abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46000456
Ik heb dezelfde ervaring met toplenzen.nl. Ik betaal nu 50 euro per halfjaar en ben uiterst tevreden, perfecte service, snelle reacties, heb een keer een doosje ontvangen wat geplet was door de postbode, 2 dagen later lag er al een nieuw setje in de brievenbus, perfect!

Enige nadeel is de slechte verpakking waardoor de postbode de lenzen nogal makkelijk sloopt.
pi_46001252
Verstuurt Toplenzen nog steeds in die kartonnen A4-formaat dozen van ~3 cm hoog, met binnenin van dat dikke golfkarton? Dat vond ik namelijk juist prima dingen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_46002144
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:04 schreef intoxicated het volgende:
Verstuurt Toplenzen nog steeds in die kartonnen A4-formaat dozen van ~3 cm hoog, met binnenin van dat dikke golfkarton? Dat vond ik namelijk juist prima dingen.
Geen A4 formaat iig, wel wat kleiner denk ik. Dozen van dun karton, en binnenin 2 doosjes lenzen die los door de doos kunnen vliegen. Geen extra beschermspul, op een minipropje papier na.
pi_46003510
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:

[..]

Hou er ook rekening mee dat optometristen geld gaan rekenen voor het controleren van ogen als ze daarbij geen bril of lenzen verkopen (kortom als je dus geen klant bent). Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....

Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat
Ik heb al jaren Biomedics 55, voorgeschreven door de opticien, en mylenses heeft toch echt geen oude types lensen hoor.. (of ze moeten die bij "Het huis" ook verkopen..)
De verpakking van Biomedics is laatst veranderd.. en ze hebben die nieuwste verpakking ook bij mylenses..

en als iemand slordig met zijn / haar lenzen om gaat kan de opticien daar ook weinig aan doen, hooguit waarschuwen..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_46004807
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:

[..]

Hou er ook rekening mee dat optometristen geld gaan rekenen voor het controleren van ogen als ze daarbij geen bril of lenzen verkopen (kortom als je dus geen klant bent). Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....

Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat
gezien je username vermoed ik dat je zelf opticien bent, waardoor deze vreemde reactie verklaard word....
  maandag 5 februari 2007 @ 14:32:52 #31
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46006953
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

gezien je username vermoed ik dat je zelf opticien bent, waardoor deze vreemde reactie verklaard word....
Hij heeft wel gelijk. Die troep van Pearl ea wil ik ook niet in mijn poezelige oogjes.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:34:15 #32
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46007004
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Niek. het volgende:

[..]

Je kan er vanuit gaan dat elke lens die in een winkel in nederland word verkocht op zn minst niet schadelijk is voor je ogen. Verschil kan zijn dat je bijv. een duurdere lens met gemak 20uur achtereen in kan en dat een goedkopere lens na 15uur moet worden schoongemaakt/weken.
Ja vast, maar als jij de verkeerde diameter bestelt of krijgt van een slechte opticien, ben je nog steeds ver van huis, dure lens of goedkope lens.
pi_46011337
Helaas willen veel mensen wel lenzen dragen maar mag het eigenlijk niks (of zo weinig mogelijk) kosten. Dus worden er allemaal fratsen uitgehaald om te besparen. Lenzen langer dragen, vloeistof meerdere dagen gebruiken en ik weet niet wat al meer.
Zolang het goed gaat, lijkt het allemaal zo onschuldig. Maar je hebt maar 1 paar ogen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_46012318
Over lenzen en vloeistoffen enzo...ik kreeg bij de laatste bestelling van TopLenzen een gratis flesje norub vloeistof meegestuurd, kan het kwaad om dat te proberen of is het beter om niet te wisselen en dat flesje gewoon weg te flikkeren?

Momenteel heb ik geen no-rub en ik zou dat eigenlijk wel willen gaan gebruiken...
pi_46014011
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:32 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Die troep van Pearl ea wil ik ook niet in mijn poezelige oogjes.
hij heeft niet gelijk als hij zegt dat mylenses "oude types lenzen" verkoopt
pi_46033048
er zit ook een groot verschil tussen een zo goedkoop mogelijk merk lenzen kopen, of de lenzen die je op advies van de opticien gebruikt ergens anders goedkoper te kopen..
De lenzen zijn precies hetzelfde als degene die ik altijd kocht bij de opticien, het scheelt alleen heel wat euro's als ik ze bij mylenses bestel.
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:44:21 #37
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46033564
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:06 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

hij heeft niet gelijk als hij zegt dat mylenses "oude types lenzen" verkoopt
Oude type lenzen bestaan in die zin wel degelijk en al zijn er uitzonderingen, het gebeurt wel degelijk. Net als kleren heb je ogen in een aantal voor de hand liggende maten; wanneer kan je dan concurreren? Precies, door groot in te kopen. Dan kan je kleine prijsjes vragen. Maar als de lenzenfabrikant dan met een nieuw type lens komt, ga je de oude heus niet wegpleuren.

Dat verschilt per soort lens, omdat de ene soort unieker / duurder is dan de andere. Mijn lenzen bijvoorbeeld, worden met de hand geslepen. Die zijn altijd fonkelnieuw, zitten perfect in elkaar (plastic in een malletje stampen kan elke Chinees), en hebben niet eerst een jaar in een opslag hal gelegen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:47:03 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46033638
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:44 schreef Slarioux het volgende:
Maar als de lenzenfabrikant dan met een nieuw type lens komt, ga je de oude heus niet wegpleuren.
Met andere woorden, de lenzen die men jaren geleden verkocht waren slecht? Ik kan me echt niet voorstellen dat lenzen van vorig jaar zo significant veel slechter zijn.

Ik vind 'oud' dan ook zo relatief begrip in deze.

Net zoals wasmiddelen reclames, wast NOG schoner. M.a.w; het vorige product waste toch niet zo goed

Begrijp je wat ik probeer te zeggen?
quote:
hebben niet eerst een jaar in een opslag hal gelegen
Ik zal nog eens op lenzendoosjes kijken, maar staat daar ook geen houdbaarheids datum op?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_46041960
iemand hier trouwens ervaring met lenzen van Bausch & Lomb?
pi_46042499
Afgezien van PureVision zou je geen lenzen van B&L moeten willen hebben.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_46042514
vertel eens?
pi_46042787
De zuurstofdoorlatendheid van (sowieso alle non-siliconen) lenzen is slecht, incl. SofLens van B&L. Als je nu toch begint met lenzen dragen cq gaat overstappen naar een ander type, kan je het beste kiezen voor een silicone hydrogel lens (Ciba Night&Day/Air Optix, Acuvue Advance/Oasys of B&L PureVision). Of natuurlijk harde lenzen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:03:33 #43
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_46043044
Laatst een testsetje besteld op mylenses.nl, de acuvue oasys. Best lekker opzich na de drek die ik altijd heb voorgeschoteld gekregen van Hans Anders. Daarna ben ik ook direct naar Eye Wish gegaan omdat ze bij Hans niet zulke lenzen hebben. Ik vind Eye Wish een leuke tent met mensen met kennis. Wel een stuk duurder dan Hans Anders maar de kwaliteit is ook een stuk beter.
Bij de oogcontrole bij Hans Anders worden maar een paar tests uitgevoerd terwijl ze bij Eye Wish een stuk verder gaan. Ze meten daadwerkelijk alles, niet alleen je sterkte.
Ik ben lelijk.
pi_46043925
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:32 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Ik heb al jaren Biomedics 55, voorgeschreven door de opticien, en mylenses heeft toch echt geen oude types lensen hoor.. (of ze moeten die bij "Het huis" ook verkopen..)
De verpakking van Biomedics is laatst veranderd.. en ze hebben die nieuwste verpakking ook bij mylenses..
De verbeterde versies van de lenzen (zoals de Accuvue Oasys...die kwam pas later bij hen) zijn niet per direct ook op mylenses te krijgen, dit komt omdat deze vaak ook een paar euro duurder zijn.
quote:
en als iemand slordig met zijn / haar lenzen om gaat kan de opticien daar ook weinig aan doen, hooguit waarschuwen..
Inderdaad en uitleggen hoe het wel moet
pi_46044002
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:03 schreef PICHT het volgende:
Laatst een testsetje besteld op mylenses.nl, de acuvue oasys. Best lekker opzich na de drek die ik altijd heb voorgeschoteld gekregen van Hans Anders. Daarna ben ik ook direct naar Eye Wish gegaan omdat ze bij Hans niet zulke lenzen hebben. Ik vind Eye Wish een leuke tent met mensen met kennis. Wel een stuk duurder dan Hans Anders maar de kwaliteit is ook een stuk beter.
Bij de oogcontrole bij Hans Anders worden maar een paar tests uitgevoerd terwijl ze bij Eye Wish een stuk verder gaan. Ze meten daadwerkelijk alles, niet alleen je sterkte.
Hans anders heeft ook alleen opticiens in dienst en geen optometristen, die veel meer kunnen en mogen meten

Kort door de bocht, mag een normale opticien(persoon met die opleiding) niet eens lenzen aanmeten, wel als ze der een lenzen opleiding bij hebben gedaan. Maar dan nog tippen ze niet aan het niveau van een optometrist.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:35:17 #46
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_46044077
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:32 schreef optifree het volgende:

[..]

Hans anders heeft ook alleen opticiens in dienst en geen optometristen, die veel meer kunnen en mogen meten

Kort door de bocht, mag een normale opticien(persoon met die opleiding) niet eens lenzen aanmeten, wel als ze der een lenzen opleiding bij hebben gedaan. Maar dan nog tippen ze niet aan het niveau van een optometrist.
Daaarmee heb je dus ook het prijsverschil tussen Eye Wish en Hans Anders te pakken.
Ik ben lelijk.
pi_46044212
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Lijkt me onzin. De lenzen zijn hetzelfde als van de Pearle. allemaal topmerken op lens gebied. Pearle verpakt ze gewoon in hun eigen kleurtje en doosje.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn verschillende soorten stoffen die een verschillende lucht door laat baarheid hebben. Hoe meer lucht ze doorlaten, hoe beter de lens is voor het oog, maar ook hoe duurder deze is. HA en Pearle ed. zullen alleen daarom al niet de nieuwste lenzen hebben.

Het is net zoiets als dat ze de brillen collectie van een jaar of twee jaar terug verkopen (en/of kwaliteitief minder merken) om kosten te besparen. Deze brillen worden voorzien van het simpelste glas wat er te krijgen is, met een gouden ontspiegeling (iets wat je liever niet hebt). En ja ik ken de inkoop prijzen van de HA en pearle etc..en ook van de betere opticien (die ook groot inkoopt, want dat kan ook een groot verschil maken )
quote:
Via Mylenses krijg je bijvoorbeeld ook korting op controles bij Eyewish
Ik zou zelf persoonlijk het niet eens bij hen wagen, ook al zitten daar wel goede tussen
pi_46044319
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:35 schreef PICHT het volgende:

[..]

Daaarmee heb je dus ook het prijsverschil tussen Eye Wish en Hans Anders te pakken.
Klopt

Ik zal zo ook even voorrekenen dat mylensen helemaal niet zo duur is in vergelijking met een degelijke opticien (die een optometrist in dienst heeft), waar je vaak veel meer service krijgt
pi_46044532
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

Met andere woorden, de lenzen die men jaren geleden verkocht waren slecht? Ik kan me echt niet voorstellen dat lenzen van vorig jaar zo significant veel slechter zijn.

Ik vind 'oud' dan ook zo relatief begrip in deze.

Net zoals wasmiddelen reclames, wast NOG schoner. M.a.w; het vorige product waste toch niet zo goed

Begrijp je wat ik probeer te zeggen?
[..]

Ik zal nog eens op lenzendoosjes kijken, maar staat daar ook geen houdbaarheids datum op?
Er staat inderdaad een houdbaarheids datum op etc...

Het gaat om de stof waaruit ze geproduceerd zijn en hoe dat gebeurd. Je hebt dan ook drie catogorieen in lenzen, namelijk: goed, beter en best. Alles onder goed mag niet meer verkocht worden.

Zelf kun je het verschil al testen, door een setje lenzen (maand of 2 weeks) te halen bij de HA oid en een setje bij een goede opticien. Alleen al aan het draagcomfort zul je het verschil merken. Tevens kun je het aan de dikte van de lens voelen, een goede lens is namelijk zo dun mogelijk, terwijl die van de HA etc nog behoorlijk dik zijn.

Tevens zullen de lenzen van de HA etc, minder lucht doorlaten dan de lenzen van een goede opticien. En hoe minder lucht ze doorlaten hoe slechter ze zijn voor het oog
pi_46044546
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:56 schreef intoxicated het volgende:
De zuurstofdoorlatendheid van (sowieso alle non-siliconen) lenzen is slecht, incl. SofLens van B&L. Als je nu toch begint met lenzen dragen cq gaat overstappen naar een ander type, kan je het beste kiezen voor een silicone hydrogel lens (Ciba Night&Day/Air Optix, Acuvue Advance/Oasys of B&L PureVision). Of natuurlijk harde lenzen.
En jij hebt er volgens mij verstand van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')