abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43313752
quote:
PvdA-leider Wouter Bos vindt dat de massamoord door de Turken op de Armeniërs ten onrechte genocide wordt genoemd. Dat woord wordt in Nederland te gemakkelijk gebruikt, meent Bos, die voortaan liever spreekt over de 'Armeense kwestie'.

Tegenover Turkse media zei Bos te snappen dat de 'Armeense kwestie' gevoelig ligt bij Turkse Nederlanders. Erkenning van de genocide is verboden in Turkije, maar elders zijn historici er vrijwel unaniem van overtuigd dat de slachting van een tot anderhalf miljoen Armeniërs in 1915 een geval van genocide was.

Zetelverlies
Tegen Turkse media zei de Nederlandse sociaal-democraat dat het woord genocide in Nederland gemakkelijk wordt gehanteerd, maar dat er in internationaalrechtelijk opzicht discussie is over de toepasbaarheid van het begrip op de georganiseerde massamoord op de Armeniërs.

'Wij blijven de moord veroordelen, maar we moeten zorgvuldig zijn met het begrip genocide,' zei Bos. In september schrapte zijn partij een kandidaat-kamerlid voor minder van de verkiezingslijst. Erdin Sacan moest van de lijst omdat hij weigerde expliciet te spreken van 'genocide'.

Ook bij het CDA rolden Turkse koppen vanwege de kwestie. Twee kandidaten leken de genocide in Nederland te erkennen, maar zeiden net als Bos tegen Turkse media iets anders. Hoewel de PvdA verreweg de populairste partij blijft onder allochtonen, kostte de kwestie de partij wel minstens een zetel aan Turkse stemmers.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/rss/true/index.html

Ik heb hier eigenlijk maar één woord voor. Gatverdamme. Eerst terecht iemand van de lijst halen omdat die genocide ontkent om vervolgens om stemmen te trekken de genocide aan de orde te stellen en te bagataliseren. Of gaat dit gedraai ze juist weer stemmen kosten van de gemiddelde Nederlander?

Ik vond het wel een eigen topic waard
Hatsjoe!
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:43:39 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43313869
Ik vind de titel misleidend.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43313881
Een goed verstand die Wouter Bos. Enig opportunisme lijkt me geen sprake van.
pi_43313886
Geen idee eigenlijk. Aan de ene kant vind ik dat iemand best z'n mening mag veranderen (maar dan wel ook toegeven dat je het niet meer eens bent met wat je eerder hebt gezegd), aan de andere kant is het voor de kiezer veel fijner om te weten waar iemand voor staat.

Ik denk dat het afhangt van hoe de zwevende PvdA stemmers erover denken.
pi_43313902
Bah vieze nul die Wouter Bos, hij laat echt zien wat je van hem moet geloven. gewoon 0,0.
En dat hij allochtoonse belangen belangrijker vindt dan NL belangen zegt ook genoeg
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_43314165
Hij weet het in ieder geval wel mooi te vertellen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 01:09:18 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_43314301
Sjezus wat hypocriet, het kost duidelijk kiezers en Wouter heeft ineens een andere mening over de kwestie??

Als die MP wordt dan doet hij NL volledig in de uitverkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_43314874
quote:
Dat woord wordt in Nederland te gemakkelijk gebruikt, meent Bos, die voortaan liever spreekt over de 'Armeense kwestie'.
Fraai eufemisme.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_43314973
Zo en deze actie kostte hem dus minimaal 1 stem, namelijk de mijne
pi_43315515
Nou misschien heeft Bos wel gelijk. Het kan toch zo zijn dat anderhalf miljoen Armenen per ongeluk struikelden en hun nek braken?

Zelf vind ik bijvoorbeeld de "Darfur kwestie" en de "Hutu kwestie" vergelijkbaar. Dat zijn ook gevallen waar een paar mensen een "ongeluk" hebben gekregen. Ok, af en toe verloor er een enkeling een hoofd (per ongeluk!!!), maar om nu meteen van genocide te gaan spreken.... Nee.

NAja, ik hoop in ieder geval dat Wouter Bos hiermee weer wat turkse stemmen terug kan halen, want die heeft Nederland hard nodig!
pi_43315523
Leuk voor dat kandidaat kamerlid die van de lijst geschrapt was, hij kan nu weer op de lijst neem ik aan. Wel opvallend hoe zekerheid over de geschiedenis ineens omgeslagen is in twijfel. Ik ben blij dat de historici betrouwbaarder blijken in hun oordeel.
pi_43315552
Ja, dat geschrapte lid moet natuurlijk weer terug op de lijst. Anders heeft de turkse gemeenschap niemand om op te stemmen.

Ik vind wel dat hij moet erkennen dat het "Armeense vraagstuk" gevoelig ligt. Maar dan is er ook niets meer aan de hand.
pi_43315566
De meeste mensen schijnen omgekomen te zijn door honger bijvoorbeeld.

Maar Bos is natuurlijk een domme lul, maar dat wist iemand met een IQ hoger dan een visstick allang
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43315573
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 03:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar Bos is natuurlijk een domme lul, maar dat wist iemand met een IQ hoger dan een visstick allang
Bos is in 6 jaar cumlaude afgestudeerd in 2 studies. Dom kun je hem dus niet noemen, maar dat maakt het eigenlijk des erger. Bos weet dondersgoed dat dit een erg opportunistische stap.
pi_43315590
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 03:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De meeste mensen schijnen omgekomen te zijn door honger bijvoorbeeld.

Tja, maar dan moeten die Armenen ook niet per trein en zonder ook maar een druppel drinken de woestijn in gaan he. Zoals ik al zei: het was een ongeluk, geen genocide. Case closed
pi_43315921
en maar verontwaardigd zijn als JP je een draaikont noemt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43315931
Gut oh gut, wat is het toch een heerlijke draaikont.

Nu is het weer de schuld van de Nederlanders dat we het woord "genocide" te snel in de mond nemen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 07:34:58 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43315974
Nou kan hij Frankrijk niet meer in.

"The French lower house of parliament approved a bill on Thursday making it a crime to deny that Armenians suffered genocide in 1915 at the hands of the Ottoman Turks" - Reuters

Krijgt ie een aanklacht van "Armeense genocide ontkenning" aan zijn broek.
  dinsdag 7 november 2006 @ 07:37:46 #19
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43315988
Wat is die Bos toch een misselijkmakend mannetje.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_43315992
Verhagen straks in de kamer: Komt u nog wel eens in Frankrijk?
pi_43315997
Zou hij nu die weggestuurde Turken weer terughalen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 07:41:29 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43316012
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 07:38 schreef FJD het volgende:
Verhagen straks in de kamer: Komt u nog wel eens in Frankrijk?
We hebben een uitleververdrag met Frankrijk. Als Balkenende snel is dan kan het nog net.
pi_43316032
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 07:41 schreef NorthernStar het volgende:
We hebben een uitleververdrag met Frankrijk. Als Balkenende snel is dan kan het nog net.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 november 2006 @ 08:01:21 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43316118
Ik ben allang blij dat we niet zoveel extreem rechtse duitse inwoners hebben met stemrecht. De holocaust was misschien dan ook maar een 'duitse kwestie'. Hoe ver kan je bukken om stemmen te winnen zeg...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:03:38 #25
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43316754
André Rouvoet was woedend op Wouter Bos. In 2004 heeft de PvdA nog een amendement van de CU medeondertekend, waarin de regering wordt opgeroepen de Armeense genocide op de agende te zetten in de gesprekken met Turkije. Want die Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Dat erkent iedereen, zelfs de PvdA. Op de website van de partij wordt gesproken over een genocide, verschillende kamerleden (onder wie Bos en Albayrak) hebben de term genocide meer dan eens gebruikt.

Maar de Partij van de Arbeid wordt in de land gegijzeld door de allochtonen minderheden. En als die met de neus op de historische feiten worden gebruikt lopen ze stampvoetend weg. En dat kost Woueterjte zetels. Dus wordt het standpunt gewijzigd. Er wordt geen genocide meer erkend, maar er wordt slecht nog gesproken over de Armeense kwestie.

Hoe diep kan een partij zinken
Pugna Pro Patria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')