abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43559005
gorrrrrrrrrrrrrrrie ik zat hier fout met mijn Yorampie! Zie ik nu pas.

Iets over Chiara dan maar ... Die heeft zin in Sinterklaas. En Remco had mij geadviseerd niet naar nickelodeon te kijken wat betreft het sinterklaasgebeuren daar... eens even zoeken wat er precies aan de hand is, maar Remco vertelde dat Sint als een rare boerende mafketel werd afgeschilderd. * melonovy gaat even zoeken...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43559041
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:47 schreef Sjeen het volgende:
Als ik geen buggy bij me hebt, dan til ik Isa gewoon op... Kan nog met die 12,5 kilo, maar dan hangt ze in de meest onmogelijke positie aan mijn arm. Dus als jullie ooit een gillend blond kind ondersteboven zien hangen en een stoïcijns kijkende moeder, grote kans dat wij het zijn. Ik ben heel goed in negeren
Ik ben zo ooit wel eens met een krijsende Sven onder mijn arm naar huis gelopen. Een bekijks dat ik had
En spierpijn de volgende ochtend

Maar het heeft toen wel geholpen, is niet meer voorgekomen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:06:47 #203
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43559328
en wat als je geen buggy bij hebt en je kind is nog te klein(jong) om lekker te laten zitten?
als ik hem laat zitten zegt hij nog vrolijk doei ook, en loopt zo de straat op.

in mijn geval kreeg ik een kopstoot uitgedeeld van een pittbullpeuter die niet wou dat ik hem vastpakte wat wel moest, hij peerde hem

als hij dat binnen doet gaat hij dus linea recta de gang in. dat valt buiten niet mee
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:18:39 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43559887
Tja, ik neem aan dat je dan met de wagen met Romijn erbij loopt? Ik zette Katja wel regelmatig gewoon bovenop de wagen. En je kan ook nog zo'n polsbandje overwegen tegen het weglopen. Alleen bij Katja werkte dat niet, want die bleef zodra ze dat bandje omhad stokstijf stilstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:14:19 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43569129
nee. in dit geval liepen we naar de auto toe die normaliter recht voor de deur staat, maar gisteren dus niet.

maar het ging hier niet om het weglopen, het ging om de kopstoot waarvoor hij dus normaal gesproken in de gang zou belanden. hoe zou ik dat buiten moeten oplossen, heb werkelijk geen idee heb geen gang buiten. strafhoeken doen hem niks, en terug kopstoten is ook zo laag bij de grond, slaan is ook geen optie. tsja...
pi_43569554
martineke, ik zou dan denk ik gewoon even ter plekke een 'donderpreek' geven en het daarbij laten. dwz, door de knieen, hem even dwingen je aan te kijken en heel duidelijk zeggen dat Dit Niet Mag. dat hij in ieder geval even weet dat je dit niet acceptabel vindt.
  woensdag 15 november 2006 @ 11:06:33 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43571522
dat heb ik ook gedaan precies zoals jij het zegt Bixister, maar of het effect heeft gehad
ik denk het dus niet, vandaar dat ik andere manieren wou zien.

thanks iedereen.
pi_43571585
het belangrijkste is dat hij heeft gemerkt dat hij een grens overschreden heeft. niet dat hij enorm last heeft van de straf ervoor.
  woensdag 15 november 2006 @ 11:38:38 #209
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43572377
Ik denk idd dat ik hetzelfde zou doen als Bix.
Even flink duidelijk maken dmv die donderpreek dat kopstoten NIET mag en dan proberen om weer verder te gaan. Lukt dat niet dan eventueel maar rechtsomkeert naar huis.

Over dat gang en sorry enzo..
Wilyan moet je meestal echt aan de arm naar de hoek in de gang brengen want bij drie wil meneer ploteling wel ineens hetgene doen wat eerst gevraagd werd. (opruimen/luisteren Nou ja, je weet wel) Ja, daaag. Te laat! Hij weet best; bij drie is het de gang..
Op de gang gaat hij dan eerst volledig hysterisch gillend huilen en na een minuut hysterisch huilend gillen: "SOLLY, LUISTEHEEEEN! ! !" (en dat 137542x achterelkaar aan )
We zijn al ik-weet-niet-hoelang bezig dat hij eerst een tijdje stil moet zijn en dat ie daarna pas van de gang mag, maar snappen wil hij het nog niet echt.
Nou ja, we blijven het gewoon maar herhalen en hopen dat ie 't een keertje oppikt.

Oja..
Lois kijk 's een echte boot waar Iris in kan zitten en varen
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 15 november 2006 @ 12:18:21 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43573295
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:00 schreef melonovy het volgende:
gorrrrrrrrrrrrrrrie ik zat hier fout met mijn Yorampie! Zie ik nu pas.

Iets over Chiara dan maar ... Die heeft zin in Sinterklaas. En Remco had mij geadviseerd niet naar nickelodeon te kijken wat betreft het sinterklaasgebeuren daar... eens even zoeken wat er precies aan de hand is, maar Remco vertelde dat Sint als een rare boerende mafketel werd afgeschilderd. * melonovy gaat even zoeken...
Ik zag net een liedje daar van Nickelodeon: "bij de Sint". Daar zag ik net wel Sinterklaas op de bank hangen achter een playstation..
Maar ik probeer ook zoveel die meuk van Jetix te omzeilen. Ik vind één Sinterklaas-verhaal volgen wel ingewikkeld genoeg.
Vanaf vanmiddag gaat de Sint Nicolaas-gekte bij Zappelin ook weer los!

Vanmiddag eerst een film Sinterklaas & Pakjesboot 13.
quote:
Dit jaar varen Sinterklaas en zijn Pieten niet met de oude stoomboot naar Nederland maar met een spiksplinternieuw schip: Pakjesboot 13. De nieuwe pakjesboot wordt veel te zwaar geladen met cadeautjes, chocoladeletters en pepernoten. 's Nachts, midden op zee, gaat het goed mis en vergaat de pakjesboot. Sinterklaas en zijn Pieten stranden op een onbewoond eiland. Komen ze hier ooit weg zonder schip? Hoe moet dat met de intocht en met 5 december? Komen Sinterklaas en zijn Pieten nog wel naar Nederland?.
En daarna om 17:40 uur het eerste Sinterklaasjournaal .
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43590487
In navolging van de reeks van Tan, mijn grote opvoedobstakel, de koppigheid van Chiara. Ik spui mijn gal hier maar even, ipv een nieuw topic... Ze is dus koppig, heel erg koppig! Ik noem haar wel eens Toos concessieloos, want wat ze in dr hoofd heeft zitten, zit niet in dr kont. Eigenwijs zijn we (moeder op dochter) al generaties lang, maar zo ontzettend koppig ... Ik vind het vreselijk dat het gewoon af en toe zo botst!

Vandaag had ze gezellig buiten gespeeld met een paar kindjes uit de buurt, ze was nat geworden en kreeg schone kleren van me aan. Haar sokken waren echter wel droog gebleven en hoefde niet vervangen te worden, maar daar dacht zij uiteraard anders over. Ze wilde haar my-little-pony sokken aan. "Chiara deze sokken zijn nog droog, dus ik vind dat niet nodig, morgen mag je die my-little-pony sokken aan". Ik ga weer terug naar de tuin waar Yoram nog aan het spelen was en hoor later een gefrustreerde diepe zucht, het was Chiara met één my-little-pony sok aan en de andere binnenste buiten in haar hand. "Mama je moet me helpen!" Ik kijk wat er aan de hand is en vind dat ik helemaal niet moet helpen en vertel haar dat ook. Als ze dan toch zo nodig die sokken per sé aan wil hebben, dan zorg je er maar zelf voor dat je ze aan je voeten krijgt. Zij laaiend van woede en dat is dan een begin van strijd, want dan wil ze niet meer mee naar buiten, terwijl haar broertje wel buiten wil blijven en nog niet alleen buiten mag. Zij wil dan voor de televisie hangen Dora kijken, terwijl ik dat niet goed vind, het is een mooie dag om buiten te spelen, al je vriendjes zijn ook buiten... "Nee ik ga niet buiten spelen, ik vind het koud buiten." Twee minuten later zit ze met een koek in dr mond op de bank. Ik moet weer zuchten, pak de koek af en geef maar weer eens aan dat ik het echt niet juist vind hoe ze zich gedraagt. Het boeit dr niet. Ze wil mij, ze wil alles wat ik niet wil, ze is dwars. Ik ga weer naar buiten, om dan toch maar Yoram mee naar binnen te nemen, want zo werkt het ook niet. Kom ik terug hangt ze in de gordijnen, en vervolgens doet ze alleen maar dingen die echt niet mogen. En dan heeft ze al op de gang gezeten, is ze al even op dr kamer geweest tot ze klaar was met huilen, nog eens een retourtje gang... Men, ik moest me echt inhouden toen het door bleef gaan. Ik ben ook moe, door slechte nachten afgelopen periode, dat telt vast ook mee dat ik dan wat minder kan hebben, maar brrr, het liefst zou ik even de deur achter me dicht willen trekken.
Gelukkig is het me nog wel gelukt om de sfeer hier een beetje te verbeteren, een vriendinnetje kwam nog aan de deur en wilde komen spelen, dat was prima en ze bleef ook gezellig mee eten. Haar aanwezigheid was voor mij een reden om niet zo uit mijn slof te schieten en voor Chiara een reden om zich wat beter op te stellen, dus dat bood uitkomst.

Maar goed, dat was dan een voorbeeldje over de koppigheid van een peuter van 3,5.

Er is dagelijks strijd over kleine dingen, maar nee is nee bij Chiara en het wordt niet makkelijk een "ja", of een "misschien".

Zijn ze allemaal zo koppig op die leeftijd, of speelt haar karakter (sterrenbeeld stier ) ook mee?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 15 november 2006 @ 21:45:21 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43590807
Als de aanleiding voor een middag ruzie en stampij het wel of niet aankrijgen van schone sokken bij een compeet nieuwe schone outfit is, dan is voor mij de keus erg simpel.
Dan krijgt ze toch gewoon schone sokken aan.

zulke dingen laat ik echt mijn dag niet door verpesten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43591185
Ik weet ook niet van te voren dat ik de middag erna zo'n ongezellig kind heb wat alleen maar doet waar ze zelf zin in heeft. Ik ga redelijk vaak mee met haar ideeen, ik heb ook wel ontdekt dat ik er soms beter aan doe om in die peuter willetjes tegemoed te komen. Maar goed, ik vind wel dat het niet altijd hoeft te gaan zoals zij dat wil, ze is 3,5 en niet 'de baas' in huis!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43591202
En wat is jouw sterrenbeeld Mel?

HIer op heb ik op het moment ook een draakje in huis. Alleen gaat het hier om andere dingen zoals tandenpoetsen. En dat vind ik toch echt te belangrijk om te laten gaan. Hoe krijg je bij een 2-jarige de kaken van elkaar? Zucht. Hij mag het altijd ook even zelf doen maar ik wil het ook doen. En dan goed.
Luiers verschonen is ook een ramp. HIj doet er zo vreselijk moeilijk over. En zo is het voor ons allebei echt een opgave. Nu maar weer hopen dat het een faaaaaaaaaaase is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43591371
Ja precies, de welbekende mantra "het is maar een fase"

Ik ben schorpioen, astrologisch gezien staan we dus lijnrecht tegenover elkaar.

Yoram is ook een stier, en Remco ook een schorpioen, dus we hebben nog heftige confrontaties in het verschied liggen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43591601
Hier wordt steeds geroepen dat Morris zo dwingend is, omdat hij een leeuw is. En dat ben ik ook. Dat kan nog wat worden allemaal. Ik herken dat wel, dat lijnrecht tegenover elkaar staan
Maar meestal is ie gewoon grappig en lief
  FOK!fossiel woensdag 15 november 2006 @ 22:13:16 #217
2628 Karin
pi_43592101
O Melonovy heel herkenbaar! Hier een ventje dat als hij iets in zijn kop heeft je het er echt niet uitkrijgt. En dat echt om de stomste dingen, stel je voor dat ik een keer het licht aandoe in de WC als hij staat te trutten ofzo. Dan wordt hij enorm dwars en heel driftig. Als ik het het licht dan weer uitdoe "doe het dan ook maar zelf" blijft die driftbui en doet hij helemaal niets meer, niets is meer goed. Ik moet hem dan echt afleiden met wat anders want kwaad worden heeft alleen maar tot gevolg dat we de rest van de dag botsen. En het gaat hier echt om de kleinste dingen. En ik snap wel dat je dan niet meer toegeeft aan zoiets als sokken, ik doe het ook niet meer want elke 5 minuten hebben ze wat anders in hun hoofd. Maarja die dwarse buien zijn ook vreselijk.
Vanmorgen begon ook zo goed, ik pakte zijn jas van de kapstok "dat had ik zelf willen doen" met als gevolg dat hij die jas wegsmijt en ook niet meer aan wil. Ik wil op dat moment echt weg anders kom ik te laat op mijn werk en heb maar een andere jas gepakt en dat was wel goed. Toegeven is ook niet echt wat ik wil maar soms moet ik wat. Want als hij zo dwars is kan je op je kop gaan staan maar dan krijg ik hem echt niet in de auto.

Ik merk ook wel aan mezelf dat ik op dit moment erg vermoeid ben en veel minder kan hebben. Bram is wat oververmoeid, toch veel gesleep in het weekend ivm die verbouwing, zitten veel bij andere mensen als er hier veel herrie gemaakt moet worden etc. Zijn vader ziet hij ook niet al te veel ivm die verbouwing en je merkt ook wel dat hij hem vreselijjk mist. Peet probeert hem wel te betrekken door hem mee te nemen naar de bouwmarkt enzo maarja een 3,5 jarige houdt wel heel erg op tijdens een verbouwing die veel werk is.

Ik sprak er laatst met een vriendin van me over en dit schijnt ook wel heel erg de leeftijd te zijn. Toch toe aan nieuwe uitdagingen, gewoon toe aan school. Nou dan gaat dit een lange winter worden ben ik bang. Ik vind het echt heel moeilijk hiermee om te gaan. Ik wil niet in alles toegeven want hij mag ook wel met "nee" leren omgaan maar dat is gewoon verrekte moeilijk soms.
pi_43593186
Karin, fijn dat je het herkend. Vermoeidheid is op dit moment een akelige factor die mee speelt. Komt helaas vaker voor. Ik denk dat kinderen ook wel heel gevoelig zijn voor die ontastbare factoren.

Het zou idd wel heel goed, dat gene kunnen zijn, wat moeders moeders bedoelen met "ze zijn zo aan de basisschool toe" Niet de koppigheid, maar een beetje de verveling, toe zijn aan nieuwe uitdagingen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 16 november 2006 @ 20:28:08 #219
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43620071
Koppig, wat is dat? Is dat met je hoofd tegen de keukenkastjes bonken als je je zin niet krijgt, in je vaders tenen bijten als de dingen niet precies gaan zoals jij het wil, je zo stijf als een plank houden omdat je geen zin hebt om aan te kleden? En als het dan wel gaat zoals jij wil, dan had het natuurlijk anders gemoeten en krijg je alsnog een driftbui. Maar het gaat beter. Kai begint het concept 'gang' langzaam te begrijpen. Hij hoeft er niet meer zo vaak naartoe omdat één keer dreigen met de gang vaak al voor verbetering zorgt en als hij toch moet dan blijft hij over het algemeen netjes in zijn hoekje zitten om na te denken over wat hij heeft gedaan. Jammer dat die leuke fases vaak zoveel korter duren als de minder leuke

En nu mag ik voor de tweede keer deze week ongegeneerd trots zijn Gisteren waren de buurkindjes op bezoek. Kai heeft voor zijn verjaardag een winkelwagentje gekregen maar dat ding stond tot gisteren als een soort van speelgoedmand in een hoek. Buurmeisje vond het wagentje wel mooi en begon ermee rond te wandelen. Kai zag dat en toen was het natuurlijk "Mijn wagen!" (net zoals het al de hele dag "mijn mama", "mijn oma" en "mijn stoel" was. Vervolgens ging hij richting wagen, ging er achter staan en begon als een gek met wagen en al rondjes rond de tafel te racen. Natuurlijk heb ik als rechtgeaarde dweepmoeder alles op film vastgelegd en nu wil hij elke keer als ik het filmpje aan hem laat zien met de wagen lopen. Mijn kind loopt Welliswaar nog niet los, maar hij loopt

losstaan heeft hij sinds vorige week niet meer gedaan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator donderdag 16 november 2006 @ 20:34:22 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43620192
Kai Nu willen we natuurlijk wel het filmpje zien
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 16 november 2006 @ 20:36:21 #221
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43620231
Ehm, ik weet niet waar ik het moet uploaden
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43620328
Yiehaaaaaaaaaaaaa Kai loooooooooooopt
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 20:48:51 #223
81992 Githa
pi_43620430
WOOOEEHOOOEEEE! Kai man nee, geen krokodil , wat doe je met je moeder
Hij loopt ... Hij loopt ....Hij loopt
  donderdag 16 november 2006 @ 20:59:09 #224
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  donderdag 16 november 2006 @ 21:33:20 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43621567
Kai, wat goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')