abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator maandag 6 november 2006 @ 19:58:03 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43301672
Peuters:

31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 07-11-2006 20:33:46 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 6 november 2006 @ 19:58:17 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43301683
Vanaf vandaag splitsen wij het grote dreumes en peuter topic op in 2 delen, nl het dreumestopic [1 tot 2 jaar] en het peutertopic [2-4 jaar].
Het werd erg druk in het topic en we vonden dat de ontwikkeling van een dreumes zijn eigen topic verdient. "Eerste stapjes" sneeuwen anders onder "welke school gaan we kiezen" en vice versa.
Het is misschien even wennen maar straks weten we niet beter meer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 november 2006 @ 23:21:44 #3
103793 kozakken
Living the life
pi_43311187
Dan trap ik maar eens af
We zijn vandaag voor Jonne gaan kijken bij zijn basisschool. Rondleiding, gesprekje over lesmethoden enzo. Oh, wat voelde ik me volwassenerig enzo en wat ben ik blij dat het nog 1,5 jaar duurt! (En tegelijkertijd lijkt het me ook weer zo'n leuke periode.)

Verder een mannetje dat steeds meer eigen wil begint te tonen. Neeeeheee!! Klinkt het regelmatig.
Daarnaast zijn we druk met toilettraining. Dat gaat redelijk met goed gemoed maar met veel natte broeken. Maar hij wil wel. Dat vind ik in ieder geval al heel positief.
"Jonne, even naar de WC" Jonne: "okeee"
pi_43311847
Jonne op de wc, goed hoor
Saartje
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:16:22 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_43316952
Goed plan deze splitsing, ik kon het niet meer volgen idd

heej wat grappig kozakken, ik heb vorige week net inschrijfformulieren gehaald voor de montessorischool hier in de buurt. in maart wil ik naar de open dagen, maar de keuze is eigenlijk al gemaakt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:17:22 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_43317950
Hier is de keuze eigenlijk ook al lang een breed gemaakt. Er is maar een christelijke basisschool in ons durrup. (Plus dat ik daar ook al naar school ben gegaan. Wel in een ander gebouw, maar er zijn zelfs nog een aantal meesters en juffen hetzelfde!! )

Splitsing is idd slim.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:34:44 #7
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43318301
oke nu ik de stap gezet heb in het tweede streepjes topic ga ik het hier ook maar eens proberen.

Zal me even voorstellen. Ben joyce 28 jaar en al ruim11 jaar samen met mijn mannetje waarvan 3 getrouwd. We zijn even snel voor de bevalling getrouwd was 8 maanden zwanger.
Samen hebben we een dochtertje Mara die 2 november 3 jaar is geworden. Een super gezellige dame met een eigewijze kop er op maar o zo lief.
Ik werk 2 dagen als leidster op een kdv en Mara gaat op die twee dagen lekker naar oma.

Nu het in 2 delen is verdeeld is het hoop ik voor mij wat overzichtelijker om te beginnen. vandaar dat ik me er aan waar ;-)

Als er vragen zijn dan hoor ik het vast wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:36:57 #8
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43318353
En om meteen mee te kletsen. Hebben wij voor Mara nog geen school omdat we net een huisje gekocht hebben en dus nu op zoek moeten naar een school daar. Ik moet vanmiddag gaan bellen voor een afspraak. De basis school is tegenover ons huis dus dat is wel heel fijn.

Maar vind het altijd spannend en raar. Zeker omdat ik op mijn werk alle intake gesprekken doe en nu dus aan de andere kant van de tafel zit.

groetjes
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:08:26 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43319093
Hier zitten we nog te dubben over de school. Qua onderwijs maakt het hiet niet zoveel uit. We willen alleen wel een christelijke school, ookal zijn we geen van beiden gelovig. Hebben daar zelf vroeger ook op gezeten en ik vind het wel goed dat mijn kinderen daar ook iets van mee krijgen.

Dus rest alleen de vraag waar. Er zit er hier vlak achter eentje en iets verderop op het nieuwste gedeelte. We verwachten toch wel binnen nu en 2 jaar te verhuizen naar dat gedeelte. Maar zeker is dat helemaal niet. Dus schuiven we de keuze nog even vooruit. Gelukkig hebben we hier geen wachtlijsten.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43319344
Wij hebben Morgaine al met 1 jaar ingeschreven op de dichtsbijzijnde school (tegenover ons huis) maar wij willen binnen 2 jaar toch graag verhuizen naar Nieuw Vennep en daar dan kijken voor een andere school. Maar mocht het onverhoopt niet door gaan dan staat ze in ieder geval ingeschreven
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:51:37 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43320207
dutch, hier zijn ook geen wachtlijsten maar toen ik een paar weken geleden belde over hoe en wat, werd wel duidelijk dat ze a.s. kerstvakantie met de planning beginnen voor het schooljaar 2007/2008. Nou zal 't niet meteen zo'n vaart lopen, maar wij gaan toch volgende week de officiele inschrijving doen

Mijn kleine meisje wordt groot

ow, en denk ook om de BSO inschrijving!! Die zitten nogal snel vol
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43331539
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:08 schreef dutchie het volgende:
Qua onderwijs maakt het hiet niet zoveel uit. We willen alleen wel een christelijke school, ookal zijn we geen van beiden gelovig. Hebben daar zelf vroeger ook op gezeten en ik vind het wel goed dat mijn kinderen daar ook iets van mee krijgen.
Dit hoor ik heel vaak maar snap ik niet zo goed. Ik werk zelf op een openbare school en ik vertel ook over het geloof, over allerlei geloven. Normen en waarden zijn zaken waar ik elke dag mee bezig ben. Hoe ga je om met elkaar en met jezelf, daar ben je steeds mee bezig. Dit soort zaken zijn niet voorbehouden aan christelijke scholen. Wat denk jij dat een christelijke school biedt wat een openbare niet biedt?
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:33:43 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43331928
Ook hier wordt het tijd om een school te kiezen. Ik zal binnenkort maar eens gaan kijken. Maar zolang Fleur nog roept dat ze niet wil, zal ik ze er nog maar even niet in betrekken. Volgende week vieren de juffen op de PSZ hun verjaardag. Ik zit te dubben wat ik zal geven. Zit te denken om Fleur twee vaasjes te laten versieren. Dan doe ik er een bloemetje in.

En zou Fleur in het lijstje mogen..... Fleur, dochter van Chacama 14 augustus 2003.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:32:21 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43336789
Maria gisteren:


Knap, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator dinsdag 7 november 2006 @ 20:34:14 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43336863
Fleur staat erbij

Maria , ze kijkt er ook zo lekker trots bij
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43336876
Maria
reuzeknap

tip van de dag: volgens mij kan je beter zo'n brilverkleiner kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:37:44 #17
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43336988
Maria

Wat heeft ze daar voor leuke kleertjes aan Sjoeg? Vind die kleurcombi zo mooi!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:41:10 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43337124
Whahaha, ireth. Maria draagt daar: een romper met lange mouw, een maillot en eroverheen helemaal zelf uitgezocht: een nieuw ondergoedsetje: hemd en boxertje. U begrijpt dat deze outfit alleen in huis gedragen is op deze manier en in deze volgorde.

Snoop, die hebben we, maar ik coördineerde deze mijlpaal niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:43:00 #19
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43337194


Maar ik blijf het hele mooie kleurtjes vinden zo! Staan haar leuk met haar blonde haartjes!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:50:26 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43337504
Maria . Jippie. Oh en een wc papiertje onderin de pot scheelt ook in het reinigen.....voor het geval ze de wc nog te spannend vind.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:50:34 #21
103793 kozakken
Living the life
pi_43340123
Oh wat gaaf Suug
(Andere tip: van de Kandoo doekjes of de neppers van bv. de schlecker. mogen ook in het toilet en onze meneer-zindelijkheid is er weg van)
voor Maria. Dat snoetje
pi_43340580
ha leuke foto! en knap zeg Maria!

anna heeft vandaag weer eens op 't potje geplast (was een tijdlang niet gebeurd) maar ik zie nu net dat dat hier niet meer hoort. bah, ik houd juist niet zo van al dat opgesplitste. maar 't zal wel weer wennen (en tegen die tijd mag ik ze ook alweer zo ongeveer allebei hier 'bespreken'. ).
pi_43340672
Nou Sug, die dochter van jou weet wel wat de nieuwste mode trends gaan worden zo te zien

En een voor Maria en haar mijlpaal
Syllables govern the world
pi_43340763
Ja, even dan, want dan is Piet alweer 4 en verhuist dan naar het volgende topic.

Ik wou nog even inhoudelijk reageren, maar dat doe ik even in het andere topic voor de dreumesjes
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43340826
Maria huppeldansje maakt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43341436
haha ja, die 7 maanden zijn ook weer zo om natuurlijk, en dan weer een hele tijd wennen aan het (oudervan-)kleuterschap...

oja piet z'n duimnagel is er vandaag afgegaan, de nieuwe is al een heel eind op weg.
pi_43341579
En duimt ie alweer lekker??

Ik heb het met mijn teennagel een keer gehad, maar persoonlijk vond ik het er erger en pijnlijker uitzien dan dat het voelde.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:52:40 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43343028
Maria, wat knap

Om nog even op de vraag van sombie terug te komen: Saskia gaat straks ook naar een 'gelovige' school en niet naar de openbare ondanks dat wijzelf niet gelovig zijn. Mijn ervaring met 'gelovige' en openbare scholen zijn toch wel dat op 'gelovige' scholen er nog meer op normen en waarden wordt gelet en gehamerd dan op openbare scholen. De openbare school hier om de hoek bijv, daar hoor ik de kinderen de leerkrachten bij de voornaam noemen, de christelijke school is het 'juf achternaam'
Klein voorbeeldje, maar zo zijn er meer dingen die mij opvallen aan de kinderen die ik van beide scholen hoor en meemaak.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:57:59 #29
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:00:20 #30
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43343490
Marietje, wat geweldig zeg Dat zie ik Kai nog echt niet doen hoor. Laat die eerst maar eens los leren staan en lopen.

Wij hebben Kai een tijdje terug ingeschreven bij een Montessorischool.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43343905
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:52 schreef E.T. het volgende:
Om nog even op de vraag van sombie terug te komen: Saskia gaat straks ook naar een 'gelovige' school en niet naar de openbare ondanks dat wijzelf niet gelovig zijn. Mijn ervaring met 'gelovige' en openbare scholen zijn toch wel dat op 'gelovige' scholen er nog meer op normen en waarden wordt gelet en gehamerd dan op openbare scholen. De openbare school hier om de hoek bijv, daar hoor ik de kinderen de leerkrachten bij de voornaam noemen, de christelijke school is het 'juf achternaam'
Klein voorbeeldje, maar zo zijn er meer dingen die mij opvallen aan de kinderen die ik van beide scholen hoor en meemaak.
Denk dat mijn moeder als juf zijnde je dat niet in dank af zal nemen. Zij heeft altijd op een openbare school gewerkt en doet enorm haar best om 'haar' kinders toch wel normen en waarden bij te brengen.
Leerkracht bij de voornaam noemen vind ik niet minder respectvol zolang er maar juf voorstaat. Als ze in groep acht het juf achterwege laten protesteert mijn moeder ook wel met, hallo heb niet bij je in de klas gezeten. En in de klas blijft de naam eigenlijk toch wel achterwege, daar loopt tenslotte maar één juf rond die kan reageren.
Bedenk ook dat 'gelovige' scholen kinderen mogen weigeren en openbare scholen niet. Dit komt je populatie van je school niet altijd ten goede. Tenslotte komen normen en waarden toch ook vooral van thuis uit en als die niet meegegeven worden is het als leerkracht lastig om het er nog in te krijgen.
Sorry vond dat ik even op moest komen voor de openbare school. Openbare scholen lijken te kampen met een imago probleem en kletspraat die rond gaat in een dorp kan echt funest zijn terwijl 9 op de 10 er nooit een stap binnen heeft gezet.
Zo mijn frustratie over de ondergang van mijn oude schooltje door kletspraat in een durpjuh is er ook weer uit en was niet specifiek op jou gericht ET.
Syllables govern the world
pi_43344066
melonovy, nee, hij durft er nog niet op te duimen. hij heeft inmiddels wel uitslag om z'n mond van die stomme speentjes die hij in plaats daarvan gebruikt.

ik vind die schoolkeuze ook nog echt lastig. sombie, ik ben 't met je eens dat het onzin is dat er op een openbare school niks aan geloof gedaan wordt, die indruk heb ik ook helemaal niet. andere dingen spelen vaak ook mee denk ik. hier is er bijvoorbeeld een duidelijk verschil in opleidingsniveau van de ouders van kinderen die naar de openbare basisschool / katholieke basisschool gaan (waarbij de katholieke school gemiddeld kinderen van hoger opgeleide ouders trekt dan de openbare). niet dat dat iets zegt over wat je kind daar dan aan voor- of nadelen van zal ondervinden, maar voor veel mensen is dat feit wel een reden om juist ook voor die katholieke te kiezen.
ik zou eigenlijk vandaag nog een gesprek hebben bij een (openbare) jenaplan school (die iets verder weg ligt), maar dat is een week uitgesteld omdat ze plots inspectiebezoek kregen. we kunnen onze beslissing dus ook nog even uitstellen.
maar om nog even op die geloofskwestie terug te komen: wij zijn zelf allebei ook in een katholieke omgeving opgegroeid en naar katholieke scholen gegaan. en ook al zijn we allebei niet zo gelovig, dat verleden maakt wel dat een katholieke school een optie is omdat dat vertrouwd/bekend aanvoelt. de manier waarop ze op die school met het geloof omgaan vind ik nog wel te combineren met hoe wij er tegenaan kijken en thuis mee omgaan. op de (protestants) christelijke school hier in de buurt wordt er dagelijks gebeden, dat zou ik te veel van 't 'goede' vinden.

het wel of niet met de voornaam aan mogen spreken van een juf/meester vind ik trouwens ook niks (nou ja zeer weinig dan) zeggen over normen en waarden.
pi_43344242
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef bixister het volgende:
hier is er bijvoorbeeld een duidelijk verschil in opleidingsniveau van de ouders van kinderen die naar de openbare basisschool / katholieke basisschool gaan (waarbij de katholieke school gemiddeld kinderen van hoger opgeleide ouders trekt dan de openbare). niet dat dat iets zegt over wat je kind daar dan aan voor- of nadelen van zal ondervinden, maar voor veel mensen is dat feit wel een reden om juist ook voor die katholieke te kiezen.
Dat is inderdaad heel vaak het geval. Erg zonde want men heeft geen flauw idee wat ze 'missen' op een openbare school omdat ze rechtstreeks voor de, in dit geval, katholieke gaan. Na een tijdje is de hele populatie van je school veranderd en probeer dan nog maar eens van het imago af te komen dat al het gespuis op de openbare zit en alles wat iets voorstelt op de andere.
Syllables govern the world
  woensdag 8 november 2006 @ 09:02:43 #34
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43350072
Swets en ik hebben allebei op een openbare school gezeten (Swets zelfs op die hier achter, de school die de andere optie voor Saskia zou kunnen zijn maar ze dus niet heengaat), mijn ervaring gaat puur over deze twee scholen en wat ik zie en hoor. Op de openbare hier worden de juffen en meesters echt gewoon bij voornaam aangesproken (vaak zonder 'juf' ervoor) en nee, dat vind ik niks. Zoals ik zei, dat is maar een klein voorbeeldje. (maar zo zijn er meerdere van die kleine dingen, en dat samen met rapporten van de onderwijsinspectie, sfeer, uitstraling, gevoel en ja, ook publiek maken dat je keuze op een bepaalde school kan vallen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43350124
rapporten van de onderwijsinspectie heb ik ook uitgebreid bestudeerd. jammer genoeg zijn niet alle inspecties even grondig gedaan, ik vind de rapporten soms lastig vergelijkbaar omdat je niet van alle scholen over dezelfde punten informatie hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:19:15 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43350343
Het probleem hier is dat 'mijn' oude openbare basisschool langzamerhand een 'zwarte school' wordt. Nu vind ik het helemaal niet erg wanneer mijn dochter met andere culturen opgroeit, maar wanneer ze een minderheid wordt vind ik dat persoonlijk toch minder prettig.

Dat gecombineerd met wat we zien en horen op het schoolplein (de openbare school is naast het KDV) en de ervaringen van andere ouders met beide scholen (we zitten precies tussen de twee scholen in) maakt dat we de voorkeur geven aan de christelijke basisschool.
  FOK!fossiel woensdag 8 november 2006 @ 09:59:27 #37
2628 Karin
pi_43351112
Maria wat goed En dat trotse bekkie

Basisschool *slik* over minder dan 4 maanden is het hier ook zover. Wij zijn op een openbare en katholieke school geweest en hebben besloten Bram naar de katholieke school te doen. De sfeer was daar voor ons gevoel gewoon beter. En ook een inderdaad een stukje normen en waarden. Maar dat is ook maar wat je uit een gesprek van een uur moet halen. Ik vond het echt heel moeilijk om met deze informatie een school te kiezen voor wel 8 jaar! Ik heb zelf ook op deze school gezeten, dat maakt de keuze wel iets makkelijker.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:08:19 #38
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43351292
Ik had de keuze uit 2 scholen. Eerste vereiste was: goed bereikbaar! Er bleven dus 2 scholen over, de 1 is een protestants christelijke, de ander een katholieke.

Ik ben eerst (na afspraak gemaakt te hebben!) op de katholieke geweest. Die was het dichtsbijzijnde. De afspraak bleef beperkt tot een praatje in de hal, naast het aquarium, met de directeur. Formulieren werden onder mijn neus geduwd en invullen maar. Suus stond ook ingeschreven bij de bijbehorende psz.

En toen was het dus wachten.. en wachten... en wachten... tot ik een keer opbelde om te vragen wanneer mijn dochter kon komen spelen. Dat zou pas kunnen tegen de tijd dat ze 3 en half zou zijn!

Op dat moment ben ik direct naar de protestants christelijke gestapt, daar mijn verhaal gedaan en de wachttijd voor de psz zou daar 3 maanden wezen. Afspraak gemaakt voor orienterend gesprek. Orienterend gesprek bleek een heuse informatieochtend te wezen. Rondleiding door de school. De mevrouw van de administratie die de rondleiding deed noemde de kinderen die we tegenkwam allemaal bij naam en dat voelde goed. Mijn kind zou hier gewoon Suus zijn en niet nummer zoveel. Na elke klas bekeken te hebben was mijn gevoel over dat gesprekje naast het aquarium bij de katholieke al helemaal niet meer goed. Uitgeschreven bij de katholieke en ingeschreven bij de PC. Ze zit er nu al een dikke 4 maanden op de psz, heeft het enorm naar haar zin en de sfeer is er gewoon heel goed. De school heeft ook goede resultaten, doet veel aan normen en waarden, én er zitten ook veel kinderen uit de buurt op.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43351445
Pff wat slecht Ireth. Je hoort gewoon een rondleiding te krijgen op elke school. Je kan toch geen keuze maken gebaseerd op een gesprekje.
Kan me voorstellen dat je gelijk voor die andere gekozen hebt.
Syllables govern the world
  woensdag 8 november 2006 @ 10:17:51 #40
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43351474
Normen en waarden, 't is niet voorbehouden aan katholieke scholen hoor. En wat voor kinderen er op een bepaalde school zitten is ook afhankelijk van de plek waar de school staat. Ach, iedereen gaat op zijn eigen gevoel af en verschillende scholen in verschillende plaatsen/wijken is appels met peren vergelijken. Plus dat de een de schoolkeuze weer van andere dingen af laten hangen dan een ander. Ik zou bijvoorbeeld mijn kinderen niet naar een christelijke of katholieke school laten gaan. De ander kiest juist wél voor zo'n school. Of de een vindt een jenaplanschool geweldig, terwijl een ander daar juist niét aan moet denken. Zoveel mensen, zoveel meningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 08-11-2006 10:32:33 ]
pi_43351604
Goed verwoord Spuug!
Syllables govern the world
pi_43352222
zal hier ook maar weer eens wat neerzetten over Duncan... ik heb twee kids en niet 1... alhoewel het hier af en toe wel zo lijkt omdat damien de brekebeen is....
Met duncan gaat het prima... staat inmiddels ingeschreven op de school waar Damien ook op zit en heeft het ontzettend naar zijn zin op het KDV.
HEeft daar inmiddels veel vriendjes en zit in de zogeheten projectgroep.
Dat is een apart programma opgestart door het kdv als voorbereiding op de kleuterschool.
Ze leren daar allerlei leuke dingen maar vooral het samenwerken en het luisteren naar elkaar is aan bod. Moet ik zeggen dat ik dat wel een hele goede insteek vind aangezien dat de kids meestal onvoorbereid in de klas komen op groep 1 en dan totaal niet weten wat er van ze verwacht wordt.
Verder gaat het gewoon ontzettend goed met hem. Hij praat lekker, hij is van zijn speen af, hij is zowel 'snachts als overdag zindelijk ( ongelukje daargelaten) en is gewoon een heerlijk ventje.
pi_43352335
Nou lekker Angel! Goed, dat hij al zindelijk is en van de speen af.
Dat project klinkt ook wel intressant, merk je daar thuis ook wat van?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43353726
geen idee eigenlijk.... hij luisterd wel iets beter en als je hem wat uitlegt kan hij de uitleg ( positief of negatief) ook herhalen maar of dat nou door het project komt of doordat ie alweer etegn de 4 aanlopt geen idee eik.....
Ik vind het project ook heel leuk.. gisteren waren ze met verschillen beziggeweest. Licht en donker enzo...
Ik krijg ook iedere dag van het KDV een dagverslag mee dan weet ik ongeveer wat hij gedaan heeft op een dag.
Project is iedere dinsdag voor duncan... hij heeft het er de hele week over wanneer hij weer heen mag dus hij vind het zelf ook geweldig leuk
  woensdag 8 november 2006 @ 23:07:32 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43379127
Even een terugvindpostje voor Job plaatsen.
De schoolkeuze heb ik gelukkig al achter de rug. Uit volle overtuiging (bijna principe zelfs) heb ik een openbare school gekozen en vervolgens de school die het dichtste bij is. En Katja lijkt er gelukkig te zijn, dus voorlopig was het de goede keus. Het blijft moeilijk en ook zo afhankelijk van individuele leerkrachten. Volgens mij kan een leerkracht een kind maken of breken en daar kun je net geen school op uitzoeken.

Klinkt lekker wat je over Duncan schrijft, Angel. Hebben jullie je draai allemaal weer een beetje gevonden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 november 2006 @ 10:21:42 #46
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43386904
Wat een lief drolletje!
pi_43387017
Maria, wat knap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 9 november 2006 @ 13:12:54 #48
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43392338
Opa en oma hadden een konijn, kolosaal beest met zoveel vacht dat kop of kont niet te onderscheiden waren. Suus zat altijd en eeuwig voor die kooi konijn te aaien en eten te geven. Nu is het bewuste konijn een aantal weken geleden overleden en omdat oma toch niet buiten een konijntje kon is er nu een mini exemplaar van 9 weekjes oud. Zelfde kooi, zelfde plek, zelfde vachthoeveelheid, alleen dan in mini-formaat. Vorige konijn was Skippy genoemd, dit exemplaar heet Witje.

En Suus zit gewoon weer braaf voor de kooi, 'knijntje aaiuh' en brokjes te voeren.

Dat er nu een mini exemplaar zit mét een andere naam weet ze wel, ze zegt zelf elke keer 'Lieve baby knijntje!!!' maar waar Skippy is gebleven lijkt haar niet te boeien. Ze heeft hem niet dood gezien, we hebben er ook helemaal niet over gesproken met haar, er zit gewoon pats boem ineens een klein konijntje met een andere naam. En ze vind het wel goed.

Nu opperde een vriendin van mij dat dat niet goed is, dat mijn dochter emotioneel geblokkeerd kan zijn omdat ze dit zo klakkeloos lijkt te accepteren. Volgens haar moet ik met allerlei peuterboekjes over de dood met Suus op de bank plaatsnemen en haar duidelijk maken dat Skippy dood is, dat hij niet meer terug komt en dat daarom Witje er nu zit. Doe ik dat niet dan kan dat later hele grote emotionele problemen geven bij Suus (welke problemen wist ze ook niet, maar dat ze er komen was ze stellig in!)

Ben ik nou zo'n onwijs naief persoon als ik weiger om "De Dood" er bij Suus in te stampen als ze er zelf schijnbaar niet naar vraagt of ook maar over nadenkt? Wat zouden jullie doen?
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43392694
ik zou er niet te veel aandacht aan besteden ireth, zenzij ze er zelf naar vraagt.
  donderdag 9 november 2006 @ 13:30:00 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43392928
Ik zou er ook verder niks mee doen, Ireth. waarom zou je? Ze komt (helaas) vast op een andere manier ook eens in aanraking met het begrip dood en dan moet je misschien wel. Als er nu eigenlijk niks speelt (geen vraag, geen onbegrip, niks gewoon), dan zou ik ook zeker niet over dat soort dingen beginnen.

Toen de opa van mijn man een paar maanden terug was overleden, gaf mijn schoonzus aan mijn schoonmoeder dat boekje van Dick Bruna "dag oma pluis". Dat gaat dus over de oma van Nijn die dood is gegaan. Let wel, dat kréég de nog springlevende oma van Maria dus, om te kunnen voorlezen áán Maria, vanwege het feit dat die "opa-opa" dood was.
Ik zag het liggen bij mijn schoonmoeder, vroeg ernaar en zij begreep het ook niet echt. Raar cadeautje in die situatie. Sowieso vraag je zoiets toch even aan de ouders van het kind? Ik wil helemaal niet dat dat boek wordt voorgelezen aan mijn kind, dus vind het gek om zoiets wel gewoon te geven!
Maar gelukkig vond schoonmoeder het zelf ook niet zo leuk en gezellig om met haar kleinkind over haar toekomstige dood te gaan klessebessen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 13:35:24 #51
43556 miss_dynastie
pi_43393125
Nee, ik vind je niet naief, Ireth, ik zou er ook niet over beginnen. Als ze vragen zou stellen zou het anders zijn, maar nu zou ik het ook gewoon zo laten.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 13:58:44 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43393947
gewoon zo laten hoor ireth!

en wat heb jij een rare schoonzus en een verstandige schoonmoeder sugar !
pi_43394219
Tot afgelopen 1 augustus hadden wij 3 honden maar eentje moest worden ingeslapen. Ik heb Morgaine er niet bij gelaten toen het gebeurde omdat we allemaal erg emotioneel waren, een vriend van mij paste op haar op dat moment. Daarna is hij gelijk weg gebracht naar het crematorium en de volgende ochtend was Quinto gewoon weg, dood. We hebben wel vragende blikken gehad en ook riep ze hem steeds maar hebben eerlijk tegen haar gezegt, Quinto is dood. Niks meer en niks minder. Er zijn nog steeds foto's van hem bij mijn ouders thuis en opa heeft ook een tattoo met zijn hond maar buiten is hij er niet meer. Het heeft even geduurd voor ze begreep dat hij ook niet meer zou komen maar ze heeft er geen traan om gelaten en ook is ze niet emotioneel geblokkeerd of andere horrorverhalen die ik net voorbij zag komen. Als een kind wil weten wat de dood is gaan ze er zelf wel om vragen.
pi_43397788
Ik weet nog dat mijn nicht aan mijn achterneefje van 2,5 uit ging leggen dat hun hond dood was. Hele verhalen vertelde ze hem. Dat ie heel erg ziek was enzo en dat de dokter hem daarom een spuitje had gegeven en dat ie dus dood was. Ze had ook van iemand gehoord dat ze dat beter wel allemaal kon vertellen.
Mijn achterneefje is er maanden door van slag geweest. Als er iemand moest hoesten dan zei hij al helemaal bang: Niet ziek zijn hoor want dan moet je dood En als hij zich niet lekker voelde hield ie zich helemaal groot om maar niet dood te hoeven. Dus denk dat je het beter zo kunt laten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43401073
Laat ik hier dan ook maar iets zetten

Elise heeft vandaag een grote test gehad en blijkbaar heeft ze een probleem met haar ogen. De kleinste regel die ze nog had moeten kunnen zien, kon ze niet herkennen. Nu moeten we over een maand of 2 nog een keer langskomen.
Mocht het dan nog niet goed zijn, dan worden we doorverwezen naar een opticien/oogarts.

Heeft hier iemand ervaring met zoiets voor zo'n kleintje (van 3 jaar en 1,5 maand)?
  donderdag 9 november 2006 @ 19:44:49 #56
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43406062
Ik begon al even lichtelijk aan mezelf te twijfelen, maar ik blijf het dus gewoon zo doen als ik al deed. Suus aait en ik zwijg

De kennismaking met 'dood' zal ongetwijfeld wel een keer komen, maar zolang het nu geen vragen of nachtmerrie's oproept blijft Witje gewoon Witje en is Skippy gewoon foetsie.

Thanks!

@Bright: we moeten nog op voor de ogentest, maar ik hoor/lees wel vrij vaak dat ze of de eerste keer of beide keren zwaar zakken. Meestal door desintresse, doordat ze geen zin hebben of gewoon vreselijk tegendraads zijn. Bij de opticien bleek er dan met een officiele meting weinig tot niets aan de hand te zijn. Ik zou vooralsnog iig niet uitgaan van het ergste.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43406618
Ja hoor alles is hier weer "de oude" inzoverre... de situatie is stabiel.
Kids accepteren mijn nieuwe vriend volledig en er wordt volmondig pappa gezegd tegen hem.
Ook tussen mij en mijn ex voorloopt alles soepel moet ik zeggen... er is weer overleg en dat gaat zonder enige strubbelingen.
bij hem is de situatie nu ook stabiel... Hij heeft nu ook eigen woonruimte en woont samen en tussen hun en de kids gaat het ook perfect.
Ook kwa opvoeding enzo gaat het nu op een lijn met zijn vieren zodat ze niet teveel verschillende regels hebben.
Al met al gaat het goed hier.
  donderdag 9 november 2006 @ 20:29:41 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43407793
Klinkt goed Angel. Fijn dat jullie ook allemaal op 1 lijn zitten.

Bright, wellicht moet Elise een brilletje. Kylian van Babyfeet had volgens mij ook op die leeftijd al een bril. Ik weet alleen niet of het naar aanleiding van de ogentest was.
Merken jullie zelf iets aan Elise?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43408153
Hier in de familie zijn in korte tijd ook drie honden overleden en tsja, je kind zal toch merken dat ze er niet meer zijn he. Dus hebben we meteen na het overlijden verteld dat ze dood zijn, ze zijn weg en verder geen diepzinnige uitleg. Verdrietig is ie er niet om geweest, hij lijkt het gewoon logisch te vinden, net zoals het logisch was dat er bij oma een tijd terug een pup kwam. Nu maar hopen dat ie de nieuwe baby straks ook zo vanzelfsprekend vindt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 9 november 2006 @ 20:43:48 #60
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43408402
Ik ga even ongegeneerd trots zitten wezen zonder op anderen te reageren



Mijn kind staat los
het is niet zo heel duidelijk maar hij leunt dus echt niet tegen die achter hem ligt
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 20:45:20 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43408470
Het is heel duidelijk, hoor En hij staat echt lekker stoer ook. Gefeliciteerd M@x en Kai!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43408471
Kai, jij grote stoere vent
Syllables govern the world
  donderdag 9 november 2006 @ 20:47:37 #63
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43408580
Go Kai!! Wat een heerlijk boevenkoppie heeft ie
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43408699
Yes Kai wat goed hee!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 9 november 2006 @ 20:53:52 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43408817
Kai, wat knap, wat goed, wat super!!!!
Wat zullen jullie trots zijn, M@x!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 20:54:30 #66
43556 miss_dynastie
pi_43408840
Kai
  donderdag 9 november 2006 @ 20:54:35 #67
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43408847
(Sugar? Jij hebt een prive berichtje van mij als het goed is gegaan )
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 9 november 2006 @ 20:55:50 #68
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43408907
We zijn echt trotser dan trots en Kai is nog veel trotserder . Hij riep alleen maar "heeeeeeeeeele grote Kai". Meneer werd gelijk overmoedig en probeerde een stapje te zetten. Misschien gaat het toch minder lang duren dan we dachten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 21:00:12 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43409108
Wauw kai!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43409124
Kai wat goed!
pi_43409161
Kai wat goed
En wat is ie stoer M@x en mooi en leuk enzo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:02:15 #72
103793 kozakken
Living the life
pi_43409185
Kai! Wat goed grote vent
Wat verschrikkelijk leuk om te zien.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 21:02:50 #73
81992 Githa
pi_43409210
Kai wat een helden hier op fok! goed man!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:04:05 #74
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43409253
Jessie, het zoontje van mijn collega is trouwens ook naar die voorstelling geweest gisteren. Hij vond het net zo mooi als Bo en Janneke.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43409306
Super Kai
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43409452
Kai, wat goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43409455
M@x wat super dat hij los staat echt mooi!!!
pi_43409606
O leuk M@x echt voor Kai ook een aanrader joh!
Jammer dat jullie niet mee waren trouwens!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:16:33 #79
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43409722
Ik ga morgen alle jompeltjes aan Kai laten zien. Volgens hem zijn het "beesjus" en hij zal er vast weer om gaan giebelen.

Misschien volgende keer wel Jessie. Lijkt me in ieder geval erg leuk.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 21:31:03 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43410387
Wow Kai, held!

Ik ga zondag misschien met Juul naar een 2+ voorstelling: Koeienmorgen heet ie. Is iemand toevallig geweest met zijn haar peutertje? Ben zo benieuwd naar hoe het is en of ie d'r eigenlijk niet nog wat te klein voor is. Maar ik moet en zal dat kind van mij naar theater slepen. Ge kent het er nie vroeg genoeg inrammen zeg ik altijd maar....
pi_43410533
KAi jij stoere uberstoere knul

Men wat vind ik dit gaaf, stoer cool om te lezen, en het stomme is de tranen staan te branden in mijn ogen.

Kai mama en Kai papa ook voor jullie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 9 november 2006 @ 21:36:27 #82
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43410654
Ja, nou Bar, nou maak jij mij weer aan het huilen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 21:48:43 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43411234
Kai je bent goehoeeeddd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_43411378
Wow Kai, goed man!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 21:55:12 #85
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43411552
Kai

Wat goed zeg!

en wat blijft het toch een lekker jochie. Mag ik 'm lenen m@x?
  donderdag 9 november 2006 @ 22:06:33 #86
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43412035
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:55 schreef Yoni het volgende:
en wat blijft het toch een lekker jochie. Mag ik 'm lenen m@x?
Ja hoor, maar dan bij voorkeur in de weekenden en dan 's ochtends vroeg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 22:07:02 #87
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43412063
Kai zo groot geweldig M@x
  donderdag 9 november 2006 @ 22:13:34 #88
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_43412257
Kai goedzo

Als je vragen hebt bright vraag ze maar hoor..
Kyllian heeft een bril om zijn ogen te corrigeren niet om beter te kunnen zien.
hij ziet met bril net zo goed als zonder.
pi_43412258
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:06 schreef m@x het volgende:

[..]

Ja hoor, maar dan bij voorkeur in de weekenden en dan 's ochtends vroeg
hoe vroeg? ik ben een ochtend mens
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 9 november 2006 @ 22:15:38 #90
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43412346
Een uurtje of vijf is hier tegenwoordig normaal Mocht er hier ooit nog een kindje komen dan maken we er eentje met een snooze-knop
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43412384
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:15 schreef m@x het volgende:
Een uurtje of vijf is hier tegenwoordig normaal Mocht er hier ooit nog een kindje komen dan maken we er eentje met een snooze-knop
Ik wil hem best es een weekendje lenen hoor, geen problemen mee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43417112
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

hoe vroeg? ik ben een ochtend mens
Jij bent zeker een ochtend mens idd
5 uur is geen probleem voor haar hoor M@x
pi_43417166
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

hoe vroeg? ik ben een ochtend mens
Jij bent zeker een ochtend mens idd
5 uur is geen probleem voor haar hoor M@x


ik had net als bar tranen in mijn ogen, wat super Kai staat. Wat zul jij trots zijn M@x, zo vaak van dit moment gedroomd en ineens is het er!!!
pi_43418191
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:29 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed Angel. Fijn dat jullie ook allemaal op 1 lijn zitten.

Bright, wellicht moet Elise een brilletje. Kylian van Babyfeet had volgens mij ook op die leeftijd al een bril. Ik weet alleen niet of het naar aanleiding van de ogentest was.
Merken jullie zelf iets aan Elise?
Nee, ze ziet en herkent mensen al vanaf een flinke afstand.
Maar ze vond al die spelletjes wel erg leuk, kon alle blokjes in het goede gat plaatsen, zelfs meer dan gemiddeld (terwijl we daarmee niet echt geoegfend hebben, vroeger) en lijnen tekenen etc. ging prima. Loopt voor met praten (ging ook expres voor mama zitten en zei dan 'voor mama' en achter, etc.).
Ze loopt wel iets naar binnen met haar rechtervoet, maar ze valt bijna nooit en kan echt hard rennen.
Ze is - zoals verwacht - wat langer dan gemiddels (102,5 cm) en gemiddeld qua gewicht.
Dus wel geinteresseerd, maar ja, over een maand terug en als het dan nog niet goed is, dan naar de oogarts.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:32:39 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43418422
KAI dat is gewoon KEI goed
pi_43419128
ja, wouknetzeggen: KAIGOED MAN!
pi_43419605
Kaigaaf dan!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 20:12:26 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43436727
SuperKai

Echt geweldig M@x, dat doet ie toch mooi maar even! Ik vind het super
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:26:24 #99
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43439227
Ben vanmorgen lekker buiten met Suus, lopen we 3 straten verderop, ontdekt ze de vuilniswagen!

Vuilnofiel als ze is zet ze gelijk haar tempo een standje hoger, mij meeslepend (hijg puf..) want de prullenbakkeauto was er weer! Bij elke boom waar een zak stond, dacht madam wel even een handje te helpen... "Hier mneer, hier is er nog één!!!" De ladingen kliko's bij de poorten waren helemaal fantastisch, hoop herrie, hoop om te zien en ze stond maar aanwijzingen te geven "nou deze! Die is al leeg! Doe je wel voorzichtig mneer??" en die 2 jochies lagen he-le-maal in een deuk! We hebben dus gewoon anderhalf uur met die vuilniswagen meegelopen, ze heeft anderhalf uur 'geholpen' en uiteindelijk heeft ze zelfs ook nog een keer op de knop gedrukt waarmee de vuilniswagen ging eehh.. hoe noem je dat?? Dat hapmechanisme? Nou ja, volgens haar had ie honger

Mijn eigen prullenbakkenautogroupie, ze zwaaiden haar nog gedag toen ze de wijk uitreden en riepen "tot volgende week!!!"

Mijn dochter heeft dus een date met 2 vuilophalers volgende week..
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 21:36:32 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43439572
Suus ik vind het wel ontzettend lief! Hahahaha
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:46:02 #101
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_43439835
prachtig
  zaterdag 11 november 2006 @ 07:37:50 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43447317
Suus
Zo geweldig hoe kinderen nog helemaal in iets op kunnen gaan. En de terminologie is ook een beetje herkenbaar, want Job noemt de vuilniswagen altijd de prullenvrachtwagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 11 november 2006 @ 09:57:32 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_43447896
Oh Suus
En kusje voor mama Ireth voor het anderhalf uur toekijken
(Mag ik je echt een oprecht compliment geven dat je dat deed. Ik bedoel, ik wil soms zelf ook zo graag gewoon maar 'mee gaan' op het enthousiasme en tijdrovend gebiologeerd doen. Maar vaak zijn er gewoon teveel dingen die ik nog in mijn hoofd heb en dan dat voor laat gaan. echt: )
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:00:09 #104
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43447920


Ik vind dat soort dingen echt heelrijk om te doen, sta dan helemaal te genieten van haar enthousiasme. Zo hebben we vorige week ruim een half uur op de stoep staan kijken naar 2 verkeersregelaars die tijdens de spits het verkeer moesten regelen ivm uitvallende stoplichten wegens werkzaamheden. Vond z eook zo schitterend en ze stond helemaal mee te gebaren als auto's moesten stoppen of weer mochten doorrijden. Ze wil nu ook een fluitje!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43448010
Whah, cool die Kai! Echt super goed!

Suus, wat lief
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43448544
O Suus wat schattig. En wat heerlijk dat je zo meegehobbeld heb Ireth.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_43455651
Kai wat goed man!
En Suus Leuk hoe ze daar helemaal in op kunnen gaan
Saartje
  zaterdag 11 november 2006 @ 19:23:46 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_43459612
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:43 schreef m@x het volgende:
Ik ga even ongegeneerd trots zitten wezen zonder op anderen te reageren

[afbeelding]

Mijn kind staat los
het is niet zo heel duidelijk maar hij leunt dus echt niet tegen die achter hem ligt
woei!!!!! ow wat goed zeg!!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 november 2006 @ 19:24:50 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_43459646
Ireth, wat een heerlijk wijffie is Suus toch
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 november 2006 @ 19:52:26 #110
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43460340
Ireth, wat een superverhaal weer. Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat kinderen van zulke gewone, kleine dingetjes zo kunnen genieten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 11 november 2006 @ 21:28:28 #111
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43463096
max,
Wat voel je je trots he bij iedere stap naar groter worden. Al los staan super!

ireth, Ik moet altijd lachen om suus. Ze schilt zo weinig met mijn meisje en ze hebben ongeveer de zelfde tandjes en haren erg leuk om te zien!
Ook je verhalen zijn zo gezellig. En Mara is met dezelfde dingen bezig kan uren kijken naar sloten die gebaggerd worden, het grof vuil wat opgehaald word, de galzenwasser en allemaal kleine beestejes en dingetjes die ik als volwassen of gewoon voorbij loop en normaal vind of gewoon niet zie.

Vandaag zijn wij naar de sjampionne optocht geweest voor Sint Maarten. Begeleid door 2 muziek korpsen met veel herrie en gezelligheid. Mara was zo trots op haar sjampion ! Ze zat in de wagen want was wel al erg moe en ja wat waaide het. De wind pakte haar sjampion en scheurde hem aan flarden. Ik heb haar zelden zo verdrietig gezien en mijn moeder hart brak. Gelukkig hebben we het na heel wat tranen kunnen oplossen om haar flappie aan het lampje te hangen. Dat vond ze ook wel wat. Gelukkig of jammer genoeg waren er veel sjampionnen weggewaaid en verscheurd dus leefde ze met iedereen mee.
Ondanks dit had ze het gelukkig wel naar haar zin en ligt nu heerlijk te slapen. Het vuurwerk en vuur gingen door de wind niet door.

Groetjes joyce
  zaterdag 11 november 2006 @ 22:03:47 #112
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43463904
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:28 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ook je verhalen zijn zo gezellig. En Mara is met dezelfde dingen bezig kan uren kijken naar sloten die gebaggerd worden, het grof vuil wat opgehaald word, de galzenwasser en allemaal kleine beestejes en dingetjes die ik als volwassen of gewoon voorbij loop en normaal vind of gewoon niet zie.
Over met dezelfde dingen bezig zijn, hier hadden we dus ook sjampionneoptocht!

En ze heeft het he-le-maal uitgelopen, met haar sjampion vastgeklemd in haar knuistje. De snoepjes moesten bij mama in de zakken, die waren groter dan de hare. Elke keer vroeg ik of het nog goed ging, of ze moe was en of ze naar huis wou. En steevast was het antwoord ja, ja en een bijna schreeuwend NEE! Ze had zo'n plezier

Hier is het trouwens echt een optocht. Normaal met muziekkorps, maar die hadden op het laatste moment afgezegd andere was zo snel niet meer te boeken/regelen dus hadden we nu een muziekauto (busje met megafoonfunctie) en ze heeft lopen swingen alsof haar leven er vanaf hing Ik heb meneer de chauffeur wel de tip gegeven om er volgend jaar iets van K3 in te knallen, want DJ Tiesto vind ik toch niet echt passen bij een peutertjes/kleutertjes sjamionnenoptocht

Bij thuiskomst is de hele buit geinspecteerd, gehalveerd en terwijl ze ter aarde storte op de bank kwam er een mompelend "suussie is moe, suussie wil naar bedje toe mama...." uit. Tijdens het pyama aantrekken viel ze al in slaap... en voor deze ene keer hebben we het tandjes poetsen maar ff gelaten voor wat het was.. ze sliep al voor ze uberhaupt doorhad dat ik haar schoenen uit had gedaan.

De sjampion hangt in de gang, papa gaat morgen een schroef in haar plafond draaien waar hij dan aan komt te hangen... Mijn kind wordt groot.. op naar de sinterklaasintocht!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43463915
Sjampion? Maar het klinkt wel erg leuk, zo'n optocht!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 november 2006 @ 22:07:02 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43463978
Met Saskia naar de winkel duurt ook zomaar een half uur langer dan wanneer ik alleen ga. Want onderweg moet ze even roepen naar de eenden, springen naar de ballenboom (Als ik klaar met groeiuh kan ik wel bij he papa?), etc etc.

En terug het hele ritueel nog een keer, plus stampen door plassen en blukken van besjes en....
  zaterdag 11 november 2006 @ 22:09:02 #115
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43464009
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Met Saskia naar de winkel duurt ook zomaar een half uur langer dan wanneer ik alleen ga. Want onderweg moet ze even roepen naar de eenden, springen naar de ballenboom (Als ik klaar met groeiuh kan ik wel bij he papa?), etc etc.

En terug het hele ritueel nog een keer, plus stampen door plassen en blukken van besjes en....
vliegtuigen zoeken en slakken laten oversteken en alle spijlen van het hekje aanraken, zwaaien naar de mensen achter de ramen, alle poesjes roepen, alle hondjes roepen, elke lantaarnpaal uitvoerig bekijken én om de 5 minuten stoppen, om haar broek omhoog te hijsen, haar das uit haar gezicht te halen, haar rits uit haar nek te peuteren of omdat ze gewoon weer een kriebel heeft... ergens...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43464026
Wij gaan hier soms met Morris naar de Noord-Zuidlijn kijken.Naar de graafmesjemmes en de kranen en de takels. Uuuuuuuuuuuren kan hij daar naar kijken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 11 november 2006 @ 22:11:02 #117
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43464051
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:09 schreef snoopy het volgende:
Wij gaan hier soms met Morris naar de Noord-Zuidlijn kijken.Naar de graafmesjemmes en de kranen en de takels. Uuuuuuuuuuuren kan hij daar naar kijken
Met een beetje mazzel hebben we die hier aankomende week voor de deur, de riolering wordt vernieuwd in de wijk en ze zijn al bij ons op de hoek aanbeland!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43464271
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Met Saskia naar de winkel duurt ook zomaar een half uur langer dan wanneer ik alleen ga. Want onderweg moet ze even roepen naar de eenden, springen naar de ballenboom (Als ik klaar met groeiuh kan ik wel bij he papa?), etc etc.

En terug het hele ritueel nog een keer, plus stampen door plassen en blukken van besjes en....
Alle lantaarnpalen aanraken en/of omhelzen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 23:13:16 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43465301
Pff Samara is de laatste tijd weer erg aanhankelijk, ze wil ook steeds weer opgetilt worden, ze word alleen erg zwaar en ik heb nog steeds last van een whiplash en was juist zo blij dat het wat minder werd.
Herkennen jullie het ook of is dit gewoon iets van alleen Samara?

Samara is wel sinds vorige week droog 's nachts, ze was al een heeele tijd droog overdag maar 's nachts leek maar niet te willen lukken maar sinds vorige week gaat het hartstikke goed.
Ik blijf maar zeggen hoe trots ik op haar ben.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 11 november 2006 @ 23:19:33 #120
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43465441
Blaadjes oprapen, kastanjes en eikels zoeken en mama de prikkels jasjes van de kastanje laten oppakken.

Ik vind het ook zo bijzonder dat ik soms op dingen gewezen word die mij gewoon niet opvallen. Vooral geuren en geluiden. Nu als een vuurtje van bv een openhaard, gras wat net gemaaid is, geluid van brommers, treinen en trams, geur van mest, autos enz. Niets ontgaat haar.

En bij alles is het hoor je dat mama hmm wat hoor je dan? gevolgt door hoor je een .... (wat ze dan ook hoort)
Of ruik je dat mam? eh wat ruikje gevolgt door een ruik je .... of ze vraagt wat ze ruikt. Waardoor ik dan extra ruik en denk o dat ruikt ze en het haar vraag. En waarop ik dan een jaaaa of neeeehjjeee krijg.

En soms zorgt het voor erg sjenante (ja hoe schrijf je dat toch ben niet zo goed in taal)
Wat ruik ik?
ehh geen idee mama slaapt nog half (was sochtends vroeg in bed) wat ruik je dan.
Mara valt stil en denkt die na. Vervolgt door een jou kijkend naar mij.
Waarop ik naief vraag ruikt het lekker .
haar reactie (snik) hmmm nee hoor (Heel liefelijk) het ruikt naar poep!

Ja en bedankt he.

doei
pi_43472454
Morris is net terug van de Eerste Hulp Net als een paar maanden geleden was zijn elleboog weer uit de kom. Zo zielig. Hij had echt veel pijn. In het ziekenhuis zetten ze het heel makkelijk weer terug en hij heeft nu gelukkig nergens meer last van.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 12:30:14 #122
81992 Githa
pi_43472637
Ohw gos Morris toch...dat moet pijn hebben gedaan. Dat blijft dan ook een zwakke plek hé snoopy.
voor jou Morris!
pi_43472679
Ik denk ook dat het idd vaker gaat gebeuren Githa. Msischien moeten we maar eens kijken of we zelf niet kunnen leren dat armpje terug te zetten. het is een fluitje van een cent. Maar als het uit de kom is doet het enorm veel pijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 12:37:49 #124
81992 Githa
pi_43472821
Ik denk dat ze je dat niet gaan leren Snoopy, je kunt namelijk best veel beschadigen als je verkeerd draait, maar goed misschien ook wel...tijden veranderen he
Ik heb het vroeger met mijn schouder gehad, die was ook binnen no-time uit de kom.
pi_43472907
Heb je daar nu nog steeds last van? ben nl wel benieuwd of dit iets is dat typisch is voor kleine kinderen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 12:44:45 #126
81992 Githa
pi_43472998
Neej, geen last meer van, maar ik weet niet of dat nu komt omdat ik het ontgroeit ben of gewoon omdat ik ouder ben en minder gekke toeren uithaal?
  zondag 12 november 2006 @ 12:49:43 #127
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43473139
Ik had vroeger een vriend die dus zovaak zijn arm uit de kom had gehad dat hij hem er zelf uit én weer in kon draaien. Hji kon dus met zijn rechterarm, voor zijn gezicht langs, over zijn linkerschouder heen, achter zijn hoofd langs, zijn rechteroor pakken! Dan had ie um er gewoon 'ff uitgedraaid'

Hji had er wel last van met bijvoorbeeld tennissen, bij een fanatieke slag kon zijn arm er dus weer uit schieten waardoor hij op een gegeven moment maar gestopt is met tennis. De tegenpartij wilde namelijk niet elke keer wachten tot ie zijn arm weer ff terug had gedaan
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 12 november 2006 @ 12:50:32 #128
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43473160
Ik kan me voorstellen dat kleine kinderen er sneller last van hebben dan volwassenen, omdat kleine kinderen nog veel kraakbeen hebben. En jongetjes schijnen er meer last van te hebben dan meisjes. Waarom dat is weet ik niet...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_43473226
Dat van die jongetjes hebben ze mij vorige keer ook verteld En ook dat de banden nu gewoon nog slap zijn. Dus ik hoop maar dat hij er overheen groeit. We kunnen ons namelijk niet herinneren wat voor geks Morris vanochtend nou deed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 12:53:38 #130
81992 Githa
pi_43473259
Na die eerste keer hoeft dat niks geks te zijn Snoop.
  Moderator zondag 12 november 2006 @ 12:54:58 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43473293
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:37 schreef Githa het volgende:
Ik denk dat ze je dat niet gaan leren Snoopy, je kunt namelijk best veel beschadigen als je verkeerd draait, maar goed misschien ook wel...tijden veranderen he
Ik heb het vroeger met mijn schouder gehad, die was ook binnen no-time uit de kom.
Ik kon vroeger mijn duim in en uit de kom wippen, heel makkelijk gewoon met een bepaalde beweging.
Ik mocht het natuurlijk niet meer doen en na verloop van tijd kon ik het ook niet meer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 12 november 2006 @ 18:38:02 #132
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43483452
Jeetje Snoopy, wat naar zeg! Hoop dat het niet vaker gaat gebeuren. Kusje voor Morris.
pi_43483943
Snoopy wat engig!!!! Kus voor Morris
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zondag 12 november 2006 @ 19:35:52 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43485194
Getsie wat eng en ontzettend zielig zeg. Zijn dat wat ze de zgn zondagsarmpjes noemen of is dat weer heel iets anders?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 12 november 2006 @ 19:48:26 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_43485530
ach gossie arme morris!
stormy waters...
sailin'
pi_43485784
Zondags-armpjes was volgens mij een uitdrukking die vroeger gedaan werd. Op zondag met pa en ma een blokje wandelen en dan even zwieren aan de armen tussen pa en ma in.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  zondag 12 november 2006 @ 19:58:37 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43485938
Aggos Morris toch! Dikke zoen voor jou en je ouders voor de schrik en een kleintje voor Lis
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_43486036
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:35 schreef Lois het volgende:
Getsie wat eng en ontzettend zielig zeg. Zijn dat wat ze de zgn zondagsarmpjes noemen of is dat weer heel iets anders?
ja dat is hetzelfde.
quote:
Bij een zondagsarm, ook wel een zondagmiddagsarmpje genoemd, schiet de elleboog uit de kom. Dit betekent dat de kop van één van de botten van de onderarm (de caput radii) uit het elleboogsgewricht schiet. Het komt het meest voor bij kinderen tussen de drie en zes jaar oud. De reden hiervoor is dat op die leeftijd de ophangbanden (ligamenten) die stevigheid aan het gewricht bieden, hun taak soms nog wat minder goed verrichten. Hierdoor kan bij kinderen sneller de elleboog uit de kom raken, vooral wanneer er aan hun (gestrekte) arm wordt getrokken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43486094
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:38 schreef renzell het volgende:
Jeetje Snoopy, wat naar zeg! Hoop dat het niet vaker gaat gebeuren. Kusje voor Morris.
Hoe is het met jouw kleine held? Of moeten we dan naar een ander topic? Of staat het daar al?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 november 2006 @ 20:17:19 #140
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43486629
Hi hi, we zijn inderdaad ineens weer 'gedegradeerd' tot een ander topic, maar het is vast niet erg als ik hier even (in kleine lettertjes uiteraard... ) neerkwak dat het zo goed met hem gaat dat ik alleen bij het aankleden merk (lees: zie) dat er iets met zijn voetje aan de hand is. Oh ja, en ik begin het te ruiken. Een krijsende, stribbelende en spartelende dreumes wassen is geen succes namelijk. Oeh joh, ik kan niet wachten tot ik hem van top tot teen kan schoonbikken en een lekker badje vol zwitsalbubbels. En dan z'n haartjes kammen en in z'n pyamaatje nog even voor de tv.
pi_43486765
fijn dat het zo goed gaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 november 2006 @ 21:06:34 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43488485
Aggos, Morris
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 21:12:23 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43488727
Kijk papa! Papagaai! en ze wijst naar de tuin. Dan denk je dat het kind gek is, maar nee.... er vlikegen hier een paar agapornissen vrij rond
pi_43488761
Och Morris wat zielig
Saartje
  zondag 12 november 2006 @ 21:20:12 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_43489038
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijk papa! Papagaai! en ze wijst naar de tuin. Dan denk je dat het kind gek is, maar nee.... er vlikegen hier een paar agapornissen vrij rond
Wij hebben ook geleerd Liam serieus te nemen ja
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 november 2006 @ 22:50:45 #146
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43492538
Hè getsie snoopy. Alweer dat armpje uit de kom. Mijn knieschijf schiet af en toe uit de kom en dat doet zo'n ontzettend veel zeer. Hopelijk heeft Morris er niet veel vaker last van.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 12 november 2006 @ 22:51:31 #147
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43492569
Ik doe het ook even in kleine lettertjes, maar wat goed van Julius zeg. Het is echt een kleine bikkel
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43494352
arme morris, gelukkig is 't weer over maar ai wat moet dat pijnlijk en naar zijn om mee te maken. hopelijk blijft het hierbij!

piet is erg op de waarom-toer, ook erg grappig en soms vermoeiend. dan denk ik 'm eens een beetje terug te plagen door aan hem ook eens flink door te waarommen als hij iets vertelt, maar wonder boven wonder weet hij dan heel lang (best zinnige) antwoorden te blijven geven. tot het uiteindelijk eindigt in 'daarom'.
en ha, dat vuilniswagenverhaal komt me bekend voor ireth. als piet de kans zou krijgen zou hij ook wel anderhalf uur kunnen blijven kijken & meelopen. maar na 'n half uur vind ik 't meestal genoeg. de vuilnismannen herkennen 'm ook al en zwaaien altijd naar 'm als ze weer wegrijden.

gisteren bij oma sint maarten gevierd, vond ie echt prachtig en hij heeft echt geweldig goed gezongen, bij elke deur. na 'n half uurtje was ie 't wel ongeveer zat 'nu heb ik wel genoeg snoepjes hoor papa'. en hij heeft heerlijk van z'n snoep zitten schranzen na afloop hij heeft nog steeds een flinke voorraad over, maar vandaag heeft ie er geen moment naar getaald!?
pi_43500078
Haha die Piet Waarom, daarom! Slimmerik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 november 2006 @ 12:46:02 #150
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43504415
Zo sneu daarnet...

Ik ging Suus ophalen van de psz. Alle kindjes waren blij aan het rondrennen en aan het zingen omdat er een cd van K3 opstond, alle kindjes, behalve mijn meisje. Die zat op een stoeltje, leunend met haar hoofd op haar ene arm op tafel terwijl de duim van de andere kant in haar mond zat. Het was zo sneu om te zien Werd er echt verdrietig van...

Toen ik binnenkwam en ze me ontdekte kwam er een glimlach op dat snoetje, ze gooide haar stoel achterover met opstaan, wierp zich in mijn armen en mompelde "Ik heb je gemist mama!!!"

Ik hoorde even later van de juf dat ze de hele ochtend al niet mee wou doen, maar alleen wou zitten met haar duimpje. Ze ziet ook zo wit als sneeuw. Normaal wordt ze elke ochtend rond 6 uur al zelf wakker, maar vanmorgen moest ik haar om half 8 wakker maken. Ze sliep dus nog.

Ze ligt nu met een wicky op de bank onder een dekentje Piet Piraat te kijken. Ze zit duidelijk niet lekker in haar vel geloof ik...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43505238
Misschien een virusje onder de leden Ireth?
Het is ook vies weer. Verwen haar maar lekker
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 november 2006 @ 13:26:58 #152
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43505642
Ach gossie Suus

Morris maat wat een naar gedoe allemaal weder

Waarom doet Piet dat Bix

Hier ook Sint-Maarten gelopen op het nare weer na dan vond Zoë het geweldig maar wat moet ik in hemelsnaam met zoveel snoep Was erg trots op der want ze heeft ook echt Sint Maarten liedjes gezongen en nu zingt ze ze nog steeds
  maandag 13 november 2006 @ 13:34:37 #153
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43505861
Suus had het verschil tussen Sint Maarten en Sinterklaas nog niet echt door, die heeft dus Sinterklaas Kapoentje lopen zingen met haar 'sjampion'
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 13:56:35 #154
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43506484
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:34 schreef Ireth het volgende:
Suus had het verschil tussen Sint Maarten en Sinterklaas nog niet echt door, die heeft dus Sinterklaas Kapoentje lopen zingen met haar 'sjampion'
Ha ha ha Samara ook!
Grappig he?
Samara is zo vol van het hele sinterklaas gebeuren en sint maarten komt er echt even tussen door, en dan nog allebei sint ook.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 13 november 2006 @ 13:57:04 #155
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43506495
Oh Bix, heel herkenbaar. Jolie vraagt bij alles 'hoezo is dat dan?' En dan vooral op van die dingen waar ik helemaal geen (kinder)antwoord heb. Hoezo is het rotzooi buiten? Hoezo is dat dan bij hefst zo? Hoezo vallen de blaadjes? Hoezo doet de wind dat? Euuuuuuuuuh ja......ze vraagt ook heel vaak op straat aan mensen 'wie bent u dan weer?' of (we hebben bijvoorbeeld vaak van die yoghurtrozijntjes en appelstukjes doosjes van de Hema, nu had mijn vriend een zak meegenomen waar ook andere doosjes in zaten) dan is iets anders dan anders en roept ze verontwaardigd: wie hebt dat dan weer gedaan?!?!?!?!

Ireth, zielig voor Suus. Jolie ligt nu, op onze eerste middag alleen sinds tijden, ook niet lekker in bed. Sneu!
  Jubileum moderator maandag 13 november 2006 @ 20:10:06 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43519240
Luchtbel ik moet wel ontzettend lachen om Jolies uitspraken, het is wel heerlijk bijdehand.

Hier een Irisje die stug volhoudt dat ze alleen een paard "een echte met een touw en een zadel die kan lopen als ik erop zit" van Sinterklaas wil hebben.
Hele verhalen heb ik haar verteld, over dat Sinterklaas alleen speelgoed geeft en geen dieren, en over het centjesprobleem van Sinterklaas want er zijn zooooveel kindjes die ook een cadeautje willen en een paard is heel duur. Enfin, jullie snappen vast wel wat ik allemaal uit de kast ruk om haar hier vanaf te helpen.
Vanmiddag nog maar eens gevraagd wat ze dan graag wil hebben:
"een paard, een echte die loopt als ik er op zit"
En als dat niet kan Iris, wat dan wel?
"een bootje"
Wij al helemaal verheugd, hehe eindelijk een ander geluid dus wij hoopvol vragen of het een bootje voor in bad moest zijn ofzoiets?
"nee een bootje waar ik in kan zitten, die echt kan varen in het water"

Kind heeft duidelijk de verkeerde ouders gekozen, ouders met een te kleine portemonnee
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43522169
Iris! je bent wel veeleisend!
Piet heeft 't ook maar moeilijk met wat hij van sinterklaas wil vragen. het eerste foldertje dat een paar maanden geleden al binnenkwam (intertoys) verslond hij, en hij wilde ALLES hebben dat erin stond. het tweede (bart smit), ± 1 maand geleden (?) was een heel ander verhaal, hij dacht dat hij 1 ding mocht kiezen (kennelijk heeft hij dat inmiddels zo begrepen) en elke keer kwam hij weer iets anders tegen dat hij dan weer net iets liever had dan het vorige begeerde object, en dan wilde hij ook per se terug naar die andere blz om te zeggen wat ie dan toch NIET 'nam'. op 't laatst had ie er zo vreselijk genoeg van dat ie het boek wegsmeet met de woorden 'ik wil helemaal GEEN kado van sinterklaas, echt NIKS wil ik'. toen heb ik 'm maar verteld dat sinterklaas zelf ook heel goed een paar leuke kadootjes kan uitkiezen voor kinderen die 't moeilijk vinden om iets te kiezen en dat vond hij wel een prettig idee geloof ik.

jolie is er vroeg bij met haar 'hoezo?!' voelt ze zich alweer wat beter? ik hoop het!

ook beterschap voor suus, hopelijk was 't een kort dipje.
  maandag 13 november 2006 @ 21:33:45 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43523009
Ach Piet
Nu al in de knoei komen met een teveel aan keuzes en mogelijkheden. Zo begrijpelijk frustrerend en moeilijk.

Katja wil al een jaar lang maar 1 ding dat telkens weer terugkomt in al haar verlanglijstjes, namelijk een K3-computer

Ik heb geen flauw idee wat ze ermee bedoelt, of het bestaat of ze het ergens gezien heeft of dat het puur uit haar eigen fantasie komt.

Maar vandaag wilde ze een kleurplaat insturen naar Zappelin voor de prijsvraag Een paard van Sinterklaas en daar moest je je liefste Sinterklaaswens op zetten. En daar kwam de K3-computer weer naar boven. Het zit dus diep. Dus als iemand enig idee heeft wat ze ermee bedoelt, hou ik me aanbevolen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 21:39:39 #159
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43523246
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:33 schreef livelink het volgende:
Ach Piet
Nu al in de knoei komen met een teveel aan keuzes en mogelijkheden. Zo begrijpelijk frustrerend en moeilijk.

Katja wil al een jaar lang maar 1 ding dat telkens weer terugkomt in al haar verlanglijstjes, namelijk een K3-computer

Ik heb geen flauw idee wat ze ermee bedoelt, of het bestaat of ze het ergens gezien heeft of dat het puur uit haar eigen fantasie komt.

Maar vandaag wilde ze een kleurplaat insturen naar Zappelin voor de prijsvraag Een paard van Sinterklaas en daar moest je je liefste Sinterklaaswens op zetten. En daar kwam de K3-computer weer naar boven. Het zit dus diep. Dus als iemand enig idee heeft wat ze ermee bedoelt, hou ik me aanbevolen.
Zegt ze ook echt k3 computer of kan het ook spraakverwarring zijn?
Ik weet niet hoe goed ze praat?
Ik heb wel headsetjes gezien van k3, ik weet niet of jullie wel eens achter de computer zitten met een headset anders heeft ze misschien die link getrokken?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 13 november 2006 @ 21:43:55 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43523401
Nee, ze zegt echt K3-computer. Ik denk dat ze gewoon twee dingen die ze leuk vindt (K3 en computeren) heeft samengetrokken tot het ideale cadeau.

Maar die headset kan ik wel even proberen na te gaan of ze dat bedoelt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43523512
ik heb ook zitten googlen en marktplaatsen maar ik vind niks dat erop lijkt. dacht me vaag te herinneren dat ik weleens zoiets heb gezien in een speelgoedwinkel; er zijn speelgoedcomputers met allerlei thema's dus 't leek me ook logisch dat er vast een K3-versie zou zijn, maar als google / advertentiezoeker.nl nul relevante treffers opleveren dan vrees ik dat 't meer een wishful memory was.
  maandag 13 november 2006 @ 21:59:20 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43524083
Nou ja, gelukkig is ze ook blij met knutseldingen, Disney Princesses en andere dingen van K3, dus dat gaat wel goed komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43524251
Een k3-cdrom misschien? Die zijn er wel.
bijv http://www.studio100fan.eu/studio100/?pagina=cdrom&id=4
quote:
K3 EN HET IJSPRINSESJE! DE SPELLETJES CD-ROM
Voor Studio 100 maakte Artattack de nieuwe K3 spelletjes
cdrom. Help de meiden van K3 tijdens hun avonturen in Sprookjesland. Ga kikkers vangen in het betoverde bos en probeer te onthouden hoe ze kwaken, maak snoep onder het toeziende oog van de boze heks en bevrijd daarna de K3-tjes zo snel mogelijk uit het peperkoekenhuisje, vang muzieknoten
in het huis van de Tovenaar Zonder Naam,...
Ben je klaar om te gaan dansen op het feest bij Koning Flurkentijn? Nog niet helemaal! Ga naar het K3-designcenter en ontwerp de mooiste jurken voor Karen, Kristel en Kathleen en print ze daarna of op verjaardagskaartjes, deurhangers,...
Veel plezier in Sprookjesland!
Jolie, Piet en Iris Grappig die peutertjes van jullie
  maandag 13 november 2006 @ 22:07:20 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43524413
Dat zou het best wel eens kunnen zijn, Poemojn. Dat is natuurlijk wel iets wat ze misschien bij een vriendinnetje heeft gezien. Echt niet aan gedacht dus
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43524493
Vandaag zijn we bij het CB geweest met Morris en alles was gewoon helemaal goed eigenlijk. Hij heeft blokjes gestapeld en wist alle plaatjes uit een Dick Bruna boekje te benoemen. Lengte en gewicht waren ook in orde. Dus geen bijzonderheden.

Wat doen jullie eigenlijk met een 2-jarige en sinterklaas? Ik vind hem nog zo klein om er al zo mee bezig te zijn. Aan de andere kant is het misschien wel leuk om een CD met sinterklaasliedjes te kopen en een keertje zijn schoen te laten zetten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43524495
Eerder op tv, volgens die link is de releasedatum as woensdag
pi_43524752
snoopy, piet vond de liedjes vorig jaar al wel superleuk en kende er een heleboel uit z'n hoofd. sinterklaas zelf en alles eromheen was voor hem toen nog wel wat lastig te bevatten, maar hij was wel onder de indruk van de echte 'stoomboot' die we hebben zien binnenkomen en af en toe de schoen zetten was ook een feest. nu draaien we alweer weken (zo niet maanden! ) sinterklaasliedjes, ze zijn er dol op.
  maandag 13 november 2006 @ 22:25:21 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43525105
Job moest toen ook de plaatjes uit een Dick Brunaboek benoemen, maar hij wist echt niet alles.
Wel zo'n beetje vaag in de buurt, zeg maar. Dus de banaan werd een appel en schoentjes werden sokjes en zo. Goed genoeg in ieder geval. Het laatste plaatje was een gieter. Job was volledig blanco. En ik wist ook echt zeker dat hij nog nooit een gieter had gezien.
Toen zei die kinderarts dat hij dan maar moest zeggen wat er in zat. En Job helemaal blij dat hij dat wel wist zei heel enthousiast "koffie".

Twee jaar is inderdaad nog net te jong voor Sinterklaas. Ik weet dat ik me er altijd op verheugde, terwijl Katja en Job er nog niet echt iets mee hadden. Maar een schoentje zetten en naar de intocht kijken kan altijd en misschien reageert Morris er al wel heel leuk op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43525247
Dat was hetzelfde boekje Livelink
En van die koffie vind ik wel slim bedacht

Sinterklaas komt hier zondag langs met de stoomboot dus daar gaan we zeker naar kijken.
En liedjes zingen vindt hij sowieso leuk!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 november 2006 @ 22:31:03 #170
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43525396
Maar Morris wist dus wel wat een gieter was? Ik heb wel planten, maar ik geef ze nooit water. Dat komt er op een of andere manier nooit van. Mijn buurvrouw komt hier elke week schoonmaken en ik denk dat zij ze water geeft. En soms gooit ze ook planten weg als ze helemaal dood zijn en ze vervangt ook wel eens wat planten. Dan heeft ze gewoon nieuwe planten neergezet
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43525439
Plaatjes benoemen moet hier met 3 jaar. Die van blz 82 dacht ik uit het boekje.

Wij willen zaterdag wel naar de intocht gaan kijken. Op de psz komt een "echte" Sinterklaas op bezoek en thuis gaan we het ook wel vieren, alleen niet al te groots denk ik, ze is nog zo jong. Schoen zetten mag natuurlijk ook.
pi_43525608
Ja, hij weet wat een gieter is. Ik denk eigenlijk van het speelgoedgietertje voor in het badje van de zomer.

Poemojn, bij staat op blz. 82 alleen info over onrustige nachten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 november 2006 @ 22:36:03 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43525652
Met 3 jaar moesten ze die ogentest doen met plaatjes. Die achteraf gezien dus inderdaad in het boekje stonden. Ik kwam daar binnen met Katja, ik wist niet eens dat ze zo'n ogentest moest doen.
Vraagt die wijkverpleegster of ik met haar geoefend heb Ik had geen idee waar ze het over had.
Dus toen hebben ze eerst even de plaatjes met Katja geoefend om zeker te weten dat ze die kende en dat ze dus echt de ogen testen en niet de plaatjeskennis.

Katja kende toen de vlag nog niet, en die hebben ze ook keurig overgeslagen in de ogentest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43525724
Ooooooh die plaatjes. Die staan op blz. 79 Scheelde weinig Poemojn.
Maar eh, goed dat je het zegt Livelink. Dan kan ik volgend jaar ook met hem gaan oefenen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar maandag 13 november 2006 @ 22:45:52 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43526137
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:57 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Bix, heel herkenbaar. Jolie vraagt bij alles 'hoezo is dat dan?' En dan vooral op van die dingen waar ik helemaal geen (kinder)antwoord heb. Hoezo is het rotzooi buiten? Hoezo is dat dan bij hefst zo? Hoezo vallen de blaadjes? Hoezo doet de wind dat? Euuuuuuuuuh ja......ze vraagt ook heel vaak op straat aan mensen 'wie bent u dan weer?' of (we hebben bijvoorbeeld vaak van die yoghurtrozijntjes en appelstukjes doosjes van de Hema, nu had mijn vriend een zak meegenomen waar ook andere doosjes in zaten) dan is iets anders dan anders en roept ze verontwaardigd: wie hebt dat dan weer gedaan?!?!?!?!

Ireth, zielig voor Suus. Jolie ligt nu, op onze eerste middag alleen sinds tijden, ook niet lekker in bed. Sneu!
LB, Ik heb hier in de kast een zak yoghurtrozijntjes, appelstukjes en aardbeistukjes liggen waar overal een doosje uit is... Heel enthousiast voor Isa gekocht, maar die lust alleen maar gewone rozijntjes. Kan ik Jolie er blij mee maken?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43526139
Blz 80 hier zie ik (82 geeft ruimte voor aantekeningen). Ik vind die plaatjes echt vreselijk.. maar ze kent ze iig wel tijdje geleden getest omdat ze eigenlijk rond 2jr nog naar de oogarts had gemoeten en die wilde dan die plaatjes gebruiken.
  maandag 13 november 2006 @ 23:40:26 #177
103793 kozakken
Living the life
pi_43528566
Hier bevinden wij ons in het plasgeitebrijers stadium. Hij plast en ik ben de geitebrijer en dat de he-le dag!. (vooral in zijn broek ) Of een lekkere dunne poepbroek die dan zo heerlijk door de hele benedenverdieping zich verspreid omdat hij zich met gespreide benen poogt voort te bewegen naar mmmmama. (Mama poepT.. Tja, was me nog niet opgevallen )
Met onze Jonne gaat het heel goed. Mannetje eigenwijs roept nu vooral IK IK IK en vaak vind ik dat heel grappig. Maar er zijn momenten....

Let op de elegante details van een enorme fles bodylotion, gemengd met vitamine D tabletjes gelardeerd met tandpasta, een beetje gel uit twee potjes voor de afwerking en als finishing touch een gevulde speelgoedemmer en een vrachtwagen die ook bodylotion vervoert. En dan vergeet ik nog voor het gemak het een en ander op te noemen zoals de al verwijderde draaiende elekrische tandenborstel van mama......
En dan zegt ons menneke ook nog: "Jonne tout??"
Op dreigende kalme toon omdat het stoom me uit de oren kwam: Wat dacht je sssselffffff...

Maar daartegenover staat dan een enorm dansfestijn op K3, onetwotrio of gewoon koboi Jim Of de kus die hij nog even komt geven voordat hij met papa naar beneden gaat. Van die kleine getuite lipjes die dan vervolgens echt zo nasmakken

En zie hier: het recept voor de wirwar van peuter in ons huis.
pi_43538062
haha kozakken, wat een puinhoop! en wat dapper van je dat je 't vol weet te houden met dat plasgeitebreierschap, ik zou allang weer naar een luier hebben gegrepen.

piet kan nu steeds beter op de wc plassen, hij kan er nu ook zelf op- en afklimmen en hoeft geen brilverkleiner meer. maar tussendoor draagt ie meestal nog wel luiers of luierbroekjes. poepen wil hij per se niet op de wc en kleine plasjes gaan ook nog wel eens tussendoor in de luier. en meestal komt het mij gewoon te slecht uit om het zonder luier te proberen, moeten we net ergens naar toe ofzo. maar ik ben ook wel erg lui ingesteld hoor. lui luier luist!

vanmorgen bij de jenaplan school geweest, een prachtige school, zag er allemaal erg leuk uit. maarja, wel een end weg, vergeleken bij de twee in aanmerking komende buurtscholen die ook best OK zijn. ben er nog niet helemaal uit...
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:30:25 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43540447
Jonne!

Zit dat nu ook allemaal in die kleedjes gesmotst en krijg je dat er wel weer uit dan?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43540561
OMG Kozakken, wat erg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:33:27 #181
103793 kozakken
Living the life
pi_43552981
Billendoekjes voor al uw wensen.
Hoop zeep en gepoest en het ziet er redelijk aardig weer uit. Ach, en verder draaien we het kleed anders maar gewoon om.
En het verkeerskleed is toch zo syntetisch als de pest, dus dat ging redelijk goed weg.
pi_43553566
Jonne ohhh wat erg!
Piet goed bezig jongen! Bix, ik heb de jongens op school gelaten waar ze zaten. Is ook wel wat verder weg maar ik heb daar een goed gevoel bij en rij er graag wat minuten extra voor. Mij is het tot nu toe nog niet tegen gevallen extra reistijd
Saartje
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:38 #183
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43554936
Mèn. Kozakken Ik zou echt zo ontzettend hard gaan huilen als Kai dat zou doen.

Kai was vandaag voor het laatst bij de babygroep. Vanaf vrijdag gaat hij naar de peutergroep en hij is helemaal gelukkig. Hij is al een paar keer wezen oefenen en hij heeft ook al een vriendje. Het is de hele dag Pim, Pim, Pim. Pim is groot, Pim is boos, Pim is buiten, etc. Kai gaat zich daar wel redden, maar ik zal z'n oude juf zo missen. Toen ik hem vanmiddag ophaalde moest ik gewoon bijna huilen toen we zijn oude juf gedag gingen zeggen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43555275
Wat goed dat Kai eindelijk naar de peutergroep gaat.

Morris heeft ook een vriendje Pim op het KDV
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:56:45 #185
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43556101
hallo

ik kom even hier inbreken met een vraag, hier zitten namelijk de pitbullpeutermoeders en zo 1 heb ik ook in huis

hoe doen jullie dat als je kind buiten(op straat, of in de winkel) stout is? en het is zodanig stout dat als je thuis zou zijn, je je kind in de gang zou zetten/ of op de trap....of wat dan ook...
buiten kan dit natuurlijk niet, wat doe je dan?
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:20:36 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43557043
Ik heb dan 2 opties:
1) Ik draai me om en ga naar huis (zo ben ik een keer vlak bij de winkel omgedraaid en moesten we 's avonds brood eten)

2) Als ik echt niet naar huis kan heb ik altijd de buggy nog bij me en dan zet ik hem in de buggy en bind hem compleet vast. (de schouderbandjes zet ik dan kruiselings over zijn buik vast). Gek genoeg wordt hij rustig als hij geen kant meer op kan.

En in beide gevallen sla ik een enorm figuur op straat
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43557054
ligt een beetje aan de situatie martineke. beperken in z'n mobiliteit (lees: in de wagen!) is hier vaak de oplossing om hem of haar even uit dat gedrag te halen en het verder ook zoveel mogelijk te kunnen negeren. dwz dan kun je tenminste weer doorlopen en doen wat je van plan was. maarja, ik weet niet of je het wel hebt over situaties met een wagen bij de hand.
pi_43557109
Wij hebben Morris gisteren ook in de wagen vastgezet. iets anders kan ik niet verzinnen eigenlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:23:27 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43557152
Ik sjouw de buggy voor dit soort gevallen nog altijd mee. Ik durf niet ergens naartoe te gaan met Job zonder buggy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:28:51 #190
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43557395
Ik wist dat er voordelen aan dat niet-lopen zaten. Die van mij zit standaard vastgesnoerd in de buggy of de winkelwagen Dat maakt het overigens ook wel weer lastiger met straffen in dat soort situaties aangezien ik weinig kan doen om hem nog verder te beperken in zijn mobiliteit.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:37:31 #191
103793 kozakken
Living the life
pi_43557835
Je bedoelt naast bestraffend toepreken, smeken om rede en negeren van gedrag en blikken van omstanders?
(Of omkopen met het een en ander? )

Soms zet ik Jonne op z'n billen neer en zeg dat ik dan wel even alleen verder ga en hem ophaal wanneer hij zich weer weet te gedragen. Soms doe ik de afleidende manouvre en roep ik dat ik toch zo benieuwd ben of er: (vul maar in) tracktors, auto's, etenswaren met beren/poezen/hondjes of kindjes te zien is en ga zo maar door.

Succes. Want wat is opvoeden soms hard werken.
(Net zoals plasgeitebreier spelen. Oh, ik wilde soms wel dat ik er niet aan begonnen was. Bix, ik wilde je het liefst de hand geven. Maar tegelijkertijd zijn we nu iets begonnen en vind ik dus ook dat we dan maar verder moeten)
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:38:16 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43557871
Hier ook vastzetten Of ik loop weg als ik geen buggy bij me heb.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43558001
Weet je wat ook zwaar is? Een kind van 15,9 kilo steeds naar de trap moeten tillen/slepen omdat hij stout is geweest. En M@x, hij kan wel lopen, maar hij doet het dan juist niet
En dan moet je consequent zijn. Maar het is wel heel slecht voor je rug
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:01 #194
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43558248
Op welke trap zet je dat kind dan neer? Dat hele enge steile dingetje? Daar zou ik ook niet uit mezelf naartoe gaan als ik Morris was.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:07 #195
81992 Githa
pi_43558255
Jordy loopt nog steeds lief zelf naar de 'hoek' als ik zeg dat hij het moet doen omdat hij straf heeft als we ergens zijn dan vraag ik hem ook of hij in de hoek wil omdat ze die daar ook best hebben en meestal is dat genoeg, maar de buggy volstaat ook wel eens hoor
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 november 2006 @ 21:47:20 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43558316
Als ik geen buggy bij me hebt, dan til ik Isa gewoon op... Kan nog met die 12,5 kilo, maar dan hangt ze in de meest onmogelijke positie aan mijn arm. Dus als jullie ooit een gillend blond kind ondersteboven zien hangen en een stoïcijns kijkende moeder, grote kans dat wij het zijn. Ik ben heel goed in negeren
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:48:34 #197
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43558379
Kai verandert meestal snel van onderwerp als "de gang" (insert enge muziek) ter sprake komt. Vanavond was hij tijdens het eten gigantisch brutaal tegen me en toen ik zei dat hij naar de gang zou moeten als hij dat nog een keer zou doen begon hij opeens een partij schattig te babbelen over brood eten enzo Maar over het algemeen wijs ik Kai er ook op dat er echt oooooooooooveral gangen zijn.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43558424
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef m@x het volgende:
Op welke trap zet je dat kind dan neer? Dat hele enge steile dingetje? Daar zou ik ook niet uit mezelf naartoe gaan als ik Morris was.
nee joh, dat trappetje tussen de keuken en de woonkamer. 3 treetjes maar...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43558500
Haha, Yoram heeft echt een geweten, hij weet dat hij fout zit, gaat pruilen en loopt netjes mee naar de gang en gaat dan heel boos of verdrietig zitten op de mat.
Na een minuut mag hij terug komen voor een gesprekje en dan moet hij stil zitten op de trap en mij aankijken. En dat kan hij niet. Stil zitten. Hij zit, gaat staan en geeft me een knuffel. Want hij weet dat het daar toch wel in eindigt. Die Jip en Janneke preken maken hem niet warm of koud. Lief draakje is het, echt een chameur.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:56:05 #200
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43558737
Ah gossie Yoram, een naar ding is het z'n geweten. Kai heeft het woordje "sorry" ontdekt. Tussen gang en huiskamer zit een deur met een ruit. Als hij de gang op moet eindigt hij meestal bij de deur (op één plek houden is nog niet gelukt ) terwijl hij "gorrrrrrrrrrrrie mama" roept.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43559005
gorrrrrrrrrrrrrrrie ik zat hier fout met mijn Yorampie! Zie ik nu pas.

Iets over Chiara dan maar ... Die heeft zin in Sinterklaas. En Remco had mij geadviseerd niet naar nickelodeon te kijken wat betreft het sinterklaasgebeuren daar... eens even zoeken wat er precies aan de hand is, maar Remco vertelde dat Sint als een rare boerende mafketel werd afgeschilderd. * melonovy gaat even zoeken...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43559041
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:47 schreef Sjeen het volgende:
Als ik geen buggy bij me hebt, dan til ik Isa gewoon op... Kan nog met die 12,5 kilo, maar dan hangt ze in de meest onmogelijke positie aan mijn arm. Dus als jullie ooit een gillend blond kind ondersteboven zien hangen en een stoïcijns kijkende moeder, grote kans dat wij het zijn. Ik ben heel goed in negeren
Ik ben zo ooit wel eens met een krijsende Sven onder mijn arm naar huis gelopen. Een bekijks dat ik had
En spierpijn de volgende ochtend

Maar het heeft toen wel geholpen, is niet meer voorgekomen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:06:47 #203
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43559328
en wat als je geen buggy bij hebt en je kind is nog te klein(jong) om lekker te laten zitten?
als ik hem laat zitten zegt hij nog vrolijk doei ook, en loopt zo de straat op.

in mijn geval kreeg ik een kopstoot uitgedeeld van een pittbullpeuter die niet wou dat ik hem vastpakte wat wel moest, hij peerde hem

als hij dat binnen doet gaat hij dus linea recta de gang in. dat valt buiten niet mee
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:18:39 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43559887
Tja, ik neem aan dat je dan met de wagen met Romijn erbij loopt? Ik zette Katja wel regelmatig gewoon bovenop de wagen. En je kan ook nog zo'n polsbandje overwegen tegen het weglopen. Alleen bij Katja werkte dat niet, want die bleef zodra ze dat bandje omhad stokstijf stilstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:14:19 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43569129
nee. in dit geval liepen we naar de auto toe die normaliter recht voor de deur staat, maar gisteren dus niet.

maar het ging hier niet om het weglopen, het ging om de kopstoot waarvoor hij dus normaal gesproken in de gang zou belanden. hoe zou ik dat buiten moeten oplossen, heb werkelijk geen idee heb geen gang buiten. strafhoeken doen hem niks, en terug kopstoten is ook zo laag bij de grond, slaan is ook geen optie. tsja...
pi_43569554
martineke, ik zou dan denk ik gewoon even ter plekke een 'donderpreek' geven en het daarbij laten. dwz, door de knieen, hem even dwingen je aan te kijken en heel duidelijk zeggen dat Dit Niet Mag. dat hij in ieder geval even weet dat je dit niet acceptabel vindt.
  woensdag 15 november 2006 @ 11:06:33 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43571522
dat heb ik ook gedaan precies zoals jij het zegt Bixister, maar of het effect heeft gehad
ik denk het dus niet, vandaar dat ik andere manieren wou zien.


thanks iedereen.
pi_43571585
het belangrijkste is dat hij heeft gemerkt dat hij een grens overschreden heeft. niet dat hij enorm last heeft van de straf ervoor.
  woensdag 15 november 2006 @ 11:38:38 #209
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43572377
Ik denk idd dat ik hetzelfde zou doen als Bix.
Even flink duidelijk maken dmv die donderpreek dat kopstoten NIET mag en dan proberen om weer verder te gaan. Lukt dat niet dan eventueel maar rechtsomkeert naar huis.

Over dat gang en sorry enzo..
Wilyan moet je meestal echt aan de arm naar de hoek in de gang brengen want bij drie wil meneer ploteling wel ineens hetgene doen wat eerst gevraagd werd. (opruimen/luisteren Nou ja, je weet wel) Ja, daaag. Te laat! Hij weet best; bij drie is het de gang..
Op de gang gaat hij dan eerst volledig hysterisch gillend huilen en na een minuut hysterisch huilend gillen: "SOLLY, LUISTEHEEEEN! ! !" (en dat 137542x achterelkaar aan )
We zijn al ik-weet-niet-hoelang bezig dat hij eerst een tijdje stil moet zijn en dat ie daarna pas van de gang mag, maar snappen wil hij het nog niet echt.
Nou ja, we blijven het gewoon maar herhalen en hopen dat ie 't een keertje oppikt.

Oja..
Lois kijk 's een echte boot waar Iris in kan zitten en varen
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 15 november 2006 @ 12:18:21 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43573295
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:00 schreef melonovy het volgende:
gorrrrrrrrrrrrrrrie ik zat hier fout met mijn Yorampie! Zie ik nu pas.

Iets over Chiara dan maar ... Die heeft zin in Sinterklaas. En Remco had mij geadviseerd niet naar nickelodeon te kijken wat betreft het sinterklaasgebeuren daar... eens even zoeken wat er precies aan de hand is, maar Remco vertelde dat Sint als een rare boerende mafketel werd afgeschilderd. * melonovy gaat even zoeken...
Ik zag net een liedje daar van Nickelodeon: "bij de Sint". Daar zag ik net wel Sinterklaas op de bank hangen achter een playstation..
Maar ik probeer ook zoveel die meuk van Jetix te omzeilen. Ik vind één Sinterklaas-verhaal volgen wel ingewikkeld genoeg.
Vanaf vanmiddag gaat de Sint Nicolaas-gekte bij Zappelin ook weer los!

Vanmiddag eerst een film Sinterklaas & Pakjesboot 13.
quote:
Dit jaar varen Sinterklaas en zijn Pieten niet met de oude stoomboot naar Nederland maar met een spiksplinternieuw schip: Pakjesboot 13. De nieuwe pakjesboot wordt veel te zwaar geladen met cadeautjes, chocoladeletters en pepernoten. 's Nachts, midden op zee, gaat het goed mis en vergaat de pakjesboot. Sinterklaas en zijn Pieten stranden op een onbewoond eiland. Komen ze hier ooit weg zonder schip? Hoe moet dat met de intocht en met 5 december? Komen Sinterklaas en zijn Pieten nog wel naar Nederland?.
En daarna om 17:40 uur het eerste Sinterklaasjournaal .
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43590487
In navolging van de reeks van Tan, mijn grote opvoedobstakel, de koppigheid van Chiara. Ik spui mijn gal hier maar even, ipv een nieuw topic... Ze is dus koppig, heel erg koppig! Ik noem haar wel eens Toos concessieloos, want wat ze in dr hoofd heeft zitten, zit niet in dr kont. Eigenwijs zijn we (moeder op dochter) al generaties lang, maar zo ontzettend koppig ... Ik vind het vreselijk dat het gewoon af en toe zo botst!

Vandaag had ze gezellig buiten gespeeld met een paar kindjes uit de buurt, ze was nat geworden en kreeg schone kleren van me aan. Haar sokken waren echter wel droog gebleven en hoefde niet vervangen te worden, maar daar dacht zij uiteraard anders over. Ze wilde haar my-little-pony sokken aan. "Chiara deze sokken zijn nog droog, dus ik vind dat niet nodig, morgen mag je die my-little-pony sokken aan". Ik ga weer terug naar de tuin waar Yoram nog aan het spelen was en hoor later een gefrustreerde diepe zucht, het was Chiara met één my-little-pony sok aan en de andere binnenste buiten in haar hand. "Mama je moet me helpen!" Ik kijk wat er aan de hand is en vind dat ik helemaal niet moet helpen en vertel haar dat ook. Als ze dan toch zo nodig die sokken per sé aan wil hebben, dan zorg je er maar zelf voor dat je ze aan je voeten krijgt. Zij laaiend van woede en dat is dan een begin van strijd, want dan wil ze niet meer mee naar buiten, terwijl haar broertje wel buiten wil blijven en nog niet alleen buiten mag. Zij wil dan voor de televisie hangen Dora kijken, terwijl ik dat niet goed vind, het is een mooie dag om buiten te spelen, al je vriendjes zijn ook buiten... "Nee ik ga niet buiten spelen, ik vind het koud buiten." Twee minuten later zit ze met een koek in dr mond op de bank. Ik moet weer zuchten, pak de koek af en geef maar weer eens aan dat ik het echt niet juist vind hoe ze zich gedraagt. Het boeit dr niet. Ze wil mij, ze wil alles wat ik niet wil, ze is dwars. Ik ga weer naar buiten, om dan toch maar Yoram mee naar binnen te nemen, want zo werkt het ook niet. Kom ik terug hangt ze in de gordijnen, en vervolgens doet ze alleen maar dingen die echt niet mogen. En dan heeft ze al op de gang gezeten, is ze al even op dr kamer geweest tot ze klaar was met huilen, nog eens een retourtje gang... Men, ik moest me echt inhouden toen het door bleef gaan. Ik ben ook moe, door slechte nachten afgelopen periode, dat telt vast ook mee dat ik dan wat minder kan hebben, maar brrr, het liefst zou ik even de deur achter me dicht willen trekken.
Gelukkig is het me nog wel gelukt om de sfeer hier een beetje te verbeteren, een vriendinnetje kwam nog aan de deur en wilde komen spelen, dat was prima en ze bleef ook gezellig mee eten. Haar aanwezigheid was voor mij een reden om niet zo uit mijn slof te schieten en voor Chiara een reden om zich wat beter op te stellen, dus dat bood uitkomst.

Maar goed, dat was dan een voorbeeldje over de koppigheid van een peuter van 3,5.

Er is dagelijks strijd over kleine dingen, maar nee is nee bij Chiara en het wordt niet makkelijk een "ja", of een "misschien".

Zijn ze allemaal zo koppig op die leeftijd, of speelt haar karakter (sterrenbeeld stier ) ook mee?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 15 november 2006 @ 21:45:21 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43590807
Als de aanleiding voor een middag ruzie en stampij het wel of niet aankrijgen van schone sokken bij een compeet nieuwe schone outfit is, dan is voor mij de keus erg simpel.
Dan krijgt ze toch gewoon schone sokken aan.

zulke dingen laat ik echt mijn dag niet door verpesten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43591185
Ik weet ook niet van te voren dat ik de middag erna zo'n ongezellig kind heb wat alleen maar doet waar ze zelf zin in heeft. Ik ga redelijk vaak mee met haar ideeen, ik heb ook wel ontdekt dat ik er soms beter aan doe om in die peuter willetjes tegemoed te komen. Maar goed, ik vind wel dat het niet altijd hoeft te gaan zoals zij dat wil, ze is 3,5 en niet 'de baas' in huis!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43591202
En wat is jouw sterrenbeeld Mel?

HIer op heb ik op het moment ook een draakje in huis. Alleen gaat het hier om andere dingen zoals tandenpoetsen. En dat vind ik toch echt te belangrijk om te laten gaan. Hoe krijg je bij een 2-jarige de kaken van elkaar? Zucht. Hij mag het altijd ook even zelf doen maar ik wil het ook doen. En dan goed.
Luiers verschonen is ook een ramp. HIj doet er zo vreselijk moeilijk over. En zo is het voor ons allebei echt een opgave. Nu maar weer hopen dat het een faaaaaaaaaaase is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43591371
Ja precies, de welbekende mantra "het is maar een fase"

Ik ben schorpioen, astrologisch gezien staan we dus lijnrecht tegenover elkaar.

Yoram is ook een stier, en Remco ook een schorpioen, dus we hebben nog heftige confrontaties in het verschied liggen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43591601
Hier wordt steeds geroepen dat Morris zo dwingend is, omdat hij een leeuw is. En dat ben ik ook. Dat kan nog wat worden allemaal. Ik herken dat wel, dat lijnrecht tegenover elkaar staan
Maar meestal is ie gewoon grappig en lief
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!fossiel woensdag 15 november 2006 @ 22:13:16 #217
2628 Karin
pi_43592101
O Melonovy heel herkenbaar! Hier een ventje dat als hij iets in zijn kop heeft je het er echt niet uitkrijgt. En dat echt om de stomste dingen, stel je voor dat ik een keer het licht aandoe in de WC als hij staat te trutten ofzo. Dan wordt hij enorm dwars en heel driftig. Als ik het het licht dan weer uitdoe "doe het dan ook maar zelf" blijft die driftbui en doet hij helemaal niets meer, niets is meer goed. Ik moet hem dan echt afleiden met wat anders want kwaad worden heeft alleen maar tot gevolg dat we de rest van de dag botsen. En het gaat hier echt om de kleinste dingen. En ik snap wel dat je dan niet meer toegeeft aan zoiets als sokken, ik doe het ook niet meer want elke 5 minuten hebben ze wat anders in hun hoofd. Maarja die dwarse buien zijn ook vreselijk.
Vanmorgen begon ook zo goed, ik pakte zijn jas van de kapstok "dat had ik zelf willen doen" met als gevolg dat hij die jas wegsmijt en ook niet meer aan wil. Ik wil op dat moment echt weg anders kom ik te laat op mijn werk en heb maar een andere jas gepakt en dat was wel goed. Toegeven is ook niet echt wat ik wil maar soms moet ik wat. Want als hij zo dwars is kan je op je kop gaan staan maar dan krijg ik hem echt niet in de auto.

Ik merk ook wel aan mezelf dat ik op dit moment erg vermoeid ben en veel minder kan hebben. Bram is wat oververmoeid, toch veel gesleep in het weekend ivm die verbouwing, zitten veel bij andere mensen als er hier veel herrie gemaakt moet worden etc. Zijn vader ziet hij ook niet al te veel ivm die verbouwing en je merkt ook wel dat hij hem vreselijjk mist. Peet probeert hem wel te betrekken door hem mee te nemen naar de bouwmarkt enzo maarja een 3,5 jarige houdt wel heel erg op tijdens een verbouwing die veel werk is.

Ik sprak er laatst met een vriendin van me over en dit schijnt ook wel heel erg de leeftijd te zijn. Toch toe aan nieuwe uitdagingen, gewoon toe aan school. Nou dan gaat dit een lange winter worden ben ik bang. Ik vind het echt heel moeilijk hiermee om te gaan. Ik wil niet in alles toegeven want hij mag ook wel met "nee" leren omgaan maar dat is gewoon verrekte moeilijk soms.
pi_43593186
Karin, fijn dat je het herkend. Vermoeidheid is op dit moment een akelige factor die mee speelt. Komt helaas vaker voor. Ik denk dat kinderen ook wel heel gevoelig zijn voor die ontastbare factoren.

Het zou idd wel heel goed, dat gene kunnen zijn, wat moeders moeders bedoelen met "ze zijn zo aan de basisschool toe" Niet de koppigheid, maar een beetje de verveling, toe zijn aan nieuwe uitdagingen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 16 november 2006 @ 20:28:08 #219
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43620071
Koppig, wat is dat? Is dat met je hoofd tegen de keukenkastjes bonken als je je zin niet krijgt, in je vaders tenen bijten als de dingen niet precies gaan zoals jij het wil, je zo stijf als een plank houden omdat je geen zin hebt om aan te kleden? En als het dan wel gaat zoals jij wil, dan had het natuurlijk anders gemoeten en krijg je alsnog een driftbui. Maar het gaat beter. Kai begint het concept 'gang' langzaam te begrijpen. Hij hoeft er niet meer zo vaak naartoe omdat één keer dreigen met de gang vaak al voor verbetering zorgt en als hij toch moet dan blijft hij over het algemeen netjes in zijn hoekje zitten om na te denken over wat hij heeft gedaan. Jammer dat die leuke fases vaak zoveel korter duren als de minder leuke

En nu mag ik voor de tweede keer deze week ongegeneerd trots zijn Gisteren waren de buurkindjes op bezoek. Kai heeft voor zijn verjaardag een winkelwagentje gekregen maar dat ding stond tot gisteren als een soort van speelgoedmand in een hoek. Buurmeisje vond het wagentje wel mooi en begon ermee rond te wandelen. Kai zag dat en toen was het natuurlijk "Mijn wagen!" (net zoals het al de hele dag "mijn mama", "mijn oma" en "mijn stoel" was. Vervolgens ging hij richting wagen, ging er achter staan en begon als een gek met wagen en al rondjes rond de tafel te racen. Natuurlijk heb ik als rechtgeaarde dweepmoeder alles op film vastgelegd en nu wil hij elke keer als ik het filmpje aan hem laat zien met de wagen lopen. Mijn kind loopt Welliswaar nog niet los, maar hij loopt

losstaan heeft hij sinds vorige week niet meer gedaan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator donderdag 16 november 2006 @ 20:34:22 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43620192
Kai Nu willen we natuurlijk wel het filmpje zien
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 16 november 2006 @ 20:36:21 #221
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43620231
Ehm, ik weet niet waar ik het moet uploaden
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43620328
Yiehaaaaaaaaaaaaa Kai loooooooooooopt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 20:48:51 #223
81992 Githa
pi_43620430
WOOOEEHOOOEEEE! Kai man nee, geen krokodil , wat doe je met je moeder
Hij loopt ... Hij loopt ....Hij loopt
  donderdag 16 november 2006 @ 20:59:09 #224
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  donderdag 16 november 2006 @ 21:33:20 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43621567
Kai, wat goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 16 november 2006 @ 21:37:41 #226
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43621616
Kai Wat ga je hard ineens! Goed zeg!!!
pi_43621994
Super hoor van Kai, echt heel stoer hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 16 november 2006 @ 21:56:30 #229
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43622007
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:49 schreef poemojn het volgende:
Kai

http://www.youtube.com/ , M@x?
Okay, ga ik morgen even doen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 16 november 2006 @ 22:03:16 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43622230
Kai you da men!!!!
Wat leuk, wat gaaf, wat ongelooflijk stoer.

Ik vertel bijna nooit meer wat over Léon, neemt niet weg dat hij mijn is (samen met zijn broertje of course). Ik vertelde net aan het mannetje dat ik vanmiddag Léon en Cas ophaalde van het kdv. De laatste tijd doet het mannetje dat. Léon rent op me af, straalt van oor tot oor en slaat zijn armen om mijn benen. "Mamaaaa!!"
Maar waar ik vooral om moest lachen was toen ik in het gangetje bezig was de spulletjes bij elkaar te pakken, kwamen net de wat oudere kindjes terug van het bezoek aan de 'opa's en oma's'. Vol trots wijst hij naar mij en zegt tegen iedereen die het horen wil: "Jouw mama. Jouw mama!"
Soms haalt hij mijn en jouw nog door elkaar.

En hij is de grote held van Cas. Cas volgt hem overal met zijn ogen. Wacht vol spanning af wat Léon nu weer gaat doen. Léon is zo lief met zijn broertje. Knuffelen, kusjes geven, handje vasthouden tijdens Sesamstraat en ook mag Cas zo af en toe een autootje van hem vasthouden.
Wat hij alleen niet begrijpt is dat Cas niet door heeft wat hij doet. Als ze bij elkaar (met mij erbij) op de bank zitten en Cas zit aan zijn haren of trapt hem tegen zijn been dan kan hij heel verontwaardigd roepen: "Niet doen Casje!"

En ik heb van mijn mannen 1 grote rode roos gekregen. Zomaar... Het kaartje had Léon uitgezocht. Er stond op Veel Succes. Geen voor mama, nee deze was het mooist.
Ik heb zo'n waardevol bezit.

Sorry, moest even opscheppen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 17 november 2006 @ 06:56:09 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_43628556
Kai wat goed m@x en genoeg reden om ongegeneerd trots te zijn heerlijk!
ik heb van hem liggen dromen vannacht alleen was ie al een stuk groter en ik weet nog dat ik in mijn droom dacht... maar Kai is toch pas 2?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:43:44 #232
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43629288
Belaan, droom jij van mijn kind

Dutsj, met "mijn" heeft Kai geen probleem hoor. Het is af en toe net zo'n zeemeeuw uit Finding Nemo "Mine, mine, mine". Lief die roos
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:03:51 #233
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43629516
Kai wat goehoed nog ff en je kunt er achteraan rennen M@x

Dutch fijn he zo lief is Maxim hier ook voor zijn broertje, en ook hetzelfde wat je zegt van dat "schoppen" Maxim zegt dan "neehee". hier is het alleen wel als Romijntje wat vastheeft van Maxim's speelgoed, Maxim dat speelgoed ineens superinteressant vind en het natuurlijk wil hebben, NU! dat zal de leeftijd wel zijn.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:12:05 #234
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43629643
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:03 schreef Martineke het volgende:
Kai wat goehoed nog ff en je kunt er achteraan rennen M@x
Kan ik nu al hoor. Meneer is tot verbazing van heel veel mensen namelijk razendsnel op zijn kont. Ik krijg heel vaak de opmerking dat ik als hij eenmaal loopt met heimwee terugdenk aan deze tijd omdat ik het dan zo druk krijg. Als ze Kai dan tekeer zien gaan nemen ze accuut hun woorden terug
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43629743
Hey M@x wat goed van Kai zeg
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:19:14 #236
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43629760
bedoel ook, nog harder erachteraan rennen
geloof best dat je dat nu al kunt
pi_43643839
Kai Wat goed man, je hebt alle reden om trots te zijn m@x!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:51:03 #238
103793 kozakken
Living the life
pi_43644091
Leon klinkt zooo lief
Lief kijkt en hoopt op een pm-etje met jullie man(netjes) -haar ogen heeeel groot maakt en een paar keer lieftallig poogt te knipperen-
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:51:55 #239
103793 kozakken
Living the life
pi_43644118
Vergeet ik toch bijna Kai
Hij is idd verschrikkelijke snel op die billen van hem. En nu al lopen met een karretje. Echt, wat gaat het dan opeens snel zeg! Wat super M@x
pi_43645102
KAI
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:23:24 #241
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43645109
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:51 schreef kozakken het volgende:
Leon klinkt zooo lief
Lief kijkt en hoopt op een pm-etje met jullie man(netjes) -haar ogen heeeel groot maakt en een paar keer lieftallig poogt te knipperen-
* m@x knippert mee

We zijn hier trouwens in de kinderangstenfase aanbeland. Kai is ervan overtuigd dat er slangen in de tuin zitten. Hoe vaak ik hem ook vertel dat er geen slangen in de tuin zitten, hij blijft bij zijn standpunt. Er zitten slangen in de tuin. PUNT UIT Ik heb hem nu maar uitgelegd dat de slangen weggaan als je heel hard "boe" roept en dat ze dan ook nooit meer terugkomen. Met als gevolgd dat we vanavond om een uur of acht samen in de tuin "boe" aan het gillen waren
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43645283
Leon leuk hoor


Dutchie nu heb ik jou jongste al mogen aanschouwen wanneer krijg ik de oudste te zien
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43646333
Piet heeft een groot deel van vandaag zonder luier doorgebracht, en 't keurig droog gehouden. (alleen rond poeptijd moest er toch een om, nou ja, prima hoor.)

gisterochtend heb ik voor 't eerst 'glashard' tegen 'm gelogen over sinterklaas. hij had iets over de kerstman opgevangen en had erover gedroomd, vond 't maar eng dat ie met dat hert-met-lichtje-in-de-neus door de lucht vloog. om hem gerust te stellen vertelde ik 'm dat de kerstman niet echt bestaat, alleen zogenaamd. direct volgde daarop zijn vraag "en sinterklaas dan?"
toen heb ik dus gewoon keihard beweerd: "jahoor, die wel." maar ai, wat voelde ik me daar rot over zeg, ik vind 't zo lastig! wil 'm niet voorliegen maar ik wil 'm ook niet het leuke & spannende van de sinterklaastijd ontnemen. heb daar zelf als kind zo van genoten. maar ik herinner me ook nog goed het bedrogen gevoel toen ik ontdekte dat 't allemaal verzinsels waren. volgens G alleen maar een leerzame levensles voor hem, omdat 't in de wereld wel vaker zo is dat dingen niet zijn zoals ze lijken. hmzz, ik weet nog zo net niet.
pi_43646519
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 23:02 schreef bixister het volgende:
Piet heeft een groot deel van vandaag zonder luier doorgebracht, en 't keurig droog gehouden. (alleen rond poeptijd moest er toch een om, nou ja, prima hoor.)
Het zouden echt broertjes kunnen zijn he .... Piet en Sven.

Sven is al maaaaaaaaaaanden zindelijk .... op het poepen na dan, als hij dat moet vraagt hij om een luier. Zeggen we dat we die niet hebben, dan poept hij rustig 3 dagen niet (en langer durf ik het niet aan om hem niet te laten poepen, veels te bang voor verstopping)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43646643
Kai wat goed!!!

Ik vond dat ook moeilijk Bix met sinterklaas. Nu waren we met Djen snel klaar omdat mijn ex-man zwarte piet was in het dorp en toen de boot langs kwam riep Djen keihard: Kijk die zwarte piet heeft mama d'r schoenen aan! Probeer dan maar eens te doen of je niks gehoord heb
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:57:52 #246
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43651558
quote:
Op donderdag 16 november 2006 20:34 schreef Lois het volgende:
Kai Nu willen we natuurlijk wel het filmpje zien
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:02:19 #247
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43651606
Oeh oeh oeh..
Filmpje

* Noli. snel kijken gaat..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:05:25 #248
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43651644
Jaaaaaaaaaaaaaa! Kai!

Joh, hij loopt er ook achter als of hij nooit anders heeft gedaan!

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:05:54 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_43651653
ow wat een pracht gezicht m@x
stormy waters...
sailin'
pi_43651745
Heheehe heel gaaf M@x!!!
pi_43651937
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:05 schreef Noli. het volgende:
Joh, hij loopt er ook achter als of hij nooit anders heeft gedaan!
Dat vond ik ook, vol zelfvertrouwen rondjes door de kamer, supergoed Kai !!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43651993
Kai

Stoere gozer!!!

Dat gaat je vast een hoop broeken schelen m@x.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:27:19 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43652009
Kai
En dat is echt geen zwaar wagentje, daar heb je niet zo heel veel steun aan. Dus voor je het weet loop je helemaal los.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:50:08 #254
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43652514
Ik ben aan het vegen, wil ik iets opbeuren van de grond, en terwijl ik buk hou ik de bezem (met afgebroken houten uiteinde!) helemaal horizontaal... en Suus komt er aan rennen en loopt zo knoeihard tegen die afgebroken punt aan met haar wang

Hele dikke kras zit er nu op haar wangetje gvd.. stomme koe dat ik ben om die bezem zo te houden
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 11:55:05 #255
81992 Githa
pi_43652631
Ohw gos Suus
Ireth, niet te streng voor jezelf meid, dit zijn gewoon dingen die gebeuren, hoe vervelend ook.

Kai, wat ziet dat er stoer uit joh, alsof je het al jaren doet
pi_43652646
jippie kai, wat goed joh! geweldig m@x, zo te zien heeft ie de smaak te pakken!

en arme suus & ireth. vervelend! maar niet te schuldig voelen hoor, je kunt gewoon niet alles voorkomen. en (sorry voor het dooddoener gehalte) het had erger kunnen aflopen, een kras op een wang kan weer goed genezen.
pi_43657811
KAI!!!

voor Suus en Ireth. Je niet te schuldig voelen hoor.

Bix, ik ben er zelf op 5 jarige leeftijd achter gekomen dat sinterklaas niet bestaat doordat ik de wegwijs piet herkende, tja moeten ouders je op zaterdagavond maar geen Spijkerhoek laten kijken , en ik had er totaal geen problemen mee.
De moeder van mijn vriend heeft nooit het verhaal van Sinterklaas opgehangen omdat ze gewoon zeker wist dat hij het verschrikkelijk zou vinden om voorgelogen te worden. Achteraf gezien zou die het haar ook inderdaad wel heel erg kwalijk genomen hebben. Zijn zus laat daarom haar kind nu ook niet geloven in Sinterklaas maar voor vele ouders is dit geen optie, Sinterklaas hoort erbij. Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed wat ik zou doen. Ik weet wel dat het voor mijn schoonzusje heel moeilijk is om te vermijden. Zit je in de bibliotheek, komt er op eens zo'n man met baard binnen.
Syllables govern the world
pi_43659258
wat is er precies zo moeilijk te vermijden dan voor je schoonzusje? ik snappemniet.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:38:57 #259
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43659344
Het kind weet dan toch gewoon dat die man een toneelstukje opvoert? Dat is toch geen probleem?
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:42:35 #260
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43659434
Kai! Joehoeoeoeoeoeoe! Wat knap!
pi_43659568
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:35 schreef bixister het volgende:
wat is er precies zo moeilijk te vermijden dan voor je schoonzusje? ik snappemniet.
Ze wil niet overal zo'n Sinterklaas tegen komen. Hij vindt het sowieso een beetje engig en ze heeft besloten dat het gehele concept Sinterklaas niet aan hun besteedt is en toch wordt je op het moment bij veel openbare gelegenheden geconfronteerd met die man.
Ik weet niet de precieze reden, waarschijnlijk omdat er dan geprobeert wordt haar zoontje er ook bij te betrekken en ze behalve dat het een verklede man is er geen aandacht aan wil besteden. Ze probeert het gehele gebeuren te negeren en dat gaat het makkelijkst om vooral uit de buurt te blijven natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Het kind weet dan toch gewoon dat die man een toneelstukje opvoert? Dat is toch geen probleem?
Zoals hierboven beschreven ziet zij dat toch wat anders. Ik zeg ook niet dat ik het goed of slecht vind ofzo. Ik vertel alleen maar hoe zij er mee omgaat en ik geef ruiterlijk toe dat ze heel wat ideeen heeft die voor mij ook wat langer nodig hebben om ze te begrijpen/accepteren (omdat het zo anders is dan ik ken). Ze doet niet bepaald wat conform de maatschappij normaal is. Misschien dat, dat wat duidelijker maakt waarom ze het ook echt perse wil vermijden i.p.v. alleen maar er niet aan mee doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door reese.com op 18-11-2006 16:55:19 ]
Syllables govern the world
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 16:54:57 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43659788
en hoe lang wil ze dat volhouden?
het kind gaat op psz en later naar school. daar komt sinterklaas ook of ze moet het op een moslimschool doen.
we hebben hier ook zo'n niet gelovend kind in de klas en ik kan m zijn strot wel omdraaien als hij weer loopt te schreeuwen dat sinterklaas niet bestaat.
dattie niet gelooft, vind ik prima, maar waarom moet hij het verpesten voor de rest, waar het wel een feest voor is?
zeg dan tegen het kind dattie zn klep houdt.
pi_43659839
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:54 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe lang wil ze dat volhouden?
het kind gaat op psz en later naar school. daar komt sinterklaas ook of ze moet het op een moslimschool doen.
we hebben hier ook zo'n niet gelovend kind in de klas en ik kan m zijn strot wel omdraaien als hij weer loopt te schreeuwen dat sinterklaas niet bestaat.
dattie niet gelooft, vind ik prima, maar waarom moet hij het verpesten voor de rest, waar het wel een feest voor is?
zeg dan tegen het kind dattie zn klep houdt.
Uhm ja, ik wist dat die vraag ging komen. Hij gaat niet naar de peuterspeelzaal en ze denkt er over om een ontheffing aan te vragen om 'm thuisscholing te geven dus zo'n schreeuwlelijk zal ie niet worden. Daar heb ik ook zo'n hekel aan.
Zoals ik al zei, ze doet het nogal anders dan de meesten.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 17:02:38 #264
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43660034
wat heb jij een alternatieve schoonzus (ik zal het voor de verandering eens diplomatiek proberen te zeggen)
waarom in vredesnaam thuisscholing?

ik had vroeger een collega met 3 kleine kinderen. de kinderen zaten op het montessori-onderwijs en voor de rest mochten ze nooit buiten spelen en ook aan sinterklaas werd niet gedaan.
op de zaak werden eens sinterklaaskadootjes uitgedeeld en voor elk kind een chocoladeletter.
de kadootjes werden doorgegeven als zijnde door pa en moe aangeschaft en de chocoladeletters hebben de kids nooit bereikt. die werden in een keukenmachine vermalen voor door de vla.

dit is echt gebeurd. zo waar als ik hier zit.
t is nu jaren geleden en ik kan er tot op heden met mijn verstand niet bij hoe men dit dacht in stand te kunnen houden.
pi_43660323
We hebben vorig jaar wel aan kadootjes gedaan en dit jaar weer voor de leut. Wat dan weer niet helemaal rijmt maar elk excuus voor een cadeau hè? Ze noemt het ook standaard dat leugenachtige feest.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ze het behoorlijk alternatief aanpakt. In het begin heb ik ook behoorlijk zo gezeten. Dus zeg vooral wat je op je hart hebt er over.

Dit is misschien niet bepaald het goede topic om er over uit te wijden maar goed, het betreffende kind is een peuter

Ze zat eerst aan Iederwijs te denken maar ze denkt nu na over thuisscholing omdat ze (hoewel er in mijn ogen genoeg vormen van onderwijs zijn) geen vorm kan vinden die het aanpakt zoals zij zou willen. Ik heb er met mijn vriend van de week ook over gediscussieerd omdat ik er niet geheel met mijn pet bij kan maar hij ziet de bezwaren die ik aanbreng niet zo.
Ze is in ieder geval heel erg tegen opgelegde routine en regelmaat en dat zou op een school en psz te veel gebeuren om maar één van de redenen te noemen.
Geloof me ook ik vind het een waanzinnig interessante discussie maar durf die niet zo goed met haarzelf aan te gaan omdat ze zich altijd al tegenover iedereen moet verdedigen en dat van thuisscholing hoorde ik van de week pas via mijn vriend dus haar beweegredenen heb ik nog niet volledig uitgeplozen

P.S. Dat voorbeeld dat jij geeft doet me denken aan jehova getuigen. Van hen ken ik soortgelijke verhalen.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 17:30:15 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43660889
ik vind dat ze dr kinderen op zo'n manier wereldvreemd opvoed.
hoe kan zo'n kind nou leren om met andere kinderen om te gaan? het gaat er in de boze buitenwereld toch ook anders aan toe dan thuis?
dan vind ik op zo'n manier leven een grotere leugen dan het sinterklaasgebeuren (wat ik beschouw als een leuk toneelstuk voor de kids en niet zo zeer als een leugen)
ik denk dat ze door haar manier van opvoeden een kind kweekt dat denkt dat de hele wereld om hem draait ipv dat hij een schakeltje in het geheel is.
pi_43661177
Dat laatste zinnetje ben ik niet volledig, maar wel gedeeltelijk met je eens. Maar ik denk dat ze juist niet wil dat ie zich alleen maar een schakeltje in het grote geheel voelt.

Een van mijn argumenten is ook idd sociale vaardigheden, het leren omgaan met andere kinderen. Ik voorzie ook problemen als ie uiteindelijk de maatschappij in moet maar ik heb het er nog te weinig met haar over gehad om haar keuze hier uberhaupt te kunnen verdedigen. Ik weet wel dat zij vindt dat het vanuit het kind moet komen en dat kinderen te vroeg overgestimuleerd/gedwongen worden mama los te laten, met anderen te spelen etc.
Misschien dat ik er na een gesprek met haar eens een topic over open.
De vraag is natuurlijk, als zoals de maatschappij is je niet aanstaat moet je daar dan maar in meegaan omdat het anders misschien problemen later op zou kunnen leveren en dus je eigen gedachtengoed maar aan de kant schuiven, of probeer je het op jouw manier te doen en zien waar het schip strandt.
Syllables govern the world
  Jubileum moderator zaterdag 18 november 2006 @ 19:38:40 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43664654
Kai wat een ongelooflijk leuk gezicht!
Ik vind zijn motoriek ook heel netjes M@x, mooie kleine stapjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 19:39:27 #269
81992 Githa
pi_43664678
Ireth, hoe is het met Suus en haar wang? een beetje van de schrik bekomen
pi_43664991
Kai, wat goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:33:01 #271
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43666467
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Githa het volgende:
Ireth, hoe is het met Suus en haar wang? een beetje van de schrik bekomen


Het is gelukkig nog redelijk weggetrokken, vanmiddag zag het er echt heel lelijk uit. Het zit precies in de plooi van haar wangen, net naast haar mond. Je ziet op deze foto een licht rood schijnsel zitten.

🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:34:08 #272
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43666519
Wat een eehh... aparte schoonzus heb je Reese.com....
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:43:19 #273
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43666912
Om maar weer even een dilemma in de groep te gooien: Sinterklaas!

Suus heeft ademloos naar de intocht zitten kijken, zingt de godsganse dag door Sinterklaasliedjes maar dat ze er zelf daadwerkelijk interactief aan mee kan doen heeft ze nog niet echt door. Schoen zetten? Ze vraagt er niet om. Vanmiddag heeft ze hem dan ook in het echt gezien en ze weet dat er op de stoomboot heel veel pieten, pepernoten en kadootjes zitten. Ze weet dat die kadootjes voor alle lieve kindjes zijn, maar dat ze er zelf daadwerkelijk interactief aan mee kan doen heeft ze nog niet echt door. De term schoen zetten heeft ze al vaak genoeg gehoord, maar het komt niet bij haar op om het ook te doen. Aan de ene kant denk ik "lekker makkelijk " maar aan de andere kant twijfel ik, moet ik haar daarin stimuleren, met als resultaat dat ze het elke avond wil doen. Of moet ik het laten en wachten tot ze zelf op het idee komt. Zowiezo komt sinterklaas op de psz en bij mijn schoonzusje thuis komt ie ook en ook hier in de wijk komt ie en dus krijgt ze al drie maal kadootjes. Moet ik dat schoen zetten laten voor wat het is, of stimuleren. Ik weet het niet.....


Overigens zei ze vanmiddag wel, al kijkend naar de belgische sinterklaas, dat die een hele andere muts op had
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 19 november 2006 @ 10:42:11 #274
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43678905
Ireth, hier deed Storm het in het begin ook niet uit zichzelf. Gisteren eigenlijk voor het eerst dat hij alles savonds al klaarzette en een tekening ging maken. Soms hielp ik hem dan een keertje herrinden en ik heb wel eens een stukje snoep zomaar in de schoen gedaan Ik vertel wel altijd dat de pieten echt niet elke dag langs kunnen komen want er zijn zoveel kindjes die allemaal wat willen hebben.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_43679052
ireth, zoiets kun je toch zelf doseren? ik zou trouwens niet weten hoe ze 't uit zichzelf moesten weten dat ze thuis een schoen neer kunnen zetten en dat daar dan misschien een kadootje in komt, lijkt me toch echt iets waar je ze als ouder over moet vertellen/in moet meenemen. sowieso vind ik 't iets om samen te doen, gezellig met z'n allen een liedje zingen bij de schouw (bij ons dan de achterdeur ). en een bakje water + wortel neerzetten voor 't paard. als ze de smaak flink te pakken heeft en haar schoen wat te vaak gaat zetten, kun je zelf altijd nog bepalen wanneer sinterklaas er wel of niet iets in doet.
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 11:21:34 #276
43556 miss_dynastie
pi_43679410
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:43 schreef Ireth het volgende:
Aan de ene kant denk ik "lekker makkelijk " maar aan de andere kant twijfel ik, moet ik haar daarin stimuleren, met als resultaat dat ze het elke avond wil doen.
Da's toch ook geen ramp, ze kan hem elke avond zetten, maar er komt niet elke avond wat in, dat heeft ze snel genoeg door
  Jubileum moderator zondag 19 november 2006 @ 20:09:01 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43694902
Iris had het helemaal door gisteren na de tv uitzending, "je kunt wel elke dag je schoen zetten, er zit alleen niet altijd iets in". Mooi is dat ook weer duidelijk
De tv uitzending is met rode wangen bekeken gisteren en gisteravond is er uit volle borst bij de schoen gezongen. Ze had al een winterpeen opgehaald bij opa, die was voor het paardje. Bij het naar bed brengen gisteravond vond ze dat ik ook vast naar bed moest want anders zou Sinterklaas zo lang moeten wachten tot iedereen sliep.
Vanmorgen was ze helemaal verrast dat er toch een cadeautje in de schoen lag al was ze wel hevig teleurgesteld dat Sint haar niet even wakker had gemaakt om zijn paardje te aaien.

Vanmiddag was de intocht hier in het centrum. Iris zat op mijn nek mee te zingen, dansen, zwaaien, "sinterklaas!!!" schreeuwen en ongelooflijk te genieten.
Ze vond het helemaal geweldig. Helaas was na de rondrit een programma op een plein zonder podium waarvan wij zo goed als niets hebben kunnen zien door de grote drukte.
Zonde was dat!
Na afloop was ze weer helemaal verdrietig, ze had zo graag Sint nog een grote knuffel willen geven om hem te bedanken voor het cadeautje in de schoen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 20 november 2006 @ 11:52:52 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43712593
Iris houdt wel erg veel van Sinterklaas Wat lief is dat toch. En ook wel apart, want de meeste kindjes zijn toch wel een beetje bang. Bij Job leeft Sinterklaas nog niet. Hij lift vrolijk mee op het enthousiasme van Katja, maar zelf heeft hij er nog niks mee.

De kinderen zijn trouwens op deze regenachtige dag heerlijk aan het spelen. Daar kan ik zo van genieten als ze zich zelf zo lekker bezig houden en gewoon aan het spelen zijn. De hele kamer en de gang en de keuken zijn tot speelplaats gebombardeerd en het is een enorme puinhoop, maar dat vind ik het dubbel en dwars waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43712824
Ik laat Dylan nog helemaal geen schoen zetten, er komt al zoveel op hem af. Zwarte pieten die je overal tegenkomt, over twee weken pakjesavond, Sinterklaas op psz/kdv noem maar op. Ik dacht, laten we het thuis nog even rustig houden nu hij nog niet beseft wat Sinterklaas precies allemaal inhoudt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 20 november 2006 @ 12:05:17 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43712926
Ik hou ook nog heel wat af. Zo ga ik niet met de kinderen ook nog naar het sinterklaasfeest op mijn werk en ook niet naar een intocht. Thuis en op school is al meer dan genoeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43738972
Ireth, wat een lekker koppie heeft Suus!! (en inderdaad bijna niks van te zien hoor)

Elise zingt ook liedjes op de peuterspeelzaal, ze heeft de sint ook gezien en heeft al kleine pietjes. Zelf hebben we dat leuke pietjespak van de etos voor haar (vindt ze zelf ook erg leuk), maar we gaan echt niet promoten dat de sint bestaat - nooit zal ik dat zeggen! Als ze erom vraagt, dan zal ik zeker zeggen dat het een verzinsel is, overgebleven van vroeger bla bla, maar daar is ze nu toch nog niet aan toe.
Schoen zetten? Ach, wie weet krijgt ze er wel wat in (Dan mag ze de schoen zetten op de vloerverwarming, want iets anders hebben we niet )

Vorige nacht kwam mevrouw om een uur of 1 meet veel kabaal naar ons toe: gooit onze slaapkamerdeur open: 'mama!!! MAMA!!! MOET PLASSUH!!"
Tja, kan gebeuren he. Dus na te zeggen dat ze dat ook zachtjes mag doen, haar laten plassen.
Komt ze rond een uur of 4 's nachts heel zachtjes naar onze kamer, fluistert dat ze moet plassen. Dus weer naar de wc, zegt ze heel trots dat ze het nu wel zachtjes deed. Tja, dan kun je toch niet sjachie zijn omdat ze voor de 2e keer komt (Nou ja, ik ben dan nooit sjacherijnig, want dat werkt ook alleen maar averechts, voor har maar ook voor jezelf)
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:04:35 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43743422
Fleur heeft gisteren voor het eerst d'r schoen gezet. En vanochtend riep ze tegen sinterklaas op de tv heel hard dank u sinterklaas. En ze ging d'r snoepjes delen met d'r vrienden op school.

Fleur moet wel even wennen aan het feit dat ze grote zus is. Ze doet dit vooral door papa en mama te testen op grenzen. Bij voorkeur 's avonds met eten, naar bed gaan en 's ochtends met aankleden. Verder is ze superlief, maar dat testen is wel vermoeiend. Begrijpelijk, maar vermoeiend.

Elise wat goed dat je al 's nachts doet plassen.....

En alle andere peuters stuur ik even een , want die heb ik dus even een weekje uit het oog verloren....
  woensdag 22 november 2006 @ 13:56:31 #283
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_43780589
Judith wilde gisteren weten waar de regen vandaan kwam: "Komt dat uit de wolken?" Ik bevestig dat, zegt zij: "zit er dan een gaatje in de wolken?" Ik leg haar uit dat de wolken uit kleine druppeltjes water bestaan en dat de druppeltjes tegen elkaar aangaan en grote druppels worden en dan naar beneden vallen. Ik leg wel vaker dingen uit waarvan ik denk dat ze er nog geen bal van snapt, maar ach, het kan geen kwaad.
Judith wijst naar de natte straat en zegt: "dan kunnen we op de wolken lopen!"
Had ze het toch beter begrepen dan ik dacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijs op 23-11-2006 12:59:31 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 22 november 2006 @ 15:43:09 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43784173
Elise en Judith.. Wat lief zeg.. Wijs dametje ook al die Judith.. Ze gaat Daan hard achterna?


Ireth, Wilyan vond dat Sint en Pieten gebeuren vorig jaar ook hartstikke leuk maar dat schoen zetten boeide hem ook niet.

Nu dit jaar zit hij er al helemaal in en vanavond mag hij zijn schoen zetten.
Tot nu toe vraagt hij nog wanneer hij zijn schoen weer mag zetten. Dat zal denk ik ook wel komen omdat ik heb gezegd dat Sinterklaas niet elke avond kan komen omdat hij bij heeeeeeeeeel veel kindjes langs moet.

Zaterdag heeft hij de intocht op tv gezien en om halfvier was de intocht hier in het dorp..
Sint kwam op de boot aan en ik zag Wilyan eens naar de Sint kijken en ik vreeste het ergste. Hij zag duidelijk dat deze Sinterklaas er heel anders uitzag dan die op tv. Hij heeft een tijdlang zo -> de Sint bekeken en in de gaten gehouden. Verder geen aandacht aan gegeven, als hij er naar zou vragen zouden we wel verder kijken.
Nou was de intocht hier sowieso behoorlijk waardeloos maar dat is weer een ander verhaal.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 16:47:15 #285
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43786890
Vorig jaar heeft Samara ons denk ik verkeerd begrepen, ze ging aldoor op haar schoenen zitten om een liedje te zingen.
Je schoen "zetten" vond ze denk ik niet zo logisch dus ging ze maar schoen "zitten".
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_43790356
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef Bright het volgende:
dat het een verzinsel is, overgebleven van vroeger bla bla
Dat vind ik ook van de bijbel

Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 22 november 2006 @ 20:18:13 #287
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43794983
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:23 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat vind ik ook van de bijbel

Beef

Sinterklaas is een lieve traditie die ik zelf zo lang mogelijk in stand ga houden hier. Ik was er vroeger gek op. Gezellig liedjes zingen, pepernoten eten en pakjes openmaken en vooral de spanning rondom Sint en Piet. Toen ik er eenmaal achter was dat Sint en Piet niet echt waren (en dat was vrij laat) kwam daar de lol van de surprises en de gedichten voor in de plaats. Ik ken echt niemand die een trauma heeft overgehouden aan de ontdekking dat Sint en Piet niet echt bestaan. Kai zal vast niet de eerste zijn die er wel door getraumatiseerd zal worden. Hij zet in ieder geval fanatiek zijn schoen, wil continu zijn MacMijter op en kletst vrolijk over "Pagte Piet" en "Kaas"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 22 november 2006 @ 20:27:18 #288
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43795400
Kai

Maria blijkt dan ineens "Sinterklaasje bonne bonne bonne" mee te kunnen zingen. Ze heeft net haar schoen ("isse niet schoen, isse laas! Jij fkeerd gesegt!") gezet en zong fanatiek mee.

Laatst vroeg ik Maria wat ze dan deed met Steven op het kdv.
"Gekke grapjes maken!" glunderde ze.
Ik: "Oh, gekke grapjes! Wat leuk, waarover?"
Maria: "Billen!"

Verder vragen leverde helaas geen echt zinnig inzicht op van wat mijn dochter uitspookt met Steven...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 22 november 2006 @ 20:32:48 #289
103793 kozakken
Living the life
pi_43795672
Als Steven in de verste verte een beetje op die van mij lijkt, gaan de grapjes over dikke geeten uit nog dikkere billen
Wat klinkt Maria toch ook heerlijk zeg!

Jonne is een beetje ziekies.. Mam bank, de-kentje overrrr (Oh, btw hoe komen kinderen toch aan dat 'kinduren voo-ur kinduren toontje'? Dat lekkere errutje... )
huilen om niets. Maar ondertussen me wel de oren van mijn hoofd kletsen.
  woensdag 22 november 2006 @ 20:35:11 #290
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43795783
Oeh billen zijn hier ook een hot item. Net als poepies overigens.

: Kai je stinkt
: Poepie daan, hihihihi

Beterschap Jonne
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43799175
Het lijkt me ook heel sterk dat Kai er een trauma aan overhoudt Aan Sinterklaas dan hè

En Maria, wat spook jij met Steven uit? Dat hadden we niet afgesproken hè!
Alhoewel Morris vandaag de hele dag met ene Leonoor in de weer is geweest op het KDV

Jonne, beterschap!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 21:37:04 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43799438
Billenhumor is schattig. 'Wat een mop' zou Jolie zeggen. Haar billengrapjes zijn wel wat minder schattig, zij zegt soms gewoon 'Wil je even omdraaien?' en als je het doet hoor je 'nu ga ik lekker op je billen slaan'

Afgelopen weekend heeft ze een muziekdoosje met een stoombootje gekregen en ze kijkt met de dochter van de oppas naar Sinterklaas op tv. We vieren het niet verder maar ik vind het *schandalig genoeg* wel een goede gelegenheid om mijn dochter een keer te verwennen met iets moois. Toen ik vroeg wat ze het liefst zou krijgen, zei ze 'een gebakken eitje' toen ik zei dat ze dat wel kon krijgen maar dat het geen cadeau was, wilde ze wel een Barbie. Uiteraard wil ik nu weer dat ze gewoon een gebakken ei wil

Vanavond ging het eindelijk weer eens best wel lekker tussen ons en dat was fijn. Ik merkte het ook aan haar. We gingen nog een rondje in het donker wandelen en ze zong een zelfbedacht lied 'Mij mama bent lief, mij mama heb fiets, wij doen ondje wandelen, niet geen hondje wandelen, mij mama bent lief. Jolie ook' Heel hard en heel lang hetzelfde lied. Het is echt een schat.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:42:09 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43799764
Oh jeetje, ik weet haast niet wat ik liever vind: het zelfverzonnen liedje, Jolie die een gebakken eitje cadeau wil krijgen óf de reactie op dat eitje van jou, Luchtbel...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 november 2006 @ 21:43:51 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43799859
Peutertje kunnen soms zo onverwacht schattig uit de hoek komen Jolie, leuke liedjes zing jij En billengrapjes zijn altijd leuk

Isa heeft vandaag Maud gezien en natuurlijk ook Fleur. Ze vond het erg leuk, Maud was een liefuh beebie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43799892
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 21:46:18 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43800020
Wat een geweldig lied van Jolie. Niet alleen lief, maar ook ongelooflijk creatief en slim.
Fijn dat het vanavond lekker ging en ach die Barbie.....je bent per slot van rekening ook al overstag gegaan met betrekking tot roze, dus dit is een logische vervolgstap.

Oh ja, zo'n gebakken eitje zoals die van Snoopy hebben wij ook. En troost je, daar wordt heel wat meer mee gespeeld dan met de barbies die hier rondzwerven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43800527
Jolie Wat een ontzettend lief liedje zeg!

Billen zijn hier ook leuk inderdaad! Dylan vult het zinnetje 'Dylan heeft dikke...' altijd met een volmondig 'billen!' aan Scheten en boeren laten is ook grappig, maar soms zegt ie wel netjes pardon
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 22 november 2006 @ 21:59:38 #298
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43800872
Ja Snoop, ik hoorde dat er ook zoiets bij de Hema was. Dus misschien krijgt ze wel echt zoiets.

Livelink, Jolie is denk ik ook best creatief. In spel en met woorden heel. Ze kan bijvoorbeeld helemaal niet knutselen en puzzelen. Maar wel liedjes bedenken en spellen verzinnen. Ze praat soms wel heel onduidelijk, heel druk. Dat vind ik soms best lastig. Zeker als ze dan iets zelf bedacht heeft. Dat je het niet goed weet dan.

[ Bericht 64% gewijzigd door Luchtbel op 22-11-2006 22:10:12 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 21:59:50 #299
103793 kozakken
Living the life
pi_43800883
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:37 schreef Luchtbel het volgende:
Vanavond ging het eindelijk weer eens best wel lekker tussen ons en dat was fijn. Ik merkte het ook aan haar. We gingen nog een rondje in het donker wandelen en ze zong een zelfbedacht lied 'Mij mama bent lief, mij mama heb fiets, wij doen ondje wandelen, niet geen hondje wandelen, mij mama bent lief. Jolie ook' Heel hard en heel lang hetzelfde lied. Het is echt een schat. En Jolies mama ook
Ik weet niet wat ik nu mooier vind: Dat Jolie zo heerlijk geniet van jou of dat jij weer wat meer kunt genieten van Jolie

Jonne verbastert hier trouwens zage zage zage echt tot het over the top:
saage saage waaaaaa-haage
Jan tuis boteham vaage
vadel niet tuis
moedel niet tuis
piep huismuishui-uis!
  woensdag 22 november 2006 @ 23:02:21 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43803243
Vroegrijpe dametjes hier

Maria en Jolie ik vind jullie om op te vreten zo liefff

pssttt Jonne zo gaat het liedje ook hoor
  donderdag 23 november 2006 @ 00:03:35 #301
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43806418
Wat een mooie verhaaltjes. Maria met 'r billen en Jolie met 'r eitje. Daar moet ik gewoon bijna van huilen, zo lief vind ik dat.

En Kai is stoer!!! Dat moest ook nog even gezegd worden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')