Piepschuim dempt goed en is redelijk handteerbaar.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:00 schreef anoniem444 het volgende:
Wat voor isolatie kan ik dan het beste gebruiken?
piepschuim kun je kopen vanaf 2 cm, maar die matten kunnen net zo goed werken of misschien wel beterquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:11 schreef anoniem444 het volgende:
Kan ik niet beter dempingsmaten gebruiken of rubbere matten? Aangezien piepschuim nogal dik is om te verwerken.
Das ook een goede trouwens, geen rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
Compressor en Aggregaten produceren doorgaans best wat warmte?
hou wou je dat weg gaan werken?
precies, je zou dan ook een koelventilator oid kunnen opnemen, echter dan gaat je dempende effect wel weer weg?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Das ook een goede trouwens, geen rekening mee gehouden.
Denk niet dat die compressor / aggregaat voldoende flow kunnen genereren uit zich zelf om de boel koud te houden?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:56 schreef klipper het volgende:
Piepschuim moet je niet nemen, dat demp dan toch te weinig.
Bij de grote ventilatorbranders worden ook dempingskasten gebruikt, deze zijn vaak van kunststof of metaal aan de buitenzijde.
Deze worden aan de binnenkant afgewerkt met grijze isolatie schuimmatten, de gamma of karwei heeft ze zeker in zijn assortiment.
Maar kies wel voor een schuimvariant, deze zijn er in vlak of in eierdopuitvoering.
Zelf zou ik voor de eierdopuitvoering gaan, deze demp wat beter.
Let wel op dat je de luchtaanzuigopening niet afdekt, hiervoor moet je een roostertje plaatsen, binnenin kan je eventueel een keerschot plaatsen met dempingsmateriaal.
Daar word uiteraard rekening mee gehouden. Die box wat er overheen komt sluit namelijk niet af. Wil er namelijk pootjes aan de onderkant maken zodat er een kier overblijft zodat de apparaten kunnen ademen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
Compressor en Aggregaten produceren doorgaans best wat warmte?
hou wou je dat weg gaan werken?
mijn werkgeverquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:09 schreef klipper het volgende:
http://www.noise-killer.nl/producten.html
Ik zou voor een aanstroomdemper kiezen, deze kan eventueel ook op de uitlaat zitten.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:26 schreef anoniem444 het volgende:
[..]
Daar word uiteraard rekening mee gehouden. Die box wat er overheen komt sluit namelijk niet af. Wil er namelijk pootjes aan de onderkant maken zodat er een kier overblijft zodat de apparaten kunnen ademen.
Eventueel is er een gat in maken die groot genoeg is.
't is een eierdoos uitvoering, omdat het op een eierdoos lijktquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:56 schreef klipper het volgende:
eierdopuitvoering
Aanstroomdemper is een demper die de toegevoerde lucht (t gaat immers om een verbrandingsmotor) dempt. de afvoer kan tevens een demper bevatten.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:58 schreef anoniem444 het volgende:
Wat is een aanstroomdemper? Momenteel draaien ze nog niet. Want ik ben eerst aan het uitzoeken om ze redelijk wat stiller te krijgen aangezien ik in een wijk woont met buren er naast. Ik ben wel van plan om ze best redelijk vaak te gaan gebruiken.
Maar ik ben zoiezo iets van plan om er een bekisting om te maken. Als je nog meer ideeen hebt laat maar weten alles is welkom.![]()
![]()
komt die extra tegendruk wel tengoede van je blok?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:42 schreef anoniem444 het volgende:
Ik heb die aggregaat weer gestart. Maar als ik me voet voor de uitlaat hou is het enigzins toch al aardig wat stiller. Ik zit daarom te denken om er een uitlaat demper op te maken van een scooter.
En dan maak ik er een box om met dempings materiaal dit zou genoeg moeten zijn voor de aggregaat.
gezien het geen peperduur ding is zal er wel geen enorme regelaar op zittenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:57 schreef densmee het volgende:
je blok moet wel op toeren blijven en zeker bij een aggregaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |