abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43526139
Blz 80 hier zie ik (82 geeft ruimte voor aantekeningen). Ik vind die plaatjes echt vreselijk.. maar ze kent ze iig wel tijdje geleden getest omdat ze eigenlijk rond 2jr nog naar de oogarts had gemoeten en die wilde dan die plaatjes gebruiken.
  maandag 13 november 2006 @ 23:40:26 #177
103793 kozakken
Living the life
pi_43528566
Hier bevinden wij ons in het plasgeitebrijers stadium. Hij plast en ik ben de geitebrijer en dat de he-le dag!. (vooral in zijn broek ) Of een lekkere dunne poepbroek die dan zo heerlijk door de hele benedenverdieping zich verspreid omdat hij zich met gespreide benen poogt voort te bewegen naar mmmmama. (Mama poepT.. Tja, was me nog niet opgevallen )
Met onze Jonne gaat het heel goed. Mannetje eigenwijs roept nu vooral IK IK IK en vaak vind ik dat heel grappig. Maar er zijn momenten....

Let op de elegante details van een enorme fles bodylotion, gemengd met vitamine D tabletjes gelardeerd met tandpasta, een beetje gel uit twee potjes voor de afwerking en als finishing touch een gevulde speelgoedemmer en een vrachtwagen die ook bodylotion vervoert. En dan vergeet ik nog voor het gemak het een en ander op te noemen zoals de al verwijderde draaiende elekrische tandenborstel van mama......
En dan zegt ons menneke ook nog: "Jonne tout??"
Op dreigende kalme toon omdat het stoom me uit de oren kwam: Wat dacht je sssselffffff...

Maar daartegenover staat dan een enorm dansfestijn op K3, onetwotrio of gewoon koboi Jim Of de kus die hij nog even komt geven voordat hij met papa naar beneden gaat. Van die kleine getuite lipjes die dan vervolgens echt zo nasmakken

En zie hier: het recept voor de wirwar van peuter in ons huis.
pi_43538062
haha kozakken, wat een puinhoop! en wat dapper van je dat je 't vol weet te houden met dat plasgeitebreierschap, ik zou allang weer naar een luier hebben gegrepen.

piet kan nu steeds beter op de wc plassen, hij kan er nu ook zelf op- en afklimmen en hoeft geen brilverkleiner meer. maar tussendoor draagt ie meestal nog wel luiers of luierbroekjes. poepen wil hij per se niet op de wc en kleine plasjes gaan ook nog wel eens tussendoor in de luier. en meestal komt het mij gewoon te slecht uit om het zonder luier te proberen, moeten we net ergens naar toe ofzo. maar ik ben ook wel erg lui ingesteld hoor. lui luier luist!

vanmorgen bij de jenaplan school geweest, een prachtige school, zag er allemaal erg leuk uit. maarja, wel een end weg, vergeleken bij de twee in aanmerking komende buurtscholen die ook best OK zijn. ben er nog niet helemaal uit...
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:30:25 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43540447
Jonne!

Zit dat nu ook allemaal in die kleedjes gesmotst en krijg je dat er wel weer uit dan?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43540561
OMG Kozakken, wat erg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:33:27 #181
103793 kozakken
Living the life
pi_43552981
Billendoekjes voor al uw wensen.
Hoop zeep en gepoest en het ziet er redelijk aardig weer uit. Ach, en verder draaien we het kleed anders maar gewoon om.
En het verkeerskleed is toch zo syntetisch als de pest, dus dat ging redelijk goed weg.
pi_43553566
Jonne ohhh wat erg!
Piet goed bezig jongen! Bix, ik heb de jongens op school gelaten waar ze zaten. Is ook wel wat verder weg maar ik heb daar een goed gevoel bij en rij er graag wat minuten extra voor. Mij is het tot nu toe nog niet tegen gevallen extra reistijd
Saartje
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:38 #183
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43554936
Mèn. Kozakken Ik zou echt zo ontzettend hard gaan huilen als Kai dat zou doen.

Kai was vandaag voor het laatst bij de babygroep. Vanaf vrijdag gaat hij naar de peutergroep en hij is helemaal gelukkig. Hij is al een paar keer wezen oefenen en hij heeft ook al een vriendje. Het is de hele dag Pim, Pim, Pim. Pim is groot, Pim is boos, Pim is buiten, etc. Kai gaat zich daar wel redden, maar ik zal z'n oude juf zo missen. Toen ik hem vanmiddag ophaalde moest ik gewoon bijna huilen toen we zijn oude juf gedag gingen zeggen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43555275
Wat goed dat Kai eindelijk naar de peutergroep gaat.

Morris heeft ook een vriendje Pim op het KDV
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:56:45 #185
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43556101
hallo

ik kom even hier inbreken met een vraag, hier zitten namelijk de pitbullpeutermoeders en zo 1 heb ik ook in huis

hoe doen jullie dat als je kind buiten(op straat, of in de winkel) stout is? en het is zodanig stout dat als je thuis zou zijn, je je kind in de gang zou zetten/ of op de trap....of wat dan ook...
buiten kan dit natuurlijk niet, wat doe je dan?
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:20:36 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43557043
Ik heb dan 2 opties:
1) Ik draai me om en ga naar huis (zo ben ik een keer vlak bij de winkel omgedraaid en moesten we 's avonds brood eten)

2) Als ik echt niet naar huis kan heb ik altijd de buggy nog bij me en dan zet ik hem in de buggy en bind hem compleet vast. (de schouderbandjes zet ik dan kruiselings over zijn buik vast). Gek genoeg wordt hij rustig als hij geen kant meer op kan.

En in beide gevallen sla ik een enorm figuur op straat
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43557054
ligt een beetje aan de situatie martineke. beperken in z'n mobiliteit (lees: in de wagen!) is hier vaak de oplossing om hem of haar even uit dat gedrag te halen en het verder ook zoveel mogelijk te kunnen negeren. dwz dan kun je tenminste weer doorlopen en doen wat je van plan was. maarja, ik weet niet of je het wel hebt over situaties met een wagen bij de hand.
pi_43557109
Wij hebben Morris gisteren ook in de wagen vastgezet. iets anders kan ik niet verzinnen eigenlijk.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:23:27 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43557152
Ik sjouw de buggy voor dit soort gevallen nog altijd mee. Ik durf niet ergens naartoe te gaan met Job zonder buggy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:28:51 #190
3142 m@x
pi_43557395
Ik wist dat er voordelen aan dat niet-lopen zaten. Die van mij zit standaard vastgesnoerd in de buggy of de winkelwagen Dat maakt het overigens ook wel weer lastiger met straffen in dat soort situaties aangezien ik weinig kan doen om hem nog verder te beperken in zijn mobiliteit.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:37:31 #191
103793 kozakken
Living the life
pi_43557835
Je bedoelt naast bestraffend toepreken, smeken om rede en negeren van gedrag en blikken van omstanders?
(Of omkopen met het een en ander? )

Soms zet ik Jonne op z'n billen neer en zeg dat ik dan wel even alleen verder ga en hem ophaal wanneer hij zich weer weet te gedragen. Soms doe ik de afleidende manouvre en roep ik dat ik toch zo benieuwd ben of er: (vul maar in) tracktors, auto's, etenswaren met beren/poezen/hondjes of kindjes te zien is en ga zo maar door.

Succes. Want wat is opvoeden soms hard werken.
(Net zoals plasgeitebreier spelen. Oh, ik wilde soms wel dat ik er niet aan begonnen was. Bix, ik wilde je het liefst de hand geven. Maar tegelijkertijd zijn we nu iets begonnen en vind ik dus ook dat we dan maar verder moeten)
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:38:16 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43557871
Hier ook vastzetten Of ik loop weg als ik geen buggy bij me heb.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43558001
Weet je wat ook zwaar is? Een kind van 15,9 kilo steeds naar de trap moeten tillen/slepen omdat hij stout is geweest. En M@x, hij kan wel lopen, maar hij doet het dan juist niet
En dan moet je consequent zijn. Maar het is wel heel slecht voor je rug
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:01 #194
3142 m@x
pi_43558248
Op welke trap zet je dat kind dan neer? Dat hele enge steile dingetje? Daar zou ik ook niet uit mezelf naartoe gaan als ik Morris was.
  † In Memoriam † dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:07 #195
81992 Githa
pi_43558255
Jordy loopt nog steeds lief zelf naar de 'hoek' als ik zeg dat hij het moet doen omdat hij straf heeft als we ergens zijn dan vraag ik hem ook of hij in de hoek wil omdat ze die daar ook best hebben en meestal is dat genoeg, maar de buggy volstaat ook wel eens hoor
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 november 2006 @ 21:47:20 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43558316
Als ik geen buggy bij me hebt, dan til ik Isa gewoon op... Kan nog met die 12,5 kilo, maar dan hangt ze in de meest onmogelijke positie aan mijn arm. Dus als jullie ooit een gillend blond kind ondersteboven zien hangen en een stoïcijns kijkende moeder, grote kans dat wij het zijn. Ik ben heel goed in negeren
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:48:34 #197
3142 m@x
pi_43558379
Kai verandert meestal snel van onderwerp als "de gang" (insert enge muziek) ter sprake komt. Vanavond was hij tijdens het eten gigantisch brutaal tegen me en toen ik zei dat hij naar de gang zou moeten als hij dat nog een keer zou doen begon hij opeens een partij schattig te babbelen over brood eten enzo Maar over het algemeen wijs ik Kai er ook op dat er echt oooooooooooveral gangen zijn.
pi_43558424
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef m@x het volgende:
Op welke trap zet je dat kind dan neer? Dat hele enge steile dingetje? Daar zou ik ook niet uit mezelf naartoe gaan als ik Morris was.
nee joh, dat trappetje tussen de keuken en de woonkamer. 3 treetjes maar...
pi_43558500
Haha, Yoram heeft echt een geweten, hij weet dat hij fout zit, gaat pruilen en loopt netjes mee naar de gang en gaat dan heel boos of verdrietig zitten op de mat.
Na een minuut mag hij terug komen voor een gesprekje en dan moet hij stil zitten op de trap en mij aankijken. En dat kan hij niet. Stil zitten. Hij zit, gaat staan en geeft me een knuffel. Want hij weet dat het daar toch wel in eindigt. Die Jip en Janneke preken maken hem niet warm of koud. Lief draakje is het, echt een chameur.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:56:05 #200
3142 m@x
pi_43558737
Ah gossie Yoram, een naar ding is het z'n geweten. Kai heeft het woordje "sorry" ontdekt. Tussen gang en huiskamer zit een deur met een ruit. Als hij de gang op moet eindigt hij meestal bij de deur (op één plek houden is nog niet gelukt ) terwijl hij "gorrrrrrrrrrrrie mama" roept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')