abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 11:21:34 #276
43556 miss_dynastie
pi_43679410
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:43 schreef Ireth het volgende:
Aan de ene kant denk ik "lekker makkelijk " maar aan de andere kant twijfel ik, moet ik haar daarin stimuleren, met als resultaat dat ze het elke avond wil doen.
Da's toch ook geen ramp, ze kan hem elke avond zetten, maar er komt niet elke avond wat in, dat heeft ze snel genoeg door
  Jubileum moderator zondag 19 november 2006 @ 20:09:01 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43694902
Iris had het helemaal door gisteren na de tv uitzending, "je kunt wel elke dag je schoen zetten, er zit alleen niet altijd iets in". Mooi is dat ook weer duidelijk
De tv uitzending is met rode wangen bekeken gisteren en gisteravond is er uit volle borst bij de schoen gezongen. Ze had al een winterpeen opgehaald bij opa, die was voor het paardje. Bij het naar bed brengen gisteravond vond ze dat ik ook vast naar bed moest want anders zou Sinterklaas zo lang moeten wachten tot iedereen sliep.
Vanmorgen was ze helemaal verrast dat er toch een cadeautje in de schoen lag al was ze wel hevig teleurgesteld dat Sint haar niet even wakker had gemaakt om zijn paardje te aaien.

Vanmiddag was de intocht hier in het centrum. Iris zat op mijn nek mee te zingen, dansen, zwaaien, "sinterklaas!!!" schreeuwen en ongelooflijk te genieten.
Ze vond het helemaal geweldig. Helaas was na de rondrit een programma op een plein zonder podium waarvan wij zo goed als niets hebben kunnen zien door de grote drukte.
Zonde was dat!
Na afloop was ze weer helemaal verdrietig, ze had zo graag Sint nog een grote knuffel willen geven om hem te bedanken voor het cadeautje in de schoen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 20 november 2006 @ 11:52:52 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43712593
Iris houdt wel erg veel van Sinterklaas Wat lief is dat toch. En ook wel apart, want de meeste kindjes zijn toch wel een beetje bang. Bij Job leeft Sinterklaas nog niet. Hij lift vrolijk mee op het enthousiasme van Katja, maar zelf heeft hij er nog niks mee.

De kinderen zijn trouwens op deze regenachtige dag heerlijk aan het spelen. Daar kan ik zo van genieten als ze zich zelf zo lekker bezig houden en gewoon aan het spelen zijn. De hele kamer en de gang en de keuken zijn tot speelplaats gebombardeerd en het is een enorme puinhoop, maar dat vind ik het dubbel en dwars waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43712824
Ik laat Dylan nog helemaal geen schoen zetten, er komt al zoveel op hem af. Zwarte pieten die je overal tegenkomt, over twee weken pakjesavond, Sinterklaas op psz/kdv noem maar op. Ik dacht, laten we het thuis nog even rustig houden nu hij nog niet beseft wat Sinterklaas precies allemaal inhoudt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 20 november 2006 @ 12:05:17 #280
37150 livelink
pi_43712926
Ik hou ook nog heel wat af. Zo ga ik niet met de kinderen ook nog naar het sinterklaasfeest op mijn werk en ook niet naar een intocht. Thuis en op school is al meer dan genoeg.
pi_43738972
Ireth, wat een lekker koppie heeft Suus!! (en inderdaad bijna niks van te zien hoor)

Elise zingt ook liedjes op de peuterspeelzaal, ze heeft de sint ook gezien en heeft al kleine pietjes. Zelf hebben we dat leuke pietjespak van de etos voor haar (vindt ze zelf ook erg leuk), maar we gaan echt niet promoten dat de sint bestaat - nooit zal ik dat zeggen! Als ze erom vraagt, dan zal ik zeker zeggen dat het een verzinsel is, overgebleven van vroeger bla bla, maar daar is ze nu toch nog niet aan toe.
Schoen zetten? Ach, wie weet krijgt ze er wel wat in (Dan mag ze de schoen zetten op de vloerverwarming, want iets anders hebben we niet )

Vorige nacht kwam mevrouw om een uur of 1 meet veel kabaal naar ons toe: gooit onze slaapkamerdeur open: 'mama!!! MAMA!!! MOET PLASSUH!!"
Tja, kan gebeuren he. Dus na te zeggen dat ze dat ook zachtjes mag doen, haar laten plassen.
Komt ze rond een uur of 4 's nachts heel zachtjes naar onze kamer, fluistert dat ze moet plassen. Dus weer naar de wc, zegt ze heel trots dat ze het nu wel zachtjes deed. Tja, dan kun je toch niet sjachie zijn omdat ze voor de 2e keer komt (Nou ja, ik ben dan nooit sjacherijnig, want dat werkt ook alleen maar averechts, voor har maar ook voor jezelf)
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:04:35 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43743422
Fleur heeft gisteren voor het eerst d'r schoen gezet. En vanochtend riep ze tegen sinterklaas op de tv heel hard dank u sinterklaas. En ze ging d'r snoepjes delen met d'r vrienden op school.

Fleur moet wel even wennen aan het feit dat ze grote zus is. Ze doet dit vooral door papa en mama te testen op grenzen. Bij voorkeur 's avonds met eten, naar bed gaan en 's ochtends met aankleden. Verder is ze superlief, maar dat testen is wel vermoeiend. Begrijpelijk, maar vermoeiend.

Elise wat goed dat je al 's nachts doet plassen.....

En alle andere peuters stuur ik even een , want die heb ik dus even een weekje uit het oog verloren....
  woensdag 22 november 2006 @ 13:56:31 #283
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_43780589
Judith wilde gisteren weten waar de regen vandaan kwam: "Komt dat uit de wolken?" Ik bevestig dat, zegt zij: "zit er dan een gaatje in de wolken?" Ik leg haar uit dat de wolken uit kleine druppeltjes water bestaan en dat de druppeltjes tegen elkaar aangaan en grote druppels worden en dan naar beneden vallen. Ik leg wel vaker dingen uit waarvan ik denk dat ze er nog geen bal van snapt, maar ach, het kan geen kwaad.
Judith wijst naar de natte straat en zegt: "dan kunnen we op de wolken lopen!"
Had ze het toch beter begrepen dan ik dacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijs op 23-11-2006 12:59:31 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 22 november 2006 @ 15:43:09 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43784173
Elise en Judith.. Wat lief zeg.. Wijs dametje ook al die Judith.. Ze gaat Daan hard achterna?

Ireth, Wilyan vond dat Sint en Pieten gebeuren vorig jaar ook hartstikke leuk maar dat schoen zetten boeide hem ook niet.

Nu dit jaar zit hij er al helemaal in en vanavond mag hij zijn schoen zetten.
Tot nu toe vraagt hij nog wanneer hij zijn schoen weer mag zetten. Dat zal denk ik ook wel komen omdat ik heb gezegd dat Sinterklaas niet elke avond kan komen omdat hij bij heeeeeeeeeel veel kindjes langs moet.

Zaterdag heeft hij de intocht op tv gezien en om halfvier was de intocht hier in het dorp..
Sint kwam op de boot aan en ik zag Wilyan eens naar de Sint kijken en ik vreeste het ergste. Hij zag duidelijk dat deze Sinterklaas er heel anders uitzag dan die op tv. Hij heeft een tijdlang zo -> de Sint bekeken en in de gaten gehouden. Verder geen aandacht aan gegeven, als hij er naar zou vragen zouden we wel verder kijken.
Nou was de intocht hier sowieso behoorlijk waardeloos maar dat is weer een ander verhaal.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 16:47:15 #285
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43786890
Vorig jaar heeft Samara ons denk ik verkeerd begrepen, ze ging aldoor op haar schoenen zitten om een liedje te zingen.
Je schoen "zetten" vond ze denk ik niet zo logisch dus ging ze maar schoen "zitten".
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_43790356
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef Bright het volgende:
dat het een verzinsel is, overgebleven van vroeger bla bla
Dat vind ik ook van de bijbel

woensdag 22 november 2006 @ 20:18:13 #287
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43794983
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:23 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat vind ik ook van de bijbel

Beef

Sinterklaas is een lieve traditie die ik zelf zo lang mogelijk in stand ga houden hier. Ik was er vroeger gek op. Gezellig liedjes zingen, pepernoten eten en pakjes openmaken en vooral de spanning rondom Sint en Piet. Toen ik er eenmaal achter was dat Sint en Piet niet echt waren (en dat was vrij laat) kwam daar de lol van de surprises en de gedichten voor in de plaats. Ik ken echt niemand die een trauma heeft overgehouden aan de ontdekking dat Sint en Piet niet echt bestaan. Kai zal vast niet de eerste zijn die er wel door getraumatiseerd zal worden. Hij zet in ieder geval fanatiek zijn schoen, wil continu zijn MacMijter op en kletst vrolijk over "Pagte Piet" en "Kaas"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 22 november 2006 @ 20:27:18 #288
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43795400
Kai

Maria blijkt dan ineens "Sinterklaasje bonne bonne bonne" mee te kunnen zingen. Ze heeft net haar schoen ("isse niet schoen, isse laas! Jij fkeerd gesegt!") gezet en zong fanatiek mee.

Laatst vroeg ik Maria wat ze dan deed met Steven op het kdv.
"Gekke grapjes maken!" glunderde ze.
Ik: "Oh, gekke grapjes! Wat leuk, waarover?"
Maria: "Billen!"

Verder vragen leverde helaas geen echt zinnig inzicht op van wat mijn dochter uitspookt met Steven...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 22 november 2006 @ 20:32:48 #289
103793 kozakken
Living the life
pi_43795672
Als Steven in de verste verte een beetje op die van mij lijkt, gaan de grapjes over dikke geeten uit nog dikkere billen
Wat klinkt Maria toch ook heerlijk zeg!

Jonne is een beetje ziekies.. Mam bank, de-kentje overrrr (Oh, btw hoe komen kinderen toch aan dat 'kinduren voo-ur kinduren toontje'? Dat lekkere errutje... )
huilen om niets. Maar ondertussen me wel de oren van mijn hoofd kletsen.
  woensdag 22 november 2006 @ 20:35:11 #290
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43795783
Oeh billen zijn hier ook een hot item. Net als poepies overigens.

: Kai je stinkt
: Poepie daan, hihihihi

Beterschap Jonne
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43799175
Het lijkt me ook heel sterk dat Kai er een trauma aan overhoudt Aan Sinterklaas dan hè

En Maria, wat spook jij met Steven uit? Dat hadden we niet afgesproken hè!
Alhoewel Morris vandaag de hele dag met ene Leonoor in de weer is geweest op het KDV

Jonne, beterschap!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 21:37:04 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43799438
Billenhumor is schattig. 'Wat een mop' zou Jolie zeggen. Haar billengrapjes zijn wel wat minder schattig, zij zegt soms gewoon 'Wil je even omdraaien?' en als je het doet hoor je 'nu ga ik lekker op je billen slaan'

Afgelopen weekend heeft ze een muziekdoosje met een stoombootje gekregen en ze kijkt met de dochter van de oppas naar Sinterklaas op tv. We vieren het niet verder maar ik vind het *schandalig genoeg* wel een goede gelegenheid om mijn dochter een keer te verwennen met iets moois. Toen ik vroeg wat ze het liefst zou krijgen, zei ze 'een gebakken eitje' toen ik zei dat ze dat wel kon krijgen maar dat het geen cadeau was, wilde ze wel een Barbie. Uiteraard wil ik nu weer dat ze gewoon een gebakken ei wil

Vanavond ging het eindelijk weer eens best wel lekker tussen ons en dat was fijn. Ik merkte het ook aan haar. We gingen nog een rondje in het donker wandelen en ze zong een zelfbedacht lied 'Mij mama bent lief, mij mama heb fiets, wij doen ondje wandelen, niet geen hondje wandelen, mij mama bent lief. Jolie ook' Heel hard en heel lang hetzelfde lied. Het is echt een schat.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:42:09 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43799764
Oh jeetje, ik weet haast niet wat ik liever vind: het zelfverzonnen liedje, Jolie die een gebakken eitje cadeau wil krijgen óf de reactie op dat eitje van jou, Luchtbel...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 november 2006 @ 21:43:51 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43799859
Peutertje kunnen soms zo onverwacht schattig uit de hoek komen Jolie, leuke liedjes zing jij En billengrapjes zijn altijd leuk

Isa heeft vandaag Maud gezien en natuurlijk ook Fleur. Ze vond het erg leuk, Maud was een liefuh beebie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43799892
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 21:46:18 #296
37150 livelink
pi_43800020
Wat een geweldig lied van Jolie. Niet alleen lief, maar ook ongelooflijk creatief en slim.
Fijn dat het vanavond lekker ging en ach die Barbie.....je bent per slot van rekening ook al overstag gegaan met betrekking tot roze, dus dit is een logische vervolgstap.

Oh ja, zo'n gebakken eitje zoals die van Snoopy hebben wij ook. En troost je, daar wordt heel wat meer mee gespeeld dan met de barbies die hier rondzwerven.
pi_43800527
Jolie Wat een ontzettend lief liedje zeg!

Billen zijn hier ook leuk inderdaad! Dylan vult het zinnetje 'Dylan heeft dikke...' altijd met een volmondig 'billen!' aan Scheten en boeren laten is ook grappig, maar soms zegt ie wel netjes pardon
  woensdag 22 november 2006 @ 21:59:38 #298
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43800872
Ja Snoop, ik hoorde dat er ook zoiets bij de Hema was. Dus misschien krijgt ze wel echt zoiets.

Livelink, Jolie is denk ik ook best creatief. In spel en met woorden heel. Ze kan bijvoorbeeld helemaal niet knutselen en puzzelen. Maar wel liedjes bedenken en spellen verzinnen. Ze praat soms wel heel onduidelijk, heel druk. Dat vind ik soms best lastig. Zeker als ze dan iets zelf bedacht heeft. Dat je het niet goed weet dan.

[ Bericht 64% gewijzigd door Luchtbel op 22-11-2006 22:10:12 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 21:59:50 #299
103793 kozakken
Living the life
pi_43800883
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:37 schreef Luchtbel het volgende:
Vanavond ging het eindelijk weer eens best wel lekker tussen ons en dat was fijn. Ik merkte het ook aan haar. We gingen nog een rondje in het donker wandelen en ze zong een zelfbedacht lied 'Mij mama bent lief, mij mama heb fiets, wij doen ondje wandelen, niet geen hondje wandelen, mij mama bent lief. Jolie ook' Heel hard en heel lang hetzelfde lied. Het is echt een schat. En Jolies mama ook
Ik weet niet wat ik nu mooier vind: Dat Jolie zo heerlijk geniet van jou of dat jij weer wat meer kunt genieten van Jolie

Jonne verbastert hier trouwens zage zage zage echt tot het over the top:
saage saage waaaaaa-haage
Jan tuis boteham vaage
vadel niet tuis
moedel niet tuis
piep huismuishui-uis!
  woensdag 22 november 2006 @ 23:02:21 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43803243
Vroegrijpe dametjes hier

Maria en Jolie ik vind jullie om op te vreten zo liefff