quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als ik van mijn huis een kerkgebouw maak hoef ik dan ook geen belasting meer te betalen?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:07 schreef _-rally-_ het volgende:
Begin dan maar bij het Satanskerk arrest, waarin korte metten werd gemaakt met het gebruik van een kerkgenootschap als fiscale constructie.
Hele verhaal op http://www.gonmad.co.uk/jedicensus/howitstarted.phpquote:Then I looked up religion in the census. I saw that the bottom of the table in '86 was the seventh day adventist church, on about 7,700, and in '91 it was the buddadists. So I figured if 8000 people would put JEDI, then this would be greater than the Buddist, so would be listed on the chart as a religion, being number 24 out of the 25 listed.
So I then made up the speel. It went "Hi! How's it going? In 2001 there's going to be a census. How about, if your so inclined, under the quetion of religion, why not put JEDI, in capital letters? Then, if we can get 8000 people, we will beat the seventh day adventist church, and JEDI will be an official listed religion in New Zealand"
In actual fact, the buddists were at the bottom of the table, not the seventh day adventist church, but no one wants to beat buddists, whereas the seventh day adventists disturb you on your weekend, so I used them.
Begin eerst maar eens met schrijven. (voor inspiratie wil ik mezelf wel naar voren schuiven.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Serieus, kun je me op weg helpen om te vinden waar en bij wie ik mijn kerk kan laten registreren om het formeel een kerk te laten zijn...?
Uit BW2:2 blijkt dat je iig statuten moet hebben, dus ik neem aan dat een notaris je verder zou moeten kunnen helpen. www.kerkrecht.nl is misschien ook wel een leuk startpunt ?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Serieus, kun je me op weg helpen om te vinden waar en bij wie ik mijn kerk kan laten registreren om het formeel een kerk te laten zijn...?
Volgens mij is/was Nederland toch redelijk gristelijk, niet officieel erkend dat niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:17 schreef Alexxxxx het volgende:
In Nederland heb je geen officieel erkende religie's. Dus, hierbij, je hebt een religie.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:25 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Uit BW2:2 blijkt dat je iig statuten moet hebben, dus ik neem aan dat een notaris je verder zou moeten kunnen helpen. www.kerkrecht.nl is misschien ook wel een leuk startpunt ?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:37 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik geloof niet dat de staat kerkgenootschappen formeel erkent
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
godsgruwelijk irritant, die kutsmilies van je
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:43 schreef DennisMoore het volgende:
Is er geen minimaal aantal volgelingen?
En moet de leer geen religieus karakter hebben?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Wanneer is iets een kerk dan? Wat zijn de criteria?
Ja! Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:37 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik geloof niet dat de staat kerkgenootschappen formeel erkent
Isdatzo?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
godsgruwelijk irritant, die kutsmilies van je
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |