Is opzich natuurlijk een idee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:26 schreef zoalshetis het volgende:
advertentie zetten dat je sommige dagen beschikbaar bent als privéchauffeur?
en wat dacht je van zwart?quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:31 schreef qwox het volgende:
[..]
Is opzich natuurlijk een idee.
Ik heb alleen het idee dat dat weleens lastig zelf te regelen is. Dit bedoel ik dan dat je bij je belastigaangifte ineens een heleboel belasting mag gaan betalen omdat je dat niet lopende het jaar doet. Verder weet ik niet hoe dat met verzekeringen zit. Omdat er vaak in redelijk dure auto's wordt gereden heb ik het liever gewoon goed geregeld via een werkgever in plaats voor me zelf beginnen.
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.quote:
ja hoeft echt niet ineens extra veel belasting te betalen. Dan is het altijd nog gewoon gerechtigheid. Daar heeft qwox helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:36 schreef qwox het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.
Of heb jij wel eens gedacht aan werkongeval waardoor je arbeidsongeschikt wordt.
Ik gaf aan dat ik liever als gewoon goed geregeld heb. Heb toen ik 13/14 was idd wel eens wat zwart gewerkt, maar dat doe ik niet meer.
je ik doe gewoon eerlijk werk, maar als student zou ik me niet zo'n zorgen maken. en welk bedrijfsongeval? je rijdt gewoon in de auto van de persoon die jouw betaalt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:36 schreef qwox het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gedacht aangewoon eerlijk.
Of heb jij wel eens gedacht aan werkongeval waardoor je arbeidsongeschikt wordt.
Ik gaf aan dat ik liever als gewoon goed geregeld heb. Heb toen ik 13/14 was idd wel eens wat zwart gewerkt, maar dat doe ik niet meer.
als student zijnde betaal je al bijna geen belasting, of je moet wel heel veel per uur verdienen. Of heel veel uren kunnen draaien zodat je boven de zoveel duizend euro komt dat je belasting over dat geld moet gaan betalen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je ik doe gewoon eerlijk werk, maar als student zou ik me niet zo'n zorgen maken. en welk bedrijfsongeval? je rijdt gewoon in de auto van de persoon die jouw betaalt.
daar ben ik ook niet bang voor, bedoelde alleen te zeggen dat het in 1 keer komt dan (kan schikken zijn als je niet weet hoeveel het wordt).quote:ja hoeft echt niet ineens extra veel belasting te betalen.
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:42 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
als student zijnde betaal je al bijna geen belasting, of je moet wel heel veel per uur verdienen. Of heel veel uren kunnen draaien zodat je boven de zoveel duizend euro komt dat je belasting over dat geld moet gaan betalen.
hoeveel heb je in het hele jaar binnengeharkt?quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:46 schreef qwox het volgende:
[..]
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.
met studentenchauffeur wordt bedoeld dat je voor een bedrijf als student prive-chauffeur bent. Je kunt het zien als taxi, maar dat is het niet. Vaak wordt er gereden in de auto van de client. Er wordt dus ook niet volgens afstand betaald maar alleen maar om hoelang jij voor hen werkt (rijden + wachten).quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:49 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben niet bekend met het begrip studentenchauffeur? Zijn dit studenten die taxi rijden?
Want voor het rijden van taxi's is sinds 'n jaar toch 'n chauffeurspas nodig die er juist voor moet zorgen dat studenten minder makkelijk hiervoor ingezet worden.
Afgelopen jaar is niet echt bijbaanverdienste. Heb een deel fulltime gewerkt, maar verdiende toen ruim 10 duizend. Maar de jaren daarvoor zat ik rond de 6/7 duizend.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:50 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
hoeveel heb je in het hele jaar binnengeharkt?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik verdien 7,50 netto per uur als studentenchauffeur... Dit klinkt niet als een vetpot, maar bedenk wel dat wachttijden ook worden uitbetaald. Dit betekent dat ik 's ochtends om 8 uur een klant kan ophalen, hem naar z'n werk breng en dan zelf weer terugrijd en bijvoorbeeld naar college ga. De hele dag kan ik verder invullen zoals ik wil en heb een auto tot mijn beschikking. 's avonds om 18:00 haal ik hem weer op en ben rond 20:00 weer thuis. Dat betekent twaalf uur uitbetaald voor twee kleine ritjes....
Maar vertel eens, hoevaak komt het voor dat je dat soort dag hebt. Ga er namelijk zelf vanuit dat er heel wat minder tijd tussen twee ritten zal zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:22 schreef qwox het volgende:
...
Beginnen dat het niet weinig is heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik weet dat je ook door krijgt betaald als je wacht. Ik krijg nu ook betaalt als ik stil sta op me werk (en duidelijk meer), ik ben echter nog steeds niet iets aan het doen wat ik zou doen als ik vrij was dus natuurlijk wordt dat betaald.
...
of er is (uitgaande van niet al teveel verdiensten) niet veel belasting ingehouden van je loon.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:46 schreef qwox het volgende:
[..]
Dacht afgelopen jaren ook veel terug te krijgen omdat er al zoveel was ingehouden elke maand. Bleek ik het toch even helemaal mis te hebben bij de belastingaangifte, bleek bijna niks terug te krijgen. Dus verdien blijkbaar teveel per uur of werk teveel.
Dat zou best wel kunnen, maar ik heb het niet nodig dus werk niet zwart.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
wist je trouwens dat mensen die zwartgeld verdienen het meestal nodig hebben en daardoor de conomie draaiende houden en aan waardevermeerdeing doen?
En dat het witwassen van zwart geld op lange termijn alleen maar nadelig is voor de economie, wist je dat ook?quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
wist je trouwens dat mensen die zwartgeld verdienen het meestal nodig hebben en daardoor de conomie draaiende houden en aan waardevermeerdeing doen?
Ligt er aan wat de klant zegt. Soms mag je gewoon rijden met die auto wat je wilt, klant betaald de brandstof aangezien als je gaat tanken je zijn tankpas gebruikt, of de tankpas van je eigen bedrijfquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:17 schreef qwox het volgende:
[..]
[..]
Maar vertel eens, hoevaak komt het voor dat je dat soort dag hebt. Ga er namelijk zelf vanuit dat er heel wat minder tijd tussen twee ritten zal zitten.
En je zegt dat je een auto tot je beschikking hebt, wie betaald de brandstof. Lijkt me niet dat je mag rijden wat je wilt. Vaak wordt er gereden met de auto van de klant, die zit er waarschijnelijk ook niet op te wachten dat jij zijn auto 'verslijt' door extra km's te rijden
Ik heb jou raad maar opgevolgd en het bedrijf wat ik via via had gehoord gemaild met de vraag wat ik als 22 jarige zou kunnen ver dienen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zou gewoon eff contact zoeken met een bedrijf wat zoiets doet. Zij kunnen antwoord geven op al je vragen want alle vragen die jij stelt zijn persoonsafhankelijk.
Een vriend van mij doet dit werk ook, ik zal hem eens vragen waar hij dat doet.
Ligt dus wel wat hoger dan het andere bedrag en komt dichter in de buurt van wat ik nu verdien. Bij dit bedrijf werken ze dus niet met 1 vast bedrag voor studenten.quote:Beste Maarten,
Dit ligt voor een 22 jarige op ¤ 8,81 per uur. Indien er verdere intresse is in de baan als studentchauffeur
wil ik je verwijzen naar onze website om daar vervolgens je gegevens in te vullen.
Met vriendelijke groet,
Chris Marbus
Bouwens Chauffeursdiensten B.V.
het is geen incompetente waardevermeerdering, dus nee ik snap je niet helemaal eik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:08 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
En dat het witwassen van zwart geld op lange termijn alleen maar nadelig is voor de economie, wist je dat ook?![]()
ah, op die fietsquote:Op donderdag 9 november 2006 13:06 schreef Sloper het volgende:
Je moet een beetje mazzel hebben, maar als een kerel je tof vind en vraagt of je hem elke dag van- en naar z'n werk wil rijden; dan kan dat. Ik doe het niet omdat ik het niet wil, maar ken meerdere chauffeurs die dat doen...
Dat driften doe je ook als die kerel er niet in zitquote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef ralphk het volgende:
Doordat het al eerder genoemde driften met A8-en bij mij niet zo op prijs gesteld wordt werk ik niet met studenten. Al geef ik toe dat ik dat vroeger ook wel eens gedaan heb.
Shell Stratenboekquote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef ralphk het volgende:
Nee je krijgt geen standaard Tomtom mee, vroegah deden we het zelfs nog gewoon met het Shell Stratenboek.
ik heb gewoon tomtom op mn pda..quote:Op donderdag 9 november 2006 17:50 schreef Sloper het volgende:
[..]
Shell StratenboekDie zit hier standaar in de koffer en wordt in zker 50% gebruikt als ik vantevoren ff naar de route kijk.
Je hoeft niet uit je hoofd te weten waar de kleinewateraapjesweg ligt in Mariaheide, maar ik neem aan dat je wel zonder kaart de rijksweg naar Utrecht moet kunnen vindenquote:Op donderdag 9 november 2006 16:01 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik zie op de site dat je min. HBO moet doen en je het wegennet goed moet kennen.
Krijg je niet standaard en TomTom in je auto? En kun je beter rijden als je HBO doet ipv MBO?
Moh, ik vind zo'n TomTom niet echt profi overkomen. Dus alleen als de route heel erg ingewikkeld is zet ik de navigatie aan (indien aanwezig). Die gasten vinden het ook echt niet erg om de laatste 2 straatjes ff voor te zeggen...quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik heb gewoon tomtom op mn pda..niks uren zoeken in zon vakje waar de straat nou ligt die je zoekt
Dat hoor ik ook ja, dat ze het vaak wel zeggen. Maar TomTom komt toch juist professioneel over? Zonder dat zij er maar iets voor hoeven te doen komen ze op de plek van bestemming, en voor jou als chauffeur is TomTom ook fijner dan zon man op de achterbank die net te laat zegt dat je naar links moet.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:02 schreef Sloper het volgende:
[..]
Moh, ik vind zo'n TomTom niet echt profi overkomen. Dus alleen als de route heel erg ingewikkeld is zet ik de navigatie aan (indien aanwezig). Die gasten vinden het ook echt niet erg om de laatste 2 straatjes ff voor te zeggen...
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:11 schreef pieterBMW het volgende:
Ik werk nu sinds kort voor Cratos chauffeursdiensten.
Ik werkte eerst voor Easyway maar had daar geen leuke opdrachten.
Hier rijd ik een aantal vaste klanten en heb zelfs wat opdrachten met porsches gedaan!!
Moest wel eerst 2 testen doorstaan, maar was voor mij een makkie :-)
Ik verdien (ben20) 8.50 vind t wel chill, kan gewoon door leren tijdens t werk!
Ze hebben een nieuwe site, wel dik check ff www.cratos.nl
Groeten Pieter
Yes. Ik krijg iets van ¤8,06 als hiker. Geen vetpot, maar ook niet heel erg weinig aangezien je zo wat uren op een dag maakt (helemaal in mijn geval. Ben één van de weinige hikers hier in het noorden).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:15 schreef invine het volgende:
Ik werk nu al 1,5 jaar bij EasyWay BV. verdien nu als 21 jarige 7 euro per uur en het is echt makkelijk geld verdienen. Je kan wel vinden dat het weinig geld is per uur maar als je al snel 10-12 uur op een dag maakt zonder er veel voor te doen, vind ik dat het best goed betaald. Maar ik geloof dat het nu fleetmobility of iets dergelijks heet.
7 euro is voor hiker (vervoer van auto's) en privé chaffeur verdien je 10 cent per uur meer :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |