende:

Ik heb nu ook de docu uit 94 gedownload. Bestandsgrootte 347MB, kortom een veeeeeell betere kwaliteit dan die andere die rondzwerft!
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Want met emule hier schiet het echt totaal niet op...
pi_17911324
Direct Connect (DC++)
Er is een hub waar heel veel Pepperspul wordt gedeeld. En daar kun je het downloaden.

Kwaliteit is echt super! Stuff staat er ook op. Duur 50 minuten totaal.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:45:39 #226
9613 Seborik
I, Voyager
pi_17917726
Niet teveel over het downloaden praten. Het gaat hier nog altijd om de muziek.
pi_17930800
Waarom mag ik niet over het downloaden van de akoestische en demo nummers? Ze zijn zelf beschikbaar gesteld door John.

En ik maak alleen melding over de docu. Die moet iedereen eigenlijk gezien hebben.
  woensdag 24 maart 2004 @ 08:46:07 #228
9613 Seborik
I, Voyager
pi_17930952
Ik zeg niet teveel. Je mag best zeggen dat je nummers kan downloaden van zijn site, maar het hoeft niet over de kwaliteit van de downloads te gaan of over andere middelen om zaken te downloaden. Voor verdere informatie is er een feedbacktopic.
pi_17975847

Dit had ik niet verwacht! Een kale John! Het is weer weat anders he.Tegen de tijd dat zijn volgende solo-album uitkomt zal hij het wel weer lang hebben.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 08:27:53 #230
13148 Shogo
Psycho...
pi_17976079
Het is wel een apart gezicht ja nadat hij een aardige tijd dat lange haar had...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:50:49 #231
27074 Dezz
The Dog
pi_17976957
Hij ziet er wel netjes uit zeg

* Dezz heeft zin in 16 juni
pi_17978125
Vind het wel cool staan. Beter dan het lange.
pi_17990394
Neeeej met lang haar issie lekkerder!! (effe tussendoor )

Zijn nieuwe album shadowes collide with people is echt goed! Qua zang is hij er echt heel erg op vooruit gegaan. Op z'n eerdere cd's was het meer 'kattengejank.' Het viel mij op de RHCP dvd al op dat hij beter zong! Secondwalk vind ik een cool nummer.
Wisten jullie trouwens al dat je nu op www.johnfrusciante.com een complete acoustische versie van shadowes collide with people gratis en voor niks kan downloaden? Cadeautje van John voor de fans.

Ik baal er zo van dat ik niet bij het RHCP concert kan zijn snik snif.... maja, wieweet ook John acoustic in Holland.
Hey there mister dj why don't you play some Rock 'n Role! [Brant Bjork live @ Roadburn 2005]
  vrijdag 26 maart 2004 @ 20:26:40 #234
27074 Dezz
The Dog
pi_17991027
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:02 schreef Jenny_park het volgende:
Neeeej met lang haar issie lekkerder!! (effe tussendoor )

Zijn nieuwe album shadowes collide with people is echt goed! Qua zang is hij er echt heel erg op vooruit gegaan. Op z'n eerdere cd's was het meer 'kattengejank.' Het viel mij op de RHCP dvd al op dat hij beter zong! Secondwalk vind ik een cool nummer.
Wisten jullie trouwens al dat je nu op www.johnfrusciante.com een complete acoustische versie van shadowes collide with people gratis en voor niks kan downloaden? Cadeautje van John voor de fans.

Ik baal er zo van dat ik niet bij het RHCP concert kan zijn snik snif.... maja, wieweet ook John acoustic in Holland.
Acoustische versie en de demo's heb ik natuurlijk al gedownload
pi_17991224
Hij heeft in ieder geval geen eentonig kapsel. Ik denk dat ie alle kapsels nu wel gehad heeft ondertussen.

En idd, ik denk ook dat ie er nu gewoon weer 2 jaar niks aan doet en er dan weer als Jezus bijloopt
pi_17998447
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:35 schreef nozem het volgende:
Hij heeft in ieder geval geen eentonig kapsel. Ik denk dat ie alle kapsels nu wel gehad heeft ondertussen.

En idd, ik denk ook dat ie er nu gewoon weer 2 jaar niks aan doet en er dan weer als Jezus bijloopt
whooohooo! Doet me denken aan iets wat ik een keer meegemaakt heb. Was in de stad, vrouw kwam een man tegen die ze blijkbaar al heel lang niet had gezien. Hij had (inmiddels) een baard en lang bruin haar. Zegt ze tegen m 'Je lijkt Jezus wel!' hahaha lol (echt zo'n stoer motorrijders type hehe)
Hey there mister dj why don't you play some Rock 'n Role! [Brant Bjork live @ Roadburn 2005]
pi_18078002
behalve dat ik die mp3's nog steeds niet kan downloaden ...maja maakt niet uit

zijn er nog meer van die geweldige instumentale nummers zoals The Prostution Song en Ramparts..?? die zijn namelijk best wel geniaal!
pi_18079168
Ja, op de single van Going Inside staat nog een instrumentaal nummer Time Is Nothing. Klinkt ook super!
Download eens de nummer van de Brown Bunny soundtrack. Zitten ook een paar instrumentale in.
pi_18090889
http://www.determinedmoth.org/stuff_audi_3.html

Hier op deze site zijn de Brown Bunny Soundtracks te downloaden. Ook de het internet album 'from the sounds insdide' is hier te krijgen.

Ik vind Prostitution Song erg mooi trouwens, doet me denken aan Ramparts. En Falling doet me denken aan bepaalde nummer op 'Usually just a T-shirt'. Erg mooie nummers allemaal!
pi_18094816
Geweldig die Brown Bunny nummers
pi_18100090
Het album van The Brown Bunny komt 4 april in de UK. Gelukkig had ik 'm al een tijdje

In de zomer staan een cd van John en Omar (van de Mars Volta) gepland en ook nog een van John en Josh. Daar zal iets van de Performances opstaan die hij nu bijna dagelijks geeft.

Perf #4 en #9 zijn trouwens te downloaden. Klinkt goed!!
pi_18100115
Ik krijg gewoon kippevel van het nummer Falling *ril*

Is dat nummer eigenlijk opgenomen en dan achterstevoren afgespeeld???
pi_18101057
Dat heet 'backwards guitar'. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, maar ik heb gelezen dat een gitaarstuk gespeeld wordt en dan later achterstevoren afgespeeld in het nummer.

Helaas gebruikt John het bijna niet meer. Op Smile en Niandra gebruikt hij het meeste. Ik was ook erg blij dat het op The Brown Bunny stond.

Bij de Peppers heeft hij het ook een paar keer gebruikt. Het bekendste is Give It Away. Daarna is het nog 1x voor gekomen. In het nummer Fat Dance (opgenomen tijdens de Californication sessies) hoor je het nog een keer terugkomen. Ook hoor je het trouwens heel zacht in Time Goes Back van Shadows.

Volgens mij in John een van de weinige artiesten die het gebruikt heeft in z'n nummers.
pi_18101489
quote:
Op donderdag 1 april 2004 08:26 schreef _Flea_ het volgende:
Het album van The Brown Bunny komt 4 april in de UK. Gelukkig had ik 'm al een tijdje

In de zomer staan een cd van John en Omar (van de Mars Volta) gepland en ook nog een van John en Josh. Daar zal iets van de Performances opstaan die hij nu bijna dagelijks geeft.

Perf #4 en #9 zijn trouwens te downloaden. Klinkt goed!!
Waar zijn die perfomances te downloaden ? en hoe weet je dat Josh en John nog een Cd gaan uitbrengen?
pi_18102058
Dat heeft John zelf gezegd in een interview. Zal het even opzoeken.

Op www.frusciante.us.tt staat onder het kopje "news" een link naar een pagina waar je ze kan downloaden.
pi_18102417
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:27 schreef _Flea_ het volgende:
Dat heeft John zelf gezegd in een interview. Zal het even opzoeken.

Op www.frusciante.us.tt staat onder het kopje "news" een link naar een pagina waar je ze kan downloaden.
Download is niet meer beschikbaar....
pi_18102474
Gelukkig heb ik ze altijd nog
pi_18102538
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:46 schreef _Flea_ het volgende:
Gelukkig heb ik ze altijd nog
Zet ze eens op een ftp ofzo
pi_18102672
heb een tijdje een ftp gehad. Zal hem vanavond weer ff online gooien. Voeg me maar toe aan MSN vanavond.
pi_18102800
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:55 schreef _Flea_ het volgende:
heb een tijdje een ftp gehad. Zal hem vanavond weer ff online gooien. Voeg me maar toe aan MSN vanavond.
okiedokie
pi_18103758
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:55 schreef _Flea_ het volgende:
Jammer dat die performances niet meer te downloaden zijn . Maar _Flea_ , zou je mijn willen toevoegen aan je msn lijst? Want ik wil die nummers natuurlijk heel graag hebben. Mijn e-mail adres is: sankarst@hotmail.com. . Die performances zijn zeker van die electronische experimentele nummers of ook nummers van SCWP?
pi_18103931
nee, het zijn geen electronische.
Bij een performance (ik dacht 9) wordt er door John 2 nummers gezongen. Hele mooie! voor de rest is het een beetje jammen.
Ik heb wel een nummer van Shadows dat gespeeld wordt tijdens een performance (het Ghost nummer).
pi_18564094
Dit lees ik net op het officiele Fruisciante forum:
posted April 20, 2004 07:29 AM
No, it does not look like a late april-fool, but this is what Nicolas from RHCPfrance.net received from a member of Warner staff:

We've just learned that John Frusciante will release a series of new studio albums through the "The Record Collection" label imprint . [Fyi, The Record Collection is the label who brought us the fantastic band "The Walkmen" and their album "Bows And Arrows" - check it out now if you haven't done so yet].

John's first album in this series, "The Will To Death", is tentatively scheduled to be released on June 22nd, just when the RHCP will be touring Europe.

After "The Will To Death" John is looking to release a new album (3 more - tbc) every 2 or 3 months. The series of all the albums will be then collected in a limited edition box set which may include the first 2 albums that were previously released on an indie label. We'll send you regular updates as soon as the whole plan is finalized.

- A brand new album...
- More albums to come... every 3 months
- A box set with Niandra and Smile in it....

Wat een geweldig nieuws
pi_18564577
Dit bovenstaande nieuws staat ondertussen niet meer op het officiele Frusciante forum, het bericht is in een kwartier tijd twee keer gewist , en ik kan op de een of andere manier dit bericht niet meer opnieuw posten. Ik denk dat ze dit nieuws geheim willen houden ofzo
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:22:40 #255
27074 Dezz
The Dog
pi_18566108
HOWLY

Dat wordt een dure hobby dan hij is voor mij al DE artiest van het jaar!
pi_18572210
Ik las het net op JFtab.com.

Ik hoop echt dat het gebeurd. Ik zie me nu al alles kopen wat ie uitbrengt!!
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:39:13 #257
27074 Dezz
The Dog
pi_18573299
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef _Flea_ het volgende:
Ik las het net op JFtab.com.

Ik hoop echt dat het gebeurd. Ik zie me nu al alles kopen wat ie uitbrengt!!
Ik ook, ik ben gewoon JF verslaafd haha
pi_18578738
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:15 schreef sankarst het volgende:
Dit bovenstaande nieuws staat ondertussen niet meer op het officiele Frusciante forum, het bericht is in een kwartier tijd twee keer gewist , en ik kan op de een of andere manier dit bericht niet meer opnieuw posten. Ik denk dat ze dit nieuws geheim willen houden ofzo
Er schijnen ook al verzoeken te zijn op sommige forums dat het nieuws verwijderd moet worden 'omdat John geen geruchten in de wereld wil hebben'.
Beetje onzin lijkt me. Het zit er gewoon aan te komen anders halen ze het nieuws ook niet weg.
  woensdag 21 april 2004 @ 17:28:35 #259
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_18590153
M'n vriendin is he-le-maal gek van hem...
Het is John dit en John dat...
Ik wordt er nog niet gek van, maar dat gaat wel komen als ze niet snel een ander onderwerp vindt om de hele dag over te praten...

Niks tegen John trouwens, goeie muziek maakt hij en de RHCP ook.
pi_18991935
Op deze site kun je de nieuwe Cd van John Bestellen (pre-order). http://www.iconostore.com/john+frusciante.html De Cd gaat blijkbaar 'Will to death' heten.
  zondag 9 mei 2004 @ 13:43:11 #261
13148 Shogo
Psycho...
pi_18993825
Klopt er komen om de 3 maanden nog 3 albums uit geloof ik en als die allemaal uit zijn komt er van alle 3 een limited edition box set oid met waarschijnlijk alle oude albums er ook bij (ook smile).
  zondag 9 mei 2004 @ 13:43:41 #262
27074 Dezz
The Dog
pi_18993835
quote:
Op zondag 9 mei 2004 13:43 schreef Shogo het volgende:
Klopt er komen om de 3 maanden nog 3 albums uit geloof ik en als die allemaal uit zijn komt er van alle 3 een limited edition box set oid met waarschijnlijk alle oude albums er ook bij (ook smile).
Dit wordt zo geil
  zondag 9 mei 2004 @ 13:44:40 #263
13148 Shogo
Psycho...
pi_18993857
Indeed
pi_18995240
ik heb via _flea_ twee Mp3tjes gekregen van de live Performances, en daar speelt ie twee nummers wat ie samen met Josh afgelopen januari heeft geschreven. De nummers heten 'The will to death' en 'The days have turned', laatste nummer is echt super mooi en doet me een beetje denken aan under the bridge. Deze twee nummers zullen waarschijnlijk dan wel op die CD('s) komen, aangezien het eerste nummer overeenkomt met de titel die aangekondigd staat op die site waar je de Cd alvast kunt bestellen.
  zondag 9 mei 2004 @ 16:05:03 #265
9561 nozem
INEPT
pi_18996713
Stelletje John freaks.
John zou denk ik graag willen dat jullie ook eens wat andere muziek uit gingen checken!
pi_19011221
Heb ik gedaan! Heb laatst een cd van Joy Division gekocht.
pi_19011231
quote:
Op zondag 9 mei 2004 13:43 schreef Shogo het volgende:
Ik denk alleen wel dat Smile minder tracks zal bevatten. John zal de nummers die in zijn ogen slecht zijn (die met al het geschreeuw enzo) weglaten. Maar er staan natuurlijk nog zat mooie nummers op. Hopelijk komt Outside Space er ook op te staan
pi_19014558
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:36 schreef _Flea_ het volgende:
Heb ik gedaan! Heb laatst een cd van Joy Division gekocht.
Zeer goede keuze!

maandag 10 mei 2004 @ 18:50:11 #269
27074 Dezz
The Dog
pi_19025533
quote:
Op zondag 9 mei 2004 16:05 schreef nozem het volgende:
Stelletje John freaks.
John zou denk ik graag willen dat jullie ook eens wat andere muziek uit gingen checken!
Ik check veel andere muziek uit al zeg ik het zelf

Laatst een cd van The Smiths gekocht, echt geweldige muziek!
pi_19037500
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:50 schreef Dezz het volgende:

[..]

Joy Division, The Smiths.. Muziek met een grote M..
pi_19038525
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:57 schreef nozem het volgende:

[..]

Zeer goede keuze!

Joy Division klinkt goed! Het is het album Still. Dit is dacht ik niet 1 van de 2 studioalbums, maar een soort bootleg. In Arnhem bij Kroese hadden ze er een flink aantal liggen.

Heb nu ook The Mars Volta - De-Loused in the comatorium. Zeer goed
pi_19062469
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 08:37 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Joy Division klinkt goed! Het is het album Still. Dit is dacht ik niet 1 van de 2 studioalbums, maar een soort bootleg. In Arnhem bij Kroese hadden ze er een flink aantal liggen.

Heb nu ook The Mars Volta - De-Loused in the comatorium. Zeer goed
Zorg dat je van Joy Division die 2 studio albums ook te pakken krijgt dan, die klinken veel meer als 1 geheel (Unknown Pleasures en Closer)
pi_19062474
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:50 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ik check veel andere muziek uit al zeg ik het zelf

Welke van The Smiths heb je gekocht?
pi_19064852
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 01:08 schreef nozem het volgende:

[..]

Zorg dat je van Joy Division die 2 studio albums ook te pakken krijgt dan, die klinken veel meer als 1 geheel (Unknown Pleasures en Closer)
Ik was wel van plan om ze te kopen. Ze hebben echt een typisch geluid waardoor je ze gelijk kunt herkennen.
pi_19142878
HIER IS HET DAN

(BRON: www.johnfrusciante.com)

[img] [url=http://www.johnfrusciante.com/images/music/thewill_cover.jpg[/img]]http://www.johnfrusciante.com/images/music/thewill_cover.jpg[/img][/url]

Series of new solo albums by John
John Frusciante recordings will now be coming out on the Record Collection label. There are six releases scheduled at this time, all expected to be out before the years end. The first of these is called The Will to Death. It will be in stores June 22nd and will be under his own name. All the instruments are played by his friend Josh Klinghoffer and himself.
Some releases will not be under John's name, such as Ataxia, his project with Joe Lally of Fugazi and Josh Klinghoffer. The first Ataxia record will come out on August 10th. The other four records are all solo recordings excepting one which is an equal collaboration with Josh Klinghoffer.
John has been recording one full length album every month this year and would like to release them about that often. All the music will be released on vinyl as well as on CD.
John Frusciante

Dat betekent dus elke maand een nieuw album!!!!!!!!!!! 2004 is het John Frusciantejaar!
pi_19142914
Dit is de cover:

pi_19143544
Dat is goed nieuws! Ik hoop alleen dat ze niet zo duur zullen zijn. SCWP was 20 euro en op vinyl 25.
pi_19143853
Wow dat is goed nieuws!!!!
Maar hoe zit het met die limited edition box eigenlijk?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:39:53 #279
13148 Shogo
Psycho...
pi_19144492
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 11:59 schreef _Flea_ het volgende:
Wow dat is goed nieuws!!!!
Maar hoe zit het met die limited edition box eigenlijk?
Die komt pas als al die releases zijn geweest.

Wel een aparte cover.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:39:58 #280
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_19146642
Ik hoop niet dat John nu al zijn creatieve kruit verschoten heeft en dat nieuwe album van de peppers (dat is nu godbetert toch ook al maanden geleden opgenomen - schiet is op!) maar matig is...
  Moderator zaterdag 15 mei 2004 @ 15:41:28 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19147732
hmmm ik heb net scwp aangescaft leuk plaatje !

hij zingt al beter als op to record water...
  zaterdag 15 mei 2004 @ 16:28:10 #282
27074 Dezz
The Dog
pi_19148724
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:45 schreef sankarst het volgende:

Dit is de cover:

[afbeelding]
Doet me een beetje denken aan de begraafplaats Père Lachaise in Parijs (je weet wel waar Jim Morrison begraven ligt )

Iedere maand een nieuw album is wel te gek, alleen wel iedere maand 20 euro ofzo, nou ja dan maar minder bier zuipen
pi_19187423
Misschien vraagt John niet eens zoveel geld voor z'n cd's. Maar ik denk dat ik ook die Limited Box koop als ie uitkomt.
Dit wordt echt genieten de komende tijd. John roeleert gewoon!!!
pi_19364553
De tracklist van The Will to Death:

1. A Doubt
2. An Exercise
3. Time Runs Out
4. Loss
5. Unchanging
6. The Mirror
7. A Loop
8. Wishing
9. Far Away
10. The Days Have Turned
11. Helical
12. The Will To Death

Nummer 10 en 12 zijn nu al mijn favorieten.
Goosebumbs all over!
  maandag 24 mei 2004 @ 16:46:48 #285
13148 Shogo
Psycho...
pi_19366701
Daar gaat de studiefinanciering.
  maandag 24 mei 2004 @ 18:29:43 #286
27074 Dezz
The Dog
pi_19369470
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:30 schreef _Flea_ het volgende:
De tracklist van The Will to Death:

1. A Doubt
2. An Exercise
3. Time Runs Out
4. Loss
5. Unchanging
6. The Mirror
7. A Loop
8. Wishing
9. Far Away
10. The Days Have Turned
11. Helical
12. The Will To Death

Nummer 10 en 12 zijn nu al mijn favorieten.
Goosebumbs all over!
Heb je de cd al gehoord dan??
  maandag 24 mei 2004 @ 19:54:55 #287
13148 Shogo
Psycho...
pi_19371787
Die twee heeft john live gespeeld.
  maandag 24 mei 2004 @ 19:57:10 #288
27074 Dezz
The Dog
pi_19371861
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:54 schreef Shogo het volgende:
Die twee heeft john live gespeeld.
Ja dat weet ik maar misschien zijn de andere net zo geniaal
  dinsdag 25 mei 2004 @ 00:19:32 #289
13148 Shogo
Psycho...
pi_19380571
Op die manier ja idd is een beetje voorbarig.
pi_19383595
Hoe voorbarig het ook is, slecht kan het niet klinken toch?
Er zijn niet veel artiesten die zoveel voor de fans doen. John is een voorbeeldartiest (maar dat zal hij zelf wel niet vinden of willen zijn).
pi_19383602
Hebben jullie al eens de muziek van Vincent Gallo gehoord? Is een beetje in de stijl van John. Simpele mooie nummers met weinig poepas. Het is even wennen maar het zit een beetje in de Usually Just a T-shirt stijl (die net iets anders dan Niandra is).
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:29:38 #292
27074 Dezz
The Dog
pi_19386992
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 08:16 schreef _Flea_ het volgende:
Hebben jullie al eens de muziek van Vincent Gallo gehoord? Is een beetje in de stijl van John. Simpele mooie nummers met weinig poepas. Het is even wennen maar het zit een beetje in de Usually Just a T-shirt stijl (die net iets anders dan Niandra is).
Ik heb nog nooit muziek van hem gehoord, dat moet ik maar eens gaan doen dan.
Hij heeft wel eens met John opgetreden geloof ik. Met Josh Klinghoffer iig zeker
pi_19392866
Hij is een goede vriend van John.
Donderdagnacht om 00.30 uur komt een film van hem op tv Buffallo '66. Ik dacht op Veronica.

Nog maar 28 dagen tot John's cd.
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:16:31 #294
27074 Dezz
The Dog
pi_19434504
Dilemma: Nu Niandra LaDess & Usually Just A T-Shirt kopen of wachten op de limited edition box set
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:46:30 #295
13148 Shogo
Psycho...
pi_19435205
Nu kopen want op het bericht op de site zie ik niks staan over de boxset (kan ook logisch zijn) dus misschien dat die niet komt.
pi_19439612
Op http://www.recordcollectionmusic.com kun je luisteren naar "The Mirror" in de Jukebox.

Nog wat plaatjes van John:
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/01.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/02.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/03.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/04.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/05.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/06.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/07.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/08.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/09.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/10.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/11.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/12.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/13.jpg
http://www.recordcollectionmusic.com:/img/photos/johnf/14.jpg
pi_19439623
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:16 schreef Dezz het volgende:
Dilemma: Nu Niandra LaDess & Usually Just A T-Shirt kopen of wachten op de limited edition box set
Als ik jou was zou ik 'm gewoon kopen. Hij is op verschillende plekken makkelijk verkrijgbaar.
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:47:20 #298
27074 Dezz
The Dog
pi_19442506
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:00 schreef _Flea_ het volgende:
Op http://www.recordcollectionmusic.com kun je luisteren naar "The Mirror" in de Jukebox.
Wat een gaaf nummer!!!

Trouwens die andere nummers in de Jukebox zijn ook erg leuk
pi_19444247
Ik heb het nog niet gehoord want ik moet het thuis luisteren. Had je de andere twee ook al gehoord (days have turnt en will to death)?
pi_19444254
bijna vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')