abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43340424
Hoi,

Er loopt een nieuw programma op RTL4 op de dinsdagavond 21:30. In dit programma kopen stellen een bouwval, en knappen dit op, en kijken hoeveel overwaarde ze hiermee kunnen maken.

In de eerste aflevering koopt een niet zo snugger stel ('Ik heb dit soort projecten nog nooit gedaan'), een huis voor 170.000 in Voorburg en met een budget van 25.000 knappen ze deze op.

In 42(!) dagen moeten dit stel zonder ervaring en met 25.000 zelf de electra vernieuwen, een nieuwe badkamer, slaapkamers etc. maken. Nieuwe keuken, etc. etc.

Wie heeft de eerste aflevering gezien, en wat is jouw mening hierover?

Ow ik zit nu te kijken (weet niet hoe het afloopt), maar er zit ook een bouwkundige in het programma die nu alles zit 'af te kraken'. Ons ervaren stel is namelijk de electra aan het vernieuwen, en volgens de bouwkundige gaat dit niet goed.

Wat denk jij van dit programma?

EDIT: Ik zit nog steeds te kijken. Moeten dit soort mensen niet tegen zichzelf beschermd worden?

Groetjes!

[ Bericht 5% gewijzigd door josvr op 07-11-2006 22:03:00 ]
  woensdag 8 november 2006 @ 10:12:41 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43351391
Heb het niet gezien helaas. Zag wel een voorstukje en denl dat het voor K&W'ers best een interessant programma kan zijn.

Eens kijken of ik hem via internet kan bekijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43357680
heb het gezien, was verbaast over het uiteindelijke resultaat, dat had ik, gelet op hun kennis en kunde, niet verwacht. Wat me wel erg verbaasde was de opmerking over de gipsplaten in de badkamer. De man vertelde dat de materialen in 15 jaar erg zijn veranderd, maar vlgs mij is het al tijden zo dat je voor de badkamer de groene platen nodig hebt.
Al met al een programma, welke door de duur, leuk is om te kijken. Het is geen eindeloze reeks, per aflevering 1 bouwval.
pi_43360151
heb ik helaas gemist, ik zal volgende week es kijken (als ik eraan denk)
pi_43360403
Ik heb het programma ook gezien, en vond er weinig aan.

de mensen vond ik niet echt heel intelligent die het deden, die bouwkundige gaf heel vluchtig zijn mening over dingen, de deadline was gesteld door RTL4, zodat er drie makelaars konden taxeren, en je zag heel weinig het daadwerkelijke klussen in beeld, alleen maar een beetje emo-TV

verder was het eindresulaat wel aardig, maar ook dat was maar weinig in beeld, en ze hadden 39.000 euro uitgegeven, en hij werd getaxeerd op 46.000 euro duurder als wat ze gekocht hadden, dus ze hadden voo 7000 euro zichtzelf 7 weken gesloopt
pi_43363165
Op zich wel leuk programma. Het is idd alleen meer een emotie verhaal met het klussen als pakpapier. Het klussen op zich en vooral waarom ze wat op welke manier doen, DAT laten ze amper zien.

Het resultaat zag er prima uit, zeker vergeleken met hoe ze begonnen. Je hebt echter geen idee of het een klus is die na een half jaar van ellende uit elkaar dondert...

maar goed, ws is het H'sums idee meer tranen dan blaren.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43551573
ik ga maar es kijken vanavond, ik heb toch niks beters te doen

Edit: Nou dit was echt 3x niks, idd alleen een beetje emo-tv

[ Bericht 21% gewijzigd door Kwelit op 14-11-2006 22:46:48 ]
pi_43562244
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Kwelit het volgende:
[..] alleen een beetje emo-tv
Voor echt bouwtips hoefde je idd niet te kijken. 't Was bijna leedvermaak soms, zoals met andere emo-tv.
Ik zat me meer op te winden over dat stel, dan over die verbouwing
pi_43563983
Die kerel die kwaad werd over d evlekken in de houten vloer op de badkamer?

Ik zou pissig op haar worden. Ze liep er de hele dag ron dom te zanniken over vuile kopjes en dan ziet ze dat weer niet?

Wat een muts. Overigens, wat waren ze moe, krege hetidee dat ze gewoon ovral mensne voor haddne ingehuurd en alleen zelf wat schilder werk hadden gedaan.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 15 november 2006 @ 11:47:14 #10
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_43572577
veel ge-o.h., weinig klussen.
het ene moment zitten ze nog tot hun kruin in de rotzooi, en wordt er dramatisch zich afgevraagd of ze het wel halen, het andere moment is alles klaar, inclusief badkamervloer.
Gevalletje geen zendtijd meer voor nog meer drama.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_53481935
Gisteren was het weer op TV Ik vind het wel leuk. Bob Sikkes zeikt de bouwval altijd erg goed af
dsfsdfsdfds
pi_53482149
Was gisteren best aardig. Petje af voor die dames! "Lichte" budget overschrijding, maar mooi resultaar. En nog een leuke overwaarde ook.
Cos I got too much life
Running through my veins
Going to waste
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:59 #13
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53483403
beetje gejat van een engels programma.

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.

en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  woensdag 26 september 2007 @ 21:33:00 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53498443
Ik vond het gisteren ook wat tegenvallen qua overwaarde idd.
pi_53506575
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde
Het waren duidelijk twee vrouwen
Het programma lijkt inderdaad erg veel op de engelse variant, maar dan wat meer uitgekleed zodat je juist nog minder van de hele verbouwing ziet, wat ik normaal juist het leukste vind aan dit soort programma's.

Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
  donderdag 27 september 2007 @ 08:33:45 #16
65960 sanger
pi_53506660
quote:

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.
Ik vond het ook nogal tegenvaller, helemaal als je kijkt naar de koopprijs van het huis.
quote:
en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
Over smaak valt te twisten......
  donderdag 27 september 2007 @ 10:50:51 #17
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53509402
quote:
Over smaak valt te twisten......
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.

maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......
  donderdag 27 september 2007 @ 11:00:56 #18
65960 sanger
pi_53509680
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:50 schreef Orval het volgende:

[..]

klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.

maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
  donderdag 27 september 2007 @ 11:52:29 #19
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53511137
quote:
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
pi_53513059
Is toch gewoon een kopie van een engels programma?

Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53513455
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
pi_53513745
quote:
Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
Ja maar door die uitbouw was de garage waardeloos geworden want er kan geen auto meer over het pad. Verder was de garage niet zoveel soeps: gewoon zo'n metalen prefab box.

Hierdoor is dus zeg 30-40K waarde vernietigd.

Verder speelt het afwerkniveau mee. Zo op TV ziet het er leuk uit maar misschien valt het best tegen, b.v. werkblad van de keuken. Maakt nogal wat uit of dat zo'n laminaat blad is of stenenblad etc.

Ik vind die after-shots er altijd enorm goed uitzien doorgaans. Maar ik denk dat dit een kwestie van slim filmen, en lelijke details zoals verfzakkers, slecht dekkende verf, etc. etc. zie je vaak van veraf niet dus ook niet als dat gefilmd wordt.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:37:04 #23
65960 sanger
pi_53515985
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:52 schreef Orval het volgende:

[..]

tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
  donderdag 27 september 2007 @ 14:38:57 #24
65960 sanger
pi_53516045
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:11 schreef josvr het volgende:

[..]

Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
Inderdaad. Een rotte vloerbalk bv komt heel regelmatig voor maar in het programma komt het haast over als iets wat onoverkomelijk is.

Overigens: de mooiste tot nu toe was in Medemblik. Vorige week, of 2 weken geleden.
pi_53516353
quote:
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')