abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43302387
Het volgende doet zich voor.

In het bureaublad verschijnen allemaal icoonttje die ineens niet meer werken.
De standaard Windows icoontjes (prullenbak enz. ) doen het wel normaal.

Wat opvalt is dat het allemaal icoontjes zijn waarbij .ink staat welke het niet doen.
En als die aangeklikt worden, komt er een foutmelding waarbij de optie bestaat die uit een lijst te kiezen of op het net te zoeken.

Kan iemand vertellen welk probleem dit ineens is?

ps. ook met een systeemherstel is dit probleem niet weg.
Avast is er al overheen geweest en heeft de PC opgeschoond.
pi_43302451
wat voor icoontjes doen het niet meer?
meestal komt dit omdat het bijbehorende programma verwijderd is...
pi_43302706
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:16 schreef Xcalibur het volgende:
wat voor icoontjes doen het niet meer?
meestal komt dit omdat het bijbehorende programma verwijderd is...
Allemaal icoontjes van snelkoppelingen van geïnstalleerde prgramma's zoals MSN, Norman enz.
De standaard als de blauwe E van internet, de prullenbak, en andere Windows icoontjes doen het wel.

Edit: De bijbehorende programma's staan er nog gewoon op en ook de files, waar die snelkoppeling naar verwijst.
  maandag 6 november 2006 @ 20:58:05 #4
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_43304312
Start -> Run (uitvoeren) -> " %UserProfile%\Local Settings\Application Data " ( zonder de quote's) ..... daar ff bestandje "iconcache.db" verwijderen .... (is een verborgen systeembestand, dus wél ff zorgen dat die zichtbaar zijn....)

Daarna een reboot... en je icons zijn weer terug
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_43310862
Tnx, zal het morgen ff proberen.
pi_43329254
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:58 schreef wimmel_1 het volgende:
Start -> Run (uitvoeren) -> " %UserProfile%\Local Settings\Application Data " ( zonder de quote's) ..... daar ff bestandje "iconcache.db" verwijderen .... (is een verborgen systeembestand, dus wél ff zorgen dat die zichtbaar zijn....)

Daarna een reboot... en je icons zijn weer terug
Ik heb dit geprobeerd, maar werkt helaas niet. Het volgende doet zich voor:

Na het opstarten kon hij ineens alle programma's die automatisch opstarten niet meer vinden omdat het .lnk bestandjes waren geworden.

Ook een hoop dingen op de desktop kan ik niet meer openen.

Systeemherstel en/of meerdere dingen bij configuratiescherm kan ik niet meer doen.

Heb avast laten lopen, welke diverse ADW en TRJ heeft verwijderd. Maar op het bureaublad en in het programma menu blijven de .lnk files staan bij de incoontjes.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:42:35 #7
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_43330362
.lnk files zijn snelkoppelingen, hoewel je die niet als .lnk files hoort te zien. Is het misschien zo dat je XP installatie .lnk bestandjes niet meer als shortcuts ziet?
http://forum.sysinternals.com/forum_posts.asp?TID=8425 Misschien heb je hier wat aan, maar ik betwijfel het.

Wat ik er van begrijp, is dat XP de .lnk bestandjes niet meer als snelkoppelingen zien. Die extensie zit volgens mij ingebakken in XP en kan je als gebruiker niet herdefinieren. Je kan even kijken onder
My computer->tools->folder options->file types
En dan zoeken naar LNK. Bij mij staat ie er niet in, maar misschien heeft een ander programma per ongeluk de .lnk extentie overschreven. (of is je registry gewoon gaar ofzo)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_43336041
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef dikkedorus het volgende:
.lnk files zijn snelkoppelingen, hoewel je die niet als .lnk files hoort te zien. Is het misschien zo dat je XP installatie .lnk bestandjes niet meer als shortcuts ziet?
http://forum.sysinternals.com/forum_posts.asp?TID=8425 Misschien heb je hier wat aan, maar ik betwijfel het.

Wat ik er van begrijp, is dat XP de .lnk bestandjes niet meer als snelkoppelingen zien. Die extensie zit volgens mij ingebakken in XP en kan je als gebruiker niet herdefinieren. Je kan even kijken onder
My computer->tools->folder options->file types
En dan zoeken naar LNK. Bij mij staat ie er niet in, maar misschien heeft een ander programma per ongeluk de .lnk extentie overschreven. (of is je registry gewoon gaar ofzo)
En waar kan ik dat vinden?

PS. Die PC heeft Nederlandse versie en de mijne ook, dus kan het hier ook niet vinden waar ik moet kijken.
pi_43336075
Wat ik op google wel vond is dat die .lnk verdomd moeilijk is om weg te krijgen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:18:13 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_43336227
TT aangepast
So we just called him Fred
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:21:05 #11
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_43336354
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:13 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

En waar kan ik dat vinden?

PS. Die PC heeft Nederlandse versie en de mijne ook, dus kan het hier ook niet vinden waar ik moet kijken.
Mijn computer icoontje dubbelklikken op desktop->menubalk->extra->beeld->bestandtypen.

Als je geen icoontje hebt: windowstoets+E geeft eenzelfde venster.
dan weer menubalk->extra->beeld->bestandtypen.

De nederlandse namen gok ik nu, dus het kan net ietsje anders zijn, extra kan ook opties heten.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_43337634
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:21 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Mijn computer icoontje dubbelklikken op desktop->menubalk->extra->beeld->bestandtypen.

Als je geen icoontje hebt: windowstoets+E geeft eenzelfde venster.
dan weer menubalk->extra->beeld->bestandtypen.

De nederlandse namen gok ik nu, dus het kan net ietsje anders zijn, extra kan ook opties heten.
Ik vind het tof van je, maar onder extra en beeld staat nergens "bestandstypen"
pi_43337730
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:53 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Ik vind het tof van je, maar onder extra en beeld staat nergens "bestandstypen"
Edit:

En bij beiden ook geen mogelijkheid voor "Opties"
pi_43340039
Weer een stapje dichterbij. Ik had hier dus ook geen Ink...
Kom ik daar en hadden ze het wel, dus dat ook verwijderd....

Maar wat ik op Google vind, is dat dat hele "Lnk" nogal een probleem is om uit je PC te krijgen.
pi_43346111
lijkt,als ik het zo hoor, op een virus of spyware

heb je al gescanned op virussen en spyware?
pi_43351384
quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:08 schreef mschol het volgende:
lijkt,als ik het zo hoor, op een virus of spyware

heb je al gescanned op virussen en spyware?
Ja, met meerdere virusscanners.
pi_43351587
k'zou zeggen install winpatrol eens en kijk wat er in uw startup folder staat.
mss is het geen virus of spyware (wat ik betwijfel) maar gewoon een bagger programma bug dat jij installed hebt. en dat jou wijzegingen geen effect hebben omdat het bij reboot toch allemaal terug komt door dat proggy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')