Is opzich natuurlijk een idee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:26 schreef zoalshetis het volgende:
advertentie zetten dat je sommige dagen beschikbaar bent als privéchauffeur?
en wat dacht je van zwart?quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:31 schreef qwox het volgende:
[..]
Is opzich natuurlijk een idee.
Ik heb alleen het idee dat dat weleens lastig zelf te regelen is. Dit bedoel ik dan dat je bij je belastigaangifte ineens een heleboel belasting mag gaan betalen omdat je dat niet lopende het jaar doet. Verder weet ik niet hoe dat met verzekeringen zit. Omdat er vaak in redelijk dure auto's wordt gereden heb ik het liever gewoon goed geregeld via een werkgever in plaats voor me zelf beginnen.
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.quote:
ja hoeft echt niet ineens extra veel belasting te betalen. Dan is het altijd nog gewoon gerechtigheid. Daar heeft qwox helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:36 schreef qwox het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.
Of heb jij wel eens gedacht aan werkongeval waardoor je arbeidsongeschikt wordt.
Ik gaf aan dat ik liever als gewoon goed geregeld heb. Heb toen ik 13/14 was idd wel eens wat zwart gewerkt, maar dat doe ik niet meer.
je ik doe gewoon eerlijk werk, maar als student zou ik me niet zo'n zorgen maken. en welk bedrijfsongeval? je rijdt gewoon in de auto van de persoon die jouw betaalt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:36 schreef qwox het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.
Of heb jij wel eens gedacht aan werkongeval waardoor je arbeidsongeschikt wordt.
Ik gaf aan dat ik liever als gewoon goed geregeld heb. Heb toen ik 13/14 was idd wel eens wat zwart gewerkt, maar dat doe ik niet meer.
als student zijnde betaal je al bijna geen belasting, of je moet wel heel veel per uur verdienen. Of heel veel uren kunnen draaien zodat je boven de zoveel duizend euro komt dat je belasting over dat geld moet gaan betalen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je ik doe gewoon eerlijk werk, maar als student zou ik me niet zo'n zorgen maken. en welk bedrijfsongeval? je rijdt gewoon in de auto van de persoon die jouw betaalt.
daar ben ik ook niet bang voor, bedoelde alleen te zeggen dat het in 1 keer komt dan (kan schikken zijn als je niet weet hoeveel het wordt).quote:ja hoeft echt niet ineens extra veel belasting te betalen.
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:42 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
als student zijnde betaal je al bijna geen belasting, of je moet wel heel veel per uur verdienen. Of heel veel uren kunnen draaien zodat je boven de zoveel duizend euro komt dat je belasting over dat geld moet gaan betalen.
hoeveel heb je in het hele jaar binnengeharkt?quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:46 schreef qwox het volgende:
[..]
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.
met studentenchauffeur wordt bedoeld dat je voor een bedrijf als student prive-chauffeur bent. Je kunt het zien als taxi, maar dat is het niet. Vaak wordt er gereden in de auto van de client. Er wordt dus ook niet volgens afstand betaald maar alleen maar om hoelang jij voor hen werkt (rijden + wachten).quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:49 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben niet bekend met het begrip studentenchauffeur? Zijn dit studenten die taxi rijden?
Want voor het rijden van taxi's is sinds 'n jaar toch 'n chauffeurspas nodig die er juist voor moet zorgen dat studenten minder makkelijk hiervoor ingezet worden.
Afgelopen jaar is niet echt bijbaanverdienste. Heb een deel fulltime gewerkt, maar verdiende toen ruim 10 duizend. Maar de jaren daarvoor zat ik rond de 6/7 duizend.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:50 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
hoeveel heb je in het hele jaar binnengeharkt?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik verdien 7,50 netto per uur als studentenchauffeur... Dit klinkt niet als een vetpot, maar bedenk wel dat wachttijden ook worden uitbetaald. Dit betekent dat ik 's ochtends om 8 uur een klant kan ophalen, hem naar z'n werk breng en dan zelf weer terugrijd en bijvoorbeeld naar college ga. De hele dag kan ik verder invullen zoals ik wil en heb een auto tot mijn beschikking. 's avonds om 18:00 haal ik hem weer op en ben rond 20:00 weer thuis. Dat betekent twaalf uur uitbetaald voor twee kleine ritjes....
Maar vertel eens, hoevaak komt het voor dat je dat soort dag hebt. Ga er namelijk zelf vanuit dat er heel wat minder tijd tussen twee ritten zal zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:22 schreef qwox het volgende:
...
Beginnen dat het niet weinig is heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik weet dat je ook door krijgt betaald als je wacht. Ik krijg nu ook betaalt als ik stil sta op me werk (en duidelijk meer), ik ben echter nog steeds niet iets aan het doen wat ik zou doen als ik vrij was dus natuurlijk wordt dat betaald.
...
of er is (uitgaande van niet al teveel verdiensten) niet veel belasting ingehouden van je loon.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:46 schreef qwox het volgende:
[..]
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.
Dat zou best wel kunnen, maar ik heb het niet nodig dus werk niet zwart.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
wist je trouwens dat mensen die zwartgeld verdienen het meestal nodig hebben en daardoor de conomie draaiende houden en aan waardevermeerdeing doen?
En dat het witwassen van zwart geld op lange termijn alleen maar nadelig is voor de economie, wist je dat ook?quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
wist je trouwens dat mensen die zwartgeld verdienen het meestal nodig hebben en daardoor de conomie draaiende houden en aan waardevermeerdeing doen?
Ligt er aan wat de klant zegt. Soms mag je gewoon rijden met die auto wat je wilt, klant betaald de brandstof aangezien als je gaat tanken je zijn tankpas gebruikt, of de tankpas van je eigen bedrijfquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:17 schreef qwox het volgende:
[..]
[..]
Maar vertel eens, hoevaak komt het voor dat je dat soort dag hebt. Ga er namelijk zelf vanuit dat er heel wat minder tijd tussen twee ritten zal zitten.
En je zegt dat je een auto tot je beschikking hebt, wie betaald de brandstof. Lijkt me niet dat je mag rijden wat je wilt. Vaak wordt er gereden met de auto van de klant, die zit er waarschijnelijk ook niet op te wachten dat jij zijn auto 'verslijt' door extra km's te rijden
Ik heb jou raad maar opgevolgd en het bedrijf wat ik via via had gehoord gemaild met de vraag wat ik als 22 jarige zou kunnen ver dienen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zou gewoon eff contact zoeken met een bedrijf wat zoiets doet. Zij kunnen antwoord geven op al je vragen want alle vragen die jij stelt zijn persoonsafhankelijk.
Een vriend van mij doet dit werk ook, ik zal hem eens vragen waar hij dat doet.
Ligt dus wel wat hoger dan het andere bedrag en komt dichter in de buurt van wat ik nu verdien. Bij dit bedrijf werken ze dus niet met 1 vast bedrag voor studenten.quote:Beste Maarten,
Dit ligt voor een 22 jarige op ¤ 8,81 per uur. Indien er verdere intresse is in de baan als studentchauffeur
wil ik je verwijzen naar onze website om daar vervolgens je gegevens in te vullen.
Met vriendelijke groet,
Chris Marbus
Bouwens Chauffeursdiensten B.V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |