Allemaal icoontjes van snelkoppelingen van geïnstalleerde prgramma's zoals MSN, Norman enz.quote:Op maandag 6 november 2006 20:16 schreef Xcalibur het volgende:
wat voor icoontjes doen het niet meer?
meestal komt dit omdat het bijbehorende programma verwijderd is...
Ik heb dit geprobeerd, maar werkt helaas niet. Het volgende doet zich voor:quote:Op maandag 6 november 2006 20:58 schreef wimmel_1 het volgende:
Start -> Run (uitvoeren) -> " %UserProfile%\Local Settings\Application Data " ( zonder de quote's) ..... daar ff bestandje "iconcache.db" verwijderen .... (is een verborgen systeembestand, dus wél ff zorgen dat die zichtbaar zijn....)
Daarna een reboot... en je icons zijn weer terug
En waar kan ik dat vinden?quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef dikkedorus het volgende:
.lnk files zijn snelkoppelingen, hoewel je die niet als .lnk files hoort te zien. Is het misschien zo dat je XP installatie .lnk bestandjes niet meer als shortcuts ziet?
http://forum.sysinternals.com/forum_posts.asp?TID=8425 Misschien heb je hier wat aan, maar ik betwijfel het.
Wat ik er van begrijp, is dat XP de .lnk bestandjes niet meer als snelkoppelingen zien. Die extensie zit volgens mij ingebakken in XP en kan je als gebruiker niet herdefinieren. Je kan even kijken onder
My computer->tools->folder options->file types
En dan zoeken naar LNK. Bij mij staat ie er niet in, maar misschien heeft een ander programma per ongeluk de .lnk extentie overschreven. (of is je registry gewoon gaar ofzo)
Mijn computer icoontje dubbelklikken op desktop->menubalk->extra->beeld->bestandtypen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:13 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
En waar kan ik dat vinden?![]()
PS. Die PC heeft Nederlandse versie en de mijne ook, dus kan het hier ook niet vinden waar ik moet kijken.
Ik vind het tof van je, maar onder extra en beeld staat nergens "bestandstypen"quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:21 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Mijn computer icoontje dubbelklikken op desktop->menubalk->extra->beeld->bestandtypen.
Als je geen icoontje hebt: windowstoets+E geeft eenzelfde venster.
dan weer menubalk->extra->beeld->bestandtypen.
De nederlandse namen gok ik nu, dus het kan net ietsje anders zijn, extra kan ook opties heten.
Edit:quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:53 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik vind het tof van je, maar onder extra en beeld staat nergens "bestandstypen"
Ja, met meerdere virusscanners.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:08 schreef mschol het volgende:
lijkt,als ik het zo hoor, op een virus of spyware
heb je al gescanned op virussen en spyware?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |