quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:00 schreef Em85 het volgende:Hallo,
Ik heb drie vragen voor degene die (psychologie) studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Vraag 1:
Op de website van de universiteit heb ik gevonden dat de faculteit sociale wetenschappen in gebouw M zit. Dit klopt ook? Hoeveel verdiepingen heeft dit gebouw? En op welke verdiepingen krijg je college/les als je psychologie studeert?
De faculteit zit idd in het M gebouw, maar de lessen worden volgens mij nu in het nieuwe T gebouw gehouden. (Dat gebouw tegen de hogeschool aan). T gebouw heeft veel verdiepingen, psycho zit boven ergens. (lift aanwezig)
Heb 2 jaar geleden nog psychologie gedaan en toen waren de mentorgroepen in het Congresgebouw, bij de tramhalte en computerpractica in het M gebouw. M gebouw heeft 8 verdiepingen ofzo en de pcpractica zaten op de 1ste tussenverdieping.
Maar goed, nogmaals voglens mij zit alles nu in het T gebouw
quote:
Vraag 2:
Op de website heb ik geprobeerd het rooster te bekijken psychologie (jaar 1), helaas heb je hiervoor een wachtwoord nodig. Kan iemand me misschien vertellen hoe het rooster eruit ziet van een eerstejaars student psychologie? Moet je elke dag naar de uni? Zijn het lange dagen? Belangrijk om te weten aangezien ik vanwege gezondheid niet hele dagen van 9.00 uur tot 17.00 uur naar school kan.
Psychologie is echt een van de meest relaxte studies. 2x per week college, 2x per week mentorgroepen (verplicht) en om de week 1x computerpracticum(ook verplicht). Je krijgt de keuze tussen ochtend en middag mentorgroepen. Daar tussenin vallen meestal de colleges.
Voor de mentorgroepen moet je wel wat opdrachten maken maar echt lastig zal het nooit worden.
Als je voor middagmentorgroepen kiest zit je tot iets van 1200 tot 1700 op school. Ochtend tot 0900 tot 1400.(2uurtjes college, 3 uurtjes mentor) Als je het minimale naar school zou gaan zit je iets van 6, 7 uurtjes per week op de uni.
Verder wil ik er nog over kwijt dat het een hele leuke studie is, waar je enorm veel leert over jezelf, dat je zeker goed in de engelse taal moet zijn om het een beetje te kunnen volgen en dat de tentamens belachelijk eenvoudig zijn. Toen ik het studeerde zat ik nog in mn blowende periode en heb ik alle tentamens met 2 dagen van te voren leren stoned gehaald
![]()
helaas door het niet houden aan aanwezigheidsverplichting alsnog niet gered.
quote:
Vraag 3:
Kan iemand me vertellen hoe je het snelst van het Zuidplein bij de Universiteit, faculteit sociale wetenschappen komt? Is dit per bus, metro, tram? En hoe lang doe je hier over?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vragen!
Groetjes, Em
Metro naar Centraal Station, daar tram 7 pakken naar de eindhalte Burgemeester Oudlaan en je stopt praktisch voor de deur.
Veel succes
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune