Nog een paar fotootjes van John, van toen ie nog een broekie was tot nou, als 31 jarige en helemaal afgekickt.
met de peppers
Zijn laatste album heb ik ook en ik vind het erg jammer dat hij hem niet door iemand anders heeft laten in zingen. Muzikaal is het brilliant, maar qua zang soms niet om aan te horen. Gelukkig dat hij weer terug is bij de RHCP en daar de zang aan anderen kan overlaten (al zingt Flea soms even slecht als John).
Sinds Blood Sugar Sex Magic heb ik de RHCP zo'n 6 keer live gezien, waarvan twee keer met andere gitaristen dan Frusciante. Ik moet zeggen dat ik Dave Navaro ook erg goed vond. De RHCP cd waarop hij meespeelt is een stuk donkerder, maar wel een fantastisch album.
quote:comeback?? waren ze weg/gestopt?
Op donderdag 10 januari 2002 00:05 schreef nozem het volgende:
Juist ja, de gitarist van the Red Hot Chili Pepers die voor 75% verantwoordelijk is voor de gigantische come-back die zij hebben gemaakt met hun album 'Californication'
quote:Nee.
Op donderdag 10 januari 2002 00:31 schreef kewlman het volgende:
Is hij niet toevallig ook "Flea", de vent die in "Back To The Future II & III" de rol van Needles speelt?
Ik ben trouwens een beetje bang dat het volgende album van de Chili Peppers een beetje gaat tegenvallen, ik weet niet precies waar dat gevoel vandaan komt maar ik ben bang dat ze zo'n groep worden die er maar beter mee kan stoppen. Ik hoop dit natuurlijk niet!
quote:Jazeker, Dave Navarro is een goede gitarist. Speelde vroeger ook bij de legendarische band Janes Adddiction maar toch haalt ie het niet bij Frusciante. En One Hot Minute is inderdaad geen slecht album maar toch haalt deze het ook niet bij BSSM en Californication. En over dat tegenvallen van het nieuwe peppers album wat iemand anders zei. Ik denk dat het succes van "Californication'inderdaad moeilijk te overtreffen zal zijn. Maar ik koop de nieuwe cd hoe dan ook blind!
Op donderdag 10 januari 2002 04:05 schreef raampie1 het volgende:
John was idd erg fucked up in zijn dope tijd. Ik weet ook nog dat ik me kapot schrok toen ik die VPRO-onrust uitzending zag. Juist een paar jaar eerder waren ze ook bij de RHCP geweest en toen was hij wel vaag. In die uitzending werd er gezegd dat vanwege zijn focus op de muziek het sterrendom geheel voorbij ging. Ik denk achteraf dat dit door andere zaken kwam...Zijn laatste album heb ik ook en ik vind het erg jammer dat hij hem niet door iemand anders heeft laten in zingen. Muzikaal is het brilliant, maar qua zang soms niet om aan te horen. Gelukkig dat hij weer terug is bij de RHCP en daar de zang aan anderen kan overlaten (al zingt Flea soms even slecht als John).
Sinds Blood Sugar Sex Magic heb ik de RHCP zo'n 6 keer live gezien, waarvan twee keer met andere gitaristen dan Frusciante. Ik moet zeggen dat ik Dave Navaro ook erg goed vond. De RHCP cd waarop hij meespeelt is een stuk donkerder, maar wel een fantastisch album.
quote:'To record only water for ten days'
To record water only for ten days
Wel leuk, John Frusciante vertelde een keer in een interview dat hij zijn inspiratie voor muziek haalde uit het onder invloed zijn van welke drug dan ook. Vandaar dus dat hij zo spacey klinkt op z'n eigen cd's
Voor de rest gewoon een hele goede gitarist, een goede opvolger van Hillel Slovak en zo ongeveer toch wel de beste gitarist die de Peppers hebben gehad (ja, Navarro was ook goed...maar qua stijl vind ik Frusciante mooier).
quote:Z heeft een vooruitziende blik...
Op donderdag 10 januari 2002 09:11 schreef Z het volgende:[..]
Ik ben trouwens een beetje bang dat het volgende album van de Chili Peppers een beetje gaat tegenvallen, ik weet niet precies waar dat gevoel vandaan komt maar ik ben bang dat ze zo'n groep worden die er maar beter mee kan stoppen. Ik hoop dit natuurlijk niet!
Toen ik die VPRO documantaire zag schrok ik mijn eigen ook helemaal de spreekwoordelijke tering! Moet je die tanden daar eens op zien man! En die zang bij zijn nummer.. net of er een circelzaag even huiszoeking komt doen bij je trommelvliezen! Ik heb zelfs vernomen dat hij een keer een vork in zijn oog wilde prikken omdat hij gek werd van de stemmetjes in zijn hoofd.. brrrr
En toch zie je maar weer dat alles toch weer goed komt met sublieme albums als Californication en By The Way.
Oh voor diegene die het niet weten (wat ik bijna voor onmogelijk beschouw) het internet album is dus te downloaden op http://www.johnfrusciante.com
quote:Hij leeft serieus niet in een wereld zoals wij hij gelooft in de 4de dimensie (no words, no symbols, no colors, only real pure energy). Daarom is die ook vaag.
Op maandag 7 oktober 2002 17:24 schreef IsaacD het volgende:
Hij is af en toe wel eens lekker vaag maar ja [DVD Off the Map interview.. hij moest er zelf ook om lachen op het eind!]
heb zelfs vernomen dat hij een keer een vork in zijn oog wilde prikken omdat hij gek werd van de stemmetjes in zijn hoofd.. brrrr
En ja dat schijnt zo geweest te zijn niemand weet het 100% zeker maar in de VPRO documentaire "stuff" krijg je een rondleiding door zijn huis waar je zijn manier van leven toen der tijd ziet, op een gegeven moment staat er dus op een muur "My eye hurts", het schijnt dat hij geloofde dat er een demoon achter zijn oog zat (De 4de dimensie en drugs gaan niet samen).
(Verder is deze man gewoon brilliant en zit in een brilliante band)
Hij zal het vast heel leuk vinden om te doen, maar het is gewoon zonde als je bedenkt wat een echt goede zangeres met met zijn muziek en teksten zou kunnen doen. Het resultaat zou denk ik echt fantastisch kunnen zijn.
Jammer hoor want de instrumentale stukken zijn echt bijzonder mooi om naar te luisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 09-10-2002 21:53]
quote:oei een jag!!!
* LenL creams pants.
quote:Ik heb hem een keer live gehoord. Damn die kerel kan shredden! Hij speelde allemaal erg snelle arpeggio's. Optreden kwam op TMF Rockzone, ik geloof 4 maanden geleden ofzo. De solo van Californication speelde hij heel anders, improvisatie. Echt gewoon shredwerk
Juist ja, de gitarist van the Red Hot Chili Pepers die voor 75% verantwoordelijk is voor de gigantische come-......zeer benieuwd naar het nieuwe Peppers album, ik verwacht weer briljante nummers..Nog een paar fotootjes van John, van toen ie nog een broekie was tot nou, als 31 jarige en helemaal afgekickt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met de peppers
[afbeelding]
Ik heb dat nooit gehoord in een nummer, maar hij is echt een topgitarist. En die bassist kan er ook wat van.
quote:Inderdaad een echte LenL gitaar
oei een jag!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-10-2002 15:22]
Wat is shredwerk???????????????
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik heb hem een keer live gehoord. Damn die kerel kan shredden! Hij speelde allemaal erg snelle arpeggio's. Optreden kwam op TMF Rockzone, ik geloof 4 maanden geleden ofzo. De solo van Californication speelde hij heel anders, improvisatie. Echt gewoon shredwerk
![]()
Ik heb dat nooit gehoord in een nummer, maar hij is echt een topgitarist. En die bassist kan er ook wat van.
[..]Inderdaad een echte LenL gitaar
quote:Das niet bepaald john zijn stijl om er een zangeres bij te halen...
Op woensdag 9 oktober 2002 03:17 schreef raampie1 het volgende:
Ik heb net die internet cd gedownload en het klinkt muzikaal weer heel erg oke maar hij kan echt niet goed zingen.(wel veel emotie in z'n stem, maar dat kan ook zo lijken)
Hij zal het vast heel leuk vinden om te doen, maar het is gewoon zonde als je bedenkt wat een echt goede zangeres met met zijn muziek en teksten zou kunnen doen. Het resultaat zou denk ik echt fantastisch kunnen zijn.
Jammer hoor want de instrumentale stukken zijn echt bijzonder mooi om naar te luisteren.
quote:Dat weet ik, maar met de juiste stem erbij zou zijn muziek waanzinnig goed tot z'n recht kunnen komen. Hoewel ik het niet zo gauw zie gebeuren, denk ik dat dit echt iets bijzonders zou kunnen opleveren.
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:13 schreef Shogo het volgende:[..]Das niet bepaald john zijn stijl om er een zangeres bij te halen...
Ze lieten trouwens vanavond op MTV fragmenten zien uit die VPRO (onrust of lola da musica?) uitzending waarin hij zwaar aan de heroine zat. Als je hem zag zou je geen cent voor z'n leven geven. Gelukkig is hij er weer behoorlijk bovenop gekomen.
quote:Ik heb hem wel een paar jaar op video gehad, maar omdat ik John eigenlijk al min of meer had opgegeven heb ik die tape voor andere dingen gebruikt. Volgens mij heb ik nog wel ergens die andere VPRO docu dat ze bij de peppers zijn na het uitkomen van Mothers Milk. Daar is hij nog relatief normaal (in hoeverre zijn de Peppers als normaal te beschouwen
Op maandag 14 oktober 2002 13:18 schreef IsaacD het volgende: Is er trouwens iemand die de complete vpro docu van destijds heeft getaped? Ik zou 'm graag is in zijn geheel zien!
quote:Thanx!
Op maandag 14 oktober 2002 13:25 schreef VerbodenAppel het volgende: Bweh. De stem van John Frusciante
quote:Gewoon gitaar patswerk, snelle toonwisselingen, arpeggio's sweeps etc.
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:24 schreef harmonichunk het volgende:
>>. Echt gewoon shredwerk![]()
Wat is shredwerk???????????????
[..]
quote:Is dat waar johnny de helicopter twirl (zo noemen ze het) ofzo met zun jeweetwel doet.
Op maandag 14 oktober 2002 18:20 schreef raampie1 het volgende:[..]
Ik heb hem wel een paar jaar op video gehad, maar omdat ik John eigenlijk al min of meer had opgegeven heb ik die tape voor andere dingen gebruikt. Volgens mij heb ik nog wel ergens die andere VPRO docu dat ze bij de peppers zijn na het uitkomen van Mothers Milk. Daar is hij nog relatief normaal (in hoeverre zijn de Peppers als normaal te beschouwen
?).
quote:Yep dat is hem. Zoals ik zei relatief normaal gedrag dus (voor 'n Chili Pepper
Op maandag 14 oktober 2002 20:56 schreef Shogo het volgende:[..]Is dat waar johnny de helicopter twirl (zo noemen ze het) ofzo met zun jeweetwel doet.![]()
Probeer trouwens ook eens invloeden van R.E.M. te ontdekken, R.E.M. zegt u? Luister maar eens naar de gitaar in het nummer Country Feedback van R.E.M. dan hoor je wel waar Frusciante deels door geinspireerd is
Bron voor de titel: www.johnfrusciante.com
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:18 schreef IsaacD het volgende:
Is er trouwens iemand die de complete vpro docu van destijds heeft getaped? Ik zou 'm graag is in zijn geheel zien!
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 21:36 schreef nozem het volgende:Ik zou die onrust docu trouwens ook nog wel een keer willen zien.
Man, was Frusciante ver heen tijdens die opnames;
had werkelijk gedacht dat hij afgeschreven was toen.. soms maak ik me wel eens zorgen of ik niet teveel wiet rook, dan hoef ik maar even aan hem te denken en ik kan er weer tegen
quote:Geweldig nieuws
Op maandag 26 mei 2003 23:06 schreef Shogo het volgende:
Shadows Collide With People zo gaat het nieuwe album van JF heten.Er is nog geen tracklist maar weet al wel de namen van een paar nummers zoals nr1 op de cd, Carvel en dan Chances, In Relief, etc nog een paar.
Dit album gaat goed worden.
Bron voor de titel: www.johnfrusciante.com
Worden die online nummers nog verder afgemaakt? Vind sommige zo kort. Zoals Ants en Beat down (geweldig nummer).
Cd komt ergen rond november / december uit.
quote:Ants hoort niet bij de Online cd.
Op dinsdag 27 mei 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:
John is echt goed gewoon. Zang valt tegen maar daar moet je maar doorheen kijken vind ik. Hopelijk komt ie met een solotour naar Nederland. Wil ik er wel bij zijn.Worden die online nummers nog verder afgemaakt? Vind sommige zo kort. Zoals Ants en Beat down (geweldig nummer).
Cd komt ergen rond november / december uit.
quote:Nou ja, maakt niet uit. John rulez.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Shogo het volgende:[..]
Ants hoort niet bij de Online cd.
Ants hoort bij Niandra LaDes en staat alleen op de haast niet te krijgen Cassette versie daarvan.
quote:Staat hier Ants wel bij op? Best leuk experimenteel nummer. Die cd heeft ie toch opgenomen in de tijd dat die zwaar onder de dope zat?
Op zondag 1 juni 2003 23:08 schreef Shogo het volgende:
24 juni komt een rerelease van zijn eerste solo album Niandra LaDes & Usually Just A T-Shirt! Dus voor mensen die hem nog niet hebben (zoals ik) dit is je kans!
owja en die documantaire is schokkend ja. ik zou hem niet 1 2 3 herkent hebben als ik niet wist dat hij het was.
quote:Ik denk het niet, zou wel leuk zijn, maar denk dat dit echt een rerelease wordt niet een reissue dus denk gewoon alles wat er normaal al opstond. Hij zat toen al onder de dope ja, maar met Smile From The Streets zat hij echt zwaar onder de dope.
Op dinsdag 3 juni 2003 13:33 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Staat hier Ants wel bij op? Best leuk experimenteel nummer. Die cd heeft ie toch opgenomen in de tijd dat die zwaar onder de dope zat?
It is now officially confirmed that John Frusciante's new album will be published under the name "Shadows Collide With People"!
Releasedate is nog niet bekend.
http://www.vh1.com/artists/news/621690/03032000/frusciante_john.jhtml
quote:Dat is Niandra LaDes & Usually Just A T-Shirt, John heeft dit album opgedragen aan Flea zijn dochter Clara (het album is ook opgedragen aan zijn toenmalige vriendin Toni). Op de voorkant van de cd staat To Clara velen denken dat dit de titel is van het album.
Op maandag 16 juni 2003 19:30 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zat ff op Kazaa te zoeken naar muziek van John en ik kwam daar een album tegen genaamd "To Clara". Nooit geweten dat hij deze heeft gemaakt. Jullie wel?
Zal wel zo'n echte Frusciante verklaring zijn. Mooi man is het qua persoon.
quote:Niandra LaDes weet ik niet precies meer wat hij daarmee bedoelde Usually just A T-Shirt is een naam die hij te danken heeft aan zijn toenmalige vriendin, hij had haar aan de telefoon en zij had een broek van hem geleend toen vroeg hij wat ze droeg erop toen was haar antwoord Usually Just A T-Shirt.
Op dinsdag 17 juni 2003 08:27 schreef _Flea_ het volgende:
Kijk een kenner. Heb je ook een verklaring voor de titel van het album Niandra Lades & Usually a t-shirt?
Zal wel zo'n echte Frusciante verklaring zijn. Mooi man is het qua persoon.
quote:Ja, Frank BLack kan goed zingen volgens mij.
. Oke, de man kan niet goed zingen maar kan Frank Black goed zingen en beschikt Stephen Malkmus over zo'n goede zangstem?
Ook een filmpje van 11 minuten. Zag je z'n huis enzo. Echt wazig allemaal. Die zat echt zwaar onder de dope toen. Zonde van zo'n goede gitarist.
quote:Mja die 2de is "Stuff", let vooral op de teksten die op de muren zijn geschreven, kun je nagaan wat er allemaal in zijn hoofd omging (niks anders dan dood en verderf eigenlijk).
Op zaterdag 28 juni 2003 21:21 schreef _Flea_ het volgende:
Heb net op Kazaa een aantal video's gedownload van John, waaronder een stuk van een documentaire van de VPRO. Wat zag hij er slecht uit zeg. Dat haar, dat gebit. Verschrikkelijk gewoon.Ook een filmpje van 11 minuten. Zag je z'n huis enzo. Echt wazig allemaal. Die zat echt zwaar onder de dope toen. Zonde van zo'n goede gitarist.
quote:Hij heeft volgens mij nu een kunstgebit, let maar eens op zijn tanden als je een clip ziet...hij ziet er trouwens nog steeds slecht uit, zou 'ie echt helemaal clean zijn?
Op zaterdag 28 juni 2003 21:21 schreef _Flea_ het volgende:
Heb net op Kazaa een aantal video's gedownload van John, waaronder een stuk van een documentaire van de VPRO. Wat zag hij er slecht uit zeg. Dat haar, dat gebit. Verschrikkelijk gewoon.
Ik ben zwaar fan van BloodSugarSexMagic, en moet bekennen dat ik John's gitaarwerk daar een stuk lekkerder vind klinken dan op By the Way. Maar ja, BSSM is wat mij betreft nooit meer overtroffen....Californication is een goede tweede!
quote:
Op zondag 29 juni 2003 00:59 schreef IsaacD het volgende:
Er staat trouwens dat Stuff geschoten is door Johnny Depp; is dat DE Johnny Depp? Is die vriendjes met John?
quote:Ik las in een interview dat ie weer helemaal clean is. Hij zou zelfs alcohol en sigaretten hebben opgegeven. Maar of dat waar is weet ik niet.
Op zondag 29 juni 2003 08:41 schreef Kirke het volgende:[..]
Hij heeft volgens mij nu een kunstgebit, let maar eens op zijn tanden als je een clip ziet...hij ziet er trouwens nog steeds slecht uit, zou 'ie echt helemaal clean zijn?
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:42 schreef Flaw het volgende:
Nou ik weet niet maar ik vind John live totaal niet uit de verf komen, het lijkt wel of ie wat staat aan te kloten. Dave Navarro daarentegen vond ik erg goed!
Net trouwens een videoclip gezien waar ze "my friends" live doen bij David Letterman. Chad had een gebroken linkerarm en drumde dus met 1 hand my friends en give it away! Ook hadden ze een achtergrond zangeresje en deed er een extra gitarist mee. Die zangeres tot daaraantoe maar ik vind eigenlijk dat de peppers live met z'n 4'en moeten rocken. Maar ja bij de OHM nummers zal dat wel beter zo uit de verf komen.
quote:Maar dat was dan ook absoluut geen "pepper".
Op zondag 29 juni 2003 16:42 schreef Flaw het volgende:
Nou ik weet niet maar ik vind John live totaal niet uit de verf komen, het lijkt wel of ie wat staat aan te kloten. Dave Navarro daarentegen vond ik erg goed!
quote:idd
Op maandag 30 juni 2003 12:08 schreef Icicle het volgende:[..]
Maar dat was dan ook absoluut geen "pepper".
quote:Waarom was Dave geen "pepper"?
Op maandag 30 juni 2003 12:08 schreef Icicle het volgende:[..]
Maar dat was dan ook absoluut geen "pepper".
quote:Zijn kijk op muziek maken is totaal anders dan van de andere Peppers
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:26 schreef Flaw het volgende:[..]
Waarom was Dave geen "pepper"?
Nu nog wachten op Smile....
quote:Dan weet je niet wat je met Smile nog te wachten staat (bij een paar nummers).
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:08 schreef _Flea_ het volgende:
Eindelijk heb ik vandaag Niandra LaDes binnen gekregen. De muziek hierop is goed. Experimenteel, maar ja wat wil je als je onder de dope zit. Zang is niet bar slecht. Op sommige stukken na dan. Dat is dan ook echt niet om aan te horen.
quote:Een aantal nummers had ik al gedownload om te luisteren. Maar ik heb het er voor over. De muziek is briljant en daar gaat het om.
Op dinsdag 19 augustus 2003 00:51 schreef Shogo het volgende:[..]
Dan weet je niet wat je met Smile nog te wachten staat (bij een paar nummers).
quote:Ja er zitten idd zeer mooie en briljante tussen.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:40 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Een aantal nummers had ik al gedownload om te luisteren. Maar ik heb het er voor over. De muziek is briljant en daar gaat het om.
John's nieuwe solo-album is trouwens al een tijdje af, wanneer hij uitgebracht wordt is nog niet bekend. Verschillende mensen die hem al gehoord hebben spreken van zijn beste solo-werk tot nu toe, dus dat belooft wat. Het album gaat Shadows heten. Op het forum van www.jftab.com verwacht men dat ie ergens in oktober uit wordt gebracht trouwens, ik ben heel erg benieuwd!
quote:Ik verwacht Januari/Februari, waarom vraag je je af? Omdat ze nog volop aan het toeren zijn. Als SCWP in oktober komt kan John nog geen promotietour doen. Aangezien het geen album wordt wat in de Top10 komt wil Warner toch wel hebben dat John wat promotie doet.
Op zaterdag 6 september 2003 15:08 schreef nozem het volgende:
John's nieuwe solo-album is trouwens al een tijdje af, wanneer hij uitgebracht wordt is nog niet bekend. Verschillende mensen die hem al gehoord hebben spreken van zijn beste solo-werk tot nu toe, dus dat belooft wat. Het album gaat Shadows Collide With People heten. Op het forum van www.jftab.com verwacht men dat ie ergens in oktober uit wordt gebracht trouwens, ik ben heel erg benieuwd!
quote:Sjee, dat mag ik toch niet hopen, maar ik denk dat je misschien wel een punt hebt ja..
Op zaterdag 6 september 2003 15:28 schreef Shogo het volgende:[..]
Ik verwacht Januari/Februari, waarom vraag je je af? Omdat ze nog volop aan het toeren zijn. Als SCWP in oktober komt kan John nog geen promotietour doen. Aangezien het geen album wordt wat in de Top10 komt wil Warner toch wel hebben dat John wat promotie doet.
Toch hoeft John zijn songs niet echt te 'promoten' denk ik. Hij heeft inmiddels een zeer fanatieke groep fans opgebouwd, die sowieso alles van hem blind kopen.
quote:Vindt ik ook, maar ja platenmaatschappijen zien alleen geld.
Op zaterdag 6 september 2003 15:37 schreef nozem het volgende:[..]
Sjee, dat mag ik toch niet hopen, maar ik denk dat je misschien wel een punt hebt ja..
Toch hoeft John zijn songs niet echt te 'promoten' denk ik. Hij heeft inmiddels een zeer fanatieke groep fans opgebouwd, die sowieso alles van hem blind kopen.
quote:Heb je Niandra en Smile al?
Op zaterdag 6 september 2003 17:43 schreef Dezz het volgende:
Ik hoop dat die cd zo snel mogelijk uitkomt, hij is gewoon een geniale kerel, daar moet ik gewoon alles van hebben
quote:Smile wordt niet meer geperst nee, zijn ook geen plannen voor. Je kan wel proberen de europese release uit 1998 te pakken te krijgen, deze heb ik ook (2 maanden geleden bij Music Store in Rotterdam vandaan gevist), is niks bijzonders hetzelfde als alle andere smiles. Als je deze zou willen hebben zou ik achter deze aangaan aangezien deze ook Out Of Print is/gaat, maar nog wel soms te bestellen is (www.plato.nl). Anders kun je nog proberen de australische versie te krijgen, maar dat gaat oplopen in kosten.
Op zaterdag 6 september 2003 19:31 schreef nozem het volgende:[..]
Heb je Niandra en Smile al?
Smile is zo goed als niet te krijgen denk ik, zijn er mensen hier die weten of die CD nog/weer geperst wordt?
quote:Bij Plato is Smile inderdaad te bestellen. Had ik nooit verwacht, ik dacht dat ie nergens meer te vinden was. Weet jij wat het verschil is tussen de '97 en de '98 release trouwens? Het scheelt een euro in prijs, vanwaar dat verschil?
Op zaterdag 6 september 2003 19:36 schreef Shogo het volgende:[..]
Smile wordt niet meer geperst nee, zijn ook geen plannen voor. Je kan wel proberen de europese release uit 1998 te pakken te krijgen, deze heb ik ook (2 maanden geleden bij Music Store in Rotterdam vandaan gevist), is niks bijzonders hetzelfde als alle andere smiles. Als je deze zou willen hebben zou ik achter deze aangaan aangezien deze ook Out Of Print is/gaat, maar nog wel soms te bestellen is (www.plato.nl). Anders kun je nog proberen de australische versie te krijgen, maar dat gaat oplopen in kosten.
quote:De ene is amerikaanse release de ander europese, de amerikaanse is sowieso niet meer te krijgen, met die 98 release kan je nog geluk hebben.
Op zaterdag 6 september 2003 21:13 schreef nozem het volgende:[..]
Bij Plato is Smile inderdaad te bestellen. Had ik nooit verwacht, ik dacht dat ie nergens meer te vinden was. Weet jij wat het verschil is tussen de '97 en de '98 release trouwens? Het scheelt een euro in prijs, vanwaar dat verschil?
quote:Niandra wel maar Smile nog niet, ga ik NU bestellen bij de plato
Op zaterdag 6 september 2003 19:31 schreef nozem het volgende:[..]
Heb je Niandra en Smile al?
Smile is zo goed als niet te krijgen denk ik, zijn er mensen hier die weten of die CD nog/weer geperst wordt?
quote:Wat is dat nou voor vreemd iets bij z'n elleboog?
quote:Hoe kun je iets bestellen wat je niet meer kunt krijgen? Die smile uit '97 is misschien niet meer op voorraad, maar hij is dus wel te bestellen anders stond ie er niet bij denk ik.
Op zondag 7 september 2003 00:08 schreef Shogo het volgende:[..]
De ene is amerikaanse release de ander europese, de amerikaanse is sowieso niet meer te krijgen, met die 98 release kan je nog geluk hebben.
quote:Nee idd, heroine spuiten is toch niet zo goed...
Op zondag 7 september 2003 02:12 schreef TrenTs het volgende:[..]
Wat is dat nou voor vreemd iets bij z'n elleboog?
Btw One Hot Minute vind ik echt wel een lekker album Dave Navarro kan er ook wat van
Niet helemaal rhcp style maar wel lekker... Mensen hier al de nieuwe Jane's Addiction beluisterd? (Dave Navarro dus
)
quote:Nou ja probeer het maar. Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat je dan een emailtje gauw krijgt met daarin dat deze niet meer te krijgen is.
Op zondag 7 september 2003 05:15 schreef nozem het volgende:[..]
Hoe kun je iets bestellen wat je niet meer kunt krijgen? Die smile uit '97 is misschien niet meer op voorraad, maar hij is dus wel te bestellen anders stond ie er niet bij denk ik.
Edit: Even toevoegen zodat je het misschien beter begrijpt. Zoals je vast wel weet was John niet zo blij met dat album achteraf, hij heeft hem alleen gemaakt voor geld voor drugs. Dus John heeft van Birdman records (de originele uitgever) de master gekocht, met andere woorden er kunnen geen nieuwe geperst meer worden omdat hij de master heeft. Misschien dat plato al geperste nog ergens uit een magazijntje kan halen, maar dat zie ik somber in.
[Dit bericht is gewijzigd door Shogo op 07-09-2003 13:28]
quote:Internet album is het meest recente.
Op zondag 7 september 2003 12:47 schreef D3nn15 het volgende:
Hehe bij rhcp vind ik zijn zang nog wel redelijk goed aan te horenMaar na 4 nrs van zijn internet album te hebben gedload
Verschrikkelijk
Ik laat de rest maar achterwege
Naja maar even wat van zijn recentere solo werk opzoeken
quote:Ik heb een mailtje teruggekregen met de mededeling dat mijn bestelling ontvangen is, met de door mij ingevulde gegevens. Verder stond er meen ik ook nog in dat de leveringsduur afhangt van het feit of de cd wel of niet op voorraad is (dat is ie dus niet uiteraard)
Op zondag 7 september 2003 12:49 schreef Shogo het volgende:[..]
Nou ja probeer het maar. Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat je dan een emailtje gauw krijgt met daarin dat deze niet meer te krijgen is.
Edit: Even toevoegen zodat je het misschien beter begrijpt. Zoals je vast wel weet was John niet zo blij met dat album achteraf, hij heeft hem alleen gemaakt voor geld voor drugs. Dus John heeft van Birdman records (de originele uitgever) de master gekocht, met andere woorden er kunnen geen nieuwe geperst meer worden omdat hij de master heeft. Misschien dat plato al geperste nog ergens uit een magazijntje kan halen, maar dat zie ik somber in.
Maar dat de CD helemaal niet leverbaar wordt door plato dus niet zwart op wit gesteld, dus we blijven hopen :
quote:Ik hoop het voor je.
Op zondag 7 september 2003 16:41 schreef nozem het volgende:[..]
Ik heb een mailtje teruggekregen met de mededeling dat mijn bestelling ontvangen is, met de door mij ingevulde gegevens. Verder stond er meen ik ook nog in dat de leveringsduur afhangt van het feit of de cd wel of niet op voorraad is (dat is ie dus niet uiteraard)
Maar dat de CD helemaal niet leverbaar wordt door plato dus niet zwart op wit gesteld, dus we blijven hopen :
quote:Wacht vol smart
Op zondag 14 september 2003 17:30 schreef Shogo het volgende:
Moderators van het officieele RHCP forum, hebben John gesproken en die heeft gezegd dat Shadows in Januari komt (ik heb het gezegd). Dus nog een tijdje wachten.
quote:Niandra Lades is volgens mij gewoon een fictief vrouwenfiguur. Op de hoes van de CD zien we John als Niandra Lades, althans zo heb het begrepen van www.jftab.com (aanrader trouwens, die site!)
Op zondag 14 september 2003 21:26 schreef sankarst het volgende:
Weet iemand waarom John, Niandra Lades, heeft opgedragen aan Clara, de dochter van Flea? En wie weet wie Niandra LaDes is?Ik heb deze CD van de week gekocht, en ik vind m echt goed
. Ik was er al een tijdje naar op zoek, en oppeens zag ik m in een aantal CD-winkels liggen, misschien is er oppeens veel vraag naar?
Nu Smile nog...
quote:Wow, snel reactievermogen heb jij!
Op zondag 14 september 2003 21:35 schreef nozem het volgende:[..]
Niandra Lades is volgens mij gewoon een fictief vrouwenfiguur. Op de hoes van de CD zien we John als Niandra Lades, althans zo heb het begrepen van www.jftab.com (aanrader trouwens, die site!)
En Niandra is een tijdje terug weer opnieuw uitgebracht, en volgens mij is er een hele lading naar Nederland gekomen, want ik hoor wel van meer mensen dat ze hem hebben zien liggen.Nu Smile nog...
quote:Ik heb ergens gelezen dat het een figuur uit een film is van lang geleden. Ik zal thuis eens even opzoeken welke dat was.
Op zondag 14 september 2003 21:35 schreef nozem het volgende:[..]
Niandra Lades is volgens mij gewoon een fictief vrouwenfiguur. Op de hoes van de CD zien we John als Niandra Lades, althans zo heb het begrepen van www.jftab.com (aanrader trouwens, die site!)
En Niandra is een tijdje terug weer opnieuw uitgebracht, en volgens mij is er een hele lading naar Nederland gekomen, want ik hoor wel van meer mensen dat ze hem hebben zien liggen.Nu Smile nog...
quote:Bedoel je dat het Frusciante zelf niet is, of dat het gebaseerd op een figuur uit een film?
Op dinsdag 16 september 2003 16:23 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Ik heb ergens gelezen dat het een figuur uit een film is van lang geleden. Ik zal thuis eens even opzoeken welke dat was.
quote:Gebaseerd...
Op zondag 21 september 2003 14:01 schreef sankarst het volgende:[..]
Bedoel je dat het Frusciante zelf niet is, of dat het gebaseerd op een figuur uit een film?
quote:Als het goed is is Niandra LaDes weer opnieuw uitgebracht op cd. Dus koop die gewoon. Ants staat idd alleen op de cassette versie evenals een andere versie van Usually just a T-shirt #3.
Op zondag 14 september 2003 22:03 schreef sankarst het volgende:[..]
Wow, snel reactievermogen heb jij!
Grappig dat het John zelf is op de voorkant dat wist ik helemaal niet. Nu je het zegt zie ik het idd wel. Nu moet ik alleen smiles nog zien te vinden. Welke nummers staan er nog meer op de casette-versie van Niandra, behalve Ants? Ants heb ik inmiddels gedownload
quote:Die heet 'soul removal', is misschien het opzoeken wat makkelijker
Op maandag 22 september 2003 08:54 schreef _Flea_ het volgende:[..]
...evenals een andere versie van Usually just a T-shirt #3.
quote:Koop de cd nou maar, want die is echt de moeite waard. John is zo'n artiest waarvan je gewoon de originele cd's moet kopen ipv. downloaden.
Op zondag 14 september 2003 22:03 schreef sankarst het volgende:[..]
Wow, snel reactievermogen heb jij!
Grappig dat het John zelf is op de voorkant dat wist ik helemaal niet. Nu je het zegt zie ik het idd wel. Nu moet ik alleen smiles nog zien te vinden. Welke nummers staan er nog meer op de casette-versie van Niandra, behalve Ants? Ants heb ik inmiddels gedownload
Ik zit er over na te denken om te beginnen met gitaar spelen. Waarschijnlijk wordt het akoestisch. Ik hoop dat ik over een tijd de nummers van John voor een gedeelte zou kunnen spelen.
Zijn de nummers van de peppers trouwens ook akoestisch te spelen?
quote:Funk is moeilijk uit een akoestische gitaar te persen.
Op dinsdag 23 september 2003 13:25 schreef _Flea_ het volgende:
Spelen jullie zelf ook de nummers van John na? En doe je dat dan op een electrische of akoestische gitaar?Ik zit er over na te denken om te beginnen met gitaar spelen. Waarschijnlijk wordt het akoestisch. Ik hoop dat ik over een tijd de nummers van John voor een gedeelte zou kunnen spelen.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar met veel oefenen kan alles.
quote:Veel nummers van de peppers zijn goed te doen op akoestisch. Vooral de iets zachtere nummers.
Spelen jullie zelf ook de nummers van John na? En doe je dat dan op een electrische of akoestische gitaar?Ik zit er over na te denken om te beginnen met gitaar spelen. Waarschijnlijk wordt het akoestisch. Ik hoop dat ik over een tijd de nummers van John voor een gedeelte zou kunnen spelen.
quote:Ik heb onderstussen alle cd's van John Frusciantedie die ik te pakken heb kunnen krijgen gekocht, alleen de nummers die niet op cd te krijgen zijn download ik. Om de CD te hebben is toch altijd leuker dan wanneer je hem gewdownloaded hebt. Zeker Niandra moet je in zn geheel hebben. Alleen ''Smiles From the Streets You Hold'', heb ik nog niet kunnen vinden, zijn er misschien mensen die het gelukt is om die cd via Plato of op een andere manier te pakken hebben kunnen krijgen>??
Op maandag 22 september 2003 10:34 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Koop de cd nou maar, want die is echt de moeite waard. John is zo'n artiest waarvan je gewoon de originele cd's moet kopen ipv. downloaden.
Ants staat idd alleen op de cassette versie net als een andere versie van Usually Just a T-shirt #3.
quote:Ik heb smile te pakken kunnen krijg bij music store in Rotterdam hij stond daar gewoon bij lettertje F.
Op dinsdag 23 september 2003 19:52 schreef sankarst het volgende:[..]
Ik heb onderstussen alle cd's van John Frusciantedie die ik te pakken heb kunnen krijgen gekocht, alleen de nummers die niet op cd te krijgen zijn download ik. Om de CD te hebben is toch altijd leuker dan wanneer je hem gewdownloaded hebt. Zeker Niandra moet je in zn geheel hebben. Alleen ''Smiles From the Streets You Hold'', heb ik nog niet kunnen vinden, zijn er misschien mensen die het gelukt is om die cd via Plato of op een andere manier te pakken hebben kunnen krijgen>??
quote:Ik vindt hem de moeite waard, maar ja smaken verschillen. Het album heet De-Loused in the Comatorium. Het is de 2de CD van hun, maar wel eerste album, eerst brachten ze namelijk Tremulant EP uit maar das niet echt een album (3 nummers). Deze is ook te krijgen in Nederland.
Op dinsdag 23 september 2003 19:56 schreef sankarst het volgende:
Is die CD van The Mars Volta een beetje de moeite waard? Ik heb ze zien optreden , maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hoe heet die CD?, ze hebben tot nu toe toch maar 1 CD uitgebracht in Nederland???
quote:Tja de critics zijn er helemaal weg van echt. Ikzelf heb 'm zelf ff een keertje snel geluisterd maar was er niet kapot van. Iedereen die ik sprak vond dat optreden in ahoy voor de peppers echt helemaal ruk maar de cd schijnt dus wel briljant te zijn. Maar ik hoor het dus nog niet echt.
Op dinsdag 23 september 2003 19:56 schreef sankarst het volgende:
Is die CD van The Mars Volta een beetje de moeite waard? Ik heb ze zien optreden , maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hoe heet die CD?, ze hebben tot nu toe toch maar 1 CD uitgebracht in Nederland???
quote:Heb je het online album ook?
Op dinsdag 23 september 2003 19:52 schreef sankarst het volgende:[..]
Ik heb onderstussen alle cd's van John Frusciantedie die ik te pakken heb kunnen krijgen gekocht, alleen de nummers die niet op cd te krijgen zijn download ik. Om de CD te hebben is toch altijd leuker dan wanneer je hem gewdownloaded hebt. Zeker Niandra moet je in zn geheel hebben. Alleen ''Smiles From the Streets You Hold'', heb ik nog niet kunnen vinden, zijn er misschien mensen die het gelukt is om die cd via Plato of op een andere manier te pakken hebben kunnen krijgen>??
quote:Als je hem bij nlstore hebt besteld zal je hem over ongeveer 2 weken ontvangen.
Op woensdag 24 september 2003 10:39 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb nu de single Going Inside ltd. edition besteld. Ben benieuwd of ik hem ontvang.
quote:Nog maar een paar nummers. Ik laat het een vriend van me downloaden, ik heb nog niet zo'n super snelle internet verbinding. Maar is dat album goed?
Op woensdag 24 september 2003 08:39 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Heb je het online album ook?
quote:Beste is om het zelf te beluisteren, ik vindt het goed, maar een ander kan het helemaal niks vinden.
Op woensdag 24 september 2003 19:51 schreef sankarst het volgende:[..]
Nog maar een paar nummers. Ik laat het een vriend van me downloaden, ik heb nog niet zo'n super snelle internet verbinding. Maar is dat album goed?
quote:Het album is goed. Persoonlijk vind ik hem minder dan Niandra LaDes. Er zitten ook een paar nummers bij die al gereleased zijn op andere cd's.
Op woensdag 24 september 2003 20:22 schreef Shogo het volgende:[..]
Beste is om het zelf te beluisteren, ik vindt het goed, maar een ander kan het helemaal niks vinden.
'Shadows Collide With People'
By: John Frusciante
Release date: Still pending
1. Carvel
2. Omission
3. Regret
4. Ricky
5. Second Walk
6. Every Person
7.
8. Wednesday's Song
9. This Cold
10. Failure 33 Object
11. Song to Sing When I'm
12. Time Goes By
13. In Relief
14. Water
15. Cut-Out
16. Chances
17. 23 Go Into End
18. The Slaughter
quote:Nummer 7 is untitled en instrumentaal (voor de mensen die afvragen waarom daar niks staat).
Op vrijdag 26 september 2003 12:35 schreef _Flea_ het volgende:
Hier is de tracklisting van z'n nieuwe cd:'Shadows Collide With People'
By: John Frusciante
Release date: Still pending1. Carvel
2. Omission
3. Regret
4. Ricky
5. Second Walk
6. Every Person
7.
8. Wednesday's Song
9. This Cold
10. Failure 33 Object
11. Song to Sing When I'm
12. Time Goes By
13. In Relief
14. Water
15. Cut-Out
16. Chances
17. 23 Go Into End
18. The Slaughter
quote:Ik hoop meer richting Niandra LaDes. Dat was toch wel de beste tot nu toe. Maar het schijnt dat deze cd beter is dan Niandra.
Op zaterdag 27 september 2003 22:06 schreef sankarst het volgende:
Hopen jullie dat de nieuwe CD in trant van ''To record only water for ten days'' is , of hopen jullie toch op wat anders?
quote:Mij maakt het niet zoveel uit, ik denk van de beschrijvingen die ik gelezen heb het in ieder geval weer een toppertje wordt!
Hopen jullie dat de nieuwe CD in trant van ''To record only water for ten days'' is , of hopen jullie toch op wat anders?
quote:Akoestisch goed te spelen Peppers nummers:
Misschien zijn er nog wel meer...
Weet niet of 't al eerder in dit topic is gezegd, maar persoonlijk vond ik het gitaarspel van Frusciante vele malen beter ten tijde van "Mothers Milk" en BSSM. Dat gitaarwerk is erg goed, maar op de nieuwe platen vind ik wat 'ie speelt eigenlijk niet zo bijzonder meer.
quote:Inderdaad, ben ik vergeten!
Op maandag 29 september 2003 17:56 schreef Zander het volgende:
'Breaking the Girl' is akoestisch ook goed te doen voor het grootste deel. Je hebt wel een capo nodig om 'm exact zoals op de plaat te spelen.Weet niet of 't al eerder in dit topic is gezegd, maar persoonlijk vond ik het gitaarspel van Frusciante vele malen beter ten tijde van "Mothers Milk" en BSSM. Dat gitaarwerk is erg goed, maar op de nieuwe platen vind ik wat 'ie speelt eigenlijk niet zo bijzonder meer.
Ik denk dat dat een kwestie van smaak is... Mother's milk en BSSM zijn meer funkplaten dan de laatste 2. Ik vind dat hij op alle platen technisch gezien goed speelt, alleen op de laatste twee minder funk...
quote:Aangezien John altijd vernieuwend bezig is zal het nieuwe album anders klinken, en dat is een goeie zaak, een artiest moet zich blijven ontwikkelen vind ik. Sommige nummers op de cd zijn ook met complete band las ik op het forum van JFtab, dus anders zal het zeker zijn, en het schijnt idd een toppertje te worden
Gelukkig kan je op de officiele site mp3's downloaden.. waarvan sommige echt juweeltjes zijn..
Saturation en Fallout. bijvoorbeeld.
quote:CD's kun je het beste via internet bestellen.
Op maandag 29 september 2003 20:59 schreef Mr.Black het volgende:
Na het lezen van deze topic heb ik ook gezocht naar muziek Frusciante. Zijn cd's zijn niet echt overal verkrijgbaar. Op Kazaa staan ook vrij weinig..Gelukkig kan je op de officiele site mp3's downloaden.. waarvan sommige echt juweeltjes zijn..
Saturation en Fallout. bijvoorbeeld.
Ramparts is ook een supernummer. Alleen te kort.
quote:Het staat niet op 1 van z'n cd's. Heb ook geen idee van wie het is. Het klinkt iig erg bekend.
Op zondag 26 oktober 2003 21:13 schreef IsaacD het volgende:
Weet iemand van wie het nummer 'maybe' is dat John tijdens de By the way tour regelmatig covert? Of is het van hemzelf? Zo ja, staat het dan op 1 van z'n cd's?
edit:
Het is van The Chantels volgens http://www.jftab.com
Erg mooie site trouwens!
[Dit bericht is gewijzigd door _Flea_ op 27-10-2003 08:51]
quote:heb 'm nu opstaan - wat een verbetering t.o.v. to record only water!
Op donderdag 20 november 2003 13:01 schreef _Flea_ het volgende:
Op 24 februari komt de nieuwe cd van John Frusciante uit genaamd Shadows collide with people.Bron: http://www.redhotchilipeppers.com
quote:Een vriend van me heeft hem nog wel, kan ik wel voor je regelen...
Op vrijdag 19 december 2003 01:26 schreef larz2 het volgende:
Wie heeft die documentaire van John Frusciante? Ik zou 'm echt super graag willen hebben!! Alvast bedankt!
quote:Jij hebt hem al?? De persrelease ofzo neem ik aan?
Op maandag 29 december 2003 12:11 schreef Stinkvis het volgende:[..]
heb 'm nu opstaan - wat een verbetering t.o.v. to record only water!
hij heeft leren zingen bv.
en hij is, tussen de popliedjes door, toch weer flink gaan experimenteren, vooral met elektronica
eigenlijk best een maffe plaat
er staan liedjes op die zo door de peppers zouden kunnen worden opgenomen
maar john doet er steeds toch weer rare dingen mee...
erg intrigerend, tot dusver...
Heb je msn, dan kunnen we het daar er verder over hebben of mail me op michelstel at msn.com
quote:Als je dat ook voor mij kan regelen, graag!
Op maandag 29 december 2003 12:15 schreef lily het volgende:[..]
Een vriend van me heeft hem nog wel, kan ik wel voor je regelen...
geef me even een paar dagen dan laat ik je wat via mail weten...
Ik heb de docu zelf ook jaren gehad maar ik vind hem niet meer..
jullie bedoelen toch die "junkie" docu opgenomen in de tijd dat hij niet bij de peppers zat?
[Dit bericht is gewijzigd door lily op 29-12-2003 15:05]
quote:heb geen msn nee
Op maandag 29 december 2003 13:45 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Jij hebt hem al?? De persrelease ofzo neem ik aan?
Heb je msn, dan kunnen we het daar er verder over hebben of mail me op michelstel at msn.com
Ik ben de komende dagen regelmatig online, dus we treffen elkaar wel hoop ik..
[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 29-12-2003 16:08]
quote:En ik zit nu niet thuis. Ben over een kleine 3 kwartier thuis. Als je 'm dan wil sturen graag!
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef nozem het volgende:
Owja Flea... ik heb die docu ook, en ik zit nu achter de goeie pc, ik zou em je sturen, maar helemaal vergeten
quote:Komt voor elkaar
Op maandag 29 december 2003 16:08 schreef _Flea_ het volgende:[..]
En ik zit nu niet thuis. Ben over een kleine 3 kwartier thuis. Als je 'm dan wil sturen graag!
quote:ok, das sneller dan ik het kan regelen (heel ouderwets met een videoband enzo
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef nozem het volgende:
Owja Flea... ik heb die docu ook, en ik zit nu achter de goeie pc, ik zou em je sturen over msn, maar helemaal vergetenIk ben de komende dagen regelmatig online, dus we treffen elkaar wel hoop ik..
quote:Hier precies hetzelfde. In september al besteld (als het niet eerder is). Nog nooit wat van gehoord.
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef nozem het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat ik Smile nog ooit binnenkrijg via Plato, 3 maanden geleden besteld, maar nog helemaal niks gehoord..
Dus mijn zoektocht gaat verder..
quote:Toch bedankt!
Op maandag 29 december 2003 16:26 schreef lily het volgende:[..]
ok, das sneller dan ik het kan regelen (heel ouderwets met een videoband enzo
)
quote:Dit is het nummer 'My lovely man'. Het staat op de CD ''Blood Suger Sex Magik'' nr. 15.
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef cohen het volgende:
ik zoek de naam van een Red Hot Chili Peppers nummer. Het staat op de DVD van greatest hits. Titel 24 van hoofdstuk 11. Je hoort het op de achtergrond tijdens het gesprek met Chris Rock en Anthony Kiedis. welk nr is dit???
quote:dankje!!!!
Op woensdag 31 december 2003 15:25 schreef sankarst het volgende:[..]
Dit is het nummer 'My lovely man'. Het staat op de CD ''Blood Suger Sex Magik'' nr. 15.
quote:inmiddels een weekje verder en ik kan nu al zeggen: een van de beste platen van 2004
Op maandag 29 december 2003 12:11 schreef Stinkvis het volgende:[..]
heb 'm nu opstaan - wat een verbetering t.o.v. to record only water!
hij heeft leren zingen bv.
en hij is, tussen de popliedjes door, toch weer flink gaan experimenteren, vooral met elektronica
eigenlijk best een maffe plaat
er staan liedjes op die zo door de peppers zouden kunnen worden opgenomen
maar john doet er steeds toch weer rare dingen mee...
erg intrigerend, tot dusver...
quote:Je weet toch niet wat er voor de rest nog in 2004 uitkomt dus hoe kun je dat nou zeggen?
Op dinsdag 6 januari 2004 14:29 schreef Stinkvis het volgende:[..]
inmiddels een weekje verder en ik kan nu al zeggen: een van de beste platen van 2004
voor mij althans
quote:Alsjeblieft zeg dat nou niet. Ik moet nog 1,5 maand wachten
Op dinsdag 6 januari 2004 14:29 schreef Stinkvis het volgende:[..]
inmiddels een weekje verder en ik kan nu al zeggen: een van de beste platen van 2004
voor mij althans
quote:ik zeg niet voor niks 'een van de'...
Op woensdag 7 januari 2004 12:41 schreef Dezz het volgende:[..]
Je weet toch niet wat er voor de rest nog in 2004 uitkomt dus hoe kun je dat nou zeggen?
quote:geen mooiere zaak dan geduld
Op woensdag 7 januari 2004 12:44 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Alsjeblieft zeg dat nou niet. Ik moet nog 1,5 maand wachten
Gisteren heb ik Smile From The Streets You Hold ontvangen. Eindelijk. Helaas niet via Plato waar ik 'm besteld had, maar via e-Bay.
Alleen een gek ding. Ik tel in het boekje 17 tracks en op de cd staan er 18. Wie weet hoe dat zit?
quote:Zal John wel in een van zijn gare buien hebben gemaakt
Op woensdag 14 januari 2004 10:09 schreef _Flea_ het volgende:
Maar ik wacht al zolang op dat album.Gisteren heb ik Smile From The Streets You Hold ontvangen. Eindelijk. Helaas niet via Plato waar ik 'm besteld had, maar via e-Bay.
Alleen een gek ding. Ik tel in het boekje 17 tracks en op de cd staan er 18. Wie weet hoe dat zit?
quote:Dat zal ik eens even beluisteren dan
Op dinsdag 27 januari 2004 17:16 schreef _Flea_ het volgende:
Op www.johnfrusciante.com staan nu 3 complete nummers van z'n nieuwe album.
quote:Wat vinden we ervan?
Op dinsdag 27 januari 2004 23:17 schreef Dezz het volgende:[..]
Dat zal ik eens even beluisteren dan
quote:Gisteren had ik niet meer de tijd om te luisteren, heb net even geluisterd
Op woensdag 28 januari 2004 21:58 schreef Shogo het volgende:[..]
Wat vinden we ervan?
in één woord: G-E-W-E-L-D-I-G
En John zingt zelfs goed op dit album
quote:Wat een beetje zangles al niet kan doen he.
Op woensdag 28 januari 2004 22:05 schreef Dezz het volgende:[..]
Gisteren had ik niet meer de tijd om te luisteren, heb net even geluisterd
![]()
![]()
quote:De laatste track is in twee delen gesplitst.
Op woensdag 14 januari 2004 10:09 schreef _Flea_ het volgende:
Maar ik wacht al zolang op dat album.Gisteren heb ik Smile From The Streets You Hold ontvangen. Eindelijk. Helaas niet via Plato waar ik 'm besteld had, maar via e-Bay.
Ik heb echter dus nog maar 2 nummer gehoord, ik ben reuze-benieuwd naar de rest van het album. Maar dat John steeds meer een 'poppy man' (Je weet wel, dat hemelse nummer op Smile) aan het worden is lijkt me een feit..
Wednesday's Song nog een keer gehoord en dat is toch wel een erg goed nummer, ik moest een beetje aan de Beatles denken door dat mystieke akkoordenschema.. Song to sing when i'm lonely kan me niet echt boeien eigenlijk..
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-02-2004 06:43]
quote:Dat is geloof ik bij de latere releases. Er zit hier een heel kort nummer tussen van een seconde of 30.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:09 schreef Shogo het volgende:[..]
De laatste track is in twee delen gesplitst.
quote:Is t echt mogelijk?
Op woensdag 28 januari 2004 22:05 schreef Dezz het volgende:[..]
Gisteren had ik niet meer de tijd om te luisteren, heb net even geluisterd
![]()
![]()
quote:Echt serieus, hij heeft ook zanglessen gehad (mocht ook wel
Op donderdag 5 februari 2004 08:53 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Is t echt mogelijk?
Ik had een vorig album van zijn site gedload en dat zingen was echt tenenkrommend op zijn zachst gezegt
ik vind 'm nog steeds briljant (zie ook mijn eerdere posts hier) & t is absoluut een van mijn platen vh jaar!
maarre......
ik vraag me af
hij heeft berimpelde armen heeft hij brandwonden ofzo iets,want bij zijn jonge foto heeft hij dat nog niet
quote:Waar kan ik die nummers vinden Flea? Ik ben erg benieuwd..
Op vrijdag 6 februari 2004 17:31 schreef _Flea_ het volgende:
ik hoop een beetje zoals de nummers op The Brown Bunny soundtrack.
Wat een ontzettend GAAF nummer is dat toch...
quote:Die komt toch pas de 23e uit?????
Op donderdag 19 februari 2004 17:30 schreef Shogo het volgende:
Zo vandaag Shadows gekocht. Wat een briljante cd!![]()
I totally agree with nozemquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:31 schreef nozem het volgende:
John wordt soms te veel verafgood zonder dat men zich enkel op zijn muziek concentreert heb ik wel eens het idee.. Shadows is een album waar een aantal zeer aardige nummers op staan, ik noem een Carvel, Omission, Second Walk, This Cold, Wednesday Song, Song to sing when i'm lonely, Water.. maar waar de rest maar 'zo-zo' van is en waar zelfs een nummer op staat wat ik zo snel mogelijk wil vergeten (Ricky) omdat dat nummer de irritante zoetsappigheid uitstraalt die mij soms zo aan By the Way stoorde.. Al met al, een redelijk album met een aantal zeer aardige nummers maar zeker niet beter dan Niandra of To record only water for ten days..
Ook wel een beetje jammer, want ik denk dat ie nog veel beter zou kunnen..
Voor, want in 'stuff' zit zijn afgebrande huis en bij het VPRO interview (neem aan dat je de gene bedoelt waarbij hij nogal fucked up is) zit hij bij zijn vriendin in huis omdat zijn huis is afgebrand.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 19:18 schreef sankarst het volgende:
Weet iemand of het filmpje 'stuff' voor of na het VPRO interview is gemaakt?
Dat is Untitled #12. Je hoort: "Did you ever try to hug the sky behind your head?"quote:Op vrijdag 27 februari 2004 19:55 schreef sankarst het volgende:
Wat bedoel je precies met fucked up? Hij zit in dat interview op een bank, speelt twee nummers, wordt geinterviewd. Hij lijkt me geestelijk best helder in dat interview, al wordt dat op het laats steeds minder en ligt hij op het laatst op de grond te trippen terwijl hij hij zijn nieuwe CD(NIandra) laat horen. Wat me opviel is dat John een nummer laat horen van zijn nieuwe CD, maar dat nummer staat helemaal niet op Niandra, ik heb het in iedergeval nog nooit eerder gehoord.
Check t woordenboekquote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:13 schreef sankarst het volgende:
weet iemand wat het woord ''ramparts'' (TROWFTD) betekent, of wat er mee bedoelt wordt?
okay dank je welquote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:01 schreef Gyan het volgende:
[..]
Check t woordenboek
rampart: wal, bolwerk
quote:Op zondag 29 februari 2004 02:14 schreef Loserkid het volgende:
Waar is het VPRO interview te downloaden?ik zoek al weken
![]()
Die op Kazaa is ongeveer 27 MB en van slechte kwaliteit. Ik heb er een van de fortunefadedhub op dc++ gehaald van 347 MB en die is veeeeeeeeeeel beter. John ziet er tenminste veel minder erg fucked up op uitquote:Op zondag 29 februari 2004 10:47 schreef sankarst het volgende:
Heel soms is ie wel te vinden op kazaa, ik heb m zelf ook van kazaa. Als je hier je emailadres neerzet, dan zet ik je wel in mijn msn lijst , en dan wil ik hem wel via msn naar je overzenden.Er schijnen alleen wel betere versie''s van het interview rond te zwerven op het internet, van die ik heb is het beeld soms een beetje blokkerig, maar verder heel goed te volgen.
arhhquote:Op donderdag 18 maart 2004 23:24 schreef _Flea_ het volgende:
Guys, goed nieuws!
Er staan demo's en akoestische versies op de site www.johnfrusciante.com. Alles van Shadows Collide With People. Je kunt ze DOWNLOADEN![]()
![]()
![]()
Wat een artiest. Hij doet tenminste was voor de fans! Groots respect voor deze man.
Rechter muisknop> Opslaan als?quote:Op zondag 21 maart 2004 21:23 schreef robbish het volgende:
[..]
arhh![]()
hij dowload niet
ligt dit aan mij?
doet nietsquote:Op zondag 21 maart 2004 21:29 schreef Shogo het volgende:
[..]
Rechter muisknop> Opslaan als?
Ja, dat ligt aan jouquote:Op zondag 21 maart 2004 21:23 schreef robbish het volgende:
[..]
arhh![]()
hij dowload niet
ligt dit aan mij?
Het was al een best oud nummer. Hij speelde het geloof ik ook al in Paradiso 2001. Het heette toen nog 'I was afraid'.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:26 schreef sankarst het volgende:
Bij de demo's heet het nummer 'Ricky' niet 'Ricky' , maar 'Ricky Nelson'.
[afbeelding]
Dus waarschijnlijk gaat het nummer over deze gitarist/zanger : www.ricknelson.com.
Ik heb net ff de demo's en het acoustische optreden op een CD'tje gebrand, mooi hoor!
. Ik hoop dat John nu regelmatig wat demo -materiaal gaat plaatsen, zou wel mooi zijn toch?
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Want met emule hier schiet het echt totaal niet op...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 08:07 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb nu ook de docu uit 94 gedownload. Bestandsgrootte 347MB, kortom een veeeeeell betere kwaliteit dan die andere die rondzwerft!
Acoustische versie en de demo's heb ik natuurlijk al gedownloadquote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:02 schreef Jenny_park het volgende:
Neeeej met lang haar issie lekkerder!! (effe tussendoor)
Zijn nieuwe album shadowes collide with people is echt goed! Qua zang is hij er echt heel erg op vooruit gegaan. Op z'n eerdere cd's was het meer 'kattengejank.' Het viel mij op de RHCP dvd al op dat hij beter zong! Secondwalk vind ik een cool nummer.
Wisten jullie trouwens al dat je nu op www.johnfrusciante.com een complete acoustische versie van shadowes collide with people gratis en voor niks kan downloaden? Cadeautje van John voor de fans.
Ik baal er zo van dat ik niet bij het RHCP concert kan zijnsnik snif.... maja, wieweet ook John acoustic in Holland.
whooohooo!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:35 schreef nozem het volgende:
Hij heeft in ieder geval geen eentonig kapsel. Ik denk dat ie alle kapsels nu wel gehad heeft ondertussen.
En idd, ik denk ook dat ie er nu gewoon weer 2 jaar niks aan doet en er dan weer als Jezus bijloopt
Waar zijn die perfomances te downloadenquote:Op donderdag 1 april 2004 08:26 schreef _Flea_ het volgende:
Het album van The Brown Bunny komt 4 april in de UK. Gelukkig had ik 'm al een tijdje
In de zomer staan een cd van John en Omar (van de Mars Volta) gepland en ook nog een van John en Josh. Daar zal iets van de Performances opstaan die hij nu bijna dagelijks geeft.
Perf #4 en #9 zijn trouwens te downloaden. Klinkt goed!!
Download is niet meer beschikbaar....quote:Op donderdag 1 april 2004 10:27 schreef _Flea_ het volgende:
Dat heeft John zelf gezegd in een interview. Zal het even opzoeken.
Op www.frusciante.us.tt staat onder het kopje "news" een link naar een pagina waar je ze kan downloaden.
Zet ze eens op een ftp ofzoquote:Op donderdag 1 april 2004 10:46 schreef _Flea_ het volgende:
Gelukkig heb ik ze altijd nog![]()
okiedokiequote:Op donderdag 1 april 2004 10:55 schreef _Flea_ het volgende:
heb een tijdje een ftp gehad. Zal hem vanavond weer ff online gooien. Voeg me maar toe aan MSN vanavond.
Jammer dat die performances niet meer te downloaden zijnquote:Op donderdag 1 april 2004 10:55 schreef _Flea_ het volgende:
heb een tijdje een ftp gehad. Zal hem vanavond weer ff online gooien. Voeg me maar toe aan MSN vanavond.
Ik ook, ik ben gewoon JF verslaafd hahaquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef _Flea_ het volgende:
Ik las het net op JFtab.com.
Ik hoop echt dat het gebeurd. Ik zie me nu al alles kopen wat ie uitbrengt!!![]()
Er schijnen ook al verzoeken te zijn op sommige forums dat het nieuws verwijderd moet worden 'omdat John geen geruchten in de wereld wil hebben'.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:15 schreef sankarst het volgende:
Dit bovenstaande nieuws staat ondertussen niet meer op het officiele Frusciante forum, het bericht is in een kwartier tijd twee keer gewist , en ik kan op de een of andere manier dit bericht niet meer opnieuw posten. Ik denk dat ze dit nieuws geheim willen houden ofzo
Dit wordt zo geilquote:Op zondag 9 mei 2004 13:43 schreef Shogo het volgende:
Klopt er komen om de 3 maanden nog 3 albums uit geloof ik en als die allemaal uit zijn komt er van alle 3 een limited edition box set oid met waarschijnlijk alle oude albums er ook bij (ook smile).
Ik denk alleen wel dat Smile minder tracks zal bevatten. John zal de nummers die in zijn ogen slecht zijn (die met al het geschreeuw enzo) weglaten. Maar er staan natuurlijk nog zat mooie nummers op. Hopelijk komt Outside Space er ook op te staanquote:Op zondag 9 mei 2004 13:43 schreef Shogo het volgende:
Klopt er komen om de 3 maanden nog 3 albums uit geloof ik en als die allemaal uit zijn komt er van alle 3 een limited edition box set oid met waarschijnlijk alle oude albums er ook bij (ook smile).
Zeer goede keuze!quote:Op maandag 10 mei 2004 08:36 schreef _Flea_ het volgende:
Heb ik gedaan! Heb laatst een cd van Joy Division gekocht.
Ik check veel andere muziek uit al zeg ik het zelfquote:Op zondag 9 mei 2004 16:05 schreef nozem het volgende:
Stelletje John freaks.![]()
John zou denk ik graag willen dat jullie ook eens wat andere muziek uit gingen checken!
quote:Op maandag 10 mei 2004 18:50 schreef Dezz het volgende:
[..]
Laatst een cd van The Smiths gekocht, echt geweldige muziek!
Joy Division klinkt goed! Het is het album Still. Dit is dacht ik niet 1 van de 2 studioalbums, maar een soort bootleg. In Arnhem bij Kroese hadden ze er een flink aantal liggen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:57 schreef nozem het volgende:
[..]
Zeer goede keuze!
![]()
Zorg dat je van Joy Division die 2 studio albums ook te pakken krijgt dan, die klinken veel meer als 1 geheel (Unknown Pleasures en Closer)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:37 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Joy Division klinkt goed! Het is het album Still. Dit is dacht ik niet 1 van de 2 studioalbums, maar een soort bootleg. In Arnhem bij Kroese hadden ze er een flink aantal liggen.
Heb nu ook The Mars Volta - De-Loused in the comatorium. Zeer goed![]()
Welke van The Smiths heb je gekocht?quote:Op maandag 10 mei 2004 18:50 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ik check veel andere muziek uit al zeg ik het zelf
Laatst een cd van The Smiths gekocht, echt geweldige muziek!
Ik was wel van plan om ze te kopen. Ze hebben echt een typisch geluid waardoor je ze gelijk kunt herkennen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:08 schreef nozem het volgende:
[..]
Zorg dat je van Joy Division die 2 studio albums ook te pakken krijgt dan, die klinken veel meer als 1 geheel (Unknown Pleasures en Closer)
Die komt pas als al die releases zijn geweest.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:59 schreef _Flea_ het volgende:
Wow dat is goed nieuws!!!!
Maar hoe zit het met die limited edition box eigenlijk?
Doet me een beetje denken aan de begraafplaats Père Lachaise in Parijs (je weet wel waar Jim Morrison begraven ligt )quote:
Heb je de cd al gehoord dan??quote:Op maandag 24 mei 2004 15:30 schreef _Flea_ het volgende:
De tracklist van The Will to Death:
1. A Doubt
2. An Exercise
3. Time Runs Out
4. Loss
5. Unchanging
6. The Mirror
7. A Loop
8. Wishing
9. Far Away
10. The Days Have Turned
11. Helical
12. The Will To Death
Nummer 10 en 12 zijn nu al mijn favorieten.
Goosebumbs all over!
Ja dat weet ik maar misschien zijn de andere net zo geniaalquote:Op maandag 24 mei 2004 19:54 schreef Shogo het volgende:
Die twee heeft john live gespeeld.
Ik heb nog nooit muziek van hem gehoord, dat moet ik maar eens gaan doen dan.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:16 schreef _Flea_ het volgende:
Hebben jullie al eens de muziek van Vincent Gallo gehoord? Is een beetje in de stijl van John. Simpele mooie nummers met weinig poepas. Het is even wennen maar het zit een beetje in de Usually Just a T-shirt stijl (die net iets anders dan Niandra is).
Als ik jou was zou ik 'm gewoon kopen. Hij is op verschillende plekken makkelijk verkrijgbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:16 schreef Dezz het volgende:
Dilemma: Nu Niandra LaDess & Usually Just A T-Shirt kopen of wachten op de limited edition box set
Wat een gaaf nummer!!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:00 schreef _Flea_ het volgende:
Op http://www.recordcollectionmusic.com kun je luisteren naar "The Mirror" in de Jukebox.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |