abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43651937
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:05 schreef Noli. het volgende:
Joh, hij loopt er ook achter als of hij nooit anders heeft gedaan!
Dat vond ik ook, vol zelfvertrouwen rondjes door de kamer, supergoed Kai !!!
Fake it till you make it...
pi_43651993
Kai

Stoere gozer!!!

Dat gaat je vast een hoop broeken schelen m@x.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:27:19 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43652009
Kai
En dat is echt geen zwaar wagentje, daar heb je niet zo heel veel steun aan. Dus voor je het weet loop je helemaal los.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:50:08 #254
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43652514
Ik ben aan het vegen, wil ik iets opbeuren van de grond, en terwijl ik buk hou ik de bezem (met afgebroken houten uiteinde!) helemaal horizontaal... en Suus komt er aan rennen en loopt zo knoeihard tegen die afgebroken punt aan met haar wang

Hele dikke kras zit er nu op haar wangetje gvd.. stomme koe dat ik ben om die bezem zo te houden
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 11:55:05 #255
81992 Githa
pi_43652631
Ohw gos Suus
Ireth, niet te streng voor jezelf meid, dit zijn gewoon dingen die gebeuren, hoe vervelend ook.

Kai, wat ziet dat er stoer uit joh, alsof je het al jaren doet
pi_43652646
jippie kai, wat goed joh! geweldig m@x, zo te zien heeft ie de smaak te pakken!

en arme suus & ireth. vervelend! maar niet te schuldig voelen hoor, je kunt gewoon niet alles voorkomen. en (sorry voor het dooddoener gehalte) het had erger kunnen aflopen, een kras op een wang kan weer goed genezen.
pi_43657811
KAI!!!

voor Suus en Ireth. Je niet te schuldig voelen hoor.

Bix, ik ben er zelf op 5 jarige leeftijd achter gekomen dat sinterklaas niet bestaat doordat ik de wegwijs piet herkende, tja moeten ouders je op zaterdagavond maar geen Spijkerhoek laten kijken , en ik had er totaal geen problemen mee.
De moeder van mijn vriend heeft nooit het verhaal van Sinterklaas opgehangen omdat ze gewoon zeker wist dat hij het verschrikkelijk zou vinden om voorgelogen te worden. Achteraf gezien zou die het haar ook inderdaad wel heel erg kwalijk genomen hebben. Zijn zus laat daarom haar kind nu ook niet geloven in Sinterklaas maar voor vele ouders is dit geen optie, Sinterklaas hoort erbij. Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed wat ik zou doen. Ik weet wel dat het voor mijn schoonzusje heel moeilijk is om te vermijden. Zit je in de bibliotheek, komt er op eens zo'n man met baard binnen.
Syllables govern the world
pi_43659258
wat is er precies zo moeilijk te vermijden dan voor je schoonzusje? ik snappemniet.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:38:57 #259
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43659344
Het kind weet dan toch gewoon dat die man een toneelstukje opvoert? Dat is toch geen probleem?
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:42:35 #260
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43659434
Kai! Joehoeoeoeoeoeoe! Wat knap!
pi_43659568
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:35 schreef bixister het volgende:
wat is er precies zo moeilijk te vermijden dan voor je schoonzusje? ik snappemniet.
Ze wil niet overal zo'n Sinterklaas tegen komen. Hij vindt het sowieso een beetje engig en ze heeft besloten dat het gehele concept Sinterklaas niet aan hun besteedt is en toch wordt je op het moment bij veel openbare gelegenheden geconfronteerd met die man.
Ik weet niet de precieze reden, waarschijnlijk omdat er dan geprobeert wordt haar zoontje er ook bij te betrekken en ze behalve dat het een verklede man is er geen aandacht aan wil besteden. Ze probeert het gehele gebeuren te negeren en dat gaat het makkelijkst om vooral uit de buurt te blijven natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Het kind weet dan toch gewoon dat die man een toneelstukje opvoert? Dat is toch geen probleem?
Zoals hierboven beschreven ziet zij dat toch wat anders. Ik zeg ook niet dat ik het goed of slecht vind ofzo. Ik vertel alleen maar hoe zij er mee omgaat en ik geef ruiterlijk toe dat ze heel wat ideeen heeft die voor mij ook wat langer nodig hebben om ze te begrijpen/accepteren (omdat het zo anders is dan ik ken). Ze doet niet bepaald wat conform de maatschappij normaal is. Misschien dat, dat wat duidelijker maakt waarom ze het ook echt perse wil vermijden i.p.v. alleen maar er niet aan mee doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door reese.com op 18-11-2006 16:55:19 ]
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 16:54:57 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43659788
en hoe lang wil ze dat volhouden?
het kind gaat op psz en later naar school. daar komt sinterklaas ook of ze moet het op een moslimschool doen.
we hebben hier ook zo'n niet gelovend kind in de klas en ik kan m zijn strot wel omdraaien als hij weer loopt te schreeuwen dat sinterklaas niet bestaat.
dattie niet gelooft, vind ik prima, maar waarom moet hij het verpesten voor de rest, waar het wel een feest voor is?
zeg dan tegen het kind dattie zn klep houdt.
pi_43659839
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:54 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe lang wil ze dat volhouden?
het kind gaat op psz en later naar school. daar komt sinterklaas ook of ze moet het op een moslimschool doen.
we hebben hier ook zo'n niet gelovend kind in de klas en ik kan m zijn strot wel omdraaien als hij weer loopt te schreeuwen dat sinterklaas niet bestaat.
dattie niet gelooft, vind ik prima, maar waarom moet hij het verpesten voor de rest, waar het wel een feest voor is?
zeg dan tegen het kind dattie zn klep houdt.
Uhm ja, ik wist dat die vraag ging komen. Hij gaat niet naar de peuterspeelzaal en ze denkt er over om een ontheffing aan te vragen om 'm thuisscholing te geven dus zo'n schreeuwlelijk zal ie niet worden. Daar heb ik ook zo'n hekel aan.
Zoals ik al zei, ze doet het nogal anders dan de meesten.
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 17:02:38 #264
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43660034
wat heb jij een alternatieve schoonzus (ik zal het voor de verandering eens diplomatiek proberen te zeggen)
waarom in vredesnaam thuisscholing?

ik had vroeger een collega met 3 kleine kinderen. de kinderen zaten op het montessori-onderwijs en voor de rest mochten ze nooit buiten spelen en ook aan sinterklaas werd niet gedaan.
op de zaak werden eens sinterklaaskadootjes uitgedeeld en voor elk kind een chocoladeletter.
de kadootjes werden doorgegeven als zijnde door pa en moe aangeschaft en de chocoladeletters hebben de kids nooit bereikt. die werden in een keukenmachine vermalen voor door de vla.

dit is echt gebeurd. zo waar als ik hier zit.
t is nu jaren geleden en ik kan er tot op heden met mijn verstand niet bij hoe men dit dacht in stand te kunnen houden.
pi_43660323
We hebben vorig jaar wel aan kadootjes gedaan en dit jaar weer voor de leut. Wat dan weer niet helemaal rijmt maar elk excuus voor een cadeau hè? Ze noemt het ook standaard dat leugenachtige feest.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ze het behoorlijk alternatief aanpakt. In het begin heb ik ook behoorlijk zo gezeten. Dus zeg vooral wat je op je hart hebt er over.

Dit is misschien niet bepaald het goede topic om er over uit te wijden maar goed, het betreffende kind is een peuter

Ze zat eerst aan Iederwijs te denken maar ze denkt nu na over thuisscholing omdat ze (hoewel er in mijn ogen genoeg vormen van onderwijs zijn) geen vorm kan vinden die het aanpakt zoals zij zou willen. Ik heb er met mijn vriend van de week ook over gediscussieerd omdat ik er niet geheel met mijn pet bij kan maar hij ziet de bezwaren die ik aanbreng niet zo.
Ze is in ieder geval heel erg tegen opgelegde routine en regelmaat en dat zou op een school en psz te veel gebeuren om maar één van de redenen te noemen.
Geloof me ook ik vind het een waanzinnig interessante discussie maar durf die niet zo goed met haarzelf aan te gaan omdat ze zich altijd al tegenover iedereen moet verdedigen en dat van thuisscholing hoorde ik van de week pas via mijn vriend dus haar beweegredenen heb ik nog niet volledig uitgeplozen

P.S. Dat voorbeeld dat jij geeft doet me denken aan jehova getuigen. Van hen ken ik soortgelijke verhalen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 17:30:15 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43660889
ik vind dat ze dr kinderen op zo'n manier wereldvreemd opvoed.
hoe kan zo'n kind nou leren om met andere kinderen om te gaan? het gaat er in de boze buitenwereld toch ook anders aan toe dan thuis?
dan vind ik op zo'n manier leven een grotere leugen dan het sinterklaasgebeuren (wat ik beschouw als een leuk toneelstuk voor de kids en niet zo zeer als een leugen)
ik denk dat ze door haar manier van opvoeden een kind kweekt dat denkt dat de hele wereld om hem draait ipv dat hij een schakeltje in het geheel is.
pi_43661177
Dat laatste zinnetje ben ik niet volledig, maar wel gedeeltelijk met je eens. Maar ik denk dat ze juist niet wil dat ie zich alleen maar een schakeltje in het grote geheel voelt.

Een van mijn argumenten is ook idd sociale vaardigheden, het leren omgaan met andere kinderen. Ik voorzie ook problemen als ie uiteindelijk de maatschappij in moet maar ik heb het er nog te weinig met haar over gehad om haar keuze hier uberhaupt te kunnen verdedigen. Ik weet wel dat zij vindt dat het vanuit het kind moet komen en dat kinderen te vroeg overgestimuleerd/gedwongen worden mama los te laten, met anderen te spelen etc.
Misschien dat ik er na een gesprek met haar eens een topic over open.
De vraag is natuurlijk, als zoals de maatschappij is je niet aanstaat moet je daar dan maar in meegaan omdat het anders misschien problemen later op zou kunnen leveren en dus je eigen gedachtengoed maar aan de kant schuiven, of probeer je het op jouw manier te doen en zien waar het schip strandt.
  Jubileum moderator zaterdag 18 november 2006 @ 19:38:40 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43664654
Kai wat een ongelooflijk leuk gezicht!
Ik vind zijn motoriek ook heel netjes M@x, mooie kleine stapjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 19:39:27 #269
81992 Githa
pi_43664678
Ireth, hoe is het met Suus en haar wang? een beetje van de schrik bekomen
pi_43664991
Kai, wat goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:33:01 #271
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43666467
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Githa het volgende:
Ireth, hoe is het met Suus en haar wang? een beetje van de schrik bekomen

Het is gelukkig nog redelijk weggetrokken, vanmiddag zag het er echt heel lelijk uit. Het zit precies in de plooi van haar wangen, net naast haar mond. Je ziet op deze foto een licht rood schijnsel zitten.

zaterdag 18 november 2006 @ 20:34:08 #272
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43666519
Wat een eehh... aparte schoonzus heb je Reese.com....
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:43:19 #273
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43666912
Om maar weer even een dilemma in de groep te gooien: Sinterklaas!

Suus heeft ademloos naar de intocht zitten kijken, zingt de godsganse dag door Sinterklaasliedjes maar dat ze er zelf daadwerkelijk interactief aan mee kan doen heeft ze nog niet echt door. Schoen zetten? Ze vraagt er niet om. Vanmiddag heeft ze hem dan ook in het echt gezien en ze weet dat er op de stoomboot heel veel pieten, pepernoten en kadootjes zitten. Ze weet dat die kadootjes voor alle lieve kindjes zijn, maar dat ze er zelf daadwerkelijk interactief aan mee kan doen heeft ze nog niet echt door. De term schoen zetten heeft ze al vaak genoeg gehoord, maar het komt niet bij haar op om het ook te doen. Aan de ene kant denk ik "lekker makkelijk " maar aan de andere kant twijfel ik, moet ik haar daarin stimuleren, met als resultaat dat ze het elke avond wil doen. Of moet ik het laten en wachten tot ze zelf op het idee komt. Zowiezo komt sinterklaas op de psz en bij mijn schoonzusje thuis komt ie ook en ook hier in de wijk komt ie en dus krijgt ze al drie maal kadootjes. Moet ik dat schoen zetten laten voor wat het is, of stimuleren. Ik weet het niet.....

Overigens zei ze vanmiddag wel, al kijkend naar de belgische sinterklaas, dat die een hele andere muts op had
  zondag 19 november 2006 @ 10:42:11 #274
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43678905
Ireth, hier deed Storm het in het begin ook niet uit zichzelf. Gisteren eigenlijk voor het eerst dat hij alles savonds al klaarzette en een tekening ging maken. Soms hielp ik hem dan een keertje herrinden en ik heb wel eens een stukje snoep zomaar in de schoen gedaan Ik vertel wel altijd dat de pieten echt niet elke dag langs kunnen komen want er zijn zoveel kindjes die allemaal wat willen hebben.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_43679052
ireth, zoiets kun je toch zelf doseren? ik zou trouwens niet weten hoe ze 't uit zichzelf moesten weten dat ze thuis een schoen neer kunnen zetten en dat daar dan misschien een kadootje in komt, lijkt me toch echt iets waar je ze als ouder over moet vertellen/in moet meenemen. sowieso vind ik 't iets om samen te doen, gezellig met z'n allen een liedje zingen bij de schouw (bij ons dan de achterdeur ). en een bakje water + wortel neerzetten voor 't paard. als ze de smaak flink te pakken heeft en haar schoen wat te vaak gaat zetten, kun je zelf altijd nog bepalen wanneer sinterklaas er wel of niet iets in doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')