Vet man...quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef Hammet het volgende:
En ik heb mijn Carvin gitaren binnen.
De gitaren waren in een niet al te beste staat, ik vermoed dat ze gedurende een lange tijd in een stoffige loods hebben gelegen. Ze speelden niet al te fijn, en de klank was niet echt goed. Verder was de toets stroef en voelde uitgedroogd aan. Ik heb toen eerst de body helemaal schoon gemaakt, de roestige snaren vervangen door een fatsoenlijke setje en de toets en hals helemaal schoongemaakt en in de olie gezet.
En hij speelt nu fijn! Super soepel, echt een geweldige gitaar. Mooie ebben-houten toets, neck-through-body constructie voor een geweldige sustain, mooie esdoorn top van zo'n anderhalve centimeter, tuners met locking mechanisme, goede elementen etc etc
Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit weekend ga ik die andere gitaar eens onder handen nemen.
Je smeert het op een schoon doekje, en wrijft het dan gelijkmatig over je toetsquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:36 schreef Maaark het volgende:
En hoe werkt dat dan?
preciesquote:Op donderdag 9 november 2006 20:58 schreef DylanYoung het volgende:
En uhm...
Semi-Akoestisch s een akoestische gitaar met een beetje electriek erin.
Semi-hollow is een electrische gitaar met een beetje holle bolle
als je telkens als je je snaren vervangt eroverheen gaat met een katoenen doek scheelt het al heel veel, en fast fret maakt volgens mij ook schoon.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Shit, prachtige vangsten Hammet. Ik wil ook een neckthrough, dat lijkt me echt heerlijk!
Nu het over toetsen gaat, hoe maken jullie de "meuk" op je toets schoon? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat met fastfret gaat. Of het moet bijtend zuur bevatten ofzo.
Een mooie delayquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo sinterklaas en m'n verjaardag staan weer voor de deur, equalizer pedaaltje en chorus komen eraan, wat zijn nog meer een beetje leuke bruikbare effecten, naast overdrive/distortion
Ik ben bij tijd en wijle ook wel fan van een mooie phaser, icm volumepedaal (of knop op je gitaar).quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo sinterklaas en m'n verjaardag staan weer voor de deur, equalizer pedaaltje en chorus komen eraan, wat zijn nog meer een beetje leuke bruikbare effecten, naast overdrive/distortion
Muwoa muwoa ik weet niet of ik die echt zal gebruiken, is wel leuk natuurlijk, hebbe hebbe hebbequote:
Kom zo eens onlinequote:Op vrijdag 10 november 2006 22:33 schreef Desensitized het volgende:
Marshall Jackhammer - Distortion
Warp Factor - Distortion
Ibanez SP5 - Distortion
VOX Wah - Wah [te koop]
MXR Phase 90 - Phaser [te koop]
MXR Blue Box - Geen idee, kapot [nog] [te koop]
Gebruik alleen maar de Warp en de Jackhammer
Overdrive, een goede naar mijn idee, erg vintage!quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
wat is die Danelectro DaddyO voor ding ?
Nee, integendeel, een toneport ís een geluidskaart... Geluidskaart is dus helemaal niet nodig!quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je voor de toneport een goeie geluidskaart nodig eigenlijk ?
Mja, alleen een input.quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:48 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, integendeel, een toneport ís een geluidskaart... Geluidskaart is dus helemaal niet nodig!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |