abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 6 november 2006 @ 19:58:03 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43301672
Peuters:

31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 07-11-2006 20:33:46 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 6 november 2006 @ 19:58:17 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43301683
Vanaf vandaag splitsen wij het grote dreumes en peuter topic op in 2 delen, nl het dreumestopic [1 tot 2 jaar] en het peutertopic [2-4 jaar].
Het werd erg druk in het topic en we vonden dat de ontwikkeling van een dreumes zijn eigen topic verdient. "Eerste stapjes" sneeuwen anders onder "welke school gaan we kiezen" en vice versa.
Het is misschien even wennen maar straks weten we niet beter meer.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 november 2006 @ 23:21:44 #3
103793 kozakken
Living the life
pi_43311187
Dan trap ik maar eens af
We zijn vandaag voor Jonne gaan kijken bij zijn basisschool. Rondleiding, gesprekje over lesmethoden enzo. Oh, wat voelde ik me volwassenerig enzo en wat ben ik blij dat het nog 1,5 jaar duurt! (En tegelijkertijd lijkt het me ook weer zo'n leuke periode.)

Verder een mannetje dat steeds meer eigen wil begint te tonen. Neeeeheee!! Klinkt het regelmatig.
Daarnaast zijn we druk met toilettraining. Dat gaat redelijk met goed gemoed maar met veel natte broeken. Maar hij wil wel. Dat vind ik in ieder geval al heel positief.
"Jonne, even naar de WC" Jonne: "okeee"
pi_43311847
Jonne op de wc, goed hoor
Saartje
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:16:22 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_43316952
Goed plan deze splitsing, ik kon het niet meer volgen idd

heej wat grappig kozakken, ik heb vorige week net inschrijfformulieren gehaald voor de montessorischool hier in de buurt. in maart wil ik naar de open dagen, maar de keuze is eigenlijk al gemaakt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:17:22 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_43317950
Hier is de keuze eigenlijk ook al lang een breed gemaakt. Er is maar een christelijke basisschool in ons durrup. (Plus dat ik daar ook al naar school ben gegaan. Wel in een ander gebouw, maar er zijn zelfs nog een aantal meesters en juffen hetzelfde!! )

Splitsing is idd slim.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:34:44 #7
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43318301
oke nu ik de stap gezet heb in het tweede streepjes topic ga ik het hier ook maar eens proberen.

Zal me even voorstellen. Ben joyce 28 jaar en al ruim11 jaar samen met mijn mannetje waarvan 3 getrouwd. We zijn even snel voor de bevalling getrouwd was 8 maanden zwanger.
Samen hebben we een dochtertje Mara die 2 november 3 jaar is geworden. Een super gezellige dame met een eigewijze kop er op maar o zo lief.
Ik werk 2 dagen als leidster op een kdv en Mara gaat op die twee dagen lekker naar oma.

Nu het in 2 delen is verdeeld is het hoop ik voor mij wat overzichtelijker om te beginnen. vandaar dat ik me er aan waar ;-)

Als er vragen zijn dan hoor ik het vast wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:36:57 #8
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43318353
En om meteen mee te kletsen. Hebben wij voor Mara nog geen school omdat we net een huisje gekocht hebben en dus nu op zoek moeten naar een school daar. Ik moet vanmiddag gaan bellen voor een afspraak. De basis school is tegenover ons huis dus dat is wel heel fijn.

Maar vind het altijd spannend en raar. Zeker omdat ik op mijn werk alle intake gesprekken doe en nu dus aan de andere kant van de tafel zit.

groetjes
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:08:26 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43319093
Hier zitten we nog te dubben over de school. Qua onderwijs maakt het hiet niet zoveel uit. We willen alleen wel een christelijke school, ookal zijn we geen van beiden gelovig. Hebben daar zelf vroeger ook op gezeten en ik vind het wel goed dat mijn kinderen daar ook iets van mee krijgen.

Dus rest alleen de vraag waar. Er zit er hier vlak achter eentje en iets verderop op het nieuwste gedeelte. We verwachten toch wel binnen nu en 2 jaar te verhuizen naar dat gedeelte. Maar zeker is dat helemaal niet. Dus schuiven we de keuze nog even vooruit. Gelukkig hebben we hier geen wachtlijsten.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43319344
Wij hebben Morgaine al met 1 jaar ingeschreven op de dichtsbijzijnde school (tegenover ons huis) maar wij willen binnen 2 jaar toch graag verhuizen naar Nieuw Vennep en daar dan kijken voor een andere school. Maar mocht het onverhoopt niet door gaan dan staat ze in ieder geval ingeschreven
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:51:37 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43320207
dutch, hier zijn ook geen wachtlijsten maar toen ik een paar weken geleden belde over hoe en wat, werd wel duidelijk dat ze a.s. kerstvakantie met de planning beginnen voor het schooljaar 2007/2008. Nou zal 't niet meteen zo'n vaart lopen, maar wij gaan toch volgende week de officiele inschrijving doen

Mijn kleine meisje wordt groot

ow, en denk ook om de BSO inschrijving!! Die zitten nogal snel vol
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43331539
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:08 schreef dutchie het volgende:
Qua onderwijs maakt het hiet niet zoveel uit. We willen alleen wel een christelijke school, ookal zijn we geen van beiden gelovig. Hebben daar zelf vroeger ook op gezeten en ik vind het wel goed dat mijn kinderen daar ook iets van mee krijgen.
Dit hoor ik heel vaak maar snap ik niet zo goed. Ik werk zelf op een openbare school en ik vertel ook over het geloof, over allerlei geloven. Normen en waarden zijn zaken waar ik elke dag mee bezig ben. Hoe ga je om met elkaar en met jezelf, daar ben je steeds mee bezig. Dit soort zaken zijn niet voorbehouden aan christelijke scholen. Wat denk jij dat een christelijke school biedt wat een openbare niet biedt?
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:33:43 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43331928
Ook hier wordt het tijd om een school te kiezen. Ik zal binnenkort maar eens gaan kijken. Maar zolang Fleur nog roept dat ze niet wil, zal ik ze er nog maar even niet in betrekken. Volgende week vieren de juffen op de PSZ hun verjaardag. Ik zit te dubben wat ik zal geven. Zit te denken om Fleur twee vaasjes te laten versieren. Dan doe ik er een bloemetje in.

En zou Fleur in het lijstje mogen..... Fleur, dochter van Chacama 14 augustus 2003.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:32:21 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43336789
Maria gisteren:

Knap, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator dinsdag 7 november 2006 @ 20:34:14 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43336863
Fleur staat erbij

Maria , ze kijkt er ook zo lekker trots bij
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43336876
Maria
reuzeknap

tip van de dag: volgens mij kan je beter zo'n brilverkleiner kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:37:44 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43336988
Maria

Wat heeft ze daar voor leuke kleertjes aan Sjoeg? Vind die kleurcombi zo mooi!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:41:10 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43337124
Whahaha, ireth. Maria draagt daar: een romper met lange mouw, een maillot en eroverheen helemaal zelf uitgezocht: een nieuw ondergoedsetje: hemd en boxertje. U begrijpt dat deze outfit alleen in huis gedragen is op deze manier en in deze volgorde.

Snoop, die hebben we, maar ik coördineerde deze mijlpaal niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:43:00 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43337194

Maar ik blijf het hele mooie kleurtjes vinden zo! Staan haar leuk met haar blonde haartjes!
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:50:26 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43337504
Maria . Jippie. Oh en een wc papiertje onderin de pot scheelt ook in het reinigen.....voor het geval ze de wc nog te spannend vind.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:50:34 #21
103793 kozakken
Living the life
pi_43340123
Oh wat gaaf Suug
(Andere tip: van de Kandoo doekjes of de neppers van bv. de schlecker. mogen ook in het toilet en onze meneer-zindelijkheid is er weg van)
voor Maria. Dat snoetje
pi_43340580
ha leuke foto! en knap zeg Maria!

anna heeft vandaag weer eens op 't potje geplast (was een tijdlang niet gebeurd) maar ik zie nu net dat dat hier niet meer hoort. bah, ik houd juist niet zo van al dat opgesplitste. maar 't zal wel weer wennen (en tegen die tijd mag ik ze ook alweer zo ongeveer allebei hier 'bespreken'. ).
pi_43340672
Nou Sug, die dochter van jou weet wel wat de nieuwste mode trends gaan worden zo te zien

En een voor Maria en haar mijlpaal
Syllables govern the world
pi_43340763
Ja, even dan, want dan is Piet alweer 4 en verhuist dan naar het volgende topic.

Ik wou nog even inhoudelijk reageren, maar dat doe ik even in het andere topic voor de dreumesjes
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43340826
Maria huppeldansje maakt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43341436
haha ja, die 7 maanden zijn ook weer zo om natuurlijk, en dan weer een hele tijd wennen aan het (oudervan-)kleuterschap...

oja piet z'n duimnagel is er vandaag afgegaan, de nieuwe is al een heel eind op weg.
pi_43341579
En duimt ie alweer lekker??

Ik heb het met mijn teennagel een keer gehad, maar persoonlijk vond ik het er erger en pijnlijker uitzien dan dat het voelde.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:52:40 #28
3011 E.T.
pi_43343028
Maria, wat knap

Om nog even op de vraag van sombie terug te komen: Saskia gaat straks ook naar een 'gelovige' school en niet naar de openbare ondanks dat wijzelf niet gelovig zijn. Mijn ervaring met 'gelovige' en openbare scholen zijn toch wel dat op 'gelovige' scholen er nog meer op normen en waarden wordt gelet en gehamerd dan op openbare scholen. De openbare school hier om de hoek bijv, daar hoor ik de kinderen de leerkrachten bij de voornaam noemen, de christelijke school is het 'juf achternaam'
Klein voorbeeldje, maar zo zijn er meer dingen die mij opvallen aan de kinderen die ik van beide scholen hoor en meemaak.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:57:59 #29
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:00:20 #30
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43343490
Marietje, wat geweldig zeg Dat zie ik Kai nog echt niet doen hoor. Laat die eerst maar eens los leren staan en lopen.

Wij hebben Kai een tijdje terug ingeschreven bij een Montessorischool.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43343905
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:52 schreef E.T. het volgende:
Om nog even op de vraag van sombie terug te komen: Saskia gaat straks ook naar een 'gelovige' school en niet naar de openbare ondanks dat wijzelf niet gelovig zijn. Mijn ervaring met 'gelovige' en openbare scholen zijn toch wel dat op 'gelovige' scholen er nog meer op normen en waarden wordt gelet en gehamerd dan op openbare scholen. De openbare school hier om de hoek bijv, daar hoor ik de kinderen de leerkrachten bij de voornaam noemen, de christelijke school is het 'juf achternaam'
Klein voorbeeldje, maar zo zijn er meer dingen die mij opvallen aan de kinderen die ik van beide scholen hoor en meemaak.
Denk dat mijn moeder als juf zijnde je dat niet in dank af zal nemen. Zij heeft altijd op een openbare school gewerkt en doet enorm haar best om 'haar' kinders toch wel normen en waarden bij te brengen.
Leerkracht bij de voornaam noemen vind ik niet minder respectvol zolang er maar juf voorstaat. Als ze in groep acht het juf achterwege laten protesteert mijn moeder ook wel met, hallo heb niet bij je in de klas gezeten. En in de klas blijft de naam eigenlijk toch wel achterwege, daar loopt tenslotte maar één juf rond die kan reageren.
Bedenk ook dat 'gelovige' scholen kinderen mogen weigeren en openbare scholen niet. Dit komt je populatie van je school niet altijd ten goede. Tenslotte komen normen en waarden toch ook vooral van thuis uit en als die niet meegegeven worden is het als leerkracht lastig om het er nog in te krijgen.
Sorry vond dat ik even op moest komen voor de openbare school. Openbare scholen lijken te kampen met een imago probleem en kletspraat die rond gaat in een dorp kan echt funest zijn terwijl 9 op de 10 er nooit een stap binnen heeft gezet.
Zo mijn frustratie over de ondergang van mijn oude schooltje door kletspraat in een durpjuh is er ook weer uit en was niet specifiek op jou gericht ET.
pi_43344066
melonovy, nee, hij durft er nog niet op te duimen. hij heeft inmiddels wel uitslag om z'n mond van die stomme speentjes die hij in plaats daarvan gebruikt.

ik vind die schoolkeuze ook nog echt lastig. sombie, ik ben 't met je eens dat het onzin is dat er op een openbare school niks aan geloof gedaan wordt, die indruk heb ik ook helemaal niet. andere dingen spelen vaak ook mee denk ik. hier is er bijvoorbeeld een duidelijk verschil in opleidingsniveau van de ouders van kinderen die naar de openbare basisschool / katholieke basisschool gaan (waarbij de katholieke school gemiddeld kinderen van hoger opgeleide ouders trekt dan de openbare). niet dat dat iets zegt over wat je kind daar dan aan voor- of nadelen van zal ondervinden, maar voor veel mensen is dat feit wel een reden om juist ook voor die katholieke te kiezen.
ik zou eigenlijk vandaag nog een gesprek hebben bij een (openbare) jenaplan school (die iets verder weg ligt), maar dat is een week uitgesteld omdat ze plots inspectiebezoek kregen. we kunnen onze beslissing dus ook nog even uitstellen.
maar om nog even op die geloofskwestie terug te komen: wij zijn zelf allebei ook in een katholieke omgeving opgegroeid en naar katholieke scholen gegaan. en ook al zijn we allebei niet zo gelovig, dat verleden maakt wel dat een katholieke school een optie is omdat dat vertrouwd/bekend aanvoelt. de manier waarop ze op die school met het geloof omgaan vind ik nog wel te combineren met hoe wij er tegenaan kijken en thuis mee omgaan. op de (protestants) christelijke school hier in de buurt wordt er dagelijks gebeden, dat zou ik te veel van 't 'goede' vinden.

het wel of niet met de voornaam aan mogen spreken van een juf/meester vind ik trouwens ook niks (nou ja zeer weinig dan) zeggen over normen en waarden.
pi_43344242
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef bixister het volgende:
hier is er bijvoorbeeld een duidelijk verschil in opleidingsniveau van de ouders van kinderen die naar de openbare basisschool / katholieke basisschool gaan (waarbij de katholieke school gemiddeld kinderen van hoger opgeleide ouders trekt dan de openbare). niet dat dat iets zegt over wat je kind daar dan aan voor- of nadelen van zal ondervinden, maar voor veel mensen is dat feit wel een reden om juist ook voor die katholieke te kiezen.
Dat is inderdaad heel vaak het geval. Erg zonde want men heeft geen flauw idee wat ze 'missen' op een openbare school omdat ze rechtstreeks voor de, in dit geval, katholieke gaan. Na een tijdje is de hele populatie van je school veranderd en probeer dan nog maar eens van het imago af te komen dat al het gespuis op de openbare zit en alles wat iets voorstelt op de andere.
  woensdag 8 november 2006 @ 09:02:43 #34
3011 E.T.
pi_43350072
Swets en ik hebben allebei op een openbare school gezeten (Swets zelfs op die hier achter, de school die de andere optie voor Saskia zou kunnen zijn maar ze dus niet heengaat), mijn ervaring gaat puur over deze twee scholen en wat ik zie en hoor. Op de openbare hier worden de juffen en meesters echt gewoon bij voornaam aangesproken (vaak zonder 'juf' ervoor) en nee, dat vind ik niks. Zoals ik zei, dat is maar een klein voorbeeldje. (maar zo zijn er meerdere van die kleine dingen, en dat samen met rapporten van de onderwijsinspectie, sfeer, uitstraling, gevoel en ja, ook publiek maken dat je keuze op een bepaalde school kan vallen)
pi_43350124
rapporten van de onderwijsinspectie heb ik ook uitgebreid bestudeerd. jammer genoeg zijn niet alle inspecties even grondig gedaan, ik vind de rapporten soms lastig vergelijkbaar omdat je niet van alle scholen over dezelfde punten informatie hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:19:15 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43350343
Het probleem hier is dat 'mijn' oude openbare basisschool langzamerhand een 'zwarte school' wordt. Nu vind ik het helemaal niet erg wanneer mijn dochter met andere culturen opgroeit, maar wanneer ze een minderheid wordt vind ik dat persoonlijk toch minder prettig.

Dat gecombineerd met wat we zien en horen op het schoolplein (de openbare school is naast het KDV) en de ervaringen van andere ouders met beide scholen (we zitten precies tussen de twee scholen in) maakt dat we de voorkeur geven aan de christelijke basisschool.
  FOK!fossiel woensdag 8 november 2006 @ 09:59:27 #37
2628 Karin
pi_43351112
Maria wat goed En dat trotse bekkie

Basisschool *slik* over minder dan 4 maanden is het hier ook zover. Wij zijn op een openbare en katholieke school geweest en hebben besloten Bram naar de katholieke school te doen. De sfeer was daar voor ons gevoel gewoon beter. En ook een inderdaad een stukje normen en waarden. Maar dat is ook maar wat je uit een gesprek van een uur moet halen. Ik vond het echt heel moeilijk om met deze informatie een school te kiezen voor wel 8 jaar! Ik heb zelf ook op deze school gezeten, dat maakt de keuze wel iets makkelijker.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:08:19 #38
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43351292
Ik had de keuze uit 2 scholen. Eerste vereiste was: goed bereikbaar! Er bleven dus 2 scholen over, de 1 is een protestants christelijke, de ander een katholieke.

Ik ben eerst (na afspraak gemaakt te hebben!) op de katholieke geweest. Die was het dichtsbijzijnde. De afspraak bleef beperkt tot een praatje in de hal, naast het aquarium, met de directeur. Formulieren werden onder mijn neus geduwd en invullen maar. Suus stond ook ingeschreven bij de bijbehorende psz.

En toen was het dus wachten.. en wachten... en wachten... tot ik een keer opbelde om te vragen wanneer mijn dochter kon komen spelen. Dat zou pas kunnen tegen de tijd dat ze 3 en half zou zijn!

Op dat moment ben ik direct naar de protestants christelijke gestapt, daar mijn verhaal gedaan en de wachttijd voor de psz zou daar 3 maanden wezen. Afspraak gemaakt voor orienterend gesprek. Orienterend gesprek bleek een heuse informatieochtend te wezen. Rondleiding door de school. De mevrouw van de administratie die de rondleiding deed noemde de kinderen die we tegenkwam allemaal bij naam en dat voelde goed. Mijn kind zou hier gewoon Suus zijn en niet nummer zoveel. Na elke klas bekeken te hebben was mijn gevoel over dat gesprekje naast het aquarium bij de katholieke al helemaal niet meer goed. Uitgeschreven bij de katholieke en ingeschreven bij de PC. Ze zit er nu al een dikke 4 maanden op de psz, heeft het enorm naar haar zin en de sfeer is er gewoon heel goed. De school heeft ook goede resultaten, doet veel aan normen en waarden, én er zitten ook veel kinderen uit de buurt op.
pi_43351445
Pff wat slecht Ireth. Je hoort gewoon een rondleiding te krijgen op elke school. Je kan toch geen keuze maken gebaseerd op een gesprekje.
Kan me voorstellen dat je gelijk voor die andere gekozen hebt.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:17:51 #40
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43351474
Normen en waarden, 't is niet voorbehouden aan katholieke scholen hoor. En wat voor kinderen er op een bepaalde school zitten is ook afhankelijk van de plek waar de school staat. Ach, iedereen gaat op zijn eigen gevoel af en verschillende scholen in verschillende plaatsen/wijken is appels met peren vergelijken. Plus dat de een de schoolkeuze weer van andere dingen af laten hangen dan een ander. Ik zou bijvoorbeeld mijn kinderen niet naar een christelijke of katholieke school laten gaan. De ander kiest juist wél voor zo'n school. Of de een vindt een jenaplanschool geweldig, terwijl een ander daar juist niét aan moet denken. Zoveel mensen, zoveel meningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 08-11-2006 10:32:33 ]
pi_43351604
Goed verwoord Spuug!
pi_43352222
zal hier ook maar weer eens wat neerzetten over Duncan... ik heb twee kids en niet 1... alhoewel het hier af en toe wel zo lijkt omdat damien de brekebeen is....
Met duncan gaat het prima... staat inmiddels ingeschreven op de school waar Damien ook op zit en heeft het ontzettend naar zijn zin op het KDV.
HEeft daar inmiddels veel vriendjes en zit in de zogeheten projectgroep.
Dat is een apart programma opgestart door het kdv als voorbereiding op de kleuterschool.
Ze leren daar allerlei leuke dingen maar vooral het samenwerken en het luisteren naar elkaar is aan bod. Moet ik zeggen dat ik dat wel een hele goede insteek vind aangezien dat de kids meestal onvoorbereid in de klas komen op groep 1 en dan totaal niet weten wat er van ze verwacht wordt.
Verder gaat het gewoon ontzettend goed met hem. Hij praat lekker, hij is van zijn speen af, hij is zowel 'snachts als overdag zindelijk ( ongelukje daargelaten) en is gewoon een heerlijk ventje.
pi_43352335
Nou lekker Angel! Goed, dat hij al zindelijk is en van de speen af.
Dat project klinkt ook wel intressant, merk je daar thuis ook wat van?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43353726
geen idee eigenlijk.... hij luisterd wel iets beter en als je hem wat uitlegt kan hij de uitleg ( positief of negatief) ook herhalen maar of dat nou door het project komt of doordat ie alweer etegn de 4 aanlopt geen idee eik.....
Ik vind het project ook heel leuk.. gisteren waren ze met verschillen beziggeweest. Licht en donker enzo...
Ik krijg ook iedere dag van het KDV een dagverslag mee dan weet ik ongeveer wat hij gedaan heeft op een dag.
Project is iedere dinsdag voor duncan... hij heeft het er de hele week over wanneer hij weer heen mag dus hij vind het zelf ook geweldig leuk
  woensdag 8 november 2006 @ 23:07:32 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43379127
Even een terugvindpostje voor Job plaatsen.
De schoolkeuze heb ik gelukkig al achter de rug. Uit volle overtuiging (bijna principe zelfs) heb ik een openbare school gekozen en vervolgens de school die het dichtste bij is. En Katja lijkt er gelukkig te zijn, dus voorlopig was het de goede keus. Het blijft moeilijk en ook zo afhankelijk van individuele leerkrachten. Volgens mij kan een leerkracht een kind maken of breken en daar kun je net geen school op uitzoeken.

Klinkt lekker wat je over Duncan schrijft, Angel. Hebben jullie je draai allemaal weer een beetje gevonden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 november 2006 @ 10:21:42 #46
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43386904
Wat een lief drolletje!
pi_43387017
Maria, wat knap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 9 november 2006 @ 13:12:54 #48
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43392338
Opa en oma hadden een konijn, kolosaal beest met zoveel vacht dat kop of kont niet te onderscheiden waren. Suus zat altijd en eeuwig voor die kooi konijn te aaien en eten te geven. Nu is het bewuste konijn een aantal weken geleden overleden en omdat oma toch niet buiten een konijntje kon is er nu een mini exemplaar van 9 weekjes oud. Zelfde kooi, zelfde plek, zelfde vachthoeveelheid, alleen dan in mini-formaat. Vorige konijn was Skippy genoemd, dit exemplaar heet Witje.

En Suus zit gewoon weer braaf voor de kooi, 'knijntje aaiuh' en brokjes te voeren.

Dat er nu een mini exemplaar zit mét een andere naam weet ze wel, ze zegt zelf elke keer 'Lieve baby knijntje!!!' maar waar Skippy is gebleven lijkt haar niet te boeien. Ze heeft hem niet dood gezien, we hebben er ook helemaal niet over gesproken met haar, er zit gewoon pats boem ineens een klein konijntje met een andere naam. En ze vind het wel goed.

Nu opperde een vriendin van mij dat dat niet goed is, dat mijn dochter emotioneel geblokkeerd kan zijn omdat ze dit zo klakkeloos lijkt te accepteren. Volgens haar moet ik met allerlei peuterboekjes over de dood met Suus op de bank plaatsnemen en haar duidelijk maken dat Skippy dood is, dat hij niet meer terug komt en dat daarom Witje er nu zit. Doe ik dat niet dan kan dat later hele grote emotionele problemen geven bij Suus (welke problemen wist ze ook niet, maar dat ze er komen was ze stellig in!)

Ben ik nou zo'n onwijs naief persoon als ik weiger om "De Dood" er bij Suus in te stampen als ze er zelf schijnbaar niet naar vraagt of ook maar over nadenkt? Wat zouden jullie doen?
pi_43392694
ik zou er niet te veel aandacht aan besteden ireth, zenzij ze er zelf naar vraagt.
  donderdag 9 november 2006 @ 13:30:00 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43392928
Ik zou er ook verder niks mee doen, Ireth. waarom zou je? Ze komt (helaas) vast op een andere manier ook eens in aanraking met het begrip dood en dan moet je misschien wel. Als er nu eigenlijk niks speelt (geen vraag, geen onbegrip, niks gewoon), dan zou ik ook zeker niet over dat soort dingen beginnen.

Toen de opa van mijn man een paar maanden terug was overleden, gaf mijn schoonzus aan mijn schoonmoeder dat boekje van Dick Bruna "dag oma pluis". Dat gaat dus over de oma van Nijn die dood is gegaan. Let wel, dat kréég de nog springlevende oma van Maria dus, om te kunnen voorlezen áán Maria, vanwege het feit dat die "opa-opa" dood was.
Ik zag het liggen bij mijn schoonmoeder, vroeg ernaar en zij begreep het ook niet echt. Raar cadeautje in die situatie. Sowieso vraag je zoiets toch even aan de ouders van het kind? Ik wil helemaal niet dat dat boek wordt voorgelezen aan mijn kind, dus vind het gek om zoiets wel gewoon te geven!
Maar gelukkig vond schoonmoeder het zelf ook niet zo leuk en gezellig om met haar kleinkind over haar toekomstige dood te gaan klessebessen.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 13:35:24 #51
43556 miss_dynastie
pi_43393125
Nee, ik vind je niet naief, Ireth, ik zou er ook niet over beginnen. Als ze vragen zou stellen zou het anders zijn, maar nu zou ik het ook gewoon zo laten.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 13:58:44 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43393947
gewoon zo laten hoor ireth!

en wat heb jij een rare schoonzus en een verstandige schoonmoeder sugar !
pi_43394219
Tot afgelopen 1 augustus hadden wij 3 honden maar eentje moest worden ingeslapen. Ik heb Morgaine er niet bij gelaten toen het gebeurde omdat we allemaal erg emotioneel waren, een vriend van mij paste op haar op dat moment. Daarna is hij gelijk weg gebracht naar het crematorium en de volgende ochtend was Quinto gewoon weg, dood. We hebben wel vragende blikken gehad en ook riep ze hem steeds maar hebben eerlijk tegen haar gezegt, Quinto is dood. Niks meer en niks minder. Er zijn nog steeds foto's van hem bij mijn ouders thuis en opa heeft ook een tattoo met zijn hond maar buiten is hij er niet meer. Het heeft even geduurd voor ze begreep dat hij ook niet meer zou komen maar ze heeft er geen traan om gelaten en ook is ze niet emotioneel geblokkeerd of andere horrorverhalen die ik net voorbij zag komen. Als een kind wil weten wat de dood is gaan ze er zelf wel om vragen.
pi_43397788
Ik weet nog dat mijn nicht aan mijn achterneefje van 2,5 uit ging leggen dat hun hond dood was. Hele verhalen vertelde ze hem. Dat ie heel erg ziek was enzo en dat de dokter hem daarom een spuitje had gegeven en dat ie dus dood was. Ze had ook van iemand gehoord dat ze dat beter wel allemaal kon vertellen.
Mijn achterneefje is er maanden door van slag geweest. Als er iemand moest hoesten dan zei hij al helemaal bang: Niet ziek zijn hoor want dan moet je dood En als hij zich niet lekker voelde hield ie zich helemaal groot om maar niet dood te hoeven. Dus denk dat je het beter zo kunt laten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43401073
Laat ik hier dan ook maar iets zetten

Elise heeft vandaag een grote test gehad en blijkbaar heeft ze een probleem met haar ogen. De kleinste regel die ze nog had moeten kunnen zien, kon ze niet herkennen. Nu moeten we over een maand of 2 nog een keer langskomen.
Mocht het dan nog niet goed zijn, dan worden we doorverwezen naar een opticien/oogarts.

Heeft hier iemand ervaring met zoiets voor zo'n kleintje (van 3 jaar en 1,5 maand)?
  donderdag 9 november 2006 @ 19:44:49 #56
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43406062
Ik begon al even lichtelijk aan mezelf te twijfelen, maar ik blijf het dus gewoon zo doen als ik al deed. Suus aait en ik zwijg

De kennismaking met 'dood' zal ongetwijfeld wel een keer komen, maar zolang het nu geen vragen of nachtmerrie's oproept blijft Witje gewoon Witje en is Skippy gewoon foetsie.

Thanks!

@Bright: we moeten nog op voor de ogentest, maar ik hoor/lees wel vrij vaak dat ze of de eerste keer of beide keren zwaar zakken. Meestal door desintresse, doordat ze geen zin hebben of gewoon vreselijk tegendraads zijn. Bij de opticien bleek er dan met een officiele meting weinig tot niets aan de hand te zijn. Ik zou vooralsnog iig niet uitgaan van het ergste.
pi_43406618
Ja hoor alles is hier weer "de oude" inzoverre... de situatie is stabiel.
Kids accepteren mijn nieuwe vriend volledig en er wordt volmondig pappa gezegd tegen hem.
Ook tussen mij en mijn ex voorloopt alles soepel moet ik zeggen... er is weer overleg en dat gaat zonder enige strubbelingen.
bij hem is de situatie nu ook stabiel... Hij heeft nu ook eigen woonruimte en woont samen en tussen hun en de kids gaat het ook perfect.
Ook kwa opvoeding enzo gaat het nu op een lijn met zijn vieren zodat ze niet teveel verschillende regels hebben.
Al met al gaat het goed hier.
  donderdag 9 november 2006 @ 20:29:41 #58
37150 livelink
pi_43407793
Klinkt goed Angel. Fijn dat jullie ook allemaal op 1 lijn zitten.

Bright, wellicht moet Elise een brilletje. Kylian van Babyfeet had volgens mij ook op die leeftijd al een bril. Ik weet alleen niet of het naar aanleiding van de ogentest was.
Merken jullie zelf iets aan Elise?
pi_43408153
Hier in de familie zijn in korte tijd ook drie honden overleden en tsja, je kind zal toch merken dat ze er niet meer zijn he. Dus hebben we meteen na het overlijden verteld dat ze dood zijn, ze zijn weg en verder geen diepzinnige uitleg. Verdrietig is ie er niet om geweest, hij lijkt het gewoon logisch te vinden, net zoals het logisch was dat er bij oma een tijd terug een pup kwam. Nu maar hopen dat ie de nieuwe baby straks ook zo vanzelfsprekend vindt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 9 november 2006 @ 20:43:48 #60
3142 m@x
pi_43408402
Ik ga even ongegeneerd trots zitten wezen zonder op anderen te reageren

Mijn kind staat los
het is niet zo heel duidelijk maar hij leunt dus echt niet tegen die achter hem ligt
  donderdag 9 november 2006 @ 20:45:20 #61
37150 livelink
pi_43408470
Het is heel duidelijk, hoor En hij staat echt lekker stoer ook. Gefeliciteerd M@x en Kai!
pi_43408471
Kai, jij grote stoere vent
  donderdag 9 november 2006 @ 20:47:37 #63
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43408580
Go Kai!! Wat een heerlijk boevenkoppie heeft ie
pi_43408699
Yes Kai wat goed hee!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 9 november 2006 @ 20:53:52 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43408817
Kai, wat knap, wat goed, wat super!!!!
Wat zullen jullie trots zijn, M@x!
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 20:54:30 #66
43556 miss_dynastie
pi_43408840
Kai
  donderdag 9 november 2006 @ 20:54:35 #67
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43408847
(Sugar? Jij hebt een prive berichtje van mij als het goed is gegaan )
  donderdag 9 november 2006 @ 20:55:50 #68
3142 m@x
pi_43408907
We zijn echt trotser dan trots en Kai is nog veel trotserder . Hij riep alleen maar "heeeeeeeeeele grote Kai". Meneer werd gelijk overmoedig en probeerde een stapje te zetten. Misschien gaat het toch minder lang duren dan we dachten.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:00:12 #69
3011 E.T.
pi_43409108
Wauw kai!
pi_43409124
Kai wat goed!
pi_43409161
Kai wat goed
En wat is ie stoer M@x en mooi en leuk enzo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:02:15 #72
103793 kozakken
Living the life
pi_43409185
Kai! Wat goed grote vent
Wat verschrikkelijk leuk om te zien.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 21:02:50 #73
81992 Githa
pi_43409210
Kai wat een helden hier op fok! goed man!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:04:05 #74
3142 m@x
pi_43409253
Jessie, het zoontje van mijn collega is trouwens ook naar die voorstelling geweest gisteren. Hij vond het net zo mooi als Bo en Janneke.
pi_43409306
Super Kai
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43409452
Kai, wat goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43409455
M@x wat super dat hij los staat echt mooi!!!
pi_43409606
O leuk M@x echt voor Kai ook een aanrader joh!
Jammer dat jullie niet mee waren trouwens!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 november 2006 @ 21:16:33 #79
3142 m@x
pi_43409722
Ik ga morgen alle jompeltjes aan Kai laten zien. Volgens hem zijn het "beesjus" en hij zal er vast weer om gaan giebelen.

Misschien volgende keer wel Jessie. Lijkt me in ieder geval erg leuk.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:31:03 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43410387
Wow Kai, held!

Ik ga zondag misschien met Juul naar een 2+ voorstelling: Koeienmorgen heet ie. Is iemand toevallig geweest met zijn haar peutertje? Ben zo benieuwd naar hoe het is en of ie d'r eigenlijk niet nog wat te klein voor is. Maar ik moet en zal dat kind van mij naar theater slepen. Ge kent het er nie vroeg genoeg inrammen zeg ik altijd maar....
pi_43410533
KAi jij stoere uberstoere knul

Men wat vind ik dit gaaf, stoer cool om te lezen, en het stomme is de tranen staan te branden in mijn ogen.

Kai mama en Kai papa ook voor jullie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 9 november 2006 @ 21:36:27 #82
3142 m@x
pi_43410654
Ja, nou Bar, nou maak jij mij weer aan het huilen
  donderdag 9 november 2006 @ 21:48:43 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43411234
Kai je bent goehoeeeddd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_43411378
Wow Kai, goed man!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 21:55:12 #85
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43411552
Kai

Wat goed zeg!

en wat blijft het toch een lekker jochie. Mag ik 'm lenen m@x?
  donderdag 9 november 2006 @ 22:06:33 #86
3142 m@x
pi_43412035
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:55 schreef Yoni het volgende:
en wat blijft het toch een lekker jochie. Mag ik 'm lenen m@x?
Ja hoor, maar dan bij voorkeur in de weekenden en dan 's ochtends vroeg
  donderdag 9 november 2006 @ 22:07:02 #87
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43412063
Kai zo groot geweldig M@x
  donderdag 9 november 2006 @ 22:13:34 #88
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_43412257
Kai goedzo

Als je vragen hebt bright vraag ze maar hoor..
Kyllian heeft een bril om zijn ogen te corrigeren niet om beter te kunnen zien.
hij ziet met bril net zo goed als zonder.
pi_43412258
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:06 schreef m@x het volgende:

[..]

Ja hoor, maar dan bij voorkeur in de weekenden en dan 's ochtends vroeg
hoe vroeg? ik ben een ochtend mens
  donderdag 9 november 2006 @ 22:15:38 #90
3142 m@x
pi_43412346
Een uurtje of vijf is hier tegenwoordig normaal Mocht er hier ooit nog een kindje komen dan maken we er eentje met een snooze-knop
pi_43412384
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:15 schreef m@x het volgende:
Een uurtje of vijf is hier tegenwoordig normaal Mocht er hier ooit nog een kindje komen dan maken we er eentje met een snooze-knop
Ik wil hem best es een weekendje lenen hoor, geen problemen mee
pi_43417112
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

Jij bent zeker een ochtend mens idd
5 uur is geen probleem voor haar hoor M@x
pi_43417166
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

Jij bent zeker een ochtend mens idd
5 uur is geen probleem voor haar hoor M@x

ik had net als bar tranen in mijn ogen, wat super Kai staat. Wat zul jij trots zijn M@x, zo vaak van dit moment gedroomd en ineens is het er!!!
pi_43418191
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:29 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed Angel. Fijn dat jullie ook allemaal op 1 lijn zitten.

Bright, wellicht moet Elise een brilletje. Kylian van Babyfeet had volgens mij ook op die leeftijd al een bril. Ik weet alleen niet of het naar aanleiding van de ogentest was.
Merken jullie zelf iets aan Elise?
Nee, ze ziet en herkent mensen al vanaf een flinke afstand.
Maar ze vond al die spelletjes wel erg leuk, kon alle blokjes in het goede gat plaatsen, zelfs meer dan gemiddeld (terwijl we daarmee niet echt geoegfend hebben, vroeger) en lijnen tekenen etc. ging prima. Loopt voor met praten (ging ook expres voor mama zitten en zei dan 'voor mama' en achter, etc.).
Ze loopt wel iets naar binnen met haar rechtervoet, maar ze valt bijna nooit en kan echt hard rennen.
Ze is - zoals verwacht - wat langer dan gemiddels (102,5 cm) en gemiddeld qua gewicht.
Dus wel geinteresseerd, maar ja, over een maand terug en als het dan nog niet goed is, dan naar de oogarts.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:32:39 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43418422
KAI dat is gewoon KEI goed
pi_43419128
ja, wouknetzeggen: KAIGOED MAN!
pi_43419605
Kaigaaf dan!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 20:12:26 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43436727
SuperKai

Echt geweldig M@x, dat doet ie toch mooi maar even! Ik vind het super
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:26:24 #99
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43439227
Ben vanmorgen lekker buiten met Suus, lopen we 3 straten verderop, ontdekt ze de vuilniswagen!

Vuilnofiel als ze is zet ze gelijk haar tempo een standje hoger, mij meeslepend (hijg puf..) want de prullenbakkeauto was er weer! Bij elke boom waar een zak stond, dacht madam wel even een handje te helpen... "Hier mneer, hier is er nog één!!!" De ladingen kliko's bij de poorten waren helemaal fantastisch, hoop herrie, hoop om te zien en ze stond maar aanwijzingen te geven "nou deze! Die is al leeg! Doe je wel voorzichtig mneer??" en die 2 jochies lagen he-le-maal in een deuk! We hebben dus gewoon anderhalf uur met die vuilniswagen meegelopen, ze heeft anderhalf uur 'geholpen' en uiteindelijk heeft ze zelfs ook nog een keer op de knop gedrukt waarmee de vuilniswagen ging eehh.. hoe noem je dat?? Dat hapmechanisme? Nou ja, volgens haar had ie honger

Mijn eigen prullenbakkenautogroupie, ze zwaaiden haar nog gedag toen ze de wijk uitreden en riepen "tot volgende week!!!"

Mijn dochter heeft dus een date met 2 vuilophalers volgende week..
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 21:36:32 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43439572
Suus ik vind het wel ontzettend lief! Hahahaha
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')