Zal ik je de afloop vertellen van die oude poedel??quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:34 schreef Kaatje_1406 het volgende:
Maar....Hoe is het afgelopen bij de DA?
@Sprookjesbos sterktequote:Op zaterdag 11 november 2006 19:14 schreef Sprookjesbos het volgende:
Voorbeeld verhaal van hoe het wel moet en kan
Onze oude hond durfde alleen nog maar in de tuin haar behoefte te doen. Dit omdat ze doof was en steeds minder kon zien. Ze was dan ook erg bang voor alle geluiden buitenshuis, omdat ze deze niet meer kon plaatsen wat wat nou was.quote:Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef CherryLips het volgende:
Maar wat ik nog het walgelijkst vind is dat er al een nieuwe hond in huis komt en dat je de oude wegdoet alsof het een kapotte video is. Ik word er echt kotsmisselijk van. Ook omdat de hond blijkbaar altijd z'n behoefte in de tuin moest doen. Valt nog mee dat dat arme beestje niet al zelfmoord heeft gepleegd
.
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?quote:Op zondag 12 november 2006 17:24 schreef SaS21 het volgende:
[..]
Onze oude hond durfde alleen nog maar in de tuin haar behoefte te doen. Dit omdat ze doof was en steeds minder kon zien. Ze was dan ook erg bang voor alle geluiden buitenshuis, omdat ze deze niet meer kon plaatsen wat wat nou was.
De tuin was voor haar veilig en ze wist dat ze daar rustig haar behoefte kon doen.
En ik ben blij dat we haar die veiligheid toch konden bieden. Want ze vond het zelf ook niet fijn dat ze haar behoefte in huis deed. De tuin biedde echt een uitkomst.
Jammer dat je meteen zo'n mening hebt!
Heel soms wel, maar dat was alleen wanneer de hond buiten harde knallen van vuurwerk ofzo had gehoord waar ze bang voor was en haar gedachten alleen nog waren hoe snel ze naar huis moest komen. Maar dat was alleen in december/ januari.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?
Dat bedoel ikquote:Op zondag 12 november 2006 18:17 schreef SaS21 het volgende:
[..]
Heel soms wel, maar dat was alleen wanneer de hond buiten harde knallen van vuurwerk ofzo had gehoord waar ze bang voor was en haar gedachten alleen nog waren hoe snel ze naar huis moest komen. Maar dat was alleen in december/ januari.
Bovendien zijn we elke week wel een aantal keer met haar naar het bos gegaan etc. om een grote wandeling met haar te maken. Daar was het rustig en kon ze lekker haar eigen gang gaan zonder een irritante riem om haar nek
Het gaat erom dat alle gebreken die eerst geen reden waren tot een spuitje, na het uitzoeken van de nieuwe hond opeens wel reden zijn om de oude poedel in te laten slapen. Natuurlijk moet je een hond die pijn heeft niet te lang laten lijden. Daarin ben ik het met je eens. Maar de redenen die TS opnoemt lijken meer op excuses dan op medelijden met de poedel.quote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Heerlijke reacties, echt...
Hoe zou die hond zich voelen, wanneer ie eigenlijk bijna niet meer ziet, hoort, proeft... En aan alle kanten zijn halfverteerde voedsel lekt? Jullie willen zo'n totaal afgetakeld beest zichzelf dood laten kotsen en schijten?
Nee, dát getuigt van liefde voor een beest, joh!Maak er dan gewoon een eind aan.
Ik geef TS groot gelijk. En misschien was de huidige hond wel een maatje van hem en z'n ma, genoten ze beiden van de aanwezigheid. En nu niet meer. Het is een behoorlijke last, zorgen voor een oud, ziek dier.
Ik zou zeggen, zodra deze overleden is, al dan niet middels een zetje in die richting: gewoon een nieuw maatje uitzoeken!
Wel voortaan eerder naar de dierenarts bij het optreden van gebreken...
een behoorlijke last??? Dat is de consequentie als je een dier neemt; die wordt oud jaquote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Hoe zou die hond zich voelen, wanneer ie eigenlijk bijna niet meer ziet, hoort, proeft... En aan alle kanten zijn halfverteerde voedsel lekt? Jullie willen zo'n totaal afgetakeld beest zichzelf dood laten kotsen en schijten?
Nee, dát getuigt van liefde voor een beest, joh!Maak er dan gewoon een eind aan.
Ik geef TS groot gelijk. En misschien was de huidige hond wel een maatje van hem en z'n ma, genoten ze beiden van de aanwezigheid. En nu niet meer. Het is een behoorlijke last, zorgen voor een oud, ziek dier.
Ik zou zeggen, zodra deze overleden is, al dan niet middels een zetje in die richting: gewoon een nieuw maatje uitzoeken!
Het verbaast me niets als TS niet mee meeleest en niet meer gaat reageren. Die hond hebben ze al lang laten inslapen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:27 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het beter is als jullie geen nieuwe hond meer nemen.
Nee, we wandelden vaak met haar. Het is niet alsof we niet veel om haar geven, dat doen we zeker wel, maar in mindere mate als alle die hard dieren fans hier, wat voor hun weer schokkend over kan komen. We lieten haar vaak uit maar omdat haar zich achteruit ging struikelde ze regelmatig ergens overheen en ze zakte altijd door haar poten als ze ging rennen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?
Zo denk ik er dus ook over.quote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Met dat 1e bedoel ik dat we best hard moeten praten anders hoorde ze ons niet, met het 2e dat we niet boos op haar zijn dat ze zoveel mankementen heeft ofzo.quote:Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef duivelin1 het volgende:
Je antwoorden kloppen niet met elkaar; in het ene zeg je dat je tegen het hondje moet schreeuwen, in de andere zeg je "we schreeuwen niet tegen haar hoor".
Dat is hoe ík ben, niet mijn familie, en ook niet hoe ik met dieren om ga. Ik kon wel meteen Boomer zeggen maar jullie kenden haar niet dus dit leek me duidelijker. Dit zou ik overigens ook zo over mijn vader of wie dan ook zeggen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:50 schreef Sprookjesbos het volgende:
Drie pagina's over een oude hond die nu naar de regenboogbrug is. Eigenlijk ben ik blij voor het diertje dat het naar de betere wereld is en ik hoop dat, als er iets van een hondenhemel bestaat dat onze Chakra haar tegenkomt en ze samen kunnen spelen.
Bij het lezen van dit laatste bericht van TS besefte ik me ook dat we ons drie pagina's lang druk hebben gemaakt om een oude hond waarvan we alleen maar weten dat het een poedel betrof die aan vervanging toe was.
We weten geen naam en er is geen foto aan te pas gekomen...
Typerend voor de manier waarop TS en zijn familie met dieren omgaan.
Beste TS ondanks alles wens ik je veel plezier met jullie nieuwe hond (zou toch afgelopen zaterdag komen??) en tevens hoop ik, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat je dankzij de massale reacties die je op dit topic hebt gekregen toch een beetje gaat nadenken over de manier waarop bij jullie thuis met dieren wordt omgegaan.
Dan komt het niet juist bij jou over. Je moest eens weten hoe weinig mijn moeder heeft geslapen de laatste dagen voor Boomer's einde. Het is gewoon een feit dat - ook als we haar niet lieten inslapen - het geen 2008 meer zou meemaken. Het is niet dat we niet meer naar haar keken en alleen maar wanhopig opzoek naar een nieuwe waren, meer vast informatie zoeken over een ras voor een nieuwe hond wat ons wel zou bevallen, en welke van deze zo al verkocht werden.quote:Op maandag 13 november 2006 21:54 schreef tonja het volgende:
Ik geloof best dat het hondje er slecht aan toe was. Wat mij niet lekker zit is het feit dat jullie niet al maanden geleden de dierenarts hebben bezocht. Ook komt het zeer hard over dat jullie tijdens zijn laatste periode al op zoek gingen naar een nieuw hondje.
Dat komt op mij over alsof jullie hondje alleen bestaansrecht had als het niet teveel overlast gaf. Dat vind ik hard. Keihard.
Beste Yucko,quote:Op maandag 13 november 2006 21:58 schreef Yucko het volgende:
[................]
Begrijp ons niet verkeerd; een hond is voor ons niet alleen maar een decoratie, we zijn bereid er veel tijd aan te besteden, en gunnen elke hond een zo goed mogelijk leven! Je moest eens weten hoeveel mensen er wel zo veel slechter om mee gaan als wij, en dan heb ik het niet over maniakken in India.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |