abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:34:01 #201
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45260025
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef FranticDJ het volgende:
Vreemd.. Doe ik vast wel weer wat verkeerd, maarja ik zit lekker bij luna..
Kan ook zijn dat jouw aansluiting nog niet goed is, schijnt ook voor te komen her en der.
[KNE]-Mod
pi_45283438
Zeer slechte publiciteit voor de EUR .
quote:
Rechtenstudenten spellen niet goed

Studenten aan de rechtenfaculteit van de Erasmus Universiteit (EUR) hebben moeite met spellen.
Onvoldoende
Vorig jaar maakte 650 studenten vrijwillig een taaltoets. 45% van hen scoorde een onvoldoende. Van dat percentage scoorde 6% zeer slecht, aldus een artikel in Trouw. De EUR bevestigt het artikel.
Betoog
De toets werd afgenomen door hoogleraar Mentink. Hij liet de studenten een strafrechtelijk betoog schrijven. Bijna de helft van de studenten had moeite met spelling, zinsconstructies, interpunctie en schrijfstijl.
Bron
Er was een korte nieuwsflits over in RTL-Z.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_45284285
Is bij ons bij BA net zo hoor..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:22:11 #204
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45290464
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:12 schreef FranticDJ het volgende:
Is bij ons bij BA net zo hoor..
Wat dacht je van IBA? Al die Aziaten en Oostblokkers die amper Engels kunnen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45292855
Mja bedoel maar te zeggen dat het niet alleen bij rechten en niet alleen op de eur is hoor..
  maandag 15 januari 2007 @ 11:31:26 #206
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45367483
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat dacht je van IBA? Al die Aziaten en Oostblokkers die amper Engels kunnen
Hoe is het met de docenten trouwens? Daar heb ik ook niet onverdeeld goede verhalen over gehoord, en uit eigen ervaring weet ik dat het bij niet-internationale studies soms treurig gesteld is met internationale colleges of buitenlandse docenten. Niet dat ik het niveau native-speaker haal, maar soms lees/hoor ik dingen van anderen...
[KNE]-Mod
pi_45375142
Ik heb een module Accounting Process Management gehad . Het niveau van z'n uitspraak was echt bedroevend (ik zal maar geen naam noemen).
pi_45375273
Mja ik vind bij docenten vooral dat 90% totaal niet boeiend kan vertellen.. En in een roezemoezende zaal valt het dan erg zwaar om het op te brengen naar college te gaan..
pi_45375351
Dat is bij alle Internationale studies denk ik zo. Ik kan alleen voor Tilburg spreken en daar was het ook niet altijd best. Nu in Rotterdam heb ik (gelukkig) niet meer met buitenlandse studenten te maken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 15 januari 2007 @ 16:49:20 #210
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45376731
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hoe is het met de docenten trouwens? Daar heb ik ook niet onverdeeld goede verhalen over gehoord, en uit eigen ervaring weet ik dat het bij niet-internationale studies soms treurig gesteld is met internationale colleges of buitenlandse docenten. Niet dat ik het niveau native-speaker haal, maar soms lees/hoor ik dingen van anderen...
Het zijn vooral de Nederlandse docenten die ruk zijn; niet allemaal trouwens. Dit trimester moet ik zeggen dat het me allemaal 100% meevalt.
Qua mede-studenten is het soms wel lastig, vooral bij de Aziaten (excl. Indonesiėrs!), maarja ik zit toch niet echt in de Aziatische kringen.

Vandaag workshop gehad van Mr. Hak, denk ik de meest verwarrende 2,5uur van mijn leven... (ging over research proposals) Al onze onderzoeksvoorstellen werden gekraakt, terwijl iedereen gewoon goede cijfers (8+!) van de begeleidende professoren had gehad. Hij zat ook wel een beetje zijn eigen literatuur aan te prijzen.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 15 januari 2007 @ 17:54:19 #211
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45378812
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:08 schreef FranticDJ het volgende:
Mja ik vind bij docenten vooral dat 90% totaal niet boeiend kan vertellen.. En in een roezemoezende zaal valt het dan erg zwaar om het op te brengen naar college te gaan..
Ja, maar dat is bij alle studies toch zo?
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:49 schreef Public_NME het volgende:

Vandaag workshop gehad van Mr. Hak, denk ik de meest verwarrende 2,5uur van mijn leven... (ging over research proposals) Al onze onderzoeksvoorstellen werden gekraakt, terwijl iedereen gewoon goede cijfers (8+!) van de begeleidende professoren had gehad. Hij zat ook wel een beetje zijn eigen literatuur aan te prijzen.
Haha, lekker is dat.
Ook altijd mooi als de eigen literatuur dan lekker verplichte stof is enzo; toch weer extra omzet voor die gast.
[KNE]-Mod
  maandag 15 januari 2007 @ 18:59:58 #212
92908 Version1
Jerichoholic
pi_45381108
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat was bij mij precies hetzelfde. Heb die workshop vorige week gehad. Nou, iedereen had zoiets van ' '. Hij begon met de mededeling dat niemand er nog aan toe was om de casestudy uit te voeren dus we kregen niks te horen over het hoe en wat van casestudys. (wat toch echt de bedoeling was van de workshop) Bij 1 groepje heeft hij de begeleiders afgekraakt omdat zij niet Dul & Hak hadden aanbevolen . Dus die groep van; Ja, we hebben hier vier maanden aan gewerkt, goed cijfer voor gehad en nu kan alles weer de prullenbak in? . Bij een ander groepje werd een meisje flink pissig . We waren de tel kwijt van het aantal keer dat ie Dul & Hak zei. Alleen maar zijn eigen werk aan het ophemelen. Vervelend mannetje is ie.

Moeten jullie nu ook een gereviseerde opdracht inleveren? We hebben gewoon opgeschreven wat ie wilt horen en daarna Tony Hak en gewoon verder gaan.
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:00:36 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45383771
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:59 schreef Version1 het volgende:

[..]

Moeten jullie nu ook een gereviseerde opdracht inleveren? We hebben gewoon opgeschreven wat ie wilt horen en daarna Tony Hak en gewoon verder gaan.
Precies hetzelfde ja, ik ben totaal de weg kwijt nu. Wat hij allemaal zei, snapte er niks van Volgende week dus die opdracht inleveren, brouw er wel wat moois van, maar gelukkig eerst ff overleg met onze supervisor. (zeker niet de minste van RSM!)
  maandag 15 januari 2007 @ 21:49:06 #214
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45388103
Haha, ik zou bijna proberen mee te doen om goed te kunnen lachen.
[KNE]-Mod
  maandag 15 januari 2007 @ 21:52:59 #215
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45388235
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:49 schreef ThE_ED het volgende:
Haha, ik zou bijna proberen mee te doen om goed te kunnen lachen.
Nouja, lachen. Als hij allemaal wazige vragen aan je gaat stellen die je niet kunt beantwoorden vergaat het lachen je al snel... (als je eindelijk een antwoord klaar hebt stelt hij er nog een paar!!)
Bij ons in de workshop zag je iedereen echt zo naar elkaar kijken van 'waar heeft ie het over?!'
  maandag 15 januari 2007 @ 21:54:58 #216
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45388320
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nouja, lachen. Als hij allemaal wazige vragen aan je gaat stellen die je niet kunt beantwoorden vergaat het lachen je al snel... (als je eindelijk een antwoord klaar hebt stelt hij er nog een paar!!)
Bij ons in de workshop zag je iedereen echt zo naar elkaar kijken van 'waar heeft ie het over?!'
Ja, als je daar college hebt dan kun je er niets mee natuurlijk en is het alleen maar kut, maar eigenlijk is het weer enorm sad, natuurlijk.
[KNE]-Mod
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:05:32 #217
165934 Marie-Claire
L'amour pour toujours
pi_45438716
Hoi beste mensen van de Erasmus Universiteit,

Ik had een vraagje aan jullie. Over 4 maanden ben ik afgestudeerd aan mijn opleiding Commerciėle Economie. Ik loop nu nog 4 maanden stage/schrijf nu mijn scriptie bij een ontzettend leuk snelgroeiend bedrijf. Zij willen mij hier graag houden, maar eigenlijk had ik het idee om een master te volgen aan de erasmus. Business marketing. Nu heb ik jullie advies nodig.. want ik weet niet zo goed of ik nu al moet gaan werken (ben nog 20) of dat ik de master ga volgen... (indien iemand hier marketing master doet...) is het misschien mogelijk om het te combineren?Of is dit niet te doen?
Alvast bedankt!
Groetjes Marie-Claire
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:34:23 #218
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45441780
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:05 schreef Marie-Claire het volgende:
Hoi beste mensen van de Erasmus Universiteit,

Ik had een vraagje aan jullie. Over 4 maanden ben ik afgestudeerd aan mijn opleiding Commerciėle Economie. Ik loop nu nog 4 maanden stage/schrijf nu mijn scriptie bij een ontzettend leuk snelgroeiend bedrijf. Zij willen mij hier graag houden, maar eigenlijk had ik het idee om een master te volgen aan de erasmus. Business marketing. Nu heb ik jullie advies nodig.. want ik weet niet zo goed of ik nu al moet gaan werken (ben nog 20) of dat ik de master ga volgen... (indien iemand hier marketing master doet...) is het misschien mogelijk om het te combineren?Of is dit niet te doen?
Alvast bedankt!
Groetjes Marie-Claire
Neem aan dat het een HBO bachelor is; dan moet je eerst een schakeljaar volgen wat nu 65 ECTS is geworden sinds dit jaar! (geluk , volgens mij was het met CE eerst 82ECTS)
Daarna kan je de Master Marketing Management doen, die is 60ECTS (1 jaar dus). Dit is wel op de RSM (Bedrijfskunde faculteit), ik weet niet of andere faculteiten zoals FEW ook marketing in de aanbieding hebben.
Ga naar rsm.nl, Master of Science in BA, Pre-Master, schakelprogramma voor meer info.

Ik ken niemand die de Marketing Master doet, maar bij de andere Master's was het wel redelijk pittig allemaal. Ik zou als ik jou was gewoon gaan studeren, je bent pas 20! Het is moeilijk om na een periode waarin je hebt gewerkt weer terug te gaan naar het studentenleven. Ik spreek uit ervaring...
pi_45446062
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:05 schreef Marie-Claire het volgende:
Je moet eerst een aantal dingen voor jezelf op een rijtje zetten. Heb je de motivatie om minimaal 2 jaar hard (zeker harder dan op de heao) te studeren? Hoe uniek is de aanbieding die je hebt gekregen (trainee of een "gewone" baan? Een master is vaak een meerwaarde boven je hbo-bachelor, maar dat moet je vooral zelf afwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PietjePuk007 op 17-01-2007 18:51:13 (een oerstomme spelfout) ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:45:09 #220
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45446092
Voor mij zou de overweging "wil ik op mijn 20 al werken" erg meespelen, maar ok.
[KNE]-Mod
pi_45446190
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:44 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Je moet eerst een aantal dingen voor jezelf op een rijtje zetten. Heb je de motivatie om minimaal 2 jaar hard (zeker harder als op heao) te studeren? Hoe uniek is de aanbieding die je hebt gekregen (trainee of een "gewone" baan? Een master is vaak een meerwaarde boven je hbo-bachelor, maar dat moet je vooral zelf afwegen.
Dan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:06:20 #222
165934 Marie-Claire
L'amour pour toujours
pi_45470544
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:48 schreef Lennox het volgende:

[..]

Dan
Ja thx

Ja daarom, ik ben 20 dus om dan echt al te gaan werken... Ik weet het echt niet zo goed. Maar ik wil ook wel graag weer gaan studeren. En de opleiding die ik nu afrond was echt niet moeilijk... dus ik weet dat ik wel meer kan. Maar waar ik nu werk is wel echt een bedrijf met veel toekomst mogelijkheden. Ik krijg een goede functie... Marketing en communicatie en ze willen me ook erg graag houden.

Kent iemand iemand die Marketing master doet/heeft gedaan? Zou ik graag in contact mee willen komen. Misschien is het mogelijk om 2 a 3 dagen in de week te werken en daarnaast een master te doen?

Of is dat wel erg veel hooi op m'n vork
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:09:54 #223
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45470689
Door die gave avondstudenten heb ik nu al voor de 2e x 's avonds tentamen, grrr!
[KNE]-Mod
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:22:11 #224
165934 Marie-Claire
L'amour pour toujours
pi_45471183
Das vervelend
pi_45474157
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:06 schreef Marie-Claire het volgende:

[..]

Ja thx

Ja daarom, ik ben 20 dus om dan echt al te gaan werken... Ik weet het echt niet zo goed. Maar ik wil ook wel graag weer gaan studeren. En de opleiding die ik nu afrond was echt niet moeilijk... dus ik weet dat ik wel meer kan. Maar waar ik nu werk is wel echt een bedrijf met veel toekomst mogelijkheden. Ik krijg een goede functie... Marketing en communicatie en ze willen me ook erg graag houden.

Kent iemand iemand die Marketing master doet/heeft gedaan? Zou ik graag in contact mee willen komen. Misschien is het mogelijk om 2 a 3 dagen in de week te werken en daarnaast een master te doen?

Of is dat wel erg veel hooi op m'n vork
Ik werk 20 uur in de week en doe daarnaast pre-master in 1 jaar ( wat neerkomt op 88 ECTS in 1 jaar ). Gaat prima mits je werk flexibel is ingesteld.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_45474254
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:37 schreef Thermo het volgende:
Ik werk 20 uur in de week en doe daarnaast pre-master in 1 jaar ( wat neerkomt op 88 ECTS in 1 jaar ). Gaat prima mits je werk flexibel is ingesteld.
Wow knap hoor, dat geldt zeker niet voor iedereen. Dan heb je waarschijnlijk talent en een ijzere discipline .
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:41:40 #227
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45474363
Ik zit nu in mijn 3e jaar sociologie en heb er ook een parttime baan naast, goed te doen, ligt ook aan de soort studie die me heel erg goed ligt.
[KNE]-Mod
pi_45475928
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:39 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Wow knap hoor, dat geldt zeker niet voor iedereen. Dan heb je waarschijnlijk talent en een ijzere discipline .
Ijzeren discipline valt erg mee, ik maak alleen altijd gerichte keuzes wat wel en niet belangrijk is om een bepaald vak te halen. En ik ben er van overtuigd dat je beter kan studeren wanneer je een doel voor ogen hebt.
pi_45476570
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:09 schreef ThE_ED het volgende:
Door die gave avondstudenten heb ik nu al voor de 2e x 's avonds tentamen, grrr!
Super irritant inderdaad. Ook leuk, van 4 tot 6 college.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:35:25 #230
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45476640
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:33 schreef Lennox het volgende:

[..]

Super irritant inderdaad. Ook leuk, van 4 tot 6 college.
Gelukkig hadden we daarvan een dag- en een avondcollege zodat je kon kiezen.

Leuk trouwens; iedereen wordt gewaarschuwd binnen te blijven en ik heb straks om 18:30 tentamen.
[KNE]-Mod
pi_45476776
Kom net van Kralingse zoom. In Rotterdam viel het allemaal super mee, alleen rijden de trams niet meer geloof ik. Metro wel
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:49:00 #232
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45477295
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:38 schreef Lennox het volgende:
Kom net van Kralingse zoom. In Rotterdam viel het allemaal super mee, alleen rijden de trams niet meer geloof ik. Metro wel
Ja, hier ziet het er ook wel winderig maar wel te doen uit. Dus het zal idd wel gewoon goed gaan.
[KNE]-Mod
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:21:49 #233
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45481144
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:49 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, hier ziet het er ook wel winderig maar wel te doen uit. Dus het zal idd wel gewoon goed gaan.
Ja, er schijnt een soort 'tussenpose' te zijn... Straks trekt het blijkbaar weer aan... Naja, we zien wel! Hier nog niks aan de hand!
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:30:53 #234
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45486502
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, er schijnt een soort 'tussenpose' te zijn... Straks trekt het blijkbaar weer aan... Naja, we zien wel! Hier nog niks aan de hand!
Stomme late tentamens, wij waren dus de enige in die hele zaal heh! Degenen van buiten Rotterdam hebben nu wel een probleem trouwens.
[KNE]-Mod
  donderdag 18 januari 2007 @ 23:23:34 #235
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45493411
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:30 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Stomme late tentamens, wij waren dus de enige in die hele zaal heh! Degenen van buiten Rotterdam hebben nu wel een probleem trouwens.
Ik vind dat ze het tentamen hadden moeten verplaatsen. Dit is duidelijk een geval van 'force majeur' oftewel natuurlijke overmacht.
pi_45509137
Zitten er hier primaire processen goeroes?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:17:25 #237
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45646212
Vanavond IBA social drink in de Beurs, gaan er hier nog mensen? Ik ga niet, heb niet echt leuke mensen om mee te gaan. (lees; mijn R'damse vriendenkring is er beperkt )
pi_45651397
Ik wilde wel gaan, maar ik bleef ergens anders hangen. De volgende keer ga ik wel, mag je wel met mij mee .
pi_45656950
@public_nme klinkt bekend..

* FranticDJ gaat misschien stoppen @ eur..

Ben heel het gedoe en gezeur van de eur om de opleiding heen een beetje beu.. *wacht op de reacties dat is overal zo*
pi_45657614
Wat doe je voor opleiding dan?
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:43:09 #241
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45658473
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik wilde wel gaan, maar ik bleef ergens anders hangen. De volgende keer ga ik wel, mag je wel met mij mee .
Ik krijg binnenkort nieuwe vrienden denk ik, aangezien ik ga verhuizen... (mijn huisgenoten zijn nog op vakantie vandaar)
pi_45661133
Misschien moet je eens bij een voetbalcluppie gaan
pi_45662044
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:13 schreef Erasmusch het volgende:
Jij bent er zondag gewoon bij?
pi_45662706
@lennox bedrijfskunde..

maar wil wel in r'dam blijven (korps mariniers)
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:09:21 #245
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45666415
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:13 schreef Erasmusch het volgende:
10 jaar gedaan; 2x knie operatie Doctor zei dat het misschien niet zo verstandig was om te blijven voetballen...
pi_45671109
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jij bent er zondag gewoon bij?
Uiteraard, de voorzitter heeft zn private jet beschikbaar gesteld dus ik moet het kunnen halen
pi_45680283
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:09 schreef FranticDJ het volgende:
@lennox bedrijfskunde..

maar wil wel in r'dam blijven (korps mariniers)
over omschakeling gesproken.

Overigens heeft een goeie vriend van me eens voor de lol korps mariniers aanmelding + testen gedaan. ( vorig jaar )
Als je al zo snel opgeeft op een theoretische studie, wat wil je dan precies doen wanneer je 1.5 uur met pack aan moet zwemmen en daarna nog wat levens redden aub?

pi_45682409
@thermo je trekt wel erg snel je conclusies niet? Jij weet verder niks van mijn motieven ter beeindiging van mijn studie..

En ik ben gewoon liever fysiek bezig dan dat ik met mn kop in de boeken hang..
pi_45682707
Dan ligt dat toch niet aan de EUR maar aan jezelf? .
pi_45683455
Dat laatste wel ja.. Maar dat is niet mijn enige beweegreden om ermee te stoppen.. Mijn exacte beweegredenen zal ik hier nog wel eens neerkalken..
pi_45683936
Gezeik heb je bij elke instelling in het WO/HBO wel.

Persoonlijk vind ik het aan/op? de EUR allemaal prima geregeld. Moet ik wel zeggen dat ik aan een kleine faculteit toebehoor (FHKW), dus misschien dat het daar allemaal wat persoonlijker is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:46:09 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45694259
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:23 schreef Lennox het volgende:

Persoonlijk vind ik het aan/op? de EUR allemaal prima geregeld. Moet ik wel zeggen dat ik aan een kleine faculteit toebehoor (FHKW), dus misschien dat het daar allemaal wat persoonlijker is.
Bij RSM is het naar mijn mening ook goed geregeld! Heb nog niet echt oneffenheden kunnen ontdekken... (zit er ook nog maar een half jaar...)
pi_45694526
het is allemaal heel behoorlijk geregeld op de EUR..en uiteindliejk gaat het er gewoon om dat je genoeg leert om een V op je tentamen te halen. om dan na afloop de organisatie oid van de uni de schuld te geven is zwak
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:57:30 #254
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45694577
Een minpuntje van RSM; het schakeljaar voor IBMS ->IBA studenten... De planning van de trimesters is gewoon zwaar ruk... Dit trimester heb ik 28ECTS aan vakken, staat gelijk aan 10,8u studeren per dag, 7 dagen per week!!!
Volgend trimester heb ik maar 2 vakken en mijn bachelor thesis. (die dan toch al grotendeels af is!)
pi_45697680
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:31 schreef FranticDJ het volgende:
@thermo je trekt wel erg snel je conclusies niet? Jij weet verder niks van mijn motieven ter beeindiging van mijn studie..

En ik ben gewoon liever fysiek bezig dan dat ik met mn kop in de boeken hang..
Trust me, hoe jij tegen de wereld aan kijkt, en hoe jij je zinnen formuleert over zaken heeft wel degelijk iets te maken met hoe jij straks gaat presteren @ korps.
Als jij de schuld bij de EUR legt voor jou falen/desinteresse vraag ik me dus idd af wat jij bij het korps gaat doen.
pi_45697737
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:57 schreef Public_NME het volgende:
Een minpuntje van RSM; het schakeljaar voor IBMS ->IBA studenten... De planning van de trimesters is gewoon zwaar ruk... Dit trimester heb ik 28ECTS aan vakken, staat gelijk aan 10,8u studeren per dag, 7 dagen per week!!!
Volgend trimester heb ik maar 2 vakken en mijn bachelor thesis. (die dan toch al grotendeels af is!)
Afgelopen blok 27 ECTS, nu iets meer. Maar ik neem aan dat jij de theoretische werkdruk ook helemaal niet haalt nu? Leuk voor in de studiegids maar verder.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:41:31 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45698106
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:31 schreef Thermo het volgende:

[..]

Afgelopen blok 27 ECTS, nu iets meer. Maar ik neem aan dat jij de theoretische werkdruk ook helemaal niet haalt nu? Leuk voor in de studiegids maar verder.
Nee, ik haal het uiteraard niet... Maar het is verder wel vrij zwaar op het moment. (teveel cases inleveren, niet normaal!)
pi_45698140
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:41 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, ik haal het uiteraard niet... Maar het is verder wel vrij zwaar op het moment. (teveel cases inleveren, niet normaal!)
Ok, dat is waar. Maargoed het schiet wel lekker op zo..
pi_45699315
Iedereen wordt geacht 40 uur per week met zijn studie bezig te zijn toch?

Iets in die trant in ieder geval. Het halen is inderdaad een tweede.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:19:20 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45699408
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:42 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ok, dat is waar. Maargoed het schiet wel lekker op zo..
Ja klopt! Ik heb inmiddels al 21 ECTS binnen na het eerste trimester, dus al ong. 1/3 gehad!
  maandag 5 februari 2007 @ 11:28:39 #261
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46001892
Argh, dat Surfnet delen met meerdere computers gaat nog nasty worden.
Is iemand dat hier al gelukt?
[KNE]-Mod
pi_46024332
Mijn verbinding (Pilmo) werkt prima, maar ik heb nog niet geprobeerd met de wireless router. Volgens het topic op Tweakers gaat dat nog niet helemaal goed.

Vrienden van me hebben wel surfnet gedeeld met z'n 8en zonder problemen dacht ik.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:08:48 #263
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46025716
Hey Schigt! Volgende week ook tentamen ABM? (wat een dramavak...!) Zag je naam op een lijst staan van de lecturer, je stond in het rood. (Waarschijnlijk heb je de case wel gehaald, maar het tentamen niet ofzo?!)
pi_46025809
Si!

Case een 8, tentamen een 5.3 en 5.2 . Ben al hard bezig - hopelijk houden ze het bij dezelfde soort vragen, dan komt het dit jaar zeker goed. Ik snap alle formules, maar het is gewoon oefenen oefenen oefenen.

Waar staat die lijst trouwens?
  maandag 5 februari 2007 @ 23:15:37 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46026023
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Si!

Case een 8, tentamen een 5.3 en 5.2 . Ben al hard bezig - hopelijk houden ze het bij dezelfde soort vragen, dan komt het dit jaar zeker goed. Ik snap alle formules, maar het is gewoon oefenen oefenen oefenen.
Ik ben ook bezig...maar het schiet niet erg op! Ben nu een beetje alle formules op een rij aan het zetten, en die dan oefenen/stampen. Komt de onvermijdelijke vraag; 'Heeft u nog oude tentamens, mijnheer Bliksem?'

Hoe was die case eigenlijk?
pi_46026160
Ik zal alles wel sturen, incl case . Heb je een goede partner?

Waar stond die lijst trouwens nou? Niet dat ik straks iets verkeerd heb gedaan - Ik hoefde alleen maar het tentamen namelijk, dat heb ik nog nagevraagd.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:29:01 #267
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46026543
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[quote]Ik zal alles wel sturen, incl case . Heb je een goede partner?
binnen Partner zit wel snor volgens mij! Ken haar niet heel goed, maarja ze heeft in 1,5 jaar pas een her gehad lol.
quote:
Waar stond die lijst trouwens nou? Niet dat ik straks iets verkeerd heb gedaan - Ik hoefde alleen maar het tentamen namelijk, dat heb ik nog nagevraagd.
Ik heb het ff nagekeken en ik lulde maar wat in de ruimte; de lijst is voor een ander vak (IIT), en diegene heeft een naam die erg op die van jou lijkt (my mistake dus)
pi_46026612
Aah, ik zat al te zoeken !

IIT . Kutvak. Zeg anders gelijk maar welke vakken je nog meer hebt, zal ik kijken of ik nog meer shit heb.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:33:30 #269
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46026707
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aah, ik zat al te zoeken !

IIT . Kutvak. Zeg anders gelijk maar welke vakken je nog meer hebt, zal ik kijken of ik nog meer shit heb.
HRM, O&M, Financial Accounting.
pi_46026772
Die moet ik ook alledrie - nog geen oude tentamens van though .
  maandag 5 februari 2007 @ 23:37:01 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46026846
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die moet ik ook alledrie - nog geen oude tentamens van though .
Ah ok, thanks anyway!

Fuck mennnnnn, die case is huge!!! (ik moet ook al een plan schrijven voor IIT, en nog meer cases voor IIT inleveren en voor HRM, nog een videocase voor O&M en nog de bachelor thesis... )
En dan nog 4 tentamens in 1 week.... bleh!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:02:39 #272
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46032710
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mijn verbinding (Pilmo) werkt prima, maar ik heb nog niet geprobeerd met de wireless router. Volgens het topic op Tweakers gaat dat nog niet helemaal goed.

Vrienden van me hebben wel surfnet gedeeld met z'n 8en zonder problemen dacht ik.
Hmm, misshcien gebruiken die allemaal hun eigen login?
Ik had dat topic idd al gevonden.
[KNE]-Mod
pi_46036208
Nouja in feite zal je in je router een wachtwoord/username op moeten kunnen geven, want t lijkt mij niet bepaald dat ie op 1 username en 1 wachtwoord 8 ip adressen gaat uitdelen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:16:57 #274
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46036357
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:12 schreef FranticDJ het volgende:
Nouja in feite zal je in je router een wachtwoord/username op moeten kunnen geven, want t lijkt mij niet bepaald dat ie op 1 username en 1 wachtwoord 8 ip adressen gaat uitdelen
Yep, en dat kan alleen met van die alternatieve software heb ik begrepen. Leuk is dat.
[KNE]-Mod
pi_46036620
Nou ja, dan moet je een server aanleggen.

Goedkoop computertje, daar de verbinding mee maken en dan iedereen daaraan verbinden via het netwerk.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:27:01 #276
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46036655
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou ja, dan moet je een server aanleggen.

Goedkoop computertje, daar de verbinding mee maken en dan iedereen daaraan verbinden via het netwerk.
Inderdaad, die heb ik ook nog wel staan. Wel een beetje raar dat men bij DIA van geen problemen weet.
[KNE]-Mod
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:29:01 #277
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_46036712
Dus de EUR is wel cool?

Ik ga de slowachat ff doorlezen.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:18:39 #278
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46039689
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:29 schreef a-child-in-chains het volgende:
Dus de EUR is wel cool?

Ik vind van wel...
pi_46044751
Mja ik vind nog steeds van niet Ben dan ookg estopt met mn opleiding.. Universitair onderwijs is niks voor mij..

[offtopic]als iemand boeken wilt voor bachelor 1 bedrijfskunde trim. 1 en 2 [/offtopic]

[ Bericht 14% gewijzigd door FranticDJ op 06-02-2007 17:23:07 ]
pi_46102386
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:53 schreef FranticDJ het volgende:
Mja ik vind nog steeds van niet Ben dan ookg estopt met mn opleiding.. Universitair onderwijs is niks voor mij..
Iemand die regelmatig in de Joy komt en zich daar schijnbaar ook vermaakt heeft idd niks met universitair onderwijs van doen. Snap ik volkomen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:51:19 #281
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46102451
de wat?
[KNE]-Mod
pi_46102764
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:51 schreef ThE_ED het volgende:
de wat?
Wees blij dat je het niet weet
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:05:13 #283
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46102894
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

I guess you're right.
[KNE]-Mod
pi_46102935
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Iemand die regelmatig in de Joy komt en zich daar schijnbaar ook vermaakt heeft idd niks met universitair onderwijs van doen. Snap ik volkomen.
Wtf heeft mijn werk daar nu weer mee te maken zeg :S.. Ga je onvrede jegens bepaalde tenten lekker ergens anders uiten..
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:22:53 #285
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46103545
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wat is het precies dan? Heb er ook nog nooit van gehoord...
pi_46103581
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zie het als de Hollywood voor 14 jarige campingsletjes.
pi_46103776
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Discotheek waar ik werk.. En blijkbaar heeft Thermo daar een blauwtje gelopen..
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:31:05 #288
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46103874
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Discotheek waar ik werk..
Is die nieuw dan? Nog nooit van gehoord, maar ik ben ook niet zo'n discotheekganger.
[KNE]-Mod
pi_46103943
Nee zit er al 10 jaar ofzo.. www.discojoy.nl Vroeger bekend als zeebad..
pi_46104014
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Is die nieuw dan? Nog nooit van gehoord, maar ik ben ook niet zo'n discotheekganger.
Is ook niet in 010, maar zeeuwse kust. In de zomer daar vlakbij aan het kitesurfen.
Overigens was het geen aanval hoor, maar ik zag zeeland topic Wat een tent om te werken
pi_46104098
Ja krabbel maar terug..
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:42:08 #292
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46104269
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:34 schreef Thermo het volgende:

[..]

Is ook niet in 010, maar zeeuwse kust. In de zomer daar vlakbij aan het kitesurfen.
oh, aha
[KNE]-Mod
pi_46104289
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef FranticDJ het volgende:
Ja krabbel maar terug..
Nee dankje, ik blijf bij mijn mening over die tent
pi_46318429
Hey,

Ik zou volgend jaar graag IBA willen doen op de EUR. Maar kan ik dan zomaar instromen met een IBMS/IFM double degree propedeuse?
pi_46319294
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:29 schreef a-child-in-chains het volgende:
Dus de EUR is wel cool?

ga jij naar de eur toekomen?? alleen de tentamens zeker

anders moet je ff laten weten welke studie je doet
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:14:51 #296
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46328870
Goed, kunnen we het wederzijdse gebash over het al dan niet bezoeken van de Joy en de effecten die dat mogelijkerwijs op de persoon zou hebben bij deze achterwege laten?

Dank.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_46331569
Verzoek voor deel 5, een leuke TT (en nee ik weet er zo geen daarom is het een verzoek ).
  vrijdag 16 februari 2007 @ 00:21:33 #298
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46353330
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:16 schreef hahhah23 het volgende:
Hey,

Ik zou volgend jaar graag IBA willen doen op de EUR. Maar kan ik dan zomaar instromen met een IBMS/IFM double degree propedeuse?
Ja, dat doe ik nu 69ECTS in 1 jaar, incl. bachelor scriptie. (Geen vrijstelling)
pi_46379152
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 00:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik nu 69ECTS in 1 jaar, incl. bachelor scriptie. (Geen vrijstelling)
Ik heb net EUR afdeling IBA gebeld, maar er wordt verteld dat ik mee moet doen met de toelatingstest. Ik moet voor de vakken engels (IELTS of TOEFL) en Wiskunde(A12 of B1) toets afleggen. Hoe ben jij precies ingestroomd? Enne is die 69 ECTS op de universiteit of van je double degree IBMS?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:32:17 #300
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46404485
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:24 schreef hahhah23 het volgende:

[..]

Ik heb net EUR afdeling IBA gebeld, maar er wordt verteld dat ik mee moet doen met de toelatingstest. Ik moet voor de vakken engels (IELTS of TOEFL) en Wiskunde(A12 of B1) toets afleggen. Hoe ben jij precies ingestroomd? Enne is die 69 ECTS op de universiteit of van je double degree IBMS?
Oh, ik had niet goed gelezen... Ik zag het woordje propedeuse niet staan... Ik heb nl. een volledig double-degree IBMS diploma. Wat ze zeiden klopt dan wel. Ik moest een hele application afleveren met gewaarmerkte kopietjes van diploma's, cijferlijsten en nog een motivatie brief schrijven van 2 pagina's. (selectie is 40/60)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')