Veel plezier!
Maar ik wil eik ook wel wat meer weten over Lanzarote. We willen maart/april een weekje naar de zon. Maar dan niet op zo'n typisch strandvakantie, we willen ook wel het een en ander bekijken of doen.
Maarja, mooi appartement, zwembadje, wat te drinken, ligbedje, lekker zonnetje en een gezellig dorpje kun je er iig wel vinden
quote:Comfortabel zijn die beesten echt niet
Op vrijdag 25 januari 2002 12:13 schreef Fruitguit het volgende:
maar toen we aankwamen waren de kamelen net aan hun laatste ritje toe voor die dag. Goed: ik had dus ook wel een beetje pech.
quote:hmm ja... dat vond ik ook wel.. t'is lang niet zo toeristisch.. Gran Canaria is dan stukken beter
Maar ik ga vanaf morgen Gran Canaria uitproberen- hoop dat je daar wat meer fun kunt hebben, want daar ontbrak het op Lanzarote danig aan: beetje suffe ouwe hap die daar op vakantie gaat.
Mooi weer, aardige mensen en je kan er nog aardig goed stappen ook.
Er is nog aardig wat te zien op het eiland, de hierboven genoemde zaken als bijvoorbeeld het Timanfaya park zijn erg mooi/leuk/apart. Maar er zijn meer zaken:
- Er is een apart soort "grot" met hele aparte akoestiek, hier heb je ook een binnenmeertje in een soort van grot en daar zit een kreeft soort in die haast nergens anders voorkomt. Ze zijn namelijk allemaal albino!
Ook krijg je daar het geheim van Lanzarote te zien....
- Helemaal in het noorden is uit de rosten een groot gebouw gehakt, wat uitkijkt op de noordelijke baai. Ontzettend mooi en indrukwekkend uitzicht.
- In het noordwesten is een surfersstrand. Ontzettend hoge harde golven. Er gaaf met je luchtbedje.
- In het "binnenland" is 1x per week een markt. Hier is best veel te zien.
Al met al moet ik zeggen dat je je er echt wel 8 dagen goed kan vermaken. Ik vind het in ieder geval een echte aanrader.
Mijn vriendin en ik zitten er ook aan te denken om Lanzarote te bezoeken, maar wij willen nu juist níet gaan stappen en beesten, maar wat mooie natuur & cultuur zien. Is Lanzarote op dat gebied een beetje okay? Toerisme heb je overal, maar als het even kan wil ik toch wel een beetje het gevoel hebben dat je nog enigszins tussen de oorspronkelijke bevolking loopt. Kan dat daar, of zitten we dan verkeerd?
Misschien willen we het eiland dan gaan combineren met een buureiland: Fuerteventura. Kent iemand dat?
FuerteVentura was echt BAD! Ik heb contactlenzen en ze weten het niet zeker, maar "FuerteVentura" staat waarschijnlijk voor "harde wind".... En dat in combinatie met al dat zand daar.... Very bad.... Verder ik heb er veel geiten gezien (er zijn 5 keer zoveel geiten dan eilandbewoners op FuerteVentura). Was wel geinig, maar niet mijn pakkie an....
Ik hoop dat je hier wat een hebt....
quote:Kijk, das leuke info! Ik heb ook lenzen, maar een zonnebril scheelt misschien... Maarre: is FuertaVentura behalve de geiten nog wel een beetje boeiend?
Op dinsdag 19 februari 2002 15:56 schreef NorthernLights het volgende:
VincentB, ik ben er ook met m'n vriendin geweest. In totaal zijn we 10 dagen gegaan en hebben we om de dag op het strand gelegen/iets gaan bekijken.
Maar je kan ook zo 8 van de 10 dagen wat gaan bekijken. Er is genoeg te zien. En er zijn nog echt rustige dorpjes waar "oorspronkelijke" bevolking woont.FuerteVentura was echt BAD! Ik heb contactlenzen en ze weten het niet zeker, maar "FuerteVentura" staat waarschijnlijk voor "harde wind".... En dat in combinatie met al dat zand daar.... Very bad.... Verder ik heb er veel geiten gezien (er zijn 5 keer zoveel geiten dan eilandbewoners op FuerteVentura). Was wel geinig, maar niet mijn pakkie an....
Ik hoop dat je hier wat een hebt....
Ik vond het niet zo'n denderend eiland... Wind, zand en geiten, dat zijn de zaken die me het meest bijstaan van Fuerte Ventura.
Niet echt de leukste dag van de vakantie. Op Lanzarote zelf is genoeg te zien!
De moeite waard zijn:
- Parque Nacional de Timanfaya
Wij hebben ene trektocht gemaakt olv een gids, zeker de moeite waard. URL: www.canarytrekking.com
- Fundacion Cesar Manrique
Het oude woonhuis van dé beroemdheid van het eiland: een kunstenaar/architect die heel veel voor het eiland heeft gedaan, waaronder er voor gezorgd heeft dat er geen hoogbouw is. Het huis ligt in Tahiche
- Los Jameos del Agua
De eerder beschreven grot, nu een bar/restaurant maar zeer zeker de moeite waard. Aanrader: ga er op dinsdag/vrijdag of zaterdagavond heen: veel rustiger en een superrelaxte sfeer. Echt, doe het in de avond, veel en veel leuker dan overdag.
- Cuevas del verde
Ook lavagrotten waar je met een gids inkan. Erg mooi, met als toetje het geheim van Lanzarote. Ik vond het prachtig!
- Mirador del Rio
De eerder genoemde uitkijkplaats over Isla la Graciosa. Mooi.
Arrecife is niet veel bijzonders, El Golfo is wel grappig. Afrader: de Playas de Papagayo, eerst 3 Euro betalen voor een rit van 5 km over onverharde wegen en dan een aantal stranden die ik niet echt bijzonder vond. De rit van El Golfe langs de kust naar Playa Blanca is wel mooi.
Uitgaan (in Puerto del Carmen, waar wij waren): de Engelse bar Paradiso is best leuk, de lokale mensen raadden ons aan naar Bar Habana te gaan. We hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar daar komen met name de Spaanse jongeren naar verluidt.
Kortom: voor een vakantie tot 12 dagen is het zeker de moeite waard.
quote:Mijn eerste post hier. Ik zat hier als bezoeker even te kijken hoe dit forum is en las iets over Lanzarote! Tja dan moet ik reageren!
Op vrijdag 25 januari 2002 12:13 schreef Fruitguit het volgende:
Ik vond Lanzarote erg teleurstellend. Toen ik er was (november) was het geen lekker weer, en dan is er erg weinig te doen.
Zelf vond ik Lanzarote een bijzonder eiland! Heel apart landschap omdat het zo dor is! Maar tis er niet zo massaal als Tenerife of Gran Canaria, dat is meer gericht op toerisme enzo! Ik vond het er ondanks dat het weer niet zo goed was verder heel goed vertoefen! Tis heel vulkanisch en als je gek bent op vulkanen zoals ik kan je daar wel redelijk je hart ophalen
Groetjes!
(Ik vertel graag )
quote:Kun je niet posten? Dan kunnen we allemaal mee genieten.
Op donderdag 19 juni 2003 19:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Wil je meer weten, MSN: Ragonite@GMX.net(Ik vertel graag
)
quote:Alles!
Op vrijdag 20 juni 2003 10:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, zeg maar wat je wilt weten.
Begin maar!
quote:Nou, ik ben dus met me ouders geweest, was toen net 17..
Op vrijdag 20 juni 2003 11:15 schreef YPPY het volgende:[..]
Alles!
Wat heb je gedaan?
Wat was leuk?
Wat was niet leuk?
Wat zijn dé plekjes waar iedereen heen moet?
Wat is het beste restaurant?
Waar kruipen de kakkerlakken over je bord?
Kun je zelfstandig dingen ondernemen?
Is het een beetje betaalbaar?Begin maar!
Plekjes waar je heen moet, elk deel van het eiland heeft iets, Parce de Timanfaya is mooi, het noorden wat minder vond ik persoonlijk. Het waait er trouwens altijd, wat het klimaat wel aangenaam maakt. Je kunt een auto huren natuurlijk, en dan zijn de dingen goed zelfstandig te doen. De prijzen zijn gewoon.. niet echt duur maar ook niet bijzonder goedkoop denk ik.
Bezoekje waard dus Als je nog andere dingen wilt weten hoor ik het wel.
En weet iemand nog restaurantjes of uitgaansgelegenheden waar we zeker weten heen moeten?
-onaardige mensen
-lelijke natuur
-alleen maar zwarte lava om je heen...
-geen 'lekker verfrissend windje', maar keiharde rukwinden..
-geen mens te bekennen onder 50 jaar...
-ik lieg... heeeel veel engelse jeugd!
-dit betekend veel dronke hooligans en rood verbrande snollen!
-nauwelijks mogelijkheden tot uitgaan
dus om antwoord te geven op de topictitel...... NEE!!!!
quote:Zou een eilandje verder gaan als ik jou was.....
Op maandag 17 november 2003 12:46 schreef JaWi het volgende:
Schopje omhoog![]()
Iemand er eind december wel eens geweest? Zoja, ervaringen
Als je bij een tent terecht komt die Caesar's heet en daarvoor staat een kerel met lang haar te proppen, zeg hem dan dat je uit Amsterdam komt, krijg je maybe een extra 'free shot'
Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.
Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.
quote:Daar hebben we tenminste wat aan
Op woensdag 26 november 2003 13:41 schreef Popov het volgende:
Ik ben afgelopen zomer ok een week op Lanzarote geweest en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Als ik lees dat er hier mensen zijn die de natuur op Lanzarote maar niks vinden krijg ik het idee dat ze niet verder hebben gekeken dan hun neus kang is of dat ze met een totaal verkeerde verwachring er naartoe zijn gegaan.
Ik vond de natuur prachtig, en mooier dan wat ik ervan verwacht had.
Enkele hoogtepunten vond ik:
* La Geria, surrealistisch wijngebied, (tip, ga er op een zondag naartoe, anders zou je wel eens een aantal touringcarbussen tegen kunnen komen.)
* El Golfo: idyllisch wit dorpje gebouwd op gedroogde zwarte lavastromen van een vulkaanuitbarsting van zo'n 250 jaar geleden. Je kunt hier 's avonds superlekker eten in enkele visrestuarantjes. Op een paar restaurantjes na is het hier dan ook helemaal uitgestorven. Aan de rand van dit dorpje ligt een groen meertje in een halve vulkaankrater waarvan de helft in zee is verdwenen.
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
* Haria, ook wel de vallei met de 1000 palmbomen genoemd (nou ja 1000?). Hele mooie autorit gemaakt vanuit Mirador del Rio via Haria naar het zuiden.
* Jardin de Cactus. Zeer mooie cactustuin, met de meest bizarre en aparte catussen.
Daarnaast is er nog genoeg te doen om je zeker een week te vermaken.
Maar als je even op internet zoekt vind je genoeg, op zoek anders een exemplaar op van Nelles Resigids over Lanzarote.Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.
Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.
Ik vond het persoonlijk een van de mooiste Canarische eilanden!
Ja het is kaal, maar dat is juist de charme
Ja het kan er hard waaien, maar dat is goed voor het surfen
Ja er zijn veel Engelsen, blafende Engelsen bijten niet
Een auto huren is erg goedkoop, dus een week een auto huren is zeer betaalbaar! Wel pas daar boeken.
quote:Alleen jammer dat het nep is..
Op woensdag 26 november 2003 13:41 schreef Popov het volgende:
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
quote:Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Alleen jammer dat het nep is..
quote:
quote:Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....
Op woensdag 26 november 2003 15:11 schreef Popov het volgende:[..]
Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Oftewel: kun je hier een iets meer onderbouwde reactie geven
Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....
Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.
quote:Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt
Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).
quote:Wat probeer je nou te zeggen
Op donderdag 27 november 2003 09:38 schreef Conflict het volgende:[..]
Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt
Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).
Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!
quote:Of beter nog..... ga niet!
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef Spartak het volgende:
Als ik zo je openingspost lees, dan denk ik dat je er weinig aan zult vinden.Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!
Overigens vond ik naast dat vulkanengebied Mirador del Rio (ofzoiets) wel zo geweldig.... kom je daar ineens vanuit een museum buiten op een uitzichtpunt en zie je beneden in de zee een eiland liggen. Adembenemend! Mijn pa liep al te mopperen dat we in een museum liepen (houdt ie niet van) en toen kwamen we dus ineens buiten en ik heb hem niet meer horen mopperen, hij zei alleen maar om de 5 seconden: Jeeee wat is dit mooi zeg! En stil dat het daar verder was.... heel bijzonder!
Hoe zit het met uit eten gaan, aan wat voor prijzen moet ik zo'n beetje denken, gewoon lekker beetje uitgebreid enz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |