abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11535248
Ik ga over 2 weken ook naar Lanzarote (Costa Teguise), en ik vroeg me af of iemand tips heeft voor het huren van een auto, voor 1 dagje ofzo.
Heeft iemand goede ervaring met een bepaald verhuurbedrijfje?
En kan je uberhaupt wel een auto huren als je nog niet zolang je rijbewijs hebt?

En weet iemand nog restaurantjes of uitgaansgelegenheden waar we zeker weten heen moeten?

amokaapjeeh O+
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:41:25 #27
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13946343
Lanzarote rijmt niet voor niets op kl*te.....

-onaardige mensen
-lelijke natuur
-alleen maar zwarte lava om je heen...
-geen 'lekker verfrissend windje', maar keiharde rukwinden..
-geen mens te bekennen onder 50 jaar...
-ik lieg... heeeel veel engelse jeugd!
-dit betekend veel dronke hooligans en rood verbrande snollen!
-nauwelijks mogelijkheden tot uitgaan

dus om antwoord te geven op de topictitel...... NEE!!!!

1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14696610
Schopje omhoog
Iemand er eind december wel eens geweest? Zoja, ervaringen
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 25 november 2003 @ 10:04:50 #29
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14910016
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:46 schreef JaWi het volgende:
Schopje omhoog
Iemand er eind december wel eens geweest? Zoja, ervaringen
Zou een eilandje verder gaan als ik jou was.....
pi_14933256
Ben er geweest. ga nie voor de natuur, maar voor de gezellige boulevard bij Puerto del Carmen of het goeie surfen aan de andere kant (zuidkan was dat toch?). Het zand op de stranden is ERG fijn en het kan op de Canarische eiland flink waaien, dus neem geen broodjes mee naar het strand (broodje zand) en trek 's avonds een lange broek aan

Als je bij een tent terecht komt die Caesar's heet en daarvoor staat een kerel met lang haar te proppen, zeg hem dan dat je uit Amsterdam komt, krijg je maybe een extra 'free shot'

pi_14941741
Ik ben afgelopen zomer ok een week op Lanzarote geweest en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Als ik lees dat er hier mensen zijn die de natuur op Lanzarote maar niks vinden krijg ik het idee dat ze niet verder hebben gekeken dan hun neus kang is of dat ze met een totaal verkeerde verwachring er naartoe zijn gegaan.
Ik vond de natuur prachtig, en mooier dan wat ik ervan verwacht had.
Enkele hoogtepunten vond ik:
* La Geria, surrealistisch wijngebied, (tip, ga er op een zondag naartoe, anders zou je wel eens een aantal touringcarbussen tegen kunnen komen.)
* El Golfo: idyllisch wit dorpje gebouwd op gedroogde zwarte lavastromen van een vulkaanuitbarsting van zo'n 250 jaar geleden. Je kunt hier 's avonds superlekker eten in enkele visrestuarantjes. Op een paar restaurantjes na is het hier dan ook helemaal uitgestorven. Aan de rand van dit dorpje ligt een groen meertje in een halve vulkaankrater waarvan de helft in zee is verdwenen.
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
* Haria, ook wel de vallei met de 1000 palmbomen genoemd (nou ja 1000?). Hele mooie autorit gemaakt vanuit Mirador del Rio via Haria naar het zuiden.
* Jardin de Cactus. Zeer mooie cactustuin, met de meest bizarre en aparte catussen.
Daarnaast is er nog genoeg te doen om je zeker een week te vermaken.
Maar als je even op internet zoekt vind je genoeg, op zoek anders een exemplaar op van Nelles Resigids over Lanzarote.

Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.

Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.

pi_14941841
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:41 schreef Popov het volgende:
Ik ben afgelopen zomer ok een week op Lanzarote geweest en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Als ik lees dat er hier mensen zijn die de natuur op Lanzarote maar niks vinden krijg ik het idee dat ze niet verder hebben gekeken dan hun neus kang is of dat ze met een totaal verkeerde verwachring er naartoe zijn gegaan.
Ik vond de natuur prachtig, en mooier dan wat ik ervan verwacht had.
Enkele hoogtepunten vond ik:
* La Geria, surrealistisch wijngebied, (tip, ga er op een zondag naartoe, anders zou je wel eens een aantal touringcarbussen tegen kunnen komen.)
* El Golfo: idyllisch wit dorpje gebouwd op gedroogde zwarte lavastromen van een vulkaanuitbarsting van zo'n 250 jaar geleden. Je kunt hier 's avonds superlekker eten in enkele visrestuarantjes. Op een paar restaurantjes na is het hier dan ook helemaal uitgestorven. Aan de rand van dit dorpje ligt een groen meertje in een halve vulkaankrater waarvan de helft in zee is verdwenen.
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
* Haria, ook wel de vallei met de 1000 palmbomen genoemd (nou ja 1000?). Hele mooie autorit gemaakt vanuit Mirador del Rio via Haria naar het zuiden.
* Jardin de Cactus. Zeer mooie cactustuin, met de meest bizarre en aparte catussen.
Daarnaast is er nog genoeg te doen om je zeker een week te vermaken.
Maar als je even op internet zoekt vind je genoeg, op zoek anders een exemplaar op van Nelles Resigids over Lanzarote.

Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.

Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.

Daar hebben we tenminste wat aan
Dankje!
slettebak [@] gmail.com
pi_14941903
Lanzarote is geweldig!

Ik vond het persoonlijk een van de mooiste Canarische eilanden!

Ja het is kaal, maar dat is juist de charme
Ja het kan er hard waaien, maar dat is goed voor het surfen
Ja er zijn veel Engelsen, blafende Engelsen bijten niet

Een auto huren is erg goedkoop, dus een week een auto huren is zeer betaalbaar! Wel pas daar boeken.

pi_14943698
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:41 schreef Popov het volgende:
Alleen jammer dat het nep is..
pi_14944390
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Oftewel: kun je hier een iets meer onderbouwde reactie geven
pi_14944728
quote:

[..]

pi_14957161
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:11 schreef Popov het volgende:

[..]

Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Oftewel: kun je hier een iets meer onderbouwde reactie geven

Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....

Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.

donderdag 27 november 2003 @ 09:21:21 #38
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14963841
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....

Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.

pi_14964081
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:21 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

pi_14964130
quote:

[..]

Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).

pi_14964225
Kom op zeg!

Jullie denken toch niet echt dat het nep is?

pi_14964610
Ik denk het niet... het is zo.
pi_14964620
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).

Wat probeer je nou te zeggen
pi_14968183
Als ik zo je openingspost lees, dan denk ik dat je er weinig aan zult vinden.

Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!

donderdag 27 november 2003 @ 20:00:43 #45
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14981439
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef Spartak het volgende:
Als ik zo je openingspost lees, dan denk ik dat je er weinig aan zult vinden.

Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!

Of beter nog..... ga niet!
pi_14998044
Ik ga over 2 weken naar Gran canaria (Maspalomas), Is het hier dan nog lekker weer om te zwemmen en zo?
En is er nog veel te doen qua uitgaan en winkelen etc.
Wie is er al eens rond deze tijd geweest en hoe is dat bevallen?
pi_15024557
Die vulkanen daar zijn wel echt hoor, evenals hetgeen hierboven beweert wordt als nep! En wat dacht je van die "oven" een groot en diep gat de vulkaan in en de warmte die daar uit komt daarop wordt het eten klaargemaakt!

Overigens vond ik naast dat vulkanengebied Mirador del Rio (ofzoiets) wel zo geweldig.... kom je daar ineens vanuit een museum buiten op een uitzichtpunt en zie je beneden in de zee een eiland liggen. Adembenemend! Mijn pa liep al te mopperen dat we in een museum liepen (houdt ie niet van) en toen kwamen we dus ineens buiten en ik heb hem niet meer horen mopperen, hij zei alleen maar om de 5 seconden: Jeeee wat is dit mooi zeg! En stil dat het daar verder was.... heel bijzonder!

pi_15024786
HEhehe... nog zo 1...

Geloof maar wat je wilt joh

pi_15132370
Datzelfde zeg ik dan bij deze ook aan jou!
pi_15528818
Nog even wat vraagjes... misschien wat mensen die er eens met kerst zijn geweest, anders ook welkom

Hoe zit het met uit eten gaan, aan wat voor prijzen moet ik zo'n beetje denken, gewoon lekker beetje uitgebreid enz

slettebak [@] gmail.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')