abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 november 2006 @ 21:11:30 #1
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43373362
Sorry voor de wat lugubere titel (maar hey, dat is de reden dat je klikte, toch?)...
Ik kwam www.sawstop.com tegen... Het betreft een cirkelzaag die stopt als je je vinger er in krijgt... Zie het als iets met de snelheid van een airbag, maar in dit geval wordt er aan de onderkant een blok aluminium in de zaag geslagen, waardoor de zaag stopt met draaien. Door z'n eigen traagheidsmoment verdwijnt de zaag ook meteen onder tafel.
Ik zou zeggen, bekijk de video's (nee niks bloederigs ) op de site! Geweldige veiligheidsontwikkeling, helaas willen fabrikanten er nog niet zo aan, omdat een zaagtafel $150 duurder wordt, en fabrikanten niet opdraaien voor de medische kosten van verwondingen (die kosten zijn ongetwijfeld vele malen hoger!)...

[ Bericht 6% gewijzigd door RemcoDelft op 08-11-2006 21:53:09 ]
censuur :O
pi_43374268
Ik twijfelde een paar seconden of ik zou klikken. Ik ga nu even dat filmpje bekijken.
pi_43374833
Geweldig ding Wauw, wat een vinding. Vooral dat knakworstfilmpje is erg indrukwekkend!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_43375069
Ik ben onder de indruk hoor!

Doe maar geen link
pi_43375704
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:48 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben onder de indruk hoor!

Doe maar geen link
zwak hart?

Staat gewoon op die site. Ik ben serieus onder de indruk
pi_43376204
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:00 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

zwak hart?

Staat gewoon op die site. Ik ben serieus onder de indruk
Nee, filmpje heb ik gezien, maar ik had een link naar de opendir geplaatst met alle filmpjes. En of dat nou de bedoeling is in K&W

Kort gezegd heb ik mezelf gemodereerd
pi_43379615
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:09 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, filmpje heb ik gezien, maar ik had een link naar de opendir geplaatst met alle filmpjes. En of dat nou de bedoeling is in K&W

Kort gezegd heb ik mezelf gemodereerd
Ik heb dat filmpje gezien maar dan in werkelijkheid bij me zelf.
Moe, druk van werk, moeder enrstig ziek, laat op de avond en dan een tengeltje doorzagen van 10 mm en staat het zaagblad op 70 mm slechte verlichting. Wil je het tengeltje doortrekken ...........
Zaag stond gelijk stil. Daar voel je niks van. Alleen naderhand na het hechten als die verdoving is uitgewerkt. aj aj aj.
Goede raad.
Werk met gereedschap alleen als je fit en uitgerust bent.
pi_43381494
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:18 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ik heb dat filmpje gezien maar dan in werkelijkheid bij me zelf.
Moe, druk van werk, moeder enrstig ziek, laat op de avond en dan een tengeltje doorzagen van 10 mm en staat het zaagblad op 70 mm slechte verlichting. Wil je het tengeltje doortrekken ...........
Zaag stond gelijk stil. Daar voel je niks van. Alleen naderhand na het hechten als die verdoving is uitgewerkt. aj aj aj.
Goede raad.
Werk met gereedschap alleen als je fit en uitgerust bent.
Had je met zo'n zaagtafel gewerkt die de TS laat zien? waarom moet je dan toch gehecht worden? of was het een normale zaagtafel? waarom stopte die dan meteen? die ragt toch je hele vinger aan gort?
Bram! Boterham!
pi_43382760
quote:
Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Had je met zo'n zaagtafel gewerkt die de TS laat zien? waarom moet je dan toch gehecht worden? of was het een normale zaagtafel? waarom stopte die dan meteen? die ragt toch je hele vinger aan gort?
Niet zoeen maar die van mij stop ook onmiddelijk(!) Nagel eraf moest gehecht worden. Andere vinger was net zoeen afgerukt open been argagrrag brbrbrbrbrbrbrb. Gelukkig alleen maar de vingertop Verdovingsspuit dat deed meer pijn dan die klap/tik van het zaagblad.
Geluk was dat ik dus met mijn vinger topje tegen het zaagblad aanging. Was het met het midden van de vingers.......
  donderdag 9 november 2006 @ 01:15:49 #10
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_43382975
Mooie zaagtafel..alleen niet zo makkelijk mee te nemen.

Doe het dus nog maar met mijn Elu/de Walt machientje.

Het ziet er wel gelikt uit.
pi_43383320
Gave zaag. Jammer dat ik doorgaans nooit zaag anders ging ik sparen!
feest
  donderdag 9 november 2006 @ 08:31:17 #12
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_43384868
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef GerritB het volgende:

Gewoon ontzettend veel respect ontzag hebben voor een cirkelzaag, dan laat je het wel om je vingers er in te stoppen.....
Trust me, I know what I'm doing......
pi_43384931
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef GerritB het volgende:

't is dat er een grote tafel aan vast zit, maar het lijkt me dat er ook wel een compactere machine te maken is die gewoon achter in de auto/busje past.
pi_43385437
Leuk zaagtafel en dat systeem kan ook wel in een compacterezaag.

Zelf heb ik ook eens gehad, ook wat moe, moest even wat snel af. Heb je de toupie (zware freesmachine met een as van 3cm dik en een messenset die je in een freeskop monteert, kun je een compleet kozijn profilel in 1 keer uitfrezen) net ingestelt begin je te frezen en bijna op het einde slaat er meteriaal terug op een kwast. Hele tafel en vloer rood. Maar je voelt er niets van ook al hangen de vellen aan je hand en kun je de botjes zo ongeveer zien zitten. Die pijn komt pas na een dag. Het is helemaal goed gekomen heeft wel een paar maanden geduurt dat het erg pijnlijk was En je ziet voorlopig/altijd een zigzagpatroon aan de zijkant van mijn hand.
  donderdag 9 november 2006 @ 10:09:23 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43386617
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:31 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

Gewoon ontzettend veel respect ontzag hebben voor een cirkelzaag, dan laat je het wel om je vingers er in te stoppen.....
Ongelukken gebreuren nou eenmaal, dat voorkom je niet...
pi_43388819
Zit me af te vragen hoe zoiets werk? wanneer weet die zaag dat er een vinger op ligt?
Trots van het Noorden!
pi_43388975
iets met elektrische geleiding van je vinger. Het blad wordt continu gemeten, en als je vinger ertegenaan komt dan verandert er iets (meer weerstand/whatever) en dan klapt er een alu rem op (welke wel vervangen moet worden na gebruik).
pi_43391188
Vind het gewoon onzin zo`n zaag. Je kunt er mee werken of je kan het niet. Ik heb zelf in de meubel industrie gezeten. Mij werd altijd aangeraden om met een duwhoutje te werken. Zorg dat je geen losse dingen hebt zoals trui en sieraden. En niks met je handen door duwen!. Zorgt dat je verder goed staat. Als je dit al opvolgd is de kans dat er wat gebeurd echt maar 1 op 1000000.

Ongelukken gebeurd gewoon als je zelf onverzichtig te werk gaat. Dus als je even denkt van ach ik duw dat plankje wel even door met de blote hand met 10cm langs de zaag. Of dat je gewoon niet geconcentreerd bezig bent ect.
pi_43391198
Fantastisch ding, maar ben bang dat ie ook zal klappen als het niet moet, bijvoorbeeld als een stuk hout iets vochtiger is dan normaal.

Overigens moet je niet alleen de noodstop vervangen maar is je zaagblad ook aan vervanging toe gelijk, een keer het systeem niet uitzetten bij geleidend materiaal en je bent een paar honderd euro achteruit.

Neemt niet weg dat ik graag met zo'n ding zou werken, en als je geen materiaal verwerkt wat geleid dan moet het supergoed werken.
  donderdag 9 november 2006 @ 13:33:42 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43393054
1 op de miljoen dat het fout gaat is simpelweg onacceptabel voor zoiets; het moet veel veiliger zijn!

Boekel ==> Je zaagblad blijft gewoon heel hoor...
pi_43397842
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:33 schreef RemcoDelft het volgende:
1 op de miljoen dat het fout gaat is simpelweg onacceptabel voor zoiets; het moet veel veiliger zijn!

Boekel ==> Je zaagblad blijft gewoon heel hoor...
Weet je dat zeker? als je dat filmpje kijkt zie je dat dat zaagblad echt in het alluminium hapt...en niet een beetje ook... daar kunnen ze niet al te best tegen volgens mij...

[edit]
In het andere filmpje zeggen ze idd dat het je blad niet beschadigt

[ Bericht 13% gewijzigd door lj_lightning op 09-11-2006 16:12:11 ]
Bram! Boterham!
  donderdag 9 november 2006 @ 16:16:14 #22
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_43400226
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:38 schreef anoniem444 het volgende:
Vind het gewoon onzin zo`n zaag. Je kunt er mee werken of je kan het niet. Ik heb zelf in de meubel industrie gezeten. Mij werd altijd aangeraden om met een duwhoutje te werken. Zorg dat je geen losse dingen hebt zoals trui en sieraden. En niks met je handen door duwen!. Zorgt dat je verder goed staat. Als je dit al opvolgd is de kans dat er wat gebeurd echt maar 1 op 1000000.

Ongelukken gebeurd gewoon als je zelf onverzichtig te werk gaat. Dus als je even denkt van ach ik duw dat plankje wel even door met de blote hand met 10cm langs de zaag. Of dat je gewoon niet geconcentreerd bezig bent ect.
Bij een kans van 1 op de miljoen, zouden er wekelijks, al dan niet dagelijks, nog steeds tientallen mensen zijn die enkele vingers door de lucht zien vliegen.
pi_43404688
wauw.....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43405887
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:01 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Bij een kans van 1 op de miljoen, zouden er wekelijks, al dan niet dagelijks, nog steeds tientallen mensen zijn die enkele vingers door de lucht zien vliegen.
Vind dat een beetje veel maar wereldwijd zijn er veel mensen een klein maar toch substantieel deel daarvan werkt met een circelzaag en een heel klein gedeelte daarvan gaat voor chirurgje spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')